Maar om een inschatting van de risico's te kunnen maken is het wel handig als we een overzicht kunnen hebben van de projecten die mis liepen en welke rating die hebben gekregen, hoe lang ze gelopen hebben etc.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, met name omdat je alleen de faillissementen gaat communiceren en je zo eigenlijk een negatieve beeldvorming creeert. Volgens jouw redenatie zouden we dan ook berichten moeten krijgen van ieder project dat succesvol is afgerond. Ik heb geen zin in tientallen e-mails van geldvoorelkaar met informatie over projecten waar ik niet in heb geïnvesteerd. Het maakt mij in principe niet uit dat ze geen algemene communicatie hierover uitsturen, ik vind het veel erger dat ze het proberen weg te poetsen door het project te verwijderen en niks hierover te vermelden
Ja, maar dat hoef ik niet in mijn mail te ontvangen. Dat kunnen ze ook gewoon op de website kwijt. Dan is het ook direct niet meer weg te poetsenquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:06 schreef nikao het volgende:
[..]
Maar om een inschatting van de risico's te kunnen maken is het wel handig als we een overzicht kunnen hebben van de projecten die mis liepen en welke rating die hebben gekregen, hoe lang ze gelopen hebben etc.
Eens.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, maar dat hoef ik niet in mijn mail te ontvangen. Dat kunnen ze ook gewoon op de website kwijt. Dan is het ook direct niet meer weg te poetsen
Het nadeel van mailen is tevens dat alleen je huidige klantenbestand de mailing ontvangt, en je toekomstige klanten niet.
Dat is wel het minste wat ze kunnen doen. Wat dat betreft ben ik het met Aquila eens, wat extra informatie-voorziening hieromtrent zou zeker goed zijn. Publiceer je successen en je mislukkelingen op de websitequote:Op woensdag 19 maart 2014 16:08 schreef nikao het volgende:
[..]
Eens.
Overigens stond in dat artikel dat de investeerders op de hoogte waren gesteld.
Wie zegt dat ze de communicatie per mail moeten doen? Ze kunnen dat prima op de website doen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, met name omdat je alleen de faillissementen gaat communiceren en je zo eigenlijk een negatieve beeldvorming creeert. Volgens jouw redenatie zouden we dan ook berichten moeten krijgen van ieder project dat succesvol is afgerond. Ik heb geen zin in tientallen e-mails van geldvoorelkaar met informatie over projecten waar ik niet in heb geïnvesteerd. Het maakt mij in principe niet uit dat ze geen algemene communicatie hierover uitsturen, ik vind het veel erger dat ze het proberen weg te poetsen door het project te verwijderen en niks hierover te vermelden
Nee die blijven er opstaan als "Project is afgehandeld".quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:07 schreef Scooper het volgende:
Of zouden projecten die klaar zijn ook worden verwijderd?
GvE heeft ook gewoon kosten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Uitgaande van een totale financiering van 25 miljoen en 4% kosten die berekend worden aan de leners heeft GvE minimaal 1 miljoen verdiend.
De investeerders betalen ook even 0,9% wat neerkomt op ongeveer 225.000.
Met 1,2 miljoen kan je behoorlijk wat opvangen om onrust te voorkomen. Hoe minder onrust, hoe meer leningen en investeerders en dat levert dik centen op. En dan zijn projecten van 1000 of 50.000 die omvallen dus prima op te vangen.
Sowieso een vrij uitzonderlijk project. Met één investeerder zat het al vol.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:07 schreef Scooper het volgende:
De laatste twee die ik tegen kwam heb ik opgeschreven:
Project 144 geeft nu een 404. In de cache van Google is deze nog wel te zien.
Correct ja,quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:13 schreef RicDan het volgende:
Bij betalingsproblemen vind ik het in het belang van GvE en natuurlijk ook de investeerders dat men de kaken stijf op elkaar houdt. Krijgt de buitenwereld er lucht van dat zou het wel eens de doodsteek kunnen betekenen voor de ondernemer in kwestie.
Bij GvE hebben ze trouwens iemand in dienst die vroeger als gerechtsdeurwaarder heeft gewerkt, dus ze hebben de kennis en kunde in huis om betalingsproblemen bij schuldenaren aan te pakken. Verder neemt GvE eventuele incasso kosten op zich, tenzij blijkt dat er echt kosten gemaakt moeten worden om geld te kunnen vorderen. Dit is een beetje afhankelijk van hoe de projecten gaan lopen, mochten er (te) veel projecten op omvallen staan dan zal GvE deze kosten uiteindelijk niet meer kunnen dragen en komen ze volledig voor rekening van de investeerders. Dit is althans wat mij een tijdje terug is verteld door een medewerker van Geldvoorelkaar.
Uiteraard, en die ben ik (bewust) vergeten neer te zetten. Ik weet ze namelijk niet, ik zou gokken op 2 ton per jaar.quote:
Met twee ton dek je de personeelskosten nog geen eens.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Uiteraard, en die ben ik (bewust) vergeten neer te zetten. Ik weet ze namelijk niet, ik zou gokken op 2 ton per jaar.
Maar ik wil zeker geen onrust kweken, daar is nooit iemand bij gebaat. En als ik aan iemand een bloedhekel heb is het Lakeman met zijn fantasten babbels. Wil zelf nog in geen miljardste procent op die man lijken.
En vergeet hun bankkosten niet, iedere maand geld overmaken naar onze rekening zal ook wel niet gratis zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Met twee ton dek je de personeelskosten nog geen eens.
1 personeelslid en 2 directeuren toch?quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Met twee ton dek je de personeelskosten nog geen eens.
Volgens de KvK 2 tot 4 personeelsleden en 2 bestuurders.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
1 personeelslid en 2 directeuren toch?
Dat is centen werk. Dat kost misschien 2500 per jaar. Zeker omdat ze met batches werken en automatische incasso's.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:35 schreef RicDan het volgende:
[..]
En vergeet hun bankkosten niet, iedere maand geld overmaken naar onze rekening zal ook wel niet gratis zijn.
Ik ging er vanuit dat als je zegt "algemene berichtgeving moet naar iedereen", dat je daarmee e-mail bedoelde. Ik vind een bericht op de website daar namelijk niet onder vallen eigenlijk.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze de communicatie per mail moeten doen? Ze kunnen dat prima op de website doen.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat als je zegt "algemene berichtgeving moet naar iedereen", dat je daarmee e-mail bedoelde. Ik vind een bericht op de website daar namelijk niet onder vallen eigenlijk.
Maar blijkbaar was mijn veronderstelling verkeerd
Ik vind het maar een zware financiering. 1/3e van de jaaromzet en volledig gebruikt om iemand uit te kopen? (dus geen investering) ..quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:05 schreef athlonkmf het volgende:
nieuw project http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6372
6,5% met redelijke rating.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |