abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:08:12 #26
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_136686855
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:13 schreef Kirov het volgende:

[..]

Geen zelfmoord aanslagen of standrechtelijke executies van niet-soennieten?
Nee. Ik ben niet zoals de ISIS-gasten.
pi_136687534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:18 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik heb het idd over de "vernietiging van Turkse, Arabische en Perzische fascisten". Dat is zowel om religieuze als nationalistische redenen.

Ik heb gezegd dat afvalligen gestraft moeten worden met een lange celstraf (eventueel levenslang) maar dat ze niet de doodstraf moeten krijgen.

Ik heb nooit gezegd dat we Sjiieten moeten vervolgen. Ik zie de meeste sjiieten als Moslims.
Ik heb alleen gezegd dat we Hezbollat moeten vernietigen.

Ik praat over Shariah omdat Shariah "verplicht" is in de Islam.

Maar IPA35, Aloulou en de rest willen me helaas niet begrijpen. :N ;( :'(
Afvalligen moeten gestraft worden. Daar kan ik niet bij. De meeste moslims zijn geboren en opgevoed als moslim. Ze hebben er geen keuze in gehad om het wel of niet te zijn. Waarom moeten zij gestraft worden als zij de oorspronkelijke keuze om moslim te worden niet hebben gemaakt?
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:23:08 #28
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_136687577
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:22 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Afvalligen moeten gestraft worden. Daar kan ik niet bij. De meeste moslims zijn geboren en opgevoed als moslim. Ze hebben er geen keuze in gehad om het wel of niet te zijn. Waarom moeten zij gestraft worden als zij de oorspronkelijke keuze om moslim te worden niet hebben gemaakt?
Omdat dat gewoon verdoven is in de Islam. Maar ik ben tegen de doodstraf voor afvalligen.
pi_136687772
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:23 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Omdat dat gewoon verdoven is in de Islam. Maar ik ben tegen de doodstraf voor afvalligen.
Dus omdat dat 'gewoon' zo is vindt jij het heel normaal? Stel je voor dat je eigen vader atheist werd. Zou je hem meesleuren naar de plaatselijke moskee?
pi_136689357
quote:
Wat als ik je teksten laat zien waarin er "consensus" is dat de afvallige Moslimman - indien hij geen berouw toont - gewoon de doodstraf hoort te krijgen? Volgens de vier wetscholen? Dan ben je wel voor de doodstraf? Of kan als je heel eerlijk bent dat niet accepteren met je gevoel van rechtvaardigheid? Durf je zelf na te denken en een eigen positie in te nemen? Of ga je blind dogma's aanhangen op basis van autoriteit?

Je bent een typisch voorbeeld van waar geloof (individueel geloof) om kan slaan in religie-waanzin (mensen die samenkomen om religie te maken), wat zeer gevaarlijke (maatschappelijke) gevolgen kan hebben. Er is een positieve sidenote echter, je bent nog maar 18 :) Sommigen zijn 40 en onderschrijven deze denkbeelden nog steeds :'(
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_136691648
quote:
Obama loopt daar rond met waarschijnlijk andere belangrijke mensen. Jammer dat mensen zo vatbaar zijn voor propagandaplaatjes. Slaat dus totaal nergens op dat plaatje :D Als ik 14 was had ik er misschien wel in getrapt omdat ik toen wat minder situaties kon inschatten waarin foto's werden genomen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_136691658
quote:

[..]

Je bent extremistisch jammer. Mensen zomaar levenslang willen geven.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_136691668
Maarja er zijn hier ook mensen die martelen toe laten als standaard procedure. Ook extremistisch.
pi_136691679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:10 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Wat als ik je teksten laat zien waarin er "consensus" is dat de afvallige Moslimman - indien hij geen berouw toont - gewoon de doodstraf hoort te krijgen? Volgens de vier wetscholen? Dan ben je wel voor de doodstraf? Of kan als je heel eerlijk bent dat niet accepteren met je gevoel van rechtvaardigheid? Durf je zelf na te denken en een eigen positie in te nemen? Of ga je blind dogma's aanhangen op basis van autoriteit?

Je bent een typisch voorbeeld van waar geloof (individueel geloof) om kan slaan in religie-waanzin (mensen die samenkomen om religie te maken), wat zeer gevaarlijke (maatschappelijke) gevolgen kan hebben. Er is een positieve sidenote echter, je bent nog maar 18 :) Sommigen zijn 40 en onderschrijven deze denkbeelden nog steeds :'(
Baklava vindt jou nu iemand die de sharia niet nastreeft en dus geen (goede) moslim is.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_136693360
Nieuwe grote coalitie opgericht, het Zuidelijk front!
  vrijdag 14 februari 2014 @ 09:15:48 #36
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_136693745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:10 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ja ik denk zelf ook na. Maar ik wordt nooit een hyper-secularist die een hekel heeft aan de Shariah en andere aspecten van de Islam.

Islam = Shariah en Shariah = Islam

Daar zijn zowel Sunnis als Shias over eens.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 09:19:08 #37
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_136693820
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:27 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Dus omdat dat 'gewoon' zo is vindt jij het heel normaal? Stel je voor dat je eigen vader atheist werd. Zou je hem meesleuren naar de plaatselijke moskee?
Het is gewoon verboden in de Islam om je tot een andere geloof te bekeren of atheïst te worden.

En nee ik zou me eigen vader niet aangeven natuurlijk. Ik zou hem wel proberen over te halen om zich weer tot de Islam te bekeren. Maar mijn eigen vader en andere familie verraadt ik nooit.
pi_136693854
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 09:15 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ja ik denk zelf ook na. Maar ik wordt nooit een hyper-secularist die een hekel heeft aan de Shariah en andere aspecten van de Islam.

Islam = Shariah en Shariah = Islam

Daar zijn zowel Sunnis als Shias over eens.
En Shariah is niet zo zwart-wit als dat jij het ziet.
pi_136694004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:33 schreef IPA35 het volgende:
Baklava vindt jou nu iemand die de sharia niet nastreeft en dus geen (goede) moslim is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 09:13 schreef Baklava95 het volgende:
Ik zeg dat Aloulou een hypocriete Moslim is.
Dat mag hij vinden. Alleen zolang hij mij niet kan aanwijzen waar in traditioneel-orthodox soennitische theologische werken (zoals Aqida Tahawiyya) "kalifaat" of "sharia als politiek model" wordt benoemd als zuilen/fundamenten van geloof (iman) hij voor zichzelf spreekt. Heb het weleens eerder gezegd, traditioneel soennisme (wat oa op Azhar etc wordt onderwezen) eigenlijk het minst politiek gericht. In de zin dat politieke overtuiging nergens een fundament is om Moslim te zijn. In die zin scheidt het religie van politieke ideologie, kan je stellen. Tenzij je bij vooral hedendaagse salafistische lectuur komt (hoewel niet uitsluitend), daar kom je dit soort "voorwaarden voor geloof tegen". En soennisme staat - helaas voor sommigen - echt niet per definitie gelijk aan salafisme :)

Buiten dat is de de vraag over wat "sharia" nou eigenlijk inhoudt in dit topic niet op zijn plaats, maar wel heel belangrijk. In sommige landen werd door Mufti's polygamie verboden, in 1850 slavernij en ook elke vorm van een tik aan vrouwen geven. In andere landen wordt met een beroep door een andere Mufti op dezelfde sharia het verbieden van polygamie als "vijandschap aan Allah verklaart", slavernij door itnernationale druk pas in 1960 verboden en wedijveren de "islamisten" dat je wettelijk niet mag verbieden om je vrouw een "corrigerende tik te geven" omdat Allah dat recht aan mannen heeft gegeven. Twee mufti's die totaal verschillende visies op "de sharia" hebben. Het is een holle term zonder concreet te worden dus.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Moderator vrijdag 14 februari 2014 @ 11:19:44 #40
8781 crew  Frutsel
pi_136697063
Topic aub gewoon weer ontopic en zoals al een paar keer eerder gevraagd:
Ontopic... en niet On-eachother...
Die belachelijke sneren, oneliners, smileyfloods of onderbuikreacties mogen echt achterwege blijven, wat je ook voor geloof nastreeft of welke afkomst je hebt.
Laat elkaar aub in waarde !
pi_136709989
49 brigades van de FSA werken nu samen in het zuiden van syrie, allemaal tegen jihadisten en assad en voor democratie!!
pi_136710509
Weten jullie nog dat ik het over die samenwerking had via libanon? Meer dan 12 landen hebben het voor elkaar gekregen. Het is nu openbaar. Meer dan 65 duizend rebellen gaan nu gezamelijk vechten tegen extremisten en assad. Het zuidelijk front zal zegevieren.
pi_136732246
De salarissen worden betaald door de us. Vele miljoenen dollars hebben ze al gekregen en zelfs luchtafweer geschut van saudi arabie. Ze hebben al enkele gebieden overgenomen!! Ze worden ook wel de anti jihadi alliance genoemd! Ik denk dat dit een ommekeer gaat worden in deze oorlog.
pi_136732354
Saudi Arabia to supply Syrian rebels with anti-aircraft missiles – report
http://rt.com/news/saudis-new-weapons-syria-124/
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_136732514
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:48 schreef WitteMuur het volgende:
Bedankt voor de link!
pi_136733021
quote:
De comments kloppen wel. Het is een oorlog tegen Rusland. Zelfde is nu gaande in de Oekraïne.

Poetin moet van zich af gaan bijten...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_136733031
Dank je voor het goeie nieuws firefly3! En nu er openlijk gekozen is....doorpakken!

Nog een link:

http://online.wsj.com/new(...)AxMTA0MDEwNTExNDUyWj
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 15 februari 2014 @ 13:55:18 #48
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_136734818
quote:
quote:
Saudi Arabia has offered to give the opposition for the first time Chinese man-portable air defense systems, or Manpads, and antitank guided missiles from Russia,
Hihihi :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_136734934
Anti-Tank wapens en MANPAD's hebben ze al jaren...
pi_136735778
Als ik het zo lees is het de bedoeling om Assad hiermee tot een compromis te dwingen. Ben benieuwd. Ik heb al wel wat nieuwe wapens gezien, maar nog geen MANPAD's.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:07 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De comments kloppen wel. Het is een oorlog tegen Rusland. Zelfde is nu gaande in de Oekraïne.

Poetin moet van zich af gaan bijten...
Dat lijkt me behoorlijk overdreven. Leg eens uit.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')