Och god, een bang meisje die de hele topic buiten de discussie om op zichzelf moet betrekkenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:49 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik zou willen dat er politie was als ik 's avonds naar huis fiets. Ik moet over een lang donker fietspad waar (hopelijk) helemaal niemand is.
Waarom alles altijd voor zoete koek slikken, dat snap ik niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:00 schreef snakelady het volgende:
Waarom in vredesnaam moeilijk gaan doen en niet gewoon je ID laten zien? Ik snap dat dus echt nooit.
Omdat hij nu geregistreerd staat daar? Stel je loopt er toevallig nog een keer 'snacht ben je ineeens "verdachte" mocht er ooit iets gebeuren. Terwijl je gewoon een vrij mens bent die mag gaan en staan waar hij wil.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:00 schreef snakelady het volgende:
Waarom in vredesnaam moeilijk gaan doen en niet gewoon je ID laten zien? Ik snap dat dus echt nooit.
Jij begrijpt het.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Omdat hij nu geregistreerd staat daar? Stel je loopt er toevallig nog een keer 'snacht ben je ineeens "verdachte" mocht er ooit iets gebeuren. Terwijl je gewoon een vrij mens bent die mag gaan en staan waar hij wil.
En daarbij...waarom legitimatie laten zien als je gewoon op straat loopt...als je nou ergens bij een bedrijf loopt rond te spoken of bij auto's oke. Maar zo word je gewoon beperkt in je eigen vrijheid.
Ze vragen het voor een reden, misschien zijn ze op zoek naar een persoon en lijk jij op de beschrijving die is vrijgegeven.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:02 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Waarom alles altijd voor zoete koek slikken, dat snap ik niet.
Je ziet wel heel veel spoken. Stel he, er gebeurt wat. En je staat geregistreerd, zoals je dat zegt. Dan komen ze even wat vragen stellen. Nee, je was er niet? Jammer, bedankt voor je medewerking. Kusjeknuffeldoei. Ze kunnen je niks maken, want geen bewijs.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Omdat hij nu geregistreerd staat daar? Stel je loopt er toevallig nog een keer 'snacht ben je ineeens "verdachte" mocht er ooit iets gebeuren. Terwijl je gewoon een vrij mens bent die mag gaan en staan waar hij wil.
En daarbij...waarom legitimatie laten zien als je gewoon op straat loopt...als je nou ergens bij een bedrijf loopt rond te spoken of bij auto's oke. Maar zo word je gewoon beperkt in je eigen vrijheid.
Je wordt ook beperkt in je vrijheid als je verkracht, bestolen of vermoord wordt, vandaar dat ze aan preventie doen, en dat vind iedereen prima zolang ze jou persoonlijk maar niet controleren, want dan beperken ze jou in je vrijheid omdat je dan een pasje moet laten zien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Verkrachters zullen daar niet gaan staan. Ze zoeken een plek op waar vaker mensen voorbij komen maar de tijd tussen de passanten groter is.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat ik me veiliger zou voelen omdat het nogal eng is daar en ik er in m'n eentje langs moet fietsen omdat niemand anders die kant op gaat.
Donkere weg/fietspad met allemaal bosjes en bomen en waar ik een heel stuk over moet fietsen om thuis te komen.
Politie bestrijdt helemaal geen criminaliteit omdat ze niks kan doen aan de oorzaak van criminaliteit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:34 schreef Starm het volgende:
[..]
De politie is altijd opzoek naar criminaliteit, het is immers hun taak om het te bestrijden. Beetje een slechte reden..
Als dat zo was had ze dat kunnen zeggen en had ze een reden gehad en had ik hun autoriteit erkend.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze vragen het voor een reden, misschien zijn ze op zoek naar een persoon en lijk jij op de beschrijving die is vrijgegeven.
Mensen zeiken altijd op de politie dat ze te weinig doen, zowel aan preventie als opsporing, maar zodra ze zelf gevraagd worden is het ineens niet goed.
Je bent gewoon een zeikerd, als je gewoon je id had laten zien en niet de wijsneus had uitgehangen was dit hele topic overbodig geweest.
Was het maar zo'n pretje, ben verschillende keren gearresteerd toen ik 's nachts liep te zwerven in het bos bij Nijmegen. Er bestaan ook nachtmensen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je wordt ook beperkt in je vrijheid als je verkracht, bestolen of vermoord wordt, vandaar dat ze aan preventie doen, en dat vind iedereen prima zolang ze jou persoonlijk maar niet controleren, want dan beperken ze jou in je vrijheid omdat je dan een pasje moet laten zien.
Als je niks verkeerds hebt gedaan wordt je echt niet aangehouden in Nederland, het leven is geen speelfilm.
Scheelt een hoop, kost een beetje zelf respect.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:05 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Wel vervelend voor je TS maar wees blij dat je je ID wel bij je had en er verder niks is gebeurd. Als de politie je wilt naaien doen ze dat met het grootste gemak.
Volgende keer gewoon meewerken, scheelt een hoop!
Ja, want als ze tegen een verdachte zeggen "We zoeken iemand die aan jouw beschrijving voldoet die heeft ingebroken hier in de buurt" loopt dat echt altijd goed af en zal de verdachte het niet op een rennen zetten of agressief worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:10 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Als dat zo was had ze dat kunnen zeggen en had ze een reden gehad en had ik hun autoriteit erkend.
Nu haal je allemaal dingen erbij die niet van doen hebben met dit onderwerp.
Noem me maar een zeikerd en een wijsneus, lekker makkelijk.
Juist. Het inbrekersargument is overigens een standaardargument geworden bij de politie. Ze weten dat ze niet zonder reden naar je identiteitsbewijs mogen vragen en deze reden is aannemelijk en vrijwel niet te weerleggen (in elke wijk wordt wel eens ingebroken).quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:11 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Was het maar zo'n pretje, ben verschillende keren gearresteerd toen ik 's nachts liep te zwerven in het bos bij Nijmegen. Er bestaan ook nachtmensen.
Je was er dus bij.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, want als ze tegen een verdachte zeggen "We zoeken iemand die aan jouw beschrijving voldoet die heeft ingebroken hier in de buurt" loopt dat echt altijd goed af en zal de verdachte het niet op een rennen zetten of agressief worden.
Ze gaven twee maal duidelijk aan dat het om inbraak ging.
Ongebruikelijk gedrag is dus genoeg om lastig gevallen te worden, je moet dus in het keurs lijf lopen anders word je lastig gevallen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:05 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Je ziet wel heel veel spoken. Stel he, er gebeurt wat. En je staat geregistreerd, zoals je dat zegt. Dan komen ze even wat vragen stellen. Nee, je was er niet? Jammer, bedankt voor je medewerking. Kusjeknuffeldoei. Ze kunnen je niks maken, want geen bewijs.
En als jij over straat loopt mogen ze ook niet zomaar om je legitimatie vragen. TS liep daarentegen wel te spoken (ongebruikelijk gedrag).
Nee, ik kan lezen.quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:17 schreef Coen4d het volgende:
Agente: Omdat er s'avonds inbrekers zijn.
weer komt men aan met dat er s'avonds inbrekers zijn.
Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je wordt ook beperkt in je vrijheid als je verkracht, bestolen of vermoord wordt, vandaar dat ze aan preventie doen, en dat vind iedereen prima zolang ze jou persoonlijk maar niet controleren, want dan beperken ze jou in je vrijheid omdat je dan een pasje moet laten zien.
Als je niks verkeerds hebt gedaan wordt je echt niet aangehouden in Nederland, het leven is geen speelfilm.
Ja dat is dus zo vaag als maar kan. Overdag zijn er ook inbrekers maar vragen ze ook niet iedereen naar hun ID.quote:
Alles wat afwijkt = verdachtquote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:16 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Ongebruikelijk gedrag is dus genoeg om lastig gevallen te worden, je moet dus in het keurs lijf lopen anders word je lastig gevallen.
Nee ze zeiden dat er s'avonds werd in gebroken in zijn algemeenheid, niet dat ze opzoek waren naar iemand met mijn omschrijving.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, want als ze tegen een verdachte zeggen "We zoeken iemand die aan jouw beschrijving voldoet die heeft ingebroken hier in de buurt" loopt dat echt altijd goed af en zal de verdachte het niet op een rennen zetten of agressief worden.
Ze gaven twee maal duidelijk aan dat het om inbraak ging.
Ik geloof niet dat Franklin deze situatie bedoelde met die uitspraak.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:17 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |