5cm is ook goed, meeste beginnen met een mindere deficit en bouwen op naar de 7,5cm..quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:09 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Oke, raak je de grond aan of zet je de barbell echt neer? Vandaag ook met deficit begonnen, 5cm tho.
Thnx 1e keer ging die nog mis omdat ik zonder straps deed mixed grip ging die vlak voor t locken rollen kon hem niet houden met overhand.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:05 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
mooi gewicht kerel , congrats
gaaf, arnie kan het altijd zo goed brengen!quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:53 schreef Push. het volgende:
Een van de betere filmpjes achter de psychologie van bodybuilding
Nee hoor, dat is een reeel doel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:19 schreef Questular het volgende:
Gisteren eens ingelezen in legdrive bij het benchen en meteen toegepast bij het benchen![]()
Ik bench nu 3x6x80 en ga binnenkort de overstap naar 3x6x85 proberen te maken. Is het reeel om als doel dit jaar 3x6x100 te hebben? Of ben ik dan wel heel optimistisch?
Dat is een super doel!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:19 schreef Questular het volgende:
Gisteren eens ingelezen in legdrive bij het benchen en meteen toegepast bij het benchen![]()
Ik bench nu 3x6x80 en ga binnenkort de overstap naar 3x6x85 proberen te maken. Is het reeel om als doel dit jaar 3x6x100 te hebben? Of ben ik dan wel heel optimistisch?
brinta -> havermoutquote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:43 schreef opreis het volgende:
Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met trainen en probeer ook mijn voeding te verbeteren (om te groeien). Weeg nu ongeveer 62 kg
Ik eet/drink nu (op een normale/gemiddelde dag)
Ontbijt:
Banaan+glas sinasappelsap
+/- 35 gram brinta met 220 ml halfvolle melk
Lunch
6 meergranen boterhammen, meestal 4 met kip (soms 2 met kip en 2 met andere vleeswaren) en 2 met pindakaas
tussen lunch/avondeten
250 gr optimel kwark
avondeten
wat de pot schaft
avond
iets van gevulde koek of stukje gebak oid.
Volgens mij is het redelijk gezond al maar vooral nog te weinig kcal? Iemand een paar tips hoe en wat (makkelijk) beter kan?
Veel meer eten man. Noten, melk meer brood alles.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:43 schreef opreis het volgende:
Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met trainen en probeer ook mijn voeding te verbeteren (om te groeien). Weeg nu ongeveer 62 kg
Ik eet/drink nu (op een normale/gemiddelde dag)
Ontbijt:
Banaan+glas sinasappelsap
+/- 35 gram brinta met 220 ml halfvolle melk
Lunch
6 meergranen boterhammen, meestal 4 met kip (soms 2 met kip en 2 met andere vleeswaren) en 2 met pindakaas
tussen lunch/avondeten
250 gr optimel kwark
avondeten
wat de pot schaft
avond
iets van gevulde koek of stukje gebak oid.
Volgens mij is het redelijk gezond al maar vooral nog te weinig kcal? Iemand een paar tips hoe en wat (makkelijk) beter kan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil zonder straps max liftenStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:50 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Wat is in jullie ervaring beste oefening voor griptraining?vanaf het begin zonder uiteraard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil zonder straps max liften
+
grippers
(2 maten, 1 om op te waren, en 1 om in te groeien)
+ magnesium (doet wonderen)
+ eelt (doet wonderen)
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 14-02-2014 14:13:04 ]
Het is niet echt handig om alleen maar de producten er neer te zetten. Wat je voor jezelf in ieder geval kan doen is per product/hoeveelheden het aantal calorieen erbij te zetten (kan ook met een app als Fatsecret oid). Vervolgens bereken je jou calorieonderhoud (ingeval van BMR moet je dit keer 1,55 doen als je bijvoorbeeld 3-5x in de week traint). Hier ga je dan 300-500 calorieen bovenzitten. En vervolgens zou je per dag of per week kunnen wegen en hiervan een grafiek maken met trendlijn, zo kun je precies zien of je op hoe goede spoor zit. Volgens mij zou je iets minder dan 1kg per maand moet aankomen (minimale vetgains).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:05 schreef opreis het volgende:
Ik kan blijkbaar niet meer quoten ofzo maar eh, was nog 2,5 glazen melk vergeten, 1,5 bij de lunch en nog 1 na avondeten. Heb ook havermout in huis gehaald, maar dat mengt een stuk lastiger met melk dan de brinta, iemand die daar een oplossing voor heeft?
Is die kwark van optimel echt zo slecht? Ik vind deze een stuk beter weg te krijgen dan bv franse kwark.
De reden voor de avondsnack is omdat ik ook wel is met vrienden een film kijk en dan gaan er ook chips en dergelijke rond of anders een feestje waar wat biertjes genuttigd worden, is niet de standaard maar het gebeurt wel is, en ik vind het ook gewoon lekker...
Hoef ook niet echt lager vet percentage maar vooral meer massa.
Noten is wel makkelijk om erbij te doen, en ik ga ook proberen (desnoods in stapjes) meer brood/melk weg te krijgen.
Als je havermout toch als ontbijt opeet is het misschien makkelijk om eens overnight oats te maken. 's Avonds voordat je naar bed gaat meng je 50-100gram havermout(ligt eraan hoe dik je het wil hebben) op 200ml melk en dit zet je afgedekt in de koelkast. Eventueel kan je hier wat door heen gooien zoals: noten, honing, kaneel, pindakaas, banaan of ander fruit etc. Hoef je het alleen uit de koelkast te halen en kan je het direct opeten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:05 schreef opreis het volgende:
Ik kan blijkbaar niet meer quoten ofzo maar eh, was nog 2,5 glazen melk vergeten, 1,5 bij de lunch en nog 1 na avondeten. Heb ook havermout in huis gehaald, maar dat mengt een stuk lastiger met melk dan de brinta, iemand die daar een oplossing voor heeft?
Is die kwark van optimel echt zo slecht? Ik vind deze een stuk beter weg te krijgen dan bv franse kwark.
De reden voor de avondsnack is omdat ik ook wel is met vrienden een film kijk en dan gaan er ook chips en dergelijke rond of anders een feestje waar wat biertjes genuttigd worden, is niet de standaard maar het gebeurt wel is, en ik vind het ook gewoon lekker...
Hoef ook niet echt lager vet percentage maar vooral meer massa.
Noten is wel makkelijk om erbij te doen, en ik ga ook proberen (desnoods in stapjes) meer brood/melk weg te krijgen.
Wat ik zelf doe is een half pak in de blender gooien en vermalen tot poeder. Dan gewoon melk + dat poeder in een shaker gooien en even schudden. Heb je een havermout shake die je zo wegtikt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:05 schreef opreis het volgende: Heb ook havermout in huis gehaald, maar dat mengt een stuk lastiger met melk dan de brinta, iemand die daar een oplossing voor heeft?
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:50 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Wat is in jullie ervaring beste oefening voor griptraining?Zoveel mogelijk deadliften zonder hulpmiddelen. Op de laatste rep van deadlift een static hold uitvoeren, oftewel zo lang mogelijk vasthouden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil zonder straps max liften
Eventueel een hookgrip aanleren waardoor het gewicht minder naar het einde van de vingers toe rolt. Is pijnlijk in het begin, maar je raakt er vanzelf gewend aan. Magnesium is ook een goede optie om meer frictie te krijgen tussen de handen en de stang. Vermijd ook nog eens gladde zweet handen wat vooral in de zomer gigantisch irritant is bij zware lifts.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:59 schreef RaymondK het volgende:
[..]
vanaf het begin zonder uiteraard.
+
grippers
(2 maten, 1 om op te waren, en 1 om in te groeien)
+ magnesium (doet wonderen)
+ eelt (doet wonderen)
Grippers kan ik idd nog wel eens halen, en voor de rest lift ik idd ook zoveel mogelijk zonder.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk deadliften zonder hulpmiddelen. Op de laatste rep van deadlift een static hold uitvoeren, oftewel zo lang mogelijk vasthouden.
Eventueel een hookgrip aanleren waardoor het gewicht minder naar het einde van de vingers toe rolt. Is pijnlijk in het begin, maar je raakt er vanzelf gewend aan. Magnesium is ook een goede optie om meer frictie te krijgen tussen de handen en de stang. Vermijd ook nog eens gladde zweet handen wat vooral in de zomer gigantisch irritant is bij zware lifts.
Je hebt waarschijnlijk een add blocker aanstaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:05 schreef opreis het volgende:
Ik kan blijkbaar niet meer quoten ofzo
lolquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:34 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
[..]
Grippers kan ik idd nog wel eens halen, en voor de rest lift ik idd ook zoveel mogelijk zonder.
Wil gewoon zo'n sterke grip dat ik de stang plat kan knijpen
Jah, in Australie.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol
page Star_gazer eens. Die was een internetwinkel aan het opzetten met grippers een aantal maanden terug...
ja maar hij had het over speciale prijsjes voor ons dit dat.quote:
Wat is in jullie ervaring beste oefening voor griptraining?Rack pulls, farmer walks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil zonder straps max liften![]()
Maar rack puls kunnen je flink helpen. Als je vanaf je knieen 'deadlift' kan je een stuk meer gewicht aan waarmee je je handen flink kan trainen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |