Heb je de rest ook gelezen?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:51 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, lees je eigen stuk:
"Volgens een van hen, mogen mannen in noodgevallen echter wel degelijk de buurt van ongesluierde vrouwen komen."
Heeft dus niks met de islam te maken, maar met die domme beveiligers.
Koran, hoofdstuk 5 vers 32 heeft alles met de islam te maken, en daarin staat:
And whoever saves one life - it is as if he had saved mankind entirely.
De tekst boven het artikel klopt ook gewoon, al lag het in dit geval niet aan hun maar aan de beveiliging dat ze niet konden helpen.quote:Het komt vaker voor dat vrouwen in een medisch noodgeval, brand of een ongeluk aan hun lot worden overgelaten en sterven, omdat zij geen hulp krijgen. De hulpdiensten zijn vrijwel allemaal mannen en die mogen ruimtes waar vrouwen verblijven, niet betreden.
Met andere woorden...het is maar hoe mensen het allemaal uitleggen voor zichzelf. Treurige situatie dat het iemand het leven moet kosten.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb dat zomaar eens opgezocht en dan kom ik hier op uit:
[..]
http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert38.htm
Alleen de titel van dit topic klopt dan ook niet. De medici wilden helpen maar kregen geen toegang van de beveiligers omdat er ongesluiterde vrouwen rondliepen.
Dus het probleem zit bij een stel figuren die druk doende zijn hun wetjes hand te haven en daarvoor desnoods maar iemand dood laten gaan.
Daarom hoax.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:42 schreef maily het volgende:
Waarom deden die andere studentes niet gauw een hoofddoekje op dan??
En waarom zijn daar dan geen vrouwelijke medici aanwezig voor noodgevallen??
Ja, en mijn conclusie is dat dit soort achterlijk gedrag niks met de islam te maken heeft. Heb jij mijn Koran-vers gelezen? Waarschijnlijk voor het eerst in je leven, maar het toch over een "achterlijk geloof" hebben in je OP, ja dat krijg je wanneer je je mening over een religie vormt aan de hand van een gekleurd nieuwsbericht van het Algemeen Dagblad.quote:
Goeie TT. Dat geloof. Heb je de eerste de beste moslim op straat al gevraagd waarom die dit steunt?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Toont maar weer eens aan hoe achterlijk dat geloof is als er door dit soort stomme regeltjes mensen komen te overlijden.
Ja, en ik kon me eerlijk gezegd niet vinden in zijn denkbeelden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goeie TT. Dat geloof. Heb je de eerste de beste moslim op straat al gevraagd waarom die dit steunt?
Goeie troll.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja, en ik kon me eerlijk gezegd niet vinden in zijn denkbeelden.
Ik had inderdaad respect moeten tonen.quote:
Ah de Saudische regering heeft het incident onderzocht, dan zal er inderdaad wel niets aan de hand zijn geweestquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ja, en mijn conclusie is dat dit soort achterlijk gedrag niks met de islam te maken heeft. Heb jij mijn Koran-vers gelezen? Waarschijnlijk voor het eerst in je leven, maar het toch over een "achterlijk geloof" hebben in je OP, ja dat krijg je wanneer je je mening over een religie vormt aan de hand van een gekleurd nieuwsbericht van het Algemeen Dagblad.
"Het komt vaker voor dat vrouwen in een medisch noodgeval, brand of een ongeluk aan hun lot worden overgelaten en sterven"
Oh ja? Bewijs het maar, kom maar eens met bronnen waarin staat aangegeven hoe vaak dit voorkomt? Het Algemeen Dagblad heeft gewoon dit Engelse nieuwsbericht verkeerd naar het Nederlands vertaald. In dat nieuwsbericht wordt er melding gemaakt van één incident uit 2002:
"In 2002, 15 schoolgirls died in a fire in Makkah after, according to reports at the time, religious police stopped them from leaving a burning building because they were not properly dressed."
De Saoedische regering heeft vervolgens onderzoek verricht naar dat incident en hun conclusie was:
But accusations that the religious police had prevented girls fleeing the school because they were not wearing head scarves were dismissed as "untrue".
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1893349.stm
De brand in 2002 werd ook veroorzaakt door niet-islamitisch gedrag:
"The report said that the fire had been caused by a student who put a cigarette out on a pile of papers."
Mag toch hopen dat de verwesterde en ontwikkelde moslims hier dit soort verboden ook onzin vinden, al is dat de vraag.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goeie TT. Dat geloof. Heb je de eerste de beste moslim op straat al gevraagd waarom die dit steunt?
Ach of je hulpverleners nu tegenwerkt omdat vrouwen geen sluier om hebben of omdat je ze gewoon in elkaar wil meppen, het is maar net welke cultuur je hebt.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:28 schreef TC03 het volgende:
Boeiend of het door de islam komt of niet, die cultuur daar is gewoon zwaar achterlijk en die cultuur is in grote mate beïnvloed door de islam. Of de specifieke uitwassen van die cultuur wel of niet als zodanig in de Koran beschreven staan lijkt me compleet irrelevant.
Ik had al zo'n reactie verwacht. Het Saoedische regime wordt door het Westen c.q. de VS aan de macht gehouden. Ga daarover zeuren i.p.v. het "achterlijke geloof" dat niks met dit incident te maken heeft.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:24 schreef Elan het volgende:
Ah de Saudische regering heeft het incident onderzocht, dan zal er inderdaad wel niets aan de hand zijn geweest![]()
.
Heb ik ergens gezeurd om de titel? Ben je nu met jezelf aan het discussiëren?quote:Ok fair, (niet geheel) oorspronkelijke titel = "Saudi female student dies after male ambulance crew denied access" . Niet geheel omdat die titel ook al een vertaling aangezien het oorspronkelijke artikel uit een Arabisch geschreven publicatie komt, waarom pak je die er niet bij?
Welnu jij je zin, dus de titel had dus beter kunnen zijn: "Saudische studente sterft nadat mannelijk ambulancepersoneel de toegang gewegerd werd. "
Mee eens?
Dan mochten ze naar binnen volgens die domme beveiligers.quote:Dikgedrukt staat er wel gewoon mannelijk, dus als er vrouwen waren gekomen mochten ze wel naar binnen waar of niet?
Nonsens.quote:Het feit dat men op basis van een religie überhaupt onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen is al een dikke faal en achterlijk imo, maar hey, ik ben ook geen moslimbroeder natuurlijk.
Is beide debiel ja, maar het verschil is wel dat het eerste gebeurt in een land waar mensenrechten ver te zoeken zijn waardoor de overheid dus niet het goede voorbeeld geeft.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach of je hulpverleners nu tegenwerkt omdat vrouwen geen sluier om hebben of omdat je ze gewoon in elkaar wil meppen, het is maar net welke cultuur je hebt.
als god bestaat, is toch juist dit wat je de hele dag doet, mensen een hartaanval geven in een drukke ruimte waar niemand mag helpenquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:12 schreef terrorsjaak het volgende:
Als er een god bestaat, waarom laat hij dit dan toe?
Uit wat ik ervan begreep is het daar niet gebruikelijk dat zo gehandeld wordt maar verder heb je gelijk. Aan de andere kant als ze daar zo willen leven zou het ook een schending van hun rechten zijn als wij hun zouden dwingen het anders te doen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is beide debiel ja, maar het verschil is wel dat het eerste gebeurt in een land waar mensenrechten ver te zoeken zijn waardoor de overheid dus niet het goede voorbeeld geeft.
Niemand die hen dwingt, maar ook niemand die mij kan verbieden dat achterlijk te vinden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Uit wat ik ervan begreep is het daar niet gebruikelijk dat zo gehandeld wordt maar verder heb je gelijk. Aan de andere kant als ze daar zo willen leven zou het ook een schending van hun rechten zijn als wij hun zouden dwingen het anders te doen.
Omdat stabiliteit in de regio te behouden en olievoorraden veilig te stellen ja, niet omdat ze infantiele en achterhaalde religieuze denkbeelden zouden supportenquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:31 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik had al zo'n reactie verwacht. Het Saoedische regime wordt door het Westen c.q. de VS aan de macht gehouden. Ga daarover zeuren i.p.v. het "achterlijke geloof" dat niks met dit incident te maken heeft.
Kort geheugen?quote:Heb ik ergens gezeurd om de titel?
quote:Het Algemeen Dagblad heeft gewoon dit Engelse nieuwsbericht verkeerd naar het Nederlands vertaald. In dat nieuwsbericht wordt er melding gemaakt van één incident uit 2002:
Die beveiligers weigerden ze omdat het mannen waren, ook al gaat dit volgens jou dan tegen de principes van de koran in in een westerse samenleving zou zo'n voorval ondenkbaar zijn.quote:Dan mochten ze naar binnen volgens die domme beveiligers.
Tamelijk kansloze vergelijking, aangezien dit soort initiatieven niet komt vanuit wetgeving of bedacht zijn door de religieuze hersenscheten van een haatbaard met een gewaad maar vanuit de behoefte van de vrouw zelf.quote:Nonsens.
Waarom zijn er mannenwc's en vrouwenwc's in Nederland, dit land is achterlijk volgens jouw logica.
Je houdt een achterlijk regime aan de macht, je praat het ook nog goed onder het mom van "stabiliteit en olievoorraden veilig stellen", vervolgens wil je moslims de les gaan lezen vanwege het gedrag van dat achterlijke regime dat niet meer aan de macht zou zijn als het aan de moslims had gelegen?quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:43 schreef Elan het volgende:
Omdat stabiliteit in de regio te behouden en olievoorraden veilig te stellen ja, niet omdat ze infantiele en achterhaalde religieuze denkbeelden zouden supporten
Ik heb niet over de titel gezeurd. Dat maak jij ervan!quote:Kort geheugen?
Dit is dan het tweede incident in Saoedi-Arabië samen met het incident uit 2002. De Saoedische regering ontkent het verhaal over het incident uit 2002. En of dit verhaal klopt is nog maar de vraag.quote:Die beveiligers weigerden ze omdat het mannen waren, ook al gaat dit volgens jou dan tegen de principes van de koran in in een westerse samenleving zou zo'n voorval ondenkbaar zijn.
Schei toch uit vrouwenonderdrukkende haatbaard!quote:Tamelijk kansloze vergelijking, aangezien dit soort initiatieven niet komt vanuit wetgeving bedacht door de religieuze hersenscheten van een haatbaard met een gewaad maar vanuit de behoefte van de vrouw zelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |