abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137927488
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet, met name omdat je alleen de faillissementen gaat communiceren en je zo eigenlijk een negatieve beeldvorming creeert. Volgens jouw redenatie zouden we dan ook berichten moeten krijgen van ieder project dat succesvol is afgerond. Ik heb geen zin in tientallen e-mails van geldvoorelkaar met informatie over projecten waar ik niet in heb geïnvesteerd. Het maakt mij in principe niet uit dat ze geen algemene communicatie hierover uitsturen, ik vind het veel erger dat ze het proberen weg te poetsen door het project te verwijderen en niks hierover te vermelden
Maar om een inschatting van de risico's te kunnen maken is het wel handig als we een overzicht kunnen hebben van de projecten die mis liepen en welke rating die hebben gekregen, hoe lang ze gelopen hebben etc.
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:07:28 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_137927535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:06 schreef nikao het volgende:

[..]

Maar om een inschatting van de risico's te kunnen maken is het wel handig als we een overzicht kunnen hebben van de projecten die mis liepen en welke rating die hebben gekregen, hoe lang ze gelopen hebben etc.
Ja, maar dat hoef ik niet in mijn mail te ontvangen. Dat kunnen ze ook gewoon op de website kwijt. Dan is het ook direct niet meer weg te poetsen

Het nadeel van mailen is tevens dat alleen je huidige klantenbestand de mailing ontvangt, en je toekomstige klanten niet.
pi_137927596
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, maar dat hoef ik niet in mijn mail te ontvangen. Dat kunnen ze ook gewoon op de website kwijt. Dan is het ook direct niet meer weg te poetsen

Het nadeel van mailen is tevens dat alleen je huidige klantenbestand de mailing ontvangt, en je toekomstige klanten niet.
Eens.
Overigens stond in dat artikel dat de investeerders op de hoogte waren gesteld.
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:11:30 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_137927675
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:08 schreef nikao het volgende:

[..]

Eens.
Overigens stond in dat artikel dat de investeerders op de hoogte waren gesteld.
Dat is wel het minste wat ze kunnen doen. Wat dat betreft ben ik het met Aquila eens, wat extra informatie-voorziening hieromtrent zou zeker goed zijn. Publiceer je successen en je mislukkelingen op de website
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:24:00 #280
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137930143
Aan de grote klok hangen hoeft ook niet maar gewoon het project laten staan met de betaaldata is wel het minste. Bovendien hoort dit duidelijk te zijn in statestieken. Er wordt voldoende op risico gewezen als je investeerd, iedereen snapt dat er risico is "all in the game" maar mogen we dan ook alsjeblieft de uitslag van het spel mee beleven?

Het blijkt nu al dat helemaal verbergen toch niet lukt en dit kost gewoon gigantisch veel vertrouwen. De onrust op dit forum is nu opeens groot en het verleden heeft geleerd dat onrust op internet niet onder controle is te houden.

Behoorlijk minpunt Martijn! (ik neem aan dat je meeleest). Zet die projecten terug en communiceer open en eerlijk naar de mensen die jullie bedrijf van inkomen voorzien.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_137930163
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet, met name omdat je alleen de faillissementen gaat communiceren en je zo eigenlijk een negatieve beeldvorming creeert. Volgens jouw redenatie zouden we dan ook berichten moeten krijgen van ieder project dat succesvol is afgerond. Ik heb geen zin in tientallen e-mails van geldvoorelkaar met informatie over projecten waar ik niet in heb geïnvesteerd. Het maakt mij in principe niet uit dat ze geen algemene communicatie hierover uitsturen, ik vind het veel erger dat ze het proberen weg te poetsen door het project te verwijderen en niks hierover te vermelden
Wie zegt dat ze de communicatie per mail moeten doen? Ze kunnen dat prima op de website doen.
pi_137936678
In dit topic worden vaak linkjes naar de projecten op GvE gezet. Bij het doornemen van de topicreeks afgelopen week zag ik bij meerdere projecten op die linkjes nu een 404 terugkomen. Net als op de GvE-pagina van het zojuist failliet gebleken bedrijfje. Mogelijk zijn er dus wel meer probleemkredieten.

De laatste twee die ik tegen kwam heb ik opgeschreven:
Project 144 geeft nu een 404. In de cache van Google is deze nog wel te zien. Of zouden projecten die klaar zijn ook worden verwijderd?

Een nieuwer project is project 5688. Deze geeft nu ook een 404. Over dit project werd nogal lacherig gedaan hier op FOK.

Maar er zijn er nog meer, misschien kan µ dit wel bekijken, aangezien zijn script de ID's opslaat.
pi_137937065
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:07 schreef Scooper het volgende:
Of zouden projecten die klaar zijn ook worden verwijderd?
Nee die blijven er opstaan als "Project is afgehandeld".
Beneath the gold, the bitter steel
pi_137939924
Uitgaande van een totale financiering van 25 miljoen en 4% kosten die berekend worden aan de leners heeft GvE minimaal 1 miljoen verdiend.

De investeerders betalen ook even 0,9% wat neerkomt op ongeveer 225.000.

Met 1,2 miljoen kan je behoorlijk wat opvangen om onrust te voorkomen. Hoe minder onrust, hoe meer leningen en investeerders en dat levert dik centen op. En dan zijn projecten van 1000 of 50.000 die omvallen dus prima op te vangen.
pi_137940161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Uitgaande van een totale financiering van 25 miljoen en 4% kosten die berekend worden aan de leners heeft GvE minimaal 1 miljoen verdiend.

De investeerders betalen ook even 0,9% wat neerkomt op ongeveer 225.000.

Met 1,2 miljoen kan je behoorlijk wat opvangen om onrust te voorkomen. Hoe minder onrust, hoe meer leningen en investeerders en dat levert dik centen op. En dan zijn projecten van 1000 of 50.000 die omvallen dus prima op te vangen.
GvE heeft ook gewoon kosten.
pi_137940312
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:07 schreef Scooper het volgende:
De laatste twee die ik tegen kwam heb ik opgeschreven:
Project 144 geeft nu een 404. In de cache van Google is deze nog wel te zien.
Sowieso een vrij uitzonderlijk project. Met één investeerder zat het al vol.
pi_137940577
Bij betalingsproblemen vind ik het in het belang van GvE en natuurlijk ook de investeerders dat men de kaken stijf op elkaar houdt. Krijgt de buitenwereld er lucht van dat zou het wel eens de doodsteek kunnen betekenen voor de ondernemer in kwestie.

Bij GvE hebben ze trouwens iemand in dienst die vroeger als gerechtsdeurwaarder heeft gewerkt, dus ze hebben de kennis en kunde in huis om betalingsproblemen bij schuldenaren aan te pakken. Verder neemt GvE eventuele incasso kosten op zich, tenzij blijkt dat er echt kosten gemaakt moeten worden om geld te kunnen vorderen. Dit is een beetje afhankelijk van hoe de projecten gaan lopen, mochten er (te) veel projecten op omvallen staan dan zal GvE deze kosten uiteindelijk niet meer kunnen dragen en komen ze volledig voor rekening van de investeerders. Dit is althans wat mij een tijdje terug is verteld door een medewerker van Geldvoorelkaar.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:19:09 #288
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137940976
Iets onrust wegnemen.

Project 5363 (het paardenmeisje Jinas) zie ik niet als ik niet inlog, als ik wel inlog zie ik die nog steeds prominent staan. Kennelijk is er een filter voor als je niet betrokken bent bij het project.

Blijft dat ik vind dat GvE best iets duidelijker mag zijn over mislukte projecten, met name als daar geld aan is verloren door deelnemers. Ik baal hier dus stevig van.

Vanavond daarom toch maar eens een Open Office Calc (xlsx) gemaakt, mijn stevigste project heeft meer dan driekwart van de inleg al weer betaald, nog een paar maanden dan is die neutraal en dan nog een paar maanden pure winst.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:19:39 #289
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137941011
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:13 schreef RicDan het volgende:
Bij betalingsproblemen vind ik het in het belang van GvE en natuurlijk ook de investeerders dat men de kaken stijf op elkaar houdt. Krijgt de buitenwereld er lucht van dat zou het wel eens de doodsteek kunnen betekenen voor de ondernemer in kwestie.

Bij GvE hebben ze trouwens iemand in dienst die vroeger als gerechtsdeurwaarder heeft gewerkt, dus ze hebben de kennis en kunde in huis om betalingsproblemen bij schuldenaren aan te pakken. Verder neemt GvE eventuele incasso kosten op zich, tenzij blijkt dat er echt kosten gemaakt moeten worden om geld te kunnen vorderen. Dit is een beetje afhankelijk van hoe de projecten gaan lopen, mochten er (te) veel projecten op omvallen staan dan zal GvE deze kosten uiteindelijk niet meer kunnen dragen en komen ze volledig voor rekening van de investeerders. Dit is althans wat mij een tijdje terug is verteld door een medewerker van Geldvoorelkaar.
Correct ja,

Ik ga nu wel even echt even niets meer doen zodat ik weer onder m'n grens ga komen. Vandaag wel 4 betalingen binnen dat tikt aan. Maar moet nog een keer 500 betalen en dan echt ff niets meer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_137941812
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:08 schreef Kirov het volgende:

[..]

GvE heeft ook gewoon kosten.
Uiteraard, en die ben ik (bewust) vergeten neer te zetten. Ik weet ze namelijk niet, ik zou gokken op 2 ton per jaar.

Maar ik wil zeker geen onrust kweken, daar is nooit iemand bij gebaat. En als ik aan iemand een bloedhekel heb is het Lakeman met zijn fantasten babbels. Wil zelf nog in geen miljardste procent op die man lijken.
pi_137941863
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:30 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Uiteraard, en die ben ik (bewust) vergeten neer te zetten. Ik weet ze namelijk niet, ik zou gokken op 2 ton per jaar.

Maar ik wil zeker geen onrust kweken, daar is nooit iemand bij gebaat. En als ik aan iemand een bloedhekel heb is het Lakeman met zijn fantasten babbels. Wil zelf nog in geen miljardste procent op die man lijken.
Met twee ton dek je de personeelskosten nog geen eens.
pi_137942190
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:30 schreef Kirov het volgende:

[..]

En vergeet hun bankkosten niet, iedere maand geld overmaken naar onze rekening zal ook wel niet gratis zijn.
pi_137942245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:30 schreef Kirov het volgende:

[..]

1 personeelslid en 2 directeuren toch?
pi_137942283
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

1 personeelslid en 2 directeuren toch?
Volgens de KvK 2 tot 4 personeelsleden en 2 bestuurders.

Minimum loon voor een dga is al 44k.
pi_137942327
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:35 schreef RicDan het volgende:

[..]

En vergeet hun bankkosten niet, iedere maand geld overmaken naar onze rekening zal ook wel niet gratis zijn.
Dat is centen werk. Dat kost misschien 2500 per jaar. Zeker omdat ze met batches werken en automatische incasso's.
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:59:09 #296
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_137956016
Heeft iemand eigenlijk al contact opgenomen met gve hierover?
Zo nee, stuur ik even een bericht.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:48:48 #297
62913 Blik
The one and Only!
pi_137956688
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:24 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze de communicatie per mail moeten doen? Ze kunnen dat prima op de website doen.
Ik ging er vanuit dat als je zegt "algemene berichtgeving moet naar iedereen", dat je daarmee e-mail bedoelde. Ik vind een bericht op de website daar namelijk niet onder vallen eigenlijk.

Maar blijkbaar was mijn veronderstelling verkeerd :)
pi_137956982
nieuw project http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6372

6,5% met redelijke rating.
pi_137958395
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat als je zegt "algemene berichtgeving moet naar iedereen", dat je daarmee e-mail bedoelde. Ik vind een bericht op de website daar namelijk niet onder vallen eigenlijk.

Maar blijkbaar was mijn veronderstelling verkeerd :)
:) Miscommunicatie, maar dan weet je het nu haha
pi_137958588
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:05 schreef athlonkmf het volgende:
nieuw project http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6372

6,5% met redelijke rating.
Ik vind het maar een zware financiering. 1/3e van de jaaromzet en volledig gebruikt om iemand uit te kopen? (dus geen investering) ..
en dan maar 6.5%, nee ik pas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')