Nee. Ik ben niet zoals de ISIS-gasten.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:13 schreef Kirov het volgende:
[..]
Geen zelfmoord aanslagen of standrechtelijke executies van niet-soennieten?
Afvalligen moeten gestraft worden. Daar kan ik niet bij. De meeste moslims zijn geboren en opgevoed als moslim. Ze hebben er geen keuze in gehad om het wel of niet te zijn. Waarom moeten zij gestraft worden als zij de oorspronkelijke keuze om moslim te worden niet hebben gemaakt?quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:18 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik heb het idd over de "vernietiging van Turkse, Arabische en Perzische fascisten". Dat is zowel om religieuze als nationalistische redenen.
Ik heb gezegd dat afvalligen gestraft moeten worden met een lange celstraf (eventueel levenslang) maar dat ze niet de doodstraf moeten krijgen.
Ik heb nooit gezegd dat we Sjiieten moeten vervolgen. Ik zie de meeste sjiieten als Moslims.
Ik heb alleen gezegd dat we Hezbollat moeten vernietigen.
Ik praat over Shariah omdat Shariah "verplicht" is in de Islam.
Maar IPA35, Aloulou en de rest willen me helaas niet begrijpen.![]()
![]()
Omdat dat gewoon verdoven is in de Islam. Maar ik ben tegen de doodstraf voor afvalligen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:22 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Afvalligen moeten gestraft worden. Daar kan ik niet bij. De meeste moslims zijn geboren en opgevoed als moslim. Ze hebben er geen keuze in gehad om het wel of niet te zijn. Waarom moeten zij gestraft worden als zij de oorspronkelijke keuze om moslim te worden niet hebben gemaakt?
Dus omdat dat 'gewoon' zo is vindt jij het heel normaal? Stel je voor dat je eigen vader atheist werd. Zou je hem meesleuren naar de plaatselijke moskee?quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Omdat dat gewoon verdoven is in de Islam. Maar ik ben tegen de doodstraf voor afvalligen.
Wat als ik je teksten laat zien waarin er "consensus" is dat de afvallige Moslimman - indien hij geen berouw toont - gewoon de doodstraf hoort te krijgen? Volgens de vier wetscholen? Dan ben je wel voor de doodstraf? Of kan als je heel eerlijk bent dat niet accepteren met je gevoel van rechtvaardigheid? Durf je zelf na te denken en een eigen positie in te nemen? Of ga je blind dogma's aanhangen op basis van autoriteit?quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:23 schreef Baklava95 het volgende:
Omdat dat gewoon verdoven is in de Islam. Maar ik ben tegen de doodstraf voor afvalligen.
Obama loopt daar rond met waarschijnlijk andere belangrijke mensen. Jammer dat mensen zo vatbaar zijn voor propagandaplaatjes. Slaat dus totaal nergens op dat plaatjequote:
Je bent extremistisch jammer. Mensen zomaar levenslang willen geven.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Baklava vindt jou nu iemand die de sharia niet nastreeft en dus geen (goede) moslim is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat als ik je teksten laat zien waarin er "consensus" is dat de afvallige Moslimman - indien hij geen berouw toont - gewoon de doodstraf hoort te krijgen? Volgens de vier wetscholen? Dan ben je wel voor de doodstraf? Of kan als je heel eerlijk bent dat niet accepteren met je gevoel van rechtvaardigheid? Durf je zelf na te denken en een eigen positie in te nemen? Of ga je blind dogma's aanhangen op basis van autoriteit?
Je bent een typisch voorbeeld van waar geloof (individueel geloof) om kan slaan in religie-waanzin (mensen die samenkomen om religie te maken), wat zeer gevaarlijke (maatschappelijke) gevolgen kan hebben. Er is een positieve sidenote echter, je bent nog maar 18Sommigen zijn 40 en onderschrijven deze denkbeelden nog steeds
Ja ik denk zelf ook na. Maar ik wordt nooit een hyper-secularist die een hekel heeft aan de Shariah en andere aspecten van de Islam.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat als ik je teksten laat zien waarin er "consensus" is dat de afvallige Moslimman - indien hij geen berouw toont - gewoon de doodstraf hoort te krijgen? Volgens de vier wetscholen? Dan ben je wel voor de doodstraf? Of kan als je heel eerlijk bent dat niet accepteren met je gevoel van rechtvaardigheid? Durf je zelf na te denken en een eigen positie in te nemen? Of ga je blind dogma's aanhangen op basis van autoriteit?
Je bent een typisch voorbeeld van waar geloof (individueel geloof) om kan slaan in religie-waanzin (mensen die samenkomen om religie te maken), wat zeer gevaarlijke (maatschappelijke) gevolgen kan hebben. Er is een positieve sidenote echter, je bent nog maar 18Sommigen zijn 40 en onderschrijven deze denkbeelden nog steeds
Het is gewoon verboden in de Islam om je tot een andere geloof te bekeren of atheïst te worden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:27 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Dus omdat dat 'gewoon' zo is vindt jij het heel normaal? Stel je voor dat je eigen vader atheist werd. Zou je hem meesleuren naar de plaatselijke moskee?
En Shariah is niet zo zwart-wit als dat jij het ziet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:15 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja ik denk zelf ook na. Maar ik wordt nooit een hyper-secularist die een hekel heeft aan de Shariah en andere aspecten van de Islam.
Islam = Shariah en Shariah = Islam
Daar zijn zowel Sunnis als Shias over eens.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:33 schreef IPA35 het volgende:
Baklava vindt jou nu iemand die de sharia niet nastreeft en dus geen (goede) moslim is.
Dat mag hij vinden. Alleen zolang hij mij niet kan aanwijzen waar in traditioneel-orthodox soennitische theologische werken (zoals Aqida Tahawiyya) "kalifaat" of "sharia als politiek model" wordt benoemd als zuilen/fundamenten van geloof (iman) hij voor zichzelf spreekt. Heb het weleens eerder gezegd, traditioneel soennisme (wat oa op Azhar etc wordt onderwezen) eigenlijk het minst politiek gericht. In de zin dat politieke overtuiging nergens een fundament is om Moslim te zijn. In die zin scheidt het religie van politieke ideologie, kan je stellen. Tenzij je bij vooral hedendaagse salafistische lectuur komt (hoewel niet uitsluitend), daar kom je dit soort "voorwaarden voor geloof tegen". En soennisme staat - helaas voor sommigen - echt niet per definitie gelijk aan salafismequote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:13 schreef Baklava95 het volgende:
Ik zeg dat Aloulou een hypocriete Moslim is.
Bedankt voor de link!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:48 schreef WitteMuur het volgende:
Saudi Arabia to supply Syrian rebels with anti-aircraft missiles – report
http://rt.com/news/saudis-new-weapons-syria-124/
De comments kloppen wel. Het is een oorlog tegen Rusland. Zelfde is nu gaande in de Oekraïne.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:48 schreef WitteMuur het volgende:
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:48 schreef WitteMuur het volgende:
Hihihiquote:Saudi Arabia has offered to give the opposition for the first time Chinese man-portable air defense systems, or Manpads, and antitank guided missiles from Russia,
Dat lijkt me behoorlijk overdreven. Leg eens uit.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De comments kloppen wel. Het is een oorlog tegen Rusland. Zelfde is nu gaande in de Oekraïne.
Poetin moet van zich af gaan bijten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |