abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137205151
Kooijemans :')
pi_137225865
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:41 schreef Loekie1 het volgende:
Dat er niet is ingebroken in zo'n kapitaal huis, kan erop wijzen dat de daders zo weinig mogelijk sporen wilden achterlaten. Ik denk in de richting van een politieke moord. Want blijkbaar zijn er ook geen spullen van haar gestolen, handtas oid.
Het lijkt me toch heel nuttig om alle politici en ex-politici beter te beveiligen. Mevrouw Borst had blijkbaar helemaal niks ter beveiliging, geen cameraatje, niks. En dat hebben ze vast geweten.
Ik denk dat dat geldt voor welke dader van welk misdrijf danook.

Indien een politieke moord, wat is het statement?
pi_137227711
Onmin dus?
De politiewoordvoerder, komt ondanks dat ze "heel breed denken" zelf 3 keer met het scenario onmin aanzetten:

"Misschien is het wel zo geweest dat ze in het verleden met iemand ruzie heeft gehad of misschien onmin, of andere dingen hebben plaatsgevonden".

"De periode voorafgaand aan het congres, of er mensen zijn die iets weten dat ze wellicht problemen met iemand heeft gehad".

"Het kan zijn dat iemand in onmin met haar ligt en haar heeft opgezocht, het scenario inbraak is niet echt voor de hand liggend, je kunt zo breed denken als je maar wilt".

Wanneer de interviewer vraagt waarom hij met dit scenario rekening houdt wordt hij zelfs een beetje defensief:

"Omdat dat 1 van de scenario's is die zouden kunnen, geen braaksporen, het is een vrouw van 81 waarom zou die niet in onmin met iemand kunnen leven, dat iemand boos op haar zou kunnen zijn?"

Eigenlijk geeft hij wel weg in welke richting hij denkt, maar het vreemde is dat indien Els Bost in onmin leefde met deze of gene, zelfs in zo'n mate dat het uit zou lopen tot hetgeen heeft plaatsgevonden, dan lijkt het mij dat haar kinderen en haar beste vriendinnen die ze in ieder geval elke week zag hiervan op de hoogte zouden zijn.
Dat zal dan ook wel het geval zijn, en mogelijk hebben deze danook aangegeven dat er sprake was van onmin/ruzie, en is nu slechts nog de hulp van het publiek nodig in de hoop dat deze persoon bv recentelijk een aantal keer in de buurt van het huis is gezien door omwonenden of een passant.

Het lijkt me gewoon sterk dat wanneer zowel haar kinderen als haar beste vriendinnen te kennen geven dat Els Borst echt met niemand ruzie had, dat de politie dan rekening gaat houden met een dusdanig onmin scenario dat het eindigt in moord.

Interview met Bernhard Jens: http://nos.nl/video/61573(...)ls-borst-deel-1.html
pi_137229362
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 01:48 schreef Za het volgende:
"Omdat dat 1 van de scenario's is die zouden kunnen, geen braaksporen, het is een vrouw van 81 waarom zou die niet in onmin met iemand kunnen leven, dat iemand boos op haar zou kunnen zijn?"
Hij legt hier zo'n raar verband vond ik. Hoe ouder je bent, hoe groter de kans dat je door een ruzie om het leven komt? 8)7
  vrijdag 28 februari 2014 @ 09:21:12 #106
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137229576
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:06 schreef Chazr het volgende:

[..]

Hij legt hier zo'n raar verband vond ik. Hoe ouder je bent, hoe groter de kans dat je door een ruzie om het leven komt? 8)7
Nou...misschien duurde het iemand te lang en dacht ie laat ik ff een handje helpen.
Geen idee hoe haar erfenis wordt verdeeld of dat ze een functie had waar iemand haar uit wilde hebben.
pi_137230740
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nou...misschien duurde het iemand te lang en dacht ie laat ik ff een handje helpen.
Geen idee hoe haar erfenis wordt verdeeld of dat ze een functie had waar iemand haar uit wilde hebben.
De politie gebruikt hele geavanceerde verhoortechnieken. Een amateur maakt geen schijn van kans om overeind te blijven bij zo'n verhoor dus als het om een erfenis te doen was geweest, dan zouden ze de dader allang hebben gevonden. Ook als de moord in opdracht van een naaste was gepleegd.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:17:44 #108
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137230783
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:15 schreef Chazr het volgende:

[..]

De politie gebruikt hele geavanceerde verhoortechnieken. Een amateur maakt geen schijn van kans om overeind te blijven bij zo'n verhoor dus als het om een erfenis te doen was geweest, dan zouden ze de dader allang hebben gevonden. Ook als een naaste opdracht had gegeven voor moord.
Wie weet was het wel een amateur en is die nog niet verhoord?
pi_137230831
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

Wie weet was het wel een amateur en is die nog niet verhoord?
Ik denk geen amateur uit de directe omgeving dan. Trouwens, een amateur zou toch genoeg sporen achterlaten?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:21:27 #110
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137230880
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:19 schreef Chazr het volgende:

[..]

Ik denk geen amateur uit de directe omgeving dan. Trouwens, een amateur zou toch genoeg sporen achterlaten?
dat kun je niet uitsluiten, amateur staat niet gelijk aan achterlijk.
pi_137231024
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat kun je niet uitsluiten, amateur staat niet gelijk aan achterlijk.
Nee, maar wel aan onervaren en waarschijnlijk nerveus. Zal dus zeker dadersporen hebben achtergelaten. Vergeet niet: de politie is nog steeds niet 100 % zeker van moord.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:29:47 #112
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137231096
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:26 schreef Chazr het volgende:

[..]

Nee, maar wel aan onervaren en waarschijnlijk nerveus. Zal dus zeker dadersporen hebben achtergelaten. Vergeet niet: de politie is nog steeds niet 100 % zeker van moord.
Er zijn sporen veilig gesteld in de garage.
En dat vergeet ik niet hoor, ik ben ook niet overtuigd van de onmin.
pi_137231436
Ik heb gelezen dat er een verdachte auto op station Bilthoven is gezien met vier personen erin.

Kijk, je bent daar niet zomaar ongezien weg als er alarm wordt geslagen. Ik denk dat het moment bewust gekozen is dat ze alleen thuiskwam. Misschien is ze vanaf station Bilthoven gevolgd, of misschien heeft iemand zich verscholen en gewacht tot ze thuiskwam.
Misschien is ze tijdens het congres al in de gaten gehouden.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 11:41:02 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137233084
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:06 schreef Chazr het volgende:

[..]

Volgens mij is het helemaal geen verband, volgens mij sluit hij alleen niet uit dat er zo'n situatie zou zijn.
Waarom zou het geen onmin kunnen zijn, waarom zou het geen overlopen inbreker kunnen zijn, waarom zou het geen overval kunnen zijn, waarom zou het geen op de erfenis wachtend kleinkind kunnen zijn, waarom zou het geen marsmannetje kunnen zijn, waarom zou het geen politieke moord kunnen zijn.

Het wordt simpelweg niet uitgesloten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:34:15 #115
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137234393
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:44 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb gelezen dat er een verdachte auto op station Bilthoven is gezien met vier personen erin.

-knip-
Waar?
pi_137234872
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

Waar?
Op station Bilthoven.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:55:12 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137234990
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:51 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Op station Bilthoven.
ja dat zei je, maar waar heb je dat gelezen?
pi_137235182
Dat kwam uit een van die getuigenverhalen van bewoners uit Bilthoven geloof ik. In elk geval op internet gelezen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:06:35 #119
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137235341
Ik heb al een beetje zitten zoeken maar kan het niet vinden.
En jij komt ermee dus ik dacht dan weet je vast ook waar je dat vandaan hebt.
pi_137235833
Bij nader inzien kan ik het ook op tv gehoord hebben. Het kwam langs tussen neus en lippen, zo van: 'er is ook al gezegd dat er een verdachte auto is gezien' dus niet als iets officieels.
pi_137240342
pff 1 van de zovelen. Even in de gaten houden hoeveel rechercheurs, politie en ME er ingezet gaat worden bij het onderzoek naar de dood van mevr. Kootstra uit Ravenswoud. Dat zullen de burgers zelf wel weer moeten doen.
pi_137356091
EenopEenTV twitterde op maandag 03-03-2014 om 17:19:25 Vanavond in #eenopeen forensisch expert Richard Eikelenboom over het forensisch onderzoek rond het huis van Els Borst. #Ned2, 20.25u. reageer retweet
pi_137473523
Op 29 jan. zou er een vreemd uitziende man bij els borst aangebeld hebben en naar het adres van wim kok gevraagd hebben

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-verwarde-man.dhtml
pi_137473904
Ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt...
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:16:17 #125
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_137474707
Zou wat zijn als binnenkort Wim Kok dood gevonden wordt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_137475772
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 01:48 schreef Za het volgende:
Onmin dus?
De politiewoordvoerder, komt ondanks dat ze "heel breed denken" zelf 3 keer met het scenario onmin aanzetten:

"Misschien is het wel zo geweest dat ze in het verleden met iemand ruzie heeft gehad of misschien onmin, of andere dingen hebben plaatsgevonden".

"De periode voorafgaand aan het congres, of er mensen zijn die iets weten dat ze wellicht problemen met iemand heeft gehad".

"Het kan zijn dat iemand in onmin met haar ligt en haar heeft opgezocht, het scenario inbraak is niet echt voor de hand liggend, je kunt zo breed denken als je maar wilt".

Wanneer de interviewer vraagt waarom hij met dit scenario rekening houdt wordt hij zelfs een beetje defensief:

Eigenlijk geeft hij wel weg in welke richting hij denkt, maar het vreemde is dat indien Els Bost in onmin leefde met deze of gene, zelfs in zo'n mate dat het uit zou lopen tot hetgeen heeft plaatsgevonden, dan lijkt het mij dat haar kinderen en haar beste vriendinnen die ze in ieder geval elke week zag hiervan op de hoogte zouden zijn.
Dat zal dan ook wel het geval zijn, en mogelijk hebben deze danook aangegeven dat er sprake was van onmin/ruzie, en is nu slechts nog de hulp van het publiek nodig in de hoop dat deze persoon bv recentelijk een aantal keer in de buurt van het huis is gezien door omwonenden of een passant.

Het lijkt me gewoon sterk dat wanneer zowel haar kinderen als haar beste vriendinnen te kennen geven dat Els Borst echt met niemand ruzie had, dat de politie dan rekening gaat houden met een dusdanig onmin scenario dat het eindigt in moord.

Interview met Bernhard Jens: http://nos.nl/video/61573(...)ls-borst-deel-1.html
De lijst Borst zorgt in de praktijk voor veel schrijnende gevallen. Ik zou persoonlijk niet verbaast zijn dat als het moord blijkt te zijn en zou gaan om (familie van) iemand die medische zorg moet ontberen omdat de ziekte niet op de lijst Borst staat.
pi_137475861
Is er laatst ook niet een auto van een pvda-persoon uitgebrand?

Het zou heel goed iemand kunnen zijn met een hekel aan D66 en PvdA. Dat hij vroeg waar Wim Kok woonde was misschien alleen een soort kennismaking met zijn slachtoffer. De alarmbellen hadden moeten gaan rinkelen bij mevrouw Borst. Eén cameraatje en we hadden geweten wie het is.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:11:58 #128
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137481058
Uit dat ad artikel:
quote:
'Ze vond het echt heel vreemd', vertelt de kapper, die enkele uren voor haar dood met Borst sprak.
Is al bekend gemaakt hoe laat zij is overleden?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:22:54 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137481425
Ik denk dat het artikel op RTV-Utrecht wat beter klopt qua informatie:
quote:
BILTHOVEN - Voormalig minister Els Borst heeft een kleine twee weken voordat ze dood werd aangetroffen bij haar huis in Bilthoven een verwarde man aan de deur gehad. Hij maakte een sjofele indruk en vroeg om het adres van voormalig minister-president Wim Kok, zo meldt De Telegraaf.

Enkele uren later vertelde ze over het incident aan haar kapper, zegt deze in een gesprek met de krant. Volgens de kapper belde de verwarde man op 29 januari 's morgens vroeg bij Borsts huis aan de Ruysdaellaan in Bilthoven aan en vroeg naar het adres van Kok. Toen Borst zei dat niet te hebben, droop hij af.

"Ze vond het echt heel vreemd", zegt de kapper in de krant. "Ik vroeg aan haar of het een zwerver was. Dat niet, maar ze zei wel dat hij niet z'n beste pak aan had."

In paniek was de op 10 februari dood aangetroffen oud-politica niet. "Ze was nooit bang, was een heel nuchtere, gezellige oma. Ze was wel wat gewend."

De kapper heeft het voorval bij de politie gemeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137482339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:16 schreef Loekie1 het volgende:
Is er laatst ook niet een auto van een pvda-persoon uitgebrand?

Het zou heel goed iemand kunnen zijn met een hekel aan D66 en PvdA. Dat hij vroeg waar Wim Kok woonde was misschien alleen een soort kennismaking met zijn slachtoffer. De alarmbellen hadden moeten gaan rinkelen bij mevrouw Borst. Eén cameraatje en we hadden geweten wie het is.

+

= Loekie1

Echt, hoe kom je er weer op :')
pi_137483262
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:22 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het artikel op RTV-Utrecht wat beter klopt qua informatie:

[..]

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:23:40 #132
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137483391
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Of het was deze:

pi_137483553
A lone wolf, woont in de buurt, Wim Kok had hij liever gehad want geeft meer publiciteit. Wil of heel vroeg of heel laat toeslaan.
pi_137484119
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:29 schreef Loekie1 het volgende:
A lone wolf, woont in de buurt, Wim Kok had hij liever gehad want geeft meer publiciteit. Wil of heel vroeg of heel laat toeslaan.
We krijgen nog een kwartje van de Slager van Srebrenica.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 7 maart 2014 @ 14:53:08 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137484292
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We krijgen nog een kwartje van de Slager van Srebrenica.
Oh, in Zeist is een biologische slager Wim Kok.... Zeist/Bilthoven.... alleen Bosch en Duin zit er maar tussen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137486741
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, in Zeist is een biologische slager Wim Kok.... Zeist/Bilthoven.... alleen Bosch en Duin zit er maar tussen.
:D !

Waar zit ie??

vrijdag 7 maart 2014 @ 16:17:31 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137486884
of een complot tegen de ministers van staat :o
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:27:23 #138
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137487213
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:17 schreef Re het volgende:
complot
--> BNW
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:27:44 #139
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_137487223
Heeft Volkert niet toevallig al proefverlof?
pi_137507728
Anonieme brieven: Borst BVD-agente

Er zijn anonieme brieven verstuurd aan instanties waar de vermoorde oud-minister van Staat Els Borst bij betrokken was. In de getypte brieven wordt gesteld dat Els Borst en andere leden van D66 gerekruteerd zouden zijn door de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD), de voorloper van de AIVD.

Een van de brieven werd daags na de moord op Els Borst afgeleverd bij het Helen Dowling Instituut, waar Borst in de raad van toezicht zat. „Er stond in dat de BVD de politieke partij D66 zou hebben opgericht”, zegt Bram Kuiper, directeur van het instituut dat mensen met kanker en hun naasten helpt de ziekte emotioneel te verwerken.
Kuiper besprak de inhoud van de brief met het bestuur en gaf die vervolgens af aan de politie. „Dezelfde brief is ook bij andere instanties afgeleverd. We hebben geen idee van wie hij afkomstig is, maar het lijkt erop dat hij geschreven is door iemand die in een psychiatrische inrichting zit. Iemand die complottheorieën aanhangt.”

Niet bedreigd
Volgens de directeur arriveerde de brief drie dagen nadat Borst dood in haar garage werd aangetroffen, op donderdag 13 februari. „Er zat geen dreigende toon in de brief en wij voelden ons ook niet bedreigd.” Volgens het instituut onderzoekt de politie de brieven en zijn er camerabeelden opgevraagd. De politie wil niets loslaten over de kwestie. Mocht de brief door een verward iemand zijn verstuurd, dan sluit dat naadloos aan op de verwarde man die twee weken voor de moord op de oud-politica bij haar villa aanbelde en vroeg om het adres van Wim Kok.
De politie heeft nog geen spoor van deze man. Rechercheurs zijn al enige tijd hard op zoek naar de zonderling die Borst op 29 januari om 8 uur ’s morgens om het adres van oud-premier Wim Kok vroeg.
Mede vanwege een summier signalement hebben ze nog geen idee waar hij is.Dat blijkt uit bevindingen van De Telegraaf. Voor zover bekend heeft de warrig ogende persoon, die Borst tegenover haar vaste kapper omschreef als ’onverzorgd, en geen Bilthovens type’, niet bij anderen aangebeld. Evenmin zijn er signalen dat de man daadwerkelijk bij Kok heeft aangeklopt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)st_BVD-agente__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_137508933
Als de gezochte persoon in een inrichting zit in de buurt, lijkt het me niet zo moeilijk die te vinden, zo iemand zal wel vaker uitingen in de richting van bovenstaand bericht hebben gedaan.
Het kan ook best dat een ander persoon die brieven heeft verstuurd.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:02:16 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137510058
Als de trein op de route Utrecht-Amersfoort vertraging heeft wegens "een aanrijding met een persoon" dan is dat vrijwel altijd bij Den Dolder.
Maar gezien deze brief 3 dagen nadat ze gevonden is aankwam, en niet eens bekend is hoe lang ze toen al dood was, maar dat wel voor maandag zou kunnen zijn, acht ik de kans groter dat de brief van een aandachtsorgel is dan van de dader.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:07:28 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137510137
Op RTV Utrecht nog net een andere variant van hetzelfde bericht trouwens:

quote:
Kwaadsprekende brieven over Borst verspreid
Door de nieuwsredactie · geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 21:40 uur | update: zaterdag 8 maart 2014, 11:22 uur.

BILTHOVEN - Instanties waar de vermoorde Els Borst bij betrokken was, hebben anonieme brieven gekregen met beschuldigingen aan het adres van de vermoorde oud-minister. Dat heeft het Helen Dowling Instituut, waar Borst in de Raad van Toezicht zat, tegen RTV Utrecht gezegd.

In de lasterlijke brieven staat dat de omgekomen Minister van Staat voor de voormalige Binnenlandse Veiligheidheidsdient (BVD) zou hebben gewerkt en dat ze biseksueel zou zijn geweest. Ze kwamen drie dagen na het overlijden van Els Borst binnen.

De brieven hebben veel woede en verdriet veroorzaakt bij de ontvangers, laat het Helen Dowling Instituut in Bilthoven weten. Het instituut voor zorg aan kankerpatiënten zegt dat ook andere instanties de brieven hebben gekregen, maar wil niet zeggen welke.

Volgens het instituut onderzoekt de politie de brieven en zijn er camerabeelden opgevraagd. De beelden van het weekend waarin Borst dood werd gevonden, waren echter al gewist. Het Helen Dowling Instituut bewaart de beelden een week.

De politie laat niets los over het onderzoek naar de dood van Els Borst en wil ook niets zeggen over brieven. Els Borst werd bijna een maand geleden dood gevonden in haar garage aan de Ruysdaellaan in Bilthoven.
Waarbij ik de oenigheid ronduit stuitend vind; een van de leden van je RvT is onder verdachte omstandigheden dood gevonden, 3 dagen nadat ze gevonden is (!!) ontvang je een vage brief vol vreemde aantijgingen, en terwijl het een week na het weekend waar iedereen vragen over heeft allang bekend is dat haar dood meer dan verdacht is, wissen ze nog gewoon, net als altijd, de camerabeelden.... want hee, die worden maar een week bewaard.

Stelletje knurften, dat is als er niets gebeurd is, nu was er wel wat gebeurd!

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 08-03-2014 17:38:48 (linkje vergeten) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137511328
Ze bewaren camerabeelden een week. Jesus...
pi_137599855
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:07 schreef Leandra het volgende:
Het hele onderzoek hangt van knurfterigheid aan elkaar.
  maandag 10 maart 2014 @ 22:52:53 #146
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_137601936
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:07 schreef Leandra het volgende:
Op RTV Utrecht nog net een andere variant van hetzelfde bericht trouwens:

[..]

Waarbij ik de oenigheid ronduit stuitend vind; een van de leden van je RvT is onder verdachte omstandigheden dood gevonden, 3 dagen nadat ze gevonden is (!!) ontvang je een vage brief vol vreemde aantijgingen, en terwijl het een week na het weekend waar iedereen vragen over heeft allang bekend is dat haar dood meer dan verdacht is, wissen ze nog gewoon, net als altijd, de camerabeelden.... want hee, die worden maar een week bewaard.

Vind het niet echt schokkend dat een ''bedrijf'' dit doet.
Politie vond het niet nodig dit direct te vragen nadat EB gevonden was.
En alu hoedjesmodus: zou wat zijn als de AIVD in al zijn onbekwaamheid toch nog een redelijke partij van de grond zou kunnen krijgen. Maar buiten dat, met welk doel?
pi_137610391
Ongeveer 15 duikers van de Koninklijke Marine en de politie duiken vandaag in een plas in het bosgebied Heidepark in de buurt van de woning van oud-minister Els Borst.

Ze zoeken het water af naar sporen die mogelijk meer licht kunnen werpen op het misdrijf waardoor de ex-minister hoogstwaarschijnlijk om het leven is gekomen.

Els Borst werd vier weken geleden dood gevonden in de garage van haar woning aan de Ruysdaellaan in Bilthoven. Ze had verwondingen die haar dood hebben veroorzaakt. Om wat voor verwondingen het gaat, wil de politie niet zeggen. Ook wil het rechercheteam niks kwijt over het tijdstip waarop de politica is overleden. Ze reed 2 dagen voor ze werd gevonden van een D66-congres terug naar huis. Vriendinnen vonden haar levenloze lichaam naast haar auto.

Er is volgens een woordvoerder van de politie geen speciale reden om dinsdag in de plas te duiken. 'Eerder heeft de ME het bosgebied bij haar huis uitgekamd op sporen. Nu zoeken we in het water, zodat we geen enkele aanwijzing missen.'
-

De duikers die vandaag in een bos achter het huis van oud-minister Els Borst aan het werk zijn, zoeken in een ven 'iets van metaal'. Het gaat om een 'voorwerp dat niet groot is.' Dat heeft Eddy Jolink, commandant van de duikeenheid van de Koninklijke Marine, gezegd.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)rijf-Els-Borst.dhtml

[ Bericht 11% gewijzigd door Specularium op 12-03-2014 01:36:39 (Trouwlink) ]
pi_137639905
quote:
Els Borst al op 8 februari gedood

Oud-minister Els Borst is al op 8 februari gedood, twee dagen voordat haar lichaam werd gevonden in de garage van haar woning. Dat heeft de politie bekendgemaakt in het programma Opsporing Verzocht.

De politie zegt nu zeker te weten dat Borst door een misdrijf om het leven is gekomen. Tot nu toe hield de politie het erop dat dat zeer waarschijnlijk was. Door onderzoek op het lichaam van Els Borst is daar nu geen twijfel meer over.

Twee personen gezocht
De politie is op zoek naar een vrouw met een rode jas en een rode hoofddoek, die op 8 februari rond 19.30 uur is gezien in de straat waar Els Borst woonde. De politie vermoedt dat Borst tussen 19.15 en 19.30 thuis is gekomen. De politie zoekt deze vrouw omdat ze mogelijk iets heeft gezien. "Ze kan een heel belangrijke getuige zijn", zo zei de politie.

Anderhalve week eerder, op 29 januari, is in alle vroegte, om 07.00 uur, bij Els Borst aangebeld door een "oudere, verwarde man" in donkere kleding. Borst vond dat vreemd en heeft hierover met familie en vrienden gesproken. Borst heeft open gedaan en met de man gesproken. De politie wil weten wie deze man was.

De politie heeft geen idee of de man iets met de dood van Borst te maken heeft, en houdt er rekening mee dat hij vaker aan de deur is geweest, en mogelijk ook bij anderen heeft aangebeld.

De nieuwe informatie over de dood van oud-minister Els Borst, heeft in korte tijd al 20 tips opgeleverd, meldt de politie een uur na de uitzending.
http://nos.nl/artikel/622(...)februari-gedood.html
pi_137641949
Wel vreemd allemaal.
pi_137648003
Rode jas en rode hoofddoek is wel érg opvallend. Aan de andere kant zie je er geen bloedsporen op dus je komt gemakkelijk weg.
Luguber, maar ik speculeer maar wat.
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:49:11 #151
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137648059
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:47 schreef Loekie1 het volgende:
Rode jas en rode hoofddoek is wel érg opvallend. Aan de andere kant zie je er geen bloedsporen op dus je komt gemakkelijk weg.
:') _O-
pi_137648099
En het kan een vermomming zijn, dat het helemaal geen vrouw was.
pi_137648641
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:47 schreef Loekie1 het volgende:
Was er sprake van een felrode, een vaalrode, een bordeauxrode of een bloedrode jas en hoofddoek? En waren die beide van dezelfde kleur rood? Van die kleur rood waar je geen bloedsporen op ziet?

Pffff :')

pi_137648983
Dat weet alleen de politie. Hoe dan ook, je valt met een rode jas en rode hoofddoek in Bilthoven minder op dan in zwarte kleding met bivakmuts.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:03:38 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137650108
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
Dat weet alleen de politie. Hoe dan ook, je valt met een rode jas en rode hoofddoek in Bilthoven minder op dan in zwarte kleding met bivakmuts.
Mwah, ik denk dat een hoofddoek in die wijk ook behoorlijk opvalt.... tenzij je ermee in een jaren 60 cabrioletje zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:07:14 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137650220
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Was er sprake van een felrode, een vaalrode, een bordeauxrode of een bloedrode jas en hoofddoek? En waren die beide van dezelfde kleur rood? Van die kleur rood waar je geen bloedsporen op ziet?

Pffff :')
Een korte rode jas, een lange rode jas, en in het laatste geval; een lange rode jas net boven de knie, onder de knie of tot aan de enkels?
Een loshangend model of een type ski-jack?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137650328
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat een hoofddoek in die wijk ook behoorlijk opvalt.... tenzij je ermee in een jaren 60 cabrioletje zit.
Inderdaad, of het moet zo'n regendoekje zijn...

Lijkt me sterk dat een moslima een D66ster wilde vermoorden. Dat is toch een beetje in je eigen voet schieten. :+

pi_137650410
TT mag wel aangepast worden.
pi_137652723
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Inderdaad, of het moet zo'n regendoekje zijn...

Lijkt me sterk dat een moslima een D66ster wilde vermoorden. Dat is toch een beetje in je eigen voet schieten. :+
Het lijkt me een prima vermomming als je je hoofd afgewend houdt.
pi_137654317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:50 schreef Loekie1 het volgende:
En het kan een vermomming zijn, dat het helemaal geen vrouw was.
We hebben op Fok! zo'n exemplaar rondlopen die van keurige vrouwenkleding houdt en wel eens een mes op zak heeft :o

quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij hebben keurige oude dames ook wel eens een hoofddoek om als ze net bij de kapper een watergolf hebben laten zetten
pi_137655057
Rode jas en rode hoofddoek? Was ze toevallig ook op de vlucht voor een wolf?
pi_137684224
Misschien was het een 'lone wolf' in de vermomming van Roodkapje.
pi_137709510
CSI dorpspomp. :')
pi_137725627
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:56 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien was het een 'lone wolf' in de vermomming van Roodkapje.
Dat zou wat zijn...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2014 @ 14:28:05 #165
862 Arcee
Look closer
pi_137731448
quote:
Dominee: "Borst was engel des doods"

Dominee Van Andel van de Hersteld Hervormde Kerk in Montfoort beweert dat het geen toeval is dat Els Borst om het leven is gebracht. Hij stelt dat haar dood de wraak van God is. "Oud-minister Borst heeft de meest goddeloze wetten aangenomen. Zij is een engel des doods", schrijft hij in het blad van de Hersteld Hervormde Kerk.

Dit meldt RTV Utrecht. De dominee schrijft: "Onlangs overleed oud-minister Borst door een misdrijf. Na haar dood werd ze door velen geprezen voor haar werk en inzet. Maar door haar inbreng zijn destijds de meest goddeloze wetten in ons land aangenomen. Toen de euthanasie-wet erdoor was zei ze 'Het is volbracht'. Maar God laat niet met zich spotten. Het is geen toeval dat deze 'engel des doods' geen natuurlijke dood stierf. God heeft gesproken en ze moest haar rechter ontmoeten, die ze zo ontzettend met haar goddeloze uitspraak heeft gekwetst", beweert Van Andel.

De oud-minister van Volksgezondheid kreeg tijdens haar periode als bewindsvrouw te maken met een groot aantal medisch-etische kwesties. Zo was Borst de drijvende kracht achter de totstandkoming van de euthanasiewet (2001). Het was de eerste euthanasiewet ter wereld, die hulp bij zelfdoding door een arts onder voorwaarden mogelijk maakt.

Bron: www.telegraaf.nl
Wat een oeverloze domheid weer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_137731546
Je zou toch bijna denken dat het iemand is zonder strafblad die dit op zijn geweten heeft, of iig niet bekent is bij politie en justitie, anders hadden ze onderhand toch al lang het DNA van de dader kunnen opzoeken in hun database.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137731623
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

Of de dader... :P
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:37:44 #168
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137731763
quote:

[..]

Hij heeft wel een punt hoor. Ze was misschien wel een goede politicus maar haar wetten die er door paars zijn doorgedouwd zijn verschrikkelijk.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:39:24 #169
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137731829
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:37 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt hoor. Ze was misschien wel een goede politicus maar haar wetten die er door paars zijn doorgedouwd zijn verschrikkelijk.
En daarom is het normaal dat ze door iemand dood is gemaakt? Dat meen je toch niet serieus?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:40:02 #170
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137731854
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:39 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En daarom is het normaal dat ze door iemand dood is gemaakt? Dat meen je toch niet serieus?
de dominee zegt dat God zo heeft gestraft.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2014 @ 14:40:44 #171
862 Arcee
Look closer
pi_137731886
quote:
Hij heeft wel een punt hoor.
Nee, hoor.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:41:36 #172
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137731928
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Nee, hij zegt dat God heeft gesproken dat ze haar rechter moest ontmoeten.
Dat vind ik een bijzonder enge opmerking.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:42:35 #173
37295 Luigi
mario pls
pi_137731965
quote:

[..]

...vind hij. Of jij.

Verwar meningen niet met feiten.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:50:25 #174
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137732233
quote:
4s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:42 schreef Luigi het volgende:

[..]

...vind hij. Of jij.

Verwar meningen niet met feiten.
Vinden wij, het spreekwoord 'over de doden niets dan goed' gaat niet altijd op.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:11:26 #175
117098 Hathor
Effe niet
pi_137732878
God was de dader, we zijn eruit. Case closed.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:16:12 #176
37295 Luigi
mario pls
pi_137733058
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik vind de wetten waar zij mede voor verantwoordelijk is (althans, voor de invoering hiervan) geweest een zegen voor de persoonlijke vrijheid in dit land.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:16:58 #177
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137733084
quote:

[..]

Hij heeft wel een punt hoor.

Hij heeft een opinie
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:17:48 #178
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137733118
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:16 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik vind de wetten waar zij mede voor verantwoordelijk is (althans, voor de invoering hiervan) geweest een zegen voor de persoonlijke vrijheid in dit land.
Ok prima :) Maar een ander geluid hoor je zo weinig vandaar dat ik het even meld.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:18:28 #179
37295 Luigi
mario pls
pi_137733150
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:16 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Hij heeft een opinie
Yup. En dat mag, in dit land. Gelukkig.
Beetje jammer dat hij zijn mening presenteert als feit ("zij is de engel des doods" - lijkt me ook theologisch gezien een rare stelling) maar goed, dat is de mode tegenwoordig.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:19:32 #180
37295 Luigi
mario pls
pi_137733194
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:17 schreef xzaz het volgende:
Maar een ander geluid hoor je zo weinig
Hou toch op, dit hele land hangt de laatste 10 jaar aan elkaar van verkrampt conservatisme. De jaren '50 spruitjes lucht walmt er van af. Imho, dus ;).
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:28:02 #181
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137733505
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:19 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hou toch op, dit hele land hangt de laatste 10 jaar aan elkaar van verkrampt conservatisme. De jaren '50 spruitjes lucht walmt er van af. Imho, dus ;).
Dat zie ik toch anders, de afgelopen 10 jaar is dat land individualistisch geworden van hier tot Tokio dat is niet echt conservatief. Verder zie je dat ook niet in de wetswijzigingen terug.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:33:43 #182
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_137733699
quote:
Van Andel
Niet echt Christelijk van deze meneer Van Andel. En een beetje vreemd dat een dominee zich over zoiets als dit uitlaat. En helemaal vreemd dat ie dat op deze manier doet. Maar de hersteld hervormde kerk is dan ook een vreemd, conservatief clubje. :{
pi_137734387
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:16 schreef Luigi het volgende:

[..]

Juist.
pi_137734440
quote:

[..]

Verschrikkelijk.

Leg eens uit.
pi_137734848
quote:

[..]

Wat heb je toch idioten in de wereld :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_137736390
na de haat imam nu eindelijk een haat dominee... het gaat vooruit in dit land....

:r

mensen die zeggen namens god te spreken :r
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:01:14 #187
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_137736634
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:17 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ok prima :) Maar een ander geluid hoor je zo weinig vandaar dat ik het even meld.
Je hoort inderdaad zelden een geluid dat dermate zwakzinnig is.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:05:16 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137736768
krijg gelijk zin in Slayer...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:08:46 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137736875
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

De dominee denkt dat hij het recht en de kennis heeft uit te spreken wat Gods wil was..... hoe dom en arrogant kun je zijn.
Als God werkelijk had willen straffen dan had hij haar kronkelend ter aarde laten storten na de woorden "Het is volbracht".

Maar ook de dominee zal zich ooit moeten verantwoorden, en zijn rechter ontmoeten, want deze laat inderdaad niet met zich spotten, en zeker niet door kleingeestige mennekes die claimen namens Hem te spreken of claimen zijn daden te kunnen uitleggen.

Sterker nog; in feite stelt de dominee dat de moordenaar een werktuig van God was, ik ben benieuwd of de dominee het lef heeft deze stelling te verdedigen als de moordenaar voor de aardse rechter moet verschijnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:11:15 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137736964
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik behoor niet tot de "wij" waar jij voor spreekt, ik was geen fan van Els Borst, maar de Euthanasiewet is wat mij betreft nog wat aan de scherpe kant en had nog wat ruimer gemogen, zodat er ook nog mogelijkheden zijn bij Alzheimer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137736971
quote:

[..]

Aandachtshoer of gewoon een idioot. En anders allebei.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:39:39 #192
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137737827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik behoor niet tot de "wij" waar jij voor spreekt, ik was geen fan van Els Borst, maar de Euthanasiewet is wat mij betreft nog wat aan de scherpe kant en had nog wat ruimer gemogen, zodat er ook nog mogelijkheden zijn bij Alzheimer.
Oh wat die Dominee zei ben ik het ook niet helemaal mee eens, het is niet aan ons om te beslissen en zo oordelend over mensen te zijn. Maar de mening dat haar wetswijzigingen niet tot het goede hebben geleidt is de afgelopen tijd niet in het nieuws geweest. Hoe erg ik haar ook waardeer om als volksvertegenwoordiger op te treden verafschuw ik haar standpunten die ze uiteindelijk heeft door kunnen voeren.

Uiteindelijk heeft de bekende zin 'Het is volbracht' die ze uitsprak ook erg veel ergernis opgeleverd.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:51:59 #193
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137738177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:39 schreef xzaz het volgende:

[..]

Oh wat die Dominee zei ben ik het ook niet helemaal mee eens, het is niet aan ons om te beslissen en zo oordelend over mensen te zijn. Maar de mening dat haar wetswijzigingen niet tot het goede hebben geleidt is de afgelopen tijd niet in het nieuws geweest. Hoe erg ik haar ook waardeer om als volksvertegenwoordiger op te treden verafschuw ik haar standpunten die ze uiteindelijk heeft door kunnen voeren.

Uiteindelijk heeft de bekende zin 'Het is volbracht' die ze uitsprak ook erg veel ergernis opgeleverd.
Wat is 'het goede' dan?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:56:28 #194
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137738268
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Wat is 'het goede' dan?
Zoals de tegenstanders beargumenteerde in die tijd tegen Euthanasie.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:58:23 #195
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137738313
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zoals de tegenstanders beargumenteerde in die tijd tegen Euthanasie.
en wat zeiden die? En waarom is dat het goede?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:01:34 #196
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137738392
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:58 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

en wat zeiden die? En waarom is dat het goede?
Ik ga niet in het topic van Els Borst het debat openen over Euthanasie. Je kan bij Politiek wel een topic openen als je dat wilt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:05:15 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137738497
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:01 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik ga niet in het topic van Els Borst het debat openen over Euthanasie. Je kan bij Politiek wel een topic openen als je dat wilt.
nou ja, jij begint erover. Daarbij vind ik het echt stuitend dat een verschil van mening over bepaalde standpunten als goedkeuring wordt gegeven voor het vermoorden van iemand.
Dat euthanasie mogelijk is maakt het niet verplicht. Het is fijn dat je een keuze hebt. Vind ik. Dat iemand anders dat anders ziet is prima. Maar het kan nooit! Een vergoeilijking voor geweld zijn.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:06:45 #198
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137738531
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:05 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, jij begint erover. Daarbij vind ik het echt stuitend dat een verschil van mening over bepaalde standpunten als goedkeuring wordt gegeven voor het vermoorden van iemand.
Dat euthanasie mogelijk is maakt het niet verplicht. Het is fijn dat je een keuze hebt. Vind ik. Dat iemand anders dat anders ziet is prima. Maar het kan nooit! Een vergoeilijking voor geweld zijn.
Zo is elke wet die wij maken, er is een verschil tussen de wet volgen en het met de wet eens zijn.
pi_137738595
^O^ fijn, die gristenen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:10:26 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137738635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:39 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is dan ook de mening van een hele kleine minderheid, een minderheid van zo ongeveer dezelfde grootte als het aantal SGP-stemmers, en dat is nou eenmaal een mening die de media niet zo snel en vaak haalt, dat lukt ze wat makkelijker met uitspraken als deze dominee gedaan heeft.

Daarbij; wie heeft er last van als mijn zieke vader graag euthanasie wil en vervolgens euthanasie wordt uitgevoerd, wie wordt daardoor/daarmee benadeeld?
Wat doet de mening van een willekeurig persoon er dan toe? Waarom zou die inspraak in het lijden van mijn vader moeten hebben, en dan ook nog eens mogen beslissen dat hij langer moet lijden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:12:48 #201
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137738686
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:10 schreef Leandra het volgende:
Daarbij; wie heeft er last van als mijn zieke vader graag euthanasie wil, en er vervolgens euthanasie wordt uitgevoerd, wie wordt daardoor/daarmee benadeeld?
Je vader, de omstanders. Wat als jouw kind morgen zegt ik wil Euthanasie plegen? Wat als een jongen van 18 jarenlang is gepest en op zijn 18de zegt ik wil Euthanasie plegen?

En ja ik weet dat de wet hier tegen is en dat alleen een Dokter instemming moet geven en voorwaarden moet volgen. Het gaat om het principe dat een mens een ander mens het leven mag ontnemen.
quote:
Wat doet de mening van een willekeurig persoon er dan toe? Waarom zou die inspraak in het lijden van mijn vader moeten hebben, en dan ook nog eens mogen beslissen dat hij langer moet lijden?
De mening van een willekeurige persoon doet er toe omdat we in een Democratie leven.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:19:55 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137738866
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:12 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je vader, de omstanders. Wat als jouw kind morgen zegt ik wil Euthanasie plegen? Wat als een jongen van 18 jarenlang is gepest en op zijn 18de zegt ik wil Euthanasie plegen?

[..]

De mening van een willekeurige persoon doet er toe omdat we in een Democratie leven.
De meerderheid wil dus graag zelf beschikken over hun sterven na uitzichtloos lijden.
De regels zijn echt scherp. Zelfs zo scherp dat het vaak zelfs zo is dat als je echt uitzichtloos lijdt je alsnog niet geholpen wordt. Over gepeste kinderen praten is dus echt niet relevant.

Blijft het feit dat het oneens zijn met iemand nooit een reden kan zijn die persoon dood te wensen of het een rechterlijke interventie van god noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')