quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:57 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ga trouwens psychologie studeren, daar zul je op je plaats zijn.
Ik vind hem wel wat voor een kunstzinnige studie. Lekker knutselen met Lea en Doretienquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:57 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ga trouwens psychologie studeren, daar zul je op je plaats zijn.
Er is een HBO opleiding Creatieve Therapie, dat zou een goede match kunnen zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:58 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Ik vind hem wel wat voor een kunstzinnige studie. Lekker knutselen met Lea en Doretien
Tip: check TS' pohi.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:00 schreef goed_volk het volgende:
Goed topic. De rest ook... Al eens een beroepskeuzetest gedaan, of vraag jee liever aan anderen wat jij wil gaan doen?
Het is KLB, wat denk jij?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:03 schreef jantjevertonghen het volgende:
Ergens heb ik deze reacties wel verdient.
Maar zou graag serieuze reacties. En etsu hou eens op met uitdagen.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:57 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ga trouwens psychologie filosofie studeren, daar zul je op je plaats zijn.
Haha oke. Tien jaar is ook wel te duur voor de samenleving, kan simpelweg niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:03 schreef Piye het volgende:
Als je graag genoeg wil, moet dat gewoon kunnen lijkt me. Maar aangezien jij je huidige studie niks vindt, vind ik het raar om dat erbij te blijven doen, waar je resultaten bij bedrijfskunde mogelijk aan zullen lijden. Een andere studie gaan doen omdat je huidige niet bevalt is niet zonde. Het gaat erom dat je op het eind weggaat met een diploma voor iets dat bij je past en waar je toekomst in ziet. Vroeger begreep ook de regering dat en daarom kreeg je 10 jaar om met een diploma weg te gaan. Die mentaliteitsverandering vind ik pas echt zonde.
O ik wist niet dat Klaagbaak vannacht ineens getransformeerd was in Vraagbaak.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:54 schreef jantjevertonghen het volgende:
hopelijk hebben jullie advies?
Als je serieus advies wil, zit je in klb verkeerd. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:03 schreef jantjevertonghen het volgende:
Ergens heb ik deze reacties wel verdient.
Maar zou graag serieuze reacties. En etsu hou eens op met uitdagen.
Belastingrechtquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:09 schreef bijdehand het volgende:
Was belastingrecht toch te moeilijk?
Zal ik doen. Echter mijn droommaster vergt n 7 gemiddeld bedrijfskunde bachelorquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:08 schreef Scrat_ched het volgende:
Je kan ook je bachelor afronden, aangezien je al op/over de helft bent lijkt me dat zinvol, en dan een (niet-rechten) master gaan doen die je meer interesseert.
Veel bachelors hebben minors waar je heel vrij onderwijs in kan kiezen, vaak zelfs van andere universiteiten.
Als dat bij jou van toepassing is zou je hier bijvoorbeeld een minor bedrijfskunde in te plaatsen, waarmee je waarschijnlijk ook meteen voldoet aan de inschrijving tot een dergelijke Master.
Maak anders een afspraak bij je studieadviseur, die kennen dit soort weggetjes vaak wel.
Je moet er van houdenquote:
Kortzichtig gelul. Weet je wat duur voor de samenleving is? Mensen die niet durven over te stappen, afstuderen in iets dat ze niet bevalt en aan de slag gaan met iets waar de studie niet voor nodig was. Of mensen die niet verder studeren omdat ze zich te oud voelen of ze geen zin meer hebben in school. Een tweede studie ernaast is ook best duur trouwens.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:05 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Haha oke. Tien jaar is ook wel te duur voor de samenleving, kan simpelweg niet.
Eerst deed ik fiscaal recht op de uni, maar na de P mee gestopt en overgestapt op notarieel (is ook wel belastingtechnisch, maar lang niet zo erg als fiscaal, daar kan ik nog wel doorheen kijken). Had laatst een tentamen voor belastingrecht en had een 4quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je moet er van houdenWat doe jij?
Wat valt er aan te snappen? Het is gewoon reproduceren. Ik haalde zonder moeite een zesje. Het rekenen stelt er niks voor, dus gwn dom herkauwen wat int boek staatquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Eerst deed ik fiscaal recht op de uni, maar na de P mee gestopt en overgestapt op notarieel (is ook wel belastingtechnisch, maar lang niet zo erg als fiscaal, daar kan ik nog wel doorheen kijken). Had laatst een tentamen voor belastingrecht en had een 4Volgend jaar opnieuw.
Snap er gewoon niet zoveel van
Jij doet fiscaal?
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:16 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Wat valt er aan te snappen? Het is gewoon reproduceren. Ik haalde zonder moeite een zesje. Het rekenen stelt er niks voor, dus gwn dom herkauwen wat int boek staat
Fiscaal ja, aan de UvT (Of Tilburg University zoals ze het soms noemenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Eerst deed ik fiscaal recht op de uni, maar na de P mee gestopt en overgestapt op notarieel (is ook wel belastingtechnisch, maar lang niet zo erg als fiscaal, daar kan ik nog wel doorheen kijken). Had laatst een tentamen voor belastingrecht en had een 4Volgend jaar opnieuw.
Snap er gewoon niet zoveel van
Jij doet fiscaal?
Straf vind ik ook niet fantastisch, privaat vind ik dan wel weer leukquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Fiscaal ja, aan de UvT (Of Tilburg University zoals ze het soms noemen). Het moet je gewoon liggen, ik heb niks met strafrecht en niet zoveel met privaat. Zit inmiddels al in m'n master, word al oud
Privaat vind ik vooral leuk omdat ik het zie als feitjes, maar ik zou er niet mee willen werken. Met notarieel moet je privaat wel leuk vindenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Straf vind ik ook niet fantastisch, privaat vind ik dan wel weer leukLigt er maar net aan wat je interessant vindt dus.
Wel goeie cijfers verder?
Topickaap hahaquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Privaat vind ik vooral leuk omdat ik het zie als feitjes, maar ik zou er niet mee willen werken. Met notarieel moet je privaat wel leuk vinden
Ja, redelijkEn jij?
Mwah mwah. Wat is goed?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Privaat vind ik vooral leuk omdat ik het zie als feitjes, maar ik zou er niet mee willen werken. Met notarieel moet je privaat wel leuk vinden
Ja, redelijkEn jij?
Netjes, ik heb ook zoietsquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mwah mwah. Wat is goed?
Voor notarieel 6,9 gemiddeld (doe ook rechtsgeleerdheid ernaast, daarvoor 6,8 gemiddeld) en nog 2 vakken van vorig semester herkansen/volgend jaar opnieuw doen.
Nu beginnen met nieuw semester en hopelijk mijn gemiddelde opkrikken.
Daarmee kom je niet echt ver, nee. Al helemaal niet met de werkgelegenheid in notariaat op dit moment.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Netjes, ik heb ook zoietsVriend van me doet notarieel op de uni in Utrecht, die is van de 5,5-cultuur
Nah alles ligt een beetje plat volgens mij. Hoop via mijn scriptiegeleider wat te regelen. Notariaat gaat wel weer aantrekken hoor, dat is iets wat zeker isquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daarmee kom je niet echt ver, nee. Al helemaal niet met de werkgelegenheid in notariaat op dit moment.
Jij als fiscalist ben je bijna wel zeker volgens mij.
Mm 7 voor dubbele bachelor is best knap.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daarmee kom je niet echt ver, nee. Al helemaal niet met de werkgelegenheid in notariaat op dit moment.
Jij als fiscalist ben je bijna wel zeker volgens mij.
Wanneer ben je te oud? Niet lijkt me.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:13 schreef Piye het volgende:
[..]
Kortzichtig gelul. Weet je wat duur voor de samenleving is? Mensen die niet durven over te stappen, afstuderen in iets dat ze niet bevalt en aan de slag gaan met iets waar de studie niet voor nodig was. Of mensen die niet verder studeren omdat ze zich te oud voelen of ze geen zin meer hebben in school. Een tweede studie ernaast is ook best duur trouwens.
In je kist.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:38 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Wanneer ben je te oud? Niet lijkt me.
Wat ik van recruiters hoor is dat je 22 en max 23 mag zijn in je bachelor wil je aan de slag kunnen bij mooie kantoren.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:38 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Wanneer ben je te oud? Niet lijkt me.
Hoe dan?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nah alles ligt een beetje plat volgens mij. Hoop via mijn scriptiegeleider wat te regelen. Notariaat gaat wel weer aantrekken hoor, dat is iets wat zeker is
Bullshit.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:44 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Wat ik van recruiters hoor is dat je 22 en max 23 mag zijn in je bachelor wil je aan de slag kunnen bij mooie kantoren.
24 kan alleen indien en stage en b ervaring en studentemverenigimg etcc
Jij laat je bang maken. Wat dacht je van mensen die een switch maken, of mensen die er pas later achterkomen dat ze toch eens een studie moeten doen?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:44 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Wat ik van recruiters hoor is dat je 22 en max 23 mag zijn in je bachelor wil je aan de slag kunnen bij mooie kantoren.
24 kan alleen indien en stage en b ervaring en studentemverenigimg etcc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |