deze administratieve verschil heeft de grootste schisma in islam veroorzaakt shia/sunniquote:Op zondag 23 februari 2014 18:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Meer administratieve verschillen denk ik. Wie valt onder wie, en wie is de baas.
Waar staat dat?quote:Op zondag 23 februari 2014 19:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld zo de wikipedia pagina bekijk zie ik dat die verkiezing werd geteisterd door boycots, het weren van kandidaten en de volledige afwezigheid van waarnemers.
Verbazingwekkend hoe een volk wat toch bekend staat om haar erg traditionele, tribale levenswijze in zowel Syrië als Irak zich laat zien als erg genuanceerd en vooruitstrevend.quote:Op zondag 23 februari 2014 20:07 schreef Djibril het volgende:
De Koerden hebben samen met lokale Arabische stammen waaronder Shammar, wat de grootste schijnt te zijn, Tal Barak over genomen gisteren. Hierbij zijn veel doden gevallen onder ISIS en vele zijn gevangen genomen. De Koerden melden zelf dat er 3 doden onder hen zijn gevallen.
Tal Barak is geen onbekende voor de Koerden en het ligt dichtbij Tal Hamis. Wie deze twee steden controleert, controleert bijna de hele Iraakse grens. In Januari hebben de Koerden daar hen grootste verlies geleden maar toen was het alleen maar de YPG die vocht.
Deze keer hebben Christelijke dorpen en Arabische stammen zich bij de Koerden aangesloten en zo hebben ze Tal Barak overgenomen.
De laatste berichten van die regio zijn dat de ISIS een tegenoffensief aan het voorbereiden is om Tal Barak te heroveren. Dit keer pakken ze de Koerdische strategie en zitten ze lokale stammen te werven om mee te vechten. Zo hebben ze onder de Jabroud stam veel volgelingen. Schijnt dat Jabroud ook nog een appeltje te schillen heeft met Shammer. Hoe dan ook er gaat weer gevochten worden om Tal Barak in deze dagen.
In Aleppo zijn er gevechten uitgebroken tussen de Koerden en regime aanhangers. Hierna zijn er barrelboms op de Koerdische wijk gegooid. Dit gaat heel interessant worden.
Daarnaast zijn er in de 3 autonome Koerdische kantons de Koerdische, Arabische en Christelijke taal als officiele talen erkend en mag hierin onderwezen worden. Ook is er een vrijheid van geloofsuiting en helpen de moslims om weer kerken te herstellen in het Noorden. Iets wat assad in 40 jaar niet wilde doorvoeren hebben de Koerden het in paar maanden doorgevoerd.
Ja zo zijn we nou eenmaal hé.quote:Op zondag 23 februari 2014 20:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Verbazingwekkend hoe een volk wat toch bekend staat om haar erg traditionele, tribale levenswijze in zowel Syrië als Irak zich laat zien als erg genuanceerd en vooruitstrevend.
Hier foto van Abu Khaled (omgekomen bij aanslag): https://twitter.com/ab_osama1/status/437669712370364416/photo/1quote:Op zondag 23 februari 2014 17:53 schreef Charismatisch het volgende:
Bij een zelfmoordaanslag in de Noord-Syrische stad Aleppo is zondag een hoge Al-Qaida-jihadist om het leven gekomen. Dat heeft een woordvoerder van een andere jihadistencoalitie gezegd. Het gaat om Abu Khaled al-Suri.
De woordvoerder zei dat ISIS vermoedelijk achter de aanslag zit. Die jihadistengroep maakte zich eerder dit jaar los van Al-Qaida en sindsdien is er een hevige concurrentiestrijd gaande tussen de opperste heilige waarheden van beide hyperislamitische verenigingen.
Al-Suri zou de vertegenwoordiger zijn van de Al-Qaidaleider in Syrië, Ayman al-Zawahiri, die hem opdracht had een einde te maken aan de gevechten tussen rebellen en ISIS.
Opperjihadist gedood in Syrië
Ik had een filmpje gezien van ISIS waarbij er één heel lichtgetint persoon bij zat, te licht eigenlijk.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hier foto van Abu Khaled (omgekomen bij aanslag): https://twitter.com/ab_osama1/status/437669712370364416/photo/1
Toch wel een nieuw dieptepunt in de onderlinge strijd, hoewel verantwoordelijkheid (nog) niet is opgeeist en gezien de gevoeligheid van de aanslag ook waarschijnlijk niet gedaan gaat worden. Ik vraag mij ook af in hoeverre deze groepen niet geinfiltreerd zijn, een beetje capabele geheime dienst stuurt daar toch wel wat infiltranten op af.
Deze kaart laat alleen maar recente terreinwinst van de regering en de Koerden zien...quote:Op zondag 23 februari 2014 21:45 schreef firefly3 het volgende:
assad en isis worden nu langzaam overwonnen![]()
[ afbeelding ]
http://www.liveleak.com/view?i=011_1384366902quote:Op zondag 23 februari 2014 22:44 schreef Djibril het volgende:
Misschien dat je een linkje kan plaatsen?
Je kunt blijven hopen maar assad zal verdwijnenquote:Op zondag 23 februari 2014 22:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Deze kaart laat alleen maar recente terreinwinst van de regering en de Koerden zien...
Niet gekeken maar ze laten eerder iemand sturen die echt uit de omgeving komt en juist niet dat soort gedrag vertoont. Zou kunnen dat dit nieuw voor hem is en net overgestapt is.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:15 schreef expans het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=011_1384366902
Vanaf 10:30 zie je hem zitten.
Stop met het posten van je eigen nonsense analyses. Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat Assad zal verdwijnen van het politieke toneel in Syrië. Sterker nog, zijn positie is enkel versterkt de afgelopen maanden.quote:Op maandag 24 februari 2014 08:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je kunt blijven hopen maar assad zal verdwijnen
Kalm maar. Je zult het allemaal meemaken bij het lente offensief waarbij er richting Damascus gemarcheert zal worden. Assad heeft steeds minder vliegtuigen en heeft er op een gegeven moment 0. Helicopters zullen ook steeds meer verdwijnen.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:20 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Stop met het posten van je eigen nonsense analyses. Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat Assad zal verdwijnen van het politieke toneel in Syrië. Sterker nog, zijn positie is enkel versterkt de afgelopen maanden.
Fanboy prietpraat. Op het moment, behalve een klein stuk in het zuiden, is Assad op alle fronten bezig met een offensief. Qalamoun staat op het punt om veroverd te worden, en Aleppo wordt zo langzamerhand omsingeld. Daarnaast moeten de rebellen in de buitenwijken van Damascus oppassen dat ze straks niet verhongeren.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:53 schreef firefly3 het volgende:
Kalm maar. Je zult het allemaal meemaken bij het lente offensief waarbij er richting Damascus gemarcheert zal worden. Assad heeft steeds minder vliegtuigen en heeft er op een gegeven moment 0. Helicopters zullen ook steeds meer verdwijnen.
Ik zie wat je bedoeld.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:15 schreef expans het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=011_1384366902
Vanaf 10:30 zie je hem zitten.
Beter dat dan gevangen in het verleden en in extremistische denkbeeldenquote:Op maandag 24 februari 2014 22:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Een vooruitstrevend en genuanceerd volk.... zonder land...![]()
![]()
Waar heb je het precies over?quote:Op maandag 24 februari 2014 22:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Beter dat dan gevangen in het verleden en in extremistische denkbeelden.
Oh niks.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar heb je het precies over?
Wat was het ook alweer volgens sommigen...."Israel en Hizbullah werken samen", of "Israel wil Hizbullah juist behouden"quote:Report: Hezbollah militants killed in Israeli strike
Israeli military allegedly strikes Hezbollah facilities in Lebanon near border with Syria, killing several militants, according to Arab media.
A Lebanese security source confirmed that Israeli warplanes struck targets in the coastal country. Syrian human rights activist claimed the attack targeted an Hezbollah missile base.
Earlier, the official Lebanese news agency reported that Israeli fighter jets have carried two attacks on Monday in the vicinity of the Syrian-Lebanese border.
The objective of the attack was the destruction of Hezbollah facilities near the border in Lebanon, according to Al Arabiya, whose journalist reported that loud explosions were heard across the Beqaa Valley.
More: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4492110,00.html
Had Hezbollah daar toevallig winst geboekt?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:27 schreef Aloulou het volgende:
Hizbullah in Qalamoun gebergte gebombardeerd door Israelische vliegtuigen:
[..]
Wat was het ook alweer volgens sommigen...."Israel en Hizbullah werken samen", of "Israel wil Hizbullah juist behouden"Wanneer gaan we Israel ISIS zien bombarderen of Nusrah? Ook potentiele gevaren voor de Israelische veiligheid? .... dat gaat pas gebeuren als ze hun werk eerst goed hebben gedaan.
Hebben ze al twee keer gedaan. 1x bij damascus toen ze dreigden een chemische wapen depot in handen te krijgen, en een keer een konvooi in het noorden. Verder wordt al nusra doodgeschoten in de golan. De fsa niet. Isis wandelde zij aan zij met assad soldaten in raqqa een paar weken terug.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:27 schreef Aloulou het volgende:
Hizbullah in Qalamoun gebergte gebombardeerd door Israelische vliegtuigen:
[..]
Wat was het ook alweer volgens sommigen...."Israel en Hizbullah werken samen", of "Israel wil Hizbullah juist behouden"Wanneer gaan we Israel ISIS zien bombarderen of Nusrah? Ook potentiele gevaren voor de Israelische veiligheid? .... dat gaat pas gebeuren als ze hun werk eerst goed hebben gedaan.
De haat is diep bij je he. Erg diep. Sinds wanneer mag je op fok een volk een kankergezwel noemen?? Extremist.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 02:44 schreef IPA35 het volgende:
De bewijzen stapelen zich meer en meer op. De zionisten en de wahabieten zijn één en hetzelfde kankergezwel.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 02:44 schreef IPA35 het volgende:
De bewijzen stapelen zich meer en meer op. De zionisten en de wahabieten zijn één en hetzelfde kankergezwel.
Zelfde school zelfde mening.quote:
Welk volk?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 07:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De haat is diep bij je he. Erg diep. Sinds wanneer mag je op fok een volk een kankergezwel noemen?? Extremist.
Christenen is ook geen volk, maar ik noem het ook het christen volk. Je weet wat ik bedoel. Je bent gewoon een extremist. Ik praat niet meer met je, bye bye foreverquote:
2quote:Op dinsdag 25 februari 2014 07:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De haat is diep bij je he. Erg diep. Sinds wanneer mag je op fok een volk een kankergezwel noemen?? Extremist.
Ik denk dat hij dat heel erg gaat vinden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Christenen is ook geen volk, maar ik noem het ook het christen volk. Je weet wat ik bedoel. Je bent gewoon een extremist. Ik praat niet meer met je, bye bye forever
Heb hem net gesproken, hij moet non stop huilen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat heel erg gaat vinden.
Tis wat.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Heb hem net gesproken, hij moet non stop huilen.
Nou nou, jij maakt ook misbruik van je macht.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Christenen is ook geen volk, maar ik noem het ook het christen volk. Je weet wat ik bedoel. Je bent gewoon een extremist. Ik praat niet meer met je, bye bye forever
Zij zorgen voor het voortbestaan van dit topicquote:Op maandag 24 februari 2014 08:14 schreef firefly3 het volgende:
Meer mensen sluiten zich aan bij de rebellen [
Ja en nee, toen ging het meer om wapens die vervolgens naar Zuid-Libanon zouden gaan. Nu ook met dat (stelselmatige) voorwendsel van wapens...maar wel gewoon op een plaats waar een hevige strijd tussen Hizbullah en rebellen plaatsvindt; Qalamoun. Ik neem dat steevaste voorwendsel met een korreltje zout en concludeer dat Israel waar het het nodig acht Hizbullah een tik geeft in de hoop dat ze de strijd van de rebellen verliezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 07:03 schreef firefly3 het volgende:
Hebben ze al twee keer gedaan. 1x bij damascus toen ze dreigden een chemische wapen depot in handen te krijgen, en een keer een konvooi in het noorden.
Nusrah wordt ook zeker wel afgemaakt door de Israeliers indien nodig, maar eerst zijn ze nodig om Assad ten val te brengen. Ik verwijt Israel niets, constateer alleen dat Hizbullah absoluut een grotere vijand is van Israel op dit moment dan jihadistische groepjes in Syrie.quote:Verder wordt al nusra doodgeschoten in de golan. De fsa niet. Isis wandelde zij aan zij met assad soldaten in raqqa een paar weken terug.
Wat heeft de VN hiermee te maken?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:34 schreef firefly3 het volgende:
Als jullie zo tegen de vn zijn, wat doen jullie dan nog in dit land?ga met z'n allen naar rusland verhuizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |