abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 februari 2014 @ 22:31:22 #101
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_136529169
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:15 schreef exile79 het volgende:

[..]

Ik vind Bosz niet zo bijzonder. Vitesse heeft hele goede spelers, maar dat zie je in het voetbal niet echt terug geloof ik. Wat zou hij dan moeten maken van een gereduceerd Feyenoord na de zomerverkoop?
Het is meer een gebrek aan betere kandidaten. Vitesse heeft wel goede spelers maar weinig balans, een vat opentrekken met snelle Afrikanen is ook niet alles. Bosz is tactisch wel redelijk en slaat niet zo vaak onzin uit.

Maar ach joh, doe gewoon van Gaal. Hebben we nog wat te lachen joh :')
pi_136529187
Je moet niet vergeten dat het bij Vitesse vanaf nu voorlopig evne klaar is met het uitgeven van veel geld i.v.m. die financial fair play-regels. Dus daar zal het niet beter worden voor Bosz na dit seizoen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_136529215
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:37 schreef Scrummie het volgende:
Vloeken in de kerk hoor, maar ik heb liever van Gaal als van Basten. Van Basten is gewoon een hele hele slechte trainer. Van Gaal is een bloedhond, maar wel een goeie trainer. Als ik dan moet kiezen, kies ik voor de trainer.
Eens.

Beide moet je echter nooit willen. Krijg je dalijk die debiel "EN NIET ALLEEN DE BESTE VAN ROTTERDAM......"

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

ZEKER als je dit jaar onverhoopt nog kampioen wordt (waar ik niet op reken, maar stel) dan moeten al die neuzennamen van tafel. Zeker dan kan Van Gastel voor de groep gaan staan zonder 'geslachtofferd' te worden door het dramatische niveau.
pi_136529888
quote:
Dit filmpje stond daar ook. :')
pi_136529936
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:32 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Eens.

Beide moet je echter nooit willen. Krijg je dalijk die debiel "EN NIET ALLEEN DE BESTE VAN ROTTERDAM......"

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

ZEKER als je dit jaar onverhoopt nog kampioen wordt (waar ik niet op reken, maar stel) dan moeten al die neuzennamen van tafel. Zeker dan kan Van Gastel voor de groep gaan staan zonder 'geslachtofferd' te worden door het dramatische niveau.
Boohh.. wat een droom zou dat zjn op dit moment. Ik schat onze kansen niet hoger dan 10% , maar mocht je inderdaad alsnog kampioen worden dan gaat bijvoorbeeld een Clasie gewoon blijven, en dan kan je in plaats van 25% gewoon 75% gaan herinvesteren in spelers.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_136530404
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:44 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Boohh.. wat een droom zou dat zjn op dit moment. Ik schat onze kansen niet hoger dan 10% , maar mocht je inderdaad alsnog kampioen worden dan gaat bijvoorbeeld een Clasie gewoon blijven, en dan kan je in plaats van 25% gewoon 75% gaan herinvesteren in spelers.
We moeten eerst zo snel mogelijk die aandelen terugkopen. 75% in spelers herinvesteren wordt hem dus nooit.

quote:
En dan bedoelen we niet zozeer de opname van een voorziening voor de terug te betalen ontwikkelingskosten voor HNS (wat de winst onnodig drukt), maar wel de bijna 40.000 aandelen à ¤ 30 miljoen wat Feyenoord nog steeds moet gaan terugkopen van de Vrienden van Feyenoord (VvF).
Die aandelen kosten ons 6 ton per jaar:

quote:
[4 businessseats per miljoen-uitleg]

Aangezien één Business seats ¤ 4.850,- kost (bron: http://www.feyenoord.nl/business/seats-hospitality/business-seats ), loopt Feyenoord jaarlijks 30 x 4 = 120 stoelen à ¤ 4.850,- = ¤ 582.000,- mis. Een dikke half miljoen euro rente in ‘natura’ per jaar.
En, de pijnlijkste:

quote:
Evenals de verplichting dat als het eigen vermogen van Feyenoord minimaal ¤ 3 miljoen bedraagt (en niet zal dalen tot eronder) en er tevens voldoende liquiditeit is, Feyenoord het recht heeft de aandelen terug te kopen of het verplicht wordt gesteld de aandelen, op verzoek van de Vrienden van Feyenoord, terug te kopen.
Pim Plakband kan ons verplichten boven de 3 miljoen alles in aandelen te steken. Gestel het volgende:

Dit jaar draaien we 2 miljoen winst (is ingeschat). Operationele schuld blijft 5 miljoen. We verkopen voor 20 miljoen aan spelers en je wordt landskampioen, wat je minimaal 15 miljoen extra oplevert.

5 miljoen gaat in de lopende schulden. 3 miljoen hoef je niet af te tikken aan Pim Plakband. Alles daarboven kan hij afdwingen in aandelen te steken.

Je hebt dus 35 miljoen (!) aan inkomsten gehad. Je zou verwachten: mwah. Dan zijn we wel uit de schulden en hebben alle aandelen terug, toch?

Think again. Zelfs dan, hebben we nog steeds 3 miljoen aan aandelen die we terug moeten kopen, en maar 3 miljoen transferbudget. :'). Met een com-pleet leeggekochte selectie.

Dan ben je dus kampioen, heb je Pelle, BMI en Janmaat verkocht, ga je de CL in.... En kan je totaal 3 miljoen investeren.

Godverdomme. We worden echt nooit meer gezond. :'). Al verwacht ik niet dat Pim Plakband ooit zo op zijn strepen zal gaan staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2014 22:54:02 ]
pi_136531051
40.000 aandelen a 30 miljoen? Da's wel heel veel hoor. Of zijn ze in totaal 30 miljoen.
pi_136531238
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:01 schreef exile79 het volgende:
40.000 aandelen a 30 miljoen? Da's wel heel veel hoor. Of zijn ze in totaal 30 miljoen.
40.000 aandelen van totaal 30 miljoen he. Ik heb het stuk niet geschreven.

Maargoed. Het schetst de nog j-a-r-e-n te verwachten financiële misère van de club. Waar ik echt ontzettend veel mensen op de tribunes hoor "komend jaar zijn we eindelijk uit de schulden [...] kunnen we weer gaan kopen".

Dat gaat gewoon de komende 3 jaar niet gebeuren, tenzij je kampioen wordt en 20 miljoen aan keiharde munten pakt in transfergelden.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2014 23:05:42 ]
  zondag 9 februari 2014 @ 23:20:08 #109
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_136532019
Heb er een beetje moeite mee dat het lijkt alsof alleen Ajax-coryfeeën geschikt zijn om volgend jaar Feyenoord te trainen. Van Gaal, Adriaanse, Van Basten. :N
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_136532260
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:20 schreef TC03 het volgende:
Heb er een beetje moeite mee dat het lijkt alsof alleen Ajax-coryfeeën geschikt zijn om volgend jaar Feyenoord te trainen. Van Gaal, Adriaanse, Van Basten. :N
Het zijn ook allemaal van die pannenkoeken. Een megalomane gek (geloof me, ik heb genoeg zelfreflectie om ze te herkennen :') ), een debiel die de afgelopen 10 jaar geen kut gepresteerd heeft en een echte pannenkoek.
  zondag 9 februari 2014 @ 23:27:00 #111
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_136532349
Gewoon Cruyff voor de groep zetten :D
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_136532372
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:27 schreef PIETR het volgende:
Gewoon Cruyff voor de groep zetten :D
Sterf eens. Wij geloven niet in die sprookjes dat een seniele gek de hele club veranderd heeft.
pi_136532455
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:20 schreef TC03 het volgende:
Adriaanse vind ik geen Ajax-coryfee. Eerder een Willem II-coryfee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2014 23:29:12 ]
  zondag 9 februari 2014 @ 23:31:41 #114
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_136532609
Eigenlijk zijn alle opties kut, behalve van Gastel, maar die moet het allemaal nog laten zien ..

Rutte is ook genoemd. Dat is toch helemaal niks joh. Ook de naam van Koster heb ik ergens gelezen .. :'(
pi_136532661
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:05 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

40.000 aandelen van totaal 30 miljoen he. Ik heb het stuk niet geschreven.

Maargoed. Het schetst de nog j-a-r-e-n te verwachten financiële misère van de club. Waar ik echt ontzettend veel mensen op de tribunes hoor "komend jaar zijn we eindelijk uit de schulden [...] kunnen we weer gaan kopen".

Dat gaat gewoon de komende 3 jaar niet gebeuren, tenzij je kampioen wordt en 20 miljoen aan keiharde munten pakt in transfergelden.
Zal wel meevallen. Wat je zegt klopt hoor, de investeerders kunnen het eisen dat Feyenoord aandelen terugkoopt zodra Feyenoord meer winst dan 3 miljoen per jaar gaat maken.

Maar de investeerders hebben er ook geen belang bij dat ze zoveel winst gaan afromen dat Feyenoord geen kant meer op kan financieel gezien. De investeerders zijn ook gebaat bij een zo snel mogelijk kampioenschap en Champions League voetbal (en het liefst zoveel mogelijk), des te meer het hen ook oplevert.

Als ze meteen alle winst gaan afromen zodra Feyenoord weer een beetje er bovenop lijkt te komen dan zorgen ze ervoor dat Feyenoord weer jaar in jaar uit in de middenmoot of subtop mee moet draaien, en dat levert hen op termijn minder op.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_136532680
Laten we Gullit nog een kans geven.
pi_136532732
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Wat je zegt klopt hoor, de investeerders kunnen het eisen dat Feyenoord aandelen terugkoopt zodra Feyenoord meer winst dan 3 miljoen per jaar gaat maken.

Maar de investeerders hebben er ook geen belang bij dat ze zoveel winst gaan afromen dat Feyenoord geen kant meer op kan financieel gezien. De investeerders zijn ook gebaat bij een zo snel mogelijk kampioenschap en Champions League voetbal (en het liefst zoveel mogelijk), des te meer het hen ook oplevert.
Wat? :'). Het levert de investeerders geen kut op hoor, of Feyenoord eerste of 10e wordt. De aandelen blijven dezelfde prijs houden.

quote:
Als ze meteen alle winst gaan afromen zodra Feyenoord weer een beetje er bovenop lijkt te komen dan zorgen ze ervoor dat Feyenoord weer jaar in jaar uit in de middenmoot of subtop mee moet draaien, en dat levert hen op termijn minder op.
Op basis van wat levert ze dat minder op? De aandelen fluctueren niet in prijs hoor.
  zondag 9 februari 2014 @ 23:34:14 #118
357045 Grifte
Feijenoord
pi_136532735
De comeback van Beenhakker _O_
pi_136532763
Hoe dan ook moet je gewoon van de investeerders af WILLEN. Die gasten kosten je gewoon 6 ton per jaar aan misgelopen rodestoel-inkomsten.
pi_136532851
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:34 schreef Helpmefok het volgende:
Hoe dan ook moet je gewoon van de investeerders af WILLEN. Die gasten kosten je gewoon 6 ton per jaar aan misgelopen rodestoel-inkomsten.
Zitten die stoelen normaal allemaal vol dan?
pi_136532872
Is Jan Boskamp al gebeld? Die kan meteen afdwingen dat de kroketten warm moeten zijn.
pi_136532878
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:36 schreef Typisch het volgende:

[..]

Zitten die stoelen normaal allemaal vol dan?
Ik begrijp de vraag niet? Of ze normaliter uitverkopen? Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen.
pi_136532883
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:36 schreef exile79 het volgende:
Is Jan Boskamp al gebeld? Die kan meteen afdwingen dat de kroketten warm moeten zijn.
Warme kroketten :r
pi_136532907
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:33 schreef Typisch het volgende:
Laten we Gullit nog een kans geven.
Studio Voetbal gezien? Ongelofelijk :r
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_136532914
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Helemaal niet, NAC-uit zit meestal wel snor. :)
Vind ik wel tegenvallen eerlijk gezegd:

De statistieken over de laatste 10 jaar NAC-uit:
4 overwinningen voor NAC Breda
2 keer een gelijkspel
5 keer een overwinning voor Feyenoord.

Inclusief 1 Play-off wedstrijd voor Europa-League in het seizoen 2008 - 2009.

Meer recent; over de laatste 3 seizoenen is de balans NAC-uit 1 overwinning voor NAC, 1 gelijkspel, en 1 overwinning voor Feyenoord.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_136532923
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:36 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik begrijp de vraag niet? Of ze normaliter uitverkopen? Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Je loopt die inkomsten toch niet echt mis als je ze normaal niet verkoopt?
  zondag 9 februari 2014 @ 23:38:06 #127
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_136532939
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:34 schreef Helpmefok het volgende:
Beetje kort door de bocht dit.
pi_136532967
6 ton op jaar basis is toch niet gigantisch veel voor die miljoenen? Al moet ik zeggen dat ik er weinig verstand van heb verder.
pi_136532986
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:37 schreef Typisch het volgende:

[..]

Je loopt die inkomsten toch niet echt mis als je ze normaal niet verkoopt?
Correct. Dat begrijp ik ook wel. Maar ik weet niet of alle plaatsen uitverkopen. Ik kan me voorstellen dat deze pikkenbazen de rode stoeltjes ook 'betaald' af zouden nemen. Die veronderstelling heb ik wel. Dus ja, dan loop je gewoon 6 ton mis.
pi_136533018
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:38 schreef Typisch het volgende:
6 ton op jaar basis is toch niet gigantisch veel voor die miljoenen? Al moet ik zeggen dat ik er weinig verstand van heb verder.
5% per jaar aan 'rente' zou je het kunnen zien. Valt reuze mee inderdaad. Ook het dividentpercentage is niet hoog.

Toch moet je die aandelen ooit terugkopen. Je moet weer op eigen poten (willen) staan.
pi_136533028
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:51 schreef Helpmefok het volgende:

Al verwacht ik niet dat Pim Plakband ooit zo op zijn strepen zal gaan staan.
Dat verwacht ik ook niet, hij gaat niet zoveel geld riskeren/investeren om vervolgens de club in een houdgreep te houden en kansen tot groei te gaan beperken.

Je mag verwachten dat hij zijn investering wel met winst wilt terugzien en natuurlijk bij grote transacties de nodige kersen van de taart plukt, maar ik geloof nooit dat Feyenoord geen ruimte krijgt voor herinvesteringen. Het blijft een zakenman en een investering in een goedlopende onderneming is altijd beter dan in een onderneming onder curatele, laat staan onder je eigen curatele...

hij blijft de komende járen gewoon nog een vinger in de pap houden, maar om nou te zeggen dat de club zo goed geleid werd voor zijn inbreng...
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_136533689
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Vind ik wel tegenvallen eerlijk gezegd:

De statistieken over de laatste 10 jaar NAC-uit:
4 overwinningen voor NAC Breda
2 keer een gelijkspel
5 keer een overwinning voor Feyenoord.

Inclusief 1 Play-off wedstrijd voor Europa-League in het seizoen 2008 - 2009.

Meer recent; over de laatste 3 seizoenen is de balans NAC-uit 1 overwinning voor NAC, 1 gelijkspel, en 1 overwinning voor Feyenoord.
Ah beetje de gemiddelde statistieken als het gaat om uitwedstrijden van Feyenoord zeg maar, zeker geen angstgegner :P .
blablablabla
  zondag 9 februari 2014 @ 23:55:30 #133
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_136533694
Respect voor de investeerders. Zonder hun financiele hulp had Feyenoord er een heel stuk slechter voorgestaan. Blokland, Huigen, Perridon _O_
pi_136533747
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:55 schreef PIETR het volgende:
Respect voor de investeerders. Zonder hun financiele hulp had Feyenoord er een heel stuk slechter voorgestaan. Blokland, Huigen, Perridon _O_
Zullen er ongetwijfeld zelf ook beter van zijn geworden of nog worden dus in hoeverre dat respect terecht is..... Louter een zakelijke afweging die gemaakt is door de heren.
blablablabla
  maandag 10 februari 2014 @ 00:01:36 #135
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_136533947
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:39 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Correct. Dat begrijp ik ook wel. Maar ik weet niet of alle plaatsen uitverkopen. Ik kan me voorstellen dat deze pikkenbazen de rode stoeltjes ook 'betaald' af zouden nemen. Die veronderstelling heb ik wel. Dus ja, dan loop je gewoon 6 ton mis.
Die hadden anders gewoon in een box gezeten hoor (zitten ze volgens mij nu sowieso al). Niks 6 ton misgelopen.
Verder is dat ook nog maar omzet, moet je eens kijken hoe weinig daarvan werkelijk "winst" is.
Waarschijnlijk zit je nu te zeiken over net twee ton. :')

Edit: En ik zou heel graag willen weten hoe ze die business seats berekend hebben, volgens mij klopt daar namelijk geen klote van.

[ Bericht 8% gewijzigd door Euribob op 10-02-2014 00:07:09 ]
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_136534044
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Zullen er ongetwijfeld zelf ook beter van zijn geworden of nog worden dus in hoeverre dat respect terecht is..... Louter een zakelijke afweging die gemaakt is door de heren.
Hoezo ?
pi_136534055
Zakelijk gezien is het niet slim om geld te geven aan een voetbalclub nooit
  maandag 10 februari 2014 @ 00:09:41 #138
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_136534224
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Als het louter zakelijk was hadden ze hun geld natuurlijk nooit in een voetbalclub gestoken ..

Sixpackje kun je trouwens deze kant opsturen, van Gastel wordt geen hoofdcoach ;)
  maandag 10 februari 2014 @ 00:10:28 #139
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_136534251
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:09 schreef PIETR het volgende:

[..]

Als het louter zakelijk was hadden ze hun geld natuurlijk nooit in een voetbalclub gestoken ..

Sixpackje kun je trouwens deze kant opsturen, van Gastel wordt geen hoofdcoach ;)
Nouja, zaakwaarnemers doen het ook niet voor de liefde voor de bal.
  maandag 10 februari 2014 @ 00:14:32 #140
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_136534389
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:10 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nouja, zaakwaarnemers doen het ook niet voor de liefde voor de bal.
[schakenmodus]Ja, klopt[/schakenmodus]. Maar die kun je toch niet vergelijken met investeerders?
pi_136534449
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:09 schreef PIETR het volgende:

[..]

Uiteindelijk willen ze er ook gewoon geld aan verdienen hoor is destijds ook duidelijk naar buiten gebracht.
Als het Feyenoord weer goed gaat profiteren zij straks mee.
Aandelen van een nagenoeg failliete toko opkopen en de club ze over een aantal jaren (met winst) terug laten terugkopen is het hele idee volgens Blokland.

Bieries komen je kant op zodra de trainer bekend is deal. Moet nog maar zien we het worden gaat :@
blablablabla
  maandag 10 februari 2014 @ 00:17:31 #142
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_136534466
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:14 schreef PIETR het volgende:

[..]

[schakenmodus]Ja, klopt[/schakenmodus]. Maar die kun je toch niet vergelijken met investeerders?
Ze zullen zichzelf echt wel goed hebben wijsgemaakt dat ze het uit clubliefde doen, maar bovenal is het gewoon een investering met een verschrikkelijk goed rendement.
pi_136534507
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:51 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

We moeten eerst zo snel mogelijk die aandelen terugkopen. 75% in spelers herinvesteren wordt hem dus nooit.

[..]

Die aandelen kosten ons 6 ton per jaar:

[..]

En, de pijnlijkste:

[..]

Pim Plakband kan ons verplichten boven de 3 miljoen alles in aandelen te steken. Gestel het volgende:

Dit jaar draaien we 2 miljoen winst (is ingeschat). Operationele schuld blijft 5 miljoen. We verkopen voor 20 miljoen aan spelers en je wordt landskampioen, wat je minimaal 15 miljoen extra oplevert.

5 miljoen gaat in de lopende schulden. 3 miljoen hoef je niet af te tikken aan Pim Plakband. Alles daarboven kan hij afdwingen in aandelen te steken.

Je hebt dus 35 miljoen (!) aan inkomsten gehad. Je zou verwachten: mwah. Dan zijn we wel uit de schulden en hebben alle aandelen terug, toch?

Think again. Zelfs dan, hebben we nog steeds 3 miljoen aan aandelen die we terug moeten kopen, en maar 3 miljoen transferbudget. :'). Met een com-pleet leeggekochte selectie.

Dan ben je dus kampioen, heb je Pelle, BMI en Janmaat verkocht, ga je de CL in.... En kan je totaal 3 miljoen investeren.

Godverdomme. We worden echt nooit meer gezond. :'). Al verwacht ik niet dat Pim Plakband ooit zo op zijn strepen zal gaan staan.
Er wordt inderdaad al 2 miljoen aan schulden afbetaalt, van de iets minder dan 7. Als je dan inderdaad een Janmaat, Pelle, BMI, de Vrij kan verkopen voor pakweg 20, ben je met ongeveer 25% van je transferopbrengsten uit de schulden.

De startpremie van de CL is al bijna 9 miljoen. Als er zich geen tweede club plaatst kom je rond de 20 miljoen door recettes en TV-gelden, zelfs al presteer je geen kut. Als je in 1 klap gelijk al tweederde van je aandelen hiermee terug kan kopen, zou ik die overige transferopbrengsten gewoon lekker in de selectie steken hoor.
  maandag 10 februari 2014 @ 00:20:01 #144
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_136534534
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:18 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Er wordt inderdaad al 2 miljoen aan schulden afbetaalt, van de iets minder dan 7. Als je dan inderdaad een Janmaat, Pelle, BMI, de Vrij kan verkopen voor pakweg 20, ben je met ongeveer 25% van je transferopbrengsten uit de schulden.

De startpremie van de CL is al bijna 9 miljoen. Als er zich geen tweede club plaatst kom je rond de 20 miljoen door recettes en TV-gelden, zelfs al presteer je geen kut. Als je in 1 klap gelijk al tweederde van je aandelen hiermee terug kan kopen, zou ik die overige transferopbrengsten gewoon lekker in de selectie steken hoor.
Blokland is de remmende factor wat betreft het herinvesteren, Feijenoord niet.
pi_136534578
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:17 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ze zullen zichzelf echt wel goed hebben wijsgemaakt dat ze het uit clubliefde doen, maar bovenal is het gewoon een investering met een verschrikkelijk goed rendement.
Verschrikkelijk goed wil ik het rendement niet noemen, maar het is wel relatief veilig natuurlijk.
pi_136534631
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:20 schreef Euribob het volgende:

[..]

Blokland is de remmende factor wat betreft het herinvesteren, Feijenoord niet.
En waarom zouden ze dat willen dan. Veilige, goede investering die ze een mooi plaatsje en flink wat status oplevert. Natuurlijk is het voor die kerel goeddeels gewoon zakelijk, maar hij heeft ons ook niet met de kloten in een notenkrakert zitten hoor.
  maandag 10 februari 2014 @ 00:25:06 #147
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_136534665
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:23 schreef De_Pel het volgende:

[..]

En waarom zouden ze dat willen dan. Veilige, goede investering die ze een mooi plaatsje en flink wat status oplevert. Natuurlijk is het voor die kerel goeddeels gewoon zakelijk, maar hij heeft ons ook niet met de kloten in een notenkrakert zitten hoor.
Genoeg investeerders die graag zo snel mogelijk hun geld uit hun investering zien. Het gaat hier wel om redelijk wat miljoenen hoor. Verder heeft ie ons zeker wel met de kloten in een notenkrakert zitten, als de Pimgroep iets niet wil dan gaat het dus ook echt niet gebeuren hé.
pi_136534748
Pim en co hebben nu ook mooi inspraak in de komst van dat wel/niet nieuwe stadion ben benieuwd welke zakelijke belangen daar verder nog spelen.
blablablabla
pi_136534767
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:25 schreef Euribob het volgende:

[..]

Genoeg investeerders die graag zo snel mogelijk hun geld uit hun investering zien. Het gaat hier wel om redelijk wat miljoenen hoor. Verder heeft ie ons zeker wel met de kloten in een notenkrakert zitten, als de Pimgroep iets niet wil dan gaat het dus ook echt niet gebeuren hé.
Lees het eens nog een keer.
Hoewel het goeddeels gewoon een zakelijke deal is, zitten er echt wel veel liefhebbers bij ook.
Daarnaast is het gewoon een hele veilige investering met een goed rendement, zeker voor crisistijd.
Vervolgens levert het ze immaterieel ook heel veel op in de vorm van status en goodwill.
Die verspillen ze als ze de zaak zo snel mogelijk leegtrekken.

Ja, misschien zijn er een aantal investeerders die graag snel geld terug willen, maar echt niet iedereen. Je hebt er erg in dat Blokland niet de baas is van een consortium maar een vertegenwoordiger van losstaande investeerders?
  maandag 10 februari 2014 @ 00:28:34 #150
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_136534775
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:21 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Verschrikkelijk goed wil ik het rendement niet noemen, maar het is wel relatief veilig natuurlijk.
4% rendement over 20 miljoen plus tien miljoen aan aandelen? Lijkt me een prima deal voor investeerders. En dan hebben ze de RvC ook nog in hun zak zitten.
Nee, die investeerders mogen in hun handjes knijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')