abonnement Unibet Coolblue
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 7 maart 2014 @ 03:28:09 #251
206731 Mortaxx
Doomer
pi_137473345
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:52 schreef LXIV het volgende:

Er is gewoon geen fatsoenlijke asset meer om in te beleggen, iedereen zit overal al afgetopt in. Iemand nog ideeen?
Bitcoin
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:42:01 #252
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_137474221
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:10 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben huiverig voor crowdfunding.

Iedereen in de subprime bonds, zonder onderpand, via een gaar platform, voor 8% rendement als je leners niet failliet gaan? Zijn er al grote samples beschikbaar hoeveel het daadwerkelijke rendement is na kosten en defaults?

Niet te vergeten dit:

http://www.nu.nl/internet(...)-1200-uitleners.html
Het Amerikaanse Lending Club heeft al wel een kleine track-record opgebouwd, wikipedia:

quote:
Loan performance statistics[edit]
As of March 22, 2013, the average Lending Club borrower has a FICO score of 706, 16% debt-to-income ratio (excluding mortgage), +14 years of credit history, $70,491 of personal income and takes out an average loan of $12,855 that s/he uses for debt consolidation or for paying off credit card debts. The investors had funded $1,501,287,675 in loans and received $128,277,038 in interest payments. The nominal average interest rate is 16.34%, default rate 4%, and an average net annualized return (net of defaults and service fees) of 9.64%.[7][47] The average returns of investment for Lending Club lenders are between 5.47% and 10.22%, with 23 straight quarters of positive returns as of the second quarter of 2013.[31]

In May 2013 Lending Club issued $148 million in new loans for the month bringing its total loans issued to date to over $1.8 billion[48] and is currently the world's largest peer-to-peer lending platform.[49]
De Nederlandse platforms draaien nog niet echt lang. Ik vind het een leuk experiment en heb er een beetje speelgeld inzitten, ik laat je over een paar jaar weten wat het eindresultaat is :)
If you can't beat them, join them.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:02:29 #253
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_137474495
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Beleg in een idee? Like lithium of misschien weed/cannabis aandelen?

Dan denk ik aan weed bedrijven zoals Growlife, Inc. (PHOT), Cannabis Science, Inc. (CBIS) of Tranzbyte Corporation (ERBB) (is een BDE met een wiet bedrijfje)?

Of misschien wat BDCs meepakken?

Of koop een huis en verhuur het aan wat studenten tokkies.
Zit daar niet een hoog risico op dat de federale overheid ze alsnog als illegaal bestempeld?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_137475113
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zit daar niet een hoog risico op dat de federale overheid ze alsnog als illegaal bestempeld?
Jup, hoewel het met Obama wel los zal lopen.
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 7 maart 2014 @ 10:37:59 #255
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_137476384
Dat crowdfunden kun je wel BLIJVEN slaan omdat boober vroeger stuk ging, maar boober gaat nooit meer niet stukgegaan zijn, dus betekent dat dat we nooit meer moeten crowdfunden?

Ik vond het zelf wel overkomen als een relatief veilige stalling van een paar k, gespreid over verschillende projecten. Bij elkaar opgeteld niet meer geld dan ik normaal in een individueel deposito gestopt zou hebben, maar nu met meer rendement (en meer risico, correct. Maar ook leuker. Ik voel me betrokken bij sommige dingen die ik steun, en dat is ook wat waard.)
pi_137518749
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:37 schreef BliepTuut het volgende:
Dat crowdfunden kun je wel BLIJVEN slaan omdat boober vroeger stuk ging, maar boober gaat nooit meer niet stukgegaan zijn, dus betekent dat dat we nooit meer moeten crowdfunden?

Ik vond het zelf wel overkomen als een relatief veilige stalling van een paar k, gespreid over verschillende projecten. Bij elkaar opgeteld niet meer geld dan ik normaal in een individueel deposito gestopt zou hebben, maar nu met meer rendement (en meer risico, correct. Maar ook leuker. Ik voel me betrokken bij sommige dingen die ik steun, en dat is ook wat waard.)
Geef eens een voorbeeld?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_137518963
De boekenwinkels zeker ?
pi_137529880
Bij crowdfunding krijg ik altijd een beetje zo'n "Isabella wil een konijnenopvang beginnen" gevoel alhoewel ik op kickstarter soms toch potentieel voorbij zie komen. Bijvoorbeeld klik . Kickstarter is alleen wel doneren.

Volgens mij kun je crowdfunding op basis van donaties ook wel goed gebruiken om geld wit te wassen.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:51:50 #259
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_137574926
quote:
Geef eens een voorbeeld?
Kaaskar.

Lachers, schuif maar vast aan, maar ik sta bijna elke zaterdag bij dezelfde kaasboer om mijn favoriete vage kazen te kopen. Daarom vind ik dit project bijvoorbeeld leuk om te steunen, ook al zijn er andere projecten die óf meer rente beloven óf een veiligere indruk geven. Toch kies ik voor deze kaaskar.
pi_137577500
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:51 schreef BliepTuut het volgende:

[..]

Kaaskar.

Lachers, schuif maar vast aan, maar ik sta bijna elke zaterdag bij dezelfde kaasboer om mijn favoriete vage kazen te kopen. Daarom vind ik dit project bijvoorbeeld leuk om te steunen, ook al zijn er andere projecten die óf meer rente beloven óf een veiligere indruk geven. Toch kies ik voor deze kaaskar.
Niks tegen deze initiatieven, maar mijn probleem is dat je niet zelf in de boeken kunt neuzen. Een omzet van bijvoorbeeld 215K is leuk, maar zegt niets over de winstgevendheid als er 230K kosten tegenover staan. De ratings zeggen mij niet veel, omdat ik niet weet op welke modellen die gebaseerd zijn. Ook ben ik skeptisch op (duurdere) alternatieve financieringsmethoden.

Zelf heb ik meermaals een persoonlijke lening verstrekt aan een eenmanszaak en het is dan fijn dat je zelf kunt neuzen door de boeken om een juiste risico afweging te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door piepeloi55 op 10-03-2014 12:25:53 ]
pi_137580434
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:20 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Niks tegen deze initiatieven, maar mijn probleem is dat je niet zelf in de boeken kunt neuzen. Een omzet van bijvoorbeeld 215K is leuk, maar zegt niets over de winstgevendheid als er 230K kosten tegenover staan. De ratings zeggen mij niet veel, omdat ik niet weet op welke modellen die gebaseerd zijn. Ook ben ik skeptisch op (duurdere) alternatieve financieringsmethoden.

Zelf heb ik meermaals een persoonlijke lening verstrekt aan een eenmanszaak en het is dan fijn dat je zelf kunt neuzen door de boeken om een juiste risico afweging te maken.
En daar komt nog bij dat zaken zoals 'verwachte omzet'. Ja, leuk, verwachte omzet dat gaat groeien. Ik vind dat altijd zo'n dikke kul. Met name als ze het over double digit growth hebben :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:06:38 #262
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_137582557
Ik ben het met jullie eens dat je eigenlijk voor het leeuwendeel gewoon op je eigen gok afgaat bij dit soort dingen. En omdat je op je eigen gok afgaat, loop je meer risico, en daarom krijg je meer rente dan wanneer je spaart.

Ik vertrouw al die prachtige voorspellingen over groei ook nooit, vooral niet voor opstarters. Maar dit voorbeeld, bijvoorbeeld, was een gevestigde handelaar met een omzet. Ja, we weten de kosten niet, maar als ie meer kosten dan omzet had, dan zou ie niet proberen meer omzet te gaan maken met een grotere kar, niet?

Al met al: ik voel me er veilig genoeg bij, maar ik investeer dan ook maar weinig in maar weinig projectjes. Maar ik vind het leuk en daarom is het voor mij win/win: meer rendement (dan sparen) en goed gevoel. Minder rendement dat op de beurs mogelijk is, maar ik schat het risico dan ook weer minder laag in.
pi_137585789
Ik ben mijn short posities aan het uitbreiden. Hopelijk gaat het ook echt een keer naar beneden. Zit nu short op sp500, tesla en facebook. Alleen om even JM Keynes te quoten:

"Markets can remain irrational longer than you can remain solvent."

Hopelijk wordt dit voor mij niet de realiteit :P
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 10 maart 2014 @ 17:00:09 #264
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_137585887
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:56 schreef ssebass het volgende:
Ik ben mijn short posities aan het uitbreiden. Hopelijk gaat het ook echt een keer naar beneden. Zit nu short op sp500, tesla en facebook. Alleen om even JM Keynes te quoten:

"Markets can remain irrational longer than you can remain solvent."

Hopelijk wordt dit voor mij niet de realiteit :P
tesla is leip
pi_137587180
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:
En daar komt nog bij dat zaken zoals 'verwachte omzet'. Ja, leuk, verwachte omzet dat gaat groeien. Ik vind dat altijd zo'n dikke kul. Met name als ze het over double digit growth hebben :').
Klopt. Maar in dit geval zou dat goed kunnen als men bijv. een extra standplaats neemt, zie dat wel gebeuren dan.

Bij mij spreken echter de cijfers. Ja dan mis je weleens kansen, maar je zit er vrijwel nooit naast. Of wel als je risicoperceptie anders is en je moedwillig die gok neemt.
pi_137587222
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:56 schreef ssebass het volgende:
Ik ben mijn short posities aan het uitbreiden. Hopelijk gaat het ook echt een keer naar beneden. Zit nu short op sp500, tesla en facebook. Alleen om even JM Keynes te quoten:

"Markets can remain irrational longer than you can remain solvent."

Hopelijk wordt dit voor mij niet de realiteit :P
Hoe handle je je moneymanagement en wat is de tijdspanne?
  maandag 10 maart 2014 @ 19:45:08 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_137591510
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:56 schreef ssebass het volgende:
Ik ben mijn short posities aan het uitbreiden. Hopelijk gaat het ook echt een keer naar beneden. Zit nu short op sp500, tesla en facebook. Alleen om even JM Keynes te quoten:

"Markets can remain irrational longer than you can remain solvent."

Hopelijk wordt dit voor mij niet de realiteit :P
Hoe zit je short? Geschreven calls, puts, echt short, sprinters? En met welk deel van je vermogen? En wat is de reden, behalve dat jij het nu een keer tijd vindt dat de markt naar beneden gaat? De markt trekt zich bijzonder weinig van jouw mening aan, weet je!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_137592042
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:52 schreef LXIV het volgende:
Wat trouwens nu wel een probleem begint te worden is het lage rendement dat nog te behalen valt. Ik heb de afgelopen jaren goed geboerd, met Akzo, BAM, Aegon, ING, Philips, etc. Bij het behalen van koersniveau's zijn een aantal van die posities gesloten. Ik heb nu het grootste deel in pseudo-hoogrenderende obligaties zitten. Nog wat geschreven putjes op de AEX en wat BAM, AEGON, IMTECH plus fractioneel short Twitter en exotische aandelen.

Het punt is nu dat door de koersstijgingen het rendement van deze porto heel laag is. Die 'hoogrenderende' obligaties leveren nog maar 6% effectief op. En bij de minste rentestijging klappen ze in elkaar waarschijnlijk. Verhouding opbrengst/risico is heel laag.
Anderzijds moet ik wel minstens 4% rendement behalen voor de belastingen en inflatie.

Er is gewoon geen fatsoenlijke asset meer om in te beleggen, iedereen zit overal al afgetopt in. Iemand nog ideeen?
Eigen beleggingsbedrijf beginnen? Ik zou een deel van mijn vermogen wel door je willen laten beheren. :)
  maandag 10 maart 2014 @ 19:56:16 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_137592081
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:55 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Eigen beleggingsbedrijf beginnen? Ik zou een deel van mijn vermogen wel door je willen laten beheren. :)
Mijn eerste en gratis advies aan je is om dat vooral niet te doen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_137592181
Nou, ik volg je posts al langere tijd. Je lijkt in de laatste jaren anders wel aardig te doen, vooral met Twitter short.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:30:23 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_137593754
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:57 schreef Robuustheid het volgende:
Nou, ik volg je posts al langere tijd. Je lijkt in de laatste jaren anders wel aardig te doen, vooral met Twitter short.
De laatste 3 jaar heb ik een aardig rendement behaald, het jaar daarvoor was een ramp!

Twitter short heb ik maar een hele kleine positie in, dat is nog geen 2% van mijn winst van dit jaar. Bovendien was het eigenlijk gewoon een toevalstreffer! Lorillard idem! Dat zijn de gokjes. In werkelijkheid heb ik dit jaar verdiend met obligaties, BAM, KPN en Akzo! (en dat zijn feitelijk ook toevalstreffers!). KPN en AZKO alweer verkocht trouwens.

Enfin, ik geloof zelf al eigenlijk niet zo in 'stockpicking' (dus het uitkiezen van aandelen). Dus geloof wat dat betreft ook zeker niet in mij!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_137594222
ja ik dacht even een goeie porto samen te stellen voor dit jaar, hier gaan we:

ASML - 4% dsm - 16% shell + 1% alhstom - 26% eads ( airbus ) -8% basf +2% bayer - 5% mercks -8% siemens - 6% b.a.e systems ( defensie ) - 6%

Ja .. de beurs gaat alleen maar omhoog hé het gaat zo goed..

Gelukkig had ik geen aandelen gekocht

Dit is vanaf 1 jan. 2014

[ Bericht 0% gewijzigd door arjan1112 op 10-03-2014 20:45:44 ]
pi_137596561
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe zit je short? Geschreven calls, puts, echt short, sprinters? En met welk deel van je vermogen? En wat is de reden, behalve dat jij het nu een keer tijd vindt dat de markt naar beneden gaat? De markt trekt zich bijzonder weinig van jouw mening aan, weet je!
Short met derivaten, turbo's en sprinters inderdaad. Dit is uiteraard met speelgeld. Had verder groei en dividend fondsen, dividend aandelen en nog wat andere aandelen. Daarnaast nog wat long posities. Vind de markt gewoon over gewaardeerd en loop liever wat rendement mis dan een crash meemaken. Geeft mij ook wat meer rust. Ik weet dat je de markt niet kunt timen maar moet wel mijn gevoel volgen. Zou het mezelf kwalijk nemen als ik het laat staan en het crashed.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_137597520
Must.Print.Moar.Money.Now --> SPY SPX QQQ DJIA
Wat een onzin allemaal, denk dat we nog een weekje moeten wachten eens kijken wat de FED gaat doen. 19 maart -> gaat de rente omhoog, dan wordt het eindelijk tijd voor een correctie!

Ik word gewoon schijt ziek van deze zeepbel, is genoeg geweest vind ik :-)) .. #irrationalexuberance
  maandag 10 maart 2014 @ 21:32:15 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_137597557
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:18 schreef ssebass het volgende:

[..]

Short met derivaten, turbo's en sprinters inderdaad. Dit is uiteraard met speelgeld. Had verder groei en dividend fondsen, dividend aandelen en nog wat andere aandelen. Daarnaast nog wat long posities. Vind de markt gewoon over gewaardeerd en loop liever wat rendement mis dan een crash meemaken. Geeft mij ook wat meer rust. Ik weet dat je de markt niet kunt timen maar moet wel mijn gevoel volgen. Zou het mezelf kwalijk nemen als ik het laat staan en het crashed.
De markt is fors gewaardeerd, ik zal de laatste zijn die dat tegenspreekt. Maar dat heeft ook reele oorzaken, zoals al lang een hele lage rente bijvoorbeeld. Ik zou niet zo snel te massaal gaan shorten,want, zoals je zelf al aangaf, de markten kunnen langer irrationeel blijven dan jij solvabel.

Het is ook niet compleet irrationeel meestal. Want stel je bent een pensioenfonds en je moet 4% maken, dan gaat dat niet alleen met rente. Er is daarom veel kapitaal hectisch op zoek naar rendement, en dat drijft de koersen denk ik vooral op. Duurt niet eeuwig, maar mogelijk wel lang! Zou niet meer exposure hier willen hebben dan 5-10% van de porto.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')