Hahaha het is wel opvallend dan dat precies die mensen die nergens echt nuttig zijn achteraf vaak detacheerder blijken te zijn geworden. Is dat omdat ze personen zo goed kunnen inschatten? of is dat omdat ze eigenlijk niets kunnen maar wel graag mee willen blijven doen?quote:Op maandag 17 februari 2014 14:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je een wist hoeveel randdebielen erop vacatures reageren, dan wil je die dmv een screening zo goed mogelijk eruit vissen om zo tijd te sparen. Via een CV en brief kan je er al een hoop uitvissen, maar niet allemaal.
Nee want je hebt ook nog maar 1:3 van de werknemers nodig..quote:Op maandag 17 februari 2014 14:45 schreef StefanV het volgende:
Het geld blijft in de economie ja, maar daar is ook alles mee gezegd.
Waar vroeger 3 gebouwen konden worden gemaakt kan er nu nog maar 1 worden gemaakt. waar vroeger 3 mensen konden werken, kan er nu nog 1 werken. effect: je verkoopt nog maar 1 gebouw ipv 3 gebouwen. terwijl je dezelfde kosten maakt.
Want detacheerders zijn niet gebonden aan de basisbeginselen van de vrije markt: vraag en aanbod?quote:We worden op die manier steeds minder productief en creeeren steeds meer een schijneconomie, want waar vroeger 3 mensen aan het gebouw werkten, werkt er nu 1 aan het gebouw en 2 aan die werknemers. die bubbel gaat een keer klappen, namelijk op het moment dat er wel 100en detacheerders zijn, maar vrijwel geen opdrachten om nieuwe gebouwen te bouwen. Als we op deze manier verder gaan komt er een moment dat de kosten te hoog worden en de opbrengsten te laag.
We zitten op het moment al vrij onderin het dal.quote:En dan? dan zitten we met een enorm probleem, veel faillieten. weinig werk. hoge werkloosheid. weinig inkomsten. veel uitgaven. Je ziet nu al dat bouwen steeds minder aantrekkelijk wordt.
Zonder detacheerders had het al veel erger geweest.quote:Met detacheerder wordt dat alleen maar erger, totdat het gegarandeerd fout gaat.
Het laatste kwartaal van 2013 had in tegenstelling tot de voorgaande 7 (!) kwartalen een groei van de bouwproductie terwijl die vermaledijde detacheerders een grotere vinger in de pap hadden (naar jouw mening) hoe verklaar je dat?quote:Gevolg, een paar rijke stinkerds blijven over en hebben zichzelf jarenlang buitensporig kunnen verrijken zonder daar iets voor terug te doen. De detacheringsmarkt gaat uiteindelijk kapot. de bouwmarkt gaat uiteindelijk kapot, en dan beginnen we weer van voor af aan.
Sorry maar dit is de onderbuik, onderbuikgevoelens zijn echter meestal diarree..quote:Daarom zeg ik je: elke detacheerder moet zich als katalysator van de crisis doodschamen voor het meeprofiteren van werkend Nederland.
Jij wil toch ook geld verdienen, dat dat blijkbaar niet lukt is toch de reden dat je hier je betoog houdt?quote:dat de bom gaat barsten is aan al die detacheerders en uitzendbureau's te danken. Ze zullen er wel niet voor gestraft worden, dat hoeft ook niet, maar ga nu niet doen alsof jullie een stelletje heiligen zijn die de markt helpen. dat is niet zo. jullie willen gewoon geld verdienen. al die aantrekkelijke verkooppraatjes ben ik ondertussen wel gewend.
En wat zegt dat over jou (en de mensen die nu thuis zitten in het algemeen), dat de mensen die 'nergens nuttig voor zijn' wel een boterham verdienen en jij als roepende in de woestijn staat?quote:Op maandag 17 februari 2014 14:49 schreef StefanV het volgende:
[..]
Hahaha het is wel opvallend dan dat precies die mensen die nergens echt nuttig zijn achteraf vaak detacheerder blijken te zijn geworden. Is dat omdat ze personen zo goed kunnen inschatten? of is dat omdat ze eigenlijk niets kunnen maar wel graag mee willen blijven doen?
Tja, niemand eist dat jij in een nieuwe Mercedes Vito vol met DeWalt gereedschap moet rijden natuurlijk. Dan heb je ook geen recht om te klagen zelfs, beetje eigen verantwoordelijkheid nemen lijkt iedereen vreemd tegenwoordig. De mensen (althans de ZZP'ers) die het hardst klagen hebben jarenlang tegen een, objectief beschouwd, veel te hoog uurtarief de kans gehad om te werken en een redelijke buffer op te bouwen en goede verzekeringen af te sluiten. Duurzame bedrijfsvoering en een niet al te positief beeld van de toekomst, oftewel lange termijn visie/beleid, had veel mensen veel gezeik gescheeld..quote:Op maandag 17 februari 2014 14:51 schreef StefanV het volgende:
ik heb niets tegen polen en bulgaren, zij mogen van mij ook werken, maar dat er steeds meer ruimte komt voor polen en bulgaren is ook mede te danken aan de extreem-dure prijzen van nederlandse werknemers.
Dat is een vrij treffende samenvatting inderdaad.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:24 schreef Cracka-ass het volgende:
Volgens mij wordt er helemaal niks kapot gemaakt er wordt alleen vrij weinig gebouwd, met boeroepende bankzitters als gevolg.
Detachering .. het eerste punt waar bedrijven op besparen.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:44 schreef StefanV het volgende:
Maarja ook al gaat het zo door, ook prima, als zij dat graag willen moeten ze vooral doorgaan.
Maar ik zeg het je: ze maken nederland kapot.
Ja en waarom wordt er weinig gebouwd/onderhouden? omdat dat zo duur is. Als jij van 100.000 euro niet slechts 1 maar maarliefst 3 gebouwen kan neerzetten maakt nogal verschil in hoeveel opdrachten je binnen sleept.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:25 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dat is een vrij treffende samenvatting inderdaad.
De redenen van waarom het duurder is om te bouwen en waarom er minder opdrachten zijn heb ik al proberen te verklaren. Je kan wel meer opdrachten binnenslepen op individueel niveau maar dat verandert niks aan het feit dat er gewoon minder volume is sectorbreed...quote:Op maandag 17 februari 2014 15:37 schreef StefanV het volgende:
[..]
Ja en waarom wordt er weinig gebouwd/onderhouden? omdat dat zo duur is. Als jij van 100.000 euro niet slechts 1 maar maarliefst 3 gebouwen kan neerzetten maakt nogal verschil in hoeveel opdrachten je binnen sleept.
quote:maar door die detacheerders kost 1 huis of gebouw of asfaltweg nu net zo duur als 3 vroeger.
Bij bovenstaand epistel ga je er vanuit dat de bouw al niet helemaal op haar gat ligt...quote:Op maandag 17 februari 2014 14:45 schreef StefanV het volgende:
Het geld blijft in de economie ja, maar daar is ook alles mee gezegd.
Waar vroeger 3 gebouwen konden worden gemaakt kan er nu nog maar 1 worden gemaakt. waar vroeger 3 mensen konden werken, kan er nu nog 1 werken. effect: je verkoopt nog maar 1 gebouw ipv 3 gebouwen. terwijl je dezelfde kosten maakt.
We worden op die manier steeds minder productief en creeeren steeds meer een schijneconomie, want waar vroeger 3 mensen aan het gebouw werkten, werkt er nu 1 aan het gebouw en 2 aan die werknemers. die bubbel gaat een keer klappen, namelijk op het moment dat er wel 100en detacheerders zijn, maar vrijwel geen opdrachten om nieuwe gebouwen te bouwen. Als we op deze manier verder gaan komt er een moment dat de kosten te hoog worden en de opbrengsten te laag.
En dan? dan zitten we met een enorm probleem, veel faillieten. weinig werk. hoge werkloosheid. weinig inkomsten. veel uitgaven. Je ziet nu al dat bouwen steeds minder aantrekkelijk wordt. Met detacheerder wordt dat alleen maar erger, totdat het gegarandeerd fout gaat.
Gevolg, een paar rijke stinkerds blijven over en hebben zichzelf jarenlang buitensporig kunnen verrijken zonder daar iets voor terug te doen. De detacheringsmarkt gaat uiteindelijk kapot. de bouwmarkt gaat uiteindelijk kapot, en dan beginnen we weer van voor af aan.
Daarom zeg ik je: elke detacheerder moet zich als katalysator van de crisis doodschamen voor het meeprofiteren van werkend Nederland. dat de bom gaat barsten is aan al die detacheerders en uitzendbureau's te danken. Ze zullen er wel niet voor gestraft worden, dat hoeft ook niet, maar ga nu niet doen alsof jullie een stelletje heiligen zijn die de markt helpen. dat is niet zo. jullie willen gewoon geld verdienen. al die aantrekkelijke verkooppraatjes ben ik ondertussen wel gewend.
Nogmaals, er werken geen detacheerders in de bouw. Misschien dat je ZZP'ers bedoelt? Dat is een heel andere arbeidsgroep die veel minder vragen dan detacheerders.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:37 schreef StefanV het volgende:
[..]
Ja en waarom wordt er weinig gebouwd/onderhouden? omdat dat zo duur is. Als jij van 100.000 euro niet slechts 1 maar maarliefst 3 gebouwen kan neerzetten maakt nogal verschil in hoeveel opdrachten je binnen sleept.
maar door die detacheerders kost 1 huis of gebouw of asfaltweg nu net zo duur als 3 vroeger.
Nee, omdat er geen vraag naar is.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:37 schreef StefanV het volgende:
[..]
maar door die detacheerders kost 1 huis of gebouw of asfaltweg nu net zo duur als 3 vroeger.
Ik denk dat ie oprecht is, eerlijkgezegd.quote:
Als het antwoord op een vraag om cijfers is "zie de vacaturesites" dan is iemand of een troll of op zijn achterhoofd gevallen.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat ie oprecht is, eerlijkgezegd.
Wat een onzin zegquote:Op maandag 17 februari 2014 15:37 schreef StefanV het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, dat is een gegeven.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:25 schreef Perrin het volgende:
Het echte probleem is ook wel dat de markt op dit moment razendsnel verandert.
Hoeveel overhead is er bij gekomen door met al die detacheerders te gaan werken en daarin dus een extra tussenlaag te moeten hebben om dit in goede banen te leiden.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:45 schreef Deshain het volgende:
Loonkosten op een nieuwbouwproject (de mensen die het maken, dus niet de overhead of AK) bedragen zo'n 11 tot 13% gemiddeld.
De markt is verziekt door vage constructies waardoor nu ook vakbekwame mensen tegen minimumlonen aan het werk moeten. En dan kan ik me goed voorstellen dat mensen nogal zuur worden over de zogenaamd vrije markt, omdat deze markt ze steeds meer uitknijpt.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:25 schreef Perrin het volgende:
Het echte probleem is ook wel dat de markt op dit moment razendsnel verandert.
Ook dit herken ik nietquote:Op maandag 17 februari 2014 14:49 schreef StefanV het volgende:
[..]
Hahaha het is wel opvallend dan dat precies die mensen die nergens echt nuttig zijn achteraf vaak detacheerder blijken te zijn geworden. Is dat omdat ze personen zo goed kunnen inschatten? of is dat omdat ze eigenlijk niets kunnen maar wel graag mee willen blijven doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |