J-rock heb ik helemaal niks mee, maar J-pop heb ik best een zwak voor. Vooral Utada Hikaru vind ik vaak erg leuk. Maar de westerse equivalenten vind ik ook leuk, dus dat is niet zo raar. Ik hou wel van goed geproduceerde popmuziek, ook bijv, Kylie Minogue (oke, geografisch gezien niet echt westers) vind ik vaak erg leuk. De Japanse pop en rock kan erg geforceerd klinken maar zo voelt dat bij J-pop voor mij lang niet altijd aan, het heeft toch iets eigens.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:38 schreef Felagund het volgende:
Ik heb altijd moeite gehad om J-pop/J-rock erg serieus te nemen, omdat het voor mij geforceerd westers klinkt. Ik kan er helemaal niets mee.
Inderdaad Koreaans.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Koreaans aan de naam te zien. Klinkt lekker mysterieus ja, ga ik zeker onthouden.
Heb zelf prachtige Dream-Pop uit Korea.
Ja het is zeker iets aparts. Wat je daar zegt vind ik overigens juist het leuke aan Koreaans. Mijn probleem met J-Pop is vaak dat de meiden te hoog en te cute willen zijn en dat de productie soms te hyperactief is, Korea heeft iets meer klasse wat dat betreft vind ik. Maar met Rock vind ik juist de Japanners beter dan de Koreanen omdat daar de Koreanen meer binnen de lijntjes blijven en de Japanners gewoon all out gek zijn. Dat is een beetje het culturele aspect en dat speelt bij ons in Nederland ook wel, wij zijn ook meer van doe maar normaal, dus onze muziek is dan ook grotendeels erg normaal en niet heel interessant.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:45 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
J-rock heb ik helemaal niks mee, maar J-pop heb ik best een zwak voor. Vooral Utada Hikaru vind ik vaak erg leuk. Maar de westerse equivalenten vind ik ook leuk, dus dat is niet zo raar. Ik hou wel van goed geproduceerde popmuziek, ook bijv, Kylie Minogue (oke, geografisch gezien niet echt westers) vind ik vaak erg leuk. De Japanse pop en rock kan erg geforceerd klinken maar zo voelt dat bij J-pop voor mij lang niet altijd aan, het heeft toch iets eigens.
Shakiraquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:49 schreef Kerftminister het volgende:
Maar nogmaals even reclame maken voor vooruitstrevende Koreaanse popmuziek:
Dit zie je in Europa niet hoor.
Oh dit kan zo op het songfestivalquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:49 schreef Kerftminister het volgende:
Maar nogmaals even reclame maken voor vooruitstrevende Koreaanse popmuziek:
Zoals Shonen Knife ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:47 schreef ranja het volgende:
Ik heb best veel Japanse muziek maar dan vooral ramones-klonen en noiserock
Meeste ook engels gezongen, hoewel dat soms lastig te horen is.
Het is muzikaal nergens verbluffend idd, maar het gevoel wat ik erbij krijg is wauw, geweldig. Kijk iedereen zou deze muziek kunnen coveren mits je gitaar kan spelen, maar omdat zelfde gevoel zo op mij over te krijgen is veel lastiger.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:47 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Inderdaad Koreaans.
Dat Bluedawn valt overigens precies in m'n straatje maar vind ik eerlijk gezegd niet zo bijzonder. Is zoveel beter gedaan. Heeft wel wat weg van Mazzy Star bijvoorbeeld maar dat vind ik veel mooier.
Ja dat dus. Al hoef je er niet echt te wonen hoor, heb veel gelezen over de cultuur en dan snap je wel dat het voor ons westerlingen enorm apart is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:49 schreef Moody het volgende:
J-Pop/Rock klinkt altijd fanatiek progressief, net zo als de Japanse cultuur is. Ik kan er ook niets mee, maar ik denk dat je ook een tijdje in Japan moet wonen om het te snappen. Staat op de planning
natuurlijk...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:52 schreef Kerftminister het volgende:
En over slecht te verstaan, Melt-Banana is blijkbaar ook Engelstalig.
Die is dan ook Colombiaans en dat verklaart dus ook haar Latin-Pop achtergrond. Maar dat is slechts een voorbeeldje.quote:
Komop, Kerft. Dit is gewoon 13 in een dozijn meuk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:49 schreef Kerftminister het volgende:
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:55 schreef DO2 het volgende:
[..]
Komop, Kerft. Dit is gewoon 13 in een dozijn meuk.
Het onderscheidt zich hooguit van de rest omdat het onverstaanbaar is.
Ja luister het ook niet heel veel meer hoor, kan het ook niet helemaal uitleggen, maar vind het wel degelijk anders.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:55 schreef DO2 het volgende:
[..]
Komop, Kerft. Dit is gewoon 13 in een dozijn meuk.
Het onderscheidt zich hooguit van de rest omdat het onverstaanbaar is.
Nja het is natuurlijk niet de beste muziek ooit, maar heeft voor mij wel een aardige balans tussen catchiness en creativiteit. Zoals ik al zeg luister ik het nauwelijks meer, omdat dit soort muziek toch beperkt blijft tegenover allerlei rockdingen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:55 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Tja, als je dat Gain al vooruitstrevend vindt...
Nja kan het niet helemaal uitleggen, dus denk dat we deze discussie beter kunnen beëindigen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:00 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Nou, die Brown Eyed Girls klinken al helemaal niet bijzonder. Hoeft ook niet, ik hou van goed geproduceerde popmuziek, maar dit heeft niks met vooruitstrevend te maken, en onderscheidt zich ook niet van westerse muziek. Integendeel. Instrumentaal gezien had het van bijv. Lady Gaga kunnen zijn, al vind ik haar muziek over het algemeen leuker geproduceerd.
Ik heb niet gezegd dat het slecht is hoor.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja luister het ook niet heel veel meer hoor, kan het ook niet helemaal uitleggen, maar vind het wel degelijk anders.
[..]
Nja het is natuurlijk niet de beste muziek ooit, maar heeft voor mij wel een aardige balans tussen catchiness en creativiteit. Zoals ik al zeg luister ik het nauwelijks meer, omdat dit soort muziek toch beperkt blijft tegenover allerlei rockdingen.
Klopt, vind Let The Groove Get In van JT ook wel aardig inventief, mja je hebt wel gelijk hiermee idd.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:04 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het slecht is hoor.
Overigens worden er in het westen ook genoeg muziek gemaakt die creatief/inventief geproduceerd is, en bovendien erg catchy. Maarja, het is natuurlijk veel interessanter om naar K-pop te luisteren dan naar Madonna, Kylie of een of andere Timbaland/Neptunes-productie. Maarja, dan kan je ook naar Annie ofzo luisteren (oke oke, dat is wel anders, gaat meer om het idee).
Ha, noem je net één van mijn favoriete nummers van vorig jaar.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Klopt, vind Let The Groove Get In van JT ook wel aardig inventief, mja je hebt wel gelijk hiermee idd.
Hebben we toch beetje dezelfde voorkeuren qua pop.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:08 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Ha, noem je net één van mijn favoriete nummers van vorig jaar.
en dan is Shakira nog best ok, somsquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:03 schreef DO2 het volgende:
Schei nou toch uit, man. Het is hooguit anders omdat het Japans is.
Als Shakira het had ingezongen en haar ritmische heupen in de strijd had gegooid dan was het het het zoveelste nietszeggend hitje naast alle andere nietszeggende hitjes geweest.
dat wel natuurlijk, maar het gaat toch om de muziek en niet alleen youtubejesquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:59 schreef Kerftminister het volgende:
Verder probeer ik ook niet mensen aan K-Pop te krijgen hoor, is jullie tijd niet helemaal waard, of jullie moeten Aziatische vrouwen mooi vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |