Ja,quote:Op maandag 10 februari 2014 09:46 schreef Haushofer het volgende:
Welke theorieen doel je specifiek op? Entropische zwaartekracht?
Had hij niet de spinozaprijs mogen ontvangen een paar jaar terug?quote:Op maandag 10 februari 2014 11:38 schreef Haushofer het volgende:
Ben ooit es met Verlinde uit eten geweest toen hij net dat artikel had gepubliceerd. Toen was hij nog erg voorzichtig over het idee. Nu is hij veel stelliger, maar het wachten is op een vervolg
Heb je ooit gehoord van de etherische zwaartekracht?quote:Op maandag 10 februari 2014 09:46 schreef Haushofer het volgende:
Welke theorieen doel je specifiek op? Entropische zwaartekracht?
Leuk manquote:Op maandag 10 februari 2014 11:38 schreef Haushofer het volgende:
Ben ooit es met Verlinde uit eten geweest toen hij net dat artikel had gepubliceerd. Toen was hij nog erg voorzichtig over het idee. Nu is hij veel stelliger, maar het wachten is op een vervolg
quote:Op maandag 10 februari 2014 19:50 schreef Begripvol het volgende:
Natuurlijk niet. Dat moeten de wetenschappers nog uitvinden.
Ja, en in de bijbehorende toespraak scheen hij erg stellig te zijn over zijn theorie. De clue is volgens mij dat hij holografie als uitgangspunt neemt, een soort van reversed logic dus. Hetzelfde zag je bv in de kwantummechanica, toen Dirac dit deed met de commutatieregels van fysische grootheden (gerelateerd aan Poissoncommutatoren in de klassieke mechanica).quote:Op maandag 10 februari 2014 11:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Had hij niet de spinozaprijs mogen ontvangen een paar jaar terug?
verdomtquote:Op maandag 10 februari 2014 20:13 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
ik wil alleen weten of ik iets over de ether æther of iets theosofisch uit de 19de eeuw
Wat doet hij nou met het geld dat hij kreeg? Uiteindelijk heeft hij weinig praktische kosten in zijn vakgebied (hij hoeft geen dure apparaten aan te schaffen). Is het geld ervoor om te zorgen dat hij geen dingen hoeft te doen om geld te verdienen die zijn onderzoeken in de weg staan? Is het om bijvoorbeeld (super)computer tijd te kopen? Om mensen te huren om zijn berekeningen te controleren?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:52 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, en in de bijbehorende toespraak scheen hij erg stellig te zijn over zijn theorie. De clue is volgens mij dat hij holografie als uitgangspunt neemt, een soort van reversed logic dus. Hetzelfde zag je bv in de kwantummechanica, toen Dirac dit deed met de commutatieregels van fysische grootheden (gerelateerd aan Poissoncommutatoren in de klassieke mechanica).
Niet? Dacht dat jullie wetenschappers zo'n hecht kliekje warenquote:Op woensdag 12 februari 2014 12:01 schreef Haushofer het volgende:
Maar ik ken Verlinde zijn agenda verder niet zo goed
Mmm, was precies het idee wat ik had bij een theoretisch natuurkundige, maar vond het zo'n stereotype beeldquote:Dat geld gaat in zijn geval denk ik vooral naar AIO en postdoc posities. Als theoreet vul je je dag met b.v. artikelen lezen, conferenties bezoeken, je werk presenteren, berekeningen doen alleen of met anderen op een bord, schrijven, administratie, onderwijs en koffie drinkenSupercomputerberekeningen zie je meer bij deeltjesfysici, bv lattice-berekeningen voor QCD e.d.
Dat wel natuurlijk. Zo heb ik laatst nog lekker warme wintersokken voor em gebreid en past hij vaak op mijn Russische dwerghamster Siebren als ik weg benquote:Op woensdag 12 februari 2014 14:33 schreef The_stranger het volgende:
Niet? Dacht dat jullie wetenschappers zo'n hecht kliekje waren
Ik zou denken dat een deel van het onderzoek ook gaat over het observeren maar een theoretisch natuurkundige is denk ik vooral bezig met deductief onderzoek. Astronomen doen vooral observationeel onderzoek maar houden ze zich niet bezig met abstracte theorie? Of zijn dat alleen de theoretisch natuurkundigen?quote:Op woensdag 12 februari 2014 12:01 schreef Haushofer het volgende:
Dat geld gaat in zijn geval denk ik vooral naar AIO en postdoc posities. Als theoreet vul je je dag met b.v. artikelen lezen, conferenties bezoeken, je werk presenteren, berekeningen doen alleen of met anderen op een bord, schrijven, administratie, onderwijs en koffie drinkenSupercomputerberekeningen zie je meer bij deeltjesfysici, bv lattice-berekeningen voor QCD e.d.
Maar ik ken Verlinde zijn agenda verder niet zo goed
En jij maar hopen dat ie dat beest niet in een doos stoptquote:Op woensdag 12 februari 2014 16:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk. Zo heb ik laatst nog lekker warme wintersokken voor em gebreid en past hij vaak op mijn Russische dwerghamster Siebren als ik weg ben
Er zullen vast ook 'theoretische sterrenkundigen' zijnquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:37 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Ik zou denken dat een deel van het onderzoek ook gaat over het observeren maar een theoretisch natuurkundige is denk ik vooral bezig met deductief onderzoek. Astronomen doen vooral observationeel onderzoek maar houden ze zich niet bezig met abstracte theorie? Of zijn dat alleen de theoretisch natuurkundigen?
Wat een baasquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:27 schreef nikao het volgende:
[..]
Nee, totaal niet onlogisch zelfs. Sterker nog, statistisch gezien gebeurt het waarschijnlijk veel vaker.
Dit dankzij de quantumfluctuaties. (kort door de bocht).
Lawrence Krauss heeft er een goeie talk over; The universe from nothing
Niets is oneindig behalve expansie.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:19 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Hé andere jochie, moet je dit eens lezen:
"... Als de ruimte oneindig is, kan ze natuurlijk niet uitdijen, want gezond verstand leert dat de oneindigheid niet groter kan worden; ‘oneindige uitgebreidheid staat geen vergroting toe’, zoals H.P. Blavatsky het zegt ..."
http://www.theosofie.net/impuls/2003/oerknalverstand.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |