IKEA servicesquote:
quote:Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag: IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur. IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur. IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.
Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:
Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
quote:Nieuwe catalogus
De nieuwe catalogus wordt nu door Nederland verspreid. Vanaf 27 augustus kun je er één aanvragen via de website. Je kunt de catalogus hier bekijken.
Wat is het thema dit keer?quote:
On the Movequote:
Oh! Ben benieuwd!quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:38 schreef Adelante het volgende:
[..]
Funky design
heb de collectie gezien en er zitten echt toffe dingen tussen: stoer industrieel (buitenmeubelen staal en hout), grappig (lamp met scheve kap), handig (nachttafeltje met lamp in 1), licht (led zitelementen) en funky (kinderevenwichtsbalk)....
Dit klinkt als een onnodig ingewikkelde en instabiele oplossing, eigenlijk. Als ik goed lees, wil je een combimagnetron en een vrijstaande kookplaat kwijt, toch? Want als het een inbouwkookplaat is, kun je sowieso met Lack niks, die is hol. Je lacktafeltje zou 25 kilo moeten kunnen hebben, maar mijn ervaring is dat het niet echt stevig is. Bovendien weegt een beetje ovenschaal al snel meer dan de marge die je overhoudt.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Vraagje voor de ikea-kenners..
Ik wil een opstelling maken waarbij ik een blad heb voor mijn kookplaat, en ik daaronder mijn combi-magnetron kwijt kan. Mn kookplaat is ongeveer 55x52 (bxd) cm, mn combi magnetron 60x60x35 (lxbxh).
Ik wilde de poten van een lack salontafel afhalen en daar bureaupoten onder schroeven (dus 90x55 werkblad waar ik de kookplaat op leg) en daaronder een vierkant lack tafeltje zetten met mn combi magnetron erop. Nu is echter mijn combi magnetron zodanig hoog dat de bureaupoten dan 85cm hoog moeten zijn, en de goedkoopste verstelbare bureaupoten zijn 10 euro per stuk. Nu dacht ik, zou ik ook normale bureaupoten onder de lack salontafel kunnen zetten en dan capita pootjes van 21cm onder het lack tafeltje van 55x55? De magnetron weegt 23.5 kilo en het lack tafeltje kan volgens de beschrijving 25 kilo aan, alleen ik weet dus niet of dat nog steeds zo is als ik er 4 capita pootjes onder zet.. Iemand van jullie een idee? Of een andere (goedkope) oplossing? Het kleine lack tafeltje, de lack salontafel en 4 normale bureaupoten heb ik al, vandaar dat ik aan deze oplossing zat te denken.
Als ik google dan lijkt het alleen een bank en een slaapbank te zijnquote:Op vrijdag 7 februari 2014 02:29 schreef Leontje het volgende:
Heb uiteindelijk in Delft de Vilasund slaapbank gekocht. Wordt morgen bezorgd. Was nieuw in het assortiment. Maar ik kan hem op de site niet terugvinden, vroeg me namelijk af of dit ook een serie is waar meerdere dingen in te krijgen zijn. Iemand die dit weet?
Adelante vertelde laatst van wel... een Goodbye FAKTUM actie...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:52 schreef Troel het volgende:
Gaat de Factum nog in een eindaanbieding omdat die eruit gaat?
FACTUM nietquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:52 schreef Troel het volgende:
Gaat de Factum nog in een eindaanbieding omdat die eruit gaat?
Opening mei/juni 2015quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:51 schreef trovey het volgende:
In Zwolle kunnen ze gaan bouwen, laatste bezwaar is afgewezen, ik ben benieuwd.
Dank jequote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
FACTUM niet
FAKTUM wel
15% korting op kasten, deuren, fronten en laden vanaf week 10
Is er ook korting op de apparatuur? Ik zie dat onze zuiderburen nu 20% op alles hebben incl. apparatuur.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
15% korting op kasten, deuren, fronten en laden vanaf week 10
wij hebben de witte versie.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:44 schreef Wildervankstertje het volgende:
Wie weet wat de kwaliteit is van onderstaande salontafel?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40104294/#/40104294
Het zal dezelfde kwaliteit zijn als de rest van hun assortiment. Een paar tijdschriften, 3 of 4 kopjes koffie erop zal geen problemen opleveren, gok ik zo.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:44 schreef Wildervankstertje het volgende:
Wie weet wat de kwaliteit is van onderstaande salontafel?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40104294/#/40104294
hier staan 2 planten en 6 kaarsenhouders op tafel. Op het onderblad liggen 3 fleecedekens en een paar boekjes. De tafel staat nogquote:Op zondag 9 februari 2014 18:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het zal dezelfde kwaliteit zijn als de rest van hun assortiment. Een paar tijdschriften, 3 of 4 kopjes koffie erop zal geen problemen opleveren, gok ik zo.
Zelfde kwaliteit dus als de vierkante lack tafeltjes, daar heb ik er 4 van. Thnx voor de info. Ik heb geen kinderen dus dan zal het wel prima zijn. Morgen maar even bij Ikea Groningen kijken of ze ze nog op voorraad hebben.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
wij hebben de witte versie.
Wij zijn er, met 2 kinderen in huis, tevreden over.. Je moet er alleen niet met je knie op gaan zitten want dat krijg je een deuk
Valt me niks tegenquote:Op zondag 9 februari 2014 18:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
hier staan 2 planten en 6 kaarsenhouders op tafel. Op het onderblad liggen 3 fleecedekens en een paar boekjes. De tafel staat nog
tafel heeft 2 platen met daartussen karton.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:01 schreef wyccie het volgende:
De tafel kan redelijk wat dragen. Volgens mij is het hol van binnen (erg licht!), dus niks zwaars op laten vallen.
En wel onderzetters gebruiken.
Da's inderdaad jammer. Ik kocht een week of drie geleden een kookplaat en baal nu ook wel van de 15%. Tegen die tijd maar eens met de bon terug (hij zit nog in de verpakking, installeren blijft even liggen) en kijken hoe coulant Ikea is. Met een tegoedbon ben ik ook tevreden, we hebben immers nieuwe pannen nodig...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks Tink voor me nog een keer op de keukenkastjes wijzen, het is uiteindelijk een faktum 80cm breed gootsteen basiselement geworden waar ik een plank bovenin zet voor mn kookplaat en waar onderin mn combi magnetron komt
Wel weer jammer dat ik m echt nu al nodig heb en niet kon wachten op de 15% korting..
Ze worden wat dat betreft steeds minder coulanter...quote:Op maandag 10 februari 2014 08:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Da's inderdaad jammer. Ik kocht een week of drie geleden een kookplaat en baal nu ook wel van de 15%. Tegen die tijd maar eens met de bon terug (hij zit nog in de verpakking, installeren blijft even liggen) en kijken hoe coulant Ikea is. Met een tegoedbon ben ik ook tevreden, we hebben immers nieuwe pannen nodig...
Da's dan wel jammer. Misschien dan toch even naar onze zuiderburen rijden voor de 20% korting.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:35 schreef Adelante het volgende:
Apparatuur is uitgesloten van de actie.
Zijn ze daar wel 20% dan?quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:40 schreef singha het volgende:
[..]
Da's dan wel jammer. Misschien dan toch even naar onze zuiderburen rijden voor de 20% korting.
Volgens mij is die er nog steeds?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:03 schreef xaban06 het volgende:
Wij hebben zo een 6-8 maanden geleden een Stockholm eettafel gekocht, van 240cm lang. Was toen pas net nieuw in het assortiment, moeilijk verkrijgbaar destijds. Nu hebben ze de tafel uit het assortiment gehaald. Waarom zou dat zijn?
Oh verrek, je ziet nu standaard de 170 en je kan wijzigen naar 240. Oopsquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:54 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij is die er nog steeds?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00217702/
Die is behalve in Breda, Delft en Utrecht (waar hij niet geleverd wordt) ook overal op voorraad?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:20 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oh verrek, je ziet nu standaard de 170 en je kan wijzigen naar 240. Oops
Je kunt natuurlijk ieder pootje eronder maken, wat jij wilt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:39 schreef mol_air het volgende:
Wij hebben twee Godmorgon hoge badkamerkasten. Erg fijne kasten, dus die verhuizen voorlopig mee. Alleen... Ik wil ze niet meer ophangen, want ik wil geen gaten in de muur boren omdat we ze binnenkort wel gaan vervangen door iets anders.
Ik zie andere hoge kasten wel met pootjes, zijn die voor de Godmorgon ook te koop? Of kan ik andere losse pootjes gebruiken?
Alles kan, maar IKEA zegt niet voor niets bij hoge kasten dat je deze vast moet maken. Vooral die GODMORGON kasten zijn lang en ondiep. Ik zie het zo voor me dat zo'n kast naar voren of opzij valt...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:39 schreef mol_air het volgende:
Wij hebben twee Godmorgon hoge badkamerkasten. Erg fijne kasten, dus die verhuizen voorlopig mee. Alleen... Ik wil ze niet meer ophangen, want ik wil geen gaten in de muur boren omdat we ze binnenkort wel gaan vervangen door iets anders.
Ik zie andere hoge kasten wel met pootjes, zijn die voor de Godmorgon ook te koop? Of kan ik andere losse pootjes gebruiken?
In Delft hangt ie nog aan de muur bij de posters. Inclusief lijst 30 euro dacht ikquote:Op maandag 17 februari 2014 10:39 schreef bellelena het volgende:
Hoi hoi! Net was ik op de ikea website en tot mijn schrik zag ik daar de poster met de gele olifant niet meer opstaanIs ie nog te krijgen in de winkel (Haarlem of Delft)? Ik willum!!
Ahh dankjewel!quote:Op maandag 17 februari 2014 10:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
In Delft hangt ie nog aan de muur bij de posters. Inclusief lijst 30 euro dacht ik
Als ik hem in de winkelwagen gooi dan is de geplande bezorgdatum 24-03-2014 idem voor de 149*149quote:Op maandag 17 februari 2014 15:39 schreef jajablahblah het volgende:
Gaat de Expedit serie er uit eigenlijk?
Ik wilde een witte van 1.85x1.85 maar hij is nergens op voorraad?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00208646/#/80208652
Gaat er uit, op=opquote:Op maandag 17 februari 2014 10:39 schreef bellelena het volgende:
Hoi hoi! Net was ik op de ikea website en tot mijn schrik zag ik daar de poster met de gele olifant niet meer opstaanIs ie nog te krijgen in de winkel (Haarlem of Delft)? Ik willum!!
Wel raar dat hij overal niet leverbaar stond.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:55 schreef jajablahblah het volgende:
Dat voorraadsysteem werkte eerder in ieder geval stukken beter.
Spullen uit de webwinkel liggen niet in Nederlandquote:Op maandag 17 februari 2014 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik hem in de winkelwagen gooi dan is de geplande bezorgdatum 24-03-2014 idem voor de 149*149
En idem voor een Besta kast die gewoon op voorraad is in Amersfoort... dus dan zegt het nog weinig
Ik weet niet of dat normale levertijden zijn voor Ikea-online, maar als ze 5 weken (!!!) nodig hebben om iets te bezorgen wat in de winkel op voorraad is gaat dat m niet worden natuurlijk.
Nee, maar dat maakt een levertijd van 5 weken (!!!) nog niet acceptabel, tenminste niet als je jezelf werkelijk in de markt wilt zetten met je webwinkel.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:14 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Spullen uit de webwinkel liggen niet in Nederland
Maar het verandert niets aan eventuele leverproblemen natuurlijk...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar dat maakt een levertijd van 5 weken (!!!) nog niet acceptabel, tenminste niet als je jezelf werkelijk in de markt wilt zetten met je webwinkel.
Ik kan me best voorstellen dat het in de VS, waar de Ikea's wat dunner gezaaid zijn, of in een minder herbergzaam land wel acceptabel is, maar in een land als NL, waar iedereen een Ikea op minder dan 50 km afstand heeft vind ik een levertijd van 5 weken voor de webwinkel niet acceptabel, en lijkt het erop dat ze het concept wel in gebruik hebben genomen omdat er vraag naar was, maar het vervolgens zo uitgewerkt hebben dat ze er binnen afzienbare tijd weer mee kunnen ophouden omdat "weinig tot geen gebruik van gemaakt wordt".
Nee, maar als het om producten gaat waarbij helemaal geen sprake is van leverproblemen is 5 weken behoorlijk absurd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:56 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Maar het verandert niets aan eventuele leverproblemen natuurlijk...
Data kloppen niet? Word ik nog benaderd voor een datum die dichterbij ligt dan? Mijn bestelling zou nu pas op 26-03 geleverd worden namelijk...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:30 schreef Adelante het volgende:
Is een storing met centrale leveringen op het moment, data kloppen niet. Winkels hebben voorraad. Als je online bestelt of via de winkel iets centraal wilt laten leveren uit Dortmund gaat het mis. Daarom die lange levertijden.
Wat wil je aan informatie hebben dan?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:19 schreef Teslynd het volgende:
Waarom geeft Ikea geen informatie over de verbouwingen?
Het had ook kunnen zijn dat je ze eerder aangekondigd wilt hebben? Waarom is het trouwens "normaal"? Heb je het over de verbouwing van Utrecht?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:31 schreef Teslynd het volgende:
Hoe lang dat duurt, hoe het wordt? Lijken me normale vragen tijdens een ongemakkelijke verbouwing.
Ik zag de poster net nog in Delft (en dat was vlak voor sluitingstijd). Ze zijn in de aanbieding. Prijs heb ik niet gezien. We moesten ri kassa, want ze gingen dicht.quote:
Dat uitlopen kan je gewoon in de tekst verwerken. Alle bedrijven werken trouwens met disclaimers.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het had ook kunnen zijn dat je ze eerder aangekondigd wilt hebben? Waarom is het trouwens "normaal"? Heb je het over de verbouwing van Utrecht?
Er worden vaak tekeningen gemaakt waar je als klant zijnde niet zoveel aan hebt.
En ik denk dat IKEA er niet zo het belang van in ziet omdat ze vaak rekenen met een gemiddeld aantal bezoeken per jaar en dus er van uit gaan dat je bij je volgende bezoek niet dezelfde hinder (op dezelfde plek) hebt. Oh en verbouwingen lopen erg vaak uit waardoor planningen en daarmee communicatie niet klopt, maar dan krijgen ze daar weer klachten over.
Irritant... Heb zelf even gebeld, maar datum kan niet naar voren worden geschoven. Tenzij ik de bestelling annuleer en een nieuwe bestelling plaats, maar dan moet ik twee weken wachten op het geld wat ik al betaald had..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:12 schreef Mryc het volgende:
[..]
Data kloppen niet? Word ik nog benaderd voor een datum die dichterbij ligt dan? Mijn bestelling zou nu pas op 26-03 geleverd worden namelijk...
Ziet er leuk uit maar dat is toch geen fijne kijkhoek?quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:37 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste ikea hack. De binnenkant van die LINNMON tafel ziet er tof uit.
[ afbeelding ]
Het is voor een speciale app.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:14 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit maar dat is toch geen fijne kijkhoek?
Of is het voor een speciale app/activiteit ofzo?
Is http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/10274363/ geen optie?quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:07 schreef singha het volgende:
Denk dat de nieuwe keuken toch METOD gaat worden, met het oog op toekomstige uitbereidingen / wijzigingen.
Weet iemand al of van de SÄLJAN keukenbladen ook de donker walnootvariant in Nederland geleverd gaat worden? In de UK namelijk niet en in Zweden weer wel.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. ;oquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:01 schreef loecje het volgende:
er is nu overal in het nieuws dat de expedit kast verdwijnt (wordt vervangen door de kallax?) en er een run is op de kast.
elders lees ik dat de kast alleen in duitsland verdwijnt. hier werd gezegd dat de kast niet verdwijnt.
Die past dan weer niet in combinatie met een DOMSJÖ spoelbak.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:11 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Is http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/10274363/ geen optie?
Waarom niet?quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:53 schreef singha het volgende:
[..]
Die past dan weer niet in combinatie met een DOMSJÖ spoelbak.
Nog drie maandjes wachtenquote:Op donderdag 20 februari 2014 23:04 schreef Gieliovd het volgende:
Metod popt overal op.... maar in Nederland niet! Ik wil m'n keuken binnenkort ook bestellen....
25.-quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:05 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben toch heel serieus aan het overwegen om voor onze Faktum-keuken nog snel nieuwe deurtjes en ladefronten te bestellen nu het nog kan, maar stiekem ben je dan al snel een hele hoop geld kwijt...
Gisteren btw twee mensen van Ikea op bezoek gehad. Leuke cadeaubon aan overgehouden om ze even binnen te laten kijken, maar daar staat niet op hoeveel hij waard is. Mailtje is natuurlijk al lang weggegooid, dus dat wordt een verrassing bij de Ikea binnenkort
Het is sowieso al een tof ontwerp vind ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:41 schreef Bartjebart het volgende:
Die MASKROS is leuk zo!
[ afbeelding ]
Dat lijkt heel voordelig totdat je de Belgische prijzen ziet. Bv Rinsgkär kraan is daar 74,90 en in NL 59,95quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:29 schreef singha het volgende:
[..]
Tot 15 maart alles 20% ook de apparatuur
link
Van de huidige serie met opstaande rand?quote:Op maandag 24 februari 2014 17:25 schreef Khadgar het volgende:
Hoi, heeft iemand de Kalas bordjes (volgens mij een nieuwe of opgefriste serie) en kan iemand opmeten hoe diep ze zijn (dus van de bodem tot de rand)? Ik ga er quiz-buzzers van maken
kan je die pasjes online aanvragen?quote:Op zondag 23 februari 2014 14:45 schreef MacorgaZ het volgende:
Hm, dacht dat ik mijn IKEA-pas kwijt was en had in november al een nieuwe aangevraagd maar die heb ik nog steeds niet ontvangen.
Maak ik net mijn portemonnee helemaal leeg ivm nieuwe portemonnee, zit die oude IKEA-pas gewoon in zo'n vakje helemaal verborgen
Geldt die nu nog of heb ik er niks meer aan (na aanvraag van een nieuwe)?
Jep, al weet ik dus niet of het werkt qua via post echt een fysieke kaart krijgenquote:Op maandag 24 februari 2014 18:53 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
kan je die pasjes online aanvragen?
Werkt prima hoorquote:Op maandag 24 februari 2014 20:19 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Jep, al weet ik dus niet of het werkt qua via post echt een fysieke kaart krijgen
Jup die bedoel ik! Ik lees ongeveer 2cm af?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van de huidige serie met opstaande rand?
[ afbeelding ]
Dit is gewoon een foutje op de site...quote:Op maandag 24 februari 2014 20:45 schreef Frag_adder het volgende:
Ik ben momenteel bezig met een boekenkastwand in mijn kamer (welke niet al te duur mag worden) nu dacht ik, ik zet er een leuke billy hoek in in het zwart bruin.
Gezien de hoeveelheid ruimte (130 x 300 cm) aan de muur wil ik er dus ongeveer deze hoek in zetten:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99898254/
Echter is deze niet in het zwartbruin leverbaar, andere hoeken wel. Is de hoek losverkrijgbaar in het zwartbruin en kan ik de rest er bijpuzzelen of heb ik dikke pech?En is alles ophoogbaar? ik vind gewoon weinig voor dat hoekstuk.
Ah dus zo werken die hoeken! mijn dank is grootquote:Op maandag 24 februari 2014 20:58 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dit is gewoon een foutje op de site...
Je hebt nodig:
1x 400.717.88
2x 000.857.11
1x 401.041.09
2x 301.973.97
3x 601.813.66
3x 601.813.71
1x 401.974.05
Mocht je zoiets nog een keer tegen komen, onderaan de pagina staat:quote:Op maandag 24 februari 2014 20:59 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ah dus zo werken die hoeken! mijn dank is groot
Als je daar op klikt krijg je alle artikelnummers waaruit de combinatie (artikelen met artikelnummers die beginnen met bijv. 998) bestaat. De artikelnummers kun je vervolgens invoeren in het zoekveld bovenaan.quote:Verpakkingsmaat en gewicht
13 pakketten
Klik hier voor artikelnummer(s), verpakkingsmaten en gewicht
Met iemand wiens halve nieuwbouwwoning IKEA is had ik dit moeten wetenquote:Op maandag 24 februari 2014 21:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Mocht je zoiets nog een keer tegen komen, onderaan de pagina staat:
[..]
Als je daar op klikt krijg je alle artikelnummers waaruit de combinatie (artikelen met artikelnummers die beginnen met bijv. 998) bestaat. De artikelnummers kun je vervolgens invoeren in het zoekveld bovenaan.
Ik vraag me dan af of de prijzen ook zo blijven als dat ze nu zijnquote:IKEA EXPEDIT kast wordt KALLAX
KALLAX, de verbeterde versie van EXPEDIT
Slanker frame, krasbestendiger en afgeronde hoeken
Functionaliteit en gebruik van de vakken blijft hetzelfde
Amsterdam - 24-2-2014 | Algemeen
Vanaf april 2014 schakelt IKEA over van EXPEDIT naar KALLAX. IKEA is constant op zoek naar nieuwe manieren om het assortiment te verbeteren. Elk jaar worden bij circa 20 procent van de ongeveer 9.500 artikelen uit het assortiment veranderingen doorgevoerd. Zo is er de afgelopen tijd extra aandacht besteed aan het verbeteren van de EXPEDIT kast. Om de verbeteringen in het ontwerp te benadrukken, heeft IKEA voor een andere naam gekozen: KALLAX. De nieuwe KALLAX serie is geschikt voor vinylliefhebbers en alle andere mensen die op zoek naar zijn een betaalbare opbergoplossing.
De nieuwe serie heeft precies dezelfde opbergmogelijkheden als EXPEDIT met enkele kleine wijzigingen in oppervlaktebehandeling en ontwerp. Zo heeft KALLAX een moderner design met dunnere omtreklijnen. In vergelijking met EXPEDIT is de buitenomtrek van KALLAX twee centimeter kleiner. De inhoud van de vakken is bewust gelijk gehouden, zo meten de binnenste dimensies van de planken 33 x 33 cm. De dozen en andere opbergmiddelen van EXPEDIT passen dus ook in de nieuwe KALLAX kast. Bovendien kunnen verzamelaars van vinylplaten de inhoud tussen beide kasten uitwisselen en ook met de nieuwe serie hun collectie laten groeien.
Efficiënter transport
Het ’slankere’ design van KALLAX leidt automatisch tot minder gebruik van hout en tot efficiënter transport, wat weer voordelen oplevert voor het milieu. Daarnaast zijn de hoeken van KALLAX meer afgerond, waardoor het meubel nu ook voldoet aan de hoge IKEA standaard voor kindermeubels. Verder zijn de oppervlaktes van KALLAX krasbestendiger.
Functionaliteit blijft hetzelfde
“Onze beslissing om de EXPEDIT serie te vernieuwen, heeft onder sommige klanten sterke emoties opgeroepen. In het bijzonder onder liefhebbers en verzamelaars van vinylplaten omdat de afmetingen van de planken van de EXPEDIT kast hier perfect voor zijn. We zijn dankbaar voor de steun en de interesse van klanten die onze opbergoplossing EXPEDIT waarderen. Voor hen - en al onze andere klanten – blijft de functionaliteit van EXPEDIT en de manier waarop mensen de kast kunnen gebruiken hetzelfde”, aldus Jochem Coljee, Sales leader woonkamers IKEA Nederland.
IKEA Nederland schakelt vanaf april 2014 over op KALLAX. EXPEDIT is verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.
Het maakt inderdaad wel uit wat je koopt. Maar ik had toch mooi een Frysa vriezer met ¤150 korting.quote:Op zondag 23 februari 2014 16:26 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Dat lijkt heel voordelig totdat je de Belgische prijzen ziet. Bv Rinsgkär kraan is daar 74,90 en in NL 59,95
Scheelt in de aanbied 3 hele centen.
Oeh, voor onze vriezer zou het ook wel eens flink kunnen uitmaken...quote:Op maandag 24 februari 2014 21:44 schreef singha het volgende:
[..]
Het maakt inderdaad wel uit wat je koopt. Maar ik had toch mooi een Frysa vriezer met ¤150 korting.
zijn er meer artikelen waarbij tussen belgie en nederland veel verschil zit of vooral bij koelkasten?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oeh, voor onze vriezer zou het ook wel eens flink kunnen uitmaken...
Edit: Jups, 60,- euro verschil... Dat wordt een tripje belgië dit weekend.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20199472/
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/20199472/
Als je even teruggelezen had, had je kunnen zien dat België 20% op alle keukens en apparatuur hebben nu. Daar komt het prijsverschil vandaan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:27 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
zijn er meer artikelen waarbij tussen belgie en nederland veel verschil zit of vooral bij koelkasten?
sorry, en kak! Mijn keuken zit er sinds eind januari in (met 10% korting gekocht in december dan wel maar toch)quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je even teruggelezen had, had je kunnen zien dat België 20% op alle keukens en apparatuur hebben nu. Daar komt het prijsverschil vandaan.
Maakt dat nou wat uit - met uitzondering van bedden en keukens? Het is al vrij billig daar, dan ga je toch niet wachten op 10%?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:29 schreef Teslynd het volgende:
Utrecht zal komende zomer klaar zijn met de verbouwing. Zijn er dan ook 10- of 20%-kortingacties te verwachten?
wel "jeej-we-zijn-eindelijk-klaar-met-verbouwen" aanbiedingen. Maar niet perse kortingspercentagesquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:29 schreef Teslynd het volgende:
Utrecht zal komende zomer klaar zijn met de verbouwing. Zijn er dan ook 10- of 20%-kortingacties te verwachten?
quote:Wat kunt u doen?
Bidden. Dank God voor de huidige situatie in Barendrecht, het tegengaan van de openstelling in december en vraag Hem om zijn steun en zegen in het vervolg en om een juiste toon in het debat.
Als het een gaskookplaat is kan dat niet. De aardgasdruk in Nederland en België zijn verschillend.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Woej, dit weekend dus echt voor de vriezer en kookplaat naar België rijden. Eerst de onuitgepakte volleprijs-kookplaat terugbrengen in Breda en dan door naar Antwerpen. Op beide apparaten samen scheelt het 140,- euro!
Inductiequote:Op donderdag 27 februari 2014 09:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als het een gaskookplaat is kan dat niet. De aardgasdruk in Nederland en België zijn verschillend.
Volgens mij niet meer, voorheen was alles losse onderdelen maar nu zijn het vaste sets. Zonde eigenlijk.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:33 schreef Pinklady89 het volgende:
Weet iemand of er (extra) losse planken van stellingkast Gorm te koop zijn?
Sorry, ik heb heel slecht gekeken en was te vroeg met vragen. Ze staan wel op de Ikea-site per 2 stuks. Dus dat zou moeten kunnenquote:Op donderdag 27 februari 2014 16:34 schreef Khadgar het volgende:
[..]
Volgens mij niet meer, voorheen was alles losse onderdelen maar nu zijn het vaste sets. Zonde eigenlijk.
Maximale belasting is (bijna) altijd per plek, tenzij anders aangegeven.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:35 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Sorry, ik heb heel slecht gekeken en was te vroeg met vragen. Ze staan wel op de Ikea-site per 2 stuks. Dus dat zou moeten kunnen
Ik ga eens kijken of ik er een dichte kast met meer planken van kan maken, aangezien geen enkele bouwmarkt tegenwoordig fatsoenlijke, betaalbare en echt houten (geen MDF/fineer) kasten verkoopt. Even kijken of ik er aan de zijkant twee planken in kan zetten, aan de voorkant twee planken met scharniertjes en binnenin 5 planken i.p.v. 3. Verf er overheen en dan heb ik voor max 50 euro een mooie kast voor in mijn garage.
Weet iemand toevallig of de maximale belasting die erbij staat per plank of voor de gehele kast is?
Ja, heb ik overwogen. Mijn garage is alleen open en dat betekent dat je vanuit de tuin tegen die (lelijke) metalen kast aan zit te kijken. Vind ik toch minder dan een mooi houten (geschilderd) kastje.quote:
Bij een volgend bezoek zou je deze bij de klantenservice kunnen afgeven.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:11 schreef Crientj het volgende:
Ik heb een ikea pas gevonden; is er een adres voor waar ik deze naartoe kan sturen?
Waarschijnlijk omdat je het ook op het schuine gedeelte kunt meten. Het blijft hoe dan ook 102 x 102cm, helaas.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:01 schreef Pinklady89 het volgende:
En weet iemand waarom er bij het Hemnes hoekbureau MAXIMALE breedte staat? Kan het ding ook kleiner (de ruimte waar ik hem zou willen hebben is net 2 cm te smal)
Volgens een persboekje is er alleen een tafel van 205cm en een bank van 184cm. Zoals ook op de site...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:01 schreef Pinklady89 het volgende:
Vandaag bij Ikea geweest. Zag een supermooie tuintafel van de Ängso-serie, maar die was in het bruin/zwart. Daarbij stond een bank die voor die tafel een maat te groot was. Nu wilde ik op de website kijken of er misschien ook een bank een maatje kleiner was, passend bij die kleinere tafel, maar op de website zie ik dat niet. De tafel die ik vandaag gezien heb, staat er ook niet.
Weet iemand of die gewoon nog niet online staan (omdat het nieuwe artikelen zijn bijvoorbeeld?) of dat ze ook nooit online komen?
En weet iemand waarom er bij het Hemnes hoekbureau MAXIMALE breedte staat? Kan het ding ook kleiner (de ruimte waar ik hem zou willen hebben is net 2 cm te smal)
Als ik de montageinstructie zo bekijk zou dat geen probleem mogen zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:24 schreef wyccie het volgende:
Ik heb een vraag over de tweezits met chaise longue van Kivik. Kan de chaise longue aan beide kanten bevestigd worden, en is het makkelijk om het te verplaatsen, mocht ik het een keer willen veranderen?
Hmm, gisteren heb ik toch echt model gezien met een gekruist onderstel (i.p.v. gewone poten), dat een maatje kleiner was (4-persoons i.p.v. 6-persoons). Stukje goedkoper ook (99,95 i.p.v. 179,-). Misschien geen Angso dan? Maar net even op de site gekeken, maar ik zie 'm echt helemaal niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:23 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens een persboekje is er alleen een tafel van 205cm en een bank van 184cm. Zoals ook op de site...
Ik zou eens gaan kijken bij IKEA. Als je goed kijkt loopt de bovenplak iets door. Even de zaag er in en je hebt jouw maat.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:11 schreef wyccie het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:01 schreef Pinklady89 het volgende:
Waarschijnlijk omdat je het ook op het schuine gedeelte kunt meten. Het blijft hoe dan ook 102 x 102cm, helaas.
Een vierkante tafel met gekruist onderstel?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 05:24 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Hmm, gisteren heb ik toch echt model gezien met een gekruist onderstel (i.p.v. gewone poten), dat een maatje kleiner was (4-persoons i.p.v. 6-persoons). Stukje goedkoper ook (99,95 i.p.v. 179,-). Misschien geen Angso dan? Maar net even op de site gekeken, maar ik zie 'm echt helemaal niet.
Los daarvan: Angso vind ik echt heel mooi, maar 205 cm is praktisch de gehele breedte van mijn tuin. Jammer.
Dat is wel heel erg toevallig... twee verschillende producten waarbij bij beiden het complete schroevensetje mist. Zijn de pakketten al eerder open geweest?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:10 schreef June. het volgende:
Bah nachtkastje gekocht en een tafel, ontbreken er bij alletwee 2 schroeven.. Nieuwe gevraagd, sturen ze de verkeerde op. Pfft. Zo blijf ik bezig.
Wat betreft de boven- en onderkant; Je zou het kunnen proberen bij de klantenservice of koopjeshoek in de winkel. Ik geef je niet heel veel kans dat het gaat lukken, ze kunnen die onderdelen niet los bestellen, maar verkopen ze alleen wanneer ze die toevallig hebben liggen (uit een beschadigd pakket bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Kun je ook los een bovenkant en onderkant van een pax kast kopen?
Bij de verhuizing hebben we een boven- en onderkant verloren kennelijk.
Oh, en er ontbreken ook nog wat pootjes voor de kasten, zijn die ook los te krijgen?
Tnx!
Dat heb ik eens gehad op vrijdagavond om 21.00 uquote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Vanochtend ben ik in alle drukte bij de Ikea geweest.[..] Wat is dat hééérlijk, om kwart over 9 bij de Ikea zijn! Zalig die rust!
Haha ja ik stond er ook echt van te kijken!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:47 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dat heb ik eens gehad op vrijdagavond om 21.00 u
Ik heb ook foto's gemaakt toen omdat ik dacht dat echt niemand me ging geloven
Hij was rechthoekig, maar niet heel rechthoekig. Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik hem vorig jaar heb gezien. Het is in anderhalf jaar tijd de eerste tuinset die ik leuk vond (al moet hij wel in een andere kleur), dus ik hoop dat hij er nog gewoon is dan.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Een vierkante tafel met gekruist onderstel?
Maar je hebt best kans dat het wel een ANGSÖ tafel is, maar dat ze die nog over hebben gehouden van vorig jaar en aan het uitverkopen zijn.
Dat zag ik aan de foto's, waarbij het me wel verbaasde dat de bovenste parkeerverdieping al open was, het was de afgelopen paar weken al vaker zo, gelukkig.... want het was de laatste maanden echt dramatisch hoe weinig de bovenverdieping open was, hele benedenverdieping bomvol, en boven nog dicht.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:51 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Haha ja ik stond er ook echt van te kijken!
En nee, het is niet Amsterdam en ook niet Hengelooooo, Amersfoort is mijn fililaal
Ik heb de 5x5 hier los staan op een wiebelige houten vloer en dat gaat primaquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:46 schreef RenRen- het volgende:
Hoe makkelijk valt de expedit 4x4 om als je hem niet aan de muur bevestigt?
Ik heb geen katten/kinderen/gekke aanvallen van aan-de-kast-hangen. Ik heb namelijk twee muren waar hij tegenaan kan staan, maar één muur heeft last van overmatig gebruik van verwarmingsbuis, en daar wou ik hem eigenlijk tegenaan zetten.
Nee al een paar jaar niet meer.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:48 schreef loveli het volgende:
Is er een opzetkast voor Pax? Ik heb anderhalve meter lage Pax waar ik graag wat op heb. Volgens mij heb ik die vroeger gezien, maar nu vind ik het niet op de site. Mobiel zoekt lastig, dat kan het ook zijn.
Ik heb wel kinderen en mijn tvkast van Expedit staat ook los van de muur. Gaat al ruim 3 jaar goedquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:46 schreef RenRen- het volgende:
Hoe makkelijk valt de expedit 4x4 om als je hem niet aan de muur bevestigt?
Ik heb geen katten/kinderen/gekke aanvallen van aan-de-kast-hangen. Ik heb namelijk twee muren waar hij tegenaan kan staan, maar één muur heeft last van overmatig gebruik van verwarmingsbuis, en daar wou ik hem eigenlijk tegenaan zetten.
Ik snap het ook niet. Niet open geweest, zakjes zaten van beide artikelen nog dicht. En idd artikelnummer opgeschreven, plus boekje en nummer van schroef meegenomen.. Straks maar weer terug. Anders ruil ik mijn hele tafel wel weer omquote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:33 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg toevallig... twee verschillende producten waarbij bij beiden het complete schroevensetje mist. Zijn de pakketten al eerder open geweest?
(ook raar trouwens dat wanneer je een artikelnummer en onderdeelnummer doorgeeft, ze je nog het verkeerde toesturen?)
Heb het erbij gezet, naam van de stoel is Herman.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:44 schreef Leandra het volgende:
Of je zet de naam van het model er even bij?
Al op marktplaats gekeken maar helemaal van de provincie Groningen naar Limburg rijden voor stoelen waarvan de nieuwprijs 12eu per stuk was wordt een beetje duurquote:Op zondag 2 maart 2014 11:53 schreef Leandra het volgende:
http://m.marktplaats.nl/a(...)c624&previousPage=lr
Maar als ik je verteld had dat filiaal Barendrecht ze nog wel had was het wel goed geweest?quote:Op zondag 2 maart 2014 11:55 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Al op marktplaats gekeken maar helemaal van de provincie Groningen naar Limburg rijden voor stoelen waarvan de nieuwprijs 12eu per stuk was wordt een beetje duur
Weet niet waar dat ligt. Maar kom zelf regelmatig in Amsterdam dus als Amsterdam of Haarlem ze nog had dan had ik ze daar kunnen halen. Of Oldenburg.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als ik je verteld had dat filiaal Barendrecht ze nog wel had was het wel goed geweest?
Rotterdam zegmaar.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:58 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Weet niet waar dat ligt. Maar kom zelf regelmatig in Amsterdam dus als Amsterdam of Haarlem ze nog had dan had ik ze daar kunnen halen. Of Oldenburg.
Dat is ook nog best ver. Net op Ikea.de gekeken of filiaal Oldenburg ze nog heeft maar ook daar niks meerquote:
En dan? Heb je een 4 meter hoge stelling?quote:Op zondag 2 maart 2014 14:55 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee of dit MULIG rek stabiel genoeg is om op een kast te zetten?
Neuh, gaat op een ladekast van +-75cm hoog. Ruimtegebrek en een tijdelijke oplossing om kleding weg te hangen.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dan? Heb je een 4 meter hoge stelling?
wat ik zo zie de dikte en de wasbaarheid (en de prijsquote:Op zondag 2 maart 2014 18:43 schreef Spaardertje het volgende:
Maar wat is het verschil tussen die matrasbodems?
Wauw wat gaaf!quote:Op zondag 2 maart 2014 19:26 schreef Khadgar het volgende:
Soms is Ikea ook leuk als knutselmateriaal...
[ afbeelding ]
Ik heb quizknoppen gemaakt voor mijn klas
http://knutselblog.tweakb(...)quizmaster-8000.html
Die verschrikkelijke plankdragers zeker?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:51 schreef Bleie het volgende:
Gaaf Khadgar!
Ik heb nog steeds pijn in mijn vingers van het ophangen van 14 planken in de Pax gisteren. Wat een rotsysteem is dat toch! Maar ik ben wel heeeel blij met de nieuwe kast, echt zo mooi!
quote:Op zondag 2 maart 2014 20:01 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Die verschrikkelijke plankdragers zeker?
De planken en plankdragers zorgen er zo voor dat de zijwanden niet uit gaan staan. De hogere BESTA kasten hebben dat ook. Maar daar hoef je maar voor 1 plank de plankdragers vast te schroeven. Je zou inderdaad verwachten dat de rest dat niet nodig heeft...quote:Op zondag 2 maart 2014 20:04 schreef Bleie het volgende:
[..]![]()
Daar moet toch een beter systeem voor te bedenken zijn?
Nah, niet helemaal....quote:Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef wyccie het volgende:
Wat is er dan met de plankdragers? Gewoon in de gaatjes drukken toch? Kun je eventueel nog een hamertje bij gebruiken, lichtjes aantikken.
quote:Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef wyccie het volgende:
Wat is er dan met de plankdragers? Gewoon in de gaatjes drukken toch? Kun je eventueel nog een hamertje bij gebruiken, lichtjes aantikken.
Nee deze moet je allemaal vastschroeven en zijn behoorlijk hoekig.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:06 schreef Leandra het volgende:
Zijn dat degenen die ook in de Besta zitten? Die je eigenlijk alleen maar goed op z'n plek kunt krijgen door ze met een tangetje wiebelend (heen en weer draaiend terwijl je wat kracht zet in de juiste richting) in het gat te wurmen?
Oh die... idd ook drama een uitdaging, zonder schroefmachine eigenlijk niet te doen.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:06 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De planken en plankdragers zorgen er zo voor dat de zijwanden niet uit gaan staan. De hogere BESTA kasten hebben dat ook. Maar daar hoef je maar voor 1 plank de plankdragers vast te schroeven. Je zou inderdaad verwachten dat de rest dat niet nodig heeft...
Ja ik weet het weer, ik had het al uit m'n geheugen gewist was het vergeten, daarbij ook een tangetje gebruikt.... en de schroefmachine.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:06 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
[..]
Nee deze moet je allemaal vastschroeven en zijn behoorlijk hoekig.
Ja maar dat is juist de valkuil. De schroefmachine laat die dingen leuk meedraaien waardoor het juist zo zeer doet aan je vingersquote:Op zondag 2 maart 2014 20:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh die... idd ook drama een uitdaging, zonder schroefmachine eigenlijk niet te doen.
Ik zie net dat Adelante je graag wil helpen!quote:Op zondag 2 maart 2014 20:09 schreef wyccie het volgende:
Oh! Dat klinkt wel als een kutklus.
Hmm, ik wil ook nog eens een Pax met heel veel planken.![]()
Misschien moet ik maar heel veel kleren wegdoen zodat ik minder planken nodig heb.
Oké maar ik vraag me dus af of het ook verschil in kwaliteit is.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
wat ik zo zie de dikte en de wasbaarheid (en de prijs)
Ik wil je best wel een keertje helpen hoorquote:Op zondag 2 maart 2014 19:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wauw wat gaaf!
Zulke dingen wil ik ook wel in m'n klas
Als het echt tijdelijk is, kan je het er wel op wagen. De Turbo zal te diep zijn (59 cm). Hij is ook meer dan 2x zo zwaar en kost 3x zo veel.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:55 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee of dit MULIG rek stabiel genoeg is om op een kast te zetten?
Dat zou idd ook niet passen. MULIG heeft nog een paar cm speling aan beide kanten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:35 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Als het echt tijdelijk is, kan je het er wel op wagen. De Turbo zal te diep zijn (59 cm). Hij is ook meer dan 2x zo zwaar en kost 3x zo veel.
Op voorraad bij IKEA Haarlem: 28quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Aaah.. ik naar de ikea omdat de stellingkast van degene voor mij in de kamer gammel was en ik een gorm wilde halen, is ie niet op voorraad. Normaal check ik dat soort dingen altijd maar was 't nu vergeten.. bij vestiging haarlem staat er dat de voorraad nu niet bekeken kan worden, iemand een idee hoe lang het meestal duurt voordat dat wel weer kan? Van de 78x35x174 kast. Bij Utrecht kan ik de voorraad wel gewoon checken (maar daar is ie dus niet op voorraad)..
Ik heb het mailtje ook gehad, daarna gaan ze naar een systeem waarbij de kastjes 2 cm dieper zijn (dus nog meer afwijken van de standaard keukenmaat) en iets van 10 cm hoger.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:40 schreef Keshet het volgende:
Net een mailtje van Ikea dat ze op 2 juni 2014 het Faktum keukenassortiment vervangen. T/m zondag 6 april krijg je 15% korting op Faktum.
Ah thanks! Dan haal ik er dit weekend bij mn ouders daar eentjequote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Op voorraad bij IKEA Haarlem: 28
Staat er bij mij![]()
Je zou het kunnen proberen bij de klantenservice of koopjeshoek in de winkel. Ik geef je niet heel veel kans dat het gaat lukken, ze kunnen die onderdelen niet los bestellen, maar verkopen ze alleen wanneer ze die toevallig hebben liggen (uit een beschadigd pakket bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:04 schreef mefke79 het volgende:
We hebben een tweedehands malm met zes laden gekocht. Tijdens het vervoer is een balkje dat aan de voorkant tussen de laden zit geknakt. Zou je zo'n balkje los kunnen bestellen? Zo niet is het geen ramp en bedenken we wat anders.
Oh sorry zie nu pas je reactie. Bedankt voor het aanbodquote:Op zondag 2 maart 2014 21:52 schreef Khadgar het volgende:
[..]
Ik wil je best wel een keertje helpen hoorMaar dan maken we hem wel een tandje simpeler dan mijn controller, die heeft me veel veel veel te veel tijd gekost.
Wat eem onwijs leuk idee!quote:Op zondag 2 maart 2014 19:26 schreef Khadgar het volgende:
Soms is Ikea ook leuk als knutselmateriaal...
[ afbeelding ]
Ik heb quizknoppen gemaakt voor mijn klas
http://knutselblog.tweakb(...)quizmaster-8000.html
Deze bedoel je?quote:Op zondag 9 maart 2014 10:23 schreef Pinklady89 het volgende:
Stellingkast ivar met stellingrek gekocht. Nu dus geprobeerd kast in rek te krijgen, maar is nog een lastige klus. Kast glijdt van de "kastdragers" af. Schroefgaten zijn te groot om bijbehorende schroeven voor de onderkant mee vast te schroeven. et zijn dus meer een soort (veel te korte) pinnen dan echt schroeven. Andere schroefgaten zijn niet diep genoeg om de schroeven aan de bovenkant mee vast te schroeven. Die kan ik bijboren, hoewel zelfs mijn kleinste boor nog te groot is voor dat schroefje. En nog belangrijker: aan de achterkant zit helemaal geen bevestigingsmateriaal. Heb je de kast dus aan de voorkant vast, valt 'ie er aan de achterkant af.
Straks eerst maar eens naar de bouwmarkt om schroeven te kopen waarmee ik de kastdragers echt goed aan de kast kan bevestigen. Wel wat extra boorwerk, maar we willen toch een stevige kast.
Oh oke... Hier geen problemen mee gehad vroegah... maar toen werden alle dragers met dezelfde (die voor onderin) vastgezet... Het was wel even een klusje voor twee personen, maar toen het eenmaal zat, zat het ook goed vast...quote:Op zondag 9 maart 2014 10:59 schreef Pinklady89 het volgende:
Jep, die heb ik. Alle materialen zitten erbij. Maar zodra ik de kast op die pinnetjes zet en die bovenste erin schroef, schuift hij van de achterste kastdragers af en daarna schuiven de voorste kastdragers uit de stelling. Dat heb ik vanmorgen drie keer gehad: ik vind het genoeg. Ik wil die achterste kastdragers ook vast kunnen zetten en die onderste kastdragers schroeven i.p.v. als pinnetjes gebruiken.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:32 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA PS 2014 collectie
tijdelijke NORNÄS, grenenhout collectie
Heb ik ooit geprobeerd te regelen. Moest ze rechtstreeks bij de fabrikant bestellen (kreeg bij de klantenservice wel de artikelnummers enzo mee). Kostte geloof ik ¤ 60,-. Aangezien het om een Lagan-oven ging destijds die we toch niet meer zo heel lang zouden gebruiken, hebben we dat toen niet gedaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:10 schreef Frag_adder het volgende:
Zolang ze de besta er nog maar even inhoudenik moet nog 1 kast hebben.
Trouwens, ik heb een tijdje terug een IKEA keuken gekocht en geplaatst, maar ik vind in de oven 1 draadrooster een beetje karig, iemand enig idee of ik die kan bijkopen?
toch maar eens opmeten danquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Heb ik ooit geprobeerd te regelen. Moest ze rechtstreeks bij de fabrikant bestellen (kreeg bij de klantenservice wel de artikelnummers enzo mee). Kostte geloof ik ¤ 60,-. Aangezien het om een Lagan-oven ging destijds die we toch niet meer zo heel lang zouden gebruiken, hebben we dat toen niet gedaan.
De betere kookwinkel heeft overigens ook uitschuifbare bakplaten, die passen in principe in elke oven.
In principe zit je bij een Ikea keuken (godzijdank) niet aan Ikea apparatuur vast, dus dan heb je qua apparatuurmaten weer standaard maten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:33 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
toch maar eens opmeten danik meen dat ikea een afwijkende maat had maar kennelijk niet in de breedte van de oven dan?
Waarbij vooral de naamsverandering van GALANT naar BEKANT in het Nederlands erg grappig is.... compleet andere betekenis.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:28 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA is lekker aan het vervangen
FAKTUM wordt METOD
EXPEDIT wordt KALLAX
GALANT wordt BEKANT
Alle drie grote series...
ah ja maar de breedte van 60 cm is natuurlijk wel standaardquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
In principe zit je bij een Ikea keuken (godzijdank) niet aan Ikea apparatuur vast, dus dan heb je qua apparatuurmaten weer standaard maten.
De diepte van een Ikea-keuken is wel anders dan 'standaard'.
De buitenmaten wel, maar de binnenmaten niet per se. Mijn bakplaten uit mijn andere oven pasten niet in de Lagan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:57 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ah ja maar de breedte van 60 cm is natuurlijk wel standaardik zal eens meten en zoeken! dankje
Ik zou zeggen Eindhoven...quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:59 schreef Luxuria het volgende:
Welke Ikea is groter, Eindhoven of Heerlen?
Dat dacht ik ook maar wist het niet zeker.quote:
Hmm ja iemand zei wel dat die verbouwd was..quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:09 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik zou zeggen Eindhoven...
Wikipedia zegt dat Heerlen 2000m2 groter is...
Ze zijn beiden verbouwd. Eindhoven is pas een jaar klaar of zo.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hmm ja iemand zei wel dat die verbouwd was..
Ik vind Eindhoven iig een veel ruimer aanvoelende Ikea dan Heerlenquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ze zijn beiden verbouwd. Eindhoven is pas een jaar klaar of zo.
Ik vraag me ook af of je als klant zijnde hier zoveel van gaat merken eigenlijk...
Ik ben pas nog in beide geweest, Eindhoven vind ik zelf fijner om door te lopen en qua parkeren (mits het druk is) ook een minder groot drama. Een verschil in grootte kan ik zo niet voor de geest halenquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:09 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik zou zeggen Eindhoven...
Wikipedia zegt dat Heerlen 2000m2 groter is...
Wat vind jij in Heerlen fijner dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:16 schreef friekin_ het volgende:
Ik vind Heerlen juist fijner. Maar nu ik in Eindje woon..
Ik vind het beter opgezet.Ruimer, en rustiger (behalve als Duitsers vrij zijnquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:33 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Wat vind jij in Heerlen fijner dan?
Ik heb ze bij Ikea Barendrecht ook niet meer gezien in berkenkleur.. Wel ineens hele felle kleurenquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:10 schreef Cliffie1976 het volgende:
Misschien een stomme vraag, maaarrrr: ik heb hier een aantal "gewone" Lack bijzettafeltjes staan, in berkenfineer. Nu heb ik in het wit ook de kleinere versie hier van, 43cm breed. Bestaat die ook in berkenfineer of bestaan ze uberhaupt niet meer? Kan er namelijk niets over vinden op de Ikea site
Ze zijn nu toch al bezig? De grondoverdracht is vorige week in ieder geval al geweest en er mag/kan nu gebouwd worden. Als ze eenmaal beginnen gaat het snel hoor.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:28 schreef trovey het volgende:
Voorjaar 2015 zou er in Zwolle dan eindelijk een Ikea moeten staan....eerst zien en dan geloven.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:14 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ze zijn nu toch al bezig? De grondoverdracht is vorige week in ieder geval al geweest en er mag/kan nu gebouwd worden. Als ze eenmaal beginnen gaat het snel hoor.
Ik sluit me aan bij de decoset en de wandrailssysteem. Verder vind ik de klokken mooi, en de bank is briljant. Ik vind de collectie mooier dan ik in eerste instantie dachtquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA PS 2014
In het Duits, prijzen kunnen verschillen met die in Nederland
Ik heb echt al een paar dingen gezien die ik wil hebben!
De secretaire op pagina 7 (179.-... wtf)
De decoratieset op pagina 9
Het wandrailssysteem op pagina 12 (volgens mij voor een behoorlijk redelijke prijs ook)
En de opbergmeubels op pagina 12 (mits deze opgehangen kan worden, maar ik ben er bang voor)
De klokken zijn inderdaad mooi! En apart (want de grote wijzer zit op de onderplaat geprint begreep ik...).quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:40 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik sluit me aan bij de decoset en de wandrailssysteem. Verder vind ik de klokken mooi, en de bank is briljant. Ik vind de collectie mooier dan ik in eerste instantie dacht
Die klokken zijn van Scholten & Baijings, sowieso mijn favoriete ontwerpduo.. 'De grote wijzer staat gezeefdrukt op een transparant schijfje dat ronddraait.' Retevet!quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:48 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De klokken zijn inderdaad mooi! En apart (want de grote wijzer zit op de onderplaat geprint begreep ik...).
Bedoel je die hoekbank? Ja die is ook leuk! Maar zou niet weten wat ik er hiermee zou moeten doen(en ik vind em verschrikkelijk duur)...
Valt me erg tegen, maargoed niet zo zeer mijn smaak. Ik vind dat trapje-kapstok ding wel echt heel leukquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA PS 2014
In het Duits, prijzen kunnen verschillen met die in Nederland
Ik heb echt al een paar dingen gezien die ik wil hebben!
De secretaire op pagina 7 (179.-... wtf)
De decoratieset op pagina 9
Het wandrailssysteem op pagina 12 (volgens mij voor een behoorlijk redelijke prijs ook)
En de opbergmeubels op pagina 12 (mits deze opgehangen kan worden, maar ik ben er bang voor)
Ze hebben laatst de collectie aangepast, maar er zijn nog meer soorten. Je kan denk ik het beste even naar de winkel gaanquote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:33 schreef TMan het volgende:
Op de website van ikea kan ik alleen nog maar de GOLV laminaatvloer vinden, terwijl ze laatste keer dat ik er was toch echt wel meer varianten hadden. Iemand enig idee of de rest uit het assortiment is of dat dit een foutje op de site is?
die lamp jaquote:Op zondag 16 maart 2014 09:05 schreef Ooi86 het volgende:
Die PS2014 lamp t1231 doet me denken aan een witte Death Star <3
Verder is dat wandsysteem ook heel tof. En dat alu bankje is misschien wel wat voor de slaapkamer om wat kleding etc aan te hangen/op te leggen.
Iemand enig idee wanneer het precies in de winkel verschijnt?
1 mei volgens mij.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:05 schreef Ooi86 het volgende:
Die PS2014 lamp t1231 doet me denken aan een witte Death Star <3
Verder is dat wandsysteem ook heel tof. En dat alu bankje is misschien wel wat voor de slaapkamer om wat kleding etc aan te hangen/op te leggen.
Iemand enig idee wanneer het precies in de winkel verschijnt?
Hij is ook helemaal niet duurquote:
In tegenstelling tot 179 euro voor een secretairequote:
om hierop verder te borduren, heeft iemand hier een antwoord op?quote:Op zondag 2 maart 2014 17:08 schreef Spaardertje het volgende:
Weet iemand het verschil tussen matrasbodem engerdal en matrasbodem evenskjer? Mij viel trouwens wel op dat de matrasbodems duurder zijn geworden ten opzichte van de aukra en atna. Wie weet daadwerkelijke verschillen? Vooral in kwaliteit?
Waar hing dat ding dan? Bij de uitgang of echt op de afdeling verlichting?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:18 schreef friekin_ het volgende:
Ik vind het zo raar, de PS lamp hangt in Heerlen al. Waarom niet gewoon vanaf april, raar hoor.
Dat bureau is wel enorm leuk en zou hier erg goed staan!quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
In tegenstelling tot 179 euro voor een secretaire
Ik vind vooral de tafel mooi, de lamp zal ik eerst willen zien.
De rest veel te tijdgevoelig/onpraktisch.
IKEA gaat ook wel ver hoor... het is toch obvious dat zoiets kan gebeuren met zo'n ding?quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:05 schreef LovelyLady het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl(...)ing_bedhemels?cid=nl|em|20140320|image|recall_bed_canopy|bedhemels_recall|03|06|30|303
Mja als je logisch na denkt wel..... ik heb ook zo'n ding nog liggen maar mijn kind is bijna 6, zal ik em terugbrengen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Waar hing dat ding dan? Bij de uitgang of echt op de afdeling verlichting?
[..]
Dat bureau is wel enorm leuk en zou hier erg goed staan!
[..]
IKEA gaat ook wel ver hoor... het is toch obvious dat zoiets kan gebeuren met zo'n ding?
180 euro om veel ruimte kwijt te zijn en je laptop uit het zicht te hebben? Ik vind het idee leuk, de uitwerking gemiddeld maar de waarde flink overrated.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef Bartjebart het volgende:
Dat bureau is wel enorm leuk en zou hier erg goed staan!
Bij verlichting!quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Waar hing dat ding dan? Bij de uitgang of echt op de afdeling verlichting?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |