Gewoon avontuurlijk, niks mis mee.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:31 schreef Copthorne het volgende:
Vinden jullie een meisje dat een jongen na een avondje stappen mee naar huis neemt een slet of gewoon avontuurlijk?
Gr,
Copthorne.
Een jongen die een meisje mee naar huis neemt is een player en een meid die hetzelfde doet is gelijk een slet. Wel raar.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:39 schreef Trebo het volgende:
Wel grappig dat ze dan gelijk een slet is..
Ik bedoel wel of geen slet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:38 schreef zarGon het volgende:
Of? Ze sluiten elkaar niet uit. Je kunt een slet zijn en tegelijkertijd ook avontuurlijk bezig zijn.
Ligt er denk ik aan hoe vaak ze het doet en waarom ze het doet.
Wat is het doel van deze vraag?
Wat fukt mij het nou dat ze dan een slet is. Gewoon een lekkere warme kut om je lul, ja toch.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Een jongen die een meisje mee naar huis neemt is een player en een meid die hetzelfde doet is gelijk een slet. Wel raar.
Ja, best apart dat daar in onze samenleving een onderscheid in aangebracht wordt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Een jongen die een meisje mee naar huis neemt is een player en een meid die hetzelfde doet is gelijk een slet. Wel raar.
Ook als ze de betreffende jongen pas een paar uur kent?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:34 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Gewoon avontuurlijk, niks mis mee.
Even daargelaten dat de term 'slet' subjectief is, is het ook nog eens afhankelijk van een aantal factoren. Een meisje dat een keertje een jongen mee naar huis neemt is geen slet. Gebeurt het echter elk weekend, dan komt ze wel in de buurt van het woord wat mij betreft, ja.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:41 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik bedoel wel of geen slet.
Ik ben benieuwd hoe andere mensen hierover denken. Zelf twijfel ik erover.
Dat onderscheid wordt door de maatschappij doorgaans wel gemaakt. Een man die met 200+ vrouwen heeft geslapen is een player, terwijl een meisje dat met 200+ mannen heeft geslapen een hoer is. Van vrouwen wordt nu eenmaal verwacht dat ze niet te graag willen en dat ze selectiever zijn. Best vreemd aangezien vrouwen dezelfde seksuele behoeften hebben als mannen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even daargelaten dat de term 'slet' subjectief is, is het ook nog eens afhankelijk van een aantal factoren. Een meisje dat een keertje een jongen mee naar huis neemt is geen slet. Gebeurt het echter elk weekend, dan komt ze wel in de buurt van het woord wat mij betreft, ja.
Ik maak verder geen onderscheid tussen man en vrouw; een jongen die zoiets doet is ook een slet.
Ja, dan nog is het geen slet. Sletten bestaan niet in mijn vocabulaire. Niks mis met genieten van seks, met wie dan ook, hoe vaak dan ook.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:45 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ook als ze de betreffende jongen pas een paar uur kent?
Nee, ik vind het begrijpelijk als je kijkt naar de rol van mannen en vrouwen, maar ik twijfel zelf een beetje.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:56 schreef zarGon het volgende:
Je trapt wel een aantal open deuren is. Het is zoals het is inderdaad, ik zie niet waar je naartoe wil.
Dat het oneerlijk is of zo?
Precies. Ik vind ook dat iedereen gewoon lekker moet doen wat ie wilquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:58 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, dan nog is het geen slet. Sletten bestaan niet in mijn vocabulaire. Niks mis met genieten van seks, met wie dan ook, hoe vaak dan ook.
Beetje? Welnee... Je bent dan met elke cel van je lichaam een hypocriet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:59 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Nee, ik vind het begrijpelijk als je kijkt naar de rol van mannen en vrouwen, maar ik twijfel zelf een beetje.
Het zoals Gutanoth zegt. Zelf sta ik open voor een one night stand, maar een meisje dat one night stands heeft is in principe geen relatiemateriaal voor mij (wat misschien een beetje hypocriet is).
Ik heb liever dat een vrouw die ooit de moeder van mijn kinderen wordt dit soort dingen niet heeft gedaan, ook al is het niet zo erg als het een paar keer is voorgekomen.
zij wel, hij nietquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:06 schreef MsMessy het volgende:
Maar als hij haar mee naar huis neemt is zij dan nog steeds een slet?
Vrij simpel: je wilt een vrouw en een moeder voor je kinderen waar niet al teveel mannen overheen zijn geweest, terwijl je zelf best eens casual seks wilt hebben.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Beetje? Welnee... Je bent dan met elke cel van je lichaam een hypocriet.
Wat heeft zoiets te maken met moeder-zijn? Wat zegt het over jouw kwaliteiten als een toekomstige vader dat je een ONS hebt gehad?
Waarschijnlijk is dit inderdaad de grondslag van de verschillende benaderingen. Toch interessant aangezien we nu in een tijdperk leven waarin de vrouw doorgaans onafhankelijk is (in de Westerse wereld natuurlijk).quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:05 schreef Gutanoth het volgende:
Het komt gewoon voort uit de oertijd:
Als man wil je voor je kinderen een moeder die 100% aandacht heeft, een vrouwtje dat rondneukt, zou biologisch gezien veel verschillende kinderen bij veel verschillende mannen hebben (minder kans dat jouw nageslacht zal overleven omdat ze minder bescherming krijgen van de moeder)
Als man wil je echter ook zoveel mogelijk nageslacht. Dus meer seks met veel verschillende vrouwen
Tuurlijk, heel veel dingen die we denken of doen zijn achterhaald, maar helaas worden we voor zeker 70% toch nog gedreven door onze oer-instinctenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:14 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dit inderdaad de grondslag van de verschillende benaderingen. Toch interessant aangezien we nu in een tijdperk leven waarin de vrouw doorgaans onafhankelijk is (in de Westerse wereld natuurlijk).
Geen progressie op het moment, man.quote:
datzelfde geldt vast ook voor de damesquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:14 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Vrij simpel: je wilt een vrouw en een moeder voor je kinderen waar niet al teveel mannen overheen zijn geweest, terwijl je zelf best eens casual seks wilt hebben.
Je moet jagen jongen, jagen! Dat meisje wilt de D, maar kan uiteraard zelf geen initiatief nemen i.v.m. vriendjequote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:16 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Geen progressie op het moment, man.
Ze wilt nog steeds afspreken om Wodka te drinken, maar dat plan staat al een paar weken in de ijskast.
Bullshit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:15 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Tuurlijk, heel veel dingen die we denken of doen zijn achterhaald, maar helaas worden we voor zeker 70% toch nog gedreven door onze oer-instincten
Jawel hoor. Die oerinstincten zijn leuk en aardig maar elk weldenkend en rationeel mens weet natuurlijk ook gewoon dat je die debiele driften helemaal niet nodig hebt en derhalve er ook niet door gedreven wordt. Enige wat je doet als je toegeeft aan die driften is je eigen debiele gedrag rationaliseren aan iets wat wij allang als mens ontgroeit zijn. Een smoesje. Niet meer, niet minder.quote:
Mwoa, het is behalve een collega ook een goede vriendin, dus ik wil niet teveel risico nemen. Daarom laat ik het momenteel een beetje op zijn beloop.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:17 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Je moet jagen jongen, jagen! Dat meisje wilt de D, maar kan uiteraard zelf geen initiatief nemen i.v.m. vriendje
Ik vind het echt niet erg als mijn toekomstige vrouw een paar avontuurtjes heeft beleefd. Gaat het aantal lovers echter richting de 40, of erger nog, daar overheen, dan zou ik daar wel mijn bedenkingen bij hebben. Je kan dan in principe twee klaslokalen vullen met mannen die haar hebben gedaan en dat is nou ook weer niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:33 schreef MsMessy het volgende:
Hopelijk snapt iedereen ook dat die man die rondneukt, dat met vrouwen doet die later gewoon je vrouw of vriendin worden. Dat zij niet eerlijk zegt hoeveel mannen ze heeft gehad, heeft meer te maken met de maatschappelijke normen dan dat ze zich ervoor zal schamen. Het bekende "als zij 12 zegt tel er dan nog maar de helft bij op." Zij weet ook dat ze word gezien als een afgelikte boterham als ze zegt dat ze vanaf haar 17de elke paar maanden met een ander sliep, dus geeft ze jou wel het beeld dat ze nog praktisch maagd is. Veel succes met je toekomstige partner. Hopelijk durf je haar nog te vertrouwen.
Want?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:38 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet erg als mijn toekomstige vrouw een paar avontuurtjes heeft beleefd. Gaat het aantal lovers echter richting de 40, of erger nog, daar overheen, dan zou ik daar wel mijn bedenkingen bij hebben. Je kan dan in principe twee klaslokalen vullen met mannen die haar hebben gedaan en dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Dat is toch vrij evident? Niemand wilt een serieuze verhouding met een afgelikte boterham.quote:
En wat als die vrouw nou pas in jouw de liefde van haar leven vind als jullie beide 30 zijn? Is dat 40- tal mannen dan nog zo erg?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:38 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet erg als mijn toekomstige vrouw een paar avontuurtjes heeft beleefd. Gaat het aantal lovers echter richting de 40, of erger nog, daar overheen, dan zou ik daar wel mijn bedenkingen bij hebben. Je kan dan in principe twee klaslokalen vullen met mannen die haar hebben gedaan en dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Precies, ik denk dat dit de achterliggende gedachte is. Mannen moeten veel meer moeite doen, terwijl een vrouw die ook maar een klein beetje aantrekkelijk is de mannen voor het uitkiezen heeft tijdens een avondje uit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:38 schreef SlevinX het volgende:
Waarom we vrouwen slet noemen en mannen een held is omdat vrouwen alleen maar hoeven te wijzen en ze kunnen een vent meenemen en mannen moeten baas zijn en worden al afgewezen voor ze hallo kunnen zeggen.
Oh gaan al die vrouwen dan met dezelfde vent mee of zo. Heeft hij een hele harem. It takes two to dance!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:42 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Precies, ik denk dat dit de achterliggende gedachte is. Mannen moeten veel meer moeite doen, terwijl een vrouw die ook maar een klein beetje aantrekkelijk is de mannen voor het uitkiezen heeft tijdens een avondje uit.
Als het aantal is verspreid over meerdere jaren, dan valt het wel weer mee natuurlijk. Alhoewel 40 in 12/14 jaar (laten we aannemen dat de meeste vrouwen tussen 16-18 jaar met seks beginnen) nog best veel is.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:42 schreef MsMessy het volgende:
[..]
En wat als die vrouw nou pas in jouw de liefde van haar leven vind als jullie beide 30 zijn? Is dat 40- tal mannen dan nog zo erg?
Afgelikte boterham? Omdat ze veel seks heeft gehad?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:42 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dat is toch vrij evident? Niemand wilt een serieuze verhouding met een afgelikte boterham.
Dat zijn er 3 per jaar, hoogstens.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:44 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Als het aantal is verspreid over meerdere jaren, dan valt het wel weer mee natuurlijk. Alhoewel 40 in 12/14 jaar (laten we aannemen dat de meeste vrouwen tussen 16-18 jaar met seks beginnen) nog best veel is.
Echt: ik vind zoiets onbelangrijk. Als ze met honderd man (veilig) in bed heeft gelegen, maar nu is ze trouw met jou. Dan maakt dat nog geen moer uit. PUNTquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:45 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Afgelikte boterham? Omdat ze veel seks heeft gehad?Dat vind ik zo kinderachtig klinken, hoe zou het feit dat ze veel seks heeft gehad ook maar iets afdoen aan het feit dat ze een aardige/mooie/lieve/slimme vrouw is?
1 VENT PER KWARTAAL....OH VIEZE SLETquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:46 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat zijn er 3 per jaar, hoogstens.Eentje per 4 maanden als het om ONS gaat. Stel je aan joh.
Gaat er juist om dat vrouwen dat juist niet doen maar wel kunnen. Weinig vrijgezelle mannen die nee zeggen. Daarentegen proberen mannen het juist wel wat dus alweer betekend dat het voor de vrouwen makkelijker wordt gemaakt en de man krijgt vaak nee te horenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:44 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Oh gaan al die vrouwen dan met dezelfde vent mee of zo. Heeft hij een hele harem. It takes two to dance!
Nou en?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:48 schreef SlevinX het volgende:
[..]
Gaat er juist om dat vrouwen dat juist niet doen maar wel kunnen. Weinig vrijgezelle mannen die nee zeggen. Daarentegen proberen mannen het juist wel wat dus alweer betekend dat het voor de vrouwen makkelijker wordt gemaakt en de man krijgt vaak nee te horen
Precies, met voordeel dat de dame in kwestie met meerder partners waarschijnlijk precies weet wat ze wel en niet fijn vindt in bed.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:47 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Echt: ik vind zoiets onbelangrijk. Als ze met honderd man (veilig) in bed heeft gelegen, maar nu is ze trouw met jou. Dan maakt dat nog geen moer uit. PUNT
Kan echt niet, afgelikte boterhammen overal!!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:48 schreef MsMessy het volgende:
[..]
1 VENT PER KWARTAAL....OH VIEZE SLET
niets boehoe. Is gewoon de rede dat vrouwen slet worden genoemd en mannen helden...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou en?*boehoe* het is zo oneerlijk? Of wat is je punt?
[..]
Precies, met voordeel dat de dame in kwestie met meerder partners waarschijnlijk precies weet wat ze wel en niet fijn vindt in bed.
[..]
Kan echt niet, afgelikte boterhammen overal!!
Maar bij seks zijn altijd twee mensen nodig. De vrouw houd zich in want anders wordt ze veroordeeld erop. Dus alle mannen gaan allemaal met een select groepje vrouwen die zich ervoor lenen naar huis. Dat is het beeld wat je hebt toch. De vrouw heeft het voor het kiezen.... als ze tenminste seks wil met iemand die het idee heeft dat, als ze dat doet, ze dus nergens goed voor is behalve een goedkope hoer zijn. Ja vrouwen hebben het echt zó makkelijkquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:48 schreef SlevinX het volgende:
[..]
Gaat er juist om dat vrouwen dat juist niet doen maar wel kunnen. Weinig vrijgezelle mannen die nee zeggen. Daarentegen proberen mannen het juist wel wat dus alweer betekend dat het voor de vrouwen makkelijker wordt gemaakt en de man krijgt vaak nee te horen
Door een bepaald soort volk. Lang niet door iedereen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:54 schreef SlevinX het volgende:
[..]
niets boehoe. Is gewoon de rede dat vrouwen slet worden genoemd en mannen helden...
Ik heb het niet over makkelijk. Heb het over de rede dat vrouwen slet worden genoemd en mannen helden. In werkelijkheid zijn de mannen natuurlijk sletten want die willen met elke vrouw naar bed..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:54 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Maar bij seks zijn altijd twee mensen nodig. De vrouw houd zich in want anders wordt ze veroordeeld erop. Dus alle mannen gaan allemaal met een select groepje vrouwen die zich ervoor lenen naar huis. Dat is het beeld wat je hebt toch. De vrouw heeft het voor het kiezen.... als ze tenminste seks wil met iemand die het idee heeft dat, als ze dat doet, ze dus nergens goed voor is behalve een goedkope hoer zijn. Ja vrouwen hebben het echt zó makkelijk
Ja en vrouwen kunnen alleen seks hebben binnen een relatie, want anders krijgen ze een naam die ze niet willen en worden ze respectloos behandeld. Ze zouden misschien best willen, maar het gaat niet door het beeld wat er nog steeds bestaat...Namelijk dat een vrouw geen libido hoort te hebben en de verzorger hoort te worden van de man. De realiteit is dat ze het misschien wel wil veranderen, maar de denkwijze van de man groeit nergens mee.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:58 schreef SlevinX het volgende:
[..]
Ik heb het niet over makkelijk. Heb het over de rede dat vrouwen slet worden genoemd en mannen helden. In werkelijkheid zijn de mannen natuurlijk sletten want die willen met elke vrouw naar bed..
Dit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:39 schreef Trebo het volgende:
Wel grappig dat ze dan gelijk een slet is..
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:56 schreef Gutanoth het volgende:
Als ze het met mij doet, is het een toffe meid. Doet ze het met een andere jongen, dan is het uiteraard een slettenbak
Deze G'squote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:45 schreef Darkomen het volgende:
Ligt eraan of ze mij mee naar huis neemt of een andere.
En terecht dat het je boos maakt, aan de andere kant zou je uberhaupt iets willen in de toekomst met iemand die zo kortzichtig denkt? Gewoon doen waar je zin in hebt, is toch jouw leven?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:01 schreef Zippow het volgende:
Dit is dus de fakking reden dat ik niet meer zomaar met iemand naar bed ga. Al heb ik nog zo veel zin. Er wordt gewoon gedaan alsof je een ongeschikte moeder zou zijn en alsof je een sletje bent als je met meer dan een x aantal mannen naar bed bent geweest. Verdomme het maakt me wel een beetje boos soms.
Avontuurlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:31 schreef Copthorne het volgende:
Vinden jullie een meisje dat een jongen na een avondje stappen mee naar huis neemt een slet of gewoon avontuurlijk?
Gr,
Copthorne.
brrr moet er niet aan denken: een vrouw die met 100 man het bed heeft gedeeld voordat ze een relatie met mij aan zou gaanquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:47 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Echt: ik vind zoiets onbelangrijk. Als ze met honderd man (veilig) in bed heeft gelegen, maar nu is ze trouw met jou. Dan maakt dat nog geen moer uit. PUNT
En als jij je pik in 100 meiden hebt gedoopt als je op je 30e een echte relatie krijgt? Vind je dan ook dat de meid van jouw dromen diezelfde gedachte mag hebben?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
brrr moet er niet aan denken: een vrouw die met 100 man het bed heeft gedeeld voordat ze een relatie met mij aan zou gaan
die relatie zou er dan dus echt niet komen
gadverdamme zegquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:31 schreef Copthorne het volgende:
Gr,
Copthorne.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En als jij je pik in 100 meiden hebt gedoopt als je op je 30e een echte relatie krijgt? Vind je dan ook dat de meid van jouw dromen diezelfde gedachte mag hebben?
Ik heb het over de gemiddelde one night stand.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:52 schreef awiebo het volgende:
hangt ervan af wat ze daarna doet. gaat ze mee omdat het gezellig met hem is of omdat ze hem een geile lekkere kerel vind en er seksueel meer achter zoekt?
Hmmmm.......tsjah. Mijn huidige vriendin zo ook ongeveer leren kennen. Om die meteen te bestempelen als slet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:56 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb het over de gemiddelde one night stand.
Met dat laatste ben ik het sowieso eens.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:59 schreef awiebo het volgende:
[..]
Hmmmm.......tsjah. Mijn huidige vriendin zo ook ongeveer leren kennen. Om die meteen te bestempelen als slet.
Hangt van zoveel factoren.
Hangt ervan af met welke regelmaat zij dit doet denk ik.
En met welke reden. Golddigger of gewoon een makkelijk persoon welke iedereen lief vind
lastig om iemand zomaar als slet te bestempelen
Inderdaad.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:06 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik het sowieso eens.
Als een chick in een club een gast ontmoet, ze dansen en ze zoenen daarna... waarom niet?
Wel apart trouwens dat jij van een one night stand of iig een flirt een relatie hebt gemaakt. Hoe is dat zo gekomen?
Idd, wel leuk dat er uiteindelijk een relatie uit voortvloeit. Komt volgens mij vaker voor dan je denkt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:09 schreef awiebo het volgende:
[..]
Inderdaad.
Haha. vriendin beunt weekends wel bij de lokale shoarmaboer achter de bar.
Wist haar naam, verder niet. Werkte ze daar net een paar weken.
Ben nachts een keer blijven hangen, beetje zitten stoken waarna ze met mij is meegegaan. Klikte wel, leuke meid. Dus waarom niet. Klikt nog steeds![]()
Tsjah, iedereen zo zijn eigen mening. Ik zou het bekrompen vinden om zo te denken, maar dat is dan mijn meningquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
brrr moet er niet aan denken: een vrouw die met 100 man het bed heeft gedeeld voordat ze een relatie met mij aan zou gaan
die relatie zou er dan dus echt niet komen
Jalousie dus?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:54 schreef SlevinX het volgende:
[..]
niets boehoe. Is gewoon de rede dat vrouwen slet worden genoemd en mannen helden...
Dit. Al geef ik toe dat ik als een meisje 20 jongens op een avond afwerkt ik niet aanneem dat ze op zoek is naar een exclusieve vaste relatie.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:01 schreef erikkll het volgende:
[..]
Precies. Ik vind ook dat iedereen gewoon lekker moet doen wat ie wilSex is heerlijk en als een meisje graag een jongen mee naar huis sleurt dan is dat haar keus.
Of ze daar naar op zoek is is weer wat anders.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:24 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dit. Al geef ik toe dat ik als een meisje 20 jongens op een avond afwerkt ik niet aanneem dat ze op zoek is naar een exclusieve vaste relatie.
Ah, aanvulling:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
Of ze daar naar op zoek is is weer wat anders.
Niks slet. Dat noem ik een ondernemende tante. Houd ik van want dat is voor ons mannen een goed teken i.p.v. dat jij alle moeite moet doen haar te overtuigen met jou mee te gaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:31 schreef Copthorne het volgende:
Gr,
Copthorne.
Meerdere jongens op een avond kan echt niet. Dan kan ze er net zo goed geld voor vragen en er haar fulltime baan van maken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:24 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dit. Al geef ik toe dat ik als een meisje 20 jongens op een avond afwerkt ik niet aanneem dat ze op zoek is naar een exclusieve vaste relatie.
Plot twist!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:37 schreef Sauslepel het volgende:
Zolang consensueel is er niets mis mee.
Geen slet, wel tuig.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:43 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Plot twist!
De meid heeft de jongen in kwestie gedrogeerd! WAT EEN SLET!!!
Verkrachtster dan gewoonquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:43 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Plot twist!
De meid heeft de jongen in kwestie gedrogeerd! WAT EEN SLET!!!
Ik denk dat je dat af moet wachten in hoeverre de avond gaat lopen, je merkt snel genoeg of ze beide is, of 1 van de beide.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:31 schreef Copthorne het volgende:
Gr,
Copthorne.
ik heb liever dat ze een slechte moeder is en geen sletquote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:27 schreef Mstrdigi het volgende:
Ik heb liever dat mijn partner een slet is dan een slechte moeder.
Dit is zo'n totaal irrelevant punt. Dus omdat vrouwen makkelijker mannen kunnen te krijgen zijn zij sletten?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:48 schreef SlevinX het volgende:
[..]
zijn gewoon beide slettenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:09 schreef Musil het volgende:
De tweede is 'makkelijker' en heeft lagere standaarden dus zou eerder te bestempelen zijn als slet dan de eerste.
De aantallen waren uiteraard maar voorbeelden, ik had ook per jaar kunnen zeggen, het ging erom dat het feit dat een vrouw makkelijker mannen zou kunnen krijgen dan andersom totaal niets te maken heeft met of een vrouw die veel seks heeft meer een slet zou zijn dan een man die dat doet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:16 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zijn gewoon beide sletten
iedere 2 weken / iedere maand een andere vent
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:28 schreef Leipo666 het volgende:
voor mij hoort seks in een (langdurige) relatie, dus eigenlijk vind ik iedereen die seks heeft buiten een relatie puur voor de seks maar een slet
een eventuele nieuwe partner in de toekomst zal heus wel 1 of meerdere partners gehad hebben, maar meer dan 5 zou toch wel mijn wenkbrauwen doen fronsen (ben nu 30)
Ben het met je eens! Let maar niet op negatieve reacties op deze quotequote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:28 schreef Leipo666 het volgende:
voor mij hoort seks in een (langdurige) relatie, dus eigenlijk vind ik iedereen die seks heeft buiten een relatie puur voor de seks maar een slet
een eventuele nieuwe partner in de toekomst zal heus wel 1 of meerdere partners gehad hebben, maar meer dan 5 zou toch wel mijn wenkbrauwen doen fronsen (ben nu 30)
Laat haarrrrrquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:31 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Je bent onzeker als je dit onderwerp aansnijdt?
Dat idee is natuurlijk ontstaan omdat jongens gemakkelijker/sneller seks hebben dan meiden. Ik zou geen meid willen die zich na het stappen regelmatig heeft laten neuken. Ik beschouw dat niet als relatiemateriaal. Daar tegenover staat dat ik zelf ook niet zomaar met iedereen neukte, om het toch netjes te houden tegenover mijn huidige (toen nog toekomstige) partner. Ze vindt het soms al jammer dat ik er drie voor haar heb gehad, laat staan als dit er tien waren geweest. Achteraf ben ik blij dat ik niet zomaar overal in meegegaan ben. Ik kan me dus voorstellen dat het voor meiden net zo vervelend kan zijn om te horen dat een jongen er heel wat heeft gehadquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:04 schreef Cactusvijg het volgende:
Een jongen mag blijkbaar met zoveel mogelijk meisjes seks hebben, want dat is stoer
Wat heb je er verder last van als een vrouw 5, 10 of 50 mannen heeft gehad? Zolang er geen kind ter herinnering aan die periode bij haar rondloopt zal je niets merken aan haar...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:20 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Dat idee is natuurlijk ontstaan omdat jongens gemakkelijker/sneller seks hebben dan meiden. Ik zou geen meid willen die zich na het stappen regelmatig heeft laten neuken. Ik beschouw dat niet als relatiemateriaal. Daar tegenover staat dat ik zelf ook niet zomaar met iedereen neukte, om het toch netjes te houden tegenover mijn huidige (toen nog toekomstige) partner. Ze vindt het soms al jammer dat ik er drie voor haar heb gehad, laat staan als dit er tien waren geweest. Achteraf ben ik blij dat ik niet zomaar overal in meegegaan ben. Ik kan me dus voorstellen dat het voor meiden net zo vervelend kan zijn om te horen dat een jongen er heel wat heeft gehad
Mijn criteria is het meest gebaseerd op het feit dat ik ook niet zomaar met iedereen het bed in zou duiken. Ik verwacht dat van iemand anders dus ook nietquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:31 schreef Godshand het volgende:
Wat heb je er verder last van als een vrouw 5, 10 of 50 mannen heeft gehad? Zolang er geen kind ter herinnering aan die periode bij haar rondloopt zal je niets merken aan haar...
Er is ook geen afdruk in de vaginawand van 1 van die penissen die voor jou zijn geweest, of een tag van "Bert enjoyed this pussy, 2004" op haar schaamlip dus wat boeit het?
Een gesprek met haar kan net zo boeiend zijn (misschien wel boeiender) als het meisje die maar 1 man in zich heeft gehad...
Het zegt ook niets over haar kieskeurigheid, met deze gignatische bevolking hier op de Aarde, kan ze best alleen maar met gezellige knappe mannen in bed zijn geweest...
Een motief zonder duidelijk onderbouwde reden.. Nah, maar goed dat jij verder geen vrijgezel nu bent...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:33 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Mijn criteria is het meest gebaseerd op het feit dat ik ook niet zomaar met iedereen het bed in zou duiken. Ik verwacht dat van iemand anders dus ook nietGeen idee hoe dat zit met de rest op dit forum die vrouwen met veel bedpartners afkeuren, maar dit is mijn motief.
Erg mee eens. Vooral dat laatste is een zeer waar punt wat door velen over het hoofd gezien wordt hier.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat heb je er verder last van als een vrouw 5, 10 of 50 mannen heeft gehad? Zolang er geen kind ter herinnering aan die periode bij haar rondloopt zal je niets merken aan haar...
Er is ook geen afdruk in de vaginawand van 1 van die penissen die voor jou zijn geweest, of een tag van "Bert enjoyed this pussy, 2004" op haar schaamlip dus wat boeit het?
Een gesprek met haar kan net zo boeiend zijn (misschien wel boeiender) als het meisje die maar 1 man in zich heeft gehad...
Het zegt ook niets over haar kieskeurigheid, met deze gignatische bevolking hier op de Aarde, kan ze best alleen maar met gezellige knappe mannen in bed zijn geweest...
Ja, ik ga richting de 30 en red dat bij lange na niet. Gelijke monnikken, gelijke kappen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:42 schreef MsMessy het volgende:
[..]
En wat als die vrouw nou pas in jouw de liefde van haar leven vind als jullie beide 30 zijn? Is dat 40- tal mannen dan nog zo erg?
Ik vind het feit dat ik een dame wil die dezelfde visie op bepaalde dingen heeft als ik, wel een goed onderbouwde redenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:34 schreef Godshand het volgende:
Een motief zonder duidelijk onderbouwde reden.. Nah, maar goed dat jij verder geen vrijgezel nu bent...
Het enige wat wel jammer is van iemand met meer sexuele ervaring, is dat je minder kan experimenteren.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:35 schreef Musil het volgende:
[..]
Erg mee eens. Vooral dat laatste is een zeer waar punt wat door velen over het hoofd gezien wordt hier.
Mmm ja maar van de andere kant bekeken kun je misschien juist weer meer experimenteren omdat ze meer heeft uitgeprobeerd wat juist wél bevallen is en voor herhaling vatbaar, en in de bredere zin wellicht omdat ze meer openstaat voor experiment.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het enige wat wel jammer is van iemand met meer sexuele ervaring, is dat je minder kan experimenteren.
Zo heb ik meegemaakt dat een van de meiden waar ik het bed mee deelde, niet meer op een strand seks wilde hebben. Had ze uitgeprobeerd en viel haar tegen. Dus ze wilde dat niet meer uitproberen
Ja, vrouwen kunnen voor enkel seks best hoge eisen stellen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:35 schreef Musil het volgende:
[..]
Erg mee eens. Vooral dat laatste is een zeer waar punt wat door velen over het hoofd gezien wordt hier.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:40 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, vrouwen kunnen voor enkel seks best hoge eisen stellen.
Soms. het hangt ook van het type vrouw af, sommigen zijn in alles experimenteel anderen weer niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:40 schreef Musil het volgende:
[..]
Mmm ja maar van de andere kant bekeken kun je misschien juist weer meer experimenteren omdat ze meer heeft uitgeprobeerd wat juist wél bevallen is en voor herhaling vatbaar, en in de bredere zin wellicht omdat ze meer openstaat voor experiment.
Het klinkt wel heel zwaar inderdaad. Sorry voor mijn sarcasme, maar ik zou daar dus echt schijt aan hebben. En ja, ik ben een man dus voor mij ligt de verwachting misschien anders ondanks dat ik tot nu toe alleen seks gehad heb met vrouwen waar ik ook een relatie mee had.quote:Dit is dus de fakking reden dat ik niet meer zomaar met iemand naar bed ga. Al heb ik nog zo veel zin. Er wordt gewoon gedaan alsof je een ongeschikte moeder zou zijn en alsof je een sletje bent als je met meer dan een x aantal mannen naar bed bent geweest. Verdomme het maakt me wel een beetje boos soms.
Zolang vrouwen voor die paar ONS'en die ze hebben nog 99 van de 100 keer voor de botte klootzakken gaat vrees ik dat de denkwijze niet gaat veranderen. Die scheppen immers graag op over hun 'veroveringen' en als het bij 1 keer blijft noemen die haar al snel een slet...quote:Ja en vrouwen kunnen alleen seks hebben binnen een relatie, want anders krijgen ze een naam die ze niet willen en worden ze respectloos behandeld. Ze zouden misschien best willen, maar het gaat niet door het beeld wat er nog steeds bestaat...Namelijk dat een vrouw geen libido hoort te hebben en de verzorger hoort te worden van de man. De realiteit is dat ze het misschien wel wil veranderen, maar de denkwijze van de man groeit nergens mee.
Dat is ook waar. Al denk ik dat de kans dat iemand die wel eens een kerel meeneemt voor een ONS ook meer openstaat voor experiment wel wat groter is, omdat zo iemand ws wel wat vrijer aankijkt tegen/omgaat met seks.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:44 schreef Godshand het volgende:
[..]
Soms. het hangt ook van het type vrouw af, sommigen zijn in alles experimenteel anderen weer niet.
Oh god, hebben we dit ook weerquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:51 schreef LelijKnap het volgende:
Zeggen dat een vrouw een slet en een man stoer is, is NIET hypocriet, immers zijn man en vrouw NIET hetzelfde. Het gaat om twee verschillende seksen, ongeacht dat het moderne feminisme de negatie daarvan probeert op te dringen.
Ok, maar welk verschil tussen mannen en vrouwen maakt het volgens jou dan logisch cq terecht om te stellen dat een vrouw een slet is en een man stoer is?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:51 schreef LelijKnap het volgende:
Zeggen dat een vrouw een slet en een man stoer is, is NIET hypocriet, immers zijn man en vrouw NIET hetzelfde. Het gaat om twee verschillende seksen, ongeacht dat het moderne feminisme de negatie daarvan probeert op te dringen.
Dat spreekt toch voor zich? Een appel en een peer zijn ook niet gelijk, dat is wetenschappelijk bewezen. Dus is een appel altijd beter.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:55 schreef Musil het volgende:
[..]
Ok, maar welk verschil tussen mannen en vrouwen maakt het volgens jou dan logisch cq terecht om te stellen dat een vrouw een slet is en een man stoer is?
Nouja, ik las de eerste pagina en merkte op dat TS, als een van de vele, deze misleidende retoriek niet als zodanig heeft kunnen herkennen.quote:
Je bent gewoon jaloers, want je wilt haar voor jezelfquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:51 schreef LelijKnap het volgende:
Sinds de opkomst van de anticonceptie is er geen werkelijke rede meer, behalve dan dat het voor de man vanuit een soort van instinct, een naar onprettig gevoel van jaloezie weerzin geeft wanneer hij weet dat een/zijn vrouw seks heeft gehad met (veel) andere mannen. Dat instinctieve gevoel valt wél goed uit te leggen en blijft wmb genoeg reden voor vrouwen om zich toch nog een beetje in te houden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:55 schreef Musil het volgende:
[..]
Ok, maar welk verschil tussen mannen en vrouwen maakt het volgens jou dan logisch cq terecht om te stellen dat een vrouw een slet is en een man stoer is?
Mwa, als ik er een mee naar huis neem kan ik haar evengoed nog als slet zien hoor. Ben niet zo ijdel.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:02 schreef yukon het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers, want je wilt haar voor jezelf![]()
Als ze mij mee naar huis neemt is ze avontuurlijk, maar anders een slet...
Persoonlijk vind ik een vrouw die een hoop bedpartners heeft gehad geen slet, ook niet als ze veel ONS heeft gehad. Een slet is voor mij meer een vrouw die vreemdgaat of het niet erg vind dat de bedpartner vreemd met haar gaat.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:55 schreef Musil het volgende:
[..]
Dat jij dat hebt, dat is wat anders dan de man, want er zijn een heleboel mannen die daar helemaal niet mee zitten. Zeer zeker als de cultuur daar een beetje ruimte in geeft zijn er meer en meer mannen die daar helemaal geen probleem mee hebben.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sinds de opkomst van de anticonceptie is er geen werkelijke rede meer, behalve dan dat het voor de man vanuit een soort van instinct, een naar onprettig gevoel van jaloezie weerzin geeft wanneer hij weet dat een/zijn vrouw seks heeft gehad met (veel) andere mannen. Dat instinctieve gevoel valt wél goed uit te leggen en blijft wmb genoeg reden voor vrouwen om zich toch nog een beetje in te houden.
Tuurlijk is cultuur ook natuur, maar cultuur is wat anders dan instinct.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:33 schreef LelijKnap het volgende:
Cultuur = natuur
edit; hele nacht op geweest, reageer later
400 eicellen tegenover een paar miljard zaadcellen. Dus de vrouw moet de rem erop houden om goede genen te vinden en de man kan zoveel mogelijk proberen om een eicel met goede genen te vinden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:55 schreef Musil het volgende:
[..]
quote:
Ok. Ik zal niet zeggen dat een vrouw die met veel mannen slaapt stoer is, dat het een prestatie is ofzo. Maar dat het geen prestatie is betekent nog niet dat het slecht of negatief is. Mijn tanden poetsen is ook geen prestatie maar er is niks mis mee. Het woord slet heeft een negatieve connotatie. Dus laat ik herformuleren: waarom is een vrouw een slet cq is het negatief als een vrouw met redelijk wat mannen seks heeft gehad?quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is niet stoer als een vrouw allerlei kerels mee naar huis sleept, want dat kunnen nog veel meer vrouwen als ze dat zouden willen. Het is wel stoer als een kerel dat doet, want heel veel kerels zouden dat willen maar ze kunnen het niet.
ik heb alleen t verschil aangegeven tussen mannen en vrouwen, en waarom vrouwen sletten worden genoemd als ze met veel mannen slapen. Persoonlijk vind ik t niet boeien met hoeveel mannen een vrouw slaaptquote:Op woensdag 5 februari 2014 18:46 schreef Musil het volgende:
[..]
Ok. Ik zal niet zeggen dat een vrouw die met veel mannen slaapt stoer is, dat het een prestatie is ofzo. Maar dat het geen prestatie is betekent nog niet dat het slecht of negatief is. Mijn tanden poetsen is ook geen prestatie maar er is niks mis mee. Het woord slet heeft een negatieve connotatie. Dus laat ik herformuleren: waarom is een vrouw een slet cq is het negatief als een vrouw met redelijk wat mannen seks heeft gehad?
Ben blij dat we het daar over eens zijnquote:Op woensdag 5 februari 2014 18:50 schreef Zuidplasboy het volgende:
[..]
ik heb alleen t verschil aangegeven tussen mannen en vrouwen, en waarom vrouwen sletten worden genoemd als ze met veel mannen slapen. Persoonlijk vind ik t niet boeien met hoeveel mannen een vrouw slaapt
inderdaad , en als je met iemand het bed induikt wil je graag dat hij/zij genoeg ervaring heeftquote:Op woensdag 5 februari 2014 18:53 schreef Musil het volgende:
[..]
Ben blij dat we het daar over eens zijnIk weet uiteraard wel waarom vrouwen sletten genoemd worden, maar ik vind dat dus onterecht omdat er in mijn ogen niets negatiefs is aan het slapen met meer mannen an sich (dat er vrouwen én mannen rondlopen die geen enkele standaard op dat gebied hebben en met iedere engerd het bed induiken is een ander verhaal, maar dat geldt natuurlijk voor heel veel mannen/vrouwen die met veel mensen seks hebben niet, je kunt nog altijd kritisch zijn mbt met wie je het bed induikt).
True!quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:57 schreef Zuidplasboy het volgende:
[..]
inderdaad , en als je met iemand het bed induikt wil je graag dat hij/zij genoeg ervaring heeft![]()
![]()
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:51 schreef LelijKnap het volgende:
Altijd al gedacht dat ik in de verkeerde tijd geboren ben.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:08 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Maar beste boy, het gaat nog verder de geschiedenisboeken leren ons tenslotte dat het om de paar eeuwen anders was, dan waren het de vrouwen die de mannen versierde en de mannen die zich prijs gaven en een paar eeuwen en culturen later waren de hoffelijke ridders die een vrouw moesten vragen bij hun pa.
Zo hey, heb je eigenlijk wel biologie gehad? Wat je als sperma ziet is dan al lang en breed weg (alleen de zwemmertjes zijn er wel maar die kom jij niet tegen)quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:29 schreef wickedmen het volgende:
Daarnaast je zou je piemel toch ook niet in een kopje vol met oude sperma of nieuwe sperma willen doen?
Doet me denken aan een huisgenoot die een meid 2 dagen nadat ik onbeschermde seks met haar had, erover heen ging
Hetzelfde met een goedkoop slot en master key.
Persoonlijk ben ik iemand die niet snel jaloers word, pas als ik een meid leuk vind en ze wilt iemand anders (ook) of beter nog ze duikt met een ander in bed, dan ben ik er klaar mee, neem ik afstand en ga ik door naar iets anders.
Men zegt wel eens dat de mens van nature 'polygaam' is, maar niets wat gebeurd is a-natuurlijk, alles komt voor uit één en hetzelfde; hetgeen dat is: de natuur. Dit betekent dat de mens altijd de natuur laat zien via zijn gedrag, of dit gedrag nou monogaam of polygaam van aard is. Hoe graag de mens ook wil denken dat hij buiten de natuur kan staan, het is per definitie onmogelijk. Dus cultuur wordt gedicteerd door natuur: het is een manier van het omgaan (aanpassen aan/) met de omgeving waarin het dier tracht te overleven. Dit kan je bekijken vanuit meerdere perspectieven, je kan kijken naar een individueel dier dat overleeft binnen de groep (met een cultuur) en naar de groep binnen een plaats en tijd in de staat van de wereld en hoe deze ervaren wordt door het collectief.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:17 schreef erodome het volgende:
Dat jij dat hebt, dat is wat anders dan de man, want er zijn een heleboel mannen die daar helemaal niet mee zitten. Zeer zeker als de cultuur daar een beetje ruimte in geeft zijn er meer en meer mannen die daar helemaal geen probleem mee hebben.
Denk dus niet dat dit instinctief is, meer cultuur, dat is ook wel te zien aan de geschiedenis waarin er erg grote variatie is op dit gebied.
En het feit dat je zegt dat vrouwen zich moeten inhouden zegt al dat dat dus niet de "natuur" is voor de vrouw. Al met al is de natuur niet dom, die heeft man en vrouw hierin aardig op elkaar afgesteld.
Gelukkig voor jou betekend dat ook wat variatie, dus je zal vast iemand vinden die geen probleem heeft met jouw christelijke insteek hierin.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:32 schreef Klokov het volgende:
Een slet, lijkt me niet iets wat je op een eerste ontmoeting dient te doen.
Gr,
Klokov
Ik ben niet ziekelijk jaloers, maar ik zou wel jaloers kunnen zijn als mijn wederhelft wel heel erg innig met een andere man aan de slag gaat. Ik ben NIET jaloers op het verleden, want daar kun je, behalve over praten en om lachen, verder in het hier en nu, qua relaties, niks mee.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Men zegt wel eens dat de mens van nature 'polygaam' is, maar niets wat gebeurd is a-natuurlijk, alles komt voor uit één en hetzelfde; hetgeen dat is: de natuur. Dit betekent dat de mens altijd de natuur laat zien via zijn gedrag, of dit gedrag nou monogaam of polygaam van aard is. Hoe graag de mens ook wil denken dat hij buiten de natuur kan staan, het is per definitie onmogelijk. Dus cultuur wordt gedicteerd door natuur: het is een manier van het omgaan (aanpassen aan/) met de omgeving waarin het dier tracht te overleven. Dit kan je bekijken vanuit meerdere perspectieven, je kan kijken naar een individueel dier dat overleeft binnen de groep (met een cultuur) en naar de groep binnen een plaats en tijd in de staat van de wereld en hoe deze ervaren wordt door het collectief.
-Weet je, dit wordt mij te ingewikkeld. We hebben hiervoor 1) een psychiater, 2) een bioloog, 3) een geschiedkundige, 3) een seksuoloog, 4) een filosoof, 5) een antropoloog en 6) een evolutieleer-kenner voor nodig.
Wat ik nog wel even apart wil behandelen is of er daadwerkelijk mannen zonder jaloezie geweest zijn, ook in tijden van absolute 'non-moraliteit' wat seks betreft. Hoe kunnen we dit gaan beoordelen? Het meest recente voorbeeld is misschien wel de hippie-moraliteit van een paar decennia geleden, een tijd waarin 'iedereen het met iedereen deed'. Wat ik uit (slechts) één documentaire daaromtrent heb kunnen opmaken is dat de beleving van de individuen in die tijd anders was dan het 'make love and not war'-ideaal die de toon hoorde te voeren: ze waren in conflict en konden niet omgaan met het idee dat de vrouw die zij liefhadden geneukt werden door alle mannen nabij hem en ook visa versa voor de vrouw. Máár dat kan natuurlijk ook komen omdat het een cultuur binnen een andere cultuur was, een cultuur waarin ze opgroeide, waar monogamie wél de norm was.
Het instinctieve waar ik het over heb, hoe kunnen we aantonen of deze ontstaat binnen een bepaalde tijd (en cultuur) als mechanisme, of óf deze altijd in de man (en vrouw) zit, zoals b.v. een andere constante in de menselijke geschiedenis; het kunnen verliefd worden?
Ten eerste vraag ik mij af hoe jij het op het 'aantal' veel komt. En je hebt dan ook nog het verschil tussen wat ze vertellen en voelen of denken, en de mogelijkheid dat ze die gevoelens wegredeneren (terecht of onterecht...) c.q. wegstoppen, om bijvoorbeeld maar gewoon deel te kunnen zijn van de tijdsgeest. (Nu draai ik het dus even om ja).quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:59 schreef erodome het volgende:
Ik weet wel heel erg zeker dat er veel mannen zijn die geen enkele jaloezie voelen bij bedpartners in het verleden van een vrouw, net zoals ik zeker weet dat er een aardige groep is die ook geen jaloezie voelt bij het tijdens de relatie seks hebben met anderen.
Dat is erg makkelijk te beoordelen, vraag het gewoon, je ziet het in deze topic ook al, een deel van de mannen vraagt zich vooral af waar anderen zich druk om maken.
Seksuele moraal, ik zie het als een smaak hebben, je lust spruitjes of je vindt ze niks. Zo is het hier ook, je ziet seks als iets dat onlosmakelijk verbonden is aan liefde, of je ziet seks als lust waarbij liefde erbij een heerlijke aanvulling is.
Ik snap dan ook het hypocriete gelul van een aantal mannen niet die zelf seks zien als lust waarbij die liefde een heerlijke aanvulling kan zijn en dan bij vrouwen daar geen enkel begrip voor hebben. Die komen altijd met raar geblaat over instinct, natuur, vrouwen die seks anders zouden zien e.d., maar dat zijn en blijven gewoon redelijk onzinnige smoesjes om hetgeen waarvan ze prima weten dat het krom is recht te praten.
Het besef van het verleden, als geschiedkundig wezen (reflectief bewustzijn), is bijzonder interessant omdat het eigenlijk en naar mijn idee voornamelijk bestaat opdat wij kunnen leren van de omgeving en hoe daar mee om te gaan. Wat moeten wij met de kennis van de seksuele geschiedenis van een huidig partner? Wat kunnen we er mee? We kunnen ons slechts inbeelden, fantaseren over wat was... die inbeelding kan misschien wel die instinctieve jaloezie veroorzaken die je ervaart wanneer je je JOUW (bezit...: voortplanten, etc..) vrouwtje NU met een andere man bezig ziet... Oplossing daarvoor kan dan een rationele overweging zijn, het wegstoppen... het relativeren van de daad zelf - wat je tegenwoordig veel ziet... maar die relativering kan alleen tot stand komen door dus weer die anticonceptie, want de de daad zonder dat is er één met mogelijk behoorlijke gevolgen... (als basis voor bv een eventueel polygame relatie)quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:41 schreef Ordos20 het volgende:
Ik ben niet ziekelijk jaloers, maar ik zou wel jaloers kunnen zijn als mijn wederhelft wel heel erg innig met een andere man aan de slag gaat. Ik ben NIET jaloers op het verleden, want daar kun je, behalve over praten en om lachen, verder in het hier en nu, qua relaties, niks mee.
Maar je laatste stuk gaat een beetje aan de vraag voorbij. Polygaam werkt maar voor weinig mensen omdat, als je een relatie hebt, de exclusiviteit ook wel heel erg fijn is (als een soort vaste basis)
Dit vind ik ook zo waar hé.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:59 schreef erodome het volgende:
Ik snap dan ook het hypocriete gelul van een aantal mannen niet die zelf seks zien als lust waarbij die liefde een heerlijke aanvulling kan zijn en dan bij vrouwen daar geen enkel begrip voor hebben.
Klopt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:46 schreef Musil het volgende:
[..]
[..]
Ok. Ik zal niet zeggen dat een vrouw die met veel mannen slaapt stoer is, dat het een prestatie is ofzo. Maar dat het geen prestatie is betekent nog niet dat het slecht of negatief is. Mijn tanden poetsen is ook geen prestatie maar er is niks mis mee.
Als het niet negatief is om met veel mannen seks te hebben, waarom is de term 'slet' dan wel negatief? Dat is immers wat het betekent, dus als je het gedrag niet negatief vindt waarom zou je er dan een probleem mee hebben om slet genoemd te worden? De connotatie van het woord loopt gelijk met het oordeel over het gedrag.quote:Het woord slet heeft een negatieve connotatie. Dus laat ik herformuleren: waarom is een vrouw een slet cq is het negatief als een vrouw met redelijk wat mannen seks heeft gehad?
Ik hoop een beetje dat jij nooit iemand vind die kinderen met jou wil als je zo hypocriet blijft.....quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:59 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb liever dat een vrouw die ooit de moeder van mijn kinderen wordt dit soort dingen niet heeft gedaan, ook al is het niet zo erg als het een paar keer is voorgekomen.
Hier ga je toch aan het een en ander voorbij. Als 'slet' enkel betekende "vrouw die met veel mannen het bed heeft gedeeld" dan zou ik er geen probleem mee hebben slet genoemd te worden, en vind ik zèlf geen negatieve term.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Als het niet negatief is om met veel mannen seks te hebben, waarom is de term 'slet' dan wel negatief? Dat is immers wat het betekent, dus als je het gedrag niet negatief vindt waarom zou je er dan een probleem mee hebben om slet genoemd te worden? De connotatie van het woord loopt gelijk met het oordeel over het gedrag.
Vooropgesteld dat het iedereen vrij staat de slet uit te hangen, staat het mij ook vrij dat een slechte eigenschap te vinden. Van mensen die ik niet ken gaat mij dat verder niet aan, maar van potentiele sekspartners of platonische vriendinnen wel. Overigens vind ik het aantal sekspartners niet zo interessant, maar het zich in bed laten zeuren door de meest vasthoudende of die met de mooiste praatjes en het hebben van veel onverschillige ons-jes vind ik niet aantrekkelijk.
Zo werk het helemaal niet in de natuur. In elk geval lang niet altijd.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:43 schreef Stiggie het volgende:
Als we puur kijken naar hoe het werkt in de natuur
Een mannetje is een jager en een vrouw een prooi.
Een makkelijke prooi is niks aan en wordt als slet gezien.
Een goede jager daarentegen is een baas.
Dat heeft ze toch ook niet? Ze heeft een andere kerel gebruikt als lustobject en vond het geen probleem die kerel te beschouwen als 'geen relatiemateriaal'. Wat de man in kwestie dacht weten we niet. Misschien wilde ie wel met r trouwen, weet jij veel. Maar zij wilde seks.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:08 schreef conso888 het volgende:
Als een vrouw veel partners heeft gehad, maar daar ook voor uitkomt en zegt dat ze nood had aan seks, dan heb ik daar nog ergens respect voor, maar ik zou daar geen relatie mee willen, zou wel een goeie vriendin kunnen zijn, maar geen partner. Ik zou er gewoon geen eer meer kunnen uit halen wetende dat ze zichzelf heeft aangeboden als lustobject aan gasten die ze eigenlijk niet kende en het geen probleem vond om zich te beschouwen als 'geen relatiemateriaal'. Voor mij is er niks speciaals meer aan aan het hebben van seks, niks unieks meer aan.En ja, dat mag nog zo een leuke, knappe vrouw zijn, ze verliest haar aantrekking voor mij door zich op die manier.
Eten mannen vrouwen op dan? Anders is dit een nogal rare vergelijking...quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:43 schreef Stiggie het volgende:
Als we puur kijken naar hoe het werkt in de natuur
Een mannetje is een jager en een vrouw een prooi.
Een makkelijke prooi is niks aan en wordt als slet gezien.
Een goede jager daarentegen is een baas.
Nee. Maar snap je wel dat dat voor vrouwen andersom net zo is? Bedoel het 'gewoon' trouwens, niet als een mislukte sneer.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:42 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dat is toch vrij evident? Niemand wilt een serieuze verhouding met een afgelikte boterham.
Snap wat je bedoelt. Ik hoef geen meisje die zomaar wat in het rond heeft geneukt, en juist daarom die ik dit ook niet.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:25 schreef vera166 het volgende:
Nee. Maar snap je wel dat dat voor vrouwen andersom net zo is? Bedoel het 'gewoon' trouwens, niet als een mislukte sneer. Ik zit ook niet te wachten op een man die zoveel mensen geneukt heeft iig.
Onzin, dat beweren vrouwen, maar in werkelijkheid willen vrouwen mannen met ervaring.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:25 schreef vera166 het volgende:
[..]
Nee. Maar snap je wel dat dat voor vrouwen andersom net zo is? Bedoel het 'gewoon' trouwens, niet als een mislukte sneer.
Ik zit ook niet te wachten op een man die zoveel mensen geneukt heeft iig.
Hoezo is dat nou weer onzin?quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:49 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Onzin, dat beweren vrouwen, maar in werkelijkheid willen vrouwen mannen met ervaring.
Gebrek aan ervaring wordt als een zeer onaantrekkelijke eigenschap gezien.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:43 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt. Ik hoef geen meisje die zomaar wat in het rond heeft geneukt, en juist daarom die ik dit ook niet.Vind het eerder vreemd als mannen wel zomaar met iedereen seks hebben en een meisje dan afwijzen als zij hetzelfde doet. Mijn mening is namelijk puur gevormd vanwege het feit dat ik iemand wil met dezelfde normen en waarden.
Wat een kut antwoord.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:49 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Onzin, dat beweren vrouwen, maar in werkelijkheid willen vrouwen mannen met ervaring.
Jij weet uiteraard veel beter wat zij aantrekkelijk vindt.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:49 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Kijk, dit is ook een reden waarom het eigenlijk niet goed klikt met mensen die zulke seks hebben, die bekijken altijd alles vanuit zichzelf en hebben het zeer moeilijk om eens te plaats in te nemen van iemand anders.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:14 schreef Musil het volgende:
Dat heeft ze toch ook niet? Ze heeft een andere kerel gebruikt als lustobject en vond het geen probleem die kerel te beschouwen als 'geen relatiemateriaal'. Wat de man in kwestie dacht weten we niet. Misschien wilde ie wel met r trouwen, weet jij veel. Maar zij wilde seks.
Ik volg dit. Alleen wil ik je wel waarschuwen, want vrouwen liegen daar graag over.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:43 schreef RonnieGardocki het volgende:
...Ik hoef geen meisje die zomaar wat in het rond heeft geneukt, en juist daarom die ik dit ook niet.Vind het eerder vreemd als mannen wel zomaar met iedereen seks hebben en een meisje dan afwijzen als zij hetzelfde doet. Mijn mening is namelijk puur gevormd vanwege het feit dat ik iemand wil met dezelfde normen en waarden.
Ja, maar dat zegt meer over die vrouwen dan over die mannen in mijn ogen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:49 schreef Copthorne het volgende:
Klopt. In mijn relatie was het net andersom. Mijn vriendin had 1 persoon voor mij, en ik vertelde hetzelfde. De waarheid was echter dat ik nog iemand had gehadquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:26 schreef conso888 het volgende:
Ik volg dit. Alleen wil ik je wel waarschuwen, want vrouwen liegen daar graag over. Dat heb ik mogen ervaren, na zoveel jaar samen te zijn, kon mijn partner haar leugen niet meer aan en heeft ze het me maar in mijn gezicht gesmeten dat geen juiste antwoorden heeft gegeven op mijn vragen en ik heb nu wel spijt dat ik ook zo niet heb liggen rondneuken. Want wat heeft het opgebracht? Mijn vertrouwen, mijn eer, mijn drive, mijn libido, alles naar de zak, seks is nu gewoon seks en niet meer dan dat.Dus je bent gewaarschuwd .
Bon, dus mannen liegen daar ook graag overquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:33 schreef RonnieGardocki het volgende:
Klopt. In mijn relatie was het net andersom. Mijn vriendin had 1 persoon voor mij, en ik vertelde hetzelfde. De waarheid was echter dat ik nog iemand had gehadmaar omdat het weinig voorstelde en ik geen vaste relatie had met deze persoon had ik het niet verteld. Vond ze niet heel tof achteraf, maargoed.
Ik vind 2x (met mijn huidige vriendin erbij 3 dus) niet gigantisch veelquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:46 schreef conso888 het volgende:
Bon, dus mannen liegen daar ook graag over .Eigenlijk ben je nu zelf ook wat hypocriet hé, want je doet net hetzelfde. Of zie je dat niet als een ONS dan? Nu, de seks die er op die manier is, stelt in de meeste gevallen niet zo veel voor. En dat hoor je dan ook telkens, "het stelde niet zo veel voor, dus vond het niet belangrijk om het te zeggen" maar net voor die andere, die seks wel als iets speciaal ziet, is het wel belangrijk! Jij vond het niet belangrijk dus moet het voor de andere ook niet belangrijk zijn. Waarom er niet gewoon eerlijk over zijn dat je het gedaan hebt maar mss uit geleerd hebt? -> Ego
Wat maakt het nu uit wat ze voor jou heeft gedaan, ben je zo onzeker?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:26 schreef conso888 het volgende:
Ik volg dit. Alleen wil ik je wel waarschuwen, want vrouwen liegen daar graag over.
Dat heb ik mogen ervaren, na zoveel jaar samen te zijn, kon mijn partner haar leugen niet meer aan en heeft ze het me maar in mijn gezicht gesmeten dat geen juiste antwoorden heeft gegeven op mijn vragen en ik heb nu wel spijt dat ik ook zo niet heb liggen rondneuken. Want wat heeft het opgebracht? Mijn vertrouwen, mijn eer, mijn drive, mijn libido, alles naar de zak, seks is nu gewoon seks en niet meer dan dat.
Dus je bent gewaarschuwd.
Dit, ik zie het pobleem niet.quote:
Onzin. Ik ken vrouwen die een man willen met ervaring, maar ook vrouwen die het liefst een man hebben die maar 1 hooguit 2 (seks)partners voor haar heeft gehad.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:49 schreef Copthorne het volgende:
Onzin, dat beweren vrouwen, maar in werkelijkheid willen vrouwen mannen met ervaring.Gebrek aan ervaring wordt als een zeer onaantrekkelijke eigenschap gezien.
Heeft niks met onzekerheid te maken hoor.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:51 schreef Smack10 het volgende:
Wat maakt het nu uit wat ze voor jou heeft gedaan, ben je zo onzeker?
Dat is geen liegen voor mijn bestwil, dat is liegen voor zichzelf. Als ik duidelijk aangeef dat ik dat niet wil en vragen over stel, verwacht ik in een relatie eerlijke antwoorden. Die zijn er niet gekomen. En laat eerlijkheid in mijn ogen toch een basispijler zijn van een relatie. Had ze het gezegd, dan had ik zelf een keuze kunnen nemen of ik verder wou met haar of niet, zij heeft in mijn ogen totaal geen recht om in mijn plaats te kiezen. Het gevolg is nu wel dat ik mij in 't zak gezet voel daardoor.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:51 schreef Smack10 het volgende:
Ze deed erover liegen voor jouw bestwil en achteraf is het weer niet goed en als ze de waarheid had verteld in het begin was het ook niet goed.
Wat een bijdrage zegquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:18 schreef piere het volgende:
Wat ben jij een zuur onzeker zeikwijf zeg!
Nu kan je wel uit de hoogte gaan doen om vervolgens een onderbouwing neer te zetten die nergens op slaat, maar daar bereik je ook niks mee. Ik probeer toch op je in te gaan..quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:15 schreef conso888 het volgende:
[..]
Heeft niks met onzekerheid te maken hoor.
En zijt ge ook zo enen die zegt dat een verleden niks zegt over een persoon?
Maar ik merk nu dat je het niet snapt, ik zal er rekening mee houden.
[..]
Dat is geen liegen voor mijn bestwil, dat is liegen voor zichzelf. Als ik duidelijk aangeef dat ik dat niet wil en vragen over stel, verwacht ik in een relatie eerlijke antwoorden. Die zijn er niet gekomen. En laat eerlijkheid in mijn ogen toch een basispijler zijn van een relatie. Had ze het gezegd, dan had ik zelf een keuze kunnen nemen of ik verder wou met haar of niet, zij heeft in mijn ogen totaal geen recht om in mijn plaats te kiezen. Het gevolg is nu wel dat ik mij in 't zak gezet voel daardoor.
Maar goed, ze had gelogen, waarom moet ze na al die jaren daar nu mee afkomen? Het verleden kan niet veranderd worden, dus wat was de meerwaarde dat ik het moest weten? Geen, behalve dat zij nu van haar leugen af is. Wat ze had moeten doen, is haar verantwoordelijkheid nemen voor haar eigen dagen en het niet doorgeven aan iemand anders! Ik heb er niet voor gekozen dat ze gelogen heeft, ze mocht het gerust voor haar houden. Dus eerlijkheid was er niet (en na al die jaren nog steeds niet) en mijn vertrouwen in haar is een groot stuk verdwenen. Geeft echt een machtig gevoel hoor, maar juist, dat snap je niet, ging er rekening mee houden.
laat ze maar lullen: ik kan me goed voorstellen dat je je genaaid voeltquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:21 schreef conso888 het volgende:
[..]
Wat een bijdrage zeg![]()
Pak u nog een biertje jong en kom terug als ge iets volwassen te zeggen hebt.
even voor mijzelf sprekend: als mijn partner nu vele jaren ineens zou vertellen dat ze wel veel meer bedpartners heeft gehad dan zou dat een grote deuk in de relatie achterlaten: blijkbaar heeft ze dan al jaren tegen me gelogenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:31 schreef Smack10 het volgende:
Na jaren in een relatie kom je erachter dat zij nog andere bedpartners heeft gehad? Ik bedoel, was je daar zo obessief mee bezig? Waarom is dat nog een issue na een paar jaar?
Zo werkt het iig bij de mens.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:08 schreef Musil het volgende:
[..]
Zo werk het helemaal niet in de natuur. In elk geval lang niet altijd.
Er zijn dieren waarbij de vrouw op mannen jaagt, als het om paring gaat. En, bijvoorbeeld, bepaalde vrouwelijke spinnen eten hun partner na bevruchting op. Enz. Enz. En ook qua takenverdeling zijn er genoeg diersoorten waar de vrouw juist jaagt op voedsel. Denk bijvoorbeeld aan pinguins, waar de man het ei uitbroedt terwijl het vrouwtje op zoek gaat naar voedsel.
Tot slot.. zelfs als je prooi en jager alleen in sekstermen ziet en je uitgaat van een situatie waarin de man de jager is... Het enige wat de vrouw hoeft te doen is selectief te zijn: ze neukt degenen die het beste nageslacht beloven. Dat betekent niet dat ze maar éen goede man mag neuken, sterker nog, voor de kwaliteit van het nageslacht kan ze misschien wel beter 10 mannen die sterk nageslacht beloven neuken. Kansen spreiden, het sterkste zaad wint, etc. En wat ze al helemaal niet hoeft te doen is als ze heeft gekozen welke man het beste zaad oplevert: candeleightdinners houden en zichzelf nog twee weken bewaren voordat ze met hem het bed induikt. Als ze besloten heeft dat ie ws goed nageslacht produceert dan kan de man er gewoon meteen opspringen.
Kortom, als we jouw natuurredenering volgen dan doen vrouwen die in de kroeg staan en heel selectief 90% afwijzen en die één of twee kerels die wel geschikt lijken selecteren en daar vervolgens binnen 5 minuten het bed mee induiken precies wat de natuur dicteert.
War boeit het of ze nou meer ervaren is dan jij? het is te bizar voor woorden om iemand daarvoor te veroordelen. Vooral de opmerking dat hij ervan baalt zelf niet meer rondgewipt te hebben is te zielig voor woorden!quote:ik heb nu wel spijt dat ik ook zo niet heb liggen rondneuken.
Ok, dit is interessant, ben ik altijd voor te vinden hoorquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:31 schreef Smack10 het volgende:
Nu kan je wel uit de hoogte gaan doen om vervolgens een onderbouwing neer te zetten die nergens op slaat, maar daar bereik je ook niks mee. Ik probeer toch op je in te gaan..
Het gaat niet om het feit dat ze er gehad heeft, daar heb ik niks op tegen, kan ik ook niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:31 schreef Smack10 het volgende:
Na jaren in een relatie kom je erachter dat zij nog andere bedpartners heeft gehad? Ik bedoel, was je daar zo obessief mee bezig? Waarom is dat nog een issue na een paar jaar?
Omdat ik een keuze gemaakt heb op verkeerde info. Daar zou toch niks moeilijk moeten aan zijn om te begrijpen toch?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:31 schreef Smack10 het volgende:
Waarom geef je anderen de schuld van de keuze die jij gemaakt hebt?
Euh, als die persoon zich voordoet als iemand anders, hoe kan dat dan stom zijn van mij? Daar gaat het net om.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:31 schreef Smack10 het volgende:
Misschien is het wel dat je het dom vond van jezelf om een relatie aan te gaan met een niet zo stabiel/eerlijk iemand, maar dat je daar anderen de schuld van geeft?
Dat is uw interpretatie. Heb ik ergens gezegd dat ik haar beoordeel op haar verleden?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:31 schreef Smack10 het volgende:
En over rechten hebben gesproken, alsof jij het recht hebt om haar te beoordelen op het verleden terwijl ze ondertussen een aantal jaren lief voor jou is...
Dat boeit idd niet en zoals daarnet, ik beoordeel haar daar niet om.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:59 schreef piere het volgende:
War boeit het of ze nou meer ervaren is dan jij? het is te bizar voor woorden om iemand daarvoor te veroordelen. Vooral de opmerking dat hij ervan baalt zelf niet meer rondgewipt te hebben is te zielig voor woorden!
Je zegt wel dubbele dingen:quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:08 schreef conso888 het volgende:
[..]
Ok, dit is interessant, ben ik altijd voor te vinden hoor.
[..]
Het gaat niet om het feit dat ze er gehad heeft, daar heb ik niks op tegen, kan ik ook niet.
Maar wel het soort seks. Ik wist van mezelf wat het deed voor mij, zoveel jaar geleden. Ik heb echt nagedacht (en niet zomaar mijn lul gevolgd) over wat ik wou in mijn leven en hoe en zo.
Ik moest echt niet zo rondneuken en experimenteren om te weten wat ik wou, ik wist het gewoon.
En dat anderen dat wel nodig hebben, daar heb ik geen probleem mee, maar ik heb vragen gesteld, juist voor mezelf.
Voor mij is/was seks een teken van liefde en van zodra een vrouw ligt te neuken gewoon uit lust, voor aandacht, voor breezers, dan verdwijnt dat teken en dat wou ik niet.
Dat gaf mij energie, een drive, iets wat zij trouwens wel gevoelt heeft, maar niet doorhad.
[..]
Omdat ik een keuze gemaakt heb op verkeerde info. Daar zou toch niks moeilijk moeten aan zijn om te begrijpen toch?
[..]
Euh, als die persoon zich voordoet als iemand anders, hoe kan dat dan stom zijn van mij? Daar gaat het net om.
Als ik die leerde kennen, die was straalde stabiliteit uit, zekerheid. Maar eigenlijk was die dat niet, alleen liet die dat niet blijken.
Die was zo onzeker en ging dan maar gaan neuken. Het ergste van alles: die is nog steeds zo onzeker, ook naar mij toe en zoekt nog altijd veel aandacht en bevestigingen.
[..]
Dat is uw interpretatie. Heb ik ergens gezegd dat ik haar beoordeel op haar verleden?
Haar verleden staat mij niet aan, dat is juist, maar ik beoordeel haar daar niet voor. Ik beoordeel haar over haar liegen en dan haar verantwoordelijkheid niet willen dragen.
Ze had het zelf moeten loslaten (als het dan toch allemaal niet veel betekende en het het verleden was) en moeten beseffen dat dat vertellen alleen maar schade aanbrengt!
Ze had haar moeten focussen op onze relatie en beseffen wat ze had.
[..]
Dat boeit idd niet en zoals daarnet, ik beoordeel haar daar niet om.
En waarom is dat zielig als ik daar nu mee afkom?
In tegenstelling tot TS bijvoorbeeld, vond ik het hypocriet van mezelf om wel zelf rond te neuken maar dan wel een vrouw te willen die dat niet deed. Dus heb ik er ook naar gehandeld. Doordat ik nu al die waarden en gevoelens kwijt ben, ja, vraag ik mij wel af waarom ik dat gedaan heb.
Maar ik kan begrijpen dat je dat niet snapt.
Nee, je leest dubbele dingenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:32 schreef Godshand het volgende:
Je zegt wel dubbele dingen:
-seks is voor jou alleen uit liefde. Maar omdat zij rondgeneukt heeft, kent ze dus geen liefde voor jou? Beetje kort door de bocht.
-Ten tweede, je wil niet dat ze liegt. Komt ze er na al die jaren mee, is het ook niet goedAls ze niks had verteld, was je nog zo naief om te denken dat je een reine maagdelijke meid had
Probeer je wil niet aan anderen op te leggen. Zij moet helemaal niets.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:39 schreef conso888 het volgende:
[..]
Nee, je leest dubbele dingen.
Ik heb nergens gezegd dat zij geen liefde voor mij kent, waar haal je dat eigenlijk uit? Is volledig uw interpretatie.
Nee, tuurlijk wil ik niet dat ze liegt, eerlijkheid in een relatie is belangrijk. Maar ja, het kalf was al verdronken hé, ze had al gelogen. Ik verwacht dat gewoon al aan het begin van een relatie. Toen wist ik niet hé dat ze gelogen had. Anderzijds, vanuit het principe dat ge het verleden niet kunt veranderen, vind ik dat ze mocht verder liegen en haar focussen op wat we hadden. Ze had het moeten loslaten. Het heeft echt niks bijgebracht hoor.
En wie zegt dat zij een maagd was, of dat ik dacht dat ze een maagd was?
Jullie lezen echt heel wat andere dingen dan dat er staat hoor.
Probeer echt eens te lezen, eens te begrijpen vanuit een ander zijn standpunt en kom dan met iets zinnigs af zou ik zeggen. Het is niet voor niks hoor dat ik die waardes gehangen heb aan mensen die zo met seks omgaan...
Er is een verschil tussen wat vrouwen zeggen dat ze willen en wat ze echt willen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:12 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Onzin. Ik ken vrouwen die een man willen met ervaring, maar ook vrouwen die het liefst een man hebben die maar 1 hooguit 2 (seks)partners voor haar heeft gehad.
In tegenstelling tot de rest snap ik je punt wel. Ik zou het ook gewoon niet tof vinden als mijn vriendin hiermee aankwam plotseling. In tegenstelling tot wat ik eerder zei (dat ze alleen 1 ex had, dus 1 bedpartner) heeft ze toch een tijd geleden toegegeven dat ze voor hem seks had met een ander, maar dan niet vrijwilliger (het was verkrachting, maar daar gaan we het niet over hebben). Ze had dus in principe wel gelogen, maar ik begrijp dat ze zoiets niet graag verteld en daar heb ik respect voor. Als ze me zou vertellen dat ze voor mij (en haar ex) vrijwilliger vaker seks heeft gehad met personen waar ze geen diepe band mee had (waar ik dus wel respect voor heb) zou ik net als jij ook iets minder vertrouwen in haar krijgen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:39 schreef conso888 het volgende:
Nee, je leest dubbele dingen .Ik heb nergens gezegd dat zij geen liefde voor mij kent, waar haal je dat eigenlijk uit? Is volledig uw interpretatie.Nee, tuurlijk wil ik niet dat ze liegt, eerlijkheid in een relatie is belangrijk. Maar ja, het kalf was al verdronken hé, ze had al gelogen. Ik verwacht dat gewoon al aan het begin van een relatie. Toen wist ik niet hé dat ze gelogen had. Anderzijds, vanuit het principe dat ge het verleden niet kunt veranderen, vind ik dat ze mocht verder liegen en haar focussen op wat we hadden. Ze had het moeten loslaten. Het heeft echt niks bijgebracht hoor. Juist door het feit dat ze gezegd heeft dat ze gelogen heeft, twijfel ik in veel dingen over haar eerlijkheid. Dat vertrouwen is geschonden en dat is weer werken om het terug te krijgen. Is dat moeilijk te begrijpen?En wie zegt dat zij een maagd was, of dat ik dacht dat ze een maagd was?Jullie lezen echt heel wat andere dingen dan dat er staat hoor .Probeer echt eens te lezen, eens te begrijpen vanuit een ander zijn standpunt en kom dan met iets zinnigs af zou ik zeggen. Het is niet voor niks hoor dat ik die waardes gehangen heb aan mensen die zo met seks omgaan...
Ter informatie, zijn er toevallig ook nog vrouwen die het ronduit smerig vinden als je er tien hebt gehad voor haar. Mijn vriendin vindt het al jammer dat ik voor haar 2 bedpartners (3 als je orale seks meetelt) heb gehad. Ze kan hier niets aan veranderen en ze accepteert het. Wel had ze erg getwijfeld over een relatie met mij als ik er bijv 5 of meer had gehad voor haar.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:45 schreef Copthorne het volgende:
Er is een verschil tussen wat vrouwen zeggen dat ze willen en wat ze echt willen.
Dat is nu net het gevoel dat ik heb als ik zo commentaar lees van zij die los omgaan met seks en deze die er een waarde aan hechten.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:44 schreef Godshand het volgende:
Probeer je wil niet aan anderen op te leggen.
Voor u mss, niet voor mij. Nu heeft ze getoond dat ze ook zo egoïstische kan zijn, dat ze haar eigen dingen stelt boven onze relatie, boven mij...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:44 schreef Godshand het volgende:
Het is gebeurd en ze heeft nu ervoor gekozen jou het te vertellen en niet aan het begin van de relatie. Prima toch?
En dat bedoel ik: voor u is dat niet belangrijk dus moet het maar voor een ander ook niet belangrijk zijn. Zei jij niet dat ik mijn wil niet mocht opdringen aan een ander?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:44 schreef Godshand het volgende:
Maar nee, beetje als een dramaqueen gaan zeiken dat ze hier over gelogen heeft... Boo fucking hoo zeg...
Tenzij dit niet de enige leugen is. Als ze ook nog jouw geld achter jouw rug heeft uitgegeven, je beste vriend nog aan het neuken is of nog andere zaken bij elkaar liegt: ja dan is het een ander verhaal..
Tuurlijk, omdat je ook wat dezelfde visie hebt rond seks.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:46 schreef RonnieGardocki het volgende:
In tegenstelling tot de rest snap ik je punt wel. Ik zou het ook gewoon niet tof vinden als mijn vriendin hiermee aankwam plotseling.
Dat is dan ook een gans ander verhaal natuurlijk. Dan zou ik blij zijn dat ze me dat in vertrouwen vertelt.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:46 schreef RonnieGardocki het volgende:
In tegenstelling tot wat ik eerder zei (dat ze alleen 1 ex had, dus 1 bedpartner) heeft ze toch een tijd geleden toegegeven dat ze voor hem seks had met een ander, maar dan niet vrijwilliger (het was verkrachting, maar daar gaan we het niet over hebben). Ze had dus in principe wel gelogen, maar ik begrijp dat ze zoiets niet graag verteld en daar heb ik respect voor.
Precies. In zo'n geval moet je het zelfs als een eer zien dat ze het vertelt (vooral als je weet dat ze dit tegen niemand anders heeft verteld).quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:54 schreef conso888 het volgende:
Dat is dan ook een gans ander verhaal natuurlijk. Dan zou ik blij zijn dat ze me dat in vertrouwen vertelt.
Ik keur het liegen niet goed, maar weleens eraan gedacht dat jouw veroordelende mening hierover een fikse rol heeft gespeeld? Dit klinkt mij in de oren als een man die zegt geen porno te kijken om enorm gezeik te voorkomen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:15 schreef conso888 het volgende:
[..]
Heeft niks met onzekerheid te maken hoor.
En zijt ge ook zo enen die zegt dat een verleden niks zegt over een persoon?
Maar ik merk nu dat je het niet snapt, ik zal er rekening mee houden.
[..]
Dat is geen liegen voor mijn bestwil, dat is liegen voor zichzelf. Als ik duidelijk aangeef dat ik dat niet wil en vragen over stel, verwacht ik in een relatie eerlijke antwoorden. Die zijn er niet gekomen. En laat eerlijkheid in mijn ogen toch een basispijler zijn van een relatie. Had ze het gezegd, dan had ik zelf een keuze kunnen nemen of ik verder wou met haar of niet, zij heeft in mijn ogen totaal geen recht om in mijn plaats te kiezen. Het gevolg is nu wel dat ik mij in 't zak gezet voel daardoor.
Maar goed, ze had gelogen, waarom moet ze na al die jaren daar nu mee afkomen? Het verleden kan niet veranderd worden, dus wat was de meerwaarde dat ik het moest weten? Geen, behalve dat zij nu van haar leugen af is. Wat ze had moeten doen, is haar verantwoordelijkheid nemen voor haar eigen dagen en het niet doorgeven aan iemand anders! Ik heb er niet voor gekozen dat ze gelogen heeft, ze mocht het gerust voor haar houden. Dus eerlijkheid was er niet (en na al die jaren nog steeds niet) en mijn vertrouwen in haar is een groot stuk verdwenen. Geeft echt een machtig gevoel hoor, maar juist, dat snap je niet, ging er rekening mee houden.
Dat zwanen zo verschrikkelijk trouw zijn is ook al achterhaald, ook zwanen gaan "vreemd"...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:52 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Zo werkt het iig bij de mens.
Daarin verschilt de mens ook van andere dieren omdat de opvoeding van kinderen velen jaren met zich mee brengt in tegen stelling tot de meeste dieren. Het selecteren van een belangrijke partner is dus voor het vrouwtje belangrijker en daarom is snel het bed in duiken met een man voor een kind iets wat anders ligt (als je het volgens de natuur bekijkt denk ik).
Zwanen is wel grappig, zijn bijvoorbeeld dieren die eeuwig trouw zijn. Die blijven altijd bij elkaar.
Geen idee waarom trouwens.
Volgens alles wat ik heb geleerd komt Polygyny radicaal meer voor dan Polyandry bij H&G's.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zwanen zo verschrikkelijk trouw zijn is ook al achterhaald, ook zwanen gaan "vreemd"...
Maar dit is maar een zeer eenzijdig beeld en gaat over zeer lang geleden. Als je dan toch naar die jager/verzamelaar wil kijken dan moet je in die gedachtegang meenemen dat het niet zozeer om man/vrouw ging, maar om de groep, met z'n 2-en kinderen grootbrengen was geen goed plan, weinig kans op succes. Kinderen waren dan ook veel meer iets van de groep, er werden kinderen van anderen gezoogd, mannen zorgde voor andermans kinderen(leerde ze vaardigheden, deelde voedsel enz).
Als we naar de biologie van de mens kijken wijst alles erop dat de kans levensgroot was dat een vrouw kinderen van meerdere mannen kreeg, dit zie je bv ook bij chimps, dat wordt dan gedaan om ervoor te zorgen dat alle mannen in de groep aardig zijn voor de jongen en ze groot willen brengen.
Dan zit je al zeer ruim in de landbouwstedelijke samenleving, heb je het niet over de jager/verzamelaar.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:30 schreef merino het volgende:
[..]
Volgens alles wat ik heb geleerd komt Polygyny radicaal meer voor dan Polyandry bij H&G's.
Verder waren H&G samenlevingen grotendeels monogaam (ivm moderne tijden).
Wat is jouw bron dat vrouwen in H&G samenlevingen meerdere mannen hadden?
Rekening met elkaar houden, betekent niet vanaf dag 1 van de relatie alles tegen elkaar vertellen. Zo iets moet groeien. Maar dat is selchts mijn mening he? Ik dring U tenslotte niets opquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:52 schreef conso888 het volgende:
[..]
Dat is nu net het gevoel dat ik heb als ik zo commentaar lees van zij die los omgaan met seks en deze die er een waarde aan hechten.
En ze moet niks? Tja, ge zijt met twee in een relatie en daar hoor je rekening te houden met elkaar. Als dat voor u niet zo is, goed, maar in mijn relaties zijn dat belangrijke waarden.
[..]
Voor u mss, niet voor mij. Nu heeft ze getoond dat ze ook zo egoïstische kan zijn, dat ze haar eigen dingen stelt boven onze relatie, boven mij...
[..]
En dat bedoel ik: voor u is dat niet belangrijk dus moet het maar voor een ander ook niet belangrijk zijn. Zei jij niet dat ik mijn wil niet mocht opdringen aan een ander?
Als cultureel antropoloog weet ik het verschil tussen beidde redelijk goed hoor.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan zit je al zeer ruim in de landbouwstedelijke samenleving, heb je het niet over de jager/verzamelaar.
Nee, daar heb je gelijk in, dat moet groeien. Maar hoelang heeft een mens nodig hé.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:43 schreef Godshand het volgende:
Rekening met elkaar houden, betekent niet vanaf dag 1 van de relatie alles tegen elkaar vertellen. Zo iets moet groeien. Maar dat is selchts mijn mening he?
Aja, het zou mijn schuld nog zijn dat ze gelogen heeft zekerquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:58 schreef erodome het volgende:
Ik keur het liegen niet goed, maar weleens eraan gedacht dat jouw veroordelende mening hierover een fikse rol heeft gespeeld? Dit klinkt mij in de oren als een man die zegt geen porno te kijken om enorm gezeik te voorkomen.
Als je het op de oppervlakkige manier kijkt naar de seks, naar de daad, is er niks veranderd. Maar naar gevoel is het gans wat anders. Die verbondenheid is er niet meer door het feit dat mijn vertrouwen geschonden is en, voor mij dan, dat het unieke eraf is. Ik kan me best voorstellen dat dat moeilijk te begrijpen is voor u aangezien jij in een open relatie zit en helemaal anders kijkt naar seks. Maar voor mij was het unieke toch een drive, net zoals zovelen eigenlijk. En ja, ze mocht gerust al ervaring gehad hebben, dat vind ik niet erg, het feit dat er nu gasten rondlopen die haar zo makkelijk gekregen hebben, zorgt bij mij voor een ander gevoel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:58 schreef erodome het volgende:
Zeker met je seks is nu maar gewoon seks en niet speciaal meer. Als het speciaal was voordat je dit wist dan zou het nu ook nog speciaal moeten zijn, er is namelijk in werkelijkheid niets veranderd.
Welk gehuil?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:58 schreef erodome het volgende:
Tjeempig zeg, ik heb echt niet tegen mensen met een seksuele moraal dat ze liefde en seks onlosmakelijk verbinden(dat is gewoon een ander smaakje, maar zeer zeker niet minder dan mijn smaak)
Amaai, dat is dan ook geen vooroordeel zeker?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:58 schreef erodome het volgende:
maar jij gaat wel heel erg ver met je gehuil, blij dat ik geen partner heb die zo is.
Ik ken christopher ryan niet eensquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:46 schreef merino het volgende:
[..]
Als cultureel antropoloog weet ik het verschil tussen beidde redelijk goed hoor.
Niet dat ik er met zekerheid een uitspraak over kan doen omdat moderne (zelfs geïsoleerde) H&G samenlevingen niet persè inzicht kunnen brengen op H&G samenlevingen van de oudheid maar het geeft wel een mooi start punt.
Ik vind je standpunt interessant maar ik hoop wel echt dat je er betere (wetenschappelijke) bronnen voor hebt dan Christopher Ryan's "Sex at Dawn".
edit//
inmiddels goede bron gevonden over polyandry binnen H&G samenlevingen waarin beargumenteerd dat het meer voor kwam dan voorheen gedacht (maar nog lang niet zo vaak als polygyny):
http://www.unl.edu/rhames(...)yandry-published.pdf
Ik heb het niet over biologie, ik heb het over cultuur. En dat is zeer bepalend voor hoe we ons als mens (homo sapiens sapiens) gedragen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ken christopher ryan niet eens![]()
Maar het valt zo reuze gemakkelijk te beargumenteren als je het biologisch bekijkt, ik heb nog nooit een hinde gezien met een groepje mannen. Aangezien bij mensen blijkt dat als je er geen zware consequentie's achter zet dat er hierin verschillende behoeften zijn kan je gemakkelijk stellen dat dat allemaal in onze "natuur" zit.
Polygyny? Dat is toch meerslachtigheid? En polyandry?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:30 schreef merino het volgende:
[..]
Volgens alles wat ik heb geleerd komt Polygyny radicaal meer voor dan Polyandry bij H&G's.
Verder waren H&G samenlevingen grotendeels monogaam (ivm moderne tijden).
Wat is jouw bron dat vrouwen in H&G samenlevingen meerdere mannen hadden?
want?...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:42 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik keerde het perspectief alleen even om, om aan te tonen dat het niet zo is dat de vrouw gebruikt wordt als lustobject zonder dat daar een wederkerigheid in zit, dwz dat de vrouw de man evenzeer als lustobject gebruikt. Jij trekt vanuit een wederzijds gebruiken de conclusie dat mensen die dat doen zich niet goed kunnen verplaatsen in de ander. Je beargumenteert dat vervolgens met:quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:26 schreef conso888 het volgende:
[..]
Kijk, dit is ook een reden waarom het eigenlijk niet goed klikt met mensen die zulke seks hebben, die bekijken altijd alles vanuit zichzelf en hebben het zeer moeilijk om eens te plaats in te nemen van iemand anders.
Jouw ervaring is natuurlijk wel een argument, maar bijvoorbeeld mijn persoonlijke ervaring is anders. Verder: d ander gebruiken voor je lusten in het besef dat dat een wederzijdse situatie is, dwz de ander gebruikt jou ook voor zijn/haar lusten, hoeft helemaal niet egoïstisch te zijn. Het is pas egoïstisch als de ander jou niet gebruikt voor haar/zijn lusten maar meer wil en jij daar misbruik van maakt om je eigen behoefte te bevredigen. Dat doet lang niet iedereen die niet vies is van een ONS hier en daar. Ik doe het iig niet, bijvoorbeeld. Tot slot je laatste punt: mensen die rondneuken krijgen minstens net zo hard de wind van voren van mensen die dat niks vinden. Sterker nog, persoonlijk denk ik dat de mensen die rondneuken eerder bezig (gedwongen) zijn hun standpunt te verdedigen dan dat van de ander aan te vallen. Ik heb niemand die rondneukt horen zeggen dat niet rondneuken slecht is; het enige wat hier gedaan wordt is de veroordeling van rondneuken door mensen die dat niet doen bestrijden.quote:En dat is pure ervaring die ik heb. Die hebben een groot ego gehalte, vinden het geen probleem om een ander te gebruiken voor hun lusten. Te grote egoïstische trekken voor mij.
Een waarde oordeel? Absoluut, maar ook gebaseerd op ervaring. Zie maar eens hoe mensen, die seks en liefde aan elkaar koppelen, veel wind langs voor krijgen en toch overtuigd moeten worden door de mensen die liggen rond te neuken.
Geen relatiemateriaal is niet noodzakelijk een kwestie van 'niet goed genoeg'. Het is veelal simpel een kwestie van: niet voldoende match. En het kan ook voortkomen uit 'op dit moment geen behoefte hebben aan een relatie'. Daar hoeft geen negatief waardeoordeel jegens de ander aan vast te zitten. Maar los daarvan: nee, als je beiden elkaar voor lust gebruikt zie ik daar geen probleem in. Hoeft niet iedereen prettig te vinden, maar ik zie er ook niets moreel verkeerds aan.quote:Nu, als ge ligt te scharrelen of te ONS-en, geeft ge uzelf als lustobject en hebt ge er geen probleem mee dat die andere u gebruik daarvoor en u niet goed genoeg vindt voor relatiemateriaal, evenzeer als dat ge dat omgekeerd doet. Maar dat is voor mij eigenlijk even erg!
Ho wacht, waar haal je het vandaan dat iemand die af en toe voor de lust rondneukt dat doet om zich begeerd te voelen? Ik doe dat omdat ik iemand ánders begeer en omdat seks lekker is. Niet om een of andere behoefte tot begeerd zijn te vervullen. En tot slot: hoezo kan ik me met losbandige seks niet begeerd voelen? Oppervlakkig begeerte is het, maar wel begeerte.quote:Daarbij komt nog, als ge dan zo seks hebt omdat ge u begeerd wilt voelen, dat je eigenlijk wel simpel bent in mijn ogen omdat ge niet snapt dat ge met zulke seks u nooit echt begeerd kunt voelen.
En nu trek je je aannames nog verder door: ik zou rondneuken om mijn gevoel van begeerte, tijdelijk bevredigd door hormonen, in stand te houden? Nee, nee, nee. Zoals ik al zei: ik heb geen seks en heb nog nooit seks gehad met iemand met als reden dat ik me begeerd wil voelen. Ten tweede: ik neuk dus ook niet verder om me begeerd te blijven voelen, ik heb soms wel eens seks zonder strings attatched vanwege het simpele feit dat ik op dat moment zin heb in seks en met iemand ben die ik leuk/aantrekkelijk vind en waar ik dat graag mee zou willen. Niets meer en niets minder.quote:De hormonen zorgen kortstondig voor een opvulling hiervan, maar na een paar uur zijn die hormonen uitgewerkt! En dan maar verder neuken om dit in orde te houden, sorry, dat is sletterig en ik denk dat veel jonge mensen dat doen.
Waarom vertel jij je vriendin eerlijk hoeveel bedpartners je hebt gehad? Als ze dit zo'n probleem vindt, dan lieg je er toch gewoon over?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:47 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Ter informatie, zijn er toevallig ook nog vrouwen die het ronduit smerig vinden als je er tien hebt gehad voor haar. Mijn vriendin vindt het al jammer dat ik voor haar 2 bedpartners (3 als je orale seks meetelt) heb gehad. Ze kan hier niets aan veranderen en ze accepteert het. Wel had ze erg getwijfeld over een relatie met mij als ik er bijv 5 of meer had gehad voor haar.
Het zijn dus niet alleen mannen die geen 'afgelikte boterham willen' maar ook vrouwen.
Omdat zij mij bepaalde geheimen heeft verteld die ze nooit aan iemand anders heeft verteld, en terug verwachtte dat ik ook dingen zou opbiechten.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:53 schreef Copthorne het volgende:
Waarom vertel jij je vriendin eerlijk hoeveel bedpartners je hebt gehad? Als ze dit zo'n probleem vindt, dan lieg je er toch gewoon over?
Ik zou het ook eerlijk vertellen. Sterker nog, het meisje waar ik de afgelopen weken mee gedate heb weet ook precies wat mijn verleden qua bedpartners is (3 vrouwen) en ik weet het van haar (2 mannen) ook. Ik zie eerlijk gezegd ook geen reden om over zoiets te liegen, of je moet iets van 40 of meer partners gehad hebben.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:53 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Waarom vertel jij je vriendin eerlijk hoeveel bedpartners je hebt gehad? Als ze dit zo'n probleem vindt, dan lieg je er toch gewoon over?
Ik zou er nooit over liegen, of het er nou 4 of 40 zijn. Als iemand niet met mijn seksverleden om kan gaan of het als afknapper beschouwt, dan is het niet de geschikte persoon voor mij.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:38 schreef yats het volgende:
[..]
Ik zou het ook eerlijk vertellen. Sterker nog, het meisje waar ik de afgelopen weken mee gedate heb weet ook precies wat mijn verleden qua bedpartners is (3 vrouwen) en ik weet het van haar (2 mannen) ook. Ik zie eerlijk gezegd ook geen reden om over zoiets te liegen, of je moet iets van 40 of meer partners gehad hebben.
Ik ben daar altijd heel eerlijk in. Ik denk niet dat ik een relatie zou kunnen hebben met iemand die meer dan 15 sekspartners gehad heeft. Al kan het natuurlijk altijd zijn dat ik helemaal hoteldebotel op iemand word die dat heeft en dan valt niets uit te sluiten. Andersom heb ik overigens ook weleens gehad dat een vrouw op mijn afknapte omdat ik 'slechts' 3 bedpartners gehad heb.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:51 schreef Musil het volgende:
[..]
Ik zou er nooit over liegen, of het er nou 4 of 40 zijn. Als iemand niet met mijn seksverleden om kan gaan of het als afknapper beschouwt, dan is het niet de geschikte persoon voor mij.
Mmm. Ik zou eigenlijk nooit afknappen op aantal bedpartners, of het er nu 0 of 100 zijn. Maar als dat voor de ander wel een probleem is (waar ik me dus weinig bij kan voorstellen, maargoed), dan kunnen we het maar beter meteen weten.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:59 schreef yats het volgende:
[..]
Ik ben daar altijd heel eerlijk in. Ik denk niet dat ik een relatie zou kunnen hebben met iemand die meer dan 15 sekspartners gehad heeft. Al kan het natuurlijk altijd zijn dat ik helemaal hoteldebotel op iemand word die dat heeft en dan valt niets uit te sluiten. Andersom heb ik overigens ook weleens gehad dat een vrouw op mijn afknapte omdat ik 'slechts' 3 bedpartners gehad heb.
Voor mij is dat dus ook een reden om er gewoon heel eerlijk en open in te zijn. Ik hou er niet van om ergens veel tijd in te steken terwijl je eigenlijk al snel vooraf weet dat iets 'kansloos' is. Ik ben sowieso eigenlijk altijd vrij eerlijk op het moment dat ik iemand ontmoet of met iemand ga daten. Als mij ernaar gevraagd word geef ik dus een eerlijk antwoord. En als dat dan niet het gewenste antwoord is, jammer dan. En ja, zoals ik zei, dat is me een aantal keer gebeurt. Blijkbaar denken vrouwen dat iemand met weinig bedpartners een slechte minnaar is ofzo? Dat dit aantal zo laag is juist omdat het lange relaties betrof word dan blijkbaar vergeten...quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:03 schreef Musil het volgende:
[..]
Mmm. Ik zou eigenlijk nooit afknappen op aantal bedpartners, of het er nu 0 of 100 zijn. Maar als dat voor de ander wel een probleem is (waar ik me dus weinig bij kan voorstellen, maargoed), dan kunnen we het maar beter meteen weten.
Overigens heb ik nog nooit gehoord van een man of vrouw dat hij/zij afknapte op mijn aantal bedpartners. Al zijn er natuurlijk ook mensen geweest waarbij het doodliep zonder dat ik ooit heb geweten waarom, dus wie weet heeft het ooit een rol gespeeld.
Pfff, wordt moeilijk dus. Ik heb nergens gezegd dat de man niet evenzeer gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:01 schreef Musil het volgende:
Ik keerde het perspectief alleen even om, om aan te tonen dat het niet zo is dat de vrouw gebruikt wordt als lustobject zonder dat daar een wederkerigheid in zit, dwz dat de vrouw de man evenzeer als lustobject gebruikt. Jij trekt vanuit een wederzijds gebruiken de conclusie dat mensen die dat doen zich niet goed kunnen verplaatsen in de ander. Je beargumenteert dat vervolgens met:
Als je andere mensen gebruikt voor eigen lusten, moet je egoïstische trekken hebben, want anders doe je dat niet. Dan masturbeer je je maar.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:01 schreef Musil het volgende:
Jouw ervaring is natuurlijk wel een argument, maar bijvoorbeeld mijn persoonlijke ervaring is anders. Verder: de ander gebruiken voor
je lusten in het besef dat dat een wederzijdse situatie is, dwz de ander gebruikt jou ook voor zijn/haar lusten, hoeft helemaal niet egoïstisch
te zijn.
Waar jij het dan over hebt, is eerder misbruik.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:01 schreef Musil het volgende:
Het is pas egoïstisch als de ander jou niet gebruikt voor haar/zijn lusten maar meer wil en jij daar misbruik van maakt om je eigen behoefte te bevredigen.
Wel, je moet eens gans dit topic (of andere over sekspartners, verleden, ...) terug doornemen en er eens op letten. Veel van de mensen die niet zo rondneuken, komen af met een gevoel die ze hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:01 schreef Musil het volgende:
Tot slot je laatste punt: mensen die rondneuken krijgen minstens net zo hard de wind van voren van mensen die dat niks vinden. Sterker nog, persoonlijk
denk ik dat de mensen die rondneuken eerder bezig (gedwongen) zijn hun standpunt te verdedigen dan dat van de ander aan te vallen. Ik heb niemand
die rondneukt horen zeggen dat niet rondneuken slecht is; het enige wat hier gedaan wordt is de veroordeling van rondneuken door mensen die dat niet doen bestrijden.
Wel, ik heb daar een andere kijk op. Als iemand geen zin heeft in mij om een relatie mee te starten, is die zeker niet goed genoeg om seks mee te hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:01 schreef Musil het volgende:
Geen relatiemateriaal is niet noodzakelijk een kwestie van 'niet goed genoeg'. Het is veelal simpel een kwestie van: niet voldoende match.
Wel, zie nog eens naar die quote die je genomen hebt, er staat daar een woordje in dat cruciaal is voor wat ik wou zeggen, nl ALS.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:01 schreef Musil het volgende:
Ho wacht, waar haal je het vandaan dat iemand die af en toe voor de lust rondneukt dat doet om zich begeerd te voelen?
Ik doe dat omdat ik iemand ánders begeer en omdat seks lekker is. Niet om een of andere behoefte tot begeerd zijn te vervullen.
En tot slot: hoezo kan ik me met losbandige seks niet begeerd voelen? Oppervlakkig begeerte is het, maar wel begeerte.
Heb ik ooit gezegd dat jij dat doet???quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:01 schreef Musil het volgende:
En nu trek je je aannames nog verder door: ik zou rondneuken om mijn gevoel van begeerte, tijdelijk bevredigd door hormonen, in stand te houden? Nee, nee, nee. Zoals ik al zei: ik heb geen seks en heb nog nooit seks gehad met iemand met als reden dat ik me begeerd wil voelen. Ten tweede: ik neuk dus ook niet verder om me begeerd te blijven voelen, ik heb soms wel eens seks zonder strings attatched vanwege het simpele feit dat ik op dat moment zin heb in seks en met iemand ben die ik leuk/aantrekkelijk vind en waar ik dat graag mee zou willen. Niets meer en niets minder.
Ja man, ik heb al medelijden met uw toekomstigequote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:53 schreef Copthorne het volgende:
Voila, dat bedoel ik eigenlijk ook. Waarom niet gewoon voor uitkomen?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:51 schreef Musil het volgende:
Ik zou er nooit over liegen, of het er nou 4 of 40 zijn. Als iemand niet met mijn seksverleden om kan gaan of het als afknapper beschouwt, dan is het niet de geschikte persoon voor mij.
Ik denk dat dat meestal gebeurd door mensen die eigenlijk het ook willen doen, maar niet durven of er niet voor willen uitkomen dat ze het ook willen doen. Heb trouwens de indruk dat het meestal vrouwen zijn die het woord 'slet' in de mond nemen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:41 schreef RonnieGardocki het volgende:
Een meisje bestempelen als 'slet' gebeurt natuurlijk ook vaker door personen die seks zien als iets dat je alleen hoort te doen met iemand waar je van houdt (Wat ook mijn mening is). Mensen die opener zijn, zullen dit minder snel vinden over een vrouw/meisje.
Kom nog eens terug als je volwassen bent en kunt lezen...quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:03 schreef fathank het volgende:
Wat een treurige aseksueel ben je als je niet gewoon kunt begrijpen dat er mensen zijn die iemand in de kroeg oppikken om ff een potje te neuken en de volgende dag weer op te donderen.
Ik heb niks gelezen, ik wil gewoon mn standpunt even duidelijk gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:04 schreef conso888 het volgende:
[..]
Kom nog eens terug als je volwassen bent en kunt lezen...
@Musil: snap je nu wat ik bedoel?
Begin met dit en ge gaat u niet aangesproken voelen zou ik zeggen.quote:
Laat ons dat dan ook in twee richtingen doen!quote:
Van mij heb je geen last, ben te druk met neuken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:10 schreef conso888 het volgende:
[..]
Begin met dit en ge gaat u niet aangesproken voelen zou ik zeggen.
[..]
Laat ons dat dan ook in twee richtingen doen!
Mij interesseert het genen zak wat gij doet. Als gij u daar goed bij voelt, doe het dan!
Wat voor vrouwen trappen er in jouw 'trucs' of 'praatjes' als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Van mij heb je geen last, ben te druk met neuken.
Geen trucs of praatjes.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:33 schreef yats het volgende:
[..]
Wat voor vrouwen trappen er in jouw 'trucs' of 'praatjes' als ik vragen mag?
Dan is mijn vervolgvraag, hoe versier jij iemand? Blijkbaar ben je er goed in.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen trucs of praatjes.
Maar van alles. Van kapster tot PhD, ik heb het allemaal gehad.
Lol!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:23 schreef fathank het volgende:
Van mij heb je geen last, ben te druk met neuken.
Oogcontact maken, babbeltje maken. Niet te lang blijven hangen. Oogcontact houden, dansen. Lichamelijk contact? Zoenen. En tegen een uur of 3 jas pakken en zeggen 'kom we gaan'.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:42 schreef yats het volgende:
[..]
Dan is mijn vervolgvraag, hoe versier jij iemand? Blijkbaar ben je er goed in.
Telefoon in de hand. Kan k ook filmpjes en foto's maken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:46 schreef conso888 het volgende:
[..]
Lol!
Met de laptop op de rug tijdens het doen op zijn hondjes?
Verdikke, heb ik nog niet aan gedacht, ga het ook eens proberenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:47 schreef fathank het volgende:
Telefoon in de hand. Kan k ook filmpjes en foto's maken.
Blijkbaar wel, mij lukt t niet om aan het einde van de avond iemand mee te nemen. .quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Oogcontact maken, babbeltje maken. Niet te lang blijven hangen. Oogcontact houden, dansen. Lichamelijk contact? Zoenen. En tegen een uur of 3 jas pakken en zeggen 'kom we gaan'.
Zo gaat het in een notendop, het is geen hogere wiskunde.
Waarom zou iemand aseksueel zijn als de persoon in kwestie dat niet begrijpt? Persoonlijk begrijp ik het ook niet (alhoewel ik wel gewoon respect heb voor de meningen/waarden van anderen). Sommigen willen gewoon alleen seks in een (serieuze) relatie of scharrel, en niet met zomaar iemand uit de kroeg.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:03 schreef fathank het volgende:
Wat een treurige aseksueel ben je als je niet gewoon kunt begrijpen dat er mensen zijn die iemand in de kroeg oppikken om ff een potje te neuken en de volgende dag weer op te donderen.
Lef tonen, initiatief nemen en geen ruimte voor twijfel laten. En zorgen dat ze niet eerst weer met dr vriendinnetjes kan overleggen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:49 schreef yats het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, mij lukt t niet om aan het einde van de avond iemand mee te nemen. .
Je moet niet alles 100% letterlijk nemen. Leer tussen de regels door te lezen en de boodschap eruit te vissen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:54 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Waarom zou iemand aseksueel zijn als de persoon in kwestie dat niet begrijpt? Persoonlijk begrijp ik het ook niet (alhoewel ik wel gewoon respect heb voor de meningen/waarden van anderen). Sommigen willen gewoon alleen seks in een (serieuze) relatie of scharrel, en niet met zomaar iemand uit de kroeg.
Cockblockers altijdquote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Lef tonen, initiatief nemen en geen ruimte voor twijfel laten. En zorgen dat ze niet eerst weer met dr vriendinnetjes kan overleggen.
Snap wat je bedoelt, vond het alleen een vreemde vergelijking, ondanks dat het niet letterlijk genomen moest wordenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Je moet niet alles 100% letterlijk nemen. Leer tussen de regels door te lezen en de boodschap eruit te vissen.
Je moet het zo zien. Als je een cadeautje voor je vriendin hebt pak je het ook leuk in ipv dat je binnenkomt en dr cadeau naar dr toe gooit 'hier alsjeblieft ' en vervolgens naar de koelkast loopt om een literpak melk weg te tikken en daarna een boer laat waar je u tegen zegt.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:06 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt, vond het alleen een vreemde vergelijking, ondanks dat het niet letterlijk genomen moest worden
Nee, want ze neemt hem mee naar huis. Ze pijpt hem niet op een verlaten busstation omdat het "zo koud" is...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:31 schreef Copthorne het volgende:
Gr,
Copthorne.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:11 schreef jaha het volgende:
[..]
Nee, want ze neemt hem mee naar huis. Ze pijpt hem niet op een verlaten busstation omdat het "zo koud" is...
Ik heb echt een belabberde wingman. Zelf ben ik daar juist heel goed in.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:06 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Cockblockers altijd![]()
Oja daar zijn wingmannen voor, die leiden die zure muts af.
Probeer anders een reguliere date te fixen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:49 schreef yats het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, mij lukt t niet om aan het einde van de avond iemand mee te nemen. .
quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Schaatsen en aansluitend voor dr koken. Zorgen dat je alles al voorbereidt hebt zodat je thuis rustig een fles wijn open kan trekken, eten in de oven schuiven en na 't eten lekker rotzooien als de fles wijn leeg is.
Maak een goeie lasanga met verse ingrediënten. Hoef je em alleen nog maar in de oven te schuiven als je thuis komt. Succes gegarandeerd.
Dat kost me ook moeite zat. Ik ben een held in 'kansen missen' of 'domme fouten maken'. Recent vier dates gehad met dezelfde vrouw en hoewel we nog veel appen, de klik er op zich is en we ook uitgebreid gezoend hebben heb ik toch het idee dat het daar helaas bij gaat blijven.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Probeer anders een reguliere date te fixen.
[..]
Tjah met die gedachte kun je er ook niks van maken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:25 schreef yats het volgende:
[..]
Dat kost me ook moeite zat. Ik ben een held in 'kansen missen' of 'domme fouten maken'. Recent vier dates gehad met dezelfde vrouw en hoewel we nog veel appen, de klik er op zich is en we ook uitgebreid gezoend hebben heb ik toch het idee dat het daar helaas bij gaat blijven.
Eerlijkheid is een goede eigenschapquote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:25 schreef yats het volgende:
[..]
Voor mij is dat dus ook een reden om er gewoon heel eerlijk en open in te zijn. Ik hou er niet van om ergens veel tijd in te steken terwijl je eigenlijk al snel vooraf weet dat iets 'kansloos' is. Ik ben sowieso eigenlijk altijd vrij eerlijk op het moment dat ik iemand ontmoet of met iemand ga daten. Als mij ernaar gevraagd word geef ik dus een eerlijk antwoord. En als dat dan niet het gewenste antwoord is, jammer dan. En ja, zoals ik zei, dat is me een aantal keer gebeurt. Blijkbaar denken vrouwen dat iemand met weinig bedpartners een slechte minnaar is ofzo? Dat dit aantal zo laag is juist omdat het lange relaties betrof word dan blijkbaar vergeten...
Als je zelf het initiatief niet neemt zal ze dr broekje inderdaad niet uittrekken. Zoals hierboven gepost ga overdag wat doen, bereidt diner voor neem dr mee naar huis voor t eten. Samen eten, flesje wijn erbij. Steek een paar kaarsen aan. Als je dan aan t zoenen raakt is het nog maar een kleine stap om dr kleren uit te trekken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:25 schreef yats het volgende:
[..]
Dat kost me ook moeite zat. Ik ben een held in 'kansen missen' of 'domme fouten maken'. Recent vier dates gehad met dezelfde vrouw en hoewel we nog veel appen, de klik er op zich is en we ook uitgebreid gezoend hebben heb ik toch het idee dat het daar helaas bij gaat blijven.
Zo is het bij mijn laatste ex gegaan. Die is daarna nooit meer weg gegaan. Maar wat ik het laatste jaar ook probeer, het lijkt niet (meer) te werken. De enige vrouwen die zich zo ongeveer aanbieden zijn nu net de types die ik direct afwijs (lees rammelende eierstokken). Daar ben ik met mijn 28 jaar nog te jong voor.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je zelf het initiatief niet neemt zal ze dr broekje inderdaad niet uittrekken. Zoals hierboven gepost ga overdag wat doen, bereidt diner voor neem dr mee naar huis voor t eten. Samen eten, flesje wijn erbij. Steek een paar kaarsen aan. Als je dan aan t zoenen raakt is het nog maar een kleine stap om dr kleren uit te trekken.
Simpeler kan ik het niet maken, de uitvoering zul je toch echt zelf moeten doen.
Maak gewoon eens een proefritje met zo'n rammelende eierstok, wel veilig natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:18 schreef yats het volgende:
[..]
Zo is het bij mijn laatste ex gegaan. Die is daarna nooit meer weg gegaan. Maar wat ik het laatste jaar ook probeer, het lijkt niet (meer) te werken. De enige vrouwen die zich zo ongeveer aanbieden zijn nu net de types die ik direct afwijs (lees rammelende eierstokken). Daar ben ik met mijn 28 jaar nog te jong voor.
Daarom ben ik dus ontzettend blij dat ik niets met welk geloof dan ook heb. Ik vind het nogal beklemmend als een boek/guro of weet ik veel wie voor mij gaat bepalen wat 'goed' en wat 'slecht' is. Het enige waar ik in geloof is in het heden en dat je zelf invloed hebt op jouw leven. Ik denk ook niet in termen als 'goed' en 'fout' bepaald door anderen, dat bepaal ik voor mezelf wel. Dat dit over het algemeen overeen komt met elkaar is iets anders.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:08 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Eerlijkheid is een goede eigenschapDat je altijd vanaf het begin eerlijk bent geweest, vind ik echt goed. Sommige mensen liegen veel bij elkaar en ontnemen anderen het recht tot beeldvorming en besluit =/
Hoe dan ook, jij vind dat 3 bedpartners weinig is. Mijn vriendinnen en ik vinden dat al te veelEn in de ogen van gelovigen mag je geeneens seks hebben voor het huwelijk
Mwah, ik val meer op vrouwen tussen de 23 en de 28. Maar misschien heb je gelijk en moet ik ophouden mezelf grenzen op te leggen of aan mezelf te twijfelen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Maak gewoon eens een proefritje met zo'n rammelende eierstok, wel veilig natuurlijk.
Dan kom je weer wat meer in de mood, lekker voor t zekfvertrouwen.
Ok. In je tekst was niet duidelijk waar je conclusie vandaan kwam, het leek alsof de redenering was gebruiken als lustobject -> niet kunnen verplaatsen in ander; en aangezien je mbt de vrouw alleen 'zich laten gebruiken als lustobject' noemde wilde ik even de wederkerigheid van dat principe benadrukken (te vaak wordt gedaan alsof de vrouw zielig gebruikt wordt en de man de gebruiker is, terwijl dat toch echt 2 kanten opwerkt). Maar helder nu.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:55 schreef conso888 het volgende:
[..]
Pfff, wordt moeilijk dus. Ik heb nergens gezegd dat de man niet evenzeer gebruikt wordt.
Maar hoe je het ook draait of keert, elke persoon geeft zichzelf als lustobject en wordt daarvoor gebruikt.
En ik trek NIET, vanuit een wederzijds gebruiken, de conclusie dat die mensen zich niet kunnen plaatsen in een ander, maar wel vanuit wat hier dan gezegd wordt door die mensen!
Mm, hier ben ik het dus niet mee eens. Waarom is dat egoïstisch? Je stelt je eigen lusten niet hoger dan de ander, maar gelijk aan. Jij hebt zin in die ander, die ander heeft zin in jou. Kortom, je hebt zin in elkaar. De ander wordt blij van jou, jij van de ander. Wat is daar mis mee? (niet dat iedereen dit zèlf hoeft te willen, maar we hebben het nu over 2 mensen die hier wel plezier aan hebben, en ik vind daar objectief gezien niets verkeerd aan).quote:Als je andere mensen gebruikt voor eigen lusten, moet je egoïstische trekken hebben, want anders doe je dat niet. Dan masturbeer je je maar.
Je stelt je eigen lusten hoger dan die persoon. Natuurlijk, als het wederzijds is, heb je snel wel zoiets van, ok, hij/zij doet het ook, dus waarom niet?
Kan je dat makkelijk relativeren. Maar in essentie gebruik je die ander vanuit je eigen lust.
Ja. Daar ben ik het mee eens. En misbruik is wel een negatief iets.quote:Waar jij het dan over hebt, is eerder misbruik.
Ja, klopt, er zijn mensen die dat roepen hier, net zoals er mensen zijn die niets moeten weten van rondneuken die veroordelende opmerkingen maken over mensen die dat wel doen. Maar ik heb ook genoeg mensen gezien - zowel mensen die niet willen rondneuken als mensen die dat wel willen - die zeggen: he, ik doe het zo, wat de rest doet moet de rest weten. Veroordeel alleen mijn keuzes niet want objectief gezien is er niets mis mee, we kijken er alleen anders tegenaan. Kortom, ik denk dat beide 'kampen' soms onterecht en soms fair reageren.quote:Wel, je moet eens gans dit topic (of andere over sekspartners, verleden, ...) terug doornemen en er eens op letten. Veel van de mensen die niet zo rondneuken, komen af met een gevoel die ze hebben.
Daarbij zeggen ze expliciet dat, als anderen wel zo rondneuken, dat ze dat maar moeten doen, maar dat die niet gezien worden als relatiemateriaal. Dat is hun standpunt.
Maar wat krijg je dan die reactie van: ge zijt een onzeker zeikwijf, zit niet zo te huilen, ... Allemaal zeer volwassen reacties natuurlijk. Dus hier komt dan ook mijn standpunt van.
Vraag me dan ook af van al die mensen die hier komen roepen van "onzekerheid", eigenlijk niet meer over zichzelf spreken...
Je bent zeker niet de enige die met iemand die hij/zij niet als relatiemateriaal ziet ook geen seks wil hebben en daar is ook niks mis mee; ik beleef dat anders maar ook daar is niks mis mee lijkt me. Maar wat je hier wel doet is impliciet mensen die dat wel doen negatief wegzetten door je opmerking 'ik voel mij als mens toch een pak meer dan alleen maar lustobject', waarmee je insinueert dat mensen die wel seks hebben met iemand die ze niet als relatiemateriaal zien zich niet meer voelen dan alleen lustobject en dat dat een negatieve eigenschap is. Ik voel mij bijvoorbeeld zeker meer dan lustobject; en als ik seks heb met iemand puur om de lust voel ik mij ook niet ineens slechts een lustobject. Dat ik op dat moment bezig ben met 1 facet van mijn complete zijn betekent niet dat de rest ineens vergeten is of niet meer bestaat. Als ik met iemand een vriendschappelijk gesprek heb voel ik mij ook niet ineens alleen maar 'vriend van'.quote:Wel, ik heb daar een andere kijk op. Als iemand geen zin heeft in mij om een relatie mee te starten, is die zeker niet goed genoeg om seks mee te hebben.
Ik voel mij als mens toch een pak meer dan alleen maar een lustobject. En een vrouw die dat wel doet, is voor mij dan geen relatiemateriaal.
Jammergenoeg heb ik daar niet zelf voor kunnen kiezen natuurlijk.
Daar ben ik het ten dele wel mee eens ja. En ik denk ook niet dat oppervlakkige seks je zekerder gaat maken of je geliefder doet voelen. En ja, er zijn idd mensen die dit doen. Lijkt mij een foute motivatie voor rondneuken. Seks voor enkel de seks doen omdat je het leuk vindt, omdat je het lekker vindt, daar is wmbt niets mee mis; seks om jezelf beter te voelen of vanuit complexen lijkt me niet zo handig.quote:Wel, zie nog eens naar die quote die je genomen hebt, er staat daar een woordje in dat cruciaal is voor wat ik wou zeggen, nl ALS.
Als je seks hebt om u begeerd te voelen, om uw onzekerheid aan te pakken, geliefd te voelen, tja, dan vind ik die persoon wel simpel, of zoals je zelf zegt, oppervlakkig.
Nee, nee! Dat heb je niet gezegd en ik voelde me ook niet persoonlijk aangevallen. Ik gebruikte (en gebruik hierboven weer) 'ik' enkel omdat ikzelf een voorbeeld ben van iemand die wel eens vrij rondneukt en daar plezier uit haalt, dus ter illustratie. Als voorbeeld.quote:Heb ik ooit gezegd dat jij dat doet???
Waar heb je dat gelezen? Je moet je niet aangevallen voelen, was zeker niet mijn bedoeling om u rechtstreeks aan te spreken.
Ik had het meer over mensen in het algemeen.
En hier zijn we het volledig met elkaar eens. Los van dat je inderdaad beter eerlijk kan zijn, omdat je er dan ook achter komt of je wel matcht, vind ik het sowieso raar als je er niet voor uit zou komen: ik sta immers achter mijn keuzes en vind er niets verkeerd aan, dan heb ik er dus ook geen probleem mee daarvoor uit te komen.quote:Voila, dat bedoel ik eigenlijk ook. Waarom niet gewoon voor uitkomen?
Als dat een afknapper is voor die andere, dan is het zo en pas je gewoon niet bij elkaar, maar op die manier geef je die andere wel de keuze en neem je niet keuze af van de andere.
Dit laatste vind ik heel goed. Personen die krampachtig 'geheimen' verborgen houden in het begin van de relatie - die in werkelijkheid ervoor zouden zorgen dat de relatie anders nooit voort zou zetten - snijden zichzelf later in de vinger. Ook is het een teken dat ze twijfelen over hun eigen doen en laten, en blijkbaar niet volledig achter hun keuze staan. Anderen (dus ook dates/partners) moeten je nemen zoals je bent. Zo niet, dan is een match niet mogelijk.quote:Op zondag 9 februari 2014 14:52 schreef Musil het volgende:
En hier zijn we het volledig met elkaar eens. Los van dat je inderdaad beter eerlijk kan zijn, omdat je er dan ook achter komt of je wel matcht, vind ik het sowieso raar als je er niet voor uit zou komen: ik sta immers achter mijn keuzes en vind er niets verkeerd aan, dan heb ik er dus ook geen probleem mee daarvoor uit te komen.
Mee eensquote:Op zondag 9 februari 2014 15:04 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Dit laatste vind ik heel goed. Personen die krampachtig 'geheimen' verborgen houden in het begin van de relatie - die in werkelijkheid ervoor zouden zorgen dat de relatie anders nooit voort zou zetten - snijden zichzelf later in de vinger. Ook is het een teken dat ze twijfelen over hun eigen doen en laten, en blijkbaar niet volledig achter hun keuze staan. Anderen (dus ook dates/partners) moeten je nemen zoals je bent. Zo niet, dan is een match niet mogelijk.
Klopt, en daarom komen veel koppels soms in problemen, vooral door de vetgedrukte woorden in je quote. Ik begrijp dat ze het niet meteen vertellen, maar ik zou wel balen als bijvoorbeeld een date mij dat na een tijd zou vertellen (op de fetisj na, hangt ervan af hoe ik daar tegenover sta natuurlijk). Moeilijke kwestie dus, vooral als ie de desbetreffende persoon echt leuk vindt.quote:Op zondag 9 februari 2014 15:05 schreef Musil het volgende:
Mee eens Al moet ik zeggen dat ik soms wel kan begrijpen dat mensen het moeilijk vinden over dingen eerlijk te zijn aan het begin, ondanks dat ze er wel achter staan. Zeker als je elkaar nog niet zo lang kent dan kan iets dat minder algemeen geaccepteerd isal snel verkeerd vallen (als je elkaar wat beter kent dan kan iemand het in een bredere context plaatsen van wie jij bent en ontstaan minder snel vooroordelen). Betekent niet dat ik het handig vind, eerlijk zijn is beter, maar ik kan het in bepaalde gevallen wel begrijpen. Ik noem maar wat, vertellen dat je niet zo houdt van seks of juist dat je minder monogaam aangelegd bent, of een bepaalde fetisj hebt; je komt er niet onderuit dat op een zeker punt te vertellen maar dat je het lastig vindt om dat meteen te doen snap ik wel.
Je bent beschermer van je eigen eer. Als vrouwen dat nog belangrijk zouden vinden (een man met eer) dan zouden mannen ook niet meer met een druiper achter iedere kut aanwandelen. Mannen vinden dat over het algemeen nog wel belangrijk bij een vrouw. Vandaar de dubbele standaard.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:25 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Waarom is de jongen in dit geval geen slet?, hij gaat net zo goed mee met haar...
iets met double standards en zo...
Taalkundig is het op zich niet veel anders dan del neem ik aan. Het zal etymologisch zoiets betekenen als een langwerpig slijtspoor. Als je een vrouw vernoemt naar haar geslachtsdeel en het gebruik daarvan dan is dat wat anders dan iemand een verleidster noemen, of een vamp, of een nymfomane waarbij je het meer over de hele persoon hebt. Het getuigt van het beschouwen als niet eens lustobject, maar meer een gebruiksvoorwerp. Ik zie niet in hoe je daar iets positiefs of neutraals van zou kunnen maken. Maar dat heeft dan natuurlijk ook weer te maken met hoe ik tegen vrouwen aankijk, ik vind, strikt persoonlijk, dat ze zich niet zouden moeten laten gebruiken.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:01 schreef Musil het volgende:
[..]
Hier ga je toch aan het een en ander voorbij. Als 'slet' enkel betekende "vrouw die met veel mannen het bed heeft gedeeld" dan zou ik er geen probleem mee hebben slet genoemd te worden, en vind ik zèlf geen negatieve term.
Het probleem is echter, ten eerste: de negatieve connotatie van het woord slet wordt niet door mij aan het woord toegevoegd, die kleeft er in het algemeen aan. Het is dus niet mijn oordeel over gedrag die de negatieve connotatie veroorzaakt, maar het algemene oordeel. En als het woord slet niets meer betekent dan 'vrouw die met veel mannen seks heeft gehad' dan vind ik dat algemene oordeel dus onterecht en bestrijd ik dat.
Ten tweede, het woord slet betekent niet 'vrouw die met veel mannen seks heeft gehad'. Wat het wel betekent kun je tweeledig beschouwen: hoe wordt het gebruikt e hoe is de officiele definitie. Het probleem bij de use-meaning is dat het woord nogal breed gebruikt wordt en iedereen er weer net een andere definitie bij heeft. Het woordenboek zelf zegt: "losbandige, promiscue vrouw". Als we die definitie hanteren dan kom ik weer terug op mijn vorige punt: losbandigheid is wmbt niet per definitie negatief en dus vind ik het onterecht dat het woord slet als een negatief stempel wordt gebruikt.
Maargoed, dit wordt een taalkundig verhaal.
Iedereen moet het zelf weten, maar als een vrouw nooit seks heeft en daar ook nooit enig initiatief toe neemt dan mag ik dat een suffe trut noemen. Ja dat heeft een negatieve connotatie. Mag ik? Ik scheld geen vrouwen op straat daarvoor uit, maar ik mag iets vinden van bepaald gedrag lijkt me.quote:Essentie is dat ik het niet eens ben met een negatief stempel tov vrouwen mbt het slapen met redelijk veel personen, of dat nou is door ze slet te noemen of door een negatieve context te verbinden aan een neutraal gedefinieerd woord 'slet'.
Nee, het is zeer zeker niet jouw schuld dat ze gelogen heeft en dat dat steekt kan ik zeer goed begrijpen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:51 schreef conso888 het volgende:
[..]
Aja, het zou mijn schuld nog zijn dat ze gelogen heeft zeker?
En eigenlijk, ik heb mijn veroordeelde mening niet gegeven, ik heb gevraagd of ze zulke seks heeft gehad en daar heeft zij "nee" op geantwoord.
En ja, ik kijk porno.
Het is niet jouw idee van liefde en seks aan elkaar koppelen wat me stoort, het is jouw hele beeld en veroordeling naar mensen die dat anders doen die me stoort.quote:Als je het op de oppervlakkige manier kijkt naar de seks, naar de daad, is er niks veranderd. Maar naar gevoel is het gans wat anders. Die verbondenheid is er niet meer door het feit dat mijn vertrouwen geschonden is en, voor mij dan, dat het unieke eraf is. Ik kan me best voorstellen dat dat moeilijk te begrijpen is voor u aangezien jij in een open relatie zit en helemaal anders kijkt naar seks. Maar voor mij was het unieke toch een drive, net zoals zovelen eigenlijk. En ja, ze mocht gerust al ervaring gehad hebben, dat vind ik niet erg, het feit dat er nu gasten rondlopen die haar zo makkelijk gekregen hebben, zorgt bij mij voor een ander gevoel.
Meer nog, ik zou gerust naar een open relatie kunnen gaan, maar dat ziet zij, die mij zo heeft proberen te overtuigen dat ze seks en liefde kan scheiden, niet echt zitten.
[..]
Welk gehuil?
Dat is het altijd hé: de meeste die seks koppelen aan liefde, die liggen hier altijd te huilen of zijn onzeker mensen en blablabla. Alleen deze die seks hebben zoals jullie, dat zijn de beste. Waarom kunnen jullie dat niet gewoon eens aanvaarden en moet er altijd zo van die kinderachtige reacties komen. Laat toch iedereen gewoon zichzelf zijn?
Moest ik nu echt mijn gevoel op 1-2-3 kunnen veranderen, ik zou er geen second aan twijfelen. Maar zo simpel is het niet.
Dat is geen vooroordeel, dat is een oordeel na het lezen van al je schrijfsels. Jij die schrijft spijt te hebben dat je geen wilde periode hebt gehad, dat de relatie gerust open zou kunnen nu en al het andere. Je projecteert de frustratie die je jezelf hebt aangedaan nu op je vriendin.quote:Amaai, dat is dan ook geen vooroordeel zeker?
Jullie kunnen zo makkelijk dingen tegen de andere zeggen, zonder echt te beseffen dat je dat zelf allemaal doet. Dat vind ik wel Tjeempig
Vrouwen kunnen goed de schone schijn ophouden. Jong en onschuldig gezichtje en *ja maar ik ben maagd hoor" verlegen terugfluisteren en je kunt mannen opvegen. Dat je jokt, ach dat doet iedereen wel eensquote:Op zondag 9 februari 2014 20:23 schreef Kola het volgende:
[..]
Je bent beschermer van je eigen eer. Als vrouwen dat nog belangrijk zouden vinden (een man met eer) dan zouden mannen ook niet meer met een druiper achter iedere kut aanwandelen. Mannen vinden dat over het algemeen nog wel belangrijk bij een vrouw. Vandaar de dubbele standaard.
Who gives a shit? Die obsessie met de term slet... Wordt overigens voornamelijk gebruikt door gefrustreerde seksloze mensen die neerkijken op mensen die WEL genietbare seks hebben.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:31 schreef Copthorne het volgende:
Hoeveel lullen heeft jouw vriendinnetje gehad?quote:Op maandag 10 februari 2014 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Who gives a shit? Die obsessie met de term slet... Wordt overigens voornamelijk gebruikt door gefrustreerde seksloze mensen die neerkijken op mensen die WEL genietbare seks hebben.
Ik kijk er zelf niet op neer. Ik vind dat meisjes in een bepaalde leeftijdscategorie best avontuurlijk mogen zijn en dat een one night stand moet kunnen. Het wordt alleen wel zorgelijk als een chick met meer dan 40 verschillende gasten heeft liggen seksen.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Who gives a shit? Die obsessie met de term slet... Wordt overigens voornamelijk gebruikt door gefrustreerde seksloze mensen die neerkijken op mensen die WEL genietbare seks hebben.
Ge zou ook gewoon naar de disco kunnen gaan om u te amuseren héquote:Op maandag 10 februari 2014 08:42 schreef Copthorne het volgende:
Als alle meisjes maagd zouden blijven tot het huwelijk, dan zou ik ieder weekend voor niks in de disco staan haha.
Dat doe ik meestal, maar ik heb ook altijd oog voor een leuke meid.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:13 schreef conso888 het volgende:
[..]
Ge zou ook gewoon naar de disco kunnen gaan om u te amuseren hé![]()
En die gaan ook altijd mee? Ik heb ook oog zat, maar succes is nooit een garantie.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:16 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dat doe ik meestal, maar ik heb ook altijd oog voor een leuke meid.
Welnee, soms is de interesse wederzijds, maar lang niet altijd.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:49 schreef yats het volgende:
[..]
En die gaan ook altijd mee? Ik heb ook oog zat, maar succes is nooit een garantie.
Amuseren met vrouwen ja. Alsof je voor je lol in een of andere slechte tent met veel te dure drank en een slechte dj gaat stasnquote:Op maandag 10 februari 2014 13:13 schreef conso888 het volgende:
[..]
Ge zou ook gewoon naar de disco kunnen gaan om u te amuseren hé![]()
Of door gewoon mensen die alleen een monogame relatie willen en het niet begrijpen.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
Dus omdat zij een monogame relatie willen moeten ze een ander uitmaken voor slet? Tyf toch opquote:Op maandag 10 februari 2014 22:42 schreef RonnieGardocki het volgende:
[..]
Of door gewoon mensen die alleen een monogame relatie willen en het niet begrijpen.
Ik zeg niet dat ze dat moeten, ik geef alleen maar mogelijke een verklaring.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:58 schreef Cockwhale het volgende:
Dus omdat zij een monogame relatie willen moeten ze een ander uitmaken voor slet? Tyf toch op
Ge kiest toch zelf waar je naar toe gaat? Kies dan de juiste tent hé, is niks moeilijk aan.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:35 schreef fathank het volgende:
Amuseren met vrouwen ja. Alsof je voor je lol in een of andere slechte tent met veel te dure drank en een slechte dj gaat stasn
Meeste mensen gaan uit met de intentie om chicks te ontmoeten. Wat al eerder is gezegd: je gaat toch niet voor de lol op tijdstippen dat je al in bed zou moeten liggen in een overvolle club met rook en herrie of in rokerige kroegen (ja, in het voormalige Oostblok mag je binnen doorgaans nog roken) hangen?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:11 schreef conso888 het volgende:
[..]
Ge kiest toch zelf waar je naar toe gaat? Kies dan de juiste tent hé, is niks moeilijk aan.
Ja klopt. Naar slechte tenten om te scoren. Daar heb ik lol in. Voor goeie muziek pak ik wel festivals.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:11 schreef conso888 het volgende:
[..]
Ge kiest toch zelf waar je naar toe gaat? Kies dan de juiste tent hé, is niks moeilijk aan.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:34 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Meeste mensen gaan uit met de intentie om chicks te ontmoeten. Wat al eerder is gezegd: je gaat toch niet voor de lol op tijdstippen dat je al in bed zou moeten liggen in een overvolle club met rook en herrie of in rokerige kroegen (ja, in het voormalige Oostblok mag je binnen doorgaans nog roken) hangen?
Dat zijn de beta's die geen chicks durven aan te spreken. Die maken zichzelf wijs dat ze uitgaan om lol te hebben met vrienden. Maar om lol te hebben met vrienden hoef je zo'n tent helemaal niet in, dan kun je ook gewoon thuis pokeren en muziek pompen. Uitgaan doe je om andere mensen te ontmoeten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:22 schreef HostiMeister het volgende:
[..]Inderdaad, beetje zuipen, dansen, lol hebben; welke mafkees doet dat nou voor de lol.
En andere mensen ontmoeten staat meteen gelijk aan 'wijven scoren'?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:32 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dat zijn de beta's die geen chicks durven aan te spreken. Die maken zichzelf wijs dat ze uitgaan om lol te hebben met vrienden. Maar om lol te hebben met vrienden hoef je zo'n tent helemaal niet in, dan kun je ook gewoon thuis pokeren en muziek pompen. Uitgaan doe je om andere mensen te ontmoeten.
Mannelijke vrienden heb ik genoeg en een goed gesprek kun je ook met je grootmoeder houden, dus ja, ik heb wel een interesse in vrouwen als ik uitga.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:46 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En andere mensen ontmoeten staat meteen gelijk aan 'wijven scoren'?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:32 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dat zijn de beta's die geen chicks durven aan te spreken. Die maken zichzelf wijs dat ze uitgaan om lol te hebben met vrienden. Maar om lol te hebben met vrienden hoef je zo'n tent helemaal niet in, dan kun je ook gewoon thuis pokeren en muziek pompen. Uitgaan doe je om andere mensen te ontmoeten.
Dat lijkt me inderdaad ook de beste reden om uit te gaan. Al ga ik ook zeker om lol met vrienden te hebben.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:12 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Mannelijke vrienden heb ik genoeg en een goed gesprek kun je ook met je grootmoeder houden, dus ja, ik heb wel een interesse in vrouwen als ik uitga.
Die lui die alleen daarom uitgaan en zich zonder kaarten niet kunnen vermaken staan doorgaans de hele avond met priemende oogjes naar de dansvloer te staren, net zo lang moed te verzamelen tot ze te dronken zijn om in het kliekjesuur nog iets te regelen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:34 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Meeste mensen gaan uit met de intentie om chicks te ontmoeten. Wat al eerder is gezegd: je gaat toch niet voor de lol op tijdstippen dat je al in bed zou moeten liggen in een overvolle club met rook en herrie of in rokerige kroegen (ja, in het voormalige Oostblok mag je binnen doorgaans nog roken) hangen?
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:32 schreef Klokov het volgende:
Gr,
Klokov
Wat zijn dit nou weer voor kneuzenreacties? Het is toch geen 1950 in het rifgebergte meer?quote:
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:31 schreef Copthorne het volgende:
Dat telt ook voor de jongens vind ik, maar ja, ik ben dan ook een ouderwetse lul volgens sommige mensen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:32 schreef Klokov het volgende:
Kliekjesuurquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die lui die alleen daarom uitgaan en zich zonder kaarten niet kunnen vermaken staan doorgaans de hele avond met priemende oogjes naar de dansvloer te staren, net zo lang moed te verzamelen tot ze te dronken zijn om in het kliekjesuur nog iets te regelen.
Dit heeft dan ook te maken met de fysieke verschillen tussen een man en een vrouw. Verder is het inderdaad selectieve verontwaardiging.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:52 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dat onderscheid wordt door de maatschappij doorgaans wel gemaakt. Een man die met 200+ vrouwen heeft geslapen is een player, terwijl een meisje dat met 200+ mannen heeft geslapen een hoer is. Van vrouwen wordt nu eenmaal verwacht dat ze niet te graag willen en dat ze selectiever zijn. Best vreemd aangezien vrouwen dezelfde seksuele behoeften hebben als mannen.
Verder ben ik het met jouw standpunt eens. Een vrouw die eens een one night stand heeft, daar is niks mis mee. Heeft ze echter ieder weekend seks met een andere kerel, dan wordt het bedenkelijk in mijn ogen.
Dus omdat de vrouw 'ontvangt' is ze een slet en geen player? Of wat probeer je te zeggen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:32 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Dit heeft dan ook te maken met de fysieke verschillen tussen een man en een vrouw. Verder is het inderdaad selectieve verontwaardiging.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:57 schreef Eleiko het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn dit nou weer voor kneuzenreacties? Het is toch geen 1950 in het rifgebergte meer?
Veel succes dan zou ik zeggen, want er gaan altijd beter en minder betere zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:35 schreef fathank het volgende:
Dat krampachtige kuise gedrag. Lekker man, met 1 partner in je leven seks hebben
. Je weet pas wat er te koop is als je een vergelijkend warenonderzoek hebt kunnen doen.
One night stands zijn bijna nooit geweldig. Maar er is een rede waarom het bij een one night stand is gebleven en niet meer is geworden. Seks zonder liefde is gewoon om de vleselijke lusten te botvieren en een stukje egoboost misschien. Seks met liefde is heel anders wat dat betreft. Overigens zou ik niet verliefd kunnen worden op iemand met wie het seksueel niet klikt. Maar dat er anderen misschien beter zijn geweest dat zou best kunnen, maar aan de andere kant is dat vaak ook een geromantiseerde herinnering zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:27 schreef conso888 het volgende:
[..]
Veel succes dan zou ik zeggen, want er gaan altijd beter en minder betere zijn.
En dat is met alles zo in het leven.
Ben wel benieuwd wat je gaat doen als je iemand gaat tegenkomen waar je echt smoor van bent, maar die toch niet kan tippen aan die ene ONS waar ge de nacht van uw leven mee gehad hebt.
ps en offtopic: bestaan pm's op fok niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |