abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:00:41 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136848129
Waarom in vredesnaam moeilijk gaan doen en niet gewoon je ID laten zien? Ik snap dat dus echt nooit.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_136848177
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:49 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik zou willen dat er politie was als ik 's avonds naar huis fiets. Ik moet over een lang donker fietspad waar (hopelijk) helemaal niemand is :{ .
Och god, een bang meisje die de hele topic buiten de discussie om op zichzelf moet betrekken
pi_136848230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:00 schreef snakelady het volgende:
Waarom in vredesnaam moeilijk gaan doen en niet gewoon je ID laten zien? Ik snap dat dus echt nooit.
Waarom alles altijd voor zoete koek slikken, dat snap ik niet.
Schroevendraaier, baksteen en een stuk touw
pi_136848250
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:00 schreef snakelady het volgende:
Omdat hij nu geregistreerd staat daar? Stel je loopt er toevallig nog een keer 'snacht ben je ineeens "verdachte" mocht er ooit iets gebeuren. Terwijl je gewoon een vrij mens bent die mag gaan en staan waar hij wil.

En daarbij...waarom legitimatie laten zien als je gewoon op straat loopt...als je nou ergens bij een bedrijf loopt rond te spoken of bij auto's oke. Maar zo word je gewoon beperkt in je eigen vrijheid.
pi_136848320
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Omdat hij nu geregistreerd staat daar? Stel je loopt er toevallig nog een keer 'snacht ben je ineeens "verdachte" mocht er ooit iets gebeuren. Terwijl je gewoon een vrij mens bent die mag gaan en staan waar hij wil.

En daarbij...waarom legitimatie laten zien als je gewoon op straat loopt...als je nou ergens bij een bedrijf loopt rond te spoken of bij auto's oke. Maar zo word je gewoon beperkt in je eigen vrijheid.
Jij begrijpt het.
Informatie die je aan de politie geeft gaat eerder tegen je dan voor je gebruikt worden.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:05:34 #81
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136848353
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:02 schreef Coen4d het volgende:

[..]

Waarom alles altijd voor zoete koek slikken, dat snap ik niet.
Ze vragen het voor een reden, misschien zijn ze op zoek naar een persoon en lijk jij op de beschrijving die is vrijgegeven.
Mensen zeiken altijd op de politie dat ze te weinig doen, zowel aan preventie als opsporing, maar zodra ze zelf gevraagd worden is het ineens niet goed.

Je bent gewoon een zeikerd, als je gewoon je id had laten zien en niet de wijsneus had uitgehangen was dit hele topic overbodig geweest.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_136848362
quote:

[..]

Je ziet wel heel veel spoken. Stel he, er gebeurt wat. En je staat geregistreerd, zoals je dat zegt. Dan komen ze even wat vragen stellen. Nee, je was er niet? Jammer, bedankt voor je medewerking. Kusjeknuffeldoei. Ze kunnen je niks maken, want geen bewijs.

En als jij over straat loopt mogen ze ook niet zomaar om je legitimatie vragen. TS liep daarentegen wel te spoken (ongebruikelijk gedrag).
Oh.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:05:53 #83
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_136848373
Wel vervelend voor je TS maar wees blij dat je je ID wel bij je had en er verder niks is gebeurd. Als de politie je wilt naaien doen ze dat met het grootste gemak.

Volgende keer gewoon meewerken, scheelt een hoop! :Y
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:07:41 #84
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136848463
quote:

[..]

Je wordt ook beperkt in je vrijheid als je verkracht, bestolen of vermoord wordt, vandaar dat ze aan preventie doen, en dat vind iedereen prima zolang ze jou persoonlijk maar niet controleren, want dan beperken ze jou in je vrijheid omdat je dan een pasje moet laten zien.
Als je niks verkeerds hebt gedaan wordt je echt niet aangehouden in Nederland, het leven is geen speelfilm.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:08:29 #85
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_136848490
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:53 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ik me veiliger zou voelen omdat het nogal eng is daar en ik er in m'n eentje langs moet fietsen omdat niemand anders die kant op gaat :{ .
Donkere weg/fietspad met allemaal bosjes en bomen en waar ik een heel stuk over moet fietsen om thuis te komen.
Verkrachters zullen daar niet gaan staan. Ze zoeken een plek op waar vaker mensen voorbij komen maar de tijd tussen de passanten groter is.
MV NS FR DS MD
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:10:51 #86
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_136848582
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:34 schreef Starm het volgende:

[..]

De politie is altijd opzoek naar criminaliteit, het is immers hun taak om het te bestrijden. Beetje een slechte reden..
Politie bestrijdt helemaal geen criminaliteit omdat ze niks kan doen aan de oorzaak van criminaliteit.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_136848584
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze vragen het voor een reden, misschien zijn ze op zoek naar een persoon en lijk jij op de beschrijving die is vrijgegeven.
Mensen zeiken altijd op de politie dat ze te weinig doen, zowel aan preventie als opsporing, maar zodra ze zelf gevraagd worden is het ineens niet goed.

Je bent gewoon een zeikerd, als je gewoon je id had laten zien en niet de wijsneus had uitgehangen was dit hele topic overbodig geweest.
Als dat zo was had ze dat kunnen zeggen en had ze een reden gehad en had ik hun autoriteit erkend.
Nu haal je allemaal dingen erbij die niet van doen hebben met dit onderwerp.
Noem me maar een zeikerd en een wijsneus, lekker makkelijk.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:11:58 #88
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_136848619
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je wordt ook beperkt in je vrijheid als je verkracht, bestolen of vermoord wordt, vandaar dat ze aan preventie doen, en dat vind iedereen prima zolang ze jou persoonlijk maar niet controleren, want dan beperken ze jou in je vrijheid omdat je dan een pasje moet laten zien.
Als je niks verkeerds hebt gedaan wordt je echt niet aangehouden in Nederland, het leven is geen speelfilm.
Was het maar zo'n pretje, ben verschillende keren gearresteerd toen ik 's nachts liep te zwerven in het bos bij Nijmegen. Er bestaan ook nachtmensen.
MV NS FR DS MD
pi_136848620
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:05 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Wel vervelend voor je TS maar wees blij dat je je ID wel bij je had en er verder niks is gebeurd. Als de politie je wilt naaien doen ze dat met het grootste gemak.

Volgende keer gewoon meewerken, scheelt een hoop! :Y
Scheelt een hoop, kost een beetje zelf respect.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:14:56 #90
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_136848719
TS is gewoon zo'n bijdehante sukkel die belastinggeld verkwist met zijn linkse hobby.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:15:09 #91
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136848723
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:10 schreef Coen4d het volgende:

[..]

Als dat zo was had ze dat kunnen zeggen en had ze een reden gehad en had ik hun autoriteit erkend.
Nu haal je allemaal dingen erbij die niet van doen hebben met dit onderwerp.
Noem me maar een zeikerd en een wijsneus, lekker makkelijk.
Ja, want als ze tegen een verdachte zeggen "We zoeken iemand die aan jouw beschrijving voldoet die heeft ingebroken hier in de buurt" loopt dat echt altijd goed af en zal de verdachte het niet op een rennen zetten of agressief worden.
Ze gaven twee maal duidelijk aan dat het om inbraak ging.
pi_136848747
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:11 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Was het maar zo'n pretje, ben verschillende keren gearresteerd toen ik 's nachts liep te zwerven in het bos bij Nijmegen. Er bestaan ook nachtmensen.
Juist. Het inbrekersargument is overigens een standaardargument geworden bij de politie. Ze weten dat ze niet zonder reden naar je identiteitsbewijs mogen vragen en deze reden is aannemelijk en vrijwel niet te weerleggen (in elke wijk wordt wel eens ingebroken).

Het is de zoveelste stap richting politiestaat.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:15:57 #93
358523 IkStampOpTacos
pi_136848750
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, want als ze tegen een verdachte zeggen "We zoeken iemand die aan jouw beschrijving voldoet die heeft ingebroken hier in de buurt" loopt dat echt altijd goed af en zal de verdachte het niet op een rennen zetten of agressief worden.
Je was er dus bij. _O_
-
pi_136848757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:05 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Je ziet wel heel veel spoken. Stel he, er gebeurt wat. En je staat geregistreerd, zoals je dat zegt. Dan komen ze even wat vragen stellen. Nee, je was er niet? Jammer, bedankt voor je medewerking. Kusjeknuffeldoei. Ze kunnen je niks maken, want geen bewijs.

En als jij over straat loopt mogen ze ook niet zomaar om je legitimatie vragen. TS liep daarentegen wel te spoken (ongebruikelijk gedrag).
Ongebruikelijk gedrag is dus genoeg om lastig gevallen te worden, je moet dus in het keurs lijf lopen anders word je lastig gevallen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:17:17 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136848789
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:15 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je was er dus bij. _O_
Nee, ik kan lezen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:17 schreef Coen4d het volgende:

Agente: Omdat er s'avonds inbrekers zijn.

weer komt men aan met dat er s'avonds inbrekers zijn.

pi_136848803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:17:58 #97
358523 IkStampOpTacos
pi_136848805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ik kan lezen.

[..]

Ja dat is dus zo vaag als maar kan. Overdag zijn er ook inbrekers maar vragen ze ook niet iedereen naar hun ID. :')

Ze zeiden dus niet dat ze specifiek op zoek waren naar een inbreker die leek op TS.
-
pi_136848853
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:16 schreef Coen4d het volgende:

[..]

Ongebruikelijk gedrag is dus genoeg om lastig gevallen te worden, je moet dus in het keurs lijf lopen anders word je lastig gevallen.
Alles wat afwijkt = verdacht

TS doet niks verkeerd maar moet zichzelf toch verantwoorden over wat hij daar doet...en mensen juichen het nog toe ook. Wat is de volgende stap of de grens dan?

Stel dat je een armband met van die stekels (gothic shit) dan wil je iemand gaan verwonden want waarom doe je zoiets andersom? Omdat je het gewoon leuk vind....jaja...dat kunnen WIJ ons niet voorstellen dus laat je id maar even zien!
pi_136848868
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee ze zeiden dat er s'avonds werd in gebroken in zijn algemeenheid, niet dat ze opzoek waren naar iemand met mijn omschrijving.
Ik ging niet rennen, en ben ondanks de adrenaline rustig en beleefd gebleven.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:21:10 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136848904
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:17 schreef Coen4d het volgende:

[..]

Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither.
Ik geloof niet dat Franklin deze situatie bedoelde met die uitspraak. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')