abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136740802
Ik werk in een van de beste hotels van Nederland, een 5 sterren hotel waar geregeld rijke gasten over de vloer komen waarvan 75% businessklanten die geen cent hoeven te betalen omdat de baas dat doet...

Toch laat niemand van die rijke stinkerds een fooi achter, al was het maar 2 euro, NIEMAND. Ik werk er nu 2 jaar en kan op twee handen tellen hoe vaak we fooi hebben gehad.
Vandaag weer zo'n dag, wel maximaal van alle gratis assortiment benutten maar een fooi achter laten voor de dames die elke dag de kamer schoonmaken ho maar...

Klacht: Rijke gierige klootzakken.
Subklacht: schoonmaakwerk als kamermeisje :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Danny op 18-02-2014 17:00:41 ]
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:28:10 #2
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_136740885
Fooi geven aan mensen die je kamer opruimen :')
En altijd het laatste woord.
pi_136740909
Zwaar terechte klacht
pi_136740931
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:28 schreef BlauweTijger het volgende:
Fooi geven aan mensen die je kamer opruimen :')
Sowieso fooi geven! In een restaurant geef je, als je tevreden bent, toch ook fooi?
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:29:39 #5
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_136740950
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:29 schreef Zippow het volgende:

[..]

Sowieso fooi geven! In een restaurant geef je, als je tevreden bent, toch ook fooi?
Nee hoezo? Betaal verdomme al 17,50 voor een entrecote.
En altijd het laatste woord.
pi_136740976
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:29 schreef Zippow het volgende:

[..]

Sowieso fooi geven! In een restaurant geef je, als je tevreden bent, toch ook fooi?
Zo is het. Ik geef ook overal fooi. In hotelkamers papierwerk, die meiden verdienen dat.
pi_136741011
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:29 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Nee hoezo? Betaal verdomme al 17,50 voor een entrecote.
Als je naar een restaurant gaat om 17,50 voor een entrecote te betalen kan je die 2-5 euro ook wel missen of niet dan?
pi_136741043
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Zo is het. Ik geef ook overal fooi. In hotelkamers papierwerk, die meiden verdienen dat.
Ja ik ook. Gewoon een kwestie van goed fatsoen.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:33:02 #9
335452 cricket
cricket from space
pi_136741067
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:29 schreef Zippow het volgende:
Sowieso fooi geven! In een restaurant geef je, als je tevreden bent, toch ook fooi?
Als het kassameisje alle producten in een keer goed voor je heeft gescand, dan geef je toch ook geen fooi?
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:34:34 #10
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_136741117
Doe je werk dan beter. :D
pi_136741118
Het is niet verplicht...
pi_136741130
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:33 schreef cricket het volgende:

[..]

Als het kassameisje alle producten in een keer goed voor je heeft gescand, dan geef je toch ook geen fooi?
Ik heb als kassameisje wel eens fooi gehad trouwens. Maar meer uitzondering dan regel, ik vind het in de horeca gewoon anders. Het zijn sowieso hongerloontjes in de horeca (ja bij de supermarkt ook, maar daar nemen ze alleen maar 16 jarigen aan natuurlijk en die hoeven als het goed is nog geen huur/studie/eten te betalen).
pi_136741151
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:34 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Doe je werk dan beter. :D
Wij scoren gemiddeld een 9,4 en gasten zijn ontzettend tevreden.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:35:31 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136741160
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:26 schreef Zippow het volgende:
gratis assortiment
Waarom geloof ik dat niet?!
Ga bij je baas klagen als je meer geld wil, val je gasten daar niet mee lastig!

Daarbij moet ik het eerste hotel waar goed is schoongemaakt nog tegenkomen...
censuur :O
  Forum Admin zaterdag 15 februari 2014 @ 16:36:06 #15
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_136741181
Je moet als kamermeisje natuurlijk wel persoonlijke hand en span diensten verrichten om een goede fooi te krijgen.
Of krijg je dat soort verzoeken nooit?
pi_136741195
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:34 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ik heb als kassameisje wel eens fooi gehad trouwens. Maar meer uitzondering dan regel, ik vind het in de horeca gewoon anders. Het zijn sowieso hongerloontjes in de horeca (ja bij de supermarkt ook, maar daar nemen ze alleen maar 16 jarigen aan natuurlijk en die hoeven als het goed is nog geen huur/studie/eten te betalen).
Als het goed is krijg je minstens minimumloon, dat is bij veel andere baantjes niet anders en daar krijgen ze ook geen fooi. Ik zie niet in waarom de horeca daar een speciale positie in zou nemen
pi_136741200
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:35 schreef Zippow het volgende:

[..]

Wij scoren gemiddeld een 9,4 en gasten zijn ontzettend tevreden.
In welk hotel werk je?
pi_136741201
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom geloof ik dat niet?!
Ga bij je baas klagen als je meer geld wil, val je gasten daar niet mee lastig!

Daarbij moet ik het eerste hotel waar goed is schoongemaakt nog tegenkomen...
Misschien komt jouw soort mensen dan niet in het soort hotel waar ik werk. We zijn een van de beste hotels van Nederland en scoren gemiddeld een 9,4.
Ik vind het gewoon een kwestie van goed fatsoen.
pi_136741231
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:29 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Nee hoezo? Betaal verdomme al 17,50 voor een entrecote.
:')
pi_136741253
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daarbij moet ik het eerste hotel waar goed is schoongemaakt nog tegenkomen...
Mensen die een hotelkamer boeken op een goedkoop industrieterreintje :')
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:37:56 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_136741254
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:31 schreef Zippow het volgende:

[..]

