_________________________________________________________________________________quote:Manchester City FC's Spanish connections mean there are unlikely to be too many surprises for FC Barcelona in the first leg of their much-anticipated round of 16 contest.
Manchester City FC and FC Barcelona are meeting competitively for the first time in the UEFA Champions League round of 16 but there are unlikely to be too many surprises for either side given the hosts' Spanish connections.
• City's squad features four Spaniards – Javi García, Jesús Navas, Álvaro Negredo and David Silva – along with four more players also signed from Spain's top flight including Yaya Touré, who joined from Barcelona in 2010. Additionally they have in Manuel Pellegrini a coach well acquainted with the Spanish game, and in director of football Txiki Begiristain a man who knows Barcelona better than most.
• Pellegrini's City reached this stage by finishing second in Group A where they took 15 points – two more than Gerardo Martino's Barcelona managed in winning Group H.
Previous meetings
• The clubs have met six times in friendly matches:
1952 Barcelona 5-1 Manchester City
1957 Barcelona 3-2 Manchester City
1974 Barcelona 3-2 Manchester City
1986 Barcelona 1-1 Manchester City (3-4 penalties, played in Huelva)
2003 Manchester City 2-1 Barcelona
2009 Barcelona 0-1 Manchester City
• Barcelona visited City on 10 August 2003 for their inaugural match in a stadium built for the 2002 Commonwealth Games. Nicolas Anelka and Trevor Sinclair scored either side of Javier Saviola for Barcelona, who included Carles Puyol and Xavi Hernández in their starting XI with Andrés Iniesta a second-half substitute.
• City won 1-0 at Barcelona in a pre-season friendly in August 2009, Martin Petrov the scorer. Touré was playing for Barcelona while Pablo Zabaleta is City's only survivor.
• The lineups were:
Barcelona: Pinto, Montoya (Alves 46), Puyol (Bartra 30), Fontas (Piqué 65), Maxwell, Sergio, Y Touré (Jonathan 46), Gudjohnsen (Keita 46), Jeffren (Gai 54), Bojan (Ibrahimović 46), Pedro (Messi 46).
Manchester City: Given; Onuoha, Dunne, K Touré (Ben Haim 46), Zabaleta (Garrido 65), Weiss, Wright-Phillips (Tripper 81), Ireland, Barry (Etuhu 69), Petrov, Tévez (Bellamy 65).
Match background
• City are in the last 16 for the first time but Pellegrini has guided Villarreal (2006, 2009) and Málaga CF (2012) into the quarter-finals.
• Four-time European champions Barcelona are seeking a seventh successive quarter-final appearance. In last season's round of 16 against AC Milan they lost the first leg 2-0 in Italy but bounced back with a 4-0 triumph at the Camp Nou.
• City lost 3-1 at home to Josep Guardiola's FC Bayern München on matchday two, their only defeat in their last 23 European fixtures in Manchester. They won their two other Group D home fixtures handsomely, putting a combined nine goals past PFC CSKA Moskva and FC Viktoria Plzeň.
• Barcelona won 1-0 at Celtic FC on their first away trip in this season's competition but lost 2-1 at AFC Ajax on their most recent and have posted just one victory in their last six European away games.
• City's home record against Spanish clubs is W2 D2 L0. Sergio Agüero's penalty earned a 1-1 draw with Real Madrid CF in last term's group stage and the Argentinian scored an added-time winner in a 2-1 success against Villarreal CF in the 2011/12 group stage.
• Barcelona lost 1-0 at Chelsea FC when they last came to England, in the 2011/12 semi-finals. Their last away victory over a Premier League side came at this stage in 2006/07 when they beat Liverpool FC 1-0 yet still suffered defeat on away goals. Víctor Valdés, Puyol, Xavi, Iniesta and Lionel Messi all played at Anfield.
• Barcelona's overall record away to English opposition is W6 D8 L14. This does not include their 3-1 triumph over Manchester United FC at Wembley Stadium in the 2011 UEFA Champions League final.
• The Blaugrana have never won in Manchester where four visits to Old Trafford have brought them two draws and two defeats – most recently a 1-0 semi-final loss to United in the 2007/08 UEFA Champions League. Touré was in the Barcelona team that day and again when they beat United in the 2009 final in Rome.
Team ties
• During nine seasons in Spain, Pellegrini coached Villarreal, Real Madrid and Málaga but enjoyed only four victories against Barcelona during that time, most recently a 2-1 success for Villarreal at the Camp Nou in March 2008. He lost both of his Liga encounters with Barcelona as Madrid coach in 2009/10, 1-0 away and 2-0 at home. The Chilean's overall record against Barcelona is P22 W4 D4 L14.
• City's director of football, Begiristain, filled the same role at Barcelona between 2003 and 2010. He was a member of the Blaugrana's 1992 European Cup-winning squad and also helped the club win four Liga titles, the UEFA Cup Winners' Cup and the UEFA Super Cup during seven years as a Barcelona player.
• During three seasons with Barcelona between 2007 and 2010, Touré made 74 Liga appearances and scored four goals, helping the Blaugrana to two league titles and the 2009 UEFA Champions League crown.
• Pablo Zabaleta spent three years at Barcelona's city rivals RCD Espanyol between 2005 and 2008. He appeared in four Liga derbies against Barcelona, drawing two and losing two.
• Agüero hit five goals in ten Liga outings against Barcelona for Club Atlético de Madrid between 2006 and 2011. His first home match against Barcelona with Atlético ended in a 6-0 defeat in May 2007.
• Gaël Clichy was an unused substitute in the Arsenal side beaten 2-1 by Barcelona in the 2006 UEFA Champions League final. Clichy and Samir Nasri played alongside Cesc Fàbregas and Alex Song in the Arsenal teams beaten by Barcelona in the 2009/10 quarter-finals and 2010/11 round of 16.
• Gerard Piqué spent four years in Manchester as a United player from 2004-08, making 23 appearances but never facing City.
• At Arsenal, Fàbregas won nine and lost just two of 13 meetings with City. His last visit was for a 3-0 away win in October 2010 in which Song scored.
• Navas played alongside Daniel Alves and Adriano in the Sevilla FC team that beat Barcelona 3-0 in the 2006 UEFA Super Cup.
http://www.uefa.com/uefac(...)ackground/index.html
gangnam stylequote:
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
ook capuchon_jongen volgt deze wedstrijd.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
[..]
Tering jij bent ook de jongste niet meer!
Dit boeit echt niemand.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
De Blikken Dominee?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arno_Vermeulen
Wat een god
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een god
Nou en?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
[..]
Tering jij bent ook de jongste niet meer!
Dat is toch die vetklep?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
mature.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een god
Mij welquote:
Handig hoor. Is meer voor pussy's zoals ikquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Ow dat laatste vergeet ik dus ook altijd te doen he? DNB.
Blijkbaar.quote:
Ze hebben eindbaas Snoeks.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:46 schreef Nober het volgende:
Vermeulen, Grueter, Roelofs... ze hebben geen fatsoenlijke commentatoren bij de NOS.
Fox is ook teringsadquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:46 schreef Nober het volgende:
Vermeulen, Grueter, Roelofs... ze hebben geen fatsoenlijke commentatoren bij de NOS.
Ik ben slechts boodschapper van de wikipagina die er al staatquote:
Tot voor kort wist ik niet eens dat dat konquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:46 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Handig hoor. Is meer voor pussy's zoals ik
Je hebt ook nog asian handicap hé. Maar dat doe ik ook nooitquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Tot voor kort wist ik niet eens dat dat konGeo vertelde me dat een keer.
Wat is dat dan? Weet niet of ze dat bij Unibet hebben, nooit gezien iig.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:47 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Je hebt ook nog asian handicap hé. Maar dat doe ik ook nooit
Oeee wat was Nederland beter toenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:47 schreef arjan1112 het volgende:
City moet gewoon winnen, want Iniesta
Ja vast.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben slechts boodschapper van de wikipagina die er al staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat grappigquote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat is dat dan? Weet niet of ze dat bij Unibet hebben, nooit gezien iig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt ingewikkelder dan het is![]()
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef hafcfan het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag op anoniem
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:50 schreef KingRoland het volgende:
Even lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Mansjester het volgende:
[..]Ah ik snap hem. Beetje extra moeilijkheid als het ware.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt ingewikkelder dan het is
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:50 schreef KingRoland het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
Erg vlug man, mijn respect heb jequote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]Niet gezien, alleen de score staat op m'n tweede schermSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik gebruik het alleen als ik verwacht dat een team met veel goals verschil gaat winnen, dan zet ik op -1.5 of -2 ofzo inquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah ik snap hem. Beetje extra moeilijkheid als het ware.
Altijd over mijn nationaliteit sprekenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:50 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Belgen moeten geklapt worden
Als je zoveel geld tot je beschikking hebt, is het eigenlijk van de zotte dat je zo'n matige speler opstelt en zelfs kooptquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:50 schreef Grifte het volgende:
Die Demichelis is zo bagger, dat die nog op zo'n niveau acteert.
quote:
bek dicht dutrouxquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Altijd over mijn nationaliteit spreken
ik zit te trollenquote:
kompanygodquote:
Hij is toevallig een Belg, een landgenoot van mequote:
Ik ook als er een vrouwke aan m'n bal komt hoor.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:53 schreef Ajacied422 het volgende:
Arno krijgt een snelle hartslag als Messi in de 16 aan de bal komt.
Voor wie ben je in Spanje?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind dit wel echt allebei gewoon kutclubs
Liever Barcelona dan Manchester City.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Realquote:
Jij bent ook kut, zeggen we ook niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja dat heb ik eigenlijk ookquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Liever Barcelona dan Manchester City.
Hoor wie het zegtquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Jij bent ook kut, zeggen we ook niet.
quote:
Eigenlijk is het ook geen bijzonder elftalquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef onlogisch het volgende:
City heeft echt geen tyfus in te brengen
Ik dahct dat mijn oude beeldbuis TV het begafquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Er wordt even met het beeld gekloot
Dan kijk je niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:56 schreef hafcfan het volgende:
Eigenlijk is de halve CL zowat kut. Allemaal clubs met sjeiks en schulden
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:56 schreef arjan1112 het volgende:
Barcelona speelt de bal tergend traag over op het middenveld, City doet niets
Ok Hans, dankje.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:56 schreef hafcfan het volgende:
Eigenlijk is de halve CL zowat kut. Allemaal clubs met sjeiks en schulden
dat heet op de counter spelenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:56 schreef arjan1112 het volgende:
Barcelona speelt de bal tergend traag over op het middenveld, City doet niets
Zelfs Ajax won van Cityquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:57 schreef Pedroso het volgende:
Overschat ploegje dat City. Hebben nu al niets meer in te brengen.
Sowieso is de Spaanse top veel beter dan de Engelse top.
Ja want het heeft fucking veel zin om 15 minuten lang achter een bal aan te rennen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ploegen die hun tactieken aanpassen tegen Barca
Man city moet ballen hebben en het voetbal brengen die ze normaal in de PL doen
Ook van barcaquote:
Jullie zijn stiekem jaloers he dat jullie niet zulke topverdediger hebbenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:59 schreef Pedroso het volgende:
Volgens Kompany gaan ze volgend jaar de CL winnen, dit jaar wordt ie met Belgie wereldkampioen.
Geen klote in te brengen tegen de supremacy van Barçaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:00 schreef Versegeren het volgende:
De meest aanvallende ploeg van Engeland moet dit voorstellen.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Jullie zijn stiekem jaloers he dat jullie niet zulke topverdediger hebben
klopt.... doe ik niet stiekem overquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Wie is die gast, nog nooit gezienquote:
Hip Hopquote:
Verzin het niet hoor, kijk maar op de Belgische TT.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Hohoquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:03 schreef GGMM het volgende:
[..]
Grootste verdedigende talent uit Nederland van de afgelopen 10 jaar.
Haha.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:03 schreef GGMM het volgende:
[..]
Grootste verdedigende talent uit Nederland van de afgelopen 10 jaar.
xDquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef Caland het volgende:
Het voetbal van Barcelona is nog saaier dan de 10 km schaatsen
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat een kans voor City maar de bal gaat voorlangs
Nu ga je te verquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef Caland het volgende:
dit ben ik met je eensquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef Caland het volgende:
Bedankt Arno.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
De bal werd afgeleverd door Kompany, Een Belgische international.
Het anti voetbal van City is zowaar nog saaier. Die doen werkelijk niks om er wat aantrekkelijks van te maken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef Caland het volgende:
Ditquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef arjan1112 het volgende:
Was wel een wonder geweest als die erin was gegaan onmogelijke hoek
achtste finales.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:06 schreef arjan1112 het volgende:
Gaat Belgie het goed doen in Brazilie ?
Je lijkt de Belgische teletekst wel. Die geven ook altijd aan dat er een Belg aan de basis stond van een doelpunt die in PL gescoord wordt. Blijkt het vaak een schijf of 8 voor de goal geweest te zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
De bal werd afgeleverd door Kompany, Een Belgische international.
verliest in de finalequote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:06 schreef arjan1112 het volgende:
Gaat Belgie het goed doen in Brazilie ?
Leuk, maar niet hier.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
Joe Hart schermt die bal rustig af en de doeltrap is voor hem.
Papzakquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Niet echt nee. Ik ga chips pakken. Al heeft dat er verder niks mee te maken.
Leuk maar niet hierquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee, dat is capuchon_jongere.quote:
leuke constatering van jequote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
Afbreken van een aanval en dat is natuurlijk geel, terechte kaart dus.
Weet je wat er wel wat mee te maken heeft? J. Albaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh god heb je hem net nu ik rustig wilde gaan zitten etenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:08 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Weet je wat er wel wat mee te maken heeft? J. Alba
Ik bewaar het wel voor in de rust.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh god heb je hem net nu ik rustig wilde gaan zitten eten
Dat is lief van je. Tot straks danquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik bewaar het wel voor in de rust.
De keeper heeft geen helmpje op dus helaasquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:11 schreef wolfrolf het volgende:
Als barca nou even scoort dan telt dat doelpunt dubbel
omdat er nog geen uitdoelpunten gemaakt zijnquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:12 schreef j0rdiiii het volgende:
levensgevaarlijk al die hoge ballen bij valdes
waarom heeft hij geen helm op?
Leek me grappig, maar alleen Gramulanion snapt hemquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:12 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Wat moet jij met een Lelbron UI?
Ik denk dat Gramulanion als enige moest lachenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:13 schreef GGMM het volgende:
[..]
Leek me grappig, maar alleen Gramulanion snapt hem
Ja, klopt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:13 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik denk dat Gramulanion als enige moest lachen
of misschien helemaal nietquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:13 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik denk dat Gramulanion als enige moest lachen
Doe die met Nicki Minaj anders nog eens.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:14 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Weer 2 minuten van m'n leven vergooid.
Ok.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:15 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Doe die met Nicki Minaj anders nog eens.
Nou nou nou.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:16 schreef Kamikazie het volgende:
Kan iemand Arno Vermeulen een nekschot geven?
Ik zag het ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |