http://abcnews.go.com/blo(...)-for-facebook-users/quote:Facebook introduced dozens of options for users to identify their gender today – and although the social media giant said it would not be releasing a comprehensive list, ABC News has found at least 58 so far.
Previously, users had to identify themselves as male or female. They were also given the option of not answering or keeping their gender private.
User’s can now select a “custom” gender option.
“There’s going to be a lot of people for whom this is going to mean nothing, but for the few it does impact, it means the world,” Facebook software engineer Brielle Harrison told the Associated Press. Harrison, who worked on the project, is in the process of gender transition, from male to female.
Facebook will also allow users to select between three pronouns: “him,” “her” or “their.”
The following are the 58 gender options identified by ABC News:
Agender
Androgyne
Androgynous
Bigender
Cis
Cisgender
Cis Female
Cis Male
Cis Man
Cis Woman
Cisgender Female
Cisgender Male
Cisgender Man
Cisgender Woman
Female to Male
FTM
Gender Fluid
Gender Nonconforming
Gender Questioning
Gender Variant
Genderqueer
Intersex
Male to Female
MTF
Neither
Neutrois
Non-binary
Other
Pangender
Trans
Trans*
Trans Female
Trans* Female
Trans Male
Trans* Male
Trans Man
Trans* Man
Trans Person
Trans* Person
Trans Woman
Trans* Woman
Transfeminine
Transgender
Transgender Female
Transgender Male
Transgender Man
Transgender Person
Transgender Woman
Transmasculine
Transsexual
Transsexual Female
Transsexual Male
Transsexual Man
Transsexual Person
Transsexual Woman
Two-Spirit
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Niets, ik zit niet meer op facebook
quote:
waanzin.quote:
Daar ben jij ook iets te oud voor.quote:
Dat klopt niet. Dan had Piet immers een account gehad.quote:
Doe het dan, ipv hier melden.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:05 schreef hoas het volgende:
Tijd dat ik hem verwijder, kotsziek van die berichtjes over kanker en zielige huisdieren die je moet liken anders deug je niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Het heeft ook zijn leuke kanten, daarom twijfel.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Doe het dan, ipv hier melden.
Je gaat het niet doen dus.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:11 schreef hoas het volgende:
[..]
Het heeft ook zijn leuke kanten, daarom twijfel.
Een leven zonder FB is zoveel beter lijkt me. Ik ben zelfs nog nooit naar de website gegaanquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:05 schreef hoas het volgende:
Tijd dat ik hem verwijder, kotsziek van die berichtjes over kanker en zielige huisdieren die je moet liken anders deug je niet.
Ik zit ook op linked-inquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een leven zonder FB is zoveel beter lijkt me. Ik ben zelfs nog nooit naar de website gegaan
Net zoals voor
hyves
overige sociale rommel
Sinds kort zit ik op linked-in omdat ik werk zocht, en zo heb ik mijn werk gevonden.
Met een reden of gewoon omdat je het leuk vindt?quote:
Om mijn zakelijke netwerk uit te breiden.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Met een reden of gewoon omdat je het leuk vindt?
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:18 schreef hoas het volgende:
[..]
Om mijn zakelijke netwerk uit te breiden.
Nouja belachelijk, een commercieel beursgenoteerd bedrijf dat winst wil maken! Hoe komen ze erbij? Denk dat de aandeelhouders daar wel een stokje voor willen gaan steken!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:45 schreef LXIV het volgende:
Royal sadness.
Uit winstbejag gaat FB voortaan maar liefst 58 verschillende geslachtskeuzes invoeren!
Vind het ook niet kunnen inderdaad.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nouja belachelijk, een commercieel beursgenoteerd bedrijf dat winst wil maken! Hoe komen ze erbij? Denk dat de aandeelhouders daar wel een stokje voor willen gaan steken!
Ik ben benieuwd welke reclames je te zien krijgt als je two-spirit invult. Alleen al daarom zou ik mijn ad-blocker uitzetten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nouja belachelijk, een commercieel beursgenoteerd bedrijf dat winst wil maken! Hoe komen ze erbij? Denk dat de aandeelhouders daar wel een stokje voor willen gaan steken!
Blijkbaar niet. Duitsland wil het toch ook voor paspoorten gaan toepassen? 1 op de zoveel mensen wordt eigenlijk onzijdig geboren.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:27 schreef Tommeke het volgende:
Wat een politiek correcte waanzin dit
Je bent gewoon man of vrouw, punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:09 schreef BaajGuardian het volgende:
whehe eerst was ik de enige persoon in nederland zonder facebook en nu ik net 2 mnd facebook heb doet heel nederland hip met niet meer facebook hebben
Ben ik straks enige persoon in nederland met facebook zekerJezus man wat ben je stoer zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En facebook hebben, en maar 19 vrienden? That will teach 'em.
Pak ze BaajGuardian![]()
Ik wou dat ik zo'n rebel was als jij
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Daar moet je hard voor trainen in de bossen, maar het is mogelijk.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jezus man wat ben je stoer zegEn facebook hebben, en maar 19 vrienden? That will teach 'em.
Pak ze BaajGuardian![]()
Ik wou dat ik zo'n rebel was als jij
Kan jij die lijst ff in het Nederlands vertalen met uitleg wat het is erbij ?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:45 schreef LXIV het volgende:
Royal sadness.
Uit politieke correctheid en winstbejag gaat FB voortaan maar liefst 58 verschillende geslachtskeuzes invoeren!
[..]
http://abcnews.go.com/blo(...)-for-facebook-users/
Wat ga jij invoeren om FB te verwarren?
Daarom het vernieuwde Twitterquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:05 schreef hoas het volgende:
Is dit van een episode of nep?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:14 schreef TheOnlyException het volgende:
Allejezus zeg
Kan ik me ook ergens opgeven als dolfijn?
[ afbeelding ]
Inderdaadquote:
Voor sommige mensen ligt het niet zo simpel, maar om nou 58 geslachtsmogelijkheden in te voerenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:27 schreef Tommeke het volgende:
Een cis-persoon is iemand wiens geslachtsoriëntatie overeenkomt met het natuurlijke/oorspronkelijke geslacht. De rest ken ik ook nietquote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:04 schreef tjoptjop het volgende:
Ben ik de enige die het merendeel van die termen niet kent? Cis? Pangender? Two-Spirit? Agender? FTM? etc..![]()
Mijn god. Van de meeste dingen heb ik ook gewoon echt nog nooit gehoordquote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:45 schreef LXIV het volgende:
Royal sadness.
Uit politieke correctheid en winstbejag gaat FB voortaan maar liefst 58 verschillende geslachtskeuzes invoeren!
[..]
http://abcnews.go.com/blo(...)-for-facebook-users/
Wat ga jij invoeren om FB te verwarren?
Manquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:27 schreef Tommeke het volgende:
Zo zwart/wit kun je het natuurlijk niet bekijken. De een is bijvoorbeeld voor 52,6% vrouw en 47,4% man, en de ander is weer 23,7% man en 76,3% vrouw.quote:
Zijn toch gewoon mannen?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ontken je nu de biologie en het bestaan van mensen met XXY chromosomen?
Heeft het een lul = man, heeft het een vagjien = vrouw.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:50 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Zo zwart/wit kun je het natuurlijk niet bekijken. De een is bijvoorbeeld voor 52,6% vrouw en 47,4% man, en de ander is weer 23,7% man en 76,3% vrouw.
De meerderheid van mensen met XXY identificeert zich als mannelijk; het deel dat zich als vrouwelijk of intersex identificeert is echter groter dan onder de XY-mannen.quote:
is een echte episode.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is dit van een episode of nep?
In geval v/h eerste, van welke episode?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als ik mij identificeer als vrouw dan ben ik een vrouw?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De meerderheid van mensen met XXY identificeert zich als mannelijk; het deel dat zich als vrouwelijk of intersex identificeert is echter groter dan onder de XY-mannen.
Als je borstvorming krijgt en onvolgroeide steriele testikels ontwikkelt ben je wel een wat excentrieke man.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dus als ik mij identificeer als vrouw dan ben ik een vrouw?
Ja, ja je hebt gelijk, 5 kilo zou er wel van af kunnen...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als je borstvorming krijgt en onvolgroeide steriele testikels ontwikkelt ben je wel een wat excentrieke man.
Spijt me, iemand moest het tegen je zeggen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja, ja je hebt gelijk, 5 kilo zou er wel van af kunnen...
Even serieus. Je moet gewoon man of vrouw aanhouden a.h.v. uiterlijke kenmerken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Spijt me, iemand moest het tegen je zeggen.
Neuh een tussenweg is het beste.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Even serieus. Je moet gewoon man of vrouw aanhouden a.h.v. uiterlijke kenmerken.
Liberalen en hun 58 geslachten![]()
.
Er zijn simpelweg geen 58 geslachten. De menselijke soort kent zoals de meeste diersoorten 2 geslachten. Dat er genetische 'defecten' kunnen ontstaan is helaas de realiteit. Maar in de kern ben je man of vrouw, waar al dan niet iets 'mis' mee is in het geval van zo'n genetische 'aandoening'.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Neuh een tussenweg is het beste.
Pragmatisch en realistisch zijn.
Niet krampachtig vasthouden aan romantische fantasieën over het verleden en accepteren dat er wellicht meer 'smaken' zijn, maar ook weer niet uit een gek soort idealisme overdreven veel soorten en politiek correcte termen verzinnen.
Homo of trans zijn is geen ' genetische aandoening 'quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Er zijn simpelweg geen 58 geslachten. De menselijke soort kent zoals de meeste diersoorten 2 geslachten. Dat er genetische 'defecten' kunnen ontstaan is helaas de realiteit. Maar in de kern ben je man of vrouw, waar al dan niet iets 'mis' mee is in het geval van zo'n genetische 'aandoening'.
Gewoon een genetische afwijking van het 'normale'.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:17 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Homo of trans zijn is geen ' genetische aandoening '
of catwomanquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:14 schreef TheOnlyException het volgende:
Allejezus zeg
Kan ik me ook ergens opgeven als dolfijn?
[ afbeelding ]
Hoe beperkt dan weer: hem, haar of hen.quote:Facebook will also allow users to select between three pronouns: “him,” “her” or “their.”
Geslachtsvocht?quote:Gender Fluid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |