SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Recent afgeronde projecten uit het vorig deel:
mooie omslagdoek voor mamiii3!
biefs kleurige onderzetters:
handbesteld by spring!
sunny is er helemaal klaar mee:
rechtsdragend olifantje van sunshineeva:
OMG, BT crocheted Kenny!
[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 05-02-2014 21:39:58 ]in de haak.
Ik denk eerder dat de ogen gewoon te klein waren, ik had ze misschien wat groter moeten maken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:12 schreef trui het volgende:
[..]
kan 't zijn dat je deze 'binnenstebuiten' hebt gehaakt?
Dat is een van mijn wip's.. heel erg leuk maar ook wel heel veel werk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:55 schreef Sarabi het volgende:
Als ik klaar ben met mijn deken wil ik deze gaan maken:
http://www.ravelry.com/pa(...)ippo-crochet-pattern
Wel een kooppatroon dus eerst goed over nadenken of het wel gaat lukken.
ik had 't niet over de ogen, maar over hoe de steken eruit zien. maar ik kan me best vergissen hoor!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:59 schreef SunshineEva het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de ogen gewoon te klein waren, ik had ze misschien wat groter moeten maken.
Binnenste buiten haken doe ik volgens mij niet.
Ik heb winston nog eens van heel dichtbij bekeken en volgens mij haak ik inderdaad binenstebuitenquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:29 schreef trui het volgende:
[..]
ik had 't niet over de ogen, maar over hoe de steken eruit zien. maar ik kan me best vergissen hoor!
ik heb Kenny nog even in de OP toegevoegd, die verdient toch wel even een ereplaatsje.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:20 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik heb Cartman onthoofd![]()
Pfff, waarom werk ik alle draadjes altijd zo goed weg?!
Ik bleef me maar storen aan z'n hoofd, dus dat moet echt groter. En er gaat teveel tijd in zo'n project zitten om maar half tevreden te zijn met het resultaat!
Is het moeilijk om te haken?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat is een van mijn wip's.. heel erg leuk maar ook wel heel veel werk.
die wil ik ook ooit maken!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:55 schreef Sarabi het volgende:
Als ik klaar ben met mijn deken wil ik deze gaan maken:
http://www.ravelry.com/pa(...)ippo-crochet-pattern
Wel een kooppatroon dus eerst goed over nadenken of het wel gaat lukken.
Haha, thanks!quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:39 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb Kenny nog even in de OP toegevoegd, die verdient toch wel even een ereplaatsje.en heel vervelend inderdaad, als je iets wil uithalen en je hebt de draadjes al weggewerkt. succes met 't hermaken van Cartmans hoofd!
Ja, dat ben ik!quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:22 schreef MarSuSt het volgende:
Leuke wanten, Janeway. En die omslagdoek is mooi geworden. Was iemand hem nou in petrol aan het haken? Ik heb hem in die kleur gemaakt en ik heb 2 bollen over. Dus mocht je tekort komen, geef maar een gil. Geinige titel, trouwens
quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:29 schreef Stormqueen het volgende:
gezichten matchen aan de username dmv haaksels![]()
Goffer jij gaat snelquote:Op donderdag 6 februari 2014 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik!
Ik haak net bol 7 aan, ik laat het weten!
huh? oh ik zal even de deur open zettenquote:Op donderdag 6 februari 2014 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
ik kan kwak alleen niet als vriendje toevoegen
Joepiequote:Op donderdag 6 februari 2014 12:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
huh? oh ik zal even de deur open zetten
quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik trui, donna, sunny, janeway, en tyler. Priem ken ik niet
Dutch crochet haken; groep die door donna gemaakt isquote:
pas op he, niks mis met oude wijven.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:38 schreef DonnaRush het volgende:
Wat een leuke jonge groep tot nu toe.
Ja, leuk he?quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:14 schreef beefcake het volgende:
Succes met Cartmans nieuwe hoofd BT!
Janeway leuke wantenDoor die nieuwe Facebook groep krijg ik ineens gezichten bij de users
Haha! Jonge leden en hippe oude wijven!quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:46 schreef trui het volgende:
[..]
pas op he, niks mis met oude wijven.
Nou.... als ik kijk naar de afgelopen twee dagen, wat ik aan gezeik op de andere groepen heb gezien, en dat vergelijk met de manier van communiceren op deze groep, ja dan kan ik wel zeggen dat ik dit een leukere groep vindquote:
quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:46 schreef trui het volgende:
[..]
pas op he, niks mis met oude wijven.
's avonds tijdens het TV kijken met een hele goede naald?quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:27 schreef trovey het volgende:
Zie ik net op een blog dat iemand een deken voor een tweepersoonsbank in 1 maand heeft gehaakt (die CAL-deken die hier bij sommigen ook opduikt). Waar halen mensen de tijd en vooral de niet pijnlijke handen vandaan?
Zou het me nog niet lukken.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:32 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
's avonds tijdens het TV kijken met een hele goede naald?
Gok ik..
SPOILER: gerdagezeurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:38 schreef kwakz0r het volgende:
SPOILER: gerdagezeurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik zit al twee dagen ziek thuis en ik raak nauwelijks een haak- of breinaald aan. gewoon geen zin in. maar op zich heb ik nergens zin in dus misshcien is dat het.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had mijn deken in drie weken met een grijze haaknaald af en ik werk veertig uur per week voor een baas
Gewoon een kwestie van verstand op nul en gaan
ik schijn gek te haken volgens mijn poets, ze lachte me uit, dus wellicht is mijn gekke manier een stuk ergonomischer?quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:48 schreef Sarabi het volgende:
Verstand op nul lukt mij altijd wel goedalleen gaat mijn duim dan protesteren.
Let me in!quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
huh? oh ik zal even de deur open zetten
Niks vergeleken bij Bijou, die doet een deken in een week.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:27 schreef trovey het volgende:
Zie ik net op een blog dat iemand een deken voor een tweepersoonsbank in 1 maand heeft gehaakt (die CAL-deken die hier bij sommigen ook opduikt). Waar halen mensen de tijd en vooral de niet pijnlijke handen vandaan?
Wie weetquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik schijn gek te haken volgens mijn poets, ze lachte me uit, dus wellicht is mijn gekke manier een stuk ergonomischer?
de deur is nog open heur! ik had vriendschapsverzoeken alleen open staan voor vrienden van vrienden, nu weer voor iedereen.quote:
Mijn mams zegt ook dat ik 'fout' haak; maar schijnt dat ik dit ook al deed toen ik jong was en nog op school leerde hakenquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik schijn gek te haken volgens mijn poets, ze lachte me uit, dus wellicht is mijn gekke manier een stuk ergonomischer?
Even tussendoor, krijg je ze wel eens van leerlingen? Dat lijkt me zo maf aan werken in het onderwijsquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
de deur is nog open heur! ik had vriendschapsverzoeken alleen open staan voor vrienden van vrienden, nu weer voor iedereen.
een paar keer, maar dan bericht ik even terug dat ik geen leerlingen op FB aanneemquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Even tussendoor, krijg je ze wel eens van leerlingen? Dat lijkt me zo maf aan werken in het onderwijs
Is er een foute manier om je haaknaald vast te houden dan?quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:17 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Mijn mams zegt ook dat ik 'fout' haak; maar schijnt dat ik dit ook al deed toen ik jong was en nog op school leerde haken(haaknaald verkeerd vast heb). Ow well
En omslagdoek ziet er goed uitdie bovenste rand heeft van mij meer euh.. halve boogjes
Eens kijken of ik mijn 2de omslagdoek wel op jouw manier kan doen
Ziet er een stuk 'rechter' uit
Duurt het dan niet lang met zo`n extra handeling?quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ik brei-haak volgens mijn oma: ik sla de draden ook echt met mijn linkerhand over de naald. Dus ik verdeel de lasten over beide polsen, ofzo
ligt er maar net aan wat je gewend bent denk ikquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:32 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Duurt het dan niet lang met zo`n extra handeling?
Nee hoor. Enige wat ik wel eens voel is mijn schouder.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik houd de mijne ook vast als een mes en dan laat ik de haaknaald ook nog een rollen in mijn hand als ik draad door haal en zulks.
De haaknaald vast houden als een pen, dat moet toch pijn doen aan je pols aan het eind van de dag?
dit is m toch?quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
de deur is nog open heur! ik had vriendschapsverzoeken alleen open staan voor vrienden van vrienden, nu weer voor iedereen.
http://www.facebook.com/groups/dutchcrochet/quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:24 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik wil ookHeeft iemand een direct linkje naar de groep?
Is deze gecreëerd door iemand van hier of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:51 schreef beefcake het volgende:
[..]
http://www.facebook.com/groups/dutchcrochet/
Alstu!
Ja Donna heeft hem opgerichtquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:54 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Is deze gecreëerd door iemand van hier of begrijp ik dat verkeerd?
Dank u zeer!quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:51 schreef beefcake het volgende:
[..]
http://www.facebook.com/groups/dutchcrochet/
Alstu!
quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:04 schreef trui het volgende:
[..]
Niks vergeleken bij Bijou, die doet een deken in een week.(plaatsvervangend trots)
Welke?quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:16 schreef beefcake het volgende:
Crap ZeemanEergisteren vijf bollen Olga gekocht, maar ik kom er toch een tekort. Vandaag terug, was die kleur uiteraard weg
Nu ligt mijn scoodie hier onaf te wezen
Heb je misschien zweethanden of klamme handen, dat je garen wat klam wordt en zo minder goed om je naald glijdt?quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:45 schreef Stormqueen het volgende:
Vraagje, ik ben nu dus met die omslagdoek bezig maar mijn haaknaald wordt steeds stroever. Komt dat door vet in de wol? Of is het de lak die slijt?
nee, het is echt de naald, je voelt het ook. De achterkant van de naald is significant gladder.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:46 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Heb je misschien zweethanden of klamme handen, dat je garen wat klam wordt en zo minder goed om je naald glijdt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik mis alle fun in die groep volgens mijGMTASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en wat een lellijke dingen komen daar toch voorbijIk denk dat ik me daar toch maar gewoon ga afmelden, wordt er niet gelukkiger van geloof ik..
Donna's groep daar in tegen...en allemaal mooie dingen
![]()
![]()
Wat ik zelf bij familie en vrienden doe, ik zeg tegen ze wat de materiaalkosten zijn en dan laat ik ze vaak zelf bepalen wat ze geven. Van familie en vrienden hoef ik er in principe niks voor te hebben, alleen vind ik het wel fijn om de materiaalkosten terug te krijgen (behalve bij heel goedkope projecten). Op deze manier geven ze wat ze kunnen missen en hoef ik niet bang te zijn dat ik teveel vraagquote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:08 schreef moussy het volgende:
De gerda's hebben een vest gevonden op etsy..
Ik heb iedere week een half uurtje mij-tijd terwijl ik in de wachtkamer zit bij logopedie en dan zit ik eigenlijk altijd even te haken. Gister kwam de-volgende-moeder naar me toe, of ik misschien ook eens omslagdoek wilde haken voor haar, wel tegen betaling hoor! zei ze nog. Maar wat moet ik daar nou eventueel voor vragen? Hoe "verzin" ik een prijsje?
Ik reken voor familie 5 keer materiaalkosten afgerond op een heel bedrag (maar ik haak het van acryl dus dat is niet zo heel duur). Voor klanten reken ik ook een deel tijd mee.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:08 schreef moussy het volgende:
Ik heb iedere week een half uurtje mij-tijd terwijl ik in de wachtkamer zit bij logopedie en dan zit ik eigenlijk altijd even te haken. Gister kwam de-volgende-moeder naar me toe, of ik misschien ook eens omslagdoek wilde haken voor haar, wel tegen betaling hoor! zei ze nog. Maar wat moet ik daar nou eventueel voor vragen? Hoe "verzin" ik een prijsje?
Dat heb ik al gedaanquote:Op donderdag 6 februari 2014 22:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
nee ik wordt er ook niet echt gelukkig van...maar wil ook niets missen:p
zal ik wat van mijn eerste haaksels in de groep gooien? staan daar ook wat lelijke dingen in...om te compenseren zeg maar
ik vind 2x materiaalkosten een heel schappelijke formule, en afhankelijk van de tijd die erin gaat zitten kun je daar nog wel wat bovenop doen. Ik zou de prijs wel eerst even duidelijk bespreken met haar. Om misverstanden te voorkomen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:08 schreef moussy het volgende:
Ik vind dat alleen geen schappelijke formule als je een omslagdoek van Saskia of Royal zou makenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:14 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind 2x materiaalkosten een heel schappelijke formule, en afhankelijk van de tijd die erin gaat zitten kun je daar nog wel wat bovenop doen. Ik zou de prijs wel eerst even duidelijk bespreken met haar. Om misverstanden te voorkomen.
Die heb ik volgens mij ooit gekocht bij De Kwast in Oss. Anders een bouwmartkt!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:17 schreef Sarabi het volgende:
Dit weekend voor musketonhaakjes kijken, wil een tassenhanger haken voor mijn moeders verjaardag (en voor mezelf).
Zie dit nu pas hier, ik was de jongens van school halen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:46 schreef trui het volgende:
Beefcake, 1 bol olga gespot hier. Zal ik .m voor je meenemen? Ik krijg 'm wel plat hoor.
Ik heb iets meer stoelenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 08:33 schreef kirsten. het volgende:
Hij is mooi Stormqueen!!! En die Cartman is ook heel grappigIk hoor hem al zeggen: 'RESPECT MA AUTORITAH!'
Zeg,
ik zat te denken, met de lente in zicht () en alweer een tijdje geleden sinds de laatste haakmeet,
zijn er mensen die zin hebben om te meeten een keer, voor haken, wolletjes bekijken, veel thee en koffie en gezellig kletsen?
Ik woon zelf in Leiden, het mag bij mij thuis maar dat is niet zo heel groot (en ik heb maar 2 stoelen). We kunnen ook vast wel ergens een café regelen. Maar dan wil ik graag wel eerst weten of er interesse is! Openen we daarna gewoon even een eigen topic en regelen we een plek en datum.
Ik liet hem gister aan mijn vriend zien, die 1e foto, en dat was dus precies wat ik er bij zeiquote:Op zaterdag 8 februari 2014 08:33 schreef kirsten. het volgende:
Hij is mooi Stormqueen!!! En die Cartman is ook heel grappigIk hoor hem al zeggen: 'RESPECT MA AUTORITAH!'
Nou.. dat lijkt me best leuk!quote:Zeg,
ik zat te denken, met de lente in zicht () en alweer een tijdje geleden sinds de laatste haakmeet,
zijn er mensen die zin hebben om te meeten een keer, voor haken, wolletjes bekijken, veel thee en koffie en gezellig kletsen?
Ik woon zelf in Leiden, het mag bij mij thuis maar dat is niet zo heel groot (en ik heb maar 2 stoelen). We kunnen ook vast wel ergens een café regelen. Maar dan wil ik graag wel eerst weten of er interesse is! Openen we daarna gewoon even een eigen topic en regelen we een plek en datum.
Mag ik er ook in?quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:54 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Is deze gecreëerd door iemand van hier of begrijp ik dat verkeerd?
Haha, zo lopen m'n vriend en ik ook al heel de tijd door de kamer! "Respect my authority!" "Screw you guys, I'm going home!" "I'm not fat, I'm big boned!"quote:Op zaterdag 8 februari 2014 08:33 schreef kirsten. het volgende:
En die Cartman is ook heel grappigIk hoor hem al zeggen: 'RESPECT MA AUTORITAH!'
wauw!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:17 schreef BrainTeaser het volgende:
Hoi Spiegelei, welcome back!
[..]
Haha, zo lopen m'n vriend en ik ook al heel de tijd door de kamer! "Respect my authority!" "Screw you guys, I'm going home!" "I'm not fat, I'm big boned!"![]()
Mag ik nog één keertje spammen?Daarna hou ik echt op!
![]()
[ afbeelding ]
Ik ben daar meer een lurker.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:30 schreef Spiegelei het volgende:
Haaai![]()
Die South Parkjes zijn leuk!
En ik zie dat er een FBgroepje is. Is dat leuk? alsof je dan nee gaat zeggen, domme vraag natuurlijk ...
Niet dat ik zo veel te verbergen heb, en als je een beetje je best doet kun je zo mijn naam achterhalen, maar hebben jullie geen vervelende ervaringen met jezelf zo in een FBgroep te zetten en er hier over te praten. of ben ik een beetje para nu?![]()
Nou ik heb er zelf eigelijk geen problemen mee. Zoals je al zegt, als mensen echt willen kunnen ze mijn naam toch wel achterhalen. En over het algemeen zijn onze haakgroepjes vrij vredig en lief voor elkaar tochquote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:30 schreef Spiegelei het volgende:
Haaai![]()
Die South Parkjes zijn leuk!
En ik zie dat er een FBgroepje is. Is dat leuk? alsof je dan nee gaat zeggen, domme vraag natuurlijk ...
Niet dat ik zo veel te verbergen heb, en als je een beetje je best doet kun je zo mijn naam achterhalen, maar hebben jullie geen vervelende ervaringen met jezelf zo in een FBgroep te zetten en er hier over te praten. of ben ik een beetje para nu?![]()
Dat is ook zo! Heb me dus ook aangemeld.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:49 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nou ik heb er zelf eigelijk geen problemen mee. Zoals je al zegt, als mensen echt willen kunnen ze mijn naam toch wel achterhalen. En over het algemeen zijn onze haakgroepjes vrij vredig en lief voor elkaar toch
Ja dat staat er dus helaas niet bij. Ik ben net begonnen dus ik heb ook nog niet echt een idee van de grootte van de kop. Haak het iig met Phildar coton 3 met naald 3.5.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:21 schreef DonnaRush het volgende:
Welke maat kirsten? Ik heb wel alleen bruin transparant met zwarte pupil. Volgens mij zijn die op het plaatje bruin gekleurd met zwarte pupil. Volgens mij maakt dat qua resultaat niet echt uit haha.
Dat is vloeken in mijn ogen!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:03 schreef YPPY het volgende:
Wat is dat south park setje leuk! De serie vind ik niks, maar de poppetjes zijn super!
Ik heb daar niets mee te schaften, je zult zelf toestemming moeten vragen.quote:
Ik denk dat de 8 mm perfect zijn! Ik heb hier nog 8 mm kattenoogjes liggen en buiten het feit dat ze kattenoogjes zijn, hebben ze wel de juiste maat.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:25 schreef DonnaRush het volgende:
Okay ik lees het wel. 8mm heb ik wel liggen, maar omdat het mini hondjes zijn weet ik niet of dat past. Op de foto lijkt het wel ongeveer 8mm als ik dat zo een beetje kan beoordelen.
Ik vind het zo knap he dat je dat zelf zo bedacht hebt!!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:17 schreef BrainTeaser het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Anders eBay proberen?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:34 schreef Sarabi het volgende:
De musketonhaakjes waren helaas erg duur bij de Gamma, maar heb wel sleutelhangerringetjes gekocht en dat werkt ook
Sowieso mag dat, graag zelfs!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:06 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vind het zo knap he dat je dat zelf zo bedacht hebt!!![]()
Als ik toch een puntje van kritiek mag hebben: Kenny's hoofdje is wat aan de kleine kant, en Butters hoofdje wat te groot vergeleken met de rest (die perfect zijn) imo![]()
Goed ideequote:
Ah ja dat kan veel verschil makenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Sowieso mag dat, graag zelfs!
Kenny's hoofd heb ik inderdaad ook één slag kleiner gedaan; zijn muts is net zo groot als bijv. Stans hoofd. Maar zijn hoofd zou inderdaad ook wel even groot mogen.
Bij Butters is z'n hoofd qua steken even groot, maar hij is inderdaad groter uitgevallen. Denk dat ik die meer gevuld heb, of dat het garen dikker was ofzo (goedkope acryl he).
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:25 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dat is vloeken in mijn ogen!
Maar maakt je compliment eigenlijk alleen nog maar leuker, thanks!
Catania Grande?quote:Op zondag 9 februari 2014 09:13 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Vraagje: ik ga een kussentje omhaken wat op een krukje komt. Het leek mij het beste om dit met katoen te doen (acryl gaat vaak pluizen), maar heeft iemand een goede tip welke katoen ik kan gebruiken? Graag voor haaknaald 4 of groter. Alvast bedankt!
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:17 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Haha, zo lopen m'n vriend en ik ook al heel de tijd door de kamer! "Respect my authority!" "Screw you guys, I'm going home!" "I'm not fat, I'm big boned!"![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik heb alleen naar Nederlandse webshops gekeken, voornamelijk omdat ik het spul binnen een maand wil hebben. Maar als iemand ervaring heeft met buitenlandse shops die beide leveren en ook binnen die termijn...quote:Op zondag 9 februari 2014 10:59 schreef DonnaRush het volgende:
In NL Arual? Er zijn maar 2 NL webshops die Stylecraft verkopen, dus dan ben je snel uitgezocht.
Rico creative cotton zou je ook nog kunnen bekijken http://www.liques-handmade.nl/?-creative-cotton,18quote:Op zondag 9 februari 2014 09:31 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Dat ziet er inderdaad zo uit als wat ik in gedachte had! Dank voor de tip! Ik haak bijna niks met katoen, dus het is voor mij wat onbekend.
Thanks! Die is wel iets prijs vriendelijker, ook belangrijk!quote:Op zondag 9 februari 2014 11:21 schreef beefcake het volgende:
[..]
Rico creative cotton zou je ook nog kunnen bekijken http://www.liques-handmade.nl/?-creative-cotton,18
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 februari 2014 12:41 schreef Sarabi het volgende:
Berichtje van onze hoofd-Gerda (ondertussen verwijderd)
Nee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet even niet meer wat ik moet zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Niet! Is dit echt waar????SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mokkel met stuntstok
Huh?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krijgt ze gierende asthma-aanvallen als ze een kat ziet ofzo?
Haha!quote:Op zondag 9 februari 2014 12:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, nou ja, nu we het er toch over hebben, ik zie nog wel eens dat jullie met rood garen haken. En ik ben heel erg bang voor bloed, dus ik heb daar moeite mee. Willen jullie daar rekening mee houden?
Als ik me niet vergis verkoopt onze lokale Pipoos Katia Capri. Zouden zij ze niet kunnen helpen?quote:Op zondag 9 februari 2014 11:14 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ googlet verder ...
Onmogelijke combi.
Zo balen dat op 95% van een projectje die Katia op is ...
wtf??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Misschien maandag even bellen? Misschien hebben ze nog iets liggen of kunnen ze het voor je bestellen?quote:Op zondag 9 februari 2014 13:33 schreef _Arual_ het volgende:
Pipoos zit wel dichtbij,in Nijmegen. Vorige week met koopzondag stond ik er, waren ze dicht. Eerder waren ze aan het inventariseren of zo. Op hun website zie ik de betreffende kleur niet. Heb geen zin om voor de derde keer bot te vangen.
In Wijchen bij een wolwinkel hadden ze die specifieke kleur ook niet meer... Wel het merk.
ik ga straks een foto plaatsen van mn naakthond op mn haakwerkquote:
Neee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je verzint dit hè?
Ik krijg ook heel erg de neiging al mijn Sam-op-haakwerk-foto's neer te plempenquote:Op zondag 9 februari 2014 13:56 schreef moussy het volgende:
[..]
ik ga straks een foto plaatsen van mn naakthond op mn haakwerkGewoon omdat het kan!
Was dat die Els?quote:
Yepquote:Op zondag 9 februari 2014 14:17 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Was dat die Els?
Dat is echt een zure sloot merk ik. Heeft op van alles kritiek en als iets haar niet aanstaat delete ze het gewoon.
Oh my god die moet echt een andere hobby gaan zoeken die verneukt die hele groep in d'r eentje.quote:
OMGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, maar een naakthond mág. Die verhaart niet, dus ook geen probleem voor een astma patiënt.quote:Op zondag 9 februari 2014 13:56 schreef moussy het volgende:
[..]
ik ga straks een foto plaatsen van mn naakthond op mn haakwerkGewoon omdat het kan!
maar hij is wel héél mooi!quote:Op zondag 9 februari 2014 16:11 schreef phluphy het volgende:
Ik wilde een lekker grote, warme omslagdoek maken. Missie gelukt, hij is 2 meter breed.
Halve stokjes gehaakt, van Scheepjes Novello, en eigenlijk té warm voor deze winter!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg mooi!quote:Op zondag 9 februari 2014 16:11 schreef phluphy het volgende:
Ik wilde een lekker grote, warme omslagdoek maken.
quote:Op zondag 9 februari 2014 13:56 schreef moussy het volgende:
[..]
Ah ok, mooiquote:Op zondag 9 februari 2014 18:07 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Yip, heb de post al gevonden ondertussen
Prachtig!quote:Op zondag 9 februari 2014 16:11 schreef phluphy het volgende:
Ik wilde een lekker grote, warme omslagdoek maken. Missie gelukt, hij is 2 meter breed.
Halve stokjes gehaakt, van Scheepjes Novello, en eigenlijk té warm voor deze winter!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die ga ik onthouden! Mooi patroon en helemaal mijn kleur met die wol.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:11 schreef phluphy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op zondag 9 februari 2014 16:11 schreef phluphy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelijk wegwerken FTWquote:Op zondag 9 februari 2014 20:00 schreef Stormqueen het volgende:
Reken nog maar drie weken voor alle draadjes
lief!quote:Op zondag 9 februari 2014 13:03 schreef kirsten. het volgende:
Ik wil hem jullie toch even niet onthouden,
dit zijn nieuwe vingerpoppetjes die ik aan het maken benMoet de patronen nog uitschrijven, maar ik vond ze nu al heel lief op de foto staan!
En Donna, zoals je ziet heb ik dus alleen maar kattenoogjes, gelukkig hebben kikkers ook spleetoogjes!
[ afbeelding ]
En sinds wanneer is dat haak gerelateerd? Haha..quote:Op zondag 9 februari 2014 19:07 schreef Stormqueen het volgende:
is dat trouwens facebookgroepetiquette? Dat je een bericht plaatst met "bedankt voor het accepteren"?![]()
Mooi!quote:Op zondag 9 februari 2014 16:11 schreef phluphy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoe doe je dat dan met patronen waarbij je steeds een aantal steken overslaat? (Bijvoorbeeld schelpen?)quote:
quote:Op zondag 9 februari 2014 20:25 schreef PaarsBeestje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.handig!
@ Drakenmutsjes: ik denk dat we je wel kunnen helpen![]()
quote:Op zondag 9 februari 2014 20:36 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Drakenmutsjes: ik denk dat we je wel kunnen helpen
Nu heb ik zelf geen ervaring met babymutsjes, misschien anderen hier wel die ook wel zouden willen helpen, maar anders duik ik daar in voor jequote:
Ik heb m'n vriend net even een dikke hint gegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben jarig over 2 weken haha.
Na de wolbank hebben we nu ook de wolkastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
ik heb ook echt geen idee hoe groot n pasgeboren baby van kop tot kontje isquote:Op zondag 9 februari 2014 21:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb tot nu toe alleen nog kooppatronen voor de mutsjes gevonden, dus ik weet nog ff niet hoe ze daar de maatvoering hebben.
Ik ben lid, maar ik kan hem niet terugvinden (Er wordt ook zo allejezus veel gepost in die groep). Kun je hem me sturen?quote:
Ja dan moet ik eerst ook zelf zoeken en daar heb ik geen zin in hoorquote:Op zondag 9 februari 2014 21:34 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik ben lid, maar ik kan hem niet terugvinden (Er wordt ook zo allejezus veel gepost in die groep). Kun je hem me sturen?
Rond googlen doet vaak wonderen!quote:Op zondag 9 februari 2014 21:29 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik heb ook echt geen idee hoe groot n pasgeboren baby van kop tot kontje is
tis ook wel cute als het een stukje uitsteekt iddquote:Op zondag 9 februari 2014 21:59 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Rond googlen doet vaak wonderen!
Hoofdomtrek heb ik al wel eens opgezocht, daar heb ik misschien nog wel ergens een tabel van opgeslagen. En de lengte tot het kontje komt niet zo nauw denk ik, dat is wel te improviseren!
ik weet eigk niet wat reëel is qua materiaal en hoeveel tijd erin gaat zitten? 20 ¤ ofzoquote:Op zondag 9 februari 2014 22:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Hoeveel had je er aan uit willen geven eigenlijk? Is wel handig om rekening mee te houden
quote:Op zondag 9 februari 2014 22:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik weet eigk niet wat reëel is qua materiaal en hoeveel tijd erin gaat zitten? 20 ¤ ofzo![]()
oh en wat ik erbij vergat te zeggen, t zou leuk zijn als ie voor t eind van de maand af kan zijndan kan ik m aan haar geven bij haar geboorte
zou jij hem voor me kunnen maken danquote:Op zondag 9 februari 2014 22:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]daar redden we het wel mee ja. Ik ga vrijdag naar de beurs in Zwolle, zal eens kijken voor wolletjes
quote:Op zondag 9 februari 2014 22:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
zou jij hem voor me kunnen maken dan?
ik vind het onderste draakje t tofste, het is tenslotte voor een meisjedus paars en roze, maar niet te zoetsappig, een stoer draakje moet t zijn
felgroen kan ookquote:Op zondag 9 februari 2014 22:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ga ik regelen.
Paars en roze, niet te zoet. Staat genoteerd.
Zat zelf al aan groen met roze punten te denken oid..
Ah mooi, een 2e optie is handig om te hebbenquote:Op zondag 9 februari 2014 22:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
felgroen kan ookhaar kamertje is ook roze/paars/groen
kijk maar gewoon ter plekke wat leuk bij elkaar pastdan komt het vast goed
Die tweede is voor een pasgeborene leuker denk ikquote:Op zondag 9 februari 2014 22:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja wol was ik idd niet van plan.. Acryl is denk ik wel fijn..
Dit patroon spreekt mij erg aan:http://andersonmilitarywi(...)hotography-prop.html
Of deze: http://www.knotyournanasc(...)o-hatphoto-prop.html iets eenvoudiger.
Nee, er zijn ook zeker soorten waarbij je dat helemaal niet hebt, maar het is wel altijd een risico bij wol vind ik. Plus de kans op een allergische reactie in de vorm van eczeem ofzo.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:37 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, die merino waar ik nu mee bezig ben is niks kriebeligs aan te ontdekken
Ja dat zat ik ook te bedenken. Hoewel ik die 1e wel wat interessanter vind..quote:Op zondag 9 februari 2014 22:41 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Die tweede is voor een pasgeborene leuker denk ikDie eerste is volgens mij best groot, en dan weet ik niet of het patroon echt tot z'n recht komt als je het verkleint.
Ja dat maakt wel iets uit. Het is van vrij dik garen gemaakt. Ik zou zelf voor een maatje dunner kiezen, het mutsje kan dan aangepast qua grootte en de staart volgens patroon, die zou dan iets kleiner worden/ogen. Maar het is, zoals BT zegt, wel een risico of het echt mooi wordt. Ik wil het wel proberen, kan het altijd weer uithalen als het niet werkt immersquote:Op zondag 9 februari 2014 22:45 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind de eerste er ook toffer uit zien, hij oogt alleen wel wat grof/zwaar, maar dat kan misschien aan het materiaal liggen?
volgens de berichtjes onder dat patroon is hij wel voor hele kleintjes en sla je dan de helft vd staart onder het lijfje.. zo lang hoeft ie niet perse te zijn van mijquote:Op zondag 9 februari 2014 22:48 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat maakt wel iets uit. Het is van vrij dik garen gemaakt. Ik zou zelf voor een maatje dunner kiezen, het mutsje kan dan aangepast qua grootte en de staart volgens patroon, die zou dan iets kleiner worden/ogen. Maar het is, zoals BT zegt, wel een risico of het echt mooi wordt. Ik wil het wel proberen, kan het altijd weer uithalen als het niet werkt immers
Op zich niet zo heel erg ingewikkeld. Ik vind vooral de rand er omheen mooi, maar dat is eenvoudig toe te voegen aan dat andere patroon, een beetje een combinatie maken dus.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
volgens de berichtjes onder dat patroon is hij wel voor hele kleintjes en sla je dan de helft vd staart onder het lijfje.. zo lang hoeft ie niet perse te zijn van mijmaar als het makkelijker is om gewoon het patroon te volgen zoals het er staat is het ook prima hoor, ik weet niet hoe moeilijk t is om zelf n patroon goed aan te passen
de praktische toepasbaarheid is helaas bijzonder laag van zoietsquote:Op zondag 9 februari 2014 22:57 schreef littledrummergirl het volgende:
aaaahhwwww![]()
[ afbeelding ]
rammelende eierstokken anyone![]()
quote:Op zondag 9 februari 2014 23:09 schreef BakkieDoen het volgende:
Weet uit ervaring dat kinderen ook zonder zo'n snoezig mutsje en broekje, draken kunnen worden![]()
Bedankt voor de tip! Heb een nieuw patroon voor handwarmers gescoord!quote:Op zondag 9 februari 2014 23:10 schreef Mord_Sith het volgende:
Tip!
Nog een uurtje ongeveer kun je een gratis patroon kopen bij http://www.ravelry.com/stores/tara-murray-designs-mamachee
Met de code ONEFORALL
quote:Op zondag 9 februari 2014 16:11 schreef phluphy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooi! (en heel fluffy!quote:Op zondag 9 februari 2014 16:11 schreef phluphy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zijn echt ontzettend leuk geworden!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:17 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Hèle mooie kleurcombi. Je dochter heeft smaakquote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:17 schreef -Spring het volgende:
Mijn CAL-deken so far.
[ link | afbeelding ]
Mn dochter kiest per toer nog steeds een kleur uit mn katoenverzamelbak. Zo leuk, want de deken krijgt hierdoor steeds een ander karakter. Het is elke keer een verrassing hoe ie er na de volgende toer uit zal zien.
Cutequote:Op zondag 9 februari 2014 13:03 schreef kirsten. het volgende:
Ik wil hem jullie toch even niet onthouden,
dit zijn nieuwe vingerpoppetjes die ik aan het maken benMoet de patronen nog uitschrijven, maar ik vond ze nu al heel lief op de foto staan!
En Donna, zoals je ziet heb ik dus alleen maar kattenoogjes, gelukkig hebben kikkers ook spleetoogjes!
[ afbeelding ]
Die ziet er echt heerlijk warm uitquote:Op zondag 9 februari 2014 16:11 schreef phluphy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh, jij hebt m nog gratis dus? Zou je m door willen sturen?quote:Op maandag 10 februari 2014 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, toevallig had ik mijn man eerder gisteravond op ravelry zelf een patroon laten zoeken voor een vikingmuts (die wil hij graag hebben) en haar patroon vond ie het mooist
Dus dat kwam wel goed uit
Tuurlijk!quote:Op maandag 10 februari 2014 10:44 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oeh, jij hebt m nog gratis dus? Zou je m door willen sturen?
quote:
Welke draadjes bedoel je dan?quote:Op zondag 9 februari 2014 20:00 schreef Stormqueen het volgende:
Reken nog maar drie weken voor alle draadjes
Oh, dat is wel fijn!quote:Op maandag 10 februari 2014 13:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Welke draadjes bedoel je dan?
Die van de verschillende toeren heb ik al weggewerkt tijdens de volgende toer.
Ja, maar dan moet je ze dus naderhand wegwerken, dan haak je ze niet meequote:Op maandag 10 februari 2014 13:30 schreef -Spring het volgende:
Ik rijg ze dan met een naald tussen bijvoorbeeld de verticale draadjes van een stokje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |