Ik zie ze niet dus ik laat me graag informeren.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:06 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Wat zijn precies je argumenten om te kopen?
Waarom kunnen ze alleen vooruit? Ze kunnen nog kei hard onderuit gaan als ze niet aan de convenanten kunnen gaan voldoen. De kans dat dat gebeurt is groot. De marges staan enorm onder druk. Ik zie niet waarom ze binnen afzienbare tijd omhoog zullen gaan. Ik denk eerder dat het bedrijf in onderdelen op wordt gesplitst en van de beurs zal verdwijnen.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:02 schreef DrSnuggle het volgende:
Omdat er nog geen nieuw deel is geopend, heb ik het maar gedaan.
Ik heb alleen geen idee welk deel het zou moeten zijn. :S
Ik denk alsnog dat Imtech op de lange termijn top is, er staan een paar mooie kansen (servercentrums Microsoft en Apple).
Het is een bedrijf die veel klappen heeft gehad maar nu alles toch wel moet hebben gehad en alleen maar vooruit moet kunnen kijken.
Imtech is in staat geweest om in een voor hun zeer moeilijk jaar schuld te reduceren.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze alleen vooruit? Ze kunnen nog kei hard onderuit gaan als ze niet aan de convenanten kunnen gaan voldoen. De kans dat dat gebeurt is groot. De marges staan enorm onder druk. Ik zie niet waarom ze binnen afzienbare tijd omhoog zullen gaan. Ik denk eerder dat het bedrijf in onderdelen op wordt gesplitst en van de beurs zal verdwijnen.
Bron?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:35 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Imtech is in staat geweest om in een voor hun zeer moeilijk jaar schuld te reduceren.
In het jaar 2014 zal er nog meer schuld gereduceerd worden en de convenanten zijn dus geen probleem.
Dito wat is jouw bron dat ze wel in gevaar zijn?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bron?
Ik heb Imtech niet horen zeggen dat de convenanten niet in gevaar zijn.
Lees jij überhaupt wel nieuws over Imtech?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:53 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Dito wat is jouw bron dat ze wel in gevaar zijn?
Wederom dito Lees jij überhaupt wel nieuws over Imtech?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:55 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Lees jij überhaupt wel nieuws over Imtech?![]()
Alles draait momenteel om het halen van de convenanten van Imtech. Ze hebben uitstel gekregen omdat ze er anders al niet aan hadden kunnen voldoen.
Er is helemaal niet naar buiten gebracht waarom ze weg zijn bij ING en Rabo en waarom ze nu GS in hebben gehuurd... Er heeft een anonieme bron gemeld dat ze dit gedaan hebben tegen ongewenste overnames. Maar dat is niet eens zeker.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:04 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Wederom dito Lees jij überhaupt wel nieuws over Imtech?
Ze hebben b.v. GS binnengehaald om o.a. hierbij te assisteren.
quote:Imtech huurt Goldman Sachs in
GOUDA (AFN) -
Imtech heeft Goldman Sachs ingehuurd als financieel adviseur. Dat bevestigde een woordvoerster van het bedrijf vrijdag naar aanleiding van berichtgeving van Het Financieele Dagblad.
Goldman Sachs zal Imtech samen met Rabobank van advies voorzien. Voorheen werkte Imtech met Rabo en ING, maar die bank gaf eind vorig jaar aan van die rol af te willen zien. Imtech kreeg in november nog van onder meer ING en Rabobank langer de tijd om aan zijn convenanten te voldoen.
Fraude
Het bedrijf kampt nog altijd met de naweeën van de omvangrijke fraude in Duitsland en Polen, die vorig jaar werd ontdekt. Daarnaast houdt Imtech last van de zware marktomstandigheden in Europa.
Hier nog even twee nieuwsberichten om mijn reactie te ondersteunen. Dus kom maar op met jouw bronnen die zeggen dat GS is ingehuurd zodat ze de convenanten gaan halen.quote:Imtech huurt Goldman Sachs in
AMSTERDAM (Dow Jones)--Technisch dienstverlener Royal Imtech (IM.AE) heeft Goldman Sachs ingehuurd, bevestigt de onderneming vrijdag.
Een woordvoerder laat weten dat Imtech de afgelopen jaren zaken deed met Rabobank en ING, maar dat de laatste in november van vorig jaar hiermee gestopt is. Daarna is Imtech op zoek gegaan naar een nieuwe kandidaat en dat is Goldman Sachs geworden.
Het Financieele Dagblad schrijft vrijdag op zijn website op basis van anonieme bronnen dat Goldman Sachs de opdracht heeft gekregen om Imtech te beschermen tegen een eventuele ongewenste overname. Dit zou volgens de krant mogelijk zijn door de kapitaalstructuur te versterken of onderdelen in de etalage te zetten. De Imtech-woordvoerder kan dit niet bevestigen
omgquote:Op maandag 10 februari 2014 22:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Succes met het dekken van je short positie je zal het nodig hebben.
Ik ga jou niet meer beantwoorden zonde van mijn tijd.
![]()
Met Sunri5e, het was algemeen bekend dat Q2 2014 het kwartaal van de waarheid ging worden. Je vraagt geen uitstel als lenende partij of geeft geen uitstel als uitlenende partij als een toko aan zijn convenanten voldoet. Je zou het inhuren van GS ook als noodgreep kunnen zien, "als je zelfs GS nodig hebt om aan je convenanten te voldoen..". Je gaat de fee die GS vraagt niet betalen omdat je het leuk vindt..quote:Op maandag 10 februari 2014 22:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
![]()
De bank heeft er ook niks aan als jij je hypotheek niet meer kunt betalen. Toch gaan ze je huis veilen als je niet meer kunt betalen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:58 schreef PaulieWalnuts het volgende:
De banken hebben er niks aan als Imtech de convenanten niet kan betalen, dus zo spannend wordt het ook weer niet.
quote:Op maandag 10 februari 2014 22:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
![]()
Nog een emissie zou een doodsteek zijn. Ik verwacht dat Imtech in onderdelen opgesplitst zal worden en dan van de beurs zal verdwijnen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:40 schreef arjan1112 het volgende:
Dus Imtech blijft bestaan maar het aandeel gaat naar 10 cent ofzo, emissie op emissie om schulden af te lossen ?
Zeg vriend. Gaan KLM en KPN ook failliet ?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:43 schreef ikjijallebei het volgende:
Topman gaat ook vertrekken lees ik net op mijn mobiel.
Bij aantreding even flink het salaris van wie anders dan hemzelf verhogen om dik te cashen, en nu gaat ie natuurlijk weg voor het schip zinkt.
GS die nog even flink wat winst maakt links of rechts om.
Wegwezen uit deze toko voor de long boy's als je je geld wil behouden.
Nogmaals, moet het voor gekauwd worden?
Gaat Imtech failliet dan? Bron graag.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:46 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Zeg vriend. Gaan KLM en KPN ook failliet ?
Sorry, ik ben er een beetje uit hoor. Dit is toch niet de enige reden dat Imtech gedaald zou zijn. Ik had iets vernomen van schandalen, fouten die gemaakt zijn in Polen en ik geloof ook in Duitsland.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:35 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Imtech is in staat geweest om in een voor hun zeer moeilijk jaar schuld te reduceren.
In het jaar 2014 zal er nog meer schuld gereduceerd worden en de convenanten zijn dus geen probleem.
Vanwege de al reeds afgeboekte kosten ivm personeelsreductie/resultaatoptimalisatie worden de vruchten daarvan in 2014 en daarna geplukt.
Imtech gaat zeer binnenkort fors omhoog!
http://www.nu.nl/ondernem(...)ij-nederlanders.htmlquote:Beleggers speculeren op nood bij Nederlanders
15 februari 2014
Grote Amerikaanse en Britse beleggers speculeren flink op koersdalingen van grote Nederlandse bedrijven.
Vooral bij technisch dienstverlener Imtech, bodemonderzoeker Fugro en navigatiebedrijf TomTom zijn beleggers 'short gegaan', in de verwachting miljoenen te verdienen aan een koersdaling van het aandeel.
De ondergang van SNS Reaal heeft deze speculanten mogelijk 26 miljoen euro winst opgeleverd. Dat blijkt uit een inventarisatie van de Volkskrant van de meldingen bij toezichthouder AFM.
Bij short gaan lenen hedgefondsen aandelen van grote beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars. De hedgefondsen verkopen de aandelen en denken ze later terug te kopen, als ze ze terug moeten geven aan de uitleners, tegen een veel lagere koers. Het verschil is de winst.
Het aandeel staat nu eigenlijk geprijsd op faillissement ook omdat er zoveel shorters in het aandeel zitten. Als straks voor iedereen duidelijk is dat Imtech niet failliet gaat dan zit er sowieso wel in verdubbeling in.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:50 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Sorry, ik ben er een beetje uit hoor. Dit is toch niet de enige reden dat Imtech gedaald zou zijn. Ik had iets vernomen van schandalen, fouten die gemaakt zijn in Polen en ik geloof ook in Duitsland.
Voordat daadwerkelijk alle zaken weer op orde zijn is er toch totaal geen garantie dat dit aandeel omhoog gaat? Sterker nog fors omhoog zal gaan.
Altijd nog geld dus een beperkt risico???? Een groot risico bedoel je! Al je geld kwijtraken behoort zeker tot de mogelijkheden bij Imtech. Oppassen dus!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
En als het failliet gaat dan wordt Imtech in delen verkocht aan andere bedrijven dus je krijgt als aandeelhouder altijd nog geld voor je aandelen Imtech. Dus een beperkt risico
Ja je krijgt altijd een deel van je geld terug, het is geen SNS.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:32 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Altijd nog geld dus een beperkt risico???? Een groot risico bedoel je! Al je geld kwijtraken behoort zeker tot de mogelijkheden bij Imtech. Oppassen dus!
Dat zeg je wel erg stellig!quote:Op zondag 16 februari 2014 11:33 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ja je krijgt altijd een deel van je geld terug, het is geen SNS.
Failliete Eastman Kodak werd voor het laatst verhandeld voor 3 cent.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:33 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ja je krijgt altijd een deel van je geld terug, het is geen SNS.
dus?quote:Op zondag 16 februari 2014 15:14 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Failliete Eastman Kodak werd voor het laatst verhandeld voor 3 cent.
Een failliet bedrijf is niets meer waard.quote:
onzin, waarom zijn er dan curators? om lucht te verdelen?quote:Op zondag 16 februari 2014 15:21 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Een failliet bedrijf is niets meer waard.
Ja, om de spullen te verdelen, voor de schuldeisers. Niet voor de aandeelhouders.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:25 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
onzin, waarom zijn er dan curators? om lucht te verdelen?
Dat er voor de aandeelhouders niets overblijft wil nog niet zeggen dat de waarde nul is!quote:Op zondag 16 februari 2014 15:26 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, om de spullen te verdelen, voor de schuldeisers. Niet voor de aandeelhouders.
Dat zeg ik nietquote:Op zondag 16 februari 2014 15:42 schreef monkyyy het volgende:
Oke, jij je zin. Bij een faillissement is het risico voor aandeelhouders beperkt.
quote:Op zondag 16 februari 2014 15:25 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
onzin, waarom zijn er dan curators? om lucht te verdelen?
Precies en die schulden zijn bij Imtech torenhoog dus voor de aandeelhouder blijft er echt niets, maar dan ook echt niets over.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:26 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, om de spullen te verdelen, voor de schuldeisers. Niet voor de aandeelhouders.
Ja, aardig wat aandelen Imtech.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:27 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
[..]
Precies en die schulden zijn bij Imtech torenhoog dus voor de aandeelhouder blijft er echt niets, maar dan ook echt niets over.
@ Pauliewalnuts; ik ben in de veronderstelling dat je zelf Imtech bezit, klopt dat?
Moet je ze eens verkopen en nog een keer je blik werpen op het totaalplaatje. Dan heb je er een betere kijk op. Koop je ze eventueel 2 dagen later terug. Met zo'n aandeel als dit zou ik dat zeker doen!quote:Op maandag 17 februari 2014 21:20 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ja, aardig wat aandelen Imtech.
Verkopen zeker. Terugkopen zou ik even mee wachten tot ze wat lager staan en de vooruitzichten beter worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:39 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Moet je ze eens verkopen en nog een keer je blik werpen op het totaalplaatje. Dan heb je er een betere kijk op. Koop je ze eventueel 2 dagen later terug. Met zo'n aandeel als dit zou ik dat zeker doen!
Allang gedaan, vraag me over een jaar nog maar eens hoe ik terugkijk op deze belegging.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:39 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Moet je ze eens verkopen en nog een keer je blik werpen op het totaalplaatje. Dan heb je er een betere kijk op. Koop je ze eventueel 2 dagen later terug. Met zo'n aandeel als dit zou ik dat zeker doen!
Het zal nog wel meer voorkomen, het lijkt erop dat Imtech helemaal geen grip had op haar dochters.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:29 schreef Sunri5e het volgende:
Hoeveel van deze gevallen zullen er nog aan het licht komen? Welk bedrijf wil nog in zee met zo'n frauduleus bedrijf?
quote:De dochteronderneming van Imtech die betrokken zou zijn bij een smeergeldaffaire in Zwitserland, is slechts een zeer klein onderdeel van Imtech. Dit liet analist Andé Mulder van Kepler Cheuvreux tegenover ABM Financial News weten.
De jaaromzet van dochterbedrijf Fritz&Macziol bedraagt volgens Mulder slechts 25 miljoen euro. Dat is slechts "een fractie" van de jaaromzet van Imtech van bijna 5 miljard euro.
De koersreactie, Imtech levert woensdag 7,4 procent in, is volgens Mulder dan ook overtrokken en moet meer gezien worden als "de angst die onder beleggers" leeft na de vele teleurstellingen die de technische dienstverlener de laatste tijd opleverde.
Kepler Cheuvreux heeft een Kopen advies op Imtech.
quote:
Wat zijn de redenen waarom je hebt gekocht?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Allang gedaan, vraag me over een jaar nog maar eens hoe ik terugkijk op deze belegging.
Waar is dat idee op gebaseerd?quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:05 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb het idee dat er binnen niet al te lange tijd er een emissie aan zit te komen.
quote:"Imtech opnieuw met pet rond"
Een nieuwe claimemissie door Imtech lijkt verre van uitgesloten, sommige analisten zijn zelfs overtuigd van de noodzaak van een nieuwe kapitaalinjectie. Dit blijkt uit een rondgang door ABM Financial News onder een zestal analisten.
Bij de update die Imtech begin deze maand afgaf, kondigde de technische dienstverlener aan nog eens 200 tot 230 miljoen euro aan afschrijvingen te moeten doen vanwege de tegenvallende ontwikkelingen in Duitsland. Dit was volgens Imtech wel de laatste keer dat er moest worden afgeschreven.
De afschrijvingen waren om "een punt te zetten" achter "alle zaken uit het verleden".
Convenanten
In overleg met de banken heeft Imtech voor de eerste helft van 2014 vrijstelling gekregen van de convenanten. Pas aan het einde van het derde kwartaal wordt voor het eerst gemeten.
Imtech moet dan over een leverage (nettoschuld/EBITDA) voldoen van maximaal 3,25, dezelfde eis die ook geldt voor het vierde kwartaal van 2014.
Aan het einde van 2013 bedroeg de schuld nog 745 miljoen euro en kwam de omzet naar verwachting van Imtech uit op 4,9 miljard euro. Dit betekent dat de technische dienstverlener een marge van 4,7 procent zou moeten realiseren om op dat moment aan de convenant voor het derde kwartaal te voldoen.
Seizoenseffect
Analisten noemden een dergelijke marge tegenover ABM Financial News verre van realistisch. In het derde kwartaal van 2013 boekte Imtech immers nog een negatief bedrijfsresultaat.
Hoewel de marge de komende kwartalen volgens de analisten zal verbeteren en de schuld in de loop van 2014 verder terugloopt, is de verwachting van analisten niet dat dit voldoende zal zijn om aan de eisen van de banken te voldoen.
Daarbij wijzen verschillende analisten erop dat de schuldreductie aan het einde van 2013, toen de schuld met 90 miljoen euro daalde, ook een seizoenseffect bevatte. In het eerste kwartaal moet er daarom wel degelijk rekening worden gehouden met een oplopende schuld.
De boer op
Ondanks dat CEO Gerard van de Aast eerder aangaf voldoende interesse te hebben ontvangen van potentiële kopers, maar deze nee te hebben verkocht, omdat de "parels" van Imtech niet te koop zijn, menen analisten dat de technische dienstverlener wel degelijk de boer op moet.
Volgens de analisten zou vooral de divisie Marine een verkoopkandidaat zijn. Deze divisie staat redelijk los van de rest van Imtech en is daarmee relatief eenvoudig los te snijden en te verkopen. Daarbij moet er relatief veel werkkapitaal worden aangehouden voor deze divisie, waardoor een verkoop ook op dit vlak gunstig uitvalt.
De taxaties voor een verkoopopbrengst van Marine schommelen tussen de 100 en 150 miljoen euro, hoewel voor dit laatste bedrag volgens de analisten eigenlijk alles mee moet zitten. Aangezien Imtech geldt als een gedwongen verkoper, zal dit de prijs zeker geen goed doen.
Ook ICT wordt genoemd als potentiële desinvestering door de analisten, maar deze divisie is meer verweven met de andere onderdelen van Imtech. De verkoopprijs zou echter wel flink hoger uitvallen dan voor Marine.
Aandeelhouders
Nadelen van verkopen zijn verder de boekverliezen die dit creëert om de goodwill uit de boeken te krijgen. Dit was ook te zien bij de verkoop van de Turkse deelneming AE Arma-Elektropanç. Er moest 40 miljoen euro worden afgeschreven, vooral op goodwill.
De goodwill op Marine bedraagt op dit moment bijvoorbeeld circa 94 miljoen euro. Daarnaast betekent een desinvestering ook de verkoop van toekomstige winstgevendheid.
Maar zelfs als het lukt om een of meerdere onderdelen succesvol te verkopen, dan nog zijn de meeste analisten er desondanks van overtuigd dat Imtech opnieuw de hand moet ophouden bij de aandeelhouder.
Gemiddeld verwachten zij dat Imtech nog ruim 200 miljoen euro zal moeten ophalen nadat Marine is verkocht voor 100 miljoen euro.
De banken
Op dit moment is Imtech in gesprek met de banken over de convenanten. De technische dienstverlener wil volgens een woordvoerder vooral komen tot een "andere set van afspraken". Uiterlijk 18 maart wil Imtech de uitkomsten van deze onderhandelingen bekendmaken.
Volgens CEO Van de Aast is "een aandelenemissie niet aan de orde". Analisten menen dat de sleutel tot een oplossing echter in handen van de banken ligt. De vraag is alleen hoe bereidwillig de banken nog zijn met Imtech.
Gezien het langdurige proces met de nodige tegenvallers denken de analisten niet dat de banken zonder slag of stoot akkoord gaan. Imtech zal volgens de marktvorsers meer zekerheid moeten geven, bijvoorbeeld in de vorm van een verse kapitaalinjectie.
quote:De afschrijvingen waren om "een punt te zetten" achter "alle zaken uit het verleden".
Waarom zet je er een smiley bij? Omdat ie gisteren 3% daalde op nieuws rondom een dochter van een paar miljoentjes? Voor mij is het een lange termijn belegging die ik over 1 of 2 jaar verkoop met meer dan 100% winst.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:55 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Wat zijn de redenen waarom je hebt gekocht?
gelukkig hebben we altijd nog de AFMquote:
http://www.afm.nl/nl/nieuws/2007/okt/pwvg-nieuw-hoofd-sms.aspxquote:Drs. P.W. (Paul-Willem) van Gerwen RBA is door de Autoriteit Financiële Markten (AFM) benoemd tot hoofd Securities Market Surveillance (SMS-Marktmisbruik) en Commissaris Handelsbesluiten.
Vanaf 1 december wordt hij eindverantwoordelijk voor onderzoeken, melden, registreren en monitoring. Hij is sinds eind 2005 hoofd Onderzoeken en plaatsvervangend Commissaris Handelsbesluiten van de AFM.
Jeetje, wat een reactie!quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:58 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Waarom zet je er een smiley bij? Omdat ie gisteren 3% daalde op nieuws rondom een dochter van een paar miljoentjes? Voor mij is het een lange termijn belegging die ik over 1 of 2 jaar verkoop met meer dan 100% winst.
Waarom koop jij geen Imtech?
Is dit niet al nieuws van een half jaar terug? Dit werd ergens in 2013 ook al verteld.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Delta Lloyd heeft het gehad met Imtech
dus?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:41 schreef Sunri5e het volgende:
Het shortpercentage is gigantisch hoog. Momenteel 8,98%
Voor mij betekent het een gigantische short squeeze, maar voor jou waarschijnlijk niet.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Je belegt maar weet niet wat dat inhoudt?
Zoek aub even op wat shortsqueeze betekend. Dat is het tegengestelde van wat er nu gebeurd domoorquote:Op maandag 24 februari 2014 18:44 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Voor mij betekent het een gigantische short squeeze, maar voor jou waarschijnlijk niet.
Mongool, 2014 is het jaar van de shortsqueeze van Imtech, ik hoop dat je veel geld verliest.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zoek aub even op wat shortsqueeze betekend. Dat is het tegengestelde van wat er nu gebeurd domoor!
quote:Op maandag 24 februari 2014 18:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Mongool, 2014 is het jaar van de shortsqueeze van Imtech, ik hoop dat je veel geld verliest.
Vooralsnog heb je nog steeds geen nuttige reden kunnen geven om zuurverdiende centen in een bodemloze put te gooien.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Mongool, 2014 is het jaar van de shortsqueeze van Imtech, ik hoop dat je veel geld verliest.
vooralsnog heb jij geen reden kunnen geven om het niet te doen.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:53 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Vooralsnog heb je nog steeds geen nuttige reden kunnen geven om zuurverdiende centen in een bodemloze put te gooien.
Er zijn al tig redenen opgenoemd hier waarom er in Imtech geen toekomst zit.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:32 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
vooralsnog heb jij geen reden kunnen geven om het niet te doen.
0 redenen.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er zijn al tig redenen opgenoemd hier waarom er in Imtech geen toekomst zit.
Soms kom ik hier om te smullenquote:
Toen ik het woord "gokken" las ben ik gestopt met lezen. Dit is namelijk niet het casino topic maar een belggingstopic.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:45 schreef Voorschrift het volgende:
Zekerheid proberen te putten uit een bedrijf wat in de problemen zit is natuurlijk sowieso een hopeloze bezigheid. Wat je in gedachten moet houden is dat Imtech een bedrijf is wat degelijke producten maakt, ook specialismen bezit die verder niet wijdverspreid zijn over de markt, en derhalve altijd wel afzet blijft behouden in welke vorm dan ook.
Dat gezegd hebbende staan hun aandelen nu gewoon (belachelijk) laag, en aangezien verstandige mensen beleggen met geld wat ze toch niet nodig hebben is het natuurlijk prima de gok waard om er een paar honderd van in te slaan en gewoon te laten staan.
Zekerheid heb je toch niet, maar voor de huidige prijs kan je prima de gok wagen, want het is geen krakkemikkig bedrijfje.
Fundamenteel gezien blijft een aandeel als Imtech op dit moment toch zeker een bepaalde "gok" factor hebben, omdat ze op een tweesplitsing staan. Dus casino-topic of niet, het is gewoon een bewoording.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:56 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Toen ik het woord "gokken" las ben ik gestopt met lezen. Dit is namelijk niet het casino topic maar een belggingstopic.
Marges staan zwaar onder druk. Imtech heeft haar dochterbedrijven niet onder controle gezien de fraude en omkoopschandelen van de laatste tijd. Rabo en ING hebben niet voor niets afscheid van Imtech genomen. En Imtech kan vermoedelijk niet aan de convenanten voldoen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Fundamenteel gezien blijft een aandeel als Imtech op dit moment toch zeker een bepaalde "gok" factor hebben, omdat ze op een tweesplitsing staan. Dus casino-topic of niet, het is gewoon een bewoording.
Ik gaf enkel aan waarom of ik er nog wel heil in zie, en dit heb ik dan persoonlijk ook gestaafd met een paar honderd aandelen van ze. Als mijn bewoording je niet aanstaat dan mea culpa.
Ik dus ook, en geloof wel in hun business-model en producten op lange termijn. Dus ik denk wel dat ze zich erdoorheen slaan. Zij het wel op lange termijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Marges staan zwaar onder druk. Imtech heeft haar dochterbedrijven niet onder controle gezien de fraude en omkoopschandelen van de laatste tijd. Rabo en ING hebben niet voor niets afscheid van Imtech genomen. En Imtech kan vermoedelijk niet aan de convenanten voldoen.
Ik zie vooral veel redenen waarom ik niet in Imtech zou moeten stappen. Al vind ik het wel interessant waar het straks heen gaat.
Zijn vermoedens nu ook al een reden om short te gaan? Geen wonder dat de shorts gebrande billen krijgen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..] En Imtech kan vermoedelijk niet aan de convenanten voldoen.
Wel grappig dat shorts gebrande billen toegemeten krijgen in verband met Imtechquote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Zijn vermoedens nu ook al een reden om short te gaan? Geen wonder dat de shorts gebrande billen krijgen.
Gelukkig maar. De enige goede optie op dit moment.quote:De topman van de Zwitserse dochter van Imtech is afgetreden nadat vorige week bekend werd dat het bedrijf, Fritz & Macziol, mogelijk betrokken is bij omkoping van ambtenaren. Dat heeft Imtech woensdag bekendgemaakt. De technisch dienstverlener komt medio maart met meer informatie over de malversaties.
Imtech bevestigde vorige week dat er door het Zwitserse openbaar ministerie onderzoek wordt gedaan naar mogelijk malversaties, na berichten hierover in De Telegraaf. Directeurs van een dochterbedrijf van de technisch dienstverlener zouden ten minste één Zwitserse ambtenaar hebben omgekocht, om zo de plaatselijke overheid voor miljoenen te kunnen oplichten. Het OM zou drie verdachten in het vizier hebben, waaronder de nu afgetreden ceo van Fritz & Macziol.
De technisch dienstverlener onderzoekt zelf ook wat er is gebeurd in Zwitserland. Hierover wordt 18 maart meer bekendgemaakt, kondigt Imtech woensdag aan.
De smeergeldaffaire in Zwitserland volgt op twee eerdere schandalen in Polen en Duitsland, waar dochterbedrijven van Imtech betrokken waren bij grootschalige boekhoudfraude. In de nasleep daarvan verloor het bedrijf uit Gouda vorig jaar bijna een miljard euro aan beurswaarde. In een poging orde op zaken te stellen werd de top van het bedrijf vervangen.
quote:Op maandag 24 februari 2014 20:32 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
vooralsnog heb jij geen reden kunnen geven om het niet te doen.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:45 schreef Voorschrift het volgende:
Dat gezegd hebbende staan hun aandelen nu gewoon (belachelijk) laag,
Nou , vertel me dan eens wat er dan zo fundamenteel "aantrekkelijk geprijsd" is aan Imtech!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:57 schreef Voorschrift het volgende:
Fundamenteel gezien blijft een aandeel als Imtech op dit moment toch zeker een bepaalde "gok" factor hebbe
Heb je de krantenkoppen niet gelezen kerel???quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Zijn vermoedens nu ook al een reden om short te gaan? Geen wonder dat de shorts gebrande billen krijgen.
is al vaak genoeg voorbij gekomen in dit topic.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:32 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
[..]
Nou , vertel me dan eens wat er dan zo fundamenteel "aantrekkelijk geprijsd" is aan Imtech!
Ik heb vooralsnog alleen maar loser kreten als "70% van het management is vervangen dus het kan alleen maar up" , "het aandeel is al genoeg afgestraft dus het kan alleen maar up", "de prijs is historisch gezien te laag en aantrekkelijk geprijsd dus het kan alleen maar up" gelezen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:41 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
is al vaak genoeg voorbij gekomen in dit topic.
Ik heb het over krijgen, dus over de toekomst.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:33 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Heb je de krantenkoppen niet gelezen kerel???er zijn MILJOENEN winst gemaakt door shorters. 170 miljoen als ik me niet vergis! Maar blijf vooral long zitten...
Heb ik volgens mij allang beschreven.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:32 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
[..]
Nou , vertel me dan eens wat er dan zo fundamenteel "aantrekkelijk geprijsd" is aan Imtech!
Maar hoe weet je dan of het fundamenteel een aantrekkelijke prijs is, als je zelf geen cijfers ter beschikking hebt?quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:51 schreef Voorschrift het volgende:
Als je jaarplannen en cijfers wilt die het staven moet je maar wachten op publicaties van Imtech zelf, je zult begrijpen dat ik die ook niet heb he.
Niet, dat is gewoon een fingerspitzengefühl.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:52 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dan of het fundamenteel een aantrekkelijke prijs is, als je zelf geen cijfers ter beschikking hebt?
Schiet lekker op zo inderdaad, weer leuke centjes verdiend zittend op de luie reet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:46 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Kijk eens 7,43 % erbij vandaag
Op naar de 3 euro
Ik moet weer eens gaan sporten jaquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Schiet lekker op zo inderdaad, weer leuke centjes verdiend zittend op de luie reet.
Ach als ze de 3 euro aantikken kan je dan wat feestrondjes rennen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:59 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik moet weer eens gaan sporten ja
Wat praat je dan over FUNDAMENTEEL "aantrekkelijk geprijsd"?quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet, dat is gewoon een fingerspitzengefühl.
Dat zei ik niet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:24 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Wat praat je dan over FUNDAMENTEEL "aantrekkelijk geprijsd"?
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:45 schreef Voorschrift het volgende:
Dat gezegd hebbende staan hun aandelen nu gewoon (belachelijk) laag,
Just sayin.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Fundamenteel gezien blijft een aandeel als Imtec
Twee verschillende posts waren dat, en over verschillende onderwerpen. Maar als jij het een flop aandeel vindt en daar de recente fraude-zaken voor wil gebruiken als onderbouwing dan ook goed. Ik heb geen zin in een semantische discussie over woorden.quote:
Waarom gaat Imtech eigenlijk omhoog?quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:46 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Op naar de 3 euro
Heb nergens nieuws kunnen vinden, dus denk zonder reden. Maar kan ook iets over het hoofd gezien hebben...quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:00 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom gaat Imtech eigenlijk omhoog?
Ik weet het serieus niet want ik ben de afgelopen dagen in het buitenland aan het werk. Maar als er een reden is dan is Imtech top. Is er geen reden dan is het een grote flop....
Waarom gaan ze naar de 3 euro? Ik ben erg benieuwd naar je onderbouwingquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:46 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Op naar de 3 euro
Dus er wordt door de particulieren voor de 4de keer in de shorters getrapt? Als je nu het plaatje nog niet kent ben je echt een onnozele belegger.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:05 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Heb nergens nieuws kunnen vinden, dus denk zonder reden. Maar kan ook iets over het hoofd gezien hebben...
Wel onnozele particulieren die de waarde van hun aandelen zien stijgen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dus er wordt door de particulieren voor de 4de keer in de shorters getrapt? Als je nu het plaatje nog niet kent ben je echt een onnozele belegger.
Lang verhaal, korte versie FA en TA.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:06 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom gaan ze naar de 3 euro? Ik ben erg benieuwd naar je onderbouwing
quote:Op maandag 10 maart 2014 10:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Lang verhaal, korte versie FA en TA.
En ook dit
http://www.guruwatch.nl/a(...)-Bankiers/kopen.aspx
Nog een paar nachtjes slapen en dan komen de cijfers.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]![]()
Ik weet niet hoe lang jij Theodoor Gilissen al volgt met zijn adviezen over Imtech? Die roept al vanaf dat ze op de 20 euro staan dat je moet kopen. Hij heeft nog nooit een verkoopadvies gegeven in de tijd dat de koers van 20 euro naar de 1,80 is gegaan. Nou dat is een goed advies gebleken zegAls je zijn adviezen had gevolgd dan ben je inmiddels 86% van je inleg kwijt.
Zijn de cijfers goed dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:36 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nog een paar nachtjes slapen en dan komen de cijfers.
Ik zou zeggen koop aandelen of calls voordat je de boot mist
Ik denk van wel maar zeker weet ik dat niet want ik heb geen inzage in de cijfers.quote:
Als je het niet weet waarom beveel je me dan aan om te kopen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:43 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik denk van wel maar zeker weet ik dat niet want ik heb geen inzage in de cijfers.
Maar wat belangrijker zal zijn is de outlook.
Omdat de mensen die negatief zijn over het aandeel uit een bepaalde hoek komen*.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:44 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Als je het niet weet waarom beveel je me dan aan om te kopen?
Wat het belangrijkste is zal de marges zijn die verbeterd moeten zijn en dat ze de convenanten gaan halen.
Reden genoeg lijkt me of negatief over Imtech te zijn.... De koers is van 20 euro naar 2 euro gegaan in een jaar tijd. Er komen nog steeds lijken uit de kast mbt fraude. Marges staan onder druk. Convenanten zijn een probleem.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:47 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Omdat de mensen die negatief zijn over het aandeel uit een bepaalde hoek komen*.
En ik heb het niet over mensen op fora zoals fok maar zgn. analisten en fin. pers.
* Lees gestuurd worden door mensen die een bepaalde positie hebben Marshall Wace/ABN-AMRO.
Reden genoeg om positief te zijn alle lijken zijn uit de kast er komen geen verrasingen meer.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Reden genoeg lijkt me of negatief over Imtech te zijn.... De koers is van 20 euro naar 2 euro gegaan in een jaar tijd. Er komen nog steeds lijken uit de kast mbt fraude. Marges staan onder druk. Convenanten zijn een probleem.
Oh mijn godquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:31 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Reden genoeg om positief te zijn alle lijken zijn uit de kast er komen geen verrasingen meer.
Ook is er al veel afgeschreven dus dat gaat niet meer op de balans drukken.
Convenanten zijn geen probleem immers de banken hebben het volste vertrouwen erin anders zouden ze al eerder de boel hebben laten klappen.
Ik ben niet gelovig dus de omg opmerking doet mij weinig.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:34 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Oh mijn god![]()
Nee dat zagen we 3 weken geleden toen er nog even een fraude geval naar boven kwam. De lijken zijn idd allemaal uit de kast![]()
Convenanten zijn nog steeds een probleem. Hoe kom je erbij dat dat probleem opgelost is?
Als de banken de boel eerder hadden laten klappen waren ze zelf ook flink het schip in gegaan.
Mooi om te zien dat mensen zoals jij in hun eigen onzin geloven.
Nee jouw opmerking dat er geen lijken meer uit de kast komen is idd een feitquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:50 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig dus de omg opmerking doet mij weinig.
En je komt met aannames niet met feiten.
Dat gedoe in zwitzallland is zeer klein maak er geen olifant van.
Succes jammer dat je de boot gaat missen.
Goudzoekers zijn hetquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:04 schreef muhahaha het volgende:
Het is toch wel duidelijk dat de kans bestaat dat er nog meer lijken uit de kast kunnen komen... stap vooral in als je wilt zonder enige onderbouwing.
Koffie die aangeeft dat jij aannames doet en het zelf vervolgens ook doet.quote:
Ja, het aandeel staat namelijk zo laag. Het kan idd alleen maar omhoog.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:23 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Koffie die aangeeft dat jij aannames doet en het zelf vervolgens ook doet.
Iets met een pot en een ketel.
Het zal wel geen reden hebben dat er zoveel shorters op imtech zitten, kan alleen maar up up up toch?
Dus shorters hebben het altijd bij het rechte eind?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:23 schreef muhahaha het volgende:
Het zal wel geen reden hebben dat er zoveel shorters op imtech zitten, kan alleen maar up up up toch?
Record is wel bereikt natuurlijk, de bodem hebben we gehad. Straks maar even wat geld in de put gooien want eind dit jaar tikken we de 3 aan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:24 schreef Sunri5e het volgende:
Ja, het aandeel staat namelijk zo laag. Het kan idd alleen maar omhoog.
Als ik dat bedoelde had ik dat wel gezegd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:30 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Dus shorters hebben het altijd bij het rechte eind?
Dat klopt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:35 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Record is wel bereikt natuurlijk, de bodem hebben we gehad. Straks maar even wat geld in de put gooien want eind dit jaar tikken we de 3 aan.
Zie b.v. Porschequote:Op donderdag 13 maart 2014 10:30 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Dus shorters hebben het altijd bij het rechte eind?
Had Porsche ook lijken in de kast, zijn covenanten niet op orde en een waardevermindering van 90%?quote:
Nee wel heel veel shorters net als Imtech momenteelquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:35 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Had Porsche ook lijken in de kast, zijn covenanten niet op orde en een waardevermindering van 90%?
Tot zover de vergelijking dan...quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:39 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nee wel heel veel shorters net als Imtech momenteel
Wat je zegt ben je zelfquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:33 schreef Sunri5e het volgende:
koffiemetmelkensuiker.... De clown van dit topic.
Wordt je nou niet moe van jezelf?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:22 schreef Sunri5e het volgende:
Koers wordt zelfs niet opgepompt voorafgaande aan de cijfers.
Jij wordt (ja nu is word +t) in ieder geval nooit aangenomen bij Imtech gezien je basisschool groep 6 grammatica fout.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:58 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Wordt je nou niet moe van jezelf?
Geen positie hebben in Imtech maar elk moment aangrijpen om je negatief te uiten over Imtech.
Waarom toch die fascinatie?
Ben je een ex werknemer?
Heb je er veel geld mee verloren?
Wilde je er werken maar kwam je niet door de selctieprocedure heen?
Wat is je probleem?
Is dat alles wat je als antwoord kunt verzinnen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:58 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Jij wordt (ja nu is word +t) in ieder geval nooit aangenomen bij Imtech gezien je basisschool groep 6 grammatica fout.
Gastquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Is dat alles wat je als antwoord kunt verzinnen?
Blijkbaar heb ik de zere plek geraakt sory![]()
En kop op joh je vind vast wel een baan als azijnzeiker bijvoorbeeld
Ik blijf om de 3 euro per aandeel aan je door te gevenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Gast
Wat denk je nou? Dat ik op die onzin van je in ga?
Je hebt alleen maar onzin gepost in dit topic. Doe ons (diegene die wel een discussie met argumenten kunnen voeden) en jezelf een plezier en blijf gewoon weg uit dit topic.
p.s.
Sorry is met twee r-en
En "je vind" is wel met een +t
quote:Op maandag 10 maart 2014 10:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Lang verhaal, korte versie FA en TA.
En ook dit
http://www.guruwatch.nl/a(...)-Bankiers/kopen.aspx
Fortis kon ook alleen maar omhoogquote:Op maandag 17 maart 2014 10:37 schreef DrSnuggle het volgende:
Op het IEX forum zijn ze wel erg positief over Imtech en de aankomende jaarcijfers. Ik durf er niks over te zeggen maar wat denken jullie? Zal het nog kommer en kwel zijn of gaan we vanaf morgen alleen nog maar omhoog kijken?
Ik zie slechts 1 reden om positief te zijn over Imtech, dat is namelijk dat GS aan hun zijde staat. De slinkse mannetjes met stropdas kunnen vast heel erg veel voor elkaar krijgen (zoals bijv. een 78379ste uitstel van de bankconvenanten om maar niet ten onder te gaan).quote:Op maandag 17 maart 2014 10:37 schreef DrSnuggle het volgende:
Op het IEX forum zijn ze wel erg positief over Imtech en de aankomende jaarcijfers. Ik durf er niks over te zeggen maar wat denken jullie? Zal het nog kommer en kwel zijn of gaan we vanaf morgen alleen nog maar omhoog kijken?
quote:Op maandag 17 maart 2014 07:50 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Op naar de cijfers en de ¤ 3,-
Morgen al naar de 3 euro?quote:Op maandag 17 maart 2014 07:50 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Op naar de cijfers en de ¤ 3,-
quote:Op donderdag 10 april 2014 12:38 schreef muhahaha het volgende:
Kan dalijk alleen maar up up up ja toch?
Hebberigheidquote:Op donderdag 10 april 2014 16:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Yreal in ieder geval niet![]()
![]()
De nominale waarde is nu 80 cent, ze willen dat verlagen naar 1 cent omdat je geen emissie mag doen die lager is dan de nominale waardequote:Op vrijdag 11 april 2014 09:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koersdreun Imtech
Het plan tot afstempeling van de nominale waarde heeft beleggers in Imtech opnieuw naar de uitgang gejaagd. Het aandeel stond gisteren onder grote druk na het voorstel van het bestuur om de nominale waarde te verlagen tot 0,80 euro. Daarmee krijgt het bedrijf de flexibiliteit voor een eventuele aandelenemissie. Het aandeel kelderde aanvankelijk met 17%. Analisten menen dat het bedrijf beter aan verkoop van bedrijfsonderdelen kan denken om de financiële positie op orde te krijgen. (FD, p.13 - Tel, p.21 – VK, p.24)
Going down going down
Daar was hij dan.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:41 schreef Sunri5e het volgende:
Komt mijn 1,50 euro voorspelling van een paar maanden geleden toch aardig in zicht.
Het is nu wel het moment om long te gaan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:10 schreef ikjijallebei het volgende:
Als je nu nog long zit kan je beter stoppen met beleggen.
quote:Op maandag 14 april 2014 12:35 schreef MisterCe het volgende:
Het is nu wel het moment om long te gaan.
Ik weet niet of ik nou dit icoontjequote:Op maandag 14 april 2014 12:35 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Het is nu wel het moment om long te gaan.
Ik ook niet.quote:Op maandag 14 april 2014 13:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik nou dit icoontjeof deze
moet gebruiken als reactie op dit bericht.
Ja dat was de beroemde boekhoudfraude van Imtech. Gesjoemeld met de post Onderhanden Werk op de commerciële balans meen ik. Dit i.v.m. een overname geloof ik. Hogere winst door de post onderhanden werk hoger te laten uitvallen, zodat er een hogere prijs voor de overname kon worden bedongen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:50 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Sorry, ik ben er een beetje uit hoor. Dit is toch niet de enige reden dat Imtech gedaald zou zijn. Ik had iets vernomen van schandalen, fouten die gemaakt zijn in Polen en ik geloof ook in Duitsland.
Voordat daadwerkelijk alle zaken weer op orde zijn is er toch totaal geen garantie dat dit aandeel omhoog gaat? Sterker nog fors omhoog zal gaan.
Dat is dus een EBITDA marge van 5%. Dat is verbijsterend laag. Als dit het zogenaamde tafelzilver is, dan vrees ik het ergste voor de rest van Imtech.quote:Op donderdag 17 april 2014 08:12 schreef arjan1112 het volgende:
In 2013, the revenue of the ICT division amounted to 740 million euro
with an operational EBITDA of 37 million euro.
Om dat in te schatten heb je allerlei details nodig over die afdeling die niet publiek zijn. Ook weten we niet hoe ze zich zo'n deal voorstellen, bijvoorbeeld of de schuld van die afdeling wordt meeverkocht.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:34 schreef arjan1112 het volgende:
Hoeveel vangen ze voor die ICT afdeling ? normaal is 2 - 5 keer de ebitda ?
Verkopen. Dat was toch het moment dat de eerste fraude bekend werd ? Dat is een signaal dat de bedrijfscultuur niet goed is. Warren Buffett zei: "There is never just one cockroach in the kitchen".quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:28 schreef arjan1112 het volgende:
Toen de koers instorte van 20 naar 12 euro , wat moest je toen doen?
KPN was geen fraude, dus dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:36 schreef arjan1112 het volgende:
ja bij ahold was dit ook zo 70 euro naar 1 euro ? kpn 100 gulden naar 3 gulden enz.
mja... kijk imtech... als ze niet failliet gaan, dan kan je ze best kopen.. dan is de koers over 3 jaar 5 euro ..
Sunri5e was nog wat te optimistisch.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 03:18 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie de gevreesde 1,70 nog wel in beeld komen. Ik denk dat het water bij Imtech tot aan de lippen staat en intern het vooruitzicht is dat ze de convenanten niet gaan halen. Verkopen of een tweede emissie is hun enige redmiddel.
Da's beter dan die grootmuilen die zo vuistdiep in Imtech zitten dat ze hun huur niet meer kunnen betalenquote:Op zondag 20 april 2014 11:34 schreef Yreal het volgende:
Na donderdag sta ik op nog maar 15% verlies
Zodra ze weer een beetje in de buurt komen van de 1.65 gaan ze allemaal weg, op 1 na. Als herinnering niet meer mee te doen aan speculatief beleggen.quote:Op zondag 20 april 2014 15:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Da's beter dan die grootmuilen die zo vuistdiep in Imtech zitten dat ze hun huur niet meer kunnen betalen
Ga je nog een keer reageren in dit topic om toe te geven dat je eigenwijs was, fout zat en veel geld hebt verloren?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:42 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik blijf om de 3 euro per aandeel aan je door te geven![]()
![]()
![]()
Hij heeft zijn geld pas echt verloren als hij ze verkoopt. Misschien moet jij over 3 jaar wel toegeven dat je fout zat.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ga je nog een keer reageren in dit topic om toe te geven dat je eigenwijs was, fout zat en veel geld hebt verloren?
Denk je niet: "had ik nu maar geluisterd naar de goedbedoelde adviezen van Sunri5e"?
tenzij de toko over de kop gaat hequote:Op donderdag 15 mei 2014 15:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Hij heeft zijn geld pas echt verloren als hij ze verkoopt. Misschien moet jij over 3 jaar wel toegeven dat je fout zat.
De user koffiemetmelkensuiker heeft op 10 februari gesteld: Imtech gaat zeer binnenkort fors omhoog!quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Hij heeft zijn geld pas echt verloren als hij ze verkoopt. Misschien moet jij over 3 jaar wel toegeven dat je fout zat.
Ah dat verklaart al wat meer.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:20 schreef jaco het volgende:
[..]
De user koffiemetmelkensuiker heeft op 10 februari gesteld: Imtech gaat zeer binnenkort fors omhoog!
Hier zat hij in ieder geval al mis. Ik kan me bovendien niet voorstellen dat hij met een rustig gevoel naar de koersontwikkeling kijkt, nog steeds vertrouwend op een lange termijn koersdoel van 3 euro per aandeel. Dit lijkt op dit moment hoogst onwaarschijnlijk en hij heeft bovendien nooit een berekening of fundamentele analyse ter ondersteuning van die prijs gepresenteerd.
Hij zou op z'n minst even kunnen melden of hij zelf nog gelooft in de waarde van 3 euro en of hij heeft verkocht of bijgekocht.
Of je het verlies nu realiseert of niet maakt niks uit.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
exact!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of je het verlies nu realiseert of niet maakt niks uit.
Hebben de twee Hennies het lek al boven?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:10 schreef crashbangboom het volgende:
Volgens mij hebben ze v.d. Aast eindelijk een cursus spreken in het openbaar laten volgen
Hij weet in ieder geval een beetje de aandacht af te leiden van het feit dat ze door hun convenanten heen stuiteren en met hangende pootjes naar de banken moeten, waarna die poten uitgerukt gaan worden![]()
Maar TurkesteenAls ie nog 1x mutjsssss zegt, kom ik niet meer bye
Wat is daar eigenlijk precies zo leuk aan als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
In de MidKap stond Imtech opnieuw onderaan met een min van ruim 8 procent na een adviesverlaging door Rabobank. Het aandeel zakte donderdag al ruim 5 procent na tegenvallende kwartaalcijfers.![]()
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)eruit-op-Damrak.aspx
Going Down Going down![]()
Het is een of andere zure sloot die het geweldig vindt als alles ten onder gaat.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat is daar eigenlijk precies zo leuk aan als ik vragen mag?
Daar lijkt het wel op inderdaad.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is een of andere zure sloot die het geweldig vindt als alles ten onder gaat.
Wees niet bang. Het aandeel kan nog maximaal een eurotje zakken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 19:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik dwing mezelf telkens om niet op verkopen te drukken, maar echt leuk is het niet meer zo
http://www.nuzakelijk.nl/beurs/3795606/imtech-zakt-euro.htmlquote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:49 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Wees niet bang. Het aandeel kan nog maximaal een eurotje zakken.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Vandaag door de weerstand heen!
Mooie stijgende lijn ik denk dat de 3 ¤ dit jaar nog op de borden komt te staan misschien al met de Q2 cijfers.
Hahaha,..... hij zei mongoolquote:Op maandag 24 februari 2014 18:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op de verhalen als later deze week blijkt dat er geen short aandeel gecoverd is,, maar juist uitgebreid, zoals bij elke koerssprong tot nu toequote:Op maandag 9 juni 2014 12:35 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ter info;
http://www.telegraaf.nl/d(...)hortposities___.html
Overmogen kunnen we het zien op shortsell.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op de verhalen als later deze week blijkt dat er geen short aandeel gecoverd is,, maar juist uitgebreid, zoals bij elke koerssprong tot nu toe
Wat is er hier grappig eigenlijk?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Imtech zakt onder de euro
Going down Going down
Ach, waarschijnlijk door teleurstellingen elders in het leven. Maar dan nog - grappig is het niet. Net zoals vandaag de stijging ook niet "grappig" is.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
het is een verzuurde kut die het liefst alles ziet imploderen.
Ik vind het wel leukquote:Op maandag 9 juni 2014 14:47 schreef macondo het volgende:
[..]
Ach, waarschijnlijk door teleurstellingen elders in het leven. Maar dan nog - grappig is het niet. Net zoals vandaag de stijging ook niet "grappig" is.
quote:Op maandag 9 juni 2014 14:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
het is een verzuurde kut die het liefst alles ziet imploderen.
En hoe zit jij?quote:Op maandag 9 juni 2014 15:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens zie ik bij IG dat 100% van de klanten long zitten op Imtech
Doe er verder niks mee. Ze staan op mijn lijstje als ze flink op hun bek gaan. Er kan mijn inziens nog best wel wat vanaf.quote:
Blijf je erin zitten? Dit aandeel gaat nog wel een tijdje zakken denk ik of het wordt voor een tijdje een speculatieaandeel maar daarvoor moet het ook nog wel wat zakken(denk ik).quote:
Vandaag ruim 17 % gestegenquote:Op maandag 9 juni 2014 17:47 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Blijf je erin zitten? Dit aandeel gaat nog wel een tijdje zakken denk ik of het wordt voor een tijdje een speculatieaandeel maar daarvoor moet het ook nog wel wat zakken(denk ik).
En wat doet ie YTD?quote:Op maandag 9 juni 2014 18:00 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Vandaag ruim 17 % gestegen
Misschien wel een mooi moment om short posities in te nemenquote:Op maandag 9 juni 2014 18:00 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Vandaag ruim 17 % gestegen
We houden shortsell in de smiezenquote:Op maandag 9 juni 2014 18:07 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Misschien wel een mooi moment om short posities in te nemen
Ik heb meer lol aan individuen die allerlei drogredenen bedenken waarom het toch een geweldig bedrijf is, en elke koersdaling de schuld is van een externe omstandigheid.quote:Op maandag 9 juni 2014 18:59 schreef Speculant. het volgende:
Een grappig fenomeen is ook wel dat op fora specifiek over 1 bedrijf je altijd van die individuen hebt die het helemaal geweldig vinden dat een aandeel keldert.
Zouden die zelf zoveel verlies hebben gemaakt dat ze het de rest van de wereld ook maar toewensen?
Wat zou jij doen als je geen verstand hebt van beleggen, je veel geld in imtech hebt zitten en je het ziet kelderen nadat je op advies van je buurman hier veel geld in hebt zitten?quote:Op maandag 9 juni 2014 18:59 schreef Speculant. het volgende:
Een grappig fenomeen is ook wel dat op fora specifiek over 1 bedrijf je altijd van die individuen hebt die het helemaal geweldig vinden dat een aandeel keldert.
Zouden die zelf zoveel verlies hebben gemaakt dat ze het de rest van de wereld ook maar toewensen?
beter is het om in goede fondsen te zitten als DSM en Wessanen, met de focus op dividendquote:Op maandag 9 juni 2014 19:53 schreef crashbangboom het volgende:
De grootste lol heb ik natuurlijk aan grootmuilen met teveel testosteron die anderen Mongool noemen, en verrot schelden, en nu in een hoekje stilletjes zitten te bedenken hoe ze de huur van deze maand gaan betalen.
Dan moet ik wel lachen om dat soort internethelden op sokken. Sorry.
vielen de reclameinkomsten zo erg tegen dat ze jullie ook weer losgelaten hebben?quote:Op maandag 9 juni 2014 20:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
beter is het om in goede fondsen te zitten als DSM en Wessanen, met de focus op dividend
jullie ??quote:Op maandag 9 juni 2014 20:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
vielen de reclameinkomsten zo erg tegen dat ze jullie ook weer losgelaten hebben?
Met dat spammen is een Amerikaan nog rijk mee geworden 15 jaar. Die ging overal nietszeggende pennystocks promoten zodat ze opeens keihard gingen stijgen. Ik geloof dat hij wel is gestraft maar dat was meer een beetje extra premie betalen over de behaalde winst.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je geen verstand hebt van beleggen, je veel geld in imtech hebt zitten en je het ziet kelderen nadat je op advies van je buurman hier veel geld in hebt zitten?
Spammen op fora over hoe geweldig het wel niet is. Toch?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen kerel... de koers daalt van 2 naar 0,96 en niemand die je hoort. Vandaag een relatief lullige stijging en opeens is het hek van de dam.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:35 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ter info;
http://www.telegraaf.nl/d(...)hortposities___.html
Die is altijd 1 dag te laat, je hebt er feitelijk niets aan. Ja, achteraf is het altijd makkelijk praten.quote:Op maandag 9 juni 2014 18:10 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
We houden shortsell in de smiezen
Ik ben niet zo thuis in Imtech, maar een bagger management en fraude kan ook zijn voordelen hebben. Ik ken bedrijven die ook naar 0 gingen vanwege die redenen, waarbij een herstructurering werd doorgevoerd, en binnen korte termijn weer op de oude koers stonden.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:34 schreef crashbangboom het volgende:
Laat we eerlijk zijn, Imtech is een gevalletje fraude, wordt door de financiers bij hun kloten gehouden, heeft een dramatisch management waarbij comedy capers het summum van professioneel is,
En met name het laatste is de reden waarom zo veel short zit, en blijft zitten totdat ze op bijna nul een gigantische emissie gaan doen. Je zou haast opzet vermoeden.
Vroeger was dat makkelijker, met name via de yahoo boards.quote:Op maandag 9 juni 2014 20:49 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Met dat spammen is een Amerikaan nog rijk mee geworden 15 jaar. Die ging overal nietszeggende pennystocks promoten zodat ze opeens keihard gingen stijgen. Ik geloof dat hij wel is gestraft maar dat was meer een beetje extra premie betalen over de behaalde winst.
Stel die vraag eens aan jezelfquote:Op maandag 9 juni 2014 20:53 schreef ikjijallebei het volgende:
Heb je nou echt niet door hoe zielig je doet?
Fraude en slecht managment heeft natuurlijk nooit voordelen. Wat wel kan gebeuren is dat er een negatieve hype ontstaat en dat een aandeel echt ver onder zijn intrinsieke waarde daalt (inclusief de fraude). Albert Heijn heeft soortgelijk ook op 2,50 gestaan. Dat zijn wel koopmomenten dan.quote:Op maandag 9 juni 2014 20:54 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in Imtech, maar een bagger management en fraude kan ook zijn voordelen hebben. Ik ken bedrijven die ook naar 0 gingen vanwege die redenen, waarbij een herstructurering werd doorgevoerd, en binnen korte termijn weer op de oude koers stonden.
Maar goed, daar kun je hier natuurlijk nog niet vanuit gaan. Als je nu alsmaar van die pieken gaat krijgen maken ze het wel leuker om short te gaan.
Waarom heb jij 3000 stuks imtech gekocht?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
ik had vorige week een 3000 gekocht voor 1,21 en had er een uur later al spijt van en gelukkig gelijk weer gedumpt
gekke bokkesprongen is nooit goed
Waarom wilde je ze hebben als je ze na een uur weer dumpte? Wat was er fundamenteel verandert bij Imtech?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
ik had vorige week een 3000 gekocht voor 1,21 en had er een uur later al spijt van en gelukkig gelijk weer gedumpt
gekke bokkesprongen is nooit goed
Wat waren dan toch de redenen om het aan te kopen of aan te houden? Als er fraude nieuws naar buiten komt kun je er dan niet beter uitstappen en afwachten?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:25 schreef LXIV het volgende:
Ik heb redelijk wat imtech, maar dat heeft me tot nu toe zo'n 4% op mijn jaarrendement gekost. (Anders stond ik al op de 15%!)
Heb ze bij de afgelopen claimemissie gekocht, omdat afgelopen claimemissies (bij andere fondsen) altijd prima momenten waren om in te stappen. Vaak zat ik al in dat aandeel en moest toen enkel lappen om niet te verwateren. Maar nu zag ik mijn kans om eens geheel vrij in te stappen (en te profiteren). Dat werd het niet, alhoewel het verlies ook redelijk beperkt is met 50%.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:49 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Wat waren dan toch de redenen om het aan te kopen of aan te houden? Als er fraude nieuws naar buiten komt kun je er dan niet beter uitstappen en afwachten?
opwelling, maar gelijk weer weg, voor zelfde geld, ging tegen mijn eigen regels inquote:Op maandag 9 juni 2014 21:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom heb jij 3000 stuks imtech gekocht?
ik heb meer op met dividend aandelen, ,maar ik had ook nooit verwacht dat Imtech zo in elkaar zou lazeren , nooit in geen miljoen jaarquote:Op maandag 9 juni 2014 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom wilde je ze hebben als je ze na een uur weer dumpte? Wat was er fundamenteel verandert bij Imtech?
Als je koopt moet je (los van wat de koers doet) er van overtuigd zijn dat het bedrijf nu te goedkoop in de etalage staat. Dat die koers dan zomaar wat verder daalt is niet relevant.
Ik ook.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb meer op met dividend aandelen
...quote:Op maandag 9 juni 2014 21:24 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Stel die vraag eens aan jezelf
Het nieuwe koersdoel komt aardig in de buurt van jouw voorspelde 0 euro.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:37 schreef ikjijallebei het volgende:
Mijn koersdoel blijft 0.
2013 holiday voor Imtech.
Versoepeling + uitstel van testen convenanten.
Moet ik het ook nog kauwen?
De toko had gewoon failliet gegaan als de Rabo en ING niet besloten hadden in 2013 de convenanten maar links te laten liggen. Allemaal uitstel van executie.
Voor de cijfers koop ik weer een zooi put opties. Gratis rijk worden ftw !!!
Dat heb jij goed gezienquote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:40 schreef arjan1112 het volgende:
Dus Imtech blijft bestaan maar het aandeel gaat naar 10 cent ofzo, emissie op emissie om schulden af te lossen ?
quote:Op maandag 24 februari 2014 18:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |