Dus als ik het goed begrijp richt je je tegen de groep grootste netto afdragers en dat zij niet moeten zeuren dat het door hun verplicht afgedragen geld gebruikt wordt om naast hun mensen voor aanzienlijk minder te laten wonen want dat is...goed?quote:Op zondag 16 februari 2014 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Ten eerste gaat dit natuurlijk niet over tokkies maar over onderwijzers, verplegers, agenten, journalisten etc. kortom, beroepen die mensen niet alleen doen voor het geld. Ten tweede gaat het niet om de grachtenpanden, maar om het hele centrum.
Als je dat allemaal ineens aan die onvrije gemanipuleerde markt overlaat dan maak je van Amsterdam een combinatie van een soort pretpark met suburbia met de 'keeping up with the joneses' mentaliteit die toch al zo aanslaat onder de Amsterdammers. En dan wordt het vanzelf weer een kutplek om te wonen. Maar ja, dat is typisch VVD, iets moois dat niet door de markt gemaakt is innemen, roofbouw erop plegen, en als het stuk is mag een ander het weer herstellen.
Ik neem overigens aan dat de VVD niet tegen HRA voor grachtenpanden is.
20% meen ik.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:48 schreef Perrin het volgende:
Hoeveel procent van de woonruimte binnen de ring is momenteel eigenlijk sociale huurwoning?
quote:Op zondag 16 februari 2014 08:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
Er kunnen prima sociale woningen in de Tokkiebuurten buiten de ring. Binnen de ring gewoon marktconform lijkt me wenselijker voor alle mensen die die woonsubsidies moeten ophoesten.
http://www.nu.nl/binnenla(...)bouw-amsterdam-.htmlquote:Op zondag 16 februari 2014 12:48 schreef Perrin het volgende:
Hoeveel procent van de woonruimte binnen de ring is momenteel eigenlijk sociale huurwoning?
Ja, dat is goed ja. Behalve dat die mensen dan weliswaar op een goeie plek wonen, wonen ze niet erg luxe natuurlijk. Dat hoeft ook niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp richt je je tegen de groep grootste netto afdragers en dat zij niet moeten zeuren dat het door hun verplicht afgedragen geld gebruikt wordt om naast hun mensen voor aanzienlijk minder te laten wonen want dat is...goed?
Hun probleem.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
dan heeft die stad inclusief zijn netto afdragende bewoners een probleem.
Omdat dat natuurlijk een prachtige linkse gedachte is. Multiculti jwz. Binnenstad is te wit en te bekakt.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:08 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Waarom moeten sloebers per se op dure plekken in de stad wonen en waarom moeten wij daar aan mee betalen?
t is maar hoe je het verwoord, he...quote:Op zondag 16 februari 2014 12:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp richt je je tegen de groep grootste netto afdragers en dat zij niet moeten zeuren dat het door hun verplicht afgedragen geld gebruikt wordt om naast hun mensen voor aanzienlijk minder te laten wonen want dat is...goed?
Over hotels gesproken, het is natuurlijk idioot dat er langs die grachten allemaal Nederlanders door de HRA gesubsidieerd wonen, terwijl er veel meer geld te verdienen is als je daar allemaal hotels van maakt en vakantieverblijven voor de allerrijksten.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
t is maar hoe je het verwoord, he...
dus jij vind dat mensen met zat geld mogen zeuren dat ze wat moeten afdragen, nee sterker nog, dat ze dan mogen eisen dat anderen die minder succes in het leven hebben (maar meestal net zo hard of nog veel harder werken..), niet naast ze mogen wonen op een mooie plek?
zielig. en grappig. dat dit soort rijke idioten erachter komen dat er een grens zit aan hoe je je eigen status kunt opwaarderen met geld, in nederland. ga maar lekker huilen in een luxe hotel op de maledieven, kan je er weer even tegen.
precies, ze zouden extra belasting moeten betalen om daar te mogen wonen. in elk pand kan je ook 5 lage inkomens- gezinnen kwijt.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Over hotels gesproken, het is natuurlijk idioot dat er langs die grachten allemaal Nederlanders door de HRA gesubsidieerd wonen, terwijl er veel meer geld te verdienen is als je daar allemaal hotels van maakt en vakantieverblijven voor de allerrijksten.
Hoe weet je dat ? Bij huizen van een miljoen hebben ze vaak juist helemaal geen hypotheekquote:Op zondag 16 februari 2014 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Over hotels gesproken, het is natuurlijk idioot dat er langs die grachten allemaal Nederlanders door de HRA gesubsidieerd wonen, terwijl er veel meer geld te verdienen is als je daar allemaal hotels van maakt en vakantieverblijven voor de allerrijksten.
Amsterdam heeft natuurlijk geen honderden hotels extra nodig.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De meeste mensen met een huis van een miljoen hebben wel een fiscalist, en die heeft ze dan vast wel verteld dat ze zonder hypotheek veel meer belasting betalen.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:34 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ? Bij huizen van een miljoen hebben ze vaak juist helemaal geen hypotheek
Het punt van de VVD-wethouder (inmiddels staatssecretaris van Financien) was dat de mensen die in de sociale huurwoningen wonen, geen waarde toevoegen aan de stad. Amsterdam had, zoals uit het onderzoek bleek, een groot percentage langdurig werklozen/armen binnen de ring wonen.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
t is maar hoe je het verwoord, he...
dus jij vind dat mensen met zat geld mogen zeuren dat ze wat moeten afdragen, nee sterker nog, dat ze dan mogen eisen dat anderen die minder succes in het leven hebben (maar meestal net zo hard of nog veel harder werken..), niet naast ze mogen wonen op een mooie plek?
zielig. en grappig. dat dit soort rijke idioten erachter komen dat er een grens zit aan hoe je je eigen status kunt opwaarderen met geld, in nederland. ga maar lekker huilen in een luxe hotel op de maledieven, kan je er weer even tegen.
Ja maar dat is onzin.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De meeste mensen met een huis van een miljoen hebben wel een fiscalist, en die heeft ze dan vast wel verteld dat ze zonder hypotheek veel meer belasting betalen.
Je vergeet het vermogensrendement op die 1 miljoen.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:39 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ja maar dat is onzin.
Je betaald 100,- aan de bank en vangt 40,- terug van de belasting.. je betaald dus 60,-
of je betaald 0,- aan de bank en betaald 40,- belasting...
Een eigen woning is, voor zover mijn beperkte fiscale kennis me niet in de steek laat, vrijgesteld van VRH.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je vergeet het vermogensrendement op die 1 miljoen.
Ik ben zelf scheeflener (ook wel scheefhuurder genoemd), maar volgens mij hebben veel mensen die helemaal geen lening nodig hadden voor hun huis, er toch een genomen om zo van de HRA te kunnen profiteren. En dan dat geld wat ze hebben liggen niet in het huis te steken, maar gewoon te laten groeien.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een eigen woning is, voor zover mijn beperkte fiscale kennis me niet in de steek laat, vrijgesteld van VRH.
Dat klopt, vooral als je een 100%-aflossingsvrije hypotheek neemt, want dan kan je de volle maandlasten aftrekken. Nu je verplicht moet aflossen gaat een deel van dat "voordeel" verloren. Er zijn altijd manieren om fiscaal gunstig te lenen, of je dat nu via je BV doet of op een andere manier, schulden zijn in de huidige belastingwetgeving aardig aantrekkelijk.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben zelf scheeflener (ook wel scheefhuurder genoemd), maar volgens mij hebben veel mensen die helemaal geen lening nodig hadden voor hun huis, er toch een genomen om zo van de HRA te kunnen profiteren. En dan dat geld wat ze hebben liggen niet in het huis te steken, maar gewoon te laten groeien.
Van alles kan maar het zegt veel over de VVD - ervan uitgaande dat deze man als bestuurder van de VVD representatief is voor deze partij - dat deze partij daar zo over denkt. Iets om in het achterhoofd te houden voor de kiezer die niet een ruim bovenmodaal inkomen heeft als hij weer in het stemhokje staat.quote:Op zondag 16 februari 2014 08:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
Er kunnen prima sociale woningen in de Tokkiebuurten buiten de ring. Binnen de ring gewoon marktconform lijkt me wenselijker voor alle mensen die die woonsubsidies moeten ophoesten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |