abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 februari 2014 @ 14:14:52 #126
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_136769691
Is er al iets bekend over een eventuele release van seizoen 22?
pi_136772112
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Op dit moment heeft Fons twee vrij recente tunes: die je vaak hoort als er over Vincent wordt gepraat en een Lucas/Menno tune. Beide niet zo heel slecht maar ze worden tot in den treure herhaald, niet aangepast aan de sfeer van de scènes. Muziek hoort voor een scène geschreven te zijn en niet voor algemeen gebruik. Misschien ligt het meer aan vage bezuinigingen dan aan de componist zelf.
Dat kan, het zou ook een verklaring zijn waarom Ronald die taak niet meer heeft; hij had er vaak 12 uur voor nodig om een week aan afleveringen te voorzien van muziek, omdat hij iedere scène eerst bekeek, dan een stijl voor de muziek bedacht en het er toen live onder componeerde. Dat is natuurlijk veel meer werk dan het CTRL+C -> CTRL+V van Servies.

Maar vergeet niet dat Servies zelf ook een belabberd componist is. Ook in prestigedrama als Overspel gebruikt-ie iedere keer dezelfde muziekjes. En wat te denken van het feit dat hij muziek/effecten uit andere series/films gewoon opnieuw gebruikt in GTST?

Vanaf 2:28 min. hoor je een muziekstuk wat Servies gewoon één op één heeft gebruikt in GTST, en misschien nog steeds doet. Dát vind ik nog wel het meest belachelijke. Servies een componist noemen? Eerder een hobbyist die veel geluk heeft gehad.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 16 februari 2014 @ 19:14:03 #128
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_136783517
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:13 schreef PeterKelder het volgende:

Vanaf 2:28 min. hoor je een muziekstuk wat Servies gewoon één op één heeft gebruikt in GTST, en misschien nog steeds doet. Dát vind ik nog wel het meest belachelijke. Servies een componist noemen? Eerder een hobbyist die veel geluk heeft gehad.
Jeetje, wat slecht. :') :') :')

Ronald had vroeger ook veel terugkerende muziekjes, maar daarvan hoopte je juist dat ze lang zouden blijven. Sommige muziekjes groeiden uit tot vaste thema's en kregen later ook meerdere versies. Naar mate de seizoenen vorderden, kwamen er steeds meer unieke muziekjes bij.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_136786564
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:14 schreef Frey het volgende:

[..]

Jeetje, wat slecht. :') :') :')
Dat is nog een understatement :')

quote:
Ronald had vroeger ook veel terugkerende muziekjes, maar daarvan hoopte je juist dat ze lang zouden blijven. Sommige muziekjes groeiden uit tot vaste thema's en kregen later ook meerdere versies. Naar mate de seizoenen vorderden, kwamen er steeds meer unieke muziekjes bij.
Helaas werden het bij de laatste seizoenen van Ronald bijna alleen maar unieke muziekjes, en waren de vaste thema's nauwelijks meer te horen. Wanneer was de Ludo Tune bijvoorbeeld voor de laatste keer te horen? Ik kan me alleen nog de versie in de jubileumweek herinneren.

Nu wil ik Ronalds werk niet onderuit halen, maar echt veel vaste thema's waren er in de laatste Ronald-seizoenen niet meer. En dat is eigenlijk ook wel heel jammer.
  zondag 16 februari 2014 @ 21:04:59 #130
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_136788661
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:31 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat is nog een understatement :')

[..]

Helaas werden het bij de laatste seizoenen van Ronald bijna alleen maar unieke muziekjes, en waren de vaste thema's nauwelijks meer te horen. Wanneer was de Ludo Tune bijvoorbeeld voor de laatste keer te horen? Ik kan me alleen nog de versie in de jubileumweek herinneren.

Nu wil ik Ronalds werk niet onderuit halen, maar echt veel vaste thema's waren er in de laatste Ronald-seizoenen niet meer. En dat is eigenlijk ook wel heel jammer.
Klopt ja. In seizoen 19 werd alleen nog de Ludo tune gebruikt, maar ook die verdween na een tijdje. Verder begonnen ze ineens al die top 40 liedjes te gebruiken. Ze zitten sindsdien in bijna iedere aflevering en zelden voegt het iets toe. Vooral de dood van Dorothea was een ramp toen.
pi_136789542
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:04 schreef Frey het volgende:

[..]

Klopt ja. In seizoen 19 werd alleen nog de Ludo tune gebruikt, maar ook die verdween na een tijdje.
De Maxime Tune toch ook? Die was na een paar keer ook al weg helaas.

quote:
Verder begonnen ze ineens al die top 40 liedjes te gebruiken. Ze zitten sindsdien in bijna iedere aflevering en zelden voegt het iets toe. Vooral de dood van Dorothea was een ramp toen.
"Op aanraden van de geniale Amerikaanse producer" :r :r :r

Bij Hollyoaks doen ze dat ook, maar altijd op een vast punt: meteen na de leader, tijdens de (zoals zij het noemen) menu sequence, en dat duurt hooguit een minuut. En heel soms, als er geen menu sequence met bestaande muziek is, doen ze het tegen het einde van de aflevering aan. Maar zover ik het gezien heb gooien ze er geen volledig Top 40-nummer in waarbij personages bedroefd voor zich uit zitten te staren terwijl de camera heel langzaam langs hen heen beweegt :')
  maandag 17 februari 2014 @ 13:58:58 #132
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_136809943
Nu aan seizoen 8 begonnen. Heerlijke confrontatie tussen de familie Alberts en Mira
pi_136813787
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:13 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat kan, het zou ook een verklaring zijn waarom Ronald die taak niet meer heeft; hij had er vaak 12 uur voor nodig om een week aan afleveringen te voorzien van muziek, omdat hij iedere scène eerst bekeek, dan een stijl voor de muziek bedacht en het er toen live onder componeerde. Dat is natuurlijk veel meer werk dan het CTRL+C -> CTRL+V van Servies.

Maar vergeet niet dat Servies zelf ook een belabberd componist is. Ook in prestigedrama als Overspel gebruikt-ie iedere keer dezelfde muziekjes. En wat te denken van het feit dat hij muziek/effecten uit andere series/films gewoon opnieuw gebruikt in GTST?

Aha. Nu gaat voor mij de kans dat Fons inderdaad belabberd is van "groot" naar "heel erg groot".
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  maandag 17 februari 2014 @ 15:30:52 #134
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_136814006
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Aha. Nu gaat voor mij de kans dat Fons inderdaad belabberd is van "groot" naar "heel erg groot".
Die gast is echt een aanfluiting.
pi_136815084
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:30 schreef Frey het volgende:

[..]

Die gast is echt een aanfluiting.
Waarschijnlijk kan-ie geeneens een fluit bespelen :')
pi_136815402
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Laat die kans maar weg. De beste man mag dan wel een Gouden Kalf hebben gewonnen voor zijn eentonige deuntjes, maar dat maakt hem nog geen Mozart. Eerder het debiele achterneefje daarvan :')

Maar aan de andere kant, zijn muziek past perfect bij hoe de huidige serie gemaakt wordt: het is eentonig, lachwekkend slecht en toch vinden veel mensen het prachtig. En ik heb nog steeds geen flauw idee waarom.
  maandag 17 februari 2014 @ 16:54:45 #137
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_136817172
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:05 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant, zijn muziek past perfect bij hoe de huidige serie gemaakt wordt: het is eentonig, lachwekkend slecht en toch vinden veel mensen het prachtig. En ik heb nog steeds geen flauw idee waarom.
Amen. _O-
  maandag 17 februari 2014 @ 17:55:33 #138
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_136819251
quote:

Laat die kans maar weg. De beste man mag dan wel een Gouden Kalf hebben gewonnen voor zijn eentonige deuntjes, maar dat maakt hem nog geen Mozart. Eerder het debiele achterneefje daarvan
Ik wil wel eens horen waarvoor hij die gewonnen heeft.
pi_136820046
quote:

[..]

Laat die kans maar weg. De beste man mag dan wel een Gouden Kalf hebben gewonnen voor zijn eentonige deuntjes, maar dat maakt hem nog geen Mozart. Eerder het debiele achterneefje daarvan :')

Het trekt een bepaald slag volk die alleen GTST kijken en verder niets. Ze weten dus niet beter. :)
  maandag 17 februari 2014 @ 18:29:05 #140
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_136820190
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:55 schreef Frey het volgende:

[..]

Ik wil wel eens horen waarvoor hij die gewonnen heeft.
Andere componisten zullen wel bedankt hebben voor de eer. Toen ze hoorden dat hij ook genomineerd werd!
pi_136820230
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:29 schreef Koosnaam het volgende:

[..]

Andere componisten zullen wel bedankt hebben voor de eer. Toen ze hoorden dat hij ook genomineerd werd!
_O- _O- _O-
  maandag 17 februari 2014 @ 18:32:41 #142
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_136820304
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:29 schreef Koosnaam het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
pi_136824420
Lukas is echt misselijkmakend. Denk, samen met Charlie en Morris, het meest walgelijke figuur van gtst ooit. :r :r
pi_136824504
Gtst is alleen maar gezeik van Anton en gezoen van Lucas..
  maandag 17 februari 2014 @ 20:25:37 #145
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_136824778
Please, kan die kutrikki dood?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_136824895
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:25 schreef Murmeli het volgende:
Please, kan die kutrikki dood?
Liever Lukas.
pi_136824994
Bah wat is Lukas strontirritant :r Dat ie zelf nou zo'n lui varken is, prima, maar dat ie anderen ook nog van het werk houdt is vreselijk irritant.
En kan iemand Rikki van een flat pleuren ofzo? Met Anton erbij :Y
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_136826427
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:30 schreef DjinN het volgende:
Bah wat is Lukas strontirritant :r Dat ie zelf nou zo'n lui varken is, prima, maar dat ie anderen ook nog van het werk houdt is vreselijk irritant.
En kan iemand Rikki van een flat pleuren ofzo? Met Anton erbij :Y
Werken is saaaaaaai :r volgens Lucas dan. En die Rikki moet oppleuren met haar hypocriete gedoe. En een jankende Nina was ook zo overdreven. Hoop niet dat dat van Tim nog een eeuwigheid gaat duren, maar ik vrees met grote vrezen...
  maandag 17 februari 2014 @ 21:23:58 #149
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_136827622
Anton vind ik juist tof weer op het moment. _O_
pi_136832542
Anton vandaag _O_
Anton morgen _O_

Lang geleden dat die smiley achter de naam van een personage gezet kon worden. Die smiley is sinds het verhoor tussen Ludo en Aysen volgens mij niet meer nodig geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')