Ien Dales stierf toen ze nog minister was toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:18 schreef arjan1112 het volgende:
Vind haar niet zo bijzonder. Zie gewoon geen verschil met bv. Ien Dales.
En ze was voor zelfdoding, jij zo te zien ook. Toch nog een overeenkomst.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:20 schreef arjan1112 het volgende:
Al die dingen die Borst heeft bereikt, daar ben ik tegen. Ze was tegen roken, alcohol drinken en vet eten. Die 3 dingen ben ik juist voor.
http://nos.nl/artikel/609215-onderzoek-woning-borst-afgerond.htmlquote:Onderzoek woning Borst afgerond
dinsdag 11 feb 2014, 07:04 (Update: 11-02-14, 08:50)
Els Borst
Els BorstANP
De politie is in Bilthoven tot 04.00 uur bezig geweest met het onderzoek naar de doodsoorzaak van minister van Staat en oud-politica Els Borst. Waarschijnlijk wordt later vanochtend meer bekend over de omstandigheden rond haar overlijden. De politie gaat vooralsnog niet uit van een misdrijf.
De D66-politica en oud-minister van Volksgezondheid werd gisteravond dood aangetroffen door een vriendin. Die vond haar in de garage van Borsts woning in Bilthoven. Zij belde daarna 112.
Minutieus
De forensisch arts die samen met de politie kort na de melding ter plaatse kwam, kon niet meteen een natuurlijke dood vaststellen, zegt woordvoerder Thomas Aling van de politie.
"Dat houdt in dat een onderzoek wordt gestart", legt Aling uit. "Forensische opsporingsexperts gaan dan eerst de omgeving waar het lichaam is gevonden minutieus na. Daarna wordt het lichaam nader onderzocht." Het onderzoek duurde tot diep in de nacht, waarna het lichaam van Borst is weggehaald.
Vooralsnog is het onderzoek afgerond, maar de woning van Borst is wel nog afgezet door de politie. Wellicht is later vanochtend meer onderzoek noodzakelijk.
Verdachte omstandigheden
In eerdere berichtgeving werd gemeld dat het lichaam onder verdachte omstandigheden is gevonden. Volgens Aling is "dat er door de media ingeslopen". Het komt vaker voor dat zo'n uitgebreid onderzoek wordt opgestart als iemand overlijdt. "Als het onduidelijk is wat de doodsoorzaak is, dan moet je alle sporen veilig stellen", aldus Aling.
De politie kan nog niet zeggen of Borst een natuurlijke dood is gestorven of is overleden aan de gevolgen van een ongeluk of een misdrijf. "Voor dat laatste zijn vooralsnog geen aanwijzingen gevonden", zegt Aling.
De media blaast het weer zo op. Als dit Jan van om de hoek was had dit het nieuws niet gehaald.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:41 schreef Ajaxfan het volgende:
In wat voor kringen begaf zij zich dat er überhaupt aan een misdrijf gedacht moet worden of gaat het meer om een inbreker dan ofzo?
Het zal niet zozeer om haar kringen maar meer om de plek en/of de wijze waarop ze gevonden is gaan.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:41 schreef Ajaxfan het volgende:
In wat voor kringen begaf zij zich dat er überhaupt aan een misdrijf gedacht moet worden of gaat het meer om een inbreker dan ofzo?
Wat niet betekent dat het onderzoek minder zou zijn....quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De media blaast het weer zo op. Als dit Jan van om de hoek was had dit het nieuws niet gehaald.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat niet betekent dat het onderzoek minder zou zijn....
Als men uitgaat van een natuurlijke dood komt er echt geen forensisch team opdraven.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?
Maar om meteen zo dramatisch te koppen met dat er sprake zou kunnen zijn van een misdrijf...
Nee, ze weten het niet, en moeten het uitzoeken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Als men uitgaat van een natuurlijkedood komt er echt geen forensisch team opdraven.
Die kop is dus volledig terrecht.
Wauw allereerst ljkt me zwaar klote als zoiets voorvalt met een vriend, maare je vriend zeg jij was 31he...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, ze weten het niet, en moeten het uitzoeken.
Luister, ik heb het zelf meegemaakt. Tien jaar geleden overleed een vriend van ons plotseling in ons huis. Ik vond hem dood op bed. 31 Jaar oud. We hadden een feestje.
We moesten mee naar het politiebureau en werden gehoord, hele huis afgezet en sporenonderzoek gedaan. En uiteindelijk nog sectie op zijn lichaam. Hij bleek een hartstilstand te hebben gehad, maar de politie zegt alle opties open te houden tot ze zekerheid hebben.
En ik werk in de zorg, en meestal sterven mensen duidelijk een natuurlijke dood, maar ook meegemaakt dat een vrouw dood werd gevonden tegen het nachtkastje aangevallen, hoop bloed, en dat de politie ook kwam en er sporenonderzoek werd gedaan. Was in een verzorgingshuis.
Ze weten het niet zeker, en willen dan alles uitsluiten. Een 85-jarige die dood in bed wordt gevonden is toch minder verdacht.
In de garage?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:47 schreef Elan het volgende:
Ik hou het op zelfmoord. Las dat ze ernstig ziek was ook?
En als ze gevallen is, zich in haar val ergens aan gestoten heeft en er daarom een plas bloed ligt dan kun je al snel uitsluiten dat er een andere oorzaak zou kunnen zijn? Dat weet je dan zeker?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Wauw allereerst ljkt me zwaar klote als zoiets voorvalt met een vriend, maare je vriend zeg jij was 31he...
Das toch wel andere koek als een vrouw van 81 die bovendien al ziek was .Vraag me sowieso af hoe iemand een natuurlijke dood kan hebben in een garage.... maar misschien is. ze inderdaad wel gevallen maar dan vraag je je wel af waarom ze tot diep in de nacht bezig zijn geweest met sporenonderzoek... zou dan snel duidelijk zijn toch?
De omstreden huisarts Tromp pleegde zelfmoord door zichzelf te verhangen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de garage?
We hebben het over een arts (en voormalig ziekenhuisdirecteur), als er iemand is die makkelijk aan een dodelijke cocktail had kunnen komen dan was zij het wel.
Gisteren die oud- partijleider gehoord?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de garage?
We hebben het over een arts (en voormalig ziekenhuisdirecteur), als er iemand is die makkelijk aan een dodelijke cocktail had kunnen komen dan was zij het wel.
Ik had het laatste stuk van het bericht verkeerd opgevat. Dit is dus inderdaad standaardprotocol bij 'vreemde' overlijdensplekken. Wel goed omdat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zal niet zozeer om haar kringen maar meer om de plek en/of de wijze waarop ze gevonden is gaan.
Daarbij is de gemiddelde zelfstandig wonende bejaarde (zeker in een riante woning aan de bosrand) natuurlijk al snel een potentieel doelwit van kwaadwillenden.
Ik heb gehoord dat het vaak ook aan de arts ligt die dus de dood vaststelt. Sommige artsen zullen veel sneller twijfels hebben en de politie bellen. Ik heb twijfels of ze het protocol allemaal opvolgen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
Het is standaardprotocol inderdaad maar niet enkel op "vreemde" overlijdensplekken.
Man en ik hebben mijn schoonmoeder ook dood gevonden in haar woonkamer wat later een acute hartstilstand bleek, ze was 83.
We belden meteen eerst de huisarts die direct kwam maar die had ook meteen de politie gebeld, is protocol.
We mochten niets aanraken tot de recherche ter plaatse was, er is sporenonderzoek gedaan en al.
Hele akelige gewaarwording, al die mannen in dat huisje terwijl zij daar op de grond lag maar ze doen dit inderdaad om een misdrijf uit te sluiten. Pas na het afronden van het rechercheonderzoek mocht de begrafenisondernemer zijn werk doen.
Uiteraard, Els Borst is van een wat ander kaliber dan Jan van om hoek.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De media blaast het weer zo op. Als dit Jan van om de hoek was had dit het nieuws niet gehaald.
Ach, "Oud dametje dood gevonden. Omstandigheden verdacht" haalt het nieuws ook wel.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard, Els Borst is van een wat ander kaliber dan Jan van om hoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |