Nogmaals, er werken geen detacheerders in de bouw. Misschien dat je ZZP'ers bedoelt? Dat is een heel andere arbeidsgroep die veel minder vragen dan detacheerders.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:37 schreef StefanV het volgende:
[..]
Ja en waarom wordt er weinig gebouwd/onderhouden? omdat dat zo duur is. Als jij van 100.000 euro niet slechts 1 maar maarliefst 3 gebouwen kan neerzetten maakt nogal verschil in hoeveel opdrachten je binnen sleept.
maar door die detacheerders kost 1 huis of gebouw of asfaltweg nu net zo duur als 3 vroeger.
Nee, omdat er geen vraag naar is.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:37 schreef StefanV het volgende:
[..]
Ja en waarom wordt er weinig gebouwd/onderhouden? omdat dat zo duur is. Als jij van 100.000 euro niet slechts 1 maar maarliefst 3 gebouwen kan neerzetten maakt nogal verschil in hoeveel opdrachten je binnen sleept.
maar door die detacheerders kost 1 huis of gebouw of asfaltweg nu net zo duur als 3 vroeger.
Ik denk dat ie oprecht is, eerlijkgezegd.quote:
Als het antwoord op een vraag om cijfers is "zie de vacaturesites" dan is iemand of een troll of op zijn achterhoofd gevallen.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat ie oprecht is, eerlijkgezegd.
Wat een onzin zegquote:Op maandag 17 februari 2014 15:37 schreef StefanV het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, dat is een gegeven.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:25 schreef Perrin het volgende:
Het echte probleem is ook wel dat de markt op dit moment razendsnel verandert.
Hoeveel overhead is er bij gekomen door met al die detacheerders te gaan werken en daarin dus een extra tussenlaag te moeten hebben om dit in goede banen te leiden.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:45 schreef Deshain het volgende:
Loonkosten op een nieuwbouwproject (de mensen die het maken, dus niet de overhead of AK) bedragen zo'n 11 tot 13% gemiddeld.
De markt is verziekt door vage constructies waardoor nu ook vakbekwame mensen tegen minimumlonen aan het werk moeten. En dan kan ik me goed voorstellen dat mensen nogal zuur worden over de zogenaamd vrije markt, omdat deze markt ze steeds meer uitknijpt.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:25 schreef Perrin het volgende:
Het echte probleem is ook wel dat de markt op dit moment razendsnel verandert.
Ook dit herken ik nietquote:Op maandag 17 februari 2014 14:49 schreef StefanV het volgende:
[..]
Hahaha het is wel opvallend dan dat precies die mensen die nergens echt nuttig zijn achteraf vaak detacheerder blijken te zijn geworden. Is dat omdat ze personen zo goed kunnen inschatten? of is dat omdat ze eigenlijk niets kunnen maar wel graag mee willen blijven doen?
Ik hoop het eigenlijk nietquote:Op maandag 17 februari 2014 16:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat ie oprecht is, eerlijkgezegd.
Ook dat herken ik helemaal niet, er is een schrijnend tekort aan stage en werk/leer plaatsen en ook schoolverlaters kunnen juist geen werk vinden. Er is geen tijd en geld om mensen te laten groeien in een baan (mede doordat theorie en praktijk redelijk ver uit elkaar liggen) en niemand zit te wachten op groentjes op het moment. Door de sociale plannen en afvloeiingsregelingen is het juist onmogelijk om schoolverlaters in dienst te nemen, dit is de realiteit en niet omgekeerd zoals jij stelt.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:08 schreef StefanV het volgende:
Denk je dat het toeval is dat ze altijd zo happig zijn op schoolverlaters?
Nagenoeg geen, de grote aannemers hebben allemaal al meerdere reorganisatie ronden achter de rug. Bouwbedrijven in Nederland hadden/hebben allemaal een waterhoofd waar ze nu afscheid van nemen omdat ook de overhead danig teruggedrongen dient te worden.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel overhead is er bij gekomen door met al die detacheerders te gaan werken en daarin dus een extra tussenlaag te moeten hebben om dit in goede banen te leiden.
Ja whatever..quote:Op maandag 17 februari 2014 13:58 schreef StefanV het volgende:
[..]
je moet je doodschamen. maar waarschijnlijk ben je daar te kortzichtig voor.
En je vergeet waarom detachering een voordeel heeft?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:24 schreef StefanV het volgende:
je herkent niet dat ze elke maand miljoenen wegslurpen uit de markt?
als een bedrijf een werknemer in dienst heeft kost het hem laten we zeggen 40 euro per uur. Met een detacheerder ertussen is dit ineens 70 euro per uur. Even rekenen hoeveel mensen er via een detacheerder of uitzendbureau werken en je weet hoeveel geld er verdampt.
Op Fok kan je in dit soort discussies niet zinvol discuseren omdat de TS met een reden dit topic opent.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:50 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Ja whatever..
Jammer. Als detacheerder in de bouw had ik deze discussie best leuk gevonden. Maar al je met zulke aannames gaat smijten is de lol er voor mij wel af.
Klopt, maar dat vind ik wel jammer.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op Fok kan je in dit soort discussies niet zinvol discuseren omdat de TS met een reden dit topic opent.
Vroeger werden uitzendbureaus koppelbazen genoemd. Inderdaad zou het goed zijn als men zich sterk zou maken voor goede arbeidsvoorwaarden en zekerheid. Daar is indertijd hard voor gevochten, door de arbeidsmarkt te flexibiliseren en de grenzen open te gooien hou je een grote massa mensen in onzekerheid. Hoe kunnen die straks een huis kopen of een gezin onderhouden?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:24 schreef StefanV het volgende:
je herkent niet dat ze elke maand miljoenen wegslurpen uit de markt?
als een bedrijf een werknemer in dienst heeft kost het hem laten we zeggen 40 euro per uur. Met een detacheerder ertussen is dit ineens 70 euro per uur. Even rekenen hoeveel mensen er via een detacheerder of uitzendbureau werken en je weet hoeveel geld er verdampt.
Die nieuwe kleine bedrijfjes en klinieken zie je sinds omstreeks de eeuwwisseling opvallend hard aan het toenemen. Er zit duidelijk maar een reden achter die harde toename, macht. Want kapitalen en posities zorgen voor macht.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:17 schreef StefanV het volgende:
Goedendag,
ik kom uit de bouw en heb nu geen werk maar wel altijd veel verschillende opdrachtgevers gehad, en wil echt ff iets aankaarten wat ik zie gebeuren. namelijk dat allerlei detacheerders en uitzendbureau's de bouwmarkt totaal kapot maken. Zonder er iets voor te hoeven doen slurpen ze ieder jaar honderden miljoenen weg uit de bouwwereld, waardoor bedrijven armer en armer worden. Puur door op hun luie reet te zitten en stiekeme afspraakjes te maken. Bedrijven betalen belachelijke bedragen voor personeel dat ze ook nog niet eens zelf in dienst hebben.
De politiek is sinds ruim een eeuw ook zo een 'bedrijf'. Maar dan niet alleen bezig met het vergaren van kapitalen wat voor macht zorgt, maar ook stemmen.quote:Ik snap dan ook niet dat je de politiek hier echt noooooit over hoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |