SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor verdere info:
[OS 2014] Curling: het schaken op ijsDeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
er zijn jaren geweest dat een WK nog veel meer delen hadquote:
franklop werkt gewoon bij de NOSquote:Op zondag 16 februari 2014 14:02 schreef hhh38 het volgende:
De NOS: Het is als schaken op het ijs, maar dan op een groot dartbord
En zonder bananen te gooien bij het karten.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:02 schreef hhh38 het volgende:
De NOS: Het is als schaken op het ijs, maar dan op een groot dartbord
Zeggen dat het een spectaculaire sport is maar er bijna nooit wat van laten zien, terwijl het al een week bezig is en dat zo'n 12 uur per dagquote:
Als je kan bowlen, kan je ook curlingenquote:Op zondag 16 februari 2014 14:05 schreef TLC het volgende:
Kunnen Nederlanders eigenlijk curlen ? is er uberhaupt een Nederlandse ploeg die zich had kunnen plaatsen ?
Er doen slechts 150 mensen in Nederland aan curling. Ze zitten in Europa volgensmij in de C divisie terwijl A vereist is. Zeg het even als ik het mis heb.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:05 schreef TLC het volgende:
Kunnen Nederlanders eigenlijk curlen ? is er uberhaupt een Nederlandse ploeg die zich had kunnen plaatsen ?
De vrouwen waren de afgelopen jaren goed bezig en hebben zelfs aan het EK deelgenomen. Alleen inmiddels weer afgezakt helaas. De mannen zijn nu weer aan de beterende handquote:Op zondag 16 februari 2014 14:05 schreef TLC het volgende:
Niet goed genoeg. Er is net een Canadees geloof ik aangesteld als bondscoach, maar die verwacht zelfs over vier jaar niet de spelen te halen. Was toevallig op radio 1 van de week.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:05 schreef TLC het volgende:
Of voor?quote:Op zondag 16 februari 2014 14:08 schreef franklop het volgende:
Mannen inmiddels in B-groep trouwens, kunnen dus promoveren na de A groep
Heeft denk ik ook met het imago van de sport te maken...quote:Op zondag 16 februari 2014 14:06 schreef exile79 het volgende:
[..]
Niet goed genoeg. Er is net een Canadees geloof ik aangesteld als bondscoach, maar die verwacht zelfs over vier jaar niet de spelen te halen. Was toevallig op radio 1 van de week.
Zodat ze weten wanneer er geveegd moet worden en hoe hardquote:Op zondag 16 februari 2014 14:08 schreef Boezeidekoe het volgende:
Vanwaar dat geschreeuw van die curlingers?
Dat is echt raar eigenlijk, als iets asociaal eruit ziet dan is het darten wel. En je kan er niet eens Olympisch kampioen mee wordenquote:Op zondag 16 februari 2014 14:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Heeft denk ik ook met het imago van de sport te maken...
Darten heeft bijvoorbeeld een veel positiever imago dan curling.
En zo geschiedt het, winst voor Zwedenquote:Op zondag 16 februari 2014 14:09 schreef franklop het volgende:
prachtsteen van de Russische, maar net niet hard genoeg vrees ik. klein zetje aan de rechter zweedse steen moet genoeg zijn voor winst
Is natuurlijk wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel laagdrempeliger.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is echt raar eigenlijk, als iets asociaal eruit ziet dan is het darten wel. En je kan er niet eens Olympisch kampioen mee worden
In Heerenveen en Zoetermeer onder andere.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is natuurlijk wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel laagdrempeliger.
Weet jij waar je curling zou kunnen spelen?
Darten kan ik thuis of in het cafe hier in het dorp.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:12 schreef DeLuna het volgende:
[..]
In Heerenveen en Zoetermeer onder andere.
Ik woon dichterbij Thialf dan bij de kroegen.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Darten kan ik thuis of in het cafe hier in het dorp.
Jammer alleen dat ik de uitslag al weetquote:Op maandag 17 februari 2014 10:13 schreef -0- het volgende:
Groot voordeel van de mist, de NOS zendt curling uit
Graag niks verklappen.quote:Op maandag 17 februari 2014 10:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ik de uitslag al weet
Ruslandquote:Op maandag 17 februari 2014 10:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ik de uitslag al weet
quote:- GB are through if they beat China and Norway lose to Denmark. GB would be deemed to have finished third having beaten China in the round robin.
- GB are eliminated if they lose against China and Norway beat Denmark.
- If GB and Norway both lose they will play an elimination match to determines who finishes fourth in the group and advances to the semi-finals.
- If GB and Norway both win then China, GB and Norway would all have identical records and play-off matches would be required.
Klopt. Al is curling wel echt extreem kut natuurlijk.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Niks mis met curling, snooker en darts.
Waarom? Ik zie het verschil niet met darts en snooker.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt. Al is curling wel echt extreem kut natuurlijk.
Curling is zo ongeveer de enige sport waar ik constant met eenquote:Op maandag 17 februari 2014 11:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom? Ik zie het verschil niet met darts en snooker.
quote:Op maandag 17 februari 2014 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Snap je überhaupt wel hoe het werkt?quote:Op maandag 17 februari 2014 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Vanavond toch ook nog wedstrijden?quote:Op maandag 17 februari 2014 11:28 schreef Wombcat het volgende:
Idd. Morgen beslissingswedstrijden met de japanse dames
En de dartberichten wordt verbazend goed gelezen op de FOK!sport.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom? Ik zie het verschil niet met darts en snooker.
Zal best als jij dat zegt. Ben vannacht terugkomen van vakantie en op vakantie kon ik bijna niets zien van de spelen (want geen Eurosport), dus ik ben nog niet helemaal bij met de speelschema's enzo.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vanavond toch ook nog wedstrijden?
Er is geen OS op Eurosport dus dat maakt niks uitquote:Op maandag 17 februari 2014 11:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zal best als jij dat zegt. Ben vannacht terugkomen van vakantie en op vakantie kon ik bijna niets zien van de spelen (want geen Eurosport), dus ik ben nog niet helemaal bij met de speelschema's enzo.
Ah, ok. Eurosport zend trouwens ook geen OS uit, dus daar had je alsnog niets aan gehad.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zal best als jij dat zegt. Ben vannacht terugkomen van vakantie en op vakantie kon ik bijna niets zien van de spelen (want geen Eurosport), dus ik ben nog niet helemaal bij met de speelschema's enzo.
Ow, dat scheelt dan weerquote:Op maandag 17 februari 2014 11:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Er is geen OS op Eurosport dus dat maakt niks uit
Op zich niet verbazendquote:Op maandag 17 februari 2014 11:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ow, dat scheelt dan weer
In Spanje zenden ze verbazend weinig van de OWS uit ('t is net niet minder dan niks).
Wat vreemd zeg.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ow, dat scheelt dan weer
In Spanje zenden ze verbazend weinig van de OWS uit ('t is net niet minder dan niks).
In Spanje boeit dan ook alleen het alpinisme en het kunstrijdenquote:Op maandag 17 februari 2014 11:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ow, dat scheelt dan weer
CHIGBR en NORDEN zijn de wedstrijden. Overig niet interessant.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:40 schreef kawa4 het volgende:
wat is een beetje DE wedstrijd om te kijken nou van deze streams
Live
Mannen – Kwalificatie CHN 1 : 1 GBR
Live
Mannen – Kwalificatie GER 0 : 2 RUS
Live
Mannen – Kwalificatie SUI 1 : 0 USA
Live
Mannen – Kwalificatie NOR 0 : 0 DEN
Ik vind NOR-DEN wel leuk omdat Scandinavië maar dat is geheel persoonlijkquote:Op maandag 17 februari 2014 11:40 schreef kawa4 het volgende:
wat is een beetje DE wedstrijd om te kijken nou van deze streams
Live
Mannen – Kwalificatie CHN 1 : 1 GBR
Live
Mannen – Kwalificatie GER 0 : 2 RUS
Live
Mannen – Kwalificatie SUI 1 : 0 USA
Live
Mannen – Kwalificatie NOR 0 : 0 DEN
Zodat je op tijd loslaat.quote:Op maandag 17 februari 2014 12:12 schreef kawa4 het volgende:
zie ik da nou goed en zitten er lampjes in de stenen????
waarom is dat, heeft dat met de "denk"tijd te maken ofzo?
Ze hebben een stuk of 5 verschillende.quote:Op maandag 17 februari 2014 12:49 schreef exile79 het volgende:
Hebben die Noren elke dag een andere broek aan?
Noorwegen - Denemarken is een beslissingswedstrijd. Eerste 4 in de poule gaan door.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:24 schreef borisz het volgende:
5-5 bij GBR - CHina. Nog één end te spelen.
Noorwegen 3-5 Denemarken. Nog vijf stenen in totaal daar.
Als Engeland hun wedstrijd verliest krijgen ze extra wedstrijd tegen Noorwegen om de 4e plaats in de poule. Engeland heeft een steal nodig in het laatste end om te winnen.quote:
Door de nederlaag van Noorwegen is China door idd.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:39 schreef heywoodu het volgende:
GBR moet winnen om door te gaan, China is al door, toch?
Ja, maar China wil niet verliezen want dan gaat GBR op onderling resultaat ook nog 3e worden. En in de halve finale is het de nummer 1 van de poule tegen de nummer 4 en de nummer 2 tegen de nummer 3.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:39 schreef heywoodu het volgende:
China heeft 6 punten, De Britten en de Noren stonden voor deze ronde op 5 puntenquote:Op maandag 17 februari 2014 13:39 schreef heywoodu het volgende:
ah, kijk dat wist ik nog nietquote:Op maandag 17 februari 2014 13:40 schreef borisz het volgende:
[..]
Door de nederlaag van Noorwegen is China door idd.
GB kon op 6 komen en Noorwegen ookquote:
bij gelijke stand komt er een play offquote:Op maandag 17 februari 2014 13:42 schreef heywoodu het volgende:
Oh maar GBR ligt er dus sowieso nog niet uit
Waarom kijken ze niet naar onderling resultaat, toen werd het 7-6 voor Noorwegen dan hoef je geen tie-breaker te spelen.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:42 schreef Max23 het volgende:
Morgen dus GBR - Noorwegen om de laatste plaats in de halve finale
zal wel niet gebruikelijk zijn. En een extra wedstrijdje is ook weer geen te heftige belasting. Dus is er geen eerlijkere beslissing dan dezequote:Op maandag 17 februari 2014 14:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom kijken ze niet naar onderling resultaat, toen werd het 7-6 voor Noorwegen dan hoef je geen tie-breaker te spelen.
http://www.sochi2014.com/(...)-robin-session-10-38
maar één stream zie ikquote:Op maandag 17 februari 2014 16:13 schreef Wombcat het volgende:
Zijn alle streams ook ergens te vinden?
opzich als je vierde staat ben je ook wereldtopquote:Op maandag 17 februari 2014 16:33 schreef Wombcat het volgende:
Zwitserland is toch normaal wel een van de topteams bij de dames? En ze staan maar gedeeld vierde met Japan en China momenteel?
Ook weer waar. Ik had alleen Japan en China niet zo hoog ingeschat. Wel gunstig overigens, want aziatische damesquote:Op maandag 17 februari 2014 16:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
opzich als je vierde staat ben je ook wereldtop
China of Zwitserland gaat sowieso op 5 gewonnen wedstrijden komen, dus Japan mag niet verliezen als ze door willen gaan.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:48 schreef Wombcat het volgende:
Japan 2-0 achter tegen Zweden.
Als Japan verliest, dan staan Zwitserland of China gedeeld 3e met GB en ligt Japan eruit?
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
China of Zwitserland gaat sowieso op 5 gewonnen wedstrijden komen, dus Japan mag niet verliezen als ze door willen gaan.
Naar de lingeriedames jaquote:Op maandag 17 februari 2014 16:55 schreef vaarsuvius het volgende:
NOS; Veel Russen kijken naar het curling, vooral veel mannen....... ha ha
Score van 1 daar redden ze het niet mee, ze hadden minstens 2 moeten scoren.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:44 schreef rubbereend het volgende:
het valt mee omdat de Chinese steen blijft liggen
ja dat was ook mijn gedachtequote:Op maandag 17 februari 2014 17:46 schreef Wombcat het volgende:
volgens mij hadden ze de voorlaatste steen aan de linkerkant (voor de kijkers) van het huis moeten leggen, net binnen de beste steen van de zwitsers daar.
in welk end zitten ze?quote:
NOS-stream?quote:Op maandag 17 februari 2014 18:01 schreef rubbereend het volgende:
ah Zweden - Japan begint dadelijk op de stream
quote:
uiteraard, anders heeft het weinig zin om nu pas een stream ervoor open te gooienquote:Op maandag 17 februari 2014 18:12 schreef Wombcat het volgende:
Gaan ze dat nou vanaf het begin laten zien
ik zie de logica toch niet helemaalquote:Op maandag 17 februari 2014 18:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
uiteraard, anders heeft het weinig zin om nu pas een stream ervoor open te gooien
of je zendt het tegelijk uit of je biedt de mogelijkheid om alsnog een wedstrijd te kijken. Maar eerder deze OS waren er wel twee of soms drie wedstrijden tegelijk op stream dus ik snap niet dat dat vandaag, op een redelijk rustige sportdag niet ook zo was.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ik zie de logica toch niet helemaal
Dat laatste bedoelde ik ook vooral.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
of je zendt het tegelijk uit of je biedt de mogelijkheid om alsnog een wedstrijd te kijken. Maar eerder deze OS waren er wel twee of soms drie wedstrijden tegelijk op stream dus ik snap niet dat dat vandaag, op een redelijk rustige sportdag niet ook zo was.
in andere landen waren er wel meer streams, in Canada kon je alles op stream volgen..... als je daar woont tenminstequote:Op maandag 17 februari 2014 18:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat laatste bedoelde ik ook vooral.
Vanochtend waren er gewoon 4 streams curling.
Vanmiddag maar 1, terwijl er in totaal maar 5 streams liepen. Dan kun je ze volgens mij ook allemaal streamen.
Dat is wel weer wat overdreven hoor, voordat de dames uit Sochi over zijn gekomen om je weer los te maken.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik snap er geen hout van, maar ik heb vanochtend toch geboeid naar GB tegen Rusland gekeken..
die ogenquote:Op maandag 17 februari 2014 21:51 schreef Wombcat het volgende:
Ze kijkt daar anders niet erg charmant.
Eve en Anna zijn het wachten wel waard!quote:Op maandag 17 februari 2014 22:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is wel weer wat overdreven hoor, voordat de dames uit Sochi over zijn gekomen om je weer los te maken.
Ze wil dat de steen door het draaien nog wat meer naar het midden komt vandaar vegen aan de achterkant.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:34 schreef Monopoly_Man het volgende:
Mijn favoriete curlingvideo van dit toernooi.
[ afbeelding ]
Ik denk ook niet dat het zin heeft maar je kunt het altijd proberen, het kan in elk geval geen kwaad.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:03 schreef Monopoly_Man het volgende:
Ik keek er naar met commentaar van een van de Canadese curlers en die zeiden dat het echt helemaal geen zin heeft. Schuin ervoor wel, maar erachter echt niet.
Curling is sowieso niet iets waarbij je denkt, ja dit is zinvol.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:03 schreef Monopoly_Man het volgende:
Ik keek er naar met commentaar van een van de Canadese curlers en die zeiden dat het echt helemaal geen zin heeft. Schuin ervoor wel, maar erachter echt niet.
dan moet je er toch echt voor vegen, erachter heeft 0 effect op de steen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze wil dat de steen door het draaien nog wat meer naar het midden komt vandaar vegen aan de achterkant.
Dan gaat hij er eerder uit omdat het ervoor gladder wordt. De voorwaartse beweging moet zo veel mogelijk uit zijn maar de draaiing moet nog doorgaan dan komt soms de steen een beetje terug doordat hij niet draait om het middelpunt die kans willen ze denk ik vergroten bij deze steen maar ik denk dat dat nooit lukt door te vegen. Je ziet een klein beetje dat effect voordat de steen tot stilstand komt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:21 schreef rubbereend het volgende:
dan moet je er toch echt voor vegen, erachter heeft 0 effect op de steen.
als je ervoor veegt maakt hij zijn draaiing weer, erachter is echt sowieso nutteloos, de steen gaat niet in zijn achteruit schieten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan gaat hij er eerder uit omdat het ervoor gladder wordt. De voorwaartse beweging moet zo veel mogelijk uit zijn maar de draaiing moet nog doorgaan dan komt soms de steen een beetje terug doordat hij niet draait om het middelpunt die kans willen ze denk ik vergroten bij deze steen maar ik denk dat dat nooit lukt door te vegen. Je ziet een klein beetje dat effect voordat de steen tot stilstand komt.
Ja maar gaat hij ook meer rechtdoor wat dus een probleem is, dat het vegen niet helpt in dit geval zijn we eens, je kunt gewoon niet vegen op de plek die nodig is zonder de steen te raken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:46 schreef rubbereend het volgende:
als je ervoor veegt maakt hij zijn draaiing weer
i know, maar ze begonnen wel heel goed. Maar in het derde end lieten ze een steekje vallenquote:
Daarom heb ik het nu op Zweden - Zwitserland staan!quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:27 schreef rubbereend het volgende:
Canada werkelijk fenomenaal uit de startblokken
Op de OS is het gewoon halve finale (1 vs 4 en 2 vs 3) en dan de finale.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Daarom heb ik het nu op Zweden - Zwitserland staan!
ZIjn ze trouwens van het concept afgestapt dat nummers 1 en 2 tegen elkaar --> 1 naar finale, twee naar 'halve finale' tegen winnaar wedstrijd 3 en 4 moet? Of is dat enkel nu bij Spelen anders?
Ik zie het idd, dacht dat ik ze ooit eens dat schema had horen uitleggen bij een Spelen, maar misschien was het achtergrond info toen ofzoquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:50 schreef borisz het volgende:
[..]
Op de OS is het gewoon halve finale (1 vs 4 en 2 vs 3) en dan de finale.
Deden ze bij het EK nog wel.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:47 schreef franklop het volgende:
[..]
ZIjn ze trouwens van het concept afgestapt dat nummers 1 en 2 tegen elkaar --> 1 naar finale, twee naar 'halve finale' tegen winnaar wedstrijd 3 en 4 moet? Of is dat enkel nu bij Spelen anders?
bij het komende WK is er dat systeem ook weer. Het IOC zal het wel liever overzichtelijker hebbenquote:
2 ends nog daar toch?quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:15 schreef franklop het volgende:
Twee stenen dus voor Zwitserland 5-4 voor met 1 end te gaan
Ah ja idd, zit teveel te switchen tussen de partijenquote:
Ik vind het nog best dicht bij elkaar zitten anders. De eenenlaatste speler van Canada maakt wat foutjes af en toe.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:16 schreef Wespensteek het volgende:
Canada is duidelijk een maatje te groot voor de Schotten.
Ik heb niet alles gezien maar bij wat ik heb gezien heeft Canada het aardig onder controle, ik heb wel een misser gezien trouwens bedenk ik me nu.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik vind het nog best dicht bij elkaar zitten anders. De eenenlaatste speler van Canada maakt wat foutjes af en toe.
En idd.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:32 schreef franklop het volgende:
Matige uitvoering, kunnen er nog steeds twee worden voor Zweden
Die kunnen doen wat ze willen, maar hebben een wonder nodig.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:34 schreef franklop het volgende:
Nu even zien wat GBr wil gaan proberen met hun laatste steen
Tenzij... Tenzijquote:Op woensdag 19 februari 2014 13:36 schreef franklop het volgende:
Kijk die lukt dus wel goed, maar ze hebben er geen kloot aan, mits de Canadese een ongelooflijke fout maakt
Er staat wel druk op maar hij mag eigenlijk niet mis.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:36 schreef franklop het volgende:
Kijk die lukt dus wel goed, maar ze hebben er geen kloot aan, mits de Canadese een ongelooflijke fout maakt
Het is mits, mits het tenzij is, tenzij het op een forum is.quote:
quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Het is mits, mits het tenzij is, tenzij het op een forum is.
Ik vergeef het haarquote:Op woensdag 19 februari 2014 13:42 schreef franklop het volgende:
Die third van Zweden heeft het even nietwat een misser op zo'n moment
te riskant denk ikquote:Op woensdag 19 februari 2014 13:49 schreef Wombcat het volgende:
Had ze niet beter voor de dubbele take-out kunnen gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |