quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:17 schreef Coen4d het volgende:
Ik: Waarom wilt u mijn identiteit zien?
Agente: Omdat er s'avonds inbrekers zijn.
quote:Het verzoek om identificatie moet nodig zijn voor de uitvoering van de taken van de politie. Bijvoorbeeld bij verkeerstoezicht, hulpverlening bij een ongeluk of opsporing van strafbare zaken.
druppel in de oceaanquote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:20 schreef Plantagehouder het volgende:
ts is een soeverein mens van vlees en bloed
Waarschijnlijk dit jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:24 schreef mstx het volgende:
Of de buurtbewoners hebben de politie gebeld omdat er een FOK!ker uit zijn zolderkamer was ontsnapt.
Er zijn overdag ook inbrekers. Dus als het argument "er zijn inbrekers" een geldig argument is, mag de politie feitelijk iedereen zonder enige opgaaf van reden staande houden en om een ID vragen.quote:
Tuurlijk ik ben wel weer een bijdehand pisvendje.quote:
Hoe kan ik als burger dan weten wanneer ik in mijn recht sta als er zulke vage voorbeelden worden gegeven?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:22 schreef HSG het volgende:
Je leest het goed TS. Het zijn voorbeelden. Jij was in ieder geval 's nachts buiten dus je moet het laten zien.
Welkom in Nederland.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:28 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Hoe kan ik als burger dan weten wanneer ik in mijn recht sta als er zulke vage voorbeelden worden gegeven?
Je wordt geacht de wet te kennen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:28 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Hoe kan ik als burger dan weten wanneer ik in mijn recht sta als er zulke vage voorbeelden worden gegeven?
Hoezo, waar staat dat?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:25 schreef JamFlava het volgende:
Weer zo'n bijdehand figuur die denkt slim te zijn.. Als jij in de nacht aan het rond fietsen bent zonder een reden te geven dan is dat een reden om te vragen om een id-kaart.
Dat vond ik dus ook.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:25 schreef Homijn het volgende:
[..]
Er zijn overdag ook inbrekers. Dus als het argument "er zijn inbrekers" een geldig argument is, mag de politie feitelijk iedereen zonder enige opgaaf van reden staande houden en om een ID vragen.
Ja hoe dan?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:29 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Je wordt geacht de wet te kennen.
Daar heb je gelijk in, en nu dan? Waarom vervelend gaan doen als een ambtenaar de veiligheid in een gebied probeert te vergroten?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:27 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Tuurlijk ik ben wel weer een bijdehand pisvendje.
Tja maar dan zijn de woorden altijd wel zo te verdraaien om een "reden" te hebben, dus kunnen we net zo goed die hele regel dat er een reden moet zijn schrappen.
Dit jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:24 schreef mstx het volgende:
Of de buurtbewoners hebben de politie gebeld omdat er een FOK!ker uit zijn zolderkamer was ontsnapt.
Niet zonder opgaaf van reden, ze geven de reden dan toch ook gewoon aan? Namelijk "we zijn opzoek naar een inbreker" is dan de reden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:25 schreef Homijn het volgende:
[..]
Er zijn overdag ook inbrekers. Dus als het argument "er zijn inbrekers" een geldig argument is, mag de politie feitelijk iedereen zonder enige opgaaf van reden staande houden en om een ID vragen.
Omdat ik in mijn leven al genoeg moet bukken, en ik zal ieder moment aangrijpen waarbij dit niet hoeft, ik hou niet van bukken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, en nu dan? Waarom vervelend gaan doen als een ambtenaar de veiligheid in een gebied probeert te vergroten?
Nee, vanwege de mogelijkheid op inbrekers, niet omdat ze er specifiek naar op zoek zijn, zoals TS zegt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:32 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Niet zonder opgaaf van reden, ze geven de reden dan toch ook gewoon aan? Namelijk "we zijn opzoek naar een inbreker" is dan de reden.
Nee, dat zei ze niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:32 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Niet zonder opgaaf van reden, ze geven de reden dan toch ook gewoon aan? Namelijk "we zijn opzoek naar een inbreker" is dan de reden.
De politie is altijd opzoek naar criminaliteit, het is immers hun taak om het te bestrijden. Beetje een slechte reden..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:32 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Daarom was het een voorbeeld dat op een andere situatie van toepassing was. (Je quote verkeerd).quote:
Nee ze was haar ronde aan het doen, ik had haar al eerder zien rijden die avond, zei mij ook.quote:
Bron.quote:Artikel 8
1. Een ambtenaar van politie die is aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, is bevoegd tot het vorderen van inzage van een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht van personen, voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitvoering van de politietaak.
Een ieder die de leeftijd van veertien jaar heeft bereikt, is verplicht op de eerste vordering van een ambtenaar als bedoeld in artikel 8 van de Politiewet 2012 of artikel 6a van de Wet op de bijzondere opsporingsdiensten, een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 ter inzage aan te bieden. Deze verplichting geldt ook indien de vordering wordt gedaan door een toezichthouder.quote:
sorryquote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:34 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Daarom was het een voorbeeld dat op een andere situatie van toepassing was. (Je quote verkeerd).
Misschien verdroeg je je gewoon verdacht en wouden ze zeker weten of je geen inbreker was.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:34 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Nee ze was haar ronde aan het doen, ik had haar al eerder zien rijden die avond, zei mij ook.
Nee, dat is niet wat er werd gezegd. Er werd gezegd: "Er zijn 's avonds inbrekers". Dat is een wezenlijk verschil. Als men op dat moment gericht een inbreker zoekt, heb je een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:32 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dus omdat denkt dat het een slechte reden is, mag de politie die reden niet aangeven?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:34 schreef Starm het volgende:
[..]
De politie is altijd opzoek naar criminaliteit, het is immers hun taak om het te bestrijden. Beetje een slechte reden..
Preventie kan een geldige reden zijn, heel veel kan een geldige reden zijn. Dat is wat ik probeer te zeggen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:35 schreef Homijn het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat er werd gezegd. Er werd gezegd: "Er zijn 's nachts inbrekers". Dat is een wezenlijk verschil. Als men op dat moment gericht een inbreker zoekt, heb je een heel ander verhaal.
Wat is mij verdacht gedragen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:35 schreef Tassendief het volgende:
[..]
Misschien verdroeg je je gewoon verdacht en wouden ze zeker weten of je geen inbreker was.
Ieder persoon is geacht de wet te kennen, en natuurlijk is het vrijwel niet mogelijk alle wetten te kennen maar je bent het wel geacht te kennen.quote:
Op je fiets?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:40 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Wat is mij verdacht gedragen?
Ja ik kan er in komen dat het apart is om tegen dit tijdstip iemand tegen te komen die buiten is voor zijn lol.
Maar ik deed niets illegaals, ik had makkelijk weg kunnen komen toen het busje stopte, ik koos ervoor om te laten blijken dat ik niet verdacht was door naar het busje te komen.
TS zegt zelf dat het gesprek niet exact zo ging als hij typte, en dat zijn geheugen niet heel goed is met gesprekken. Maar je zoekt alleen maar openingen. De strekking blijft hetzelfde.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:38 schreef Homijn het volgende:
TS had de agente gewoon kunnen afwimpelen. Hij fietste om 03:30 uur door de stad. De agente zei: "Omdat er 's avonds inbrekers zijn".
TS had kunnen volstaan met: "De avond is al drieënhalf uur voorbij"....
Verdacht en illegaal zijn verschillende dingen. Het is domweg niet gebruikelijk om een beetje om 3:30 rond te hangen in een wijk. (Als het geen stapavond / uitgaansgebied is.)quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:40 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Wat is mij verdacht gedragen?
Ja ik kan er in komen dat het apart is om tegen dit tijdstip iemand tegen te komen die buiten is voor zijn lol.
Maar ik deed niets illegaals, ik had makkelijk weg kunnen komen toen het busje stopte, ik koos ervoor om te laten blijken dat ik niet verdacht was door naar het busje te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |