Ik hoop het eigenlijk nietquote:Op maandag 17 februari 2014 16:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat ie oprecht is, eerlijkgezegd.
Ook dat herken ik helemaal niet, er is een schrijnend tekort aan stage en werk/leer plaatsen en ook schoolverlaters kunnen juist geen werk vinden. Er is geen tijd en geld om mensen te laten groeien in een baan (mede doordat theorie en praktijk redelijk ver uit elkaar liggen) en niemand zit te wachten op groentjes op het moment. Door de sociale plannen en afvloeiingsregelingen is het juist onmogelijk om schoolverlaters in dienst te nemen, dit is de realiteit en niet omgekeerd zoals jij stelt.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:08 schreef StefanV het volgende:
Denk je dat het toeval is dat ze altijd zo happig zijn op schoolverlaters?
Nagenoeg geen, de grote aannemers hebben allemaal al meerdere reorganisatie ronden achter de rug. Bouwbedrijven in Nederland hadden/hebben allemaal een waterhoofd waar ze nu afscheid van nemen omdat ook de overhead danig teruggedrongen dient te worden.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel overhead is er bij gekomen door met al die detacheerders te gaan werken en daarin dus een extra tussenlaag te moeten hebben om dit in goede banen te leiden.
Ja whatever..quote:Op maandag 17 februari 2014 13:58 schreef StefanV het volgende:
[..]
je moet je doodschamen. maar waarschijnlijk ben je daar te kortzichtig voor.
En je vergeet waarom detachering een voordeel heeft?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:24 schreef StefanV het volgende:
je herkent niet dat ze elke maand miljoenen wegslurpen uit de markt?
als een bedrijf een werknemer in dienst heeft kost het hem laten we zeggen 40 euro per uur. Met een detacheerder ertussen is dit ineens 70 euro per uur. Even rekenen hoeveel mensen er via een detacheerder of uitzendbureau werken en je weet hoeveel geld er verdampt.
Op Fok kan je in dit soort discussies niet zinvol discuseren omdat de TS met een reden dit topic opent.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:50 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Ja whatever..
Jammer. Als detacheerder in de bouw had ik deze discussie best leuk gevonden. Maar al je met zulke aannames gaat smijten is de lol er voor mij wel af.
Klopt, maar dat vind ik wel jammer.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op Fok kan je in dit soort discussies niet zinvol discuseren omdat de TS met een reden dit topic opent.
Vroeger werden uitzendbureaus koppelbazen genoemd. Inderdaad zou het goed zijn als men zich sterk zou maken voor goede arbeidsvoorwaarden en zekerheid. Daar is indertijd hard voor gevochten, door de arbeidsmarkt te flexibiliseren en de grenzen open te gooien hou je een grote massa mensen in onzekerheid. Hoe kunnen die straks een huis kopen of een gezin onderhouden?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:24 schreef StefanV het volgende:
je herkent niet dat ze elke maand miljoenen wegslurpen uit de markt?
als een bedrijf een werknemer in dienst heeft kost het hem laten we zeggen 40 euro per uur. Met een detacheerder ertussen is dit ineens 70 euro per uur. Even rekenen hoeveel mensen er via een detacheerder of uitzendbureau werken en je weet hoeveel geld er verdampt.
Die nieuwe kleine bedrijfjes en klinieken zie je sinds omstreeks de eeuwwisseling opvallend hard aan het toenemen. Er zit duidelijk maar een reden achter die harde toename, macht. Want kapitalen en posities zorgen voor macht.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:17 schreef StefanV het volgende:
Goedendag,
ik kom uit de bouw en heb nu geen werk maar wel altijd veel verschillende opdrachtgevers gehad, en wil echt ff iets aankaarten wat ik zie gebeuren. namelijk dat allerlei detacheerders en uitzendbureau's de bouwmarkt totaal kapot maken. Zonder er iets voor te hoeven doen slurpen ze ieder jaar honderden miljoenen weg uit de bouwwereld, waardoor bedrijven armer en armer worden. Puur door op hun luie reet te zitten en stiekeme afspraakjes te maken. Bedrijven betalen belachelijke bedragen voor personeel dat ze ook nog niet eens zelf in dienst hebben.
De politiek is sinds ruim een eeuw ook zo een 'bedrijf'. Maar dan niet alleen bezig met het vergaren van kapitalen wat voor macht zorgt, maar ook stemmen.quote:Ik snap dan ook niet dat je de politiek hier echt noooooit over hoort.
In WGR of GC zou dan logischer zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:44 schreef Operc het volgende:
Overigens, voor de users die dit topic verplaatst willen zien naar KLB, BNW is gezien sommige posts ook geen slecht idee (verband tussen corruptie in de EU en MVW bij Plasterk bijvoorbeeld.)
Aangezien het over de bouw gaat zeg ik: K&W.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In WGR of GC zou dan logischer zijn.
Het is ook gewoon onzin wat je zegt, een discussie heeft dan helemaal geen zin.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:50 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Ja whatever..
Jammer. Als detacheerder in de bouw had ik deze discussie best leuk gevonden. Maar al je met zulke aannames gaat smijten is de lol er voor mij wel af.
Ik denk dat je er goed aan doet er ZELF nog even een keertje over na te denken..quote:Op maandag 24 februari 2014 13:44 schreef StefanV het volgende:
[..]
Het is ook gewoon onzin wat je zegt, een discussie heeft dan helemaal geen zin.
Door de detachering sijpelen er elk jaar tientallen tot honderden miljoenen weg uit de bouwmarkt. En er komt niets voor terug. De appel wordt langzaam uitgeknepen tot er straks nergens meer wat te halen valt. Bovendien worden gebouwen/infrastructuur hierdoor veel duurder dan nodig, waardoor er met het beschikbare geld steeds minder gebouwd kan worden. Waar je vroeger voor een ton 3 huizen kocht, koop je er nu nog maar 1. Pure stagnatie dus.
Als je die eerste zin al niet onderkent dan heb je er gewoon totaal niet over nagedacht. Ik zie niet welke discussie je dan nog wil voeren. Maarja... als je detacheerder bent van beroep kan je er ook beter maar niet over nadenken want dadelijk doe je straks nog jezelf wat aan en dat is ook nergens goed voor. maar kom dan niet mij allerlei dingen verwijten.
Zoals eerder al meerdere malen gezegd is maar door jou nog niet op gereageerd:quote:Op maandag 24 februari 2014 13:44 schreef StefanV het volgende:
Door de detachering sijpelen er elk jaar tientallen tot honderden miljoenen weg uit de bouwmarkt. En er komt niets voor terug. De appel wordt langzaam uitgeknepen tot er straks nergens meer wat te halen valt. Bovendien worden gebouwen/infrastructuur hierdoor veel duurder dan nodig, waardoor er met het beschikbare geld steeds minder gebouwd kan worden. Waar je vroeger voor een ton 3 huizen kocht, koop je er nu nog maar 1. Pure stagnatie dus.
quote:Loonkosten op een nieuwbouwproject (de mensen die het maken, dus niet de overhead of AK) bedragen zo'n 11 tot 13% gemiddeld. Om een gebouw een factor 3 duurder te maken zouden de detacheerders dus de loonkosten zo'n 1700-1800% moeten verhogen?
Sorry maar je claim slaat nergens op..
Ik ben bang dat zelfs dat niet gaat helpen. TS is zeer overtuigd van zijn gelijk zonder onderbouwing en blijft dezelfde, zelfbedachte argumenten herhalen.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik denk dat je er goed aan doet er ZELF nog even een keertje over na te denken..
Wat is daar mis mee? Dat bedrijf B die mensen toch wel nodig heeft. En bedrijf A heeft daar niets mee te maken. Ook zonder bedrijf A heeft bedrijf B die mensen nodig, en ook zonder bedrijf A zijn die mensen opzoek naar bedrijf B. Het enige wat bedrijf A doet is proberen er tussen te gaan zitten en dan lekker mee te profiteren.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:44 schreef Operc het volgende:
TS, wat is er nu precies mis met de volgende situatie:
Bedrijf A: Ik heb mensen nodig voor een kort project, maar een paar maanden dus.
Bedrijf B: Hallo Bedrijf A, ik heb die mensen wel voor je, wil je ze huren voor bedrag X?
Bedrijf A: Ja tof, wat een goed idee! Alsjeblieft bedrijf B, hier heb je bedrag X.
Bedrijf B: Bedankt bedrijf A, hier heb jij de mensen die je nodig hebt voor een paar maanden.
Wat is daar mis mee?
Overigens, voor de users die dit topic verplaatst willen zien naar KLB, BNW is gezien sommige posts ook geen slecht idee (verband tussen corruptie in de EU en MVW bij Plasterk bijvoorbeeld.)
Heb je hier een bron van??? want volgens mij is dit totale onzin of een erg scheef onderzoek.quote:[b]Op maandag 24 februari 2014 13:47 schreef Deshain
Zoals eerder al meerdere malen gezegd is maar door jou nog niet op gereageerd:
[..]
Dit is gewoon algemene kennis voor mensen die in de (nieuw)bouw werken.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:53 schreef StefanV het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van??? want volgens mij is dit totale onzin of een erg scheef onderzoek.
Qua doorlopende lasten wel ja inderdaad en dan inclusief loonkosten (UTA-personeel) verdisconteerd in de AK, maar dat komt doordat de aard van de industrie zich kenmerkt door het bouwen op vraag en dus materiaal/materieel/onderaanneming eenmalige projectgebonden kosten zijn.quote:Binnen vrijwel elk bedrijf (zeker in de bouw) zijn de loonkosten de grootste doorlopende last.
Die sla je toch af?quote:Op maandag 24 februari 2014 14:00 schreef StefanV het volgende:
ja eh jullie kunnen wel allemaal zeggen dat ik het moet onderbouwen maar kom zelf met een argument dan?
Nee want het is pertinent niet waar in deze sector, er zijn nadelen maar ook zeer grote voordelen en daar sluit je je ogen compleet voor.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:00 schreef StefanV het volgende:
is het nou zo moeilijk om gewoon toe te geven dat detacheerder en uitzendbureu's inderdaad een tumor in onze economie zijn? dat was toch al algemeen bekend?
Gedaan, blijven toch met ingehuurde krachten werken om de fluctuaties in de markt op te vangen en tegelijkertijd de risico's in verminderende vraag en bijvoorbeeld ziektekosten bij deze partijen neer te leggen tegen een vergoeding die naar onze mening in de juiste verhouding staat.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:00 schreef StefanV het volgende:
Maar ik zeg het je mensen: denk gewoon even logisch en helder na over de voor- en nadelen van detacheerders en uitzendbureau's. en trek je conclusies.
Dit hele topic hebben mensen jouw verhaal al van alle kanten ontkracht. Beter ga je je mond houden of je verhaal onderbouwen, want je bent op dit moment niets anders dan verspilling van bits en bytes op dit forum, om nog maar niet te reppen over de zuurstof die je verbruikt.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:00 schreef StefanV het volgende:
ja eh jullie kunnen wel allemaal zeggen dat ik het moet onderbouwen maar kom zelf met een argument dan?
nee jij bent nuttig.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit hele topic hebben mensen jouw verhaal al van alle kanten ontkracht. Beter ga je je mond houden of je verhaal onderbouwen, want je bent op dit moment niets anders dan verspilling van bits en bytes op dit forum, om nog maar niet te reppen over de zuurstof die je verbruikt.
Jij begrijpt de uitleg niet. Bedrijf B is de detacheerder en bedrijf A heeft personeel nodigquote:Op maandag 24 februari 2014 13:50 schreef StefanV het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Dat bedrijf B die mensen toch wel nodig heeft. En bedrijf A heeft daar niets mee te maken. Ook zonder bedrijf A heeft bedrijf B die mensen nodig, en ook zonder bedrijf A zijn die mensen opzoek naar bedrijf B. Het enige wat bedrijf A doet is proberen er tussen te gaan zitten en dan lekker mee te profiteren.
Gevolg: Waar bedrijf B in een normale situatie 3 mensen aan kon nemen, kan die er in de verziekte situatie nog maar 1 aannemen. gevolg: Bedrijf B kan nog maar 3 keer zo weinig werk verrichten. en dus 3 keer zo weinig inkomsten genereren. Gevolg: Bedrijf B kan minder werknemers betalen.. Gevolg..... zo kom je dus in een neerwaartse spiraal
Je haalt bedrijf A en B door elkaar, maar ik snap wat je probeert te zeggen. Je maakt alleen de fout door te denken dat bedrijf A al die mensen zou willen aannemen. Als het maar voor een project voor 3-4 maanden is (zoals aangegeven in mijn voorbeeld) dan wil bedrijf A niet een hele sloot mensen aannemen om ze daarna weer te ontslaan. De werknemers van bedrijf B zitten daar ook niet op te wachten, die hebben liever een vast contract (wat bedrijf B ze kan geven) in tegenstelling tot elke 3-4 maanden een sollicitatieronde te moeten doen bij bedrijf A, C, D en E. Dit is dus voor zowel bedrijf A, als bedrijf B, als de werknemers van bedrijf B die gedetacheerd zitten bij bedrijf A een voordelige situatie.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:50 schreef StefanV het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Dat bedrijf B die mensen toch wel nodig heeft. En bedrijf A heeft daar niets mee te maken. Ook zonder bedrijf A heeft bedrijf B die mensen nodig, en ook zonder bedrijf A zijn die mensen opzoek naar bedrijf B. Het enige wat bedrijf A doet is proberen er tussen te gaan zitten en dan lekker mee te profiteren.
Gevolg: Waar bedrijf B in een normale situatie 3 mensen aan kon nemen, kan die er in de verziekte situatie nog maar 1 aannemen. gevolg: Bedrijf B kan nog maar 3 keer zo weinig werk verrichten. en dus 3 keer zo weinig inkomsten genereren. Gevolg: Bedrijf B kan minder werknemers betalen.. Gevolg..... zo kom je dus in een neerwaartse spiraal
die algemene kennis hangt af van je exacte functie denk ik maar okay. Dan nog vraag ik me af of je een bron ofzo hebt want volgens mij klopt het voor geen kant.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:05 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dit is gewoon algemene kennis voor mensen die in de (nieuw)bouw werken.
Heb het speciaal even voor je uitgerekend voor het werk waar ik nu mee bezig ben, 11,8%
Qua doorlopende lasten wel ja inderdaad en dan inclusief loonkosten (UTA-personeel) verdisconteerd in de AK, maar dat komt doordat de aard van de industrie zich kenmerkt door het bouwen op vraag en dus materiaal/materieel/onderaanneming eenmalige projectgebonden kosten zijn.quote:
Noem 1 voordeel dan. Alsjeblieft hey. In heel dit topic heb ik nog niet 1 voordeel gezien... het enige wat ik hoor is dat de nadelen niet waar zijn.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:05 schreef Deshain het volgende:
[..]
Nee want het is pertinent niet waar in deze sector, er zijn nadelen maar ook zeer grote voordelen en daar sluit je je ogen compleet voor.
Joh wat betreft die ziektekosten, ik ben in 6 jaar 1 keer 2 weken ziek geweest en mijn detacheerder gaf me geen cent. was m'n eigen bordje.quote:[b]
Gedaan, blijven toch met ingehuurde krachten werken om de fluctuaties in de markt op te vangen en tegelijkertijd de risico's in verminderende vraag en bijvoorbeeld ziektekosten bij deze partijen neer te leggen tegen een vergoeding die naar onze mening in de juiste verhouding staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |