Ik had er [KAA] voor moeten zetten..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:59 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Er zijn er een aantal die niet echt kijken in welk forum dat topic staat
Veel verhuisd zeg, en Laos voor de liefde of andere reden?quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:37 schreef breaky het volgende:
Lijstje:
Friesland 19 jaar (Workum, Drachten, Parrega, 8 x verhuisd)
Daarna:
Eindhoven 3 jaar
Zeist 1/2 jaar
Soesterberg 1/2 jaar
Amsterdam 1 jaar
Amstelveen 3 jaar
Den Haag 1 jaar (2 x verhuisd)
Delft 2 jaar
Soesterberg 3 jaar
Luang Prabang 7 jaar (2 x verhuisd)
Ook nog eens 3 maanden in de Filippijnen gezeten en ettelijke maanden in Zweden maar weet niet of dat meetelt
Laos voor de liefde..niet voor het land. Alhoewel het hier super relaxed is, zou mijn eerste keuze toch een ander Zuid Oost Aziatisch land geweest zijn. Indonesie en Filippijnen spreken mij meer aan...quote:Op woensdag 5 maart 2014 02:44 schreef Libris het volgende:
[..]
Veel verhuisd zeg, en Laos voor de liefde of andere reden?
Naar welk(e) land(en) ben je aan het kijken?quote:Op woensdag 5 maart 2014 05:43 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn buitenlandse tijd:
Boston, MA, USA (Beacon Hill, Back Bay, Beacon Hill, Brookline) - 1 jaar
Cambridge, MA, USA (Harvard Square) - 1 jaar
Cambrige, MA, USA (Porter Square) - 1 jaar
Belmont, MA, USA - 1 jaar
Bloomington, IN, USA - 4 jaar
Tochigi, Japan - 4 jaar
Langzaam aan het afkicken wat betreft het verhuizen. Hopelijk maken we nu een stap waardoor we minstens 10 jaar lang op dezelfde plaats kunnen wonen.
VS, Japan, Zuid-Korea, in die volgorde. Heb een sollicitatie in de VS lopen (had er twee, de laatste was negatief), daarnaast zijn we hier aan het kijken of we een startup kunnen beginnen. Als die startup van de grond komt, blijven we hier, totdat we 'm voor grof geld van de hand kunnen doenquote:Op woensdag 5 maart 2014 05:59 schreef Libris het volgende:
[..]
Naar welk(e) land(en) ben je aan het kijken?
Singapore niets voor je?quote:Op woensdag 5 maart 2014 07:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
VS, Japan, Zuid-Korea, in die volgorde. Heb een sollicitatie in de VS lopen (had er twee, de laatste was negatief), daarnaast zijn we hier aan het kijken of we een startup kunnen beginnen. Als die startup van de grond komt, blijven we hier, totdat we 'm voor grof geld van de hand kunnen doen. Wordt het zowel in de VS als Japan niets, dan gaan we ons geluk beproeven in Zuid-Korea.
Ik heb het niet zo op erg warm en vochtig weer. Juni, juli, augustus en september zijn in Japan niet te doen, en in Singapore heb je dat dan het hele jaar door, niet?quote:
Yeps, 28 - 32 graden, het hele jaar door. Japan kan warmer zijn (was er een paar jaar geleden in Augustus), maar hier is het continue wel zo. Ik ben er nu wel redelijk aan gewend, en vind het wel lekker. Als het te warm is gaat gewoon de aircon aan..quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo op erg warm en vochtig weer. Juni, juli, augustus en september zijn in Japan niet te doen, en in Singapore heb je dat dan het hele jaar door, niet?
Sorry dat ik even tussenbeide kom.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:12 schreef Lyrebird het volgende:
Hoe vind je de communicatie met de locals in Singapore (meen me te herinneren dat we het daar wel eens eerder over gehad hebben)?
Zijn we toch nog ergens goed voorquote:Denemarken, Luxemburg en Malta hoeven van Rehn niet meer nader in de gaten te worden gehouden.
Is het startup klimaat niet veel beter in de VS? Zeker in vergelijking met Japan.quote:Op woensdag 5 maart 2014 07:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
VS, Japan, Zuid-Korea, in die volgorde. Heb een sollicitatie in de VS lopen (had er twee, de laatste was negatief), daarnaast zijn we hier aan het kijken of we een startup kunnen beginnen. Als die startup van de grond komt, blijven we hier, totdat we 'm voor grof geld van de hand kunnen doen. Wordt het zowel in de VS als Japan niets, dan gaan we ons geluk beproeven in Zuid-Korea.
Of Dubai? Halverwege Zuid-Korea en NL nou ja, zo ongeveer. Geen inkomstenbelasting..quote:Op woensdag 5 maart 2014 07:46 schreef Lyrebird het volgende:
Ja, zeker. Een startup in Japan wordt waarschijnlijk een nachtmerrie.quote:Op donderdag 6 maart 2014 05:52 schreef Shivo het volgende:
[..]
Is het startup klimaat niet veel beter in de VS? Zeker in vergelijking met Japan.
Geen inkomstenbelasting? Dat lijkt me wel wat. In Zuid-Korea schijnen er special economic zones te zijn voor high-tech bedrijven, waarbij je de eerste jaren geen belasting betaalt.quote:Op donderdag 6 maart 2014 06:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Of Dubai? Halverwege Zuid-Korea en NL nou ja, zo ongeveer. Geen inkomstenbelasting..
Pues sí!quote:Op donderdag 6 maart 2014 04:19 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is wel geinig, jezelf zo terug vinden. Gemakkelijke taal trouwens, dat Spaans.
oops, en nu? kun je op een latere vlucht?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Vanochtend opgestaan, lekker op tijd naar het vliegveld omdat het nooit kwaad kan wat te vroeg te zijn...
- Kan ik dit ook inchecken?
* Ja natuurlijk!
- Perfect
* Uhm, u vliegt naar Amsterdam?
- Ja, klopt.
* Die vlucht is al weg....
-Maar hij vertrok toch om 9:00?
* Nee, dat is de aankomsttijd.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Vanochtend opgestaan, lekker op tijd naar het vliegveld omdat het nooit kwaad kan wat te vroeg te zijn...
* Ja natuurlijk!
- Perfect
- Ja, klopt.
[ afbeelding ]
Vaarze! Met het campertje, zag ik elders? Tof!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
Oei!
Wij zitten weer eens op de boot naar NL. Hardloopwedstrijd op de Sallandse Heuvelrug morgen!
Dan moest ik een nieuw ticket boeken dat 4x zoveel zou gaan kostenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oops, en nu? kun je op een latere vlucht?
Ik had inderdaad hetzelfde, alleen was bij mij was de aankomsttijd op de heenweg hetzelfde als de vertrektijd van de terugweg.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:59 schreef Gaoxing het volgende:
[..]heb ik ook een keer gedaan, van Chiang Mai naar Bangkok. Toen was de aankomsttijd op de terugweg hetzelfde als de vertrektijd van de heenweg. Ik had de hele tijd al een knagend gevoel dat er iets niet klopte. Wij konden gewoon anderhalf uur later. Jij hopelijk ook
Leuk, succes! Ik hoorde dat het mooi weer zou worden in ieder gevalquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
Oei!
Wij zitten weer eens op de boot naar NL. Hardloopwedstrijd op de Sallandse Heuvelrug morgen!
Ik heb het wel eens erger meegemaakt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:02 schreef CherryOnTop het volgende:
* Ja natuurlijk!
- Perfect
- Ja, klopt.
[ afbeelding ]
Huuuuuuuuuuuuuuuquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens erger meegemaakt.
Vlucht van Tokio naar San Francisco, om 12:15. Super vroeg opgestaan, en netjes om 10:00 aanwezig. Verwarde dametjes bij de American Airlines balie.
* You are flying to San Francisco?
- That is correct.
* That flight left last night at 00:15
[ afbeelding ]
- ... maar ik heb over twee dagen een presentatie
Ter plaatse $5k afgetikt. Eens maar nooit meer.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens erger meegemaakt.
Vlucht van Tokio naar San Francisco, om 12:15. Super vroeg opgestaan, en netjes om 10:00 aanwezig. Verwarde dametjes bij de American Airlines balie.
* You are flying to San Francisco?
- That is correct.
* That flight left last night at 00:15
[ afbeelding ]
- ... maar ik heb over twee dagen een presentatie
Ter plaatse $5k afgetikt. Eens maar nooit meer.
O, dan is er gelukkig nog hoop voor mequote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:55 schreef Lyrebird het volgende:
Voordeel van ouder worden is wel dat je steeds minder domme dingen doet.
Was je dan wel tweede auteur? Maakt dat eigenlijk heel super-ongelofelijk veel uit?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:55 schreef Lyrebird het volgende:
Is waarschijnlijk het een-na domste wat ik ooit gedaan heb.![]()
Het domste was een 1e auteurschap weigeren op een artikel dat nu bijna 1000 keer geciteerd is.
Die had ik ook kunnen krijgen maar had dat vinkje uit laten staan omdat ik dacht "ach, dat lijkt me overbodig"quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:00 schreef Igen het volgende:
Bij de vlucht die ik laatst heb geboekt, kreeg je een e-mailtje met data voor in je digitale kalender. Da's wel een handige service als ik het zo lees.
Ja, tweede auteur. Blijft koffiedikkijken. Een tweede auteur is toch de zilveren medaille winnaar, daar waar iedereen alleen naar het goud kijkt. En wat voor een goud...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:00 schreef Igen het volgende:
Was je dan wel tweede auteur? Maakt dat eigenlijk heel super-ongelofelijk veel uit?
Hm, domste wat ik ooit heb gedaan: toen het net mogelijk was om .com domeinen aan te vragen dacht ik "Zal ik mijn achternaam.com aanvragen? Wel grappig. Maar ja, kost weer geld en echt nodig lijkt het me niet..."quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:55 schreef Lyrebird het volgende:
Het domste was een 1e auteurschap weigeren op een artikel dat nu bijna 1000 keer geciteerd is.
Holy guacamolequote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hm, domste wat ik ooit heb gedaan: toen het net mogelijk was om .com domeinen aan te vragen dacht ik "Zal ik mijn achternaam.com aanvragen? Wel grappig. Maar ja, kost weer geld en echt nodig lijkt het me niet..."
Daar heb ik best veel spijt van gehad achteraf
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hm, domste wat ik ooit heb gedaan: toen het net mogelijk was om .com domeinen aan te vragen dacht ik "Zal ik mijn achternaam.com aanvragen? Wel grappig. Maar ja, kost weer geld en echt nodig lijkt het me niet..."
Herkenbaar. Helaas/gelukkig niet zo'n bekende achternaam.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
En ik me serieus maar afvragen wat de link tussen bol en flipsen isquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:41 schreef flipsen het volgende:
Dit is zo herkenbaar. Telfort doet altijd zo moeilijk. Tevens ook tijdje geleden gehad met bellen naar PostNL.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:53 schreef CherryOnTop het volgende:
How to drive CherryOnTop insane, lesson 1.
* Hallo u spreekt met de Telfort klantenservice.
- Hallo met Cherry, ik wil graag een abonnement afsluiten bij Telfort maar die keuze kon ik niet maken in het menu, zit ik hier goed?
* Nee dan moet u bellen met 0800-....
- Ik zit in het buitenland, dan kan ik helaas geen 0800-nummer bellen daarom belde ik dit nummer.
* Oh. Maar daar moet u zijn voor overstappen.
- Maar het is gewoon niet mogelijk om 0800/servicenummers te bellen vanuit het buitenland, ik heb een vaste lijn in nederland nodig een 010 of 020 nummer nodig zeg maar.
* Maar 0800 begint ook met een 0.
Mother of god.....
Ja, maar een prepaid kaartje moet je elke zoveel maanden gebruiken en opladen...Dat deed ik natuurlijk nooit, en is dus verlopen. Lastige is dat digid bij veel instanties alleen met sms werkt, zeker bij de ib-groep, en je dus een NL nummer nodig hebt. Nu lijkt dat niet zo moeilijk, gewoon een nieuw prepaidkaartje kopen..maar je kunt je nummer alleen maar wijzigen als je in NL ingeschreven staat. Zoo frustrerend dit soort dingen!quote:Op maandag 10 maart 2014 14:02 schreef Igen het volgende:
Toch wel handig om een Nederlandse simkaart aan te houden voor dat soort dingen.
Maar dan kun je toch nog niet naar 0800 nummers bellen vanuit het buitenland?quote:Op maandag 10 maart 2014 14:02 schreef Igen het volgende:
Toch wel handig om een Nederlandse simkaart aan te houden voor dat soort dingen.
Och ja dat is waar ookquote:Op maandag 10 maart 2014 14:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, maar een prepaid kaartje moet je elke zoveel maanden gebruiken en opladen...Dat deed ik natuurlijk nooit, en is dus verlopen. Lastige is dat digid bij veel instanties alleen met sms werkt, zeker bij de ib-groep, en je dus een NL nummer nodig hebt. Nu lijkt dat niet zo moeilijk, gewoon een nieuw prepaidkaartje kopen..maar je kunt je nummer alleen maar wijzigen als je in NL ingeschreven staat. Zoo frustrerend dit soort dingen!
Dat soort dingen ben ik nu ook aan het bekijken. Is dat een soort BSN nummer voor online diensten van de staat?quote:
Het is gekoppeld aan je BSN nummer, met een digid kun je online dingen ondertekenen in plaats van dat je een handtekening op papier moet zetten en vervolgens dat papier per post op moet sturen.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat soort dingen ben ik nu ook aan het bekijken. Is dat een soort BSN nummer voor online diensten van de staat?
Nederland wil een heleboel dingen hebben, maar de UK is zo slecht georganiseerd dat ik niet eens weet of veel dingen mogelijk zijn..
Ff het remigratietopic opzoeken.
Wat heeft een digID dan voor zin dat je uiteindelijk toch per post moet opsturen?quote:Op maandag 10 maart 2014 14:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Het is gekoppeld aan je BSN nummer, met een digid kun je online dingen ondertekenen in plaats van dat je een handtekening op papier moet zetten en vervolgens dat papier per post op moet sturen.
Zie voor meer info: http://www.rijksoverheid.(...)rd/wat-is-digid.html
Nee door DigiD hoef je juist veel dingen niet meer per post op te sturen. Het is een manier om digitaal een handtekening te kunnen zetten en de formulieren vervolgens ook digitaal te versturen.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat heeft een digID dan voor zin dat je uiteindelijk toch per post moet opsturen?
Ah ok dat is wel handig dus ik wil er ook een!quote:Op maandag 10 maart 2014 14:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee door DigiD hoef je juist veel dingen niet meer per post op te sturen. Het is een manier om digitaal een handtekening te kunnen zetten en de formulieren vervolgens ook digitaal te versturen.
cool, dat wist ik niet. M'n ouders wonen vlakbij enschede, dus de volgende keer dat ik daar ben er eens langs. Thanks!quote:Op maandag 10 maart 2014 16:36 schreef Gaoxing het volgende:
Er zijn een boel dingen die je zonder DigiD niet eens kan, Indi.
Heb jij 'm van de buitenlandbalie op Schiphol, CoT, of had je 'm al?
Ter verduidelijking: linkje over aanvragen als je in het buitenland woont.
Oh lord...... Het is goed dat je niet voor de balie stond.quote:
Nooit nodig gehad dus heb er nog geen. Dat vraag ik in NL aan. Over ongeveer anderhalve maand,quote:Op maandag 10 maart 2014 16:36 schreef Gaoxing het volgende:
Er zijn een boel dingen die je zonder DigiD niet eens kan, Indi.
Heb jij 'm van de buitenlandbalie op Schiphol, CoT, of had je 'm al?
Ter verduidelijking: linkje over aanvragen als je in het buitenland woont.
Ditto! Nog meer tukkers in het KAA SC topic?quote:Op maandag 10 maart 2014 16:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
cool, dat wist ik niet. M'n ouders wonen vlakbij enschede, dus de volgende keer dat ik daar ben er eens langs. Thanks!
Dat had Barbusse een paar blz geleden ook al geconcludeerd:quote:Op maandag 10 maart 2014 17:08 schreef Felagund het volgende:
Achterhoeker hier. Volgens mij zijn daar ook vrij veel van in dit topic.
Is het Oost-Nederland zo slecht dat we allemaal wegvluchten? In mijn geval niet.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:10 schreef Xtreem het volgende:
Je zou haast gaan denken dat de achterhoek zo'n hel is dat iedereen emigreert....
Goeie vraag.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:10 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch nog niet naar 0800 nummers bellen vanuit het buitenland?
Maar als je in het buitenland woont en niet van plan bent om terug te keren heb je er dus vrij weinig aan?quote:Op maandag 10 maart 2014 14:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee door DigiD hoef je juist veel dingen niet meer per post op te sturen. Het is een manier om digitaal een handtekening te kunnen zetten en de formulieren vervolgens ook digitaal te versturen.
Als je op enig moment sociale lasten en pensioen afdracht hebt betaald dan kun je daar altijd nog aanspraak op maken, en dat is gemakkelijker met DIGID volgens mij.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar als je in het buitenland woont en niet van plan bent om terug te keren heb je er dus vrij weinig aan?
Klopt, tenzij je nog dingen bij de Nederlandse overheid o.i.d. hebt lopen. Ik heb bijvoorbeeld een studieschuld bij DUO en daar kan ik niet eens inloggen zonder digid geloof ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar als je in het buitenland woont en niet van plan bent om terug te keren heb je er dus vrij weinig aan?
Nou 4 jaar is scheepsrecht zo te zien dus dat wordt nog even volhoudenquote:Op maandag 10 maart 2014 16:40 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh lord...... Het is goed dat je niet voor de balie stond.
Wij moeten komende vakantie maar weer eens naar de ING in Assen. Daar staat namelijk een lieve mevrouw die het meteen begrijpt als ik roep 'Hoi, ik ben verhuisd. Van Bangkok naar Dubai.' En dan belt ze 800 keer met haar eigen klantenservice en klachtenlijn, en zo hebben we na een jaar of vier worstelen nu eindelijk internetbankieren voor m'n man. Nog niet voor mij. Dat gaan we dus kennelijk komend jaar weer proberen
Kan nooit erg veel geweest zijn, mijn eerste 'echte' baan had ik hier.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:05 schreef Shivo het volgende:
[..]
Als je op enig moment sociale lasten en pensioen afdracht hebt betaald dan kun je daar altijd nog aanspraak op maken, en dat is gemakkelijker met DIGID volgens mij.
Studieschuld heb ik ook niet, dus ik heb qua geld niks met Nederland te maken.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:05 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Klopt, tenzij je nog dingen bij de Nederlandse overheid o.i.d. hebt lopen. Ik heb bijvoorbeeld een studieschuld bij DUO en daar kan ik niet eens inloggen zonder digid geloof ik.
wat Fogel zegtquote:Op maandag 10 maart 2014 19:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kan nooit erg veel geweest zijn, mijn eerste 'echte' baan had ik hier.
[..]
Studieschuld heb ik ook niet, dus ik heb qua geld niks met Nederland te maken.
ING is echt een drama inderdaad, ik ben nu al bijna een half jaar in Engeland en ze hebben nog steeds mijn rekening niet beindigtquote:Op maandag 10 maart 2014 16:40 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh lord...... Het is goed dat je niet voor de balie stond.
Wij moeten komende vakantie maar weer eens naar de ING in Assen. Daar staat namelijk een lieve mevrouw die het meteen begrijpt als ik roep 'Hoi, ik ben verhuisd. Van Bangkok naar Dubai.' En dan belt ze 800 keer met haar eigen klantenservice en klachtenlijn, en zo hebben we na een jaar of vier worstelen nu eindelijk internetbankieren voor m'n man. Nog niet voor mij. Dat gaan we dus kennelijk komend jaar weer proberen
Waar kom jij vandaan? Ik ben in de ster van Twente opgegroeid...quote:Op maandag 10 maart 2014 17:04 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ditto! Nog meer tukkers in het KAA SC topic?
Ik heb echt moeten vechten bij de rabobank om m'n rekening te mogen houden, omdat er in principe weinig geld opstaat en ook niet bijkomt. Stom gedoe..quote:Op maandag 10 maart 2014 20:11 schreef Individual het volgende:
Ik heb m'n NL rekening nooit opgezegd en dat wilde ik ook nooit. M'n Engelse rekeningen zal ik ook houden.
Vergeet je opgebouwde AOW nietquote:Op maandag 10 maart 2014 19:54 schreef Fogel het volgende:
Kan nooit erg veel geweest zijn, mijn eerste 'echte' baan had ik hier.
Voor die 2-3 jaar en met inflatiecorrectie kan ik tegen de tijd dat ik oud ben er vast een pakje kauwgum van kopen ofzo.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Vergeet je opgebouwde AOW niet(ik neem aan de je niet voor je 18de vertrokken bent)
De banken in NL hebben dus ook hun eigen regels. De Rabobank heeft mij nooit gevraagd of ik hem wel of niet wil behouden en is er gewoon.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb echt moeten vechten bij de rabobank om m'n rekening te mogen houden, omdat er in principe weinig geld opstaat en ook niet bijkomt. Stom gedoe..
Ik heb nog een postbank ING rekening en daar is me ook nooit gevraagd of ik hem wil houden of opzeggen. Dat mijn pasje nooit is vervangen nadat die verlopen was is helaas wel een teken aan de wand (maar mischien ben ik wel te lui om een nieuwe aan te vragen)quote:Op maandag 10 maart 2014 21:41 schreef Individual het volgende:
[..]
De banken in NL hebben dus ook hun eigen regels. De Rabobank heeft mij nooit gevraagd of ik hem wel of niet wil behouden en is er gewoon.
Ik ook. Was niet volgens de regels, zeiden ze. Ze hebben me daar zelfs ooit eens over opgebeld. De medewerkster kon me toen ook niet echt duidelijk maken waarom dat dan precies niet mocht. Daarna nooit weer wat van weer gehoord en heb die rekening nog steeds.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb echt moeten vechten bij de rabobank om m'n rekening te mogen houden, omdat er in principe weinig geld opstaat en ook niet bijkomt. Stom gedoe..
Ben afgelopen zomer naar de bank geweest en een nieuw pasje aangevraagd die ik ook heb gekregen nadat ik al een paar jaar geen pasje meer had. Wanneer ik weer in NL ben kan ik hem ook activeren.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb nog een postbank ING rekening en daar is me ook nooit gevraagd of ik hem wil houden of opzeggen. Dat mijn pasje nooit is vervangen nadat die verlopen was is helaas wel een teken aan de wand (maar mischien ben ik wel te lui om een nieuwe aan te vragen)
Uit het zoutdorp om de hoekquote:Op maandag 10 maart 2014 20:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Waar kom jij vandaan? Ik ben in de ster van Twente opgegroeid...
Dat is mijn probleem: ik ben al een tijdje niet meer in Nederland geweest en er zijn waren ook geen plannen om te gaan. Ik zit deze zomer een tijdje in Berlijn, maar het is goedkoper om geld op te nemen met mijn Amerikaanse "pin pas" dan om geld over te maken naar mijn Nederlandse rekening.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben afgelopen zomer naar de bank geweest en een nieuw pasje aangevraagd die ik ook heb gekregen nadat ik al een paar jaar geen pasje meer had. Wanneer ik weer in NL ben kan ik hem ook activeren.
Was altijd wel handig om een NL pasje te hebben voor de trein bv.
ik ook! Maar ikdenk jij een aantal jaar voor mij?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:19 schreef Shivo het volgende:
[..]
Uit het zoutdorp om de hoekheb op de Bouwmeester/Het Assink gezeten.
Achterhoekquote:Op maandag 10 maart 2014 17:32 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat had Barbusse een paar blz geleden ook al geconcludeerd:
[..]
Je bent per ongeluk op je chocoladeballetje gaan staan en hij verdween in 't zand?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:16 schreef Barbusse het volgende:
Ik heb gisteren trouwens mijn eerste Malteser begrafenis gehad![]()
![]()
Neequote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je bent per ongeluk op je chocoladeballetje gaan staan en hij verdween in 't zand?
Mijn eerste baan was in NL. Anderhalf jaar full-time gewerkt van 1999-2000. Geldt dat nog en heeft dat nog zin?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:05 schreef Shivo het volgende:
[..]
Als je op enig moment sociale lasten en pensioen afdracht hebt betaald dan kun je daar altijd nog aanspraak op maken, en dat is gemakkelijker met DIGID volgens mij.
Ik ben er in 1996 afgeschoptquote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:10 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik ook! Maar ikdenk jij een aantal jaar voor mij?
Volgens mij wel. Als je een DIGID zou hebben zou je kunnen inloggen op de diverse overheidssites om dat te kunnen vaststellen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:47 schreef Individual het volgende:
[..]
Mijn eerste baan was in NL. Anderhalf jaar full-time gewerkt van 1999-2000. Geldt dat nog en heeft dat nog zin?
Volgens mij is het vaststellen. Stellen heeft toch iets met de bouw te maken?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:39 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik ben er in 1996 afgeschopt
[..]
Volgens mij wel. Als je een DIGID zou hebben zou je kunnen inloggen op de diverse overheidssites om dat te kunnen vaststellen.![]()
In het Engels worden bijna alle woorden los van elkaar geschreven en nu weet ik niet meer hoe dat in het Nederlands zit. Vaststellen of vast stellen?
Bij mij deed de Rabobank totaal niet moeilijk toen ik vroeg of ik mijn rekening mocht behouden. Ze vroegen wel of ik iemand wilde machten als aanspreekpartner in Nederland.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijn ouders zorgen voor die Raborekening en daar komt ook de post aan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bij mij deed de Rabobank totaal niet moeilijk toen ik vroeg of ik mijn rekening mocht behouden. Ze vroegen wel of ik iemand wilde machten als aanspreekpartner in Nederland.
De Rabobank kan lokaal enorm verschillen. Wij hadden een paar jaar geleden met een Rabobank medewerkster die eigenlijk eigenlijk anders werkte afgesproken dat we een rekening zouden openen, maar op dat moment - net voor we weer een jaar weg zouden gaan - kwam het niet zo goed uit. Dus het jaar erop meteen een afspraak gemaakt: "Oh, ja, sorry dat kan niet want u woont in het buitenland". Dat er gewoon maandelijks salaris overgemaakt wordt mocht niet baten. Een bevriende Rabobankmedewerker in een heel andere regio werd daar heel boos over, want volgens hem was het onzin. Maar ja, voor ieder wissewasje een paar honderd km rijden leek ons niet zo handig, dus de Rabobank heeft ons niet als klant gekregen. En zal ons nooit als klant krijgenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bij mij deed de Rabobank totaal niet moeilijk toen ik vroeg of ik mijn rekening mocht behouden. Ze vroegen wel of ik iemand wilde machten als aanspreekpartner in Nederland.
Beetje mijn rekening jatten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Mijn ouders zorgen voor die Raborekening en daar komt ook de post aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |