abonnement Unibet Coolblue
pi_146631182
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:01 schreef Vault-Boy het volgende:
Mass Effect 4 moet komen :{

Ben echt zo benieuwd wat die game gaat worden.
Ik denk dat Citadel DLC een goede aanwijzing is, ik hoop alleen dat ze dan wel weer de keuzevrijheid in ere herstellen.

Als ze maar nooit meer zo'n slecht einde doen en nooit meer op zo'n achterlijke manier dat online spelen proberen te integreren in de SP. Ik heb het gelukkig direct met alle DLC's gespeeld (helaas niet direct met de Femshep die veel beter is ingesproken) maar dan nog is het onbevredigend. DNA van organische wezens mengen met robotten en spul van robotten mengen met mensen omdat 1 iemand in een lichtstraal valt? :?
De reapers controleren met je eigen brein terwijl je zelf nog bewustzijn hebt maar dood bent? :?
Dat controleren of doen uitvallen van de reapers wil ik nog slikken maar dat gaat toch echt te ver. De keuze hebben tussen er verkoold uitkomen en EDI laten sterven en Joker ongelukkig maken of zelf doodgaan en voor eeuwig vastzitten als reapercommandant vind ik ook niet geweldig. Waarom niet gewoon een einde waarbij je de Reapers via 1 elektromagnetische straal uitzet op de een of andere manier: geloofwaardiger en bevredigender.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146631601
Ik heb het nu trouwens vanaf ME2 gespeeld maar aangezien ik 1 (ik wou met Wrex spelen ;)) en de DLC's voor 2 niet heb daarna ook nog maar eens met een gedownloade savegame gestart.
2 keer als soldaat (normaal), 1 keer als Femschep (veel beter ingesproken!) Vanguard (hard). Jammer dat je al snel overpowered bent met die biotische krachten, anderzijds zijn er 3 gevechten die best wel frustrerend zijn: Leviathan DLC op de meteoreet (Banshees terwijl je te weinig ruimte hebt om uit te wijken), clone Shepard en die Chinees. Als ik nog een keer met biotische krachten speel dan ga ik voor de Citadel DLC even wat biotische krachten uitzetten. De clone gebruikte een kracht ik zelf niet gebruikte (veel te veel schade bij meerdere vijanden) en die onwijs vervelend is: die kracht waarmee je snel tegen iemand oploopt. Dat werd te veel button mashing, ik speel het liever tactisch.

De laatste keer iets meer dan 8000 War Assets gehaald, dat is volgens mij zo goed als het maximum wat je kan halen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 23:24:02 #178
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146631967
Charge (+ Nova) bedoel je bij "snel tegen iemand oplopen" :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146638285
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon een einde waarbij je de Reapers via 1 elektromagnetische straal uitzet op de een of andere manier: geloofwaardiger en bevredigender.

Dat is dus destroy in principe. De puls heeft echter effect op ALLE electronisch "leven" met als gevolg vernietiging.

Persoonlijk kan ik me prima vinden in de eindes, Shepard laten leven zou echt een anticlimax zijn na alle ellende..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_146644461
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Charge (+ Nova) bedoel je bij "snel tegen iemand oplopen" :P
Ja, dat wil je niet tegen je hebben als je tegen de clone vecht. Je kan hem/haar niet op een afstand houden, hij kan jou direct veel schade geven door dat snel achter elkaar te doen en als jij het tegen de clone doet dan rekenen zijn snipende huurlingen met je af terwijl jouw teamgenoten nauwelijks schade berokkenen bij de clone wanneer hij dat doet. Niet echt eerlijk. ;)
Het kostte me minstens 10 pogingen om het uit te spelen voor beide delen van dat eindgevecht (moeilijkheidsgraad hard), ik heb het graag clean, dat je met voldoende vaardigheid het in 1 keer wint. Nu was het echt een kwestie van geluk hebben met de snipers.
Daarom zou ik de volgende keer bepaalde biotische krachten uitzetten voor die DLC.

Alleen jammer dat het geen optie is om het helemaal zonder biotische krachten te doen, als jij ze zelf niet hebt dan moet je iemand meenemen die ze wel heeft want anders kom je in de problemen tegen die soldaten die schilden hebben. Ik vocht de eerste keer regelmatig op die manier, het is mogelijk (met een sluipschuttergeweer in de voet schieten) maar het wordt dan wel lastig (ondertussen niet zien dat een vijand je heeft genaderd).

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-11-2014 14:00:24 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146644711
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:53 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Dat is dus destroy in principe. De puls heeft echter effect op ALLE electronisch "leven" met als gevolg vernietiging.
Als je te weinig war assets hebt dan vernietig je ook de aarde. De schepen blijven echter doodleuk vliegen of zijn gemakkelijk te repareren als ze crashen. :s)
Nee, dat is het niet. Het ging natuurlijk al fout door die rare multiplier voor online spelen te gebruiken.

quote:
Persoonlijk kan ik me prima vinden in de eindes, Shepard laten leven zou echt een anticlimax zijn na alle ellende..
Het moet een optie zijn. Wil je hem dood hebben, prima, maar laat het een optie zijn. Ik wil dat mijn held na al die ellende nog even een leuk leven krijgt. Van de laatste 2,5 jaar was hij 2 jaar zo goed als dood en zat hij een half jaar in een gevangenis. Tussendoor enkel strijd. Give him a break. ;)
Ik wil dat hij nog even gelukkig leeft met Miranda of zij met Garrus aan het strand.
Bij Assassin's Creed vond ik het wel prima dat Desmond overleed.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146653165
Te weinig war assets is onmogelijk, zelfs zonder dlc haal je al het minimum met alleen de sp. Dat hebben ze vrij snel na de launch al gepatched door alle kritiek. Dus tenzij je de bare minimum speelt heb je altijd genoeg ook zonder dlc.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_148548033
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Wie was je romance in 1 (vast Liara)? Ging je met haar door of ben je uiteindelijk de lover van eindbaas Garrus geworden? :P
Maar even hier naartoe ;)

Ik baseer mijn keuzes meestal op de voorkeuren die ik IRL zou hebben, dus sowieso geen vrouwen ;)

Deel 1: Kaiden (meer keuze was er verder niet)
Deel 2: Garrus (vond ik in dit deel ook de leukste, maar Kaiden was ook geen optie meer als ik het goed heb)
Deel 3: Garrus (ik had eigenlijk voor James willen kiezen, want ondanks zijn domme (overdreven) spierbundel uiterlijk (niet mijn smaak), vond ik die (qua karakter/manier van doen) echt heel leuk. In het basisspel was James echter geen optie. In de DLC opeens een soortement van wel. Als dat -naast Garrus- nog te spelen was, heb ik dat gedaan. Zo niet, dan heb ik daar iig het filmpje van bekeken. ;) Garrus vond ik nog steeds onwijs tof, maar zag ik éigenlijk meer als een "bro", ook voor FemShep. Die romance met hem was overigens op zich wel heel O+ uitgevoerd :Y

Overigens, vind ik dat hele romance-gebeuren in ME (hoewel op zich leuk gedaan) toch altijd een beetje :')

En jij (al heb jij waarschijnlijk per deel meerdere opties doorlopen?)?
Tails tell tales
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 20:31:59 #184
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148549213
Ik heb heel wat playthroughs gehad (vooral ME2) en heb iedereen behalve Thane en Jacob wel een keer geromanced :) In één play met maleshep deed ik in 1 en 2 niks zodat ik in 3 een bromance met Kaidan kon hebben :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_148569978
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb heel wat playthroughs gehad (vooral ME2) en heb iedereen behalve Thane en Jacob wel een keer geromanced :) In één play met maleshep deed ik in 1 en 2 niks zodat ik in 3 een bromance met Kaidan kon hebben :+
Je hebt de SletShep uithangen dus, zoals ik al vermoedde :P
Tails tell tales
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 18:35:32 #186
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148575967
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:02 schreef Forbry het volgende:

[..]

Je hebt de SletShep uithangen dus, zoals ik al vermoedde :P
Tja, je wil wat variatie met een goeie 20 playthroughs :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_148578534
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Tja, je wil wat variatie met een goeie 20 playthroughs :D
Ik was ook weer eens begonnen met deel 1 een poosje terug met in mijn achterhoofd een complete playtrough. Maar toen besefte ik me dat je daar uiteindelijk wel tijd voor moet hebben.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 19:07:08 #188
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148614826


_O_

Er staat sowieso wel toffe zooi op http://fuckyeahmasseffect.soup.io/
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 00:04:56 #189
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148628528
Dit is ZO slecht en ZO geniaal _O- :D _O-

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_148630891
Al iets bekend over Mass effect 4?

Na de tentamens maar alles weer een x doorspelen.
Mass Effect _O_
Bioware _O_
  dinsdag 13 januari 2015 @ 08:10:57 #191
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148631997
Is de femshep echt zo veel beter ingesproken en in welk opzicht dan? Ik hoor het van iedereen (zelf nog niet als vrouw gespeeld) maar ik vind de man al best als een baas overkomen :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 11:02:54 #192
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148634792
Ik vind maleshep toffer, behalve op een flink aantal "gevoelige" paragonmomenten na. Femshep klinkt niet overtuigend als renegade :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 15 januari 2015 @ 01:47:39 #193
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_148698929
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je te weinig war assets hebt dan vernietig je ook de aarde. De schepen blijven echter doodleuk vliegen of zijn gemakkelijk te repareren als ze crashen. :s)
Nee, dat is het niet. Het ging natuurlijk al fout door die rare multiplier voor online spelen te gebruiken.

[..]

Het moet een optie zijn. Wil je hem dood hebben, prima, maar laat het een optie zijn. Ik wil dat mijn held na al die ellende nog even een leuk leven krijgt. Van de laatste 2,5 jaar was hij 2 jaar zo goed als dood en zat hij een half jaar in een gevangenis. Tussendoor enkel strijd. Give him a break. ;)
Ik wil dat hij nog even gelukkig leeft met Miranda of zij met Garrus aan het strand.
Bij Assassin's Creed vond ik het wel prima dat Desmond overleed.
Shepard leeft toch ook nog in 1 einde? Tenminste, soort van :P
pi_148718112
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:47 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Shepard leeft toch ook nog in 1 einde? Tenminste, soort van :P
Ik heb het inmiddels een paar keer uitgespeeld aangezien ik nog verschillende consequenties van 1 en 2 mee wou nemen om te zien wat voor dialogen en karakters je krijgt en aangezien ik ook nog met femshep wou spelen, die - eerlijk is eerlijk - veel beter is ingesproken (meer immersief) en de volledige vloot wou hebben (eerder per ongeluk de bom op Tuchanka laten ontploffen :%). Ik heb voor synthese en vernietiging gekozen. Echt goed zou ik het einde niet noemen, hij leeft nog maar ze laten niet zien dat hij op tijd wordt gevonden en weer wordt genezen. Ik neem maar aan dat dat gebeurt. Zonde dat ze het einde niet wat beter hebben afgewerkt, zowel qua logica als qua diversiteit. Zo'n geweldige opbouw en dan zo'n slap einde. Met DLC is het wel leuker maar nog steeds is het laatste stuk de reeks onwaardig. Ik ben benieuwd naar het volgende Mass Effect spel, nu de consoles weer eventjes iets minder primitief zijn kunnen ze het grafisch en qua AI weer wat volwassener maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-01-2015 17:42:18 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148718202
Hebben jullie ook Bioshock Infinite gespeeld? Qua impact van het verhaal kan het zich goed meten met Mass Effect.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Redactie Games donderdag 15 januari 2015 @ 17:40:50 #196
206706 crew  Racerblade
pi_148718241
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het inmiddels een paar keer uitgespeeld aangezien ik nog verschillende consequenties van 1 en 2 mee wou nemen om te zien wat voor dialogen en karakters je krijgt en aangezien ik ook nog met femshep wou spelen, die - eerlijk is eerlijk - veel beter is ingesproken (meer immersief). Ik heb voor synthese en vernietiging gekozen. Echt goed zou ik het einde niet noemen, hij leeft nog maar ze laten niet zien dat hij op tijd wordt gevonden en weer wordt genezen. Ik neem maar aan dat dat gebeurt. Zonde dat ze het einde niet wat beter hebben afgewerkt, zowel qua logica als qua diversiteit. Zo'n geweldige opbouw en dan zo'n slap einde. Met DLC is het wel leuker maar nog steeds is het laatste stuk de reeks onwaardig. Ik ben benieuwd naar het volgende Mass Effect spel, nu de consoles weer eventjes iets minder primitief zijn kunnen ze het grafisch en qua AI weer wat volwassener maken.
Javik? Is that you?

pi_148718508
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:40 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Javik? Is that you?
Javik zou heel die technologie overbodig vinden, waarom harde schijven en RAM-geheugen gebruiken als je direct naar het brein kan uploaden? :s)

Let's face it, de graphics van Mass Effect waren fors ondermaats voor de PC. Zeker bij ME2, daar ergerde ik me er zelfs een beetje aan. Begrijp me niet verkeerd: de karakters en werelden zijn goed ontworpen maar de hardware van de PC liep 5-8 jaar voor op Mass Effect 2. Vergelijk de beelden van Assassin's Creed IV en Bioshock Infinite op de PC (maxed out) met Mass Effect 3 en je ziet hoezeer ze zich hebben ingehouden voor die antieke apparaten. Over een paar jaar hebben we natuurlijk weer hetzelfde probleem. Nu nog kan de PC-gamer profiteren van het soepeler draaien met dezelfde kwaliteit, over 1 of 2 jaar moet je maar weer open dat ze voor de PC betere textures, belichtingstechnieken, watergolven, bewegende voorwerpen (haar, gras) etc. maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148718671
Nee, ik ben geen graphicsfanaat, voor mij staat de gameplay voorop. Als je echter met een middenklasse grafische kaart veel betere graphics kan draaien dan heb ik die ook graag. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Redactie Games donderdag 15 januari 2015 @ 18:03:26 #199
206706 crew  Racerblade
pi_148719049
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Javik zou heel die technologie overbodig vinden, waarom harde schijven en RAM-geheugen gebruiken als je direct naar het brein kan uploaden? :s)

Let's face it, de graphics van Mass Effect waren fors ondermaats voor de PC. Zeker bij ME2, daar ergerde ik me er zelfs een beetje aan. Begrijp me niet verkeerd: de karakters en werelden zijn goed ontworpen maar de hardware van de PC liep 5-8 jaar voor op Mass Effect 2. Vergelijk de beelden van Assassin's Creed IV en Bioshock Infinite op de PC (maxed out) met Mass Effect 3 en je ziet hoezeer ze zich hebben ingehouden voor die antieke apparaten. Over een paar jaar hebben we natuurlijk weer hetzelfde probleem. Nu nog kan de PC-gamer profiteren van het soepeler draaien met dezelfde kwaliteit, over 1 of 2 jaar moet je maar weer open dat ze voor de PC betere textures, belichtingstechnieken, watergolven, bewegende voorwerpen (haar, gras) etc. maken.
Ik zou het zelf niet zo goed weten, ik maak zelf gebruik van die primitieve apparaten. :P Maar zowel Assassin's Creed IV en Bioshock Infinite zijn ook uitgekomen op de vorige generatie consoles, dus zelfs met grote verschillen tussen pc en console moet het wel lukken om degelijke graphics te leveren. Het verbaast me overigens wel wat je zegt, omdat Ubisoft zich vooral lijkt te richten op de console-markt (zoals Unity ook wel liet zien) en BioWare juist veel pc-games maakt.

En een nieuwe Mass Effect moeten we sowieso nog minimaal een jaar op wachten, dus misschien is dat 'voordeel' tegen die tijd wel verdwenen.
pi_148719860
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:03 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Ik zou het zelf niet zo goed weten, ik maak zelf gebruik van die primitieve apparaten. :P Maar zowel Assassin's Creed IV en Bioshock Infinite zijn ook uitgekomen op de vorige generatie consoles, dus zelfs met grote verschillen tussen pc en console moet het wel lukken om degelijke graphics te leveren.
No offense maar dat is een verkeerde conclusie. De graphics zijn veel slechter op de PS3 (lage resolutie, lage kwaliteit textures, lagere kwaliteit golven, lager kwaliteit belichting, ...) en de FPS is veel lager. Verder zijn er nog allerlei negatieve aanpassingen gedaan die je pas merkt wanneer je het op beide apparaten (console en PC) speelt. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het spel daar relatief veel op crasht (nooit last van gehad op mijn PC). Speel ACIV maar eens op een PC met maximale settings, dus op '1080p'. Het verschil is heel erg groot.

quote:
Het verbaast me overigens wel wat je zegt, omdat Ubisoft zich vooral lijkt te richten op de console-markt (zoals Unity ook wel liet zien) en BioWare juist veel pc-games maakt.
Dat geldt zeer duidelijk niet voor de ME- en AC-reeks. Bij AC zie je zeer duidelijk dat vanaf het begin van het ontwerp rekening is gehouden met zeer uiteenlopende apparaten, bij ME zie je daarentegen zeer duidelijk dat vanaf het begin het ontwerp volledig was afgestemd op de console en dat pas aan het einde eens werd bekeken hoe het naar de PC over te zetten. Je ziet het bij Mass Effect trouwens ook aan de dialooginterfase die voor de PC erg onhandig is en aan het ontbreken van support voor gamepads.
http://www.eurogamer.net/(...)snt-support-gamepads
Tombraider 2013 was trouwens ook een spel wat wel voor zeer uiteenlopende apparaten was ontworpen, niet voor niets was de PC-versie net zo goed als de versie die later voor de PS4 en de Xbox One werd uitgebracht. Jammer dat ze het laatste spel (in beginsel in ieder geval) alleen op de XBox One hebben uitgebracht aangzien Microsoft een zak met geld gaf.

Bij een consoleport zijn er in ieder geval duidelijk de volgende problemen:
- vaak worden de graphics volledig afgestemd op de consoleapparaten, terwijl bij niet-ports vanaf het begin voor de PC veel betere graphics worden ontwikkeld
- code-optimalisatie: denk bijv. aan het niet efficiënt gebruiken van het aantal kernen en draden (met de nieuwe console veel minder een probleem, met de oude console wel een groot probleem, dit verneukte GTA IV voor de PC)
- de interface wordt afgestemd op de controller waardoor het voor de muis en het toetsenbord niet fijn werkt. [spoiler]er zijn spellen die je beter met een controller speelt (race) maar er zijn ook spellen die je beter met een muis en toetsenbord speelt (FPS, RTS).

quote:
En een nieuwe Mass Effect moeten we sowieso nog minimaal een jaar op wachten, dus misschien is dat 'voordeel' tegen die tijd wel verdwenen.
Jawel maar het verschil gaat aanvaardbaar zijn. Dat is fijn voor de PC-gamers.

Ik begrijp het trouwens wel hoor dat veel bedrijven de PC-gamer verwaarlozen, ze krijgen relatief meer omzet met de console-gamers.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')