abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136400770
quote:
Een studente in Saudi-Arabië is overleden toen zij na een hartinfarct geen medische hulp kreeg van de mannelijke hulpverleners. De medici mochten de vrouwenafdeling niet op. Beveiligingspersoneel van de Koning Saud Universiteit hield hen 2 uur lang tegen bij de toegang van de afgesloten unit, meldde het dagblad Okaz vandaag.
De universiteit hield hen tegen omdat sommige studentes niet gesluierd waren, vertellen enkele medestudenten tegen Okaz. Volgens een van hen, mogen mannen in noodgevallen echter wel degelijk de buurt van ongesluierde vrouwen komen. 'Amina's leven lijkt me zeker een noodgeval en ik hoop dat degenen die de medici tegenhielden, zich moeten verantwoorden.'

In Saudi-Arabië gelden strenge religieuze regels voor de scheiding van mannen en vrouwen in de publieke ruimte. Het komt vaker voor dat vrouwen in een medisch noodgeval, brand of een ongeluk aan hun lot worden overgelaten en sterven, omdat zij geen hulp krijgen. De hulpdiensten zijn vrijwel allemaal mannen en die mogen ruimtes waar vrouwen verblijven, niet betreden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ci-niet-helpen.dhtml
Toont maar weer eens aan hoe achterlijk dat geloof is als er door dit soort stomme regeltjes mensen komen te overlijden.
blablablabla
pi_136400824
Tsja, wat moet ik hier van zeggen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_136400858
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Toont maar weer eens aan hoe achterlijk dat geloof is als er door dit soort stomme regeltjes mensen komen te overlijden.
"," .
pi_136400872
.

[ Bericht 99% gewijzigd door rival op 06-02-2014 14:12:59 ]
pi_136400883
Is er geen regel in de koran die uitzonderingen maakt als iemand in levensgevaar is?
blablablabla
pi_136400884
Als er een god bestaat, waarom laat hij dit dan toe?
pi_136400888
KSA. _O_
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_136400953
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:12 schreef terrorsjaak het volgende:
Is er een reden waarom goden aardig zouden moeten zijn?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136400991
quote:
Omdat hij wordt afgeleid door al die mensen die aan zijn hoofd zeuren om hun hun kleine ongemakken te laten verdwijnen. Het is de schuld van de mensen die bidden.
pi_136401081
quote:
Als je jezelf zo goddelijk vindt, waarom laat je dit toe?
pi_136401104
quote:
Omdat ze nodig is in de hemel
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:20:38 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_136401129
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:12 schreef Elan het volgende:
Is er geen regel in de koran die uitzonderingen maakt als iemand in levensgevaar is?
Ik heb dat zomaar eens opgezocht en dan kom ik hier op uit:

quote:
De islam erkent evenwel dat verplichting, voorschriften en verbodsbepalingen onderhevig zijn aan situatie-gebonden factoren, wat weerspiegeld wordt in de rechtsregel "nood versoepelt het verbod" - d.w.z. dat zaken die anders verboden zijn onder invloed van nood toegestaan kunnen worden. Dit maakt het voor een patiënt(e) toelaatbaar om lichaamsdelen die normaal bedekt horen te zijn, te ontbloten voor een geneesheer, vermits bij een conflict tussen het principe van het beschermen van het leven en het bedekken van de 'awrah, het eerste voorrang krijgt over het laatste.
http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert38.htm

Alleen de titel van dit topic klopt dan ook niet. De medici wilden helpen maar kregen geen toegang van de beveiligers omdat er ongesluiterde vrouwen rondliepen.
Dus het probleem zit bij een stel figuren die druk doende zijn hun wetjes hand te haven en daarvoor desnoods maar iemand dood laten gaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_136401247
quote:

[..]

Maar het is hun geloof. Kijk, wij hebben dat geloof niet en vinden dit daarom raar. Daar is het normaal, omdat die mannen de regel hebben dat ze niet in (publieke) 1 ruimte mogen zijn met (ongesluierde) vrouwen. Wie zijn wij om hun geloof te veroordelen?
pi_136401338
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:23 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Maar het is hun geloof. Kijk, wij hebben dat geloof niet en vinden dit daarom raar. Daar is het normaal, omdat die mannen de regel hebben dat ze niet in (publieke) 1 ruimte mogen zijn met (ongesluierde) vrouwen. Wie zijn wij om hun geloof te veroordelen?
Wie ben jij om ons te vragen wie wij zijn om hun geloof te veroordelen?
pi_136401415
Domme gelovigen zijn dom. }:|
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:32:13 #16
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136401530
Maar dit heeft natuurlijk niks met die achterlijke religie te maken..? Net zoals de heksenverbrandingen bij ons niks met het gristendom te maken hadden :')
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:33:33 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136401580
Het was de wil van Allah.
Graag op anoniem
pi_136401642
KSA :')
pi_136401889
wel grappig is dat deze mensen in nederland dan weer strafbaar zouden zijn
dan moeten ze kiezen, of hun geloof breken, of de nederlandse wet.

wanneer er mensen dood gaan kom je niet meer weg met discriminatie
  Spellchecker donderdag 6 februari 2014 @ 14:42:04 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_136401900
Waarom deden die andere studentes niet gauw een hoofddoekje op dan??

En waarom zijn daar dan geen vrouwelijke medici aanwezig voor noodgevallen??
pi_136402019
Dat verandert toch niet. De mensen daar willen niet veranderen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_136402125
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Rasor het volgende:
wel grappig is dat deze mensen in nederland dan weer strafbaar zouden zijn
dan moeten ze kiezen, of hun geloof breken, of de nederlandse wet.

wanneer er mensen dood gaan kom je niet meer weg met discriminatie
De Islam schrijft ook voor dat een moslim in een vreemd land de wetten van dat land dient te respecteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Spellchecker donderdag 6 februari 2014 @ 14:48:11 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_136402136
Het had maar eens de dochter van de koning moeten zijn ....
pi_136402256
quote:
Nee, lees je eigen stuk:

"Volgens een van hen, mogen mannen in noodgevallen echter wel degelijk de buurt van ongesluierde vrouwen komen."

Heeft dus niks met de islam te maken, maar met die domme beveiligers.

Koran, hoofdstuk 5 vers 32 heeft alles met de islam te maken, en daarin staat:

And whoever saves one life - it is as if he had saved mankind entirely.
-
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:56:56 #25
112251 314
gimme pie!
pi_136402446
quote:
of: het was de wil van God, leer er maar mee leven want alles heeft een reden :?
pi_136402835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:51 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Nee, lees je eigen stuk:

"Volgens een van hen, mogen mannen in noodgevallen echter wel degelijk de buurt van ongesluierde vrouwen komen."

Heeft dus niks met de islam te maken, maar met die domme beveiligers.

Koran, hoofdstuk 5 vers 32 heeft alles met de islam te maken, en daarin staat:

And whoever saves one life - it is as if he had saved mankind entirely.
Heb je de rest ook gelezen?

quote:
Het komt vaker voor dat vrouwen in een medisch noodgeval, brand of een ongeluk aan hun lot worden overgelaten en sterven, omdat zij geen hulp krijgen. De hulpdiensten zijn vrijwel allemaal mannen en die mogen ruimtes waar vrouwen verblijven, niet betreden.
De tekst boven het artikel klopt ook gewoon, al lag het in dit geval niet aan hun maar aan de beveiliging dat ze niet konden helpen.
blablablabla
pi_136402927
Als ze graag met z'n allen dood willen gaan, dan doen ze dat toch lekker? Auto-exterminatie is hun eigen keus.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_136402928
quote:
15s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:20 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb dat zomaar eens opgezocht en dan kom ik hier op uit:

[..]

http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert38.htm

Alleen de titel van dit topic klopt dan ook niet. De medici wilden helpen maar kregen geen toegang van de beveiligers omdat er ongesluiterde vrouwen rondliepen.
Dus het probleem zit bij een stel figuren die druk doende zijn hun wetjes hand te haven en daarvoor desnoods maar iemand dood laten gaan.
Met andere woorden...het is maar hoe mensen het allemaal uitleggen voor zichzelf. Treurige situatie dat het iemand het leven moet kosten. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 6 februari 2014 @ 15:13:04 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136402973
En god zag dat het goed was.
Graag op anoniem
  donderdag 6 februari 2014 @ 15:14:13 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 6 februari 2014 @ 15:15:29 #31
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136403053
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:42 schreef maily het volgende:
Waarom deden die andere studentes niet gauw een hoofddoekje op dan??

En waarom zijn daar dan geen vrouwelijke medici aanwezig voor noodgevallen??
Daarom hoax.
  donderdag 6 februari 2014 @ 15:34:10 #32
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_136403597
Je kunt zeggen wat je wil maar ze tonen daar in ieder geval meer ruggengraat dan de gemiddelde Nederlander door zich zo aan hun principes te houden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_136403830
Tja dat krijg je met al die achterlijke regels.
Ура для россии
pi_136404552
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:08 schreef Elan het volgende:
Heb je de rest ook gelezen?
Ja, en mijn conclusie is dat dit soort achterlijk gedrag niks met de islam te maken heeft. Heb jij mijn Koran-vers gelezen? Waarschijnlijk voor het eerst in je leven, maar het toch over een "achterlijk geloof" hebben in je OP, ja dat krijg je wanneer je je mening over een religie vormt aan de hand van een gekleurd nieuwsbericht van het Algemeen Dagblad.

"Het komt vaker voor dat vrouwen in een medisch noodgeval, brand of een ongeluk aan hun lot worden overgelaten en sterven"

Oh ja? Bewijs het maar, kom maar eens met bronnen waarin staat aangegeven hoe vaak dit voorkomt? Het Algemeen Dagblad heeft gewoon dit Engelse nieuwsbericht verkeerd naar het Nederlands vertaald. In dat nieuwsbericht wordt er melding gemaakt van één incident uit 2002:

"In 2002, 15 schoolgirls died in a fire in Makkah after, according to reports at the time, religious police stopped them from leaving a burning building because they were not properly dressed."

De Saoedische regering heeft vervolgens onderzoek verricht naar dat incident en hun conclusie was:

But accusations that the religious police had prevented girls fleeing the school because they were not wearing head scarves were dismissed as "untrue".
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1893349.stm

De brand in 2002 werd ook veroorzaakt door niet-islamitisch gedrag:

"The report said that the fire had been caused by a student who put a cigarette out on a pile of papers."
-
pi_136404635
quote:

[..]

Goeie TT. Dat geloof. Heb je de eerste de beste moslim op straat al gevraagd waarom die dit steunt?
pi_136404831
Islam :') Dat krijg je ervan als je wetten gebaseerd zijn op een achterlijke boek genaamd de koran :N

R.I.P
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:18:31 #37
358523 IkStampOpTacos
pi_136404898
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goeie TT. Dat geloof. Heb je de eerste de beste moslim op straat al gevraagd waarom die dit steunt?
Ja, en ik kon me eerlijk gezegd niet vinden in zijn denkbeelden. :)
-
pi_136404918
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, en ik kon me eerlijk gezegd niet vinden in zijn denkbeelden. :)
Goeie troll.
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:19:58 #39
358523 IkStampOpTacos
pi_136404937
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goeie troll.
Ik had inderdaad respect moeten tonen. -O-
-
pi_136405093
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:06 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ja, en mijn conclusie is dat dit soort achterlijk gedrag niks met de islam te maken heeft. Heb jij mijn Koran-vers gelezen? Waarschijnlijk voor het eerst in je leven, maar het toch over een "achterlijk geloof" hebben in je OP, ja dat krijg je wanneer je je mening over een religie vormt aan de hand van een gekleurd nieuwsbericht van het Algemeen Dagblad.

"Het komt vaker voor dat vrouwen in een medisch noodgeval, brand of een ongeluk aan hun lot worden overgelaten en sterven"

Oh ja? Bewijs het maar, kom maar eens met bronnen waarin staat aangegeven hoe vaak dit voorkomt? Het Algemeen Dagblad heeft gewoon dit Engelse nieuwsbericht verkeerd naar het Nederlands vertaald. In dat nieuwsbericht wordt er melding gemaakt van één incident uit 2002:

"In 2002, 15 schoolgirls died in a fire in Makkah after, according to reports at the time, religious police stopped them from leaving a burning building because they were not properly dressed."

De Saoedische regering heeft vervolgens onderzoek verricht naar dat incident en hun conclusie was:

But accusations that the religious police had prevented girls fleeing the school because they were not wearing head scarves were dismissed as "untrue".
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1893349.stm

De brand in 2002 werd ook veroorzaakt door niet-islamitisch gedrag:

"The report said that the fire had been caused by a student who put a cigarette out on a pile of papers."
Ah de Saudische regering heeft het incident onderzocht, dan zal er inderdaad wel niets aan de hand zijn geweest :D :') .
Ga liever af op een neutrale bron in de vorm van een krant dan door overheid georganiseerde en politiek beladen research in zulke landen, tenzij de krant van de keuze tegen Islam is of zo.

Ok fair, (niet geheel) oorspronkelijke titel = "Saudi female student dies after male ambulance crew denied access" . Niet geheel omdat die titel ook al een vertaling aangezien het oorspronkelijke artikel uit een Arabisch geschreven publicatie komt, waarom pak je die er niet bij?

Welnu jij je zin, dus de titel had dus beter kunnen zijn: "Saudische studente sterft nadat mannelijk ambulancepersoneel de toegang gewegerd werd. "

Mee eens?

Dikgedrukt staat er wel gewoon mannelijk, dus als er vrouwen waren gekomen mochten ze wel naar binnen waar of niet?

Het feit dat men op basis van een religie überhaupt onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen is al een dikke faal en achterlijk imo, maar hey, ik ben ook geen moslimbroeder natuurlijk B-) .
blablablabla
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:28:26 #41
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_136405255
Boeiend of het door de islam komt of niet, die cultuur daar is gewoon zwaar achterlijk en die cultuur is in grote mate beïnvloed door de islam. Of de specifieke uitwassen van die cultuur wel of niet als zodanig in de Koran beschreven staan lijkt me compleet irrelevant.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_136405289
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat de verwesterde en ontwikkelde moslims hier dit soort verboden ook onzin vinden, al is dat de vraag.

De strenge Islam en Sharia zorgt alleen maar dat vrouwenrechten ondergeschoven kindje blijven. Dit verhaal is één van de dingen, er gebeuren zoveel zaken in dat soort landen.
Maar hey wat verwacht je van een regering die vrouwen al niet eens laat autorijden.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')