Ja, wat je op de achtergrond ziet was de taart.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:47 schreef Cathmar het volgende:
Mooie meid Tico. Mijn zesjarige zou heel wat over hebben voor zulk mooi haar hoor.
Mijnes heeft pluis-touw haar en het groeit voor geen meter. Dus korte boblijn en als alle meiden op school lang haar hebben baal je daar stevig van als zesjarige.
Feestje al gehad?
Daar heb je vast enorm mee gescoord. Leuk!quote:Op maandag 10 februari 2014 14:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, wat je op de achtergrond ziet was de taart.
Had papa geregeld. Hij verdient de credits.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Daar heb je vast enorm mee gescoord. Leuk!
Doen jullie dan 2x haar verjaardag?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Had papa geregeld. Hij verdient de credits.
Nee, de verjaardag was bij papa.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:50 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Doen jullie dan 2x haar verjaardag?
En doe je een kinderfeestje? Leuke plannen?
Ik vlecht het haar eigenlijk als ik maar een beetje tijd heb.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:58 schreef Nijna het volgende:
Tico, dat haar wat los moet... herkenbaar, maar ze hebben een hekel aan knopen in het haar, dus ik roep dan gauw dat als we een staart maken, er veel minder knopen in komen en dan mag ik het weer lekker in een staart doen.
6 jaar alweer en zo'n mooie echte meidentaart.
Ook als het ingevlochten is? Ik heb het wel bij een staart of knot idd… Dat ik het even losgooi overdag. Maar bij invlechten trekt het verder toch niet?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Gefeliciteerd Tico. 6 alweer! Ik kreeg altijd pijn in m'n haar van staarten. Dus ik snap die drang tot los haar wel.
ja, ook bij een vlecht. Ik ben denk ik een jankerd heel gevoelig.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook als het ingevlochten is? Ik heb het wel bij een staart of knot idd… Dat ik het even losgooi overdag. Maar bij invlechten trekt het verder toch niet?
Nou ja, Jen is ook erg gevoelig voor alles op haar huid, of in dr haar of kammen…quote:Op maandag 10 februari 2014 15:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, ook bij een vlecht. Ik ben denk ik een jankerd heel gevoelig.
Borstelen gaat hier echt 100x beter sinds we een tangle teezer hebben.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, Jen is ook erg gevoelig voor alles op haar huid, of in dr haar of kammen…
Maar goed, ik vind het geen potje, dus bij mij gaat het haar vast. klaar.
ik heb uiteindelijk gekozen voor iets korter haar. Of mijn moeder, beter gezegd.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, Jen is ook erg gevoelig voor alles op haar huid, of in dr haar of kammen…
Maar goed, ik vind het geen potje, dus bij mij gaat het haar vast. klaar.
Nee het haar mag niet geknipt.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb uiteindelijk gekozen voor iets korter haar. Of mijn moeder, beter gezegd.
Nu ik zelf mag kiezen heb ik van schrik eigenlijk altijd lang haar.en dat kan ik ook prima opsteken. Maar niet zo idioot strak als mijn moeder deed.
Oh ja, vooral met invlechten!quote:Op maandag 10 februari 2014 15:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook als het ingevlochten is? Ik heb het wel bij een staart of knot idd… Dat ik het even losgooi overdag. Maar bij invlechten trekt het verder toch niet?
Ik vind het heel goed gaan ja. Ze is lekker vrolijk en open. Im heb het idee dat de dame goed in haar velletje zit momenteel.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:59 schreef miss_sly het volgende:
Misschien dan maar niet te veel bedenken en er zo open mogelijk heengaan.
Gaat het wat beter met Jen?
Wat fijn.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het heel goed gaan ja. Ze is lekker vrolijk en open. Im heb het idee dat de dame goed in haar velletje zit momenteel.
Waar heb je de foto gekregen?quote:Op maandag 10 februari 2014 22:14 schreef Tinuviel het volgende:
Tico gefeliciteerd met Jen! En succes voor morgen.
Karin wat naar voor Lars. Goed dat je de juf en de directeur erover hebt gesproken en dat er nu door de school een reactie komt. Ik hoop dat het helpt om deze kinderen grenzen te stellen.
Hier hebben we foto van de juffen- en meesterdag van de klas gekregen van iedereen in griezelcostuum. Eens kijken of die mooi is, dan wil ik hem wel uitprinten.
Ik zal hem je doormailen.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:23 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Waar heb je de foto gekregen?
Ik heb niets gezien?
Het werd niks beter vanochtend. Er was een nieuwe invaljuf, maar ze was wat laat omdat ze op de verkeerde locatie stond. Dus heel snel even instructies van andere middenbouwjuf, maar die moest toch ook naar haar eigen klas. Want een aantal bovenbouwers moesten bij de middenbouw groepen in ivm de cito. Allemaal drukte in de klas, tafels in het looppad. Kinderen die over de gangen zwierven. En onderbouwers die indruk probeerden te maken op de bovenbouwers..quote:Op maandag 10 februari 2014 23:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Beetje teveel allemaal df? Sneu ja. Fijn dat je er voor hem kan zijn.
Mooi! Succes!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:23 schreef Ticootje het volgende:
Er wordt wel een behandelplan opgesteld om ons als ouders en Jen te begeleiden om haar dat gevoel van veiligheid te kunnen geven. Dat zij dat gevoel vanuit zichzelf kan gaan ervaren.
Typisch dat je het noemt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:24 schreef Keshet het volgende:
Dat is al met al nog een heel verhaal Tico! Jullie herkennen Jen er dus wel in? Fijn dat er een plan komt waar je iets mee kan!
Valt het dan ook onder de noemer hechtingsproblematiek?
En hoi. Ik heb een kleuter.
Klinkt alsof je je goed kunt vinden in hun bevindingen. Kunnen jullie goed samen aan de slag?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Typisch dat je het noemt.
Uit alle observaties hebben ze daar ook wat over gezegd ja. Ze gaat erg makkelijk met vreemden mee, zoekt daarin niet eerst bevestiging bij wat normaal haar veilige basis zou moeten zijn, namelijk de ouders. Ook laat zij naar de onderzoekers niet merken of ze je al eerder heeft gezien of niet. Ze is daarin ook moeilijk te peilen, want ze vertelt heel weinig.
Bijvoorbeeld, als ik haar naar school breng, loopt ze zelf de school in en naar de klas. Dat regelt ze zelf wel. Maar dat is niet normaal voor haar leeftijd.
Het beeld wat er geschetst werd klopt ook gewoon goed. En ik hoop dat we er echt samen mee aan de slag kunnen om haar hierbij beter te kunnen helpen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Klinkt alsof je je goed kunt vinden in hun bevindingen. Kunnen jullie goed samen aan de slag?
Fijn voor je meisje dat er een plan komt.
Hoe vind je het? Kun je er iets mee?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:23 schreef Ticootje het volgende:
Uit het gesprek blijkt dat Jen een heel onzeker meisje is wat heel veel bevestiging zoekt in haar omgeving. Ze oefent overal waar het kan controle uit op mensen om haar heen, zodat zij het gevoel heeft controle te hebben op wat er om haar heen gebeurd. Ze mist een gevoel van veiligheid bij zichzelf en probeert op deze manier een veilig gevoel te creëren. Als ze die controle verliest, dan brengt dat verwarring of woede met zich mee.
Ze heeft kenmerken die je onder de noemer autisme zou kunnen onderbrengen, maar dat past niet in het totaalbeeld van haar. Ze is heel open en sociaal.
Er wordt wel een behandelplan opgesteld om ons als ouders en Jen te begeleiden om haar dat gevoel van veiligheid te kunnen geven. Dat zij dat gevoel vanuit zichzelf kan gaan ervaren.
Dus waar ik vaak de grap maak, er is er maar 1 de baas en dat is Jennifer. In feite heb ik daar ook een punt te pakken. En dat is niet omdat Jennifer het ons flink zuur wilt maken, maar het komt voort uit een behoefte die zij heeft.
Mini is een kleuterquote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:24 schreef Keshet het volgende:
Dat is al met al nog een heel verhaal Tico! Jullie herkennen Jen er dus wel in? Fijn dat er een plan komt waar je iets mee kan!
Ik baseerde het voor al op dit stukje uit je vorige post:"Ze mist een gevoel van veiligheid bij zichzelf en probeert op deze manier een veilig gevoel te creëren. Als ze die controle verliest, dan brengt dat verwarring of woede met zich mee. "quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Typisch dat je het noemt.
Uit alle observaties hebben ze daar ook wat over gezegd ja. Ze gaat erg makkelijk met vreemden mee, zoekt daarin niet eerst bevestiging bij wat normaal haar veilige basis zou moeten zijn, namelijk de ouders. Ook laat zij naar de onderzoekers niet merken of ze je al eerder heeft gezien of niet. Ze is daarin ook moeilijk te peilen, want ze vertelt heel weinig.
Bijvoorbeeld, als ik haar naar school breng, loopt ze zelf de school in en naar de klas. Dat regelt ze zelf wel. Maar dat is niet normaal voor haar leeftijd.
Ik vind het vooral fijn om gewoon een bevestiging te hebben dat meerdere mensen, onderzoekers en leraren, hetzelfde beeld schetsen over Jen. Dat ze in feite overal hetzelfde laat zien. En dat dat beeld wat ze laat zien gewoon niet helemaal klopt met hoe leeftijdsgenootjes zijn. En daarin is dan eindelijk de erkenning, er is iets met mijn kind, maar wat is er toch aan de hand, waarom reageert ze zo.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe vind je het? Kun je er iets mee?
Fijn dat er een behandelplan komt. Ik hoop dat Jen en jullie daar veel aan hebben en ze meer vertrouwen en veiligheid kan gaan ervaren!
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je hebt zelf al heel lang het idee dat er 'iets' is, maar je stond daar alleen in. Kan me voorstellen dat erkenning al een grote stap is. En als hier nu echt iets concreets uitkomt waar ze zich fijner van gaat voelen en het voor jullie allemaal beter gaat, is dat natuurlijk helemaal fijn.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral fijn om gewoon een bevestiging te hebben dat meerdere mensen, onderzoekers en leraren, hetzelfde beeld schetsen over Jen. Dat ze in feite overal hetzelfde laat zien. En dat dat beeld wat ze laat zien gewoon niet helemaal klopt met hoe leeftijdsgenootjes zijn. En daarin is dan eindelijk de erkenning, er is iets met mijn kind, maar wat is er toch aan de hand, waarom reageert ze zo.
Alleen die erkenning al, na jaren tobben en perioden van strijd, is gewoon erg fijn. En natuurlijk is het helemaal fijn dat we er ook concreet iets mee kunnen.
Jeuj!quote:
450 gram bij geboorte.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jeuj!Ze was wel heel klein...
Gefeliciteerd!
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:24 schreef Keshet het volgende:
Ja en nee. We hebben een sterke wisselwerking. Als we niet goed in ons vel zitten zijn we geneigd snel in een negatieve spiraal te raken. Ik raak geïrriteerd door haar gedrag en mijn irritatie lokt bij haar dat gevoel van onveilig uit.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:31 schreef Keshet het volgende:
[..]
450 gram bij geboorte.![]()
Maakt dat het juist niet moeilijker Tico, dat jullie zo op elkaar lijken?
nou dat herken ik erg van de relatie die ik heb met mijn moeder. langer dan 3 dagen in elkaars buurt gaat gewoon domweg niet. trekken we geen van beiden en loopt enkel uit in frustratie, verdriet en geruziequote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja en nee. We hebben een sterke wisselwerking. Als we niet goed in ons vel zitten zijn we geneigd snel in een negatieve spiraal te raken. Ik raak geïrriteerd door haar gedrag en mijn irritatie lokt bij haar dat gevoel van onveilig uit.
Maar daarin tegen staat ook, dat als we ons goed voelen dat dat ook een wisselwerking heeft. Jen kan mij heel vrolijk maken, ook als ik me soms niet vrolijk voel. En ik kan Jen ook vrolijk maken als ze een moeilijke dag heeft.
Maar ik denk dat als we kunnen erkennen dat onze relatie heftig kan reageren op hoe we ons voelen, dat we daarmee ook rekening kunnen houden. Natuurlijk zal dat nu vooral vanaf mijn kant moeten blijken, maar later kan Jen daarin ook zelf sturen dat we soms even gas terug moeten nemen en elkaar de ruimte moeten gunnen.
Nou gelukkig heb ik dat absoluut niet met Jen. Het is zo dat als ze een langere tijd bij mij is dat het juist beter gaat dan steeds maar te wisselen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:43 schreef simmu het volgende:
[..]
nou dat herken ik erg van de relatie die ik heb met mijn moeder. langer dan 3 dagen in elkaars buurt gaat gewoon domweg niet. trekken we geen van beiden en loopt enkel uit in frustratie, verdriet en geruzie
gelukkig! hebben ze een concreet plan om haar meer veiligheid te bieden?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou gelukkig heb ik dat absoluut niet met Jen. Het is zo dat als ze een langere tijd bij mij is dat het juist beter gaat dan steeds maar te wisselen.
Dat gevoel van veiligheid zit vooral in Jen zelf. Dus daaraan gaan we werken ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:23 schreef simmu het volgende:
[..]
gelukkig! hebben ze een concreet plan om haar meer veiligheid te bieden?
Ik kan me zo voorstellen dat het wisselen voor een kind met hechtingsproblematiek ook niet gemakkelijk is. Hopelijk zitten jullie op een lijn met de begeleiding die jullie daarin krijgen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou gelukkig heb ik dat absoluut niet met Jen. Het is zo dat als ze een langere tijd bij mij is dat het juist beter gaat dan steeds maar te wisselen.
De omgangsregeling moet sowieso worden omgegooid. Maar dat ook de onderzoekers nu bevestigden dat de huidige regeling niet in het belang is van Jennifer is wel fijn. En hoe de regeling dan wel wordt weten we nog niet. Maar het belang van de meiden staat daarin voorop.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:40 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat het wisselen voor een kind met hechtingsproblematiek ook niet gemakkelijk is. Hopelijk zitten jullie op een lijn met de begeleiding die jullie daarin krijgen.
Veel sterkte en hopelijk gemakkelijkere tijden.
Lastig hoor, lijkt me. Je hebt natuurlijk het belang van Jen, maar ook de praktische zaken om rekening mee te houden en dan nog je middelste, die er ook in mee moet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De omgangsregeling moet sowieso worden omgegooid. Maar dat ook de onderzoekers nu bevestigden dat de huidige regeling niet in het belang is van Jennifer is wel fijn. En hoe de regeling dan wel wordt weten we nog niet. Maar het belang van de meiden staat daarin voorop.
Niet!!!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:24 schreef Keshet het volgende:
Kan papa zich ook vinden in de resultaten? Verwacht je wel dat jullie er samen uit kunnen komen?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De omgangsregeling moet sowieso worden omgegooid. Maar dat ook de onderzoekers nu bevestigden dat de huidige regeling niet in het belang is van Jennifer is wel fijn. En hoe de regeling dan wel wordt weten we nog niet. Maar het belang van de meiden staat daarin voorop.
Dat hoop ik wel ja. We moeten ons allemaal schikken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:46 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Kan papa zich ook vinden in de resultaten? Verwacht je wel dat jullie er samen uit kunnen komen?
Dit is het enige wat mij opvalt. Ook een autist kan open en sociaal zijn. Het kan zijn dat jij het nu zo opschrijft en dat het wel anders in de rapportage staat, maar als dat de reden is waarom het geen autisme kan zijn, vind ik dat een beetje een rare conclusiequote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:23 schreef Ticootje het volgende:
Ze heeft kenmerken die je onder de noemer autisme zou kunnen onderbrengen, maar dat past niet in het totaalbeeld van haar. Ze is heel open en sociaal.
Het zou niet passen in dat beeld. En eerlijk is eerlijk, ze heeft heus aparte trekjes, maar ik kan me prima vinden in het beeld wat ze hebben van haar. Het klopt gewoon.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit is het enige wat mij opvalt. Ook een autist kan open en sociaal zijn. Het kan zijn dat jij het nu zo opschrijft en dat het wel anders in de rapportage staat, maar als dat de reden is waarom het geen autisme kan zijn, vind ik dat een beetje een rare conclusie
Ik bedoel het overigens niet verkeerd hoor, ik ben blij dat er nu eindelijk duidelijkheid is voor jullie, maar het viel me gewoon op.
Dat laatste is sowieso fijnquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het zou niet passen in dat beeld. En eerlijk is eerlijk, ze heeft heus aparte trekjes, maar ik kan me prima vinden in het beeld wat ze hebben van haar. Het klopt gewoon.
Nou ja, een van de kenmerken van een ASS is toch wel problemen in het sociale contact. Dus zo gek vind ik het niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit is het enige wat mij opvalt. Ook een autist kan open en sociaal zijn. Het kan zijn dat jij het nu zo opschrijft en dat het wel anders in de rapportage staat, maar als dat de reden is waarom het geen autisme kan zijn, vind ik dat een beetje een rare conclusie
Ik bedoel het overigens niet verkeerd hoor, ik ben blij dat er nu eindelijk duidelijkheid is voor jullie, maar het viel me gewoon op.
UHh, ja, maar dat kan dus ook te open en te sociaal zijnquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:21 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nou ja, een van de kenmerken van een ASS is toch wel problemen in het sociale contact. Dus zo gek vind ik het niet.
Ja, dat weet ik. Of heel open en sociaal lijken, maar het toch niet zijn, volgens de gangbare norm.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:23 schreef Troel het volgende:
[..]
UHh, ja, maar dat kan dus ook te open en te sociaal zijnDat is namelijk ook een probleem
Dat kan ik vanaf hier niet inschatten, Ticootje kan dat gelukkig wel en zal dat ook echt wel doen. Maar ik moest het echt gewoon wel even melden, just in casequote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:26 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Of heel open en sociaal lijken, maar het toch niet zijn, volgens de gangbare norm.
Maar te open en sociaal zou toch helemaal niet stroken met het beeld wat ze verder schetst...
Dat is waar natuurlijk.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Het feit dat ze vrij snel doorleren, wil toch niet zeggen dat À voldoende is? Als ze eenmaal een beetje kunnen lezen, gaat het vaak ook heel snel, maar dat wil niet zeggen dat ze bij dat beetje al voldoende kunnen lezen.
Ik heb precies hetzelfde idee hoor DJMO. Thies heeft een gruwelijke hekel aan de zwemles (en die is al aangepast). Dus met A is het klaar. Dan gaan we zelf een paar keer per maand zwemmen om het goed bij te houden en evt uit te breiden.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:54 schreef DJMO het volgende:
oke, echt veel is het niet dus. Toch denk ik dat ik geen compleet pakket ga afnemen, maar het per diploma ga bekijken hoe hij zwemmen vindt. Als hij het niets vind, sjah, z'n A moet hij minimaal halen van me, b en c vind ik niet verplicht nodig. Als hij het echt leuk vind, mág hij natuurlijk wel door.
thnx all.
de zwemeisen van nu zijn wel grondig veranderd tov hoe wij vroeger zwemles kregen. Bij A waren wij net watervrij en bij C konden we reddend zwememn, Nu is het dat je bij A heel goed zelfredzaam bent. Dus A vind ik voldoende als hij het een drama vindt. Vind hij het leuk, kunnen we altijd nog door voor B en C.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben natuurlijk ook gruwelijk trots als ze haar A ooit haalt, dat spreekt toch voor zich? En ik vind het reuzeknap van die kleintjes. Natuurlijk kunnen ze wel zwemmen, maar ze kunnen zich nog niet echt redden bij onverwachte gebeurtenissen. Of minder goed in ieder geval. Dus gaan wij proberen of S tot C door wil gaan, zonder drama, maar desnoods wel met een beetje overtuiging van onze kant. Als het drama wordt, stoppen we eerder.
Ja, dat zeker! Zwembaden zijn overal zo druk en vol met attracties!quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:28 schreef Spuuglokje het volgende:
Vroeger had je als je geluk had een glijbaan en een duikplank bij het zwembad. Tegenwoordig is het zwembad vaak een zwemparadijs met wildwaterbanen en soms van die klimmattenbouwsels. Dan zou ik toch minimaal B willen voor mijn kind.
Ja, dat zeg ik, maar dat is niet waar, volgens anderen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:32 schreef Vicky het volgende:
Omdat ze met A helemaal nog niet zo goed kunnen zwemmen.
Maar als je dan naar de eisen kijkt zit er geen echt mega verschil tussen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:28 schreef Spuuglokje het volgende:
Vroeger had je als je geluk had een glijbaan en een duikplank bij het zwembad. Tegenwoordig is het zwembad vaak een zwemparadijs met wildwaterbanen en soms van die klimmattenbouwsels. Dan zou ik toch minimaal B willen voor mijn kind.
zwemmen voor C is echt zwaar. De is niet alleen maar simpel baantjes trekken. Daar komt veel meer bij kijken.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:33 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar als je dan naar de eisen kijkt zit er geen echt mega verschil tussen.
Dat was vroeger wel anders.
ik las het verkeerd... Bril niet opquote:Op woensdag 12 februari 2014 21:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, maar dat is niet waar, volgens anderen.
Natuurlijk! En dat lijkt me ook meer dan logisch.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:37 schreef Vicky het volgende:
Ik weet wel zeker dat ze met C veel beter zwemmen dan met alleen A.
is het dan niet (ook) een kwestie van puur ervaring opdoen ?? door ervaring krijg je ook meer vertrouwen ..quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:37 schreef Vicky het volgende:
Ik weet wel zeker dat ze met C veel beter zwemmen dan met alleen A.
Amber kon echt wel zwemmen met alleen A maar nu met C zwemt ze veel beter. De slagen zijn sterker en ze in veel zelfverzekerder
Plus ik kan me zo voorstellen dat een kind ook wel graag vakantie wil vieren.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Via een soort van kamp kan ik met S aankomende voorjaarsvakantie al vijf dagen les van 3,5 uur per dag met grote kans op A gaan doen. Als ik zie hoe moe ze al is na 45 minuten, lijkt me dat echt veel te vermoeiend. Misschien als ze volgend jaar dicht tegen A aan zit of zo, maar om te starten lijkt het me echt lang en vermoeiend.
Wij zijn ook met zo'n cursus begonnen vorig jaar. 2 wk (kerstvakantie) elke dag 2,5 uur les.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Via een soort van kamp kan ik met S aankomende voorjaarsvakantie al vijf dagen les van 3,5 uur per dag met grote kans op A gaan doen. Als ik zie hoe moe ze al is na 45 minuten, lijkt me dat echt veel te vermoeiend. Misschien als ze volgend jaar dicht tegen A aan zit of zo, maar om te starten lijkt het me echt lang en vermoeiend.
Ook dat, niet onbelangrijk.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Plus ik kan me zo voorstellen dat een kind ook wel graag vakantie wil vieren.
nope. Mijn oudsten hebben eerst A en B gehaald. Toen geen les. Gingen ze zwemmen in het meer bij opa en verzopen bijna. Oudste was 9,middelste 7. Nog 4 maanden les in het buitenbad, C gehaald en nu kunnen ze pas écht zwemmen. Waar het eerst meer boven water blijven was.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
is het dan niet (ook) een kwestie van puur ervaring opdoen ?? door ervaring krijg je ook meer vertrouwen ..
En E had toch ook meer dan 30 minuten les per week, of niet? Dat zal vast allemaal wel helpen hoor, denk ik wel.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij zijn ook met zo'n cursus begonnen vorig jaar. 2 wk (kerstvakantie) elke dag 2,5 uur les.
Ik weet niet of het heeft geholpen, maar 1 jaar en 1 maand later heeft ze a en b
Twee keer in de week 45 min. En sinds dit schooljaar ook nog schoolzwemmen erbij.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:22 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
[..]
En E had toch ook meer dan 30 minuten les per week, of niet? Dat zal vast allemaal wel helpen hoor, denk ik wel.
Ik vind voor mezelf 30 minuten per week al meer dan genoeg, en dan bedoel ik echt voor mezelf.
Vind je het zo erg, ja? Echt voor jezelf, of omdat je R ook mee moet nemen?quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:22 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
[..]
En E had toch ook meer dan 30 minuten les per week, of niet? Dat zal vast allemaal wel helpen hoor, denk ik wel.
Ik vind voor mezelf 30 minuten per week al meer dan genoeg, en dan bedoel ik echt voor mezelf.
Ik heb inmiddels een zwembadvriendin.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind je het zo erg, ja? Echt voor jezelf, of omdat je R ook mee moet nemen?
S zwemt drie kwartier en ik vind het leuk om naar te kijken. Nog wel, misschienals dat niet meer zo is, neem ik een boek mee
is dat dan niet meer een kwestie van onvoldoende erin gestampt? hebben ze toen in de periode van diploma halen en zwemmen in meer veel gezwommen?quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nope. Mijn oudsten hebben eerst A en B gehaald. Toen geen les. Gingen ze zwemmen in het meer bij opa en verzopen bijna. Oudste was 9,middelste 7. Nog 4 maanden les in het buitenbad, C gehaald en nu kunnen ze pas écht zwemmen. Waar het eerst meer boven water blijven was.
nope. Was echt trainen op handigheid. Sterker worden, meer kunnen. Én buiten zwemmen. Ik ben echt geschrokken van het niveauverschil van mijn kind dat alleen maar buiten heeft gezwommen en de binnen klanten. Alhoewel je ook bij jongste een erg groot verschil zag in zelfredzaamheid na C. En die haalde B en C in één seizoen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:33 schreef simmu het volgende:
[..]
is dat dan niet meer een kwestie van onvoldoende erin gestampt? hebben ze toen in de periode van diploma halen en zwemmen in meer veel gezwommen?
Ik denk dat het van het kind afhangt. Onze oudste is haar slag nooit kwijtgeraakt, maar jongste had na een vakantie in NL echt jarenlang moeite om niet te verzuipen. Terwijl we van heel jong afaan vele malen meer zwemmen dan jullie waarschijnlijk doen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:33 schreef simmu het volgende:
is dat dan niet meer een kwestie van onvoldoende erin gestampt? hebben ze toen in de periode van diploma halen en zwemmen in meer veel gezwommen?
ja dat denk ik ook van die kilometers. En ik geloof best dat je het niet 1,2,3 verleerd, maar als zich een acute situatie voordoet, red je het dan ook?quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:39 schreef Nijna het volgende:
En zelfs met ABC op zak begint het pas echt, want het is net als met autorijden volgens mij, je moet "kilometers" gaan maken. Ervaringen opdoen, verder conditie bouwen.
Er wordt bij ons met elke diploma uitreiking gezegd dat je vooral regelmatig moet blijven zwemmen met je kind, dat dat echt heel belangrijk is.
Want hoewel ze zich behoorlijk kan redden in het water, laat ik M. nog absoluut niet alleen in het zwembad. Ik wil haar minimaal kunnen zien. Ze heeft haar C en zwemt absoluut beter dan na haar A, maar ik denk sowieso dat als ze in het water valt of als er iemand aan haar trekt of duwt, het blinde paniek is en wat ze dan doet dat weet ik niet.
In frankrijk mogen kinderen onder de 10 gewoon niet zonder toezicht in zwembaden. Die snappen er soms niets van dat nederlandse kinderen bij een jaar of 7 echt wel goed kunnen zwemmen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook van die kilometers. En ik geloof best dat je het niet 1,2,3 verleerd, maar als zich een acute situatie voordoet, red je het dan ook?
Mijn opa bijvoorbeeld heeft al zijn zwemdiploma's, deed altijd aan reddend zwemmen etc en zwom veel. Maar ik denk dat ie al 20 jaar niet meer in het water is geweest, en als ie nu in de sloot zou raken? Ik weet het niet
Maar goed, in NL hebben we sowieso de 'luxe' dat het gemeengoed is dat alle kinderen leren zwemmen. In bijvoorbeeld Frankrijk is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend en kunnen veel kinderen niet zwemmen.
ja idd, en terecht als je ze soms zietquote:Op donderdag 13 februari 2014 08:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In frankrijk mogen kinderen onder de 10 gewoon niet zonder toezicht in zwembaden. Die snappen er soms niets van dat nederlandse kinderen bij een jaar of 7 echt wel goed kunnen zwemmen.
Ze kennen daar het begrip zwemlessen volgens mij niet eens. Ik zie vaak die ouders zelf staan kloten met de kinderen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja idd, en terecht als je ze soms ziet
hoewel ik voor mn werk toen ooit wel eens op zo'n camping zat in zo'n animatieteam voor kinderen, en daar zei de camping-directeur doodleuk, "oh het is vanmorgen 35 graden in de schaduw, ga maar lekker zwemmen met die kinderen!" Ehm... in mn eentje? met 15 kinderen waarvan 10 Frans? Ik dacht het nietgrapjurk...
![]()
met dat okselhaar wat dan zo gezellig meedeind op dat waterquote:Op donderdag 13 februari 2014 08:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze kennen daar het begrip zwemlessen volgens mij niet eens. Ik zie vaak die ouders zelf staan kloten met de kinderen.
Muziekles lijkt me ook wel wat. We hebben hier een muziekschool die van alles aanbiedt, maar goedkoop is het nietquote:Op donderdag 13 februari 2014 08:50 schreef mignonne het volgende:
wij wachten overigens tot ze 6 is met zwemles. En ik ben wel van plan om daarna regelmatig met ze te gaan zwemmenik heb mn A en B diploma, geen C, daar had ik geen zin meer in. Maar ik heb wel al mn snorkeldiploma's en mn perslucht-duikbrevetten.
Even iets heel anders dan zwemles, muziekles? Doen jullie daar wat mee en zo ja wat en vanaf welke leeftijd?
Vroeger gaven ze bij ons op de muziekschool muzikale vorming, een jaar lang van gitaar en drums tot viool en piano en daarna konden ze dan zelf een instrument kiezen. Zoiets zou ik wel leuk vinden.
Hoewel mn oudste zelf wel graag viool wilde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft je huisarts email consult???quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:42 schreef -Spring het volgende:
Aaargh, nee! Ik vermoed dat L krenbaard heeft.
Ze hád een koortslip waarvan de blaasjes inmiddels zijn ingedroogd. Nu zit er een korst in dr mondhoek. Rotzicht altijd, maar dat gaat wel weg.
Nu komen er rond die korst alleen kleine rode puntjes. En daar maak ik me zorgen over. Ik heb de ha inmiddels een foto gemaild. Ben benieuwd.
Jup. Althans, of ie dat officieel heeft weet ik niet, maar ik mail m regelmatig met dit soort vragen (en foto's) en ik krijg altijd antwoord.quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heeft je huisarts email consult???
Oh oke, ik zou niet eens weten wat het email adres van mijn huisarts isquote:Op donderdag 13 februari 2014 09:49 schreef -Spring het volgende:
[..]
Jup. Althans, of ie dat officieel heeft weet ik niet, maar ik mail m regelmatig met dit soort vragen (en foto's) en ik krijg altijd antwoord.
Een antwoord is wmb trouwens ook al 'kom maar even langs'. Dan weet ik iig geval zeker dat ik me niet voor niets zorgen maak.
Ik denk het ook. Ze zal ws wel aan het koortslipkorstje hebben gekrabt waardoor er kokken in zijn gekomen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:51 schreef simmu het volgende:
het ziet er idd wel uit als krentenbaard spring. is ook gerelateerd aan een koortslip in de zin van "het speelt op bij weerstandsverzwakking". asap zalfje halen, daar knapte het hier vlot mee op
Wanneer krijg je de uitslag?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:59 schreef -Spring het volgende:
Op mijn initiatief.Ze is al weken oververmoeid.
prikken ging goed!
Wat rotquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Sjeen het volgende:
Pffff... Isa had zondag volleybaltoernooi, ze deden het hardstikke goed en netjes volgens de regels. Een van de tegenstanders in de poule niet, die speelden vreselijk vals en de scheidsrechter stond rechtop te slapen. En uiteraard werd het valsspelende team eerste en het team van Isa tweede in de poule, op sets verschil want ze hadden allebei twee wedstrijden gewonnen en tegen elkaar gelijk gespeeld. Lekkere mentaliteit
Maar goed, we hebben de meiden gezegd dat ze wat ons betreft de echte winnaars waren. En dat we liever zien dat ze met eerlijk spelen laatste worden dan met valsspelen eerste
bij CMV (volleybal tot twaalf jaar) begin je met vier in het veld en als de bal uit of op de grond komt, moet er iemand uit het veld. Je speelt de tegenstander weg als het ware en krijgt dan een punt. Maar als de tegenstander stiekem blijft staan, is het moeilijk punten verdienenquote:Op woensdag 19 februari 2014 10:12 schreef trui het volgende:
hoe kun je met volleybal eigenlijk vals spelen?
oh goed dat je het zegt! Vandaag! Ff bellen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:06 schreef Sjeen het volgende:
Spring, wanneer krijgen jullie de uitslag van het bloedprikken?
Of Kellogs Cornflakes eten, zit ook echt ijzer inquote:Op woensdag 19 februari 2014 12:32 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon de fiets afvijlen en door de spaghetti.
Rundvlees.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:34 schreef miss_sly het volgende:
Gewoon volkoren brood eten en daar sinaasappelsap bij drinken is ook een goede. Vitamine C bevordert de opname van ijzer. Geen melk bij het eten, want dat remt inderdaad de opname.
Beter lezen.
Broccoli is ook een goede, inderdaad. En vlees. Sowieso is verse jus drinken bij het avondeten bijvoorbeeld een goede om meer en beter ijzer op te nemen.
Ja, klopt, maar wij eten nooit varkensvlees en weinig kip, dus voor mij is vlees hetzelfde als rundvleesquote:
Wij eten een kippenfamilie per week denk ik. Varkensvlees ben ik sowieso niet enorm fan van, behalve de spekjes in mn zuurkool.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar wij eten nooit varkensvlees en weinig kip, dus voor mij is vlees hetzelfde als rundvlees
Spekjes is ook het enige varkensvlees dat wij eten, eigenlijk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij eten een kippenfamilie per week denk ik. Varkensvlees ben ik sowieso niet enorm fan van, behalve de spekjes in mn zuurkool.
Wow, ik hoor hier niet maar ben echt verbaasd over bovenstaande. Ik ben altijd lyrisch over floradix, omdat ik daardoor (denk ik?) in 3 weken van 4.3 naar 7.7 was qua hb. Mijn vertrouwen is best hoog daarin dus. Ik ga me er eens in verdiepen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:44 schreef mignonne het volgende:
Laat je niet verleiden tot floradix, het kost je een berg en is niet bewezen effectief. Een multivitamine zou wellicht geen kwaad kunnen ter ondersteuning, al was het maar omdat je ook een ijzergebrek kunt krijgen van een tekort aan foliumzuur of andere vit. B.
Hoop dat ze er snel bovenop is
Jongste vertelde gisteren, op z'n verjaardag, aan oma: "En mama heeft iets gedaan wat eigenlijk niet mag hier in Dubai!" Toch maar even bijgesprongen om te vertellen dat het ging om het feit dat ik (varkens-) worstjes had gekocht voor het eten, omdat hij die zo lekker vindt (en ja, dat kan gewoon, in een aparte ruimte in sommige supermarkten).quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Spekjes is ook het enige varkensvlees dat wij eten, eigenlijk.
Verder rundergehakt en bief en wat kipfilet. Ook regelmatig vegetarisch.
Zijn linzen bijvoorbeeld ook geen goede bron van ijzer?
Ik mocht van mijn moeder nooit 'prul' kopen, en ik doe dat heel bewust anders met m'n kinderen. In principe mogen ze kopen wat ze willen, maar we praten er wel vantevoren over, en ik wijs ze eventueel op de prijs/kwaliteit verhouding. De laatste jaren kopen ze zelden nog iets van hun zakgeld: ze sparen zo lang dat ze samen iets duurs (laatst een Xbox) kunnen kopen. Jongste was ernaar aan het kijken, maar had nog niet genoeg, en toen besloot oudste bij te springenquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:21 schreef appelsap het volgende:
Van ijzer tekort kun je inderdaad behoorlijk moe zijn. Hopelijk knap L snel op.
Chris een goed rapport!![]()
Wat knap dat hij zelf een verhaal schrijft en dat dan durft voor te lezen.
Klinkt heftig voor een kind Mefke. Hoe vindt hij het zelf in het ziekenhuis op de SEH of tijdens een opname?
Ik gooi er even wat vragen in.
Hoeveel besteden jullie aan een cadeautje voor een kinderfeestje?
En hoe doen jullie het met zakgeld?
Die van mij (bijna 7) krijgt nu 1 euro per week en soms tussendoor wat extra. Ik vind het lastig om te bepalen wat ik vind dat hij er mee mag/moet doen. Hij heeft niet altijd echt een spaardoel. Soms vraagt hij of hij kleine dingen mag kopen zoals autootjes/vliegtuigjes waar hij dan ook oprecht gelukkig mee is.
Mijn vriend vindt dat ik dat niet moet toelaten omdat hij dan 'prul' koopt van zijn geld en de waarde er niet van leert inzien. Ik vind het aan de andere kant wel leerzaam dat hij leert dat de consequentie is dat hij geen duurdere dingen kan kopen of langer moet sparen. Hij heeft al goed door hoe duur iets is, hoelang hij er ongeveer voor moet sparen en hoeveel geld hij overhoudt als hij iets wil uitgeven.
Hoe denken jullie daarover en hoe pak je dat aan?
O ja, varken is daar wel lastiger. Nog heel wat dat je het kunt vinden. Ik geloof dat onze vrienden in Antalya het best lastig vinden om goed vlees tegen een goede prijs te vinden. Varkensvlees is al helemaal lastig te vinden. Wel goed dat het daar gewoon te koop Is.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:18 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Jongste vertelde gisteren, op z'n verjaardag, aan oma: "En mama heeft iets gedaan wat eigenlijk niet mag hier in Dubai!" Toch maar even bijgesprongen om te vertellen dat het ging om het feit dat ik (varkens-) worstjes had gekocht voor het eten, omdat hij die zo lekker vindt (en ja, dat kan gewoon, in een aparte ruimte in sommige supermarkten).
In Thailand aten we voornamelijk kip, en sinds we hier wonen regelmatig rund en lam.
Klinkt heerlijk!quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:26 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Lamsgehaktballetjes met stukjes gedroogde abrikoos en munt in tomatensaus!
Na de bevalling toevallig?quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:56 schreef Olf het volgende:
[..]
Wow, ik hoor hier niet maar ben echt verbaasd over bovenstaande. Ik ben altijd lyrisch over floradix, omdat ik daardoor (denk ik?) in 3 weken van 4.3 naar 7.7 was qua hb. Mijn vertrouwen is best hoog daarin dus. Ik ga me er eens in verdiepen.
Klopt! Maar er werd gezegd dat het beduidend langer zou (kunnen) duren om het weer omhoog te brengen, vandaar dat ik het aan de floradix toeschreef.quote:
Ah ok.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:22 schreef Olf het volgende:
[..]
Klopt! Maar er werd gezegd dat het beduidend langer zou (kunnen) duren om het weer omhoog te brengen, vandaar dat ik het aan de floradix toeschreef.
Dank voor de uitgebreide uitleg! Ik vond het opmerkelijk dat m'n hb gewoon(iets) hoger was na die drie weken dan aan het begin van de zwangerschap. Maar dan blijft het een mysterie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ah ok.
Ik zat op 4,1 na ontslag en op 7.5 3 weken post partum.
Ik heb niets gebruiktroosvicee ferro moest ik gebruiken, daar heb ik maar liefst 1 heel glas van op want ik vond het niet te zuipen
Je Hb stijgt fysiologisch gezien weer na je bevalling. Je bloed wordt als het ware verdunt tijdens je zwangerschap en na de bevalling dikt dit onder hormonale invloed weer in. Daar komt nog bij dat het beeld van Hb wat direct post partum gemeten wordt niet per se heel representatief is. Vaak worden vrouwen die veel vloeien vrij vol met vocht gegoten, wat je bloed weer verder verdunt en zorgt voor een relatieve daling van het Hb.
Floradix is een kruidenpreparaat, niet meer niet minder. Het kan gebruikt worden ter ondersteuning van een goed ijzergehalte, mocht je dat willen. Maar als je het echt wilt gebruiken om te herstellen van een te laag Hb zou ik het niet gebruiken, gewoonweg omdat daar meer voor nodig is en je dan niet genoeg hebt aan floradix. De enige studies die mij bekend zijn, zijn a) gesponsord door de fabrikant van floradix; b ) laten een resultaat zien in het voordeel van floradix, ten opzichte van andere kriudenpreparaten. (als in; dus niet in vergelijking met medicamenteuze behandeling)
Verloskundigenpraktijken en kraamverzorgenden worden vaak met agressieve reclame bestookt over floradix, dozen vol met give aways krijgen ze aangeboden en meer van dat. En als ze niet overtuigd zijn van het nut, dan wordt de dooddoener "ach, het is een kruidenpreparaat, baat het niet dan schaadt het niet" erin gegooid. Mocht je Hb dan per ongeluk tóch gestegen zijn, dan ligt dat natuurlijk wel aan de floradixHell zelfs in de verloskamers van het ziekenhuis hebben ze het spul staan. De artsen lachen er schamper om, dat wel, maar het staat er wel.
dat klinkt heel fijn ladyquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:30 schreef lady-wrb het volgende:
ik dacht dat ik in het verkeerde topic was beland, maar ik zit toch goed
ik wou even juichen voor het prachtige rapport van L. met zelfs een 10 voor rekenen erop
oke, de 4,2 voor frans is minder, maar dat kwam door die toets voor kerst die hij verprutste omdat hij ziek was en die heeft hij toevallig afgelopen maandag overgemaakt. het was vorige keer een 1,1 maar hij heeft zo goed geleerd dat hij dat lager echt niet gauw zal gebeurendus dat frans zit ook wel goed
nee dtp en bmr..quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:05 schreef miss_sly het volgende:
9 jaars prikken? jeumig, Vick wat wordt ze groot!
Is dat ook HPV?
Fijn dat het goed gaat met Ravi!
Wij kunnen inloggen op een speciaal ouderportaal. Ik heb de Cito uitslagen dus al gezien van Eva.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:01 schreef Vicky het volgende:
Super Simmu!
Ik ben trots op mijn grote dame.. ze zit in groep 5 maar leest op groep 8 niveau!!
Ben trouwens erg benieuwd wat er uit de cito gekomen is.
madam krijgt vanmoddag haar 9-jaars prikken. Ze vindt het best spannend.
Dat heb ik met F ook niet gedaan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:10 schreef simmu het volgende:
ik vind het trouwens zelf ook allemaal maar raar en moet ook echt even wennen, dus ik snap hem wel hoor. we kijken wel even wat we doen vanmiddag (alhoewel ik wel ben voor asap alles 'gewoon' en dus zeker niet teveel thuishouden)
jawel hoorquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Vicky, een goede lezer zeg!
Tinu, mooie score!
Simmu, die 2 van jou redden zich ook wel zo te horen?
Hoe ging het prikken?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee dtp en bmr..
hpv is met 12 volgens mij.
jaja.. het gaat zo hard. Na de grote vakantie is ze bovenbouwer
goed! Zonder huilen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hoe ging het prikken?
Fijn Tinu en Simmu!
dat is een gekke volgorde voor mij. Bij ons zijn de rapportgesprekken voor het rapport. Zodat je niet met allerhande vragen zit enzoquote:Op donderdag 20 februari 2014 17:45 schreef miss_sly het volgende:
Wij krijgen morgen ook een rapport mee, begreep ik. Nog niet bij stilgestaan dat dat zo voor een vakantie gebeurt. Even wennen aan al die nieuwe dingenNa de vakantie zijn dan de rapportgesprekken.
volgens mij is het bij mijn zus op school hetzelfde als bij ons: voor de vakantie de rapporten mee, erna de gesprekken.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:02 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat is een gekke volgorde voor mij. Bij ons zijn de rapportgesprekken voor het rapport. Zodat je niet met allerhande vragen zit enzo
Dat is bij ons ook. Het is een gesprek over het rapport wat ze gekregen hebben. Overigens niet perse met een vakantie ertussen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
volgens mij is het bij mijn zus op school hetzelfde als bij ons: voor de vakantie de rapporten mee, erna de gesprekken.
nou ja, ik ben nog erg nieuw hiermee,geen idee of we het een gekke volgorde gaan vinden. Vooralsnog verwacht ik niets geks, anders hadden we dat vast al gehoord:)
Maar dat krijg je ook eens te lezen neem ik aan??quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:16 schreef Vicky het volgende:
wij hebben geen rapporten.. wij hebben portfolio
jaja.. we hebben een gesprek en dan wordt het portfolio, met leerlijnen besproken. Na afloop krijgen we dat mee.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar dat krijg je ook eens te lezen neem ik aan??
is bij jullie de vakantie bijna voorbij?quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier maandagmiddag het verslag mee. En dan vanaf maandagmiddag tot donderdag de gesprekken. Dan heeft de juf ook de cito scores/Avi/ wat nog meer liggen.
Dit was deze week. Nog een halve dag school, dan is het hier vakantie.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
is bij jullie de vakantie bijna voorbij?
Dat is inderdaad niet vastgesteld. Officieel had zuid en midden deze week vakantie. Noord volgende week. Maar veel zuidelijke scholen doen het pas over 1,5 week. Dat komt mooi uit met carnaval..quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:54 schreef laziness het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk? Mijn schoonzus woont in Bodegraven en de zomervakantie loopt altijd gelijk met onze stad maar zij hebben nu vakantie.
Is de voorjaarsvakantie niet landelijk vastgesteld?
ah ok. Bij ons is het vandaag en morgen studiedag en dan volgende week vakantie.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:54 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dit was deze week. Nog een halve dag school, dan is het hier vakantie.
Ah ja officieel is dat altijd allemaal gebaseerd op de zomervakantie. Zoveel weken verder steeds maar wij doen niet aan carnaval hier dus was verbaasd dat den haag er voor heeft gekozen om af te wijken.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet vastgesteld. Officieel had zuid en midden deze week vakantie. Noord volgende week. Maar veel zuidelijke scholen doen het pas over 1,5 week. Dat komt mooi uit met carnaval..
Jup, hier nog een dikke week school en dan een weekje vakantie, maar geen carnaval voor ons dit jaar. We gaan een weekje door Frankrijkquote:Op donderdag 20 februari 2014 19:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet vastgesteld. Officieel had zuid en midden deze week vakantie. Noord volgende week. Maar veel zuidelijke scholen doen het pas over 1,5 week. Dat komt mooi uit met carnaval..
graaf hem een vijver, gooi er een kleine zalm in, laat hem die opkweken en jullie eten met de kerst zalm uit eigen vijverquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Edit: de eerste week van het thema zat hij achterin de auto "mama, ik vind vissen leuk, ze smaken ook zo lekker"
In de regio Den Haag is het volgende week pas vakantie.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 07:15 schreef Meimeltje het volgende:
Fijn om te lezen dat het niet overal deze week vakantie is. Ik wilde vandaag met drie jongens naar Ballorig, maar hoorde dat er gisteren een flinke rij buiten stond. Zwembad zat woensdag ook helemaal bomvol. Welke provincie moet ik zijn om iets te kunnen doen zonder alle drukte?
ook regen in Rijswijkquote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:46 schreef lady-wrb het volgende:
hier ook (zaanstreek) maar hier wil je niet zijn want het hoost
Kan zijn dat ze in groep 1 nog geen cito hebben afgenomen??quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Hier ook regen.
En het eerste rapport. Het is geen rapport met cijfers, het is een brief van juf aan S met daarin hoe het gaat en wat ze doet.
Ze is lief en sociaal, kan het met iedereen goed vinden. Ze doet goed mee, is een iets verder met taal en rekenen en juf en S kunnen het erg goed vinden samen. Vooral dat laatste vind ik erg fijn. Kennelijk zoekt S juf ook regelmatig op om even te kletsen en te knuffelen. Fijn voor onze knuffelkont dat ze dat met haar juf gewoon kan doen.
Niets over de cito, dat zullen we in het gesprek dan wel horen, voor zover ze er al iets mee doen.
Oke, dan krijg je de uitslag waarschijnlijk nog.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:50 schreef miss_sly het volgende:
Ze hebben wel een cito gedaan, dat weet ik.
Ja. Vind het verder niet heel belangrijk, hoorquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oke, dan krijg je de uitslag waarschijnlijk nog.
D'r zijn d'r genoeg die nog een jaar doorkleuteren.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:54 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Nee, daar moet je echt wel hele, hele, hele goede redenen voor hebben krijg ik de indruk, zeker als ze 'makkelijk leren'....
En daarbij wil ik graag op het schoolsysteem vertrouwen en het oordeel van de leerkrachten volgen.
Op de korte termijn is het misschien jammer, maar juist als je kind gemakkelijk leert kan het een hoop frustratie schelen in latere jaren op de basisschool.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:14 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Ik verwacht dus van niet, en dat vind ik jammer.
het heeft mij als novemberkind enorm gefrustreerd. Zelfs zo veel dat ik geprobeerd heb om mijn kinderen als 'vroege' leerling te mikkenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:35 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Ja, misschien is dat ook wel zo.
Al heb ik dat zelf nooit zo ervaren. Dat het makkelijke leren me heeft gefrustreerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |