abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136548177
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136548261
Mooie meid Tico. Mijn zesjarige zou heel wat over hebben voor zulk mooi haar hoor.
Mijnes heeft pluis-touw haar en het groeit voor geen meter. Dus korte boblijn en als alle meiden op school lang haar hebben baal je daar stevig van als zesjarige.

Feestje al gehad?
Met een meidenkwartet
pi_136548285
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:47 schreef Cathmar het volgende:
Mooie meid Tico. Mijn zesjarige zou heel wat over hebben voor zulk mooi haar hoor.
Mijnes heeft pluis-touw haar en het groeit voor geen meter. Dus korte boblijn en als alle meiden op school lang haar hebben baal je daar stevig van als zesjarige.

Feestje al gehad?
Ja, wat je op de achtergrond ziet was de taart.
pi_136548304
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, wat je op de achtergrond ziet was de taart.
Daar heb je vast enorm mee gescoord. Leuk!
Met een meidenkwartet
pi_136548313
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Daar heb je vast enorm mee gescoord. Leuk!
Had papa geregeld. Hij verdient de credits.
  maandag 10 februari 2014 @ 14:49:13 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_136548344
Ik vind heur haar leuk zitten Tico, en wow wat groot!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 10 februari 2014 @ 14:50:42 #7
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_136548392
Ik wilde eigenlijk nog even reageren op het pesten. Wat goed dat je het hebt aangekaart! Ik hoop dat ze er op school echt iets tegen kunnen doen Karin.... Arme Lars!
Ylana
pi_136548394
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Had papa geregeld. Hij verdient de credits.
Doen jullie dan 2x haar verjaardag?
En doe je een kinderfeestje? Leuke plannen?
Met een meidenkwartet
pi_136548405
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:50 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Doen jullie dan 2x haar verjaardag?
En doe je een kinderfeestje? Leuke plannen?
Nee, de verjaardag was bij papa.
pi_136548733
Tico, dat haar wat los moet... herkenbaar, maar ze hebben een hekel aan knopen in het haar, dus ik roep dan gauw dat als we een staart maken, er veel minder knopen in komen en dan mag ik het weer lekker in een staart doen ;).
6 jaar alweer en zo'n mooie echte meidentaart :).
Fake it till you make it...
pi_136548827
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:58 schreef Nijna het volgende:
Tico, dat haar wat los moet... herkenbaar, maar ze hebben een hekel aan knopen in het haar, dus ik roep dan gauw dat als we een staart maken, er veel minder knopen in komen en dan mag ik het weer lekker in een staart doen ;).
6 jaar alweer en zo'n mooie echte meidentaart :).
Ik vlecht het haar eigenlijk als ik maar een beetje tijd heb.
pi_136550127
gefeliciteerd tico *O*

hier ook een los-haar-fan. maar ja; dat ontaard doorgaans binnen 5 minuten in een dusdanig enorme bos pluis-met-pijpenkrullen (dat dan weer wel) wat eruit ziet alsof het echt nooit geborsteld wordt, dat dat van mij alleen in het weekend mag.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 10 februari 2014 @ 15:29:17 #13
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136550275
Gefeliciteerd Tico. 6 alweer! Ik kreeg altijd pijn in m'n haar van staarten. Dus ik snap die drang tot los haar wel. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136550326
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Gefeliciteerd Tico. 6 alweer! Ik kreeg altijd pijn in m'n haar van staarten. Dus ik snap die drang tot los haar wel. :D
Ook als het ingevlochten is? Ik heb het wel bij een staart of knot idd… Dat ik het even losgooi overdag. Maar bij invlechten trekt het verder toch niet?
  maandag 10 februari 2014 @ 15:35:26 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136550531
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ook als het ingevlochten is? Ik heb het wel bij een staart of knot idd… Dat ik het even losgooi overdag. Maar bij invlechten trekt het verder toch niet?
ja, ook bij een vlecht. Ik ben denk ik een jankerd heel gevoelig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136550580
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:35 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, ook bij een vlecht. Ik ben denk ik een jankerd heel gevoelig.
Nou ja, Jen is ook erg gevoelig voor alles op haar huid, of in dr haar of kammen…

Maar goed, ik vind het geen potje, dus bij mij gaat het haar vast. klaar.
pi_136550608
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, Jen is ook erg gevoelig voor alles op haar huid, of in dr haar of kammen…

Borstelen gaat hier echt 100x beter sinds we een tangle teezer hebben.
En, sinds we andere shampoo hebben trouwens ook. (yes to carrots, super fijn spul)
Met een meidenkwartet
  maandag 10 februari 2014 @ 15:38:47 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136550674
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik heb uiteindelijk gekozen voor iets korter haar. Of mijn moeder, beter gezegd.
Nu ik zelf mag kiezen heb ik van schrik eigenlijk altijd lang haar. :D en dat kan ik ook prima opsteken. Maar niet zo idioot strak als mijn moeder deed.
pi_136550742
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:38 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik heb uiteindelijk gekozen voor iets korter haar. Of mijn moeder, beter gezegd.
Nu ik zelf mag kiezen heb ik van schrik eigenlijk altijd lang haar. :D en dat kan ik ook prima opsteken. Maar niet zo idioot strak als mijn moeder deed.
Nee het haar mag niet geknipt.

Ik heb een speciale borstel ja.
pi_136552287
gefeliciteerd Tico...mooie meid hoor

die van mij (4) weigert meestal ook de elastiekjes en speldjes maar wil wel lang haar dus ook bij haar hangt het altijd los
  maandag 10 februari 2014 @ 16:48:01 #21
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_136553731
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, vooral met invlechten!

En gefeliciteerd :)
pi_136554497
en enkel een palmboompje bovenop wat je dan wat minder enthousiast maakt via een knijpertje tico? dat accepteert selene nog wel
pi_136558960
Hier vrijwillig kort (schouderlang) haar.
En het kwam echt tot 'n end op d'r rug!

Tico van harte met je grote!
pi_136561667
Gefeliciteerd met Jen!

Hier mag het haar absoluut niet los. Er gaan staartjes of vlechtjes in.
los staat hier zo armoedig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_136563908
Gefeliciteerd met je oudste, Ticootje!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136564095
Dank jullie!
Morgen hebben we een afsluitend gesprek van haar onderzoeken. Ik vind het best een beetje spannend.
pi_136564605
kan ik me voorstellen tico. heb je zelf verwachtingen?
pi_136565008
Lijkt me logisch, Tico. Is er dan ook een diagnose?
pi_136565278
Ik heb eigenlijk gewoon geen idee. Geen idee of ze komen met we denken hier of hier aan. Geen idee van hoe dan verder.
pi_136565445
Misschien dan maar niet te veel bedenken en er zo open mogelijk heengaan.
Gaat het wat beter met Jen?
pi_136566629
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:59 schreef miss_sly het volgende:
Misschien dan maar niet te veel bedenken en er zo open mogelijk heengaan.
Gaat het wat beter met Jen?
Ik vind het heel goed gaan ja. Ze is lekker vrolijk en open. Im heb het idee dat de dame goed in haar velletje zit momenteel.
pi_136567123
Karin, wat lastig zo'n klas zeg. Ook voor juf.
Merk bij Chris op school dat als er eenmaal een sfeer in de klas zit, het erg lastig is om die te veranderen. In het geval van Chris pakt dat goed uit, hele rustige zorgzame middenbouw groep.. Maar bij een andere klas is het hard werken om iedereen de goede kant op te houden..

Wat wordt jen groot zeg! Een echte meid.
Spannend zo'n gesprek. Een "definitief" stempeltje is ook wel weer iets naars, ook al kun je er baat bij hebben..

Hier een jochie dat vanmiddag uit school even de weg kwijt was. Eerst al papa die een week op cursus is, op school een nieuwe plek in de klas, juf die niet helemaal haar schema van het bord volgde, aankondiging dat er morgen (weer) een andere meneer is, en er komen wat bovenbouwers in de klas (cito).
Toen ik na school midden tijdens een gesprek weg rende om Daan te redden van een auto was zijn emmertje overstroomt..
Dus vanavond zwemles maar overgeslagen, en morgen maar eens ophalen ipv overblijf. Kan hij even stoom afblazen halverwege de dag.
pi_136567939
Tico, spannend morgen. Wat er ook uit komt, ik hoop dat je in elk geval wat handvatten krijgt waar je wat mee kan. Wel fijn om te lezen dat ze lekker in haar vel zit, want dat scheelt een hoop!

Deepfreeze, fijn dat je de mogelijkheid om hem morgen even op te halen ipv overblijven. En hopen dat hij toch weer zn draai gaat vinden.
Merk het hier ook, dan verandert er net even wat teveel tegelijkertijd en dan is de rek eruit.
pi_136568239
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het heel goed gaan ja. Ze is lekker vrolijk en open. Im heb het idee dat de dame goed in haar velletje zit momenteel.
Wat fijn.

Karin, ik hoop dat het snel fijner wordt voor Lars. Zo sneu en vervelend, en zo jong al. Kleuterklassen zouden toch vrij moeten zijn van zulke ongein.
pi_136569139
Tico gefeliciteerd met Jen! En succes voor morgen.

Karin wat naar voor Lars. Goed dat je de juf en de directeur erover hebt gesproken en dat er nu door de school een reactie komt. Ik hoop dat het helpt om deze kinderen grenzen te stellen.

Hier hebben we foto van de juffen- en meesterdag van de klas gekregen van iedereen in griezelcostuum. Eens kijken of die mooi is, dan wil ik hem wel uitprinten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 10 februari 2014 @ 22:20:44 #36
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136569500
Gefeliciteerd Ticootje. Mooi dametje heb je.
Succes morgen!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 10 februari 2014 @ 22:23:01 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136569604
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:14 schreef Tinuviel het volgende:
Tico gefeliciteerd met Jen! En succes voor morgen.

Karin wat naar voor Lars. Goed dat je de juf en de directeur erover hebt gesproken en dat er nu door de school een reactie komt. Ik hoop dat het helpt om deze kinderen grenzen te stellen.

Hier hebben we foto van de juffen- en meesterdag van de klas gekregen van iedereen in griezelcostuum. Eens kijken of die mooi is, dan wil ik hem wel uitprinten.
Waar heb je de foto gekregen?
Ik heb niets gezien?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136569784
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:23 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Waar heb je de foto gekregen?
Ik heb niets gezien?
Ik zal hem je doormailen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136571916
Jep inderdaad. Directeur gaf ook wel aan dat we hier te maken hebben met opvoeding.... en dat de school daar weinig aan kan doen. Ouders van de pestkop zijn wel op het gedrag aangesproken.

Beetje teveel allemaal df? Sneu ja. Fijn dat je er voor hem kan zijn.

Succes tico en gefeliciteerd met jen!
Jee nijna dat zwembadmens..... vreselijk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_136578404
Succes met het gesprek vandaag, Tico!
pi_136580714
Uit het gesprek blijkt dat Jen een heel onzeker meisje is wat heel veel bevestiging zoekt in haar omgeving. Ze oefent overal waar het kan controle uit op mensen om haar heen, zodat zij het gevoel heeft controle te hebben op wat er om haar heen gebeurd. Ze mist een gevoel van veiligheid bij zichzelf en probeert op deze manier een veilig gevoel te creëren. Als ze die controle verliest, dan brengt dat verwarring of woede met zich mee.
Ze heeft kenmerken die je onder de noemer autisme zou kunnen onderbrengen, maar dat past niet in het totaalbeeld van haar. Ze is heel open en sociaal.

Er wordt wel een behandelplan opgesteld om ons als ouders en Jen te begeleiden om haar dat gevoel van veiligheid te kunnen geven. Dat zij dat gevoel vanuit zichzelf kan gaan ervaren.

Dus waar ik vaak de grap maak, er is er maar 1 de baas en dat is Jennifer. In feite heb ik daar ook een punt te pakken. En dat is niet omdat Jennifer het ons flink zuur wilt maken, maar het komt voort uit een behoefte die zij heeft.
pi_136580743
Tico. Eigenlijk mooi dat ze jou idee bevestigen. En nu ook aanknopingspunten hebben om er mee aan de slaag te gaan. Hopelijk kan ze met wat hulp dat gevoel van veiligheid vinden, want dat is wel iets belangrijks..

quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Beetje teveel allemaal df? Sneu ja. Fijn dat je er voor hem kan zijn.
Het werd niks beter vanochtend. Er was een nieuwe invaljuf, maar ze was wat laat omdat ze op de verkeerde locatie stond. Dus heel snel even instructies van andere middenbouwjuf, maar die moest toch ook naar haar eigen klas. Want een aantal bovenbouwers moesten bij de middenbouw groepen in ivm de cito. Allemaal drukte in de klas, tafels in het looppad. Kinderen die over de gangen zwierven. En onderbouwers die indruk probeerden te maken op de bovenbouwers..
Uiteindelijk zat Chris als een van de eersten verstopt in zijn rekenboek. Hij zit ook in een rustig hoekje van de klas. Dus dat leek wel los te lopen.. Genoeg tot de lunch denk ik..

Normaal vindt hij overblijf fijner, maar nu dus even niet. Ook nog gedoe met beste vriendje dat niet altijd aardig doet, dus op randje van ontvrienden zit. Valt ook niet mee in zo'n chaos, alles in je hoofd op een rijtje krijgen..
  dinsdag 11 februari 2014 @ 11:24:51 #43
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_136580760
Dat is al met al nog een heel verhaal Tico! Jullie herkennen Jen er dus wel in? Fijn dat er een plan komt waar je iets mee kan!
Valt het dan ook onder de noemer hechtingsproblematiek?

En hoi. Ik heb een kleuter. :+
A grand adventure has begun.
pi_136580806
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:23 schreef Ticootje het volgende:

Er wordt wel een behandelplan opgesteld om ons als ouders en Jen te begeleiden om haar dat gevoel van veiligheid te kunnen geven. Dat zij dat gevoel vanuit zichzelf kan gaan ervaren.

Mooi! Succes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_136580815
Keshet, jij een kleuter, ik kan me nog een foto van een mini mensje herinneren..
Gefeliciteerd met je grote meid!
pi_136580905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:24 schreef Keshet het volgende:
Dat is al met al nog een heel verhaal Tico! Jullie herkennen Jen er dus wel in? Fijn dat er een plan komt waar je iets mee kan!

Typisch dat je het noemt.
Uit alle observaties hebben ze daar ook wat over gezegd ja. Ze gaat erg makkelijk met vreemden mee, zoekt daarin niet eerst bevestiging bij wat normaal haar veilige basis zou moeten zijn, namelijk de ouders. Ook laat zij naar de onderzoekers niet merken of ze je al eerder heeft gezien of niet. Ze is daarin ook moeilijk te peilen, want ze vertelt heel weinig.
Bijvoorbeeld, als ik haar naar school breng, loopt ze zelf de school in en naar de klas. Dat regelt ze zelf wel. Maar dat is niet normaal voor haar leeftijd.
pi_136581125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Uit alle observaties hebben ze daar ook wat over gezegd ja. Ze gaat erg makkelijk met vreemden mee, zoekt daarin niet eerst bevestiging bij wat normaal haar veilige basis zou moeten zijn, namelijk de ouders. Ook laat zij naar de onderzoekers niet merken of ze je al eerder heeft gezien of niet. Ze is daarin ook moeilijk te peilen, want ze vertelt heel weinig.
Bijvoorbeeld, als ik haar naar school breng, loopt ze zelf de school in en naar de klas. Dat regelt ze zelf wel. Maar dat is niet normaal voor haar leeftijd.
Klinkt alsof je je goed kunt vinden in hun bevindingen. Kunnen jullie goed samen aan de slag?

Fijn voor je meisje dat er een plan komt.
Met een meidenkwartet
pi_136581166
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:37 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Klinkt alsof je je goed kunt vinden in hun bevindingen. Kunnen jullie goed samen aan de slag?

Fijn voor je meisje dat er een plan komt.
Het beeld wat er geschetst werd klopt ook gewoon goed. En ik hoop dat we er echt samen mee aan de slag kunnen om haar hierbij beter te kunnen helpen.
pi_136581202
quote:
Uit het gesprek blijkt dat Jen een heel onzeker meisje is wat heel veel bevestiging zoekt in haar omgeving. Ze oefent overal waar het kan controle uit op mensen om haar heen, zodat zij het gevoel heeft controle te hebben op wat er om haar heen gebeurd. Ze mist een gevoel van veiligheid bij zichzelf en probeert op deze manier een veilig gevoel te creëren. Als ze die controle verliest, dan brengt dat verwarring of woede met zich mee.
Ze heeft kenmerken die je onder de noemer autisme zou kunnen onderbrengen, maar dat past niet in het totaalbeeld van haar. Ze is heel open en sociaal.

Dus waar ik vaak de grap maak, er is er maar 1 de baas en dat is Jennifer. In feite heb ik daar ook een punt te pakken. En dat is niet omdat Jennifer het ons flink zuur wilt maken, maar het komt voort uit een behoefte die zij heeft.
Hoe vind je het? Kun je er iets mee?
Fijn dat er een behandelplan komt. Ik hoop dat Jen en jullie daar veel aan hebben en ze meer vertrouwen en veiligheid kan gaan ervaren!
pi_136581233
quote:

Mini is een kleuter O+ *O*
  dinsdag 11 februari 2014 @ 11:41:51 #51
265732 Keshet
pi_136581272
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik baseerde het voor al op dit stukje uit je vorige post:"Ze mist een gevoel van veiligheid bij zichzelf en probeert op deze manier een veilig gevoel te creëren. Als ze die controle verliest, dan brengt dat verwarring of woede met zich mee. "

Ik heb er verder weinig verstand van, maar hoor dat soort verhalen ook vaak van mensen die een kindje hebben met hechtingsproblemen.
Ik hoop voor jullie en vooral voor Jen dat ze snel die veiligheid kan voelen. :*

Dank Deepfreeze! Ze was een weekje geleden al jarig maar ik had me hier nog niet gemeld. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Keshet op 12-02-2014 10:28:02 ]
pi_136581301
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe vind je het? Kun je er iets mee?
Fijn dat er een behandelplan komt. Ik hoop dat Jen en jullie daar veel aan hebben en ze meer vertrouwen en veiligheid kan gaan ervaren!
Ik vind het vooral fijn om gewoon een bevestiging te hebben dat meerdere mensen, onderzoekers en leraren, hetzelfde beeld schetsen over Jen. Dat ze in feite overal hetzelfde laat zien. En dat dat beeld wat ze laat zien gewoon niet helemaal klopt met hoe leeftijdsgenootjes zijn. En daarin is dan eindelijk de erkenning, er is iets met mijn kind, maar wat is er toch aan de hand, waarom reageert ze zo.
Alleen die erkenning al, na jaren tobben en perioden van strijd, is gewoon erg fijn. En natuurlijk is het helemaal fijn dat we er ook concreet iets mee kunnen.
pi_136581397
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het vooral fijn om gewoon een bevestiging te hebben dat meerdere mensen, onderzoekers en leraren, hetzelfde beeld schetsen over Jen. Dat ze in feite overal hetzelfde laat zien. En dat dat beeld wat ze laat zien gewoon niet helemaal klopt met hoe leeftijdsgenootjes zijn. En daarin is dan eindelijk de erkenning, er is iets met mijn kind, maar wat is er toch aan de hand, waarom reageert ze zo.
Alleen die erkenning al, na jaren tobben en perioden van strijd, is gewoon erg fijn. En natuurlijk is het helemaal fijn dat we er ook concreet iets mee kunnen.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je hebt zelf al heel lang het idee dat er 'iets' is, maar je stond daar alleen in. Kan me voorstellen dat erkenning al een grote stap is. En als hier nu echt iets concreets uitkomt waar ze zich fijner van gaat voelen en het voor jullie allemaal beter gaat, is dat natuurlijk helemaal fijn.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 11:49:25 #54
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_136581458
Fijn dat je nu eindelijk gehoord bent Ticoo. Je zegt al zo lang dat er iets is met Jen. Ik hoop dat je snel resultaten boekt net de begeleiding!
Ylana
pi_136581487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:41 schreef Keshet het volgende:

Eventjes een foto; graag niet quoten. :@

Jeuj! :o Ze was wel heel klein...
Gefeliciteerd!
pi_136581530
En misschien lijkt Jen wel gewoon nog meer op mij als ik dacht. Ook qua persoonlijkheid. Mijn ouders noemen het ook al zo lang dat ze een soort kopie terug zien, alleen dat Jen wat heftiger reageert. Maar in feite regelde ik vroeger ook alles zelf wel, was ik bijvoorbeeld nooit een kind wat zou knuffelen (nog niet) of geborgenheid zocht bij mn ouders. Ik was altijd een soort leider in een groep, ik regelde wel wat andere kinderen deden. En dat beeld wordt ook bij Jen gezien. En dat komt niet voort uit dat je de baas wilt zijn, maar echt uit dat basisgevoel dat je de controle wilt houden over wat er om je heen gebeurd.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 12:31:50 #57
265732 Keshet
pi_136582781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jeuj! :o Ze was wel heel klein...
Gefeliciteerd!
450 gram bij geboorte. ;(

Maakt dat het juist niet moeilijker Tico, dat jullie zo op elkaar lijken?
pi_136583014
quote:

gefeliciteerd *O*
pi_136583024
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:31 schreef Keshet het volgende:

[..]

450 gram bij geboorte. ;(

Maakt dat het juist niet moeilijker Tico, dat jullie zo op elkaar lijken?
Ja en nee. We hebben een sterke wisselwerking. Als we niet goed in ons vel zitten zijn we geneigd snel in een negatieve spiraal te raken. Ik raak geïrriteerd door haar gedrag en mijn irritatie lokt bij haar dat gevoel van onveilig uit.
Maar daarin tegen staat ook, dat als we ons goed voelen dat dat ook een wisselwerking heeft. Jen kan mij heel vrolijk maken, ook als ik me soms niet vrolijk voel. En ik kan Jen ook vrolijk maken als ze een moeilijke dag heeft.

Maar ik denk dat als we kunnen erkennen dat onze relatie heftig kan reageren op hoe we ons voelen, dat we daarmee ook rekening kunnen houden. Natuurlijk zal dat nu vooral vanaf mijn kant moeten blijken, maar later kan Jen daarin ook zelf sturen dat we soms even gas terug moeten nemen en elkaar de ruimte moeten gunnen.
pi_136583098
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en nee. We hebben een sterke wisselwerking. Als we niet goed in ons vel zitten zijn we geneigd snel in een negatieve spiraal te raken. Ik raak geïrriteerd door haar gedrag en mijn irritatie lokt bij haar dat gevoel van onveilig uit.
Maar daarin tegen staat ook, dat als we ons goed voelen dat dat ook een wisselwerking heeft. Jen kan mij heel vrolijk maken, ook als ik me soms niet vrolijk voel. En ik kan Jen ook vrolijk maken als ze een moeilijke dag heeft.

Maar ik denk dat als we kunnen erkennen dat onze relatie heftig kan reageren op hoe we ons voelen, dat we daarmee ook rekening kunnen houden. Natuurlijk zal dat nu vooral vanaf mijn kant moeten blijken, maar later kan Jen daarin ook zelf sturen dat we soms even gas terug moeten nemen en elkaar de ruimte moeten gunnen.
nou dat herken ik erg van de relatie die ik heb met mijn moeder. langer dan 3 dagen in elkaars buurt gaat gewoon domweg niet. trekken we geen van beiden en loopt enkel uit in frustratie, verdriet en geruzie
pi_136583235
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:43 schreef simmu het volgende:

[..]

nou dat herken ik erg van de relatie die ik heb met mijn moeder. langer dan 3 dagen in elkaars buurt gaat gewoon domweg niet. trekken we geen van beiden en loopt enkel uit in frustratie, verdriet en geruzie
Nou gelukkig heb ik dat absoluut niet met Jen. Het is zo dat als ze een langere tijd bij mij is dat het juist beter gaat dan steeds maar te wisselen.
pi_136584316
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou gelukkig heb ik dat absoluut niet met Jen. Het is zo dat als ze een langere tijd bij mij is dat het juist beter gaat dan steeds maar te wisselen.
gelukkig! hebben ze een concreet plan om haar meer veiligheid te bieden?
pi_136584350
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:23 schreef simmu het volgende:

[..]

gelukkig! hebben ze een concreet plan om haar meer veiligheid te bieden?
Dat gevoel van veiligheid zit vooral in Jen zelf. Dus daaraan gaan we werken ja.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 13:40:00 #64
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_136584871
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat het wisselen voor een kind met hechtingsproblematiek ook niet gemakkelijk is. Hopelijk zitten jullie op een lijn met de begeleiding die jullie daarin krijgen.
Veel sterkte en hopelijk gemakkelijkere tijden.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_136584922
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:40 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat het wisselen voor een kind met hechtingsproblematiek ook niet gemakkelijk is. Hopelijk zitten jullie op een lijn met de begeleiding die jullie daarin krijgen.
Veel sterkte en hopelijk gemakkelijkere tijden.
De omgangsregeling moet sowieso worden omgegooid. Maar dat ook de onderzoekers nu bevestigden dat de huidige regeling niet in het belang is van Jennifer is wel fijn. En hoe de regeling dan wel wordt weten we nog niet. Maar het belang van de meiden staat daarin voorop.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 13:50:53 #66
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_136585228
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De omgangsregeling moet sowieso worden omgegooid. Maar dat ook de onderzoekers nu bevestigden dat de huidige regeling niet in het belang is van Jennifer is wel fijn. En hoe de regeling dan wel wordt weten we nog niet. Maar het belang van de meiden staat daarin voorop.
Lastig hoor, lijkt me. Je hebt natuurlijk het belang van Jen, maar ook de praktische zaken om rekening mee te houden en dan nog je middelste, die er ook in mee moet.
En dan nog zorgen dat het een consequent geheel is... Maar wel fijn om dingen bevestigd te krijgen.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:03:36 #67
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136585645
Fijn dat je je in ieder geval in de conclusie herkent Tico. En dat je (eindelijk) erkenning hebt voor dat wat je al zo lang zegt.
De vervolgstappen lijken me dan wel weer lastig allemaal. Veel succes daarbij.
pi_136587409
Ticootje, dit klinkt in die zin wel positief dat je hier wellicht met handvatten toch wel wat mee kan.
Een verklaring voor waarom ze op een bepaalde manier reageert, dat kan soms ook al schelen en erkenning voor jouw gevoel dat er iets niet helemaal gaat zoals je zou verwachten.
Succes met het vervolg!
pi_136598478
quote:

Niet!!!
Echt?
Nee!!!!

Gefeliciteerd nog
pi_136598651
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan papa zich ook vinden in de resultaten? Verwacht je wel dat jullie er samen uit kunnen komen?
pi_136598876
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:46 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Kan papa zich ook vinden in de resultaten? Verwacht je wel dat jullie er samen uit kunnen komen?
Dat hoop ik wel ja. We moeten ons allemaal schikken.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:06:28 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_136599609
quote:

Dit is het enige wat mij opvalt. Ook een autist kan open en sociaal zijn. Het kan zijn dat jij het nu zo opschrijft en dat het wel anders in de rapportage staat, maar als dat de reden is waarom het geen autisme kan zijn, vind ik dat een beetje een rare conclusie :@

Ik bedoel het overigens niet verkeerd hoor, ik ben blij dat er nu eindelijk duidelijkheid is voor jullie, maar het viel me gewoon op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136599828
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Dit is het enige wat mij opvalt. Ook een autist kan open en sociaal zijn. Het kan zijn dat jij het nu zo opschrijft en dat het wel anders in de rapportage staat, maar als dat de reden is waarom het geen autisme kan zijn, vind ik dat een beetje een rare conclusie :@

Ik bedoel het overigens niet verkeerd hoor, ik ben blij dat er nu eindelijk duidelijkheid is voor jullie, maar het viel me gewoon op.
Het zou niet passen in dat beeld. En eerlijk is eerlijk, ze heeft heus aparte trekjes, maar ik kan me prima vinden in het beeld wat ze hebben van haar. Het klopt gewoon.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:13:12 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_136599871
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het zou niet passen in dat beeld. En eerlijk is eerlijk, ze heeft heus aparte trekjes, maar ik kan me prima vinden in het beeld wat ze hebben van haar. Het klopt gewoon.
Dat laatste is sowieso fijn :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:21:49 #75
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_136600303
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou ja, een van de kenmerken van een ASS is toch wel problemen in het sociale contact. Dus zo gek vind ik het niet.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:23:00 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_136600366
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:21 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Nou ja, een van de kenmerken van een ASS is toch wel problemen in het sociale contact. Dus zo gek vind ik het niet.
UHh, ja, maar dat kan dus ook te open en te sociaal zijn ;) Dat is namelijk ook een probleem :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:26:01 #77
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_136600551
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:23 schreef Troel het volgende:

[..]

UHh, ja, maar dat kan dus ook te open en te sociaal zijn ;) Dat is namelijk ook een probleem :)
Ja, dat weet ik. Of heel open en sociaal lijken, maar het toch niet zijn, volgens de gangbare norm.

Maar te open en sociaal zou toch helemaal niet stroken met het beeld wat ze verder schetst...
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:28:40 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_136600662
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:26 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Of heel open en sociaal lijken, maar het toch niet zijn, volgens de gangbare norm.

Maar te open en sociaal zou toch helemaal niet stroken met het beeld wat ze verder schetst...
Dat kan ik vanaf hier niet inschatten, Ticootje kan dat gelukkig wel en zal dat ook echt wel doen. Maar ik moest het echt gewoon wel even melden, just in case :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136600801
Volgens mij is het gewoon alleen maar goed bedoeld. Er hoeft geen discussie over te ontstaan.
pi_136604728
Keshet gefeliciteerd met je grote dochter *O*. Wat een contrast die eerste foto links boven tegenover de foto van nu.

Tico, fijn dat jullie nu meer weten over dat Jennifer anders is dan andere kinderen van haar leeftijd, waar dat hem in zit en waarom zij zo is. Ik hoop dat jullie een goede oplossing vinden, die haar de veiligheid geeft waar zij naar op zoek is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 februari 2014 @ 19:01:44 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136636257
ik was me aan het oriënteren op zwemlessen hier in de buurt .. nu bieden één zwembad hier in de buurt een compleet pakket aan (a+b+c mét diploma garantie, ongeacht hoe lang het kind er over doet) aan voor 750 euro (vaste prijs). exclusief diplomakosten van 20 per diploma .. ligt het aan mij of is dat duur?? :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:08:03 #82
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136636483
Ik heb 15 maanden 40 euro betaald toen nog twee maanden 45 en nog een keer 60 euro voor C dus dat ontloopt elkaar niet veel. Ik was het goedkoopst af met de jongste in het buitenbad. Maar toch ook 3x 80 euro (en daar komt dan nog een abonnement verplicht overheen toch ook 130 euro. Maar ja, daar zwemmen ze dan ook veel voor allemaal) nadeel: je zwemt maar 4 maanden per jaar.
pi_136636723
Ik betaal 80 euro per 10 weken.
pi_136636862
Ik betaal ongeveer 50 euro per maand.
pi_136637144
Hier 24 euro per maand (en dat is voor 30 minuten per week les). De verwachting is nu dat madammeke na twee jaar A en B zal hebben. Misschien gaan we nog door voor C dan.

Dit is exclusief diplomakosten.
pi_136637591
Bij Amber betaalde ik 23,40 per maand (30 minuten per week) en die heeft van augustus 2010 tot februari 2013 gezwommen.. (rond de 720 euro excl diplomakosten)

Voor Tess betaal ik nu 25 euro per maand (40 minuten per week)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_136638989
Hier 27,50 per maand. 45 minuten, en alleen kerst en zomer vakantie geen les.
We zitten er nu 1,5 jaar, en verwacht er nog wel zo'n periode te zitten voor we alles binnen hebben. Dus dan zit je ruim over die 750 heen. Maar dat is wel lang voor zwemles. Gemiddeld is 2 jaar voor alle diploma's..

Chris gaat vanaf volgende week naar een andere dag voor het zwemmen. Dan kan hij 2 keer in de week naar MRT (extra gym, met ook wat aandacht voor sociaal/emotionele ontwikkeling). Hij was zo blij donderdag na de eerste les. Hij vond het zo geweldig. Mooi om te zien.
Dus dan ook maar zwemles verzetten en ook op maandag erheen. Kijken of een andere zwemjuf hem misschien beter kan helpen. En de mrt kan ook nog helpen om zijn coördinatie van de slagen beter te krijgen..
pi_136639905
Ik vind 750,- helemaal niet duur, maar hier betalen we dan ook voor 10 keer 1 uur les 165,-, 16,50 per uur dus. Dan zit je met alleen A diploma minimaal wel boven de 750,-.
Oudste heeft twee jaar over A en B gedaan, maar wel een iets goedkoper zwembad, 11,50 per uur. Denk dat we voor hem rond de 1100,- kwijt zijn geweest (voor A en B dus).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 februari 2014 @ 20:54:13 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136641580
oke, echt veel is het niet dus. Toch denk ik dat ik geen compleet pakket ga afnemen, maar het per diploma ga bekijken hoe hij zwemmen vindt. Als hij het niets vind, sjah, z'n A moet hij minimaal halen van me, b en c vind ik niet verplicht nodig. Als hij het echt leuk vind, mág hij natuurlijk wel door.

thnx all.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_136641939
Ik zou zelf, tenzij echt enorm drama, in ieder geval doorgaan tot en met B. Diploma À zegt echt niet heel veel. Eigenlijk kunnen ze zichzelf dan amper redden in het water. Hier is het voornemen toch wel tot C als we dat er enigszins door krijgen.
pi_136642286
Als A bijna niks zegt, hoe kan het dan dat bijna alle kinderen die ik ken hun B twee maanden later al hebben? :-O

Als ik zie wat S nu al allemaal kan, ik vind het ongelooflijk. A is al zoveel! B is alleen maar wat verder onder water zwemmen en alle afstanden zijn net wat groter. Maar alle zwemtechnieken heeft mijn dame al helemaal onder controle.
pi_136642407
Ik weet dat het advies is door te gaan tot C, of ten minste B. Maar heel veel kinderen halen dat snel en met gemak als ze eenmaal hun A hebben.
pi_136642452
Ik heb me laten vertellen door diverse mensen dat À echt alleen maar basis-basis is. Dat als ze onverwacht we water raken, À niet voldoende is om zichzelf ook echt te redden, pas met B en zeker met C zijn ze daar veel beter toe in staat.
pi_136642515
Het feit dat ze vrij snel doorleren, wil toch niet zeggen dat À voldoende is? Als ze eenmaal een beetje kunnen lezen, gaat het vaak ook heel snel, maar dat wil niet zeggen dat ze bij dat beetje al voldoende kunnen lezen.
pi_136642589
In S haar groepje (laatste fase voor A) zwemmen alle kinderen alles zonder bandjes, een half uur lang, soms drie rondjes zonder hangen aan de kant, schoolslag, rugslag, borstcrawl, rugcrawl. Ze duiken van een startblok af en moeten onder water door een gat zwemmen.

Ze watertrappelen een minuut, beginnen elke les met kleren aan. Ik heb juist de indruk dat ik vroeger zelf zoveel minder hoefde voor A. Overigens had ik toen zelf ook binnen twee mnd mijn B en C toen.
pi_136642627
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Het feit dat ze vrij snel doorleren, wil toch niet zeggen dat À voldoende is? Als ze eenmaal een beetje kunnen lezen, gaat het vaak ook heel snel, maar dat wil niet zeggen dat ze bij dat beetje al voldoende kunnen lezen.
Dat is waar natuurlijk.

Maar toch, zoals ik hierboven beschrijf. Ze zwemmen al zo goed bij S in de groep. En dan hebben ze nog niet eens hun A-diploma.
pi_136642837
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:54 schreef DJMO het volgende:
oke, echt veel is het niet dus. Toch denk ik dat ik geen compleet pakket ga afnemen, maar het per diploma ga bekijken hoe hij zwemmen vindt. Als hij het niets vind, sjah, z'n A moet hij minimaal halen van me, b en c vind ik niet verplicht nodig. Als hij het echt leuk vind, mág hij natuurlijk wel door.

thnx all.
Ik heb precies hetzelfde idee hoor DJMO. Thies heeft een gruwelijke hekel aan de zwemles (en die is al aangepast). Dus met A is het klaar. Dan gaan we zelf een paar keer per maand zwemmen om het goed bij te houden en evt uit te breiden.
pi_136642904
A is echt wel wat hoor. (Ik was maar wat trots (ik moest bijna huilen tijdens het afzwemmen) op alles wat ik zag en wat ze kon, zeker als je bedenkt dat ze in enkeldiep water is begonnen vorig haar) Het verschil tussen a en B is echt minimaal. Meer meters onder water, en je hebt lange kleren aan.
Wat je vnl. traint is volgens mij uithoudingsvermogen.
pi_136643217
Ik ben natuurlijk ook gruwelijk trots als ze haar A ooit haalt, dat spreekt toch voor zich? En ik vind het reuzeknap van die kleintjes. Natuurlijk kunnen ze wel zwemmen, maar ze kunnen zich nog niet echt redden bij onverwachte gebeurtenissen. Of minder goed in ieder geval. Dus gaan wij proberen of S tot C door wil gaan, zonder drama, maar desnoods wel met een beetje overtuiging van onze kant. Als het drama wordt, stoppen we eerder.
pi_136643292
Ik weet het niet hoor. Maar al heb je z en val je als zesjarige te water..... Denk niet dat het veel verschil maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')