Als je naar een restaurant gaat om 17,50 voor een entrecote te betalen kan je die 2-5 euro ook wel missen of niet dan?
Ik ga niet naar een restaurant waar een biefstukje 17 euro kost.

In Hong Kong en China liet ik meestal wel fooien achter, ook in het hotel voor de schoonmaakster, maar hier in NL echt niet. Het is hier al fucking duur genoeg allemaal, en de service, vriendelijkheid, etc etc is hier vaak te zoeken. Laat staan kwaliteit.

... ze mogen in sommige gevallen blij zijn als ik de tent niet af fik...
pi_136741256
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je minstens minimumloon, dat is bij veel andere baantjes niet anders en daar krijgen ze ook geen fooi. Ik zie niet in waarom de horeca daar een speciale positie in zou nemen
Omdat het veel zwaarder werken is dan achter de kassa of vakkenvullen bijvoorbeeld. Ik heb geen ervaring met andere baantjes.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:36 schreef Socios het volgende:

[..]

In welk hotel werk je?
Dat ga ik niet vertellen natuurlijk want dan gaat elke gestoorde fokker me kunnen opzoeken. Maar laten we het er op houden dat we echt een van de beste hotels van Nederland zijn.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:38:04 #23
335452 cricket
cricket from space
pi_136741259
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:31 schreef Zippow het volgende:

[..]

Als je naar een restaurant gaat om 17,50 voor een entrecote te betalen kan je die 2-5 euro ook wel missen of niet dan?
Om wat voor bedrag het gaat speelt geen enkele rol, of het nu om een fooi van 100 euro gaat of een prijs van iets,98 afronden op hele euros.

Het concept van fooi-geven is absurd. Sowieso is het bijzonder scheef wie je wel en geen fooi geeft.
Ook scheef is het uitgangspunt 'het is op norm, dus geef je fooi'.

Verder krijg je salaris voor je werkzaamheden. Bovendien heeft de klant die komt eten in het restaurant geen enkele relatie tot de ober/het kamermeisje, daardoor is het geven van een fooi het doneren van geld zonder tegenprestatie. De klant heeft namelijk een overeenkomst met het restaurant of hotel, dat het hotel die tegenprestatie (deels) nakomt met personeel is weliswaar logisch, maar niet de verantwoordelijkheid van de klant. Op het moment dat het kamermeisje of de ober iets richting de klant doet is het enkel een stuk gereedschap dat wordt gebruikt om de overeenkomst na te komen.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:39:12 #24
335452 cricket
cricket from space
pi_136741316
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:34 schreef Zippow het volgende:
ik vind het in de horeca gewoon anders.
Het feit dat het bij de een 'gewoonte' is en bij de ander niet maakt het niet anders, dat maakt het hypocriet.
pi_136741363
Ja sorry, het is overal crisis en we betalen al overal de hoofdprijs voor, zeker in een hotel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:41:16 #26
335452 cricket
cricket from space
pi_136741400
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:36 schreef Zippow het volgende:
Ik vind het gewoon een kwestie van goed fatsoen.
Dat is het niet.
pi_136741409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:38 schreef cricket het volgende:

[..]

Om wat voor bedrag het gaat speelt geen enkele rol, of het nu om een fooi van 100 euro gaat of een prijs van iets,98 afronden op hele euros.

Het concept van fooi-geven is absurd. Sowieso is het bijzonder scheef wie je wel en geen fooi geeft.
Ook scheef is het uitgangspunt 'het is op norm, dus geef je fooi'.

Verder krijg je salaris voor je werkzaamheden. Bovendien heeft de klant die komt eten in het restaurant geen enkele relatie tot de ober/het kamermeisje, daardoor is het geven van een fooi het doneren van geld zonder tegenprestatie. De klant heeft namelijk een overeenkomst met het restaurant of hotel, dat het hotel die tegenprestatie (deels) nakomt met personeel is weliswaar logisch, maar niet de verantwoordelijkheid van de klant. Op het moment dat het kamermeisje of de ober iets richting de klant doet is het enkel een stuk gereedschap dat wordt gebruikt om de overeenkomst na te komen.
Iets voor een ander doen uit aardigheid komt dus niet in je woordenboek voor. Je weigert te erkennen dat mensen hard voor jouw plezier werken (ik in elk geval wel, en sowieso in ons hotel wordt er hard gewerkt) en bestempelt mensen als 'gereedschap' om de 'overeenkomst' na te komen :').

Ik vind het belachelijk. Ik ben toch niet de enige die in veel situaties fooi geeft, omdat ik weet hoe het is om in hun schoenen te staan?
pi_136741445
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja sorry, het is overal crisis en we betalen al overal de hoofdprijs voor, zeker in een hotel.
De crisis is voorbij man. Bovendien was het hoogstens een recessie.
pi_136741501
Krijgt TS geen salaris ofzo :')
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:44:01 #30
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_136741504
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:43 schreef terrorsjaak het volgende:
Krijgt TS geen salaris ofzo :')
_O-
En altijd het laatste woord.
pi_136741518
Bovendien gaat het om een top hotel, waar mensen met topsalarissen zitten omdat 'de gewone man', om het maar even zo cru te noemen, het toch niet betalen kan.

Gemiddelde fokker heeft daar natuurlijk geen weet van :') dus misschien dom om het hier te vragen, maar ik ben soms gewoon boos over het feit dat mensen niet eens het fatsoen hebben om dan op z'n minst 2 euro neer te leggen.

Wel vinden we vaak briefjes met hoe fijn ze het hebben gehad, dat toont ook aan dat gasten over het algemeen zeer tevreden zijn.
pi_136741520
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:41 schreef Zippow het volgende:

[..]

Iets voor een ander doen uit aardigheid komt dus niet in je woordenboek voor. Je weigert te erkennen dat mensen hard voor jouw plezier werken (ik in elk geval wel, en sowieso in ons hotel wordt er hard gewerkt) en bestempelt mensen als 'gereedschap' om de 'overeenkomst' na te komen :').

Ik vind het belachelijk. Ik ben toch niet de enige die in veel situaties fooi geeft, omdat ik weet hoe het is om in hun schoenen te staan?
Je doet gewoon je werk, en daar krijg je door je baas voor betaald. Mocht je nu nog wat extra's doen behalve gewoon je standaard werkzaamheden, dan was het anders, maar je doet toch gewoon waarvoor je bent aangenomen? Ik zie niet in waarom de klant daar, naast datgene wat ze al gewoon betalen voor het verblijf/eten en dergelijke, nog extra voor zou moeten betalen.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:44:48 #33
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_136741537
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:44 schreef Zippow het volgende:
Gemiddelde fokker heeft daar natuurlijk geen weet van dus misschien dom om het hier te vragen, maar ik ben soms gewoon boos over het feit dat mensen niet eens het fatsoen hebben om dan op z'n minst 2 euro neer te leggen.

Hier heb je gelijk in hoor schatje :* Gierige klootzakken zijn het.
En altijd het laatste woord.
pi_136741557
TS is hopi gierig. TS krijgt alleen fooi als ze haar vetrollen shaket. :')
pi_136741570
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:26 schreef Zippow het volgende:
Klacht: Rijke gierige klootzakken.
:')
En je maar afvragen waarom je geen fooi krijgt :')
Pauper :{w
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:46:23 #36
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_136741590
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:45 schreef PriesterB het volgende:
TS is hopi gierig. TS krijgt alleen fooi als ze haar vetrollen shaket. :')
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_136741591
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:44 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je doet gewoon je werk, en daar krijg je door je baas voor betaald. Mocht je nu nog wat extra's doen behalve gewoon je standaard werkzaamheden, dan was het anders, maar je doet toch gewoon waarvoor je bent aangenomen? Ik zie niet in waarom de klant daar, naast datgene wat ze al gewoon betalen voor het verblijf/eten en dergelijke, nog extra voor zou moeten betalen.
Ik doe wel extra werkzaamheden, zeker als een gast langer dan een nacht verblijft. Pyjama opvouwen, kopjes en glazen vervangen en het water uit het nesspressoapparaat verversen. Valt niet onder mijn 'gewone' taken, maar ik vind het prettig om te doen en het zorgt voor een hogere score.
Een beetje meer waardering zou af en toe wel heel fijn zijn...
pi_136741618
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:44 schreef Zippow het volgende:
Bovendien gaat het om een top hotel, waar mensen met topsalarissen zitten omdat 'de gewone man', om het maar even zo cru te noemen, het toch niet betalen kan.

Gemiddelde fokker heeft daar natuurlijk geen weet van :') dus misschien dom om het hier te vragen, maar ik ben soms gewoon boos over het feit dat mensen niet eens het fatsoen hebben om dan op z'n minst 2 euro neer te leggen.

Wel vinden we vaak briefjes met hoe fijn ze het hebben gehad, dat toont ook aan dat gasten over het algemeen zeer tevreden zijn.
Ik krijg regelmatig fooi bij mijn bijbaantje, maar valt me op dat ik het meer krijg van de 'normale man' dan bij de rijkere gezinnen. wel weer vaak van oude gepensioneerden die genoeg te besteden hebben.
pi_136741658
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:26 schreef Zippow het volgende:
Ik werk in een van de beste hotels van Nederland, een 5 sterren hotel waar geregeld rijke gasten over de vloer komen waarvan 75% businessklanten die geen cent hoeven te betalen omdat de baas dat doet...
Je zegt het zelf al; die mensen komen daar vanwege hun werk. Niet voor hun plezier. Dus daar wil je dan geen kosten aan hebben. De werkgever zal waarschijnlijk de fooien evenmin vergoeden.
pi_136741686
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:47 schreef Adames het volgende:

[..]

Ik krijg regelmatig fooi bij mijn bijbaantje, maar valt me op dat ik het meer krijg van de 'normale man' dan bij de rijkere gezinnen. wel weer vaak van oude gepensioneerden die genoeg te besteden hebben.
Ja dat is mij dus ook opgevallen. Die keren dat er families/gezinnen in het hotel waren kregen we gemiddeld gezien meer/vaker fooi dan wanneer er een conferentie is waarbij alleen maar professoren/hoogleraren en businessmannen bij ons verblijven.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:49:32 #41
335452 cricket
cricket from space
pi_136741705
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:41 schreef Zippow het volgende:
Iets voor een ander doen uit aardigheid komt dus niet in je woordenboek voor. Je weigert te erkennen dat mensen hard voor jouw plezier werken (ik in elk geval wel, en sowieso in ons hotel wordt er hard gewerkt) en bestempelt mensen als 'gereedschap' om de 'overeenkomst' na te komen
Flauwekul. Jij werkt niet hard voor mijn plezier, jij werkt hard omdat je een overeenkomst hebt met je werkgever om bepaalde werkzaamheden uit te voeren. In je vrije tijd kom je er toch zeker ook niet om even wat kamers schoon te maken?

Of je hard werkt of niet is verder aan je werkgever om te beoordelen, net zo goed als dat een fooi niet van een klant moet komen hoort een klacht over de werkzaamheden inhoudelijk ook bij het hotel thuis en niet bij jou persoonlijk (al kun je wel de boodschapper zijn).

Op het moment dat het kamermeisje de kamer binnenkomt is zij inderdaad een stuk gereedschap en niet een persoon. Vanuit de klant gezien maakt het immers niet uit op welke manier de kamer wordt schoongemaakt en/of wie dat doet, als het resultaat maar een schone kamer is. Dat ze ook een persoon is, en ook andere rollen heeft zoals werknemer richting werkgever en collega richting de andere kamermeisjes is allemaal prachtig maar voor de klant totaal niet interessant. Resultaat is in ieder geval dat jij geen werkzaamheden voor mij uitvoert, maar voor het hotel, en het hotel voert werkzaamheden voor mij uit.

quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:41 schreef Zippow het volgende:
Ik vind het belachelijk. Ik ben toch niet de enige die in veel situaties fooi geeft, omdat ik weet hoe het is om in hun schoenen te staan?
Of het wel of geen zware kutbaan heeft moet geen rol spelen. Als ze hun werk goed doen, dan is het helemaal terecht als de werkgever hen meer salaris geeft. Het is voor de klant echter niet mogelijk om dat te beoordelen, voor de klant is het alleen mogelijk om te beoordelen of het hotel hun overeenkomst goed nakomt.
pi_136741715
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:49 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ja dat is mij dus ook opgevallen. Die keren dat er families/gezinnen in het hotel waren kregen we gemiddeld gezien meer/vaker fooi dan wanneer er een conferentie is waarbij alleen maar professoren/hoogleraren en businessmannen bij ons verblijven.
bij families juist weer niet, pas als de kinderen geen financiële steun meer nodig hebben krijgen mensen als ik weer wat extra's.
pi_136741730
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al; die mensen komen daar vanwege hun werk. Niet voor hun plezier. Dus daar wil je dan geen kosten aan hebben. De werkgever zal waarschijnlijk de fooien evenmin vergoeden.
Ik vraag toch niet om een fooi van 50 euro of zo? :') Ik ben gewoon geïrriteerd en verbaasd dat er zo weinig mensen zijn die bereid zijn even 2 euro neer te leggen, gewoon als blijk van waardering of zo.
pi_136741798
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:50 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ik vraag toch niet om een fooi van 50 euro of zo? :') Ik ben gewoon geïrriteerd en verbaasd dat er zo weinig mensen zijn die bereid zijn even 2 euro neer te leggen, gewoon als blijk van waardering of zo.
Ik leg minstens 5 euro per nacht neer.
pi_136741820
Ik denk dat de echte klacht hier moet zijn dat "1 van de beste hotels van Nederland" blijkbaar het personeel zo slecht betaald dat de klanten dat maar moeten aanvullen
pi_136741843
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:49 schreef cricket het volgende:

[..]

Flauwekul. Jij werkt niet hard voor mijn plezier, jij werkt hard omdat je een overeenkomst hebt met je werkgever om bepaalde werkzaamheden uit te voeren. In je vrije tijd kom je er toch zeker ook niet om even wat kamers schoon te maken?

Of je hard werkt of niet is verder aan je werkgever om te beoordelen, net zo goed als dat een fooi niet van een klant moet komen hoort een klacht over de werkzaamheden inhoudelijk ook bij het hotel thuis en niet bij jou persoonlijk (al kun je wel de boodschapper zijn).

Op het moment dat het kamermeisje de kamer binnenkomt is zij inderdaad een stuk gereedschap en niet een persoon. Vanuit de klant gezien maakt het immers niet uit op welke manier de kamer wordt schoongemaakt en/of wie dat doet, als het resultaat maar een schone kamer is. Dat ze ook een persoon is, en ook andere rollen heeft zoals werknemer richting werkgever en collega richting de andere kamermeisjes is allemaal prachtig maar voor de klant totaal niet interessant. Resultaat is in ieder geval dat jij geen werkzaamheden voor mij uitvoert, maar voor het hotel, en het hotel voert werkzaamheden voor mij uit.

[..]

Of het wel of geen zware kutbaan heeft moet geen rol spelen. Als ze hun werk goed doen, dan is het helemaal terecht als de werkgever hen meer salaris geeft. Het is voor de klant echter niet mogelijk om dat te beoordelen, voor de klant is het alleen mogelijk om te beoordelen of het hotel hun overeenkomst goed nakomt.
Ik werk wél hard voor het plezier van de gasten, daar kun jij imo niet over oordelen? Ik haal veel voldoening uit mijn werk en ben blij als ik merk dat gasten tevreden zijn (dan wel door een briefje, een opmerking of een goede score/goed review op internet). Dáár doe ik het voor, als ik er niet zo veel plezier in had gehad dan had ik wel twee keer nagedacht voor ik zulk fysiek zwaar werk ging doen.
En hoe vaak ik ook blij en tevreden ben met mijn baan, soms heb je een dag dat je het wel eens fijn zou vinden als er wat meer waardering jouw kant op komt. En vandaag is zo'n dag, dus vandaar mijn topic.

En ik vind dat je mensen nooit als gereedschap moet behandelen..
pi_136741857
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:53 schreef gelestipjes het volgende:
Ik denk dat de echte klacht hier moet zijn dat "1 van de beste hotels van Nederland" blijkbaar het personeel zo slecht betaald dat de klanten dat maar moeten aanvullen
Minimumloon ja.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:57:06 #48
335452 cricket
cricket from space
pi_136741926
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:46 schreef Zippow het volgende:
Pyjama opvouwen
Dit vind ik een hele merkwaardige. Is het een pyjama die door het hotel verstrekt is? Behalve het noodzakelijke aan de kant leggen om bijvoorbeeld het bed op te maken vind ik het tamelijk ver gaan om aan spullen van iemand ander te zitten. Reden tot een klacht is het verder niet, maar het vertrouwen in de kamermeisjes van het betreffende hotel zou er niet hoger door worden.

quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:46 schreef Zippow het volgende:
kopjes en glazen vervangen en het water uit het nesspressoapparaat verversen.
Dat kun je zien als onderdeel van het schoonmaken van de kamer, al zou het mij niet genoeg opvallen om wat voor verschil dan ook te maken. Zoals iemand in een eerdere reactie al riep: in een dergelijk hotel verblijf ik gewoonlijk om zakelijke redenen, gewoon omdat het praktischer is om een hotel te nemen dan een paar dagen op en neer te rijden. Dit soort dingen vallen echt niet op.
pi_136741960
Wat ik me afvraag he... is het wel een beetje een goed hotel?? :?
pi_136741985
Als je EUR250 tot EUR350 mag aftikken per nacht in een 5* ga je natuurlijk niet ook nog 'ns fooi geven.
pi_136742019
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:57 schreef cricket het volgende:

[..]

Dit vind ik een hele merkwaardige. Is het een pyjama die door het hotel verstrekt is? Behalve het noodzakelijke aan de kant leggen om bijvoorbeeld het bed op te maken vind ik het tamelijk ver gaan om aan spullen van iemand ander te zitten. Reden tot een klacht is het verder niet, maar het vertrouwen in de kamermeisjes van het betreffende hotel zou er niet hoger door worden.

Ach kom nou :') wat een onzin. Als het bed door de war ligt en er ligt een pyjama of meerdere, dan leg ik die eerst opzij waarna ik het bed opmaak/verschoon en dan vouw ik de pyjama op en leg ik die op het hoofdkussen. Ik zie niet in wat hier 'te ver' gaat.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 17:02:48 #52
335452 cricket
cricket from space
pi_136742096
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:54 schreef Zippow het volgende:
Ik werk wél hard voor het plezier van de gasten, daar kun jij imo niet over oordelen?
Zolang je het niet in je vrije tijd ook doet - of zou doen als je daar tijd voor zou hebben - is dat pertinent niet waar. Je werkt voor je geld, als je er geen salaris voor zou krijgen zou je het niet doen. (Deel van) het doel van je werk is een positieve ervaring van klanten, dus dat doe je voor het hotel.

quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:54 schreef Zippow het volgende:
Ik haal veel voldoening uit mijn werk en ben blij als ik merk dat gasten tevreden zijn (dan wel door een briefje, een opmerking of een goede score/goed review op internet). Dáár doe ik het voor, als ik er niet zo veel plezier in had gehad dan had ik wel twee keer nagedacht voor ik zulk fysiek zwaar werk ging doen.
Waar ze tevreden over zijn is het hotel, niet over jou persoonlijk, aangezien jij deel bent van het hotel.

quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:54 schreef Zippow het volgende:
En ik vind dat je mensen nooit als gereedschap moet behandelen..
Als gereedschap behandelen is niet noodzakelijk op een negatieve manier benaderen, het geeft alleen de bestaande onderlinge verhouding aan. Net zo goed als dat je normaal gesproken niet expres een enorme teringbende van de hotelkamer maakt of dingen sloopt gooi je ook geen spullen naar het hoofd van het kamermeisje. Zelf de kamer nog even stofzuigen voor je vertrekt is echter ook niet logisch, en dat zou hetzelfde zijn als het kamermeisje een fooi geven.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 17:04:37 #53
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_136742146
Ik ben het eens met het deel van je klacht dat veel rijkere mensen vaak gierig zijn. Misschien zijn ze zo ook rijk geworden? :') weet niet of dat hen gelukkiger maakt. Ik denk het eigenlijk niet.

Ik ben het echter oneens met het principe van fooi geven. Ik doe het nog wel eens als er echt iets extra's wordt gedaan, maar zelfs dan hoef je daar niet van uit te gaan. Toen ik bij de AH werkte en een kwartier lang in het magazijn zocht naar een product voor een klant kon er immers ook nog maar net een 'dankjewel' vanaf. Bovendien hoeft een teken van waardering niet altijd 'meer geld' te zijn.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zaterdag 15 februari 2014 @ 17:05:07 #54
335452 cricket
cricket from space
pi_136742161
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:00 schreef Zippow het volgende:
Ach kom nou :') wat een onzin. Als het bed door de war ligt en er ligt een pyjama of meerdere, dan leg ik die eerst opzij waarna ik het bed opmaak/verschoon en dan vouw ik de pyjama op en leg ik die op het hoofdkussen. Ik zie niet in wat hier 'te ver' gaat.
Het gaat erom dat je aan de spullen van de bezoeker zit op een manier die niet noodzakelijk is om je werkzaamheden uit te voeren. Aangezien terugleggen op de plek waarop je ze aantrof niet meer mogelijk is aangezien de staat van het bed naar opgemaakt is veranderd is het op zich begrijpelijk dat je er dan maar voor kiest om het op te vouwen maar het blijft een twijfelachtige actie.
pi_136742180
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:29 schreef Zippow het volgende:

[..]

Sowieso fooi geven! In een restaurant geef je, als je tevreden bent, toch ook fooi?
nee waarom....
No Guts, No Glory
pi_136742238
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:58 schreef Queller het volgende:
Wat ik me afvraag he... is het wel een beetje een goed hotel?? :?
Het betreft één van de beste hotels van Nederland.
pi_136742250
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:02 schreef cricket het volgende:

Zolang je het niet in je vrije tijd ook doet - of zou doen als je daar tijd voor zou hebben - is dat pertinent niet waar. Je werkt voor je geld, als je er geen salaris voor zou krijgen zou je het niet doen. (Deel van) het doel van je werk is een positieve ervaring van klanten, dus dat doe je voor het hotel.
Niet alleen is mijn baan fysiek zwaar, maar ik doe echt mijn best en zou het fijn vinden om af en toe wat meer gewaardeerd te worden.

quote:
Waar ze tevreden over zijn is het hotel, niet over jou persoonlijk, aangezien jij deel bent van het hotel.
Dat bedoel ik dus juist, en daarom ook dit topic want ik vind dat raar omdat ik het niet zo zie. Dus zou ik het fijn vinden als er meer mensen zijn die het net als ik anders zien en die wél bereid zijn om af en toe twee euro neer te leggen of zo. Als het nou om astronomische bedragen ging... Maar dat is het niet.

quote:
Als gereedschap behandelen is niet noodzakelijk op een negatieve manier benaderen, het geeft alleen de bestaande onderlinge verhouding aan. Net zo goed als dat je normaal gesproken niet expres een enorme teringbende van de hotelkamer maakt of dingen sloopt gooi je ook geen spullen naar het hoofd van het kamermeisje. Zelf de kamer nog even stofzuigen voor je vertrekt is echter ook niet logisch, en dat zou hetzelfde zijn als het kamermeisje een fooi geven.
Die laatste vergelijking slaat kant nog wal, puur en alleen omdat je het niet over voorwerpen hebt maar over mensen. Zoals ik al 3 keer eerder gezegd heb, waardering voor iemands hard werken is gewoon erg fijn om te krijgen. Dat kun je toch niet ontkennen?
Ik weet heel goed dat het niet verplicht is, en ik eis het ook niet, het zou alleen fijn zijn ALS het eens gedaan wordt.. Want zoals ik al zei, in die anderhalf/twee jaar dat ik er werk hebben we slechts een aantal keer fooi gekregen.
pi_136742407
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:05 schreef cricket het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je aan de spullen van de bezoeker zit op een manier die niet noodzakelijk is om je werkzaamheden uit te voeren. Aangezien terugleggen op de plek waarop je ze aantrof niet meer mogelijk is aangezien de staat van het bed naar opgemaakt is veranderd is het op zich begrijpelijk dat je er dan maar voor kiest om het op te vouwen maar het blijft een twijfelachtige actie.
Ik kan natuurlijk ook de pyjama als een propje op de grond of het bed laten liggen. Maar denk niet dat de gasten dat erg waarderen.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 17:17:37 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136742526
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:44 schreef Zippow het volgende:
Bovendien gaat het om een top hotel, waar mensen met topsalarissen zitten omdat 'de gewone man', om het maar even zo cru te noemen, het toch niet betalen kan.
TS doet nogal uit de hoogte voor een schoonmaakmiep!
censuur :O
pi_136742636
als je op reis gaat geef je de piloot toch ook geen fooi?
jij kan nu wel gaan verkondigen dat je hard werkt
maar eerlijk is eerlijk de mensen zien jou niet aan het werk
stel dat ik een nacht in een hotel blijf en de dag erna vertrek dan heb ik jou ook niet gezien.

hoe kan je nu verwachten dat mensen fooi geven als ze niet zien hoe hard je werkt?
terwijl als je op restaurant zit je direct kan zien of die serveerder wel de handen uit de mouwen steekt en vriendelijk is.

in paar reacties hierboven zit je ook te klagen dat mensen je wel briefjes schrijven maar amper geld geven.
je klinkt behoorlijk als een ondankbaar mens die precies dubbel betaald wil worden voor hetzelfde werk.
voor die 15minuten die je in een kamer doorbrengt is 2 euro wel veel geld.
je kan al genoeg zeepjes en shampoo stelen.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 17:21:14 #61
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136742637
censuur :O
  zaterdag 15 februari 2014 @ 17:23:56 #62
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_136742715
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:46 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ik doe wel extra werkzaamheden, zeker als een gast langer dan een nacht verblijft. Pyjama opvouwen, kopjes en glazen vervangen en het water uit het nesspressoapparaat verversen. Valt niet onder mijn 'gewone' taken, maar ik vind het prettig om te doen en het zorgt voor een hogere score.
Een beetje meer waardering zou af en toe wel heel fijn zijn...
Misschien krijg je meer fooi als je van de spullen van je gasten afblijft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_136742770
Ik reis veel zakelijk en laat nooit fooi achter. Als een kamer voor een nacht >$250 is, plus $12.95 voor internet, en een supersimpel ontbijtje op je kamer (of buffet in het restaurant) meer dan $20 is, dan ga ik er van uit dat mijn kamermeisje bij de prijs inbegrepen zit.

Klaag maar bij je baas, niet bij mij.

Overigens probeer ik mijn kamer altijd wel enigszins netjes achter te laten, zodat het schoonmaken gemakkelijker is.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 17:35:23 #64
335452 cricket
cricket from space
pi_136743049
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:09 schreef Zippow het volgende:

[..]

Niet alleen is mijn baan fysiek zwaar, maar ik doe echt mijn best en zou het fijn vinden om af en toe wat meer gewaardeerd te worden.

[..]

Dat bedoel ik dus juist, en daarom ook dit topic want ik vind dat raar omdat ik het niet zo zie. Dus zou ik het fijn vinden als er meer mensen zijn die het net als ik anders zien en die wél bereid zijn om af en toe twee euro neer te leggen of zo. Als het nou om astronomische bedragen ging... Maar dat is het niet.

[..]

Die laatste vergelijking slaat kant nog wal, puur en alleen omdat je het niet over voorwerpen hebt maar over mensen. Zoals ik al 3 keer eerder gezegd heb, waardering voor iemands hard werken is gewoon erg fijn om te krijgen. Dat kun je toch niet ontkennen?
Ik weet heel goed dat het niet verplicht is, en ik eis het ook niet, het zou alleen fijn zijn ALS het eens gedaan wordt.. Want zoals ik al zei, in die anderhalf/twee jaar dat ik er werk hebben we slechts een aantal keer fooi gekregen.
Je hebt het over waardering, maar los van het deel van de discussie over wat de eigenlijke onderlinge verhouding tussen gast en kamermeisje is: waarom is er een EXTRA beloning (of dat nu een fooi is of getoonde waardering) noodzakelijk voor iets wat gewoon op de standaard is die je zou mogen verwachten? Jij noemt het misschien extra werkzaamheden, maar hoe moet de gast in kwestie weten dat het extra werkzaamheden zijn? Laat je soms een briefje achter met een lijst van dingen die je ook gedaan hebt maar die niet in je functieomschrijving staan? Een neutraal resultaat moet een neutrale reactie opleveren, geen klacht en ook zeker geen extra beloning.

Wat de exacte definitie is van 'kamer schoonmaken' wisselt per hotel. Prullebakken legen en bed opmaken hoort er in alle gevallen wel bij, dus als dat niet gedaan is is het voor de klant vast te stellen dat het voor 'een goed hotel' niet is zoals hij normaal gesproken zou mogen verwachten. Een geval als 'water in nespresso vervangen' is echter een detail dat per hotel wisselt. Een belangrijke reden dat het wisselt is omdat het bijzonder weinig uitmaakt. Als het wel wordt gedaan is de enige logische conclusie niet dat jij extra je best doet, maar dat het blijkbaar keuze is van het hotel om dat standaard te doen. Enige gevolg kan zijn dat het negatief opvalt als je collega het een van de dagen niet doet.
pi_136743219
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:35 schreef cricket het volgende:

[..]

Je hebt het over waardering, maar los van het deel van de discussie over wat de eigenlijke onderlinge verhouding tussen gast en kamermeisje is: waarom is er een EXTRA beloning (of dat nu een fooi is of getoonde waardering) noodzakelijk voor iets wat gewoon op de standaard is die je zou mogen verwachten? Jij noemt het misschien extra werkzaamheden, maar hoe moet de gast in kwestie weten dat het extra werkzaamheden zijn? Laat je soms een briefje achter met een lijst van dingen die je ook gedaan hebt maar die niet in je functieomschrijving staan? Een neutraal resultaat moet een neutrale reactie opleveren, geen klacht en ook zeker geen extra beloning.

Wat de exacte definitie is van 'kamer schoonmaken' wisselt per hotel. Prullebakken legen en bed opmaken hoort er in alle gevallen wel bij, dus als dat niet gedaan is is het voor de klant vast te stellen dat het voor 'een goed hotel' niet is zoals hij normaal gesproken zou mogen verwachten. Een geval als 'water in nespresso vervangen' is echter een detail dat per hotel wisselt. Een belangrijke reden dat het wisselt is omdat het bijzonder weinig uitmaakt. Als het wel wordt gedaan is de enige logische conclusie niet dat jij extra je best doet, maar dat het blijkbaar keuze is van het hotel om dat standaard te doen. Enige gevolg kan zijn dat het negatief opvalt als je collega het een van de dagen niet doet.
Of het nu wel of niet om extra werkzaamheden gaat, ik vind het fatsoenlijk om af en toe fooi achter te laten. Dat doe ik ook, dus zou ik het fijn vinden als mensen ook zo redeneren als het mij betreft.
Ik geloof dat we het gewoon fundamenteel niet eens zijn en wat jij en ik daar van vinden kan mooi zijn, maar we gaan er toch niet uitkomen. Misschien is het een kwestie van opvoeding.
pi_136743226
De mensen hier die er een probleem van maken als een kamermeisje hun pyama aanraakt om het bed te kunnen opmaken. :') Sjonge wat ben je dan zielig zeg.
pi_136743249
Mijn god :') een kamermeisje wat hier huillie huillie komt doen omdat zij meent recht te hebben op een fooi. Want ja, het zijn allemaal rijke mensen die er komen. Het is het beste hotel van Nederland en ik ververs het water uit de expresso machine en vouw de gasten hun pyama's op _O_

Dat doet dat vrouwmensch hier in huis ook allemaal en die heb ik nog nooit horen miepen om fooi. :{w
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_136743283
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:41 schreef niels0 het volgende:
De mensen hier die er een probleem van maken als een kamermeisje hun pyama aanraakt om het bed te kunnen opmaken. :') Sjonge wat ben je dan zielig zeg.
Ik boobytrap mijn pyama altijd zodat het duidelijk is als er een kamermeisje aan heeft gezeten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_136743304
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:41 schreef Zippow het volgende:

[..]

Of het nu wel of niet om extra werkzaamheden gaat, ik vind het fatsoenlijk om af en toe fooi achter te laten. Dat doe ik ook, dus zou ik het fijn vinden als mensen ook zo redeneren als het mij betreft.
Ik geloof dat we het gewoon fundamenteel niet eens zijn en wat jij en ik daar van vinden kan mooi zijn, maar we gaan er toch niet uitkomen. Misschien is het een kwestie van opvoeding.
Ik vind het onfatsoenlijk om over je gasten, achter hun rug om, te gaan zitten klagen :{w
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_136743326
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik boobytrap mijn pyama altijd zodat het duidelijk is als er een kamermeisje aan heeft gezeten.
En indien dat het geval is. Ga je dan ook klagen bij de lobby? :')
pi_136743328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mijn god :') een kamermeisje wat hier huillie huillie komt doen omdat zij meent recht te hebben op een fooi. Want ja, het zijn allemaal rijke mensen die er komen. Het is het beste hotel van Nederland en ik ververs het water uit de expresso machine en vouw de gasten hun pyama's op _O_

Dat doet dat vrouwmensch hier in huis ook allemaal en die heb ik nog nooit horen miepen om fooi. :{w
Een kamermeisje dat en ik meen niet recht te hebben op fooi :') ik zou het terecht vinden als ik fooi krijg, maar eis het niet.
Je vrouwmensch krijgt verdomme hopelijk wel in natura betaald?!
pi_136743336
Jankzak.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 17:45:13 #73
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_136743345
Gierige mensen die naar een vijfsterrenhotel gaan
  zaterdag 15 februari 2014 @ 17:46:00 #74
335452 cricket
cricket from space
pi_136743366
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:41 schreef Zippow het volgende:
Of het nu wel of niet om extra werkzaamheden gaat, ik vind het fatsoenlijk om af en toe fooi achter te laten. Dat doe ik ook, dus zou ik het fijn vinden als mensen ook zo redeneren als het mij betreft.
Ik geloof dat we het gewoon fundamenteel niet eens zijn en wat jij en ik daar van vinden kan mooi zijn, maar we gaan er toch niet uitkomen. Misschien is het een kwestie van opvoeding.
'Het komt door mijn opvoeding' is vergelijkbaar met zeggen 'het hoort zo' of 'het is traditie'. Een totaal zinloos argument en eigenlijk is dat juist het afwezig zijn van een reden. Dat iets (door anderen) zo gedaan wordt, al dan niet al langere tijd, wil niet zeggen dat het nog steeds het juiste of meest logische is om te doen.
Als het fatsoenlijk is om te doen, dan is er een reden nodig waarom het fatsoenlijk is, evenals een reden (meestal een andere, maar dat hoeft niet) waarom het niet fatsoenlijk is als je het niet doet. 'Anderen doen het ook' is niet zo'n reden.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 17:46:46 #75
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136743388
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik vind het onfatsoenlijk om over je gasten, achter hun rug om, te gaan zitten klagen :{w
TS, vertel eens bij welk hotel je werkt. Ik denk dat je ontslagen wordt voor dit topic.

quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:41 schreef Zippow het volgende:
Of het nu wel of niet om extra werkzaamheden gaat, ik vind het fatsoenlijk om af en toe fooi achter te laten. Dat doe ik ook, dus zou ik het fijn vinden als mensen ook zo redeneren als het mij betreft.
Ik geloof dat we het gewoon fundamenteel niet eens zijn en wat jij en ik daar van vinden kan mooi zijn, maar we gaan er toch niet uitkomen. Misschien is het een kwestie van opvoeding.
Dan laat je toch 20 euro achter op de kamer van die zakenman die de hele dag hard aan het werk geweest is? Jij blij, hij blij!
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')