quote:Op maandag 17 februari 2014 13:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
We kennen eigenlijk sinds een jaar of 10 een échte open economie met open grenzen. En zie het resultaat, historisch hoge werkloosheid, dalende lonen, dronken Polen en Bulgaren die massaal banen komen inpikken.
Geweldig hoor.
Trek hem dan gelijk helemaal door naar 2014...quote:Op maandag 17 februari 2014 13:45 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkloosheid_in_Nederland
Tjonge jonge nou weet je nog toen in 1980-1985 al die Polen hier onze banen in kwamen pikken?
Je weet niet waar je over praat man luchtfietser
Gaat moeilijk als ie van Wikipedia komt. Maar speciaal voor jou:quote:Op maandag 17 februari 2014 13:47 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Trek hem dan gelijk helemaal door naar 2014...
Nou, wat een toeval. Sinds 2003-2004 is die werkloosheid hard aan het stijgen, tot wel 670,000 duizend dit jaar.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:45 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkloosheid_in_Nederland
Tjonge jonge nou weet je nog toen in 1980-1985 al die Polen hier onze banen in kwamen pikken?
Je weet niet waar je over praat man luchtfietser
Knap dat je aan die absolute getallen kan komen... Bron?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nou, wat een toeval. Sinds 2003-2004 is die werkloosheid hard aan het stijgen, tot wel 670,000 duizend dit jaar.
De werkgevers hier snappen niet dat als iedereen ingewisseld wordt voor polen (no hard feelings, die mensen komen hier ook alleen maar om hard te werken, waarvoor lof) er straks niemand meer een baan heeft en dus ook geen inkomen, er ook niemand meer hun producten kopenquote:Op maandag 17 februari 2014 13:54 schreef the-eye het volgende:
Zeer terechte klacht
Ik vraag me af of al die wijsneuzen hier die het niet met t.s. ééns op de hoogte zijn (en dan bedoel ik niet van horen zeggen) met de situaties in fabrieken en glastuinbouwbedrijven waar deze Polen werken.
Die Polen moet je geen verwijten maken maar wel de werkgevers die misbruik van hen maken
Ben jij wel op de hoogte van de situatie die dezelfde mensen hebben in hun thuisland? Weet je wel dat ze vaak daar er nog veel slechter bij zitten?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:54 schreef the-eye het volgende:
Zeer terechte klacht
Ik vraag me af of al die wijsneuzen hier die het niet met t.s. ééns op de hoogte zijn (en dan bedoel ik niet van horen zeggen) met de situaties in fabrieken en glastuinbouwbedrijven waar deze Polen werken.
Die Polen moet je geen verwijten maken maar wel de werkgevers die misbruik van hen maken
Bijvoorbeeld http://www.refdag.nl/nieu(...)erkloosheid_1_768566 .quote:Op maandag 17 februari 2014 13:52 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Knap dat je aan die absolute getallen kan komen... Bron?
Met zo'n manier van denken lukt het je nog wel om het verkopen van hun organen door de armoedzaaiers van deze wereld goed te pratenquote:Op maandag 17 februari 2014 13:58 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Ben jij wel op de hoogte van de situatie die dezelfde mensen hebben in hun thuisland? Weet je wel dat ze vaak daar er nog veel slechter bij zitten?
Dat zijn dat geen absolute cijfers maar ramingen. Ook is het 7,5 procent tegenover 10,3 ofzo in de jaren 80.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld http://www.refdag.nl/nieu(...)erkloosheid_1_768566 .
Ook in de recente ramingen houdt het CPB, ondanks dat het iets beter gaat met de economie, vast aan de hoge werkloosheidscijfers.
De cijfers liegen er niet om. Sinds de Oost-Europeanen vrij baan hebben om hier banen te komen inpikken stijgt de werkloosheid. Het zijn allang geen kleine aantallen mensen meer die wat vacatures komen vullen. Ze komen met grote aantallen en verdringen de Nederlander.
Er is natuurlijk ook veel verborgen werkloosheid. Feit blijft dat er een trend zichtbaar is. Sinds de grenzen compleet opengegaan zijn stijgt de werkloosheid en zelfs nu er economisch herstel is, is er nog geen kentering te zien.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:06 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Dat zijn dat geen absolute cijfers maar ramingen. Ook is het 7,5 procent tegenover 10,3 ofzo in de jaren 80.
Waar haal je deze onzin vandaan? Ik woon in een Oostblok land en zie ze hier nog regelmatig met paard/wagen door de straat komen. Huizen zonder ramen en elektrisiteit, laat staan verwarming. En dan zijn er soms dagen van -20 graden. Als jij in dezelfde situatie zou zitten zou jij ook elke kans aangrijpen naar NL te vetrekken en is het helemaal niet zo erg om op een boerderij te slapen met 20 man op een kleine zolder waardoor je in je thuisland wat kan doen voor je familie.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
Met zo'n manier van denken lukt het je nog wel om het verkopen van hun organen door de armoedzaaiers van deze wereld goed te praten
Die chick was vast Pools en had geen interesse in TS en nu is TS boos op elke Pool.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:22 schreef goed_volk het volgende:
Die TS. Interessante topics, hoor. Deze man weet!
[..]
Kijk eens naar de grote depressie van de jaren 30. Toen was er natuurlijk al Europa en open grenzen.... Een economie is cyclischquote:Op maandag 17 februari 2014 14:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook veel verborgen werkloosheid. Feit blijft dat er een trend zichtbaar is. Sinds de grenzen compleet opengegaan zijn stijgt de werkloosheid en zelfs nu er economisch herstel is, is er nog geen kentering te zien.
Is dit een grap ofzo, open grenzen in de jaren dertig?quote:Op maandag 17 februari 2014 14:11 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Kijk eens naar de grote depressie van de jaren 30. Toen was er natuurlijk al Europa en open grenzen.... Een economie is cyclisch
Is het al 8 jaar geleden dat de topicverwijderaar ontslagen werd?quote:Op maandag 17 februari 2014 14:12 schreef Prowl het volgende:
8 jaar geleden werd een topic als deze gewoon verwijderd
Daarom zei ik ook dat je de Polen geen verwijten moet maken maar de werkgevers maar jij maakt een vreemde stap dat deze werkgevers om die reden dan ook niets te verwijten valtquote:Op maandag 17 februari 2014 14:09 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Waar haal je deze onzin vandaan? Ik woon in een Oostblok land en zie ze hier nog regelmatig met paard/wagen door de straat komen. Huizen zonder ramen en elektrisiteit, laat staan verwarming. En dan zijn er soms dagen van -20 graden. Als jij in dezelfde situatie zou zitten zou jij ook elke kans aangrijpen naar NL te vetrekken en is het helemaal niet zo erg om op een boerderij te slapen met 20 man op een kleine zolder waardoor je in je thuisland wat kan doen voor je familie.
1 land vond dat de grenzen inderdaad open warenquote:Op maandag 17 februari 2014 14:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is dit een grap ofzo, open grenzen in de jaren dertig?![]()
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Ik bedoel juist ook dat de Polen niks te verwijten valt. Werkgevers maken simpelweg gebruik van vraag/aanbodquote:Op maandag 17 februari 2014 14:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat je de Polen geen verwijten moet maken maar de werkgevers maar jij maakt een vreemde stap dat deze werkgevers om die reden dan ook niets te verwijten valt
Dat was ook cynisch bedoeldquote:Op maandag 17 februari 2014 14:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is dit een grap ofzo, open grenzen in de jaren dertig?![]()
Dit is de eerste keer dat we echte economische tegenwind hebben en niet meer zelf gaan over monetaire beslissingen. Ben benieuwd of de arbeidsmarkt ooit gaat herstellen met de massale toestroom van Oost-Europeanen. Vooralsnog zijn we al bijna 6 jaar verder sinds het begin van de crisis en lijkt de werkloosheid nog steeds niet gepiekt.
Hoe zijn de poolse meisjes daar tangle?quote:Op maandag 17 februari 2014 14:19 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Dat was ook cynisch bedoeld
Alsof in de jaren '30 toen we het dus nog wel allemaal zelf in de hand hadden het zo geweldig ging. Niet dus! Je ziet het zelf...
Verder is de grens voor Oost-Europeanen al veel langer open dan sinds 2008. En volgens mij is die crisis ontstaan door iets met hypotheken / huizen in Amerika en niet door Polen in Nederland. Maar kan me vergissen
Woon in Hongarije... Maar die zijnquote:Op maandag 17 februari 2014 14:20 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Hoe zijn de poolse meisjes daar tangle?
Ik stem PVV maar waar bespeur je ergens haat van mij richting Polenquote:Op maandag 17 februari 2014 14:49 schreef Sauslepel het volgende:
Alle Oostblokhatende PVV-stemmers hier
Tangle
Oostblok represent
Ik stem PVV omdat ik niet meer in de EU in zijn huidige vorm wil zitten.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:49 schreef Sauslepel het volgende:
Alle Oostblokhatende PVV-stemmers hier
Tangle
Oostblok represent
Je bent wellicht de enige uitzondering. Ben het wel met je eens op een gebied. Het is logisch dat werkgevers gretig gebruik maken van Oost-Europeanen. Gemiddeld genomen zullen ze harder werken, minder zeuren en ook tegen een lager loon werken. Ik ben wel van mening dat een werkgever zich strikt aan de Nederlandse regels moet houden. Dat slechte werkomstandigheden in Nederland nog altijd beter zijn dan normale werkomstandigheden in Polen is natuurlijk geen enkel argument. In Nederland gelden de Nederlandse regels, of deze gevolgd moeten worden door Nederlanders, Polen of Indiërs is compleet irrelevant.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik stem PVV maar waar bespeur je ergens haat van mij richting Polen
En dit.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Aan de andere kant moet je ook realiseren dat als jij werk hebt wat een niet Nederlands sprekende Pool na een half uur inwerktijd van je kan overnemen je niet zo veel meerwaarde hebt op de arbeidsmarkt en dat je misschien met minder genoegen moet nemen.
En waarom wil je niet meer in de EU in zijn huidige vorm? De immigratie regelingen? De Euro?quote:Op maandag 17 februari 2014 15:02 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Ik stem PVV omdat ik niet meer in de EU in zijn huidige vorm wil zitten.
Waar bespeur je bij mij de polenhaat?
Eens, alle polen terug naar oostblokkië.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:09 schreef bwoi het volgende:
ik merk de laatste tijd dat er extreem veel polen in nederland zijn.
zal dr vast niet aan liggen omdat de grenzen open zijn gegooid.
als het aan mij ligt jagen we ze allemaal terug de grens over.
ze nemen werk voor veel minder geld aan, omdat ze het geld allemaal naar hun famillie sturen.
voor nederlanders is het niet rendabel om het werk voor hetzelfde tarief te doen.
nederland gaat stuk hieraan.
wat is jullie mening?
Volgens mij kan jij wel een dame uit het Oostblok gebruiken die bij je komt poetsenquote:Op maandag 17 februari 2014 15:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eens, alle polen terug naar oostblokkië.
Dat is het probleem niet zozeer, het is meer dat Nederlanders niet afgebeuld willen worden als halve slaven...quote:Op maandag 17 februari 2014 13:11 schreef petertje74 het volgende:
zoek maar eens nederlanders die het werk willen doen dat de polen doen...
Ja, Polen willen dat welquote:Op maandag 17 februari 2014 15:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet zozeer, het is meer dat Nederlanders niet afgebeuld willen worden als halve slaven...
Dat je zeurt en meedoet met onnodige stemmingmakerij. Ik heb liever 100 Polen hier dan sommige straat marokkanen en hun ouders die hier al 20 jaar zijn,amper nog de taal beheersen en nog steeds vasthouden aan hun woestijn-rituelen= sharia leer en onze wetten niet respecteren.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:09 schreef bwoi het volgende:
ik merk de laatste tijd dat er extreem veel polen in nederland zijn.
zal dr vast niet aan liggen omdat de grenzen open zijn gegooid.
als het aan mij ligt jagen we ze allemaal terug de grens over.
ze nemen werk voor veel minder geld aan, omdat ze het geld allemaal naar hun famillie sturen.
voor nederlanders is het niet rendabel om het werk voor hetzelfde tarief te doen.
nederland gaat stuk hieraan.
wat is jullie mening?
Ze mag mijn schnikkel komen poetsen.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:28 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij wel een dame uit het Oostblok gebruiken die bij je komt poetsen
Jaja, ze mogen niet de baantjes in komen pikken maar hoereren mag welquote:Op maandag 17 februari 2014 16:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ze mag mijn schnikkel komen poetsen.
Zoek maar eens werkgevers die het werk willen geven aan een Nederlander in plaats van een Pool die voor minder dan het minimumloon mag werken.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:11 schreef petertje74 het volgende:
zoek maar eens nederlanders die het werk willen doen dat de polen doen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |