abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136400770
quote:
Een studente in Saudi-Arabië is overleden toen zij na een hartinfarct geen medische hulp kreeg van de mannelijke hulpverleners. De medici mochten de vrouwenafdeling niet op. Beveiligingspersoneel van de Koning Saud Universiteit hield hen 2 uur lang tegen bij de toegang van de afgesloten unit, meldde het dagblad Okaz vandaag.
De universiteit hield hen tegen omdat sommige studentes niet gesluierd waren, vertellen enkele medestudenten tegen Okaz. Volgens een van hen, mogen mannen in noodgevallen echter wel degelijk de buurt van ongesluierde vrouwen komen. 'Amina's leven lijkt me zeker een noodgeval en ik hoop dat degenen die de medici tegenhielden, zich moeten verantwoorden.'

In Saudi-Arabië gelden strenge religieuze regels voor de scheiding van mannen en vrouwen in de publieke ruimte. Het komt vaker voor dat vrouwen in een medisch noodgeval, brand of een ongeluk aan hun lot worden overgelaten en sterven, omdat zij geen hulp krijgen. De hulpdiensten zijn vrijwel allemaal mannen en die mogen ruimtes waar vrouwen verblijven, niet betreden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ci-niet-helpen.dhtml
Toont maar weer eens aan hoe achterlijk dat geloof is als er door dit soort stomme regeltjes mensen komen te overlijden.
blablablabla
pi_136400824
Tsja, wat moet ik hier van zeggen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_136400858
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Toont maar weer eens aan hoe achterlijk dat geloof is als er door dit soort stomme regeltjes mensen komen te overlijden.
"," .
pi_136400872
.

[ Bericht 99% gewijzigd door rival op 06-02-2014 14:12:59 ]
pi_136400883
Is er geen regel in de koran die uitzonderingen maakt als iemand in levensgevaar is?
blablablabla
pi_136400884
Als er een god bestaat, waarom laat hij dit dan toe?
pi_136400888
KSA. _O_
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_136400953
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:12 schreef terrorsjaak het volgende:
Is er een reden waarom goden aardig zouden moeten zijn?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136400991
quote:
Omdat hij wordt afgeleid door al die mensen die aan zijn hoofd zeuren om hun hun kleine ongemakken te laten verdwijnen. Het is de schuld van de mensen die bidden.
pi_136401081
quote:
Als je jezelf zo goddelijk vindt, waarom laat je dit toe?
pi_136401104
quote:
Omdat ze nodig is in de hemel
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:20:38 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_136401129
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:12 schreef Elan het volgende:
Is er geen regel in de koran die uitzonderingen maakt als iemand in levensgevaar is?
Ik heb dat zomaar eens opgezocht en dan kom ik hier op uit:

quote:
De islam erkent evenwel dat verplichting, voorschriften en verbodsbepalingen onderhevig zijn aan situatie-gebonden factoren, wat weerspiegeld wordt in de rechtsregel "nood versoepelt het verbod" - d.w.z. dat zaken die anders verboden zijn onder invloed van nood toegestaan kunnen worden. Dit maakt het voor een patiënt(e) toelaatbaar om lichaamsdelen die normaal bedekt horen te zijn, te ontbloten voor een geneesheer, vermits bij een conflict tussen het principe van het beschermen van het leven en het bedekken van de 'awrah, het eerste voorrang krijgt over het laatste.
http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert38.htm

Alleen de titel van dit topic klopt dan ook niet. De medici wilden helpen maar kregen geen toegang van de beveiligers omdat er ongesluiterde vrouwen rondliepen.
Dus het probleem zit bij een stel figuren die druk doende zijn hun wetjes hand te haven en daarvoor desnoods maar iemand dood laten gaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_136401247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar het is hun geloof. Kijk, wij hebben dat geloof niet en vinden dit daarom raar. Daar is het normaal, omdat die mannen de regel hebben dat ze niet in (publieke) 1 ruimte mogen zijn met (ongesluierde) vrouwen. Wie zijn wij om hun geloof te veroordelen?
pi_136401338
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:23 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Maar het is hun geloof. Kijk, wij hebben dat geloof niet en vinden dit daarom raar. Daar is het normaal, omdat die mannen de regel hebben dat ze niet in (publieke) 1 ruimte mogen zijn met (ongesluierde) vrouwen. Wie zijn wij om hun geloof te veroordelen?
Wie ben jij om ons te vragen wie wij zijn om hun geloof te veroordelen?
pi_136401415
Domme gelovigen zijn dom. }:|
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:32:13 #16
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136401530
Maar dit heeft natuurlijk niks met die achterlijke religie te maken..? Net zoals de heksenverbrandingen bij ons niks met het gristendom te maken hadden :')
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:33:33 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136401580
Het was de wil van Allah.
Graag op anoniem
pi_136401642
KSA :')
pi_136401889
wel grappig is dat deze mensen in nederland dan weer strafbaar zouden zijn
dan moeten ze kiezen, of hun geloof breken, of de nederlandse wet.

wanneer er mensen dood gaan kom je niet meer weg met discriminatie
  Spellchecker donderdag 6 februari 2014 @ 14:42:04 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_136401900
Waarom deden die andere studentes niet gauw een hoofddoekje op dan??

En waarom zijn daar dan geen vrouwelijke medici aanwezig voor noodgevallen??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')