De hele bouw ligt op z'n kont, of althans: lag. Ik zou iets anders gaan doen, denk ikquote:Op zondag 2 februari 2014 18:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja waar doen ze niet moeilijk over in Nederland.![]()
Niemand die antwoord heeft op mijn overige vragen?
Is er iemand bekend met het gebied rond Nijmegen?
mwaaa....dat zal heel moeilijk worden. Je moet doen waar je goed in bent alhoewel dat best wel moeilijk zal zijn tegenwoordig.quote:Op zondag 2 februari 2014 19:12 schreef Queller het volgende:
[..]
De hele bouw ligt op z'n kont, of althans: lag. Ik zou iets anders gaan doen, denk ik
quote:Op zondag 2 februari 2014 18:15 schreef Burdie het volgende:
Inschrijven bij de kvk is tegenwoordig idd gratis.
Modernisering Kamer van Koophandelquote:Inschrijfvergoeding nieuwe inschrijvingen handelsregister
Bedrijven moeten vanaf 1 januari 2014 eenmalig ¤ 50 betalen voor nieuwe inschrijvingen in het handelsregister. De vergoeding dekt de kosten die de KvK moet maken voor de inschrijving.
Oh, alweer veranderd joh!quote:Op zondag 2 februari 2014 19:14 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
[..]
Modernisering Kamer van Koophandel
Thanks voor de tip! Mag dat?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:19 schreef Spezza19 het volgende:
Parkeerplaatsen van groot formaat en dan onder de ruitenwisser?
Dat zou je even moeten nakijken. Volgens mij verschilt dat per gemeente.quote:
Nja de flyers zijn best goed tegen water bestand (door glanslaag), maar lijkt me idd geen strak plan.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:38 schreef Alexxxxx het volgende:
boetes voor vervuiling van de straat, als het gaat regenen de flyers onleesbaar en aan de auto plakkend, mensen boos dat je aan hun auto zit, per ongeluk ruitenwissers afbreken.
ik zou het niet doen
Ik heb op de één of andere manier altijd het idee dat mensen die flyers in de deur drukken niet via andere kanalen aan hun klandizie kunnen komen en daardoor dus behoorlijk tam zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:28 schreef Susteren het volgende:
Een tijd terug heb ik flink veel flyers laten drukken (door het kleine prijsverschil tussen paar honderd en paar duizend). Nu is het probleem dat ik nog steeds met een pak van een paar duizend flyers zit, hoe zou ik dit het beste kunnen "oplossen" om plaats te maken voor nieuwe marketing? Deze zullen namelijk over een jaar toch wel verouderd zijn, wil ze het liefste dus zsm verspreiden.
Hoeveel zal het ongeveer kosten om ze door een bedrijf te laten verspreiden huis-aan-huis? Of nog andere tips om veel flyers te verspreiden?
Stad al gedaan met paar anderen, huis-aan-huis ook maar is erg tijdrovend.
Thanks!
Sorry ik begrijp niet precies wat je met "tam" bedoelt, maar ben idd geen marketing guru.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:47 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik heb op de één of andere manier altijd het idee dat mensen die flyers in de deur drukken niet via andere kanalen aan hun klandizie kunnen komen en daardoor dus behoorlijk tam zijn.
Beetje de Turkse Pizzeria om de hoek idee.
Maar ik denk dat meer dan de helft van de mensen dat papiertje niet braaf in de prullenbak gooit, maar op straat. En dan is het wel degelijk overlastquote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Daarnaast is een papiertje zo weggegooid dus echt overlast is het ook weer niet.
Ik vraag me dus af of ik dit product in 2 in plaats van 5 jaar mag afschrijven, of misschien zelfs gewoon in één keer. In één keer naar aanleiding van deze uitspraak op een ander forum:quote:Maar u mag uitgaan van de economische levensduur als die korter is dan de technische levensduur. De economische levensduur van een bedrijfsmiddel is verstreken als het geen economisch nut meer heeft voor uw onderneming, ook al is het technisch nog in goede staat.
Ik heb net de Belastingtelefoon gebeld, maar die kunnen mij vandaag niet helpen met ondernemersvragen.quote:Als jij aannemelijk kunt maken dat die telefoon voor jouw onderneming een voorwerp van geringe waarde is, waarvan de aanschaffingskosten gewoonlijk tot de lopende uitgaven van een onderneming worden gerekend, mag je de kosten gewoon ineens nemen. De grens van 450 euro wordt hierbij doorgaans alleen maar aangehouden, omdat onder dit bedrag geen investeringsaftrek kan worden genoten en daarboven voor veel investeringen wel.
En naast de willekeurige afschrijving voor starters is er ook de tijdelijke verruiming willekeurige afschrijving voor de periode Van 1 juli 2013 tot en met 31 december 2013.quote:Voorwerpen van geringe waarde (voor zover bedrijfsmiddelen) waarvan de aanschafkosten gewoonlijk tot de lopende bedrijfsuitgaven worden gerekend, kunnen door boeking op een onkostenrekening ineens ten laste van de winst worden gebracht. Er is geen sprake van voorwerpen van geringe waarde als de voorwerpen een complex vormen: een partij gelijke voorwerpen die duurzaam voor de onderneming worden gebruikt (BNB 2000/115).
Goedgekeurd is dat bedrijfsmiddelen waarvan de aanschaf- of voortbrengingskosten minder dan ¤ 450 (excl. btw) bedragen, in elk geval kunnen worden aangemerkt als voorwerpen van geringe waarde. Dit heeft vrijwel geen gevolgen voor de investeringsaftrek; die geldt toch al niet voor bedrijfsmiddelen onder ¤ 450. Zie 17.7.4.
Als het voor testdoeleinden gebruikt wordt, stel je je op het standpunt dat het niet als bedrijfsmiddel kwalificeert. In dat geval zijn het bedrijfskosten en komen ze in een keer ten laste van je resultaat.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:49 schreef Flitskikker het volgende:
Ik heb een vraag over afschrijvingen. Met mijn onderneming heb ik eind vorig jaar een iPhone gekocht voor testdoeleinden (dus niet privégebruik). Omdat dit product duurder was dan 450 euro, moet er waarschijnlijk over 5 jaar worden afgeschreven. Hier heerst echter wel wat onduidelijkheid over.
Een smartphone kan technisch gezien wel 5 jaar mee, maar praktisch is deze na 2 jaar al verouderd. Volgens de Belastingdienst mag hier rekening mee worden gehouden:
[..]
Ik vraag me dus af of ik dit product in 2 in plaats van 5 jaar mag afschrijven, of misschien zelfs gewoon in één keer. In één keer naar aanleiding van deze uitspraak op een ander forum:
[..]
Ik heb net de Belastingtelefoon gebeld, maar die kunnen mij vandaag niet helpen met ondernemersvragen.
Ik wil het liefst vandaag mijn inkomstenbelasting regelen (ik loop dus tegen dit punt aan om mijn inkomen correct te berekenen) omdat ik de rest van de dagen voor 1 april geen tijd heb. Ik hoop dus dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Ik vind flyeren echt alleen maar bij bepaalde zaken werken. Ik weet niet precies wat Susteren doet natuurlijk maar ik zie vaak genoeg bedrijven die flyeren waarvan ik denk: "Okay, als jullie gaan flyeren weet je écht niet hoe je aan fatsoenlijke klandizie komt."quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Snap dat ook niet helemaal. Op zich is flyeren niet zo gek lijkt me, met name als iets sterk regio gebonden is. Je loopt toch niet zo gauw zomaar een winkel binnen, maar als je een prijslijstje te zien krijgt of in ieder geval de diensten die ze leveren dan kan dat toch net weer die stap extra zijn. Daarnaast is een papiertje zo weggegooid dus echt overlast is het ook weer niet.
Het is inderdaad wel ver ja. Na een jaar ongeveer is dichterbij wonen zeker een mogelijkheid, en ook de planning. Maar een jaar lang elke dag heen en weer rijden... tja, is niet ideaal, maar moet er wat voor over hebben.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:42 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik woon 10 minuten rijden van m`n pand af en ik vind het al te verAnderhalf uur is echt wel ver.
Is dichterbij gaan wonen, of je werk dichterbij halen geen optie?
Haha, je zal vast niet elke dag op je kantoor aanwezig hoeven te zijn. Een (enige) andere oplossing is om dichterbij te gaan wonen, maar dat is niet mogelijk binnen een jaar.quote:Op zondag 23 maart 2014 03:20 schreef flipsen het volgende:
Lijkt me echt dodelijk... je bent ongetwijfeld al langer dan "normaal" in je winkel en dan moet je ook nog 1,5 uur naar huis rijden? Zou proberen een andere oplossing te zoeken.
Aan de andere kant, mijn "kantoor" ligt op 13.000km als je het sec bekijkt
In welke zin wil je mensen trainen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:11 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand ervaring met het maken van een Youtube-kanaal? De intentie is niet om geld te verdienen maar vooral om ruchtbaarheid en kenbaarheid te geven aan mij als persoon en als trainer.
Ik geefs trainingen in de volgende dingenquote:
Lijkt me plausibel...quote:Op zondag 30 maart 2014 20:17 schreef AmaninFull het volgende:
Er werd gezegd dat de boekenindustrie over enkele jaren totaal gedigitaliseerd is, dat niemand meer boeken koopt, maar louter online downloadt en op e-readers en dergelijken leest. Wat denken jullie?
Aha ik ben het met je eens ja, maar dan zou je toch wat moeten kunnen opzetten met al die boeken die dan ongebruikt wereldwijd in miljoenen boekenkasten liggen? Daar gaat mijn businessidee in ieder geval over. Ik vind het gek dat er nog geen mensen hebben nagedacht over het benutten of eigenlijk oplossen van dit probleem.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me plausibel...
Er zit al vrijwel niemand meer te wachten op bv een krant in de bus (milieuaspecten er nog buiten gelaten, zorgt namelijk voor een hoop onnodig afval), en als ik het nieuws wil lezen, dan wil ik het nieuws lezen. Niet wachten tot de krantenjongen langs is geweest.
De e-readers worden steeds meer gebruikt, en als je kunt moet je eens kijken of je daar wat mee kan. Mensen willen geen boekenkast meer met honderden boeken erin, mensen willen wel kunnen lezen, waar en wanneer dan ook.
Mja. Er gaan al genoeg boekenwinkels failliet de laatste tijd, en 2e handsverkopen zet ook geen zoden aan de dijk (kosten voor het catalogiseren, online zetten & verzenden). Voor dure studieboeken wellicht nog wel.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:28 schreef AmaninFull het volgende:
Aha ik ben het met je eens ja, maar dan zou je toch wat moeten kunnen opzetten met al die boeken die dan ongebruikt wereldwijd in miljoenen boekenkasten liggen? Daar gaat mijn businessidee in ieder geval over. Ik vind het gek dat er nog geen mensen hebben nagedacht over het benutten of eigenlijk oplossen van dit probleem.
Briketten persen, dat ga ik doenquote:Op zondag 30 maart 2014 20:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja. Er gaan al genoeg boekenwinkels failliet de laatste tijd, en 2e handsverkopen zet ook geen zoden aan de dijk (kosten voor het catalogiseren, online zetten & verzenden). Voor dure studieboeken wellicht nog wel.
Maak er briketten van voor in de kachel, dat is makkelijker te verkopen.
Semi-concurrentiequote:Op zondag 30 maart 2014 20:04 schreef BrouwMeister het volgende:
Meldt zich! Sinds vorig jaar begonnen met een onderneming die zich specialiseert in het bereiden van cocktails. Denk aan cocktail-catering op locatie, horeca-advies en het verzorgen van workshops!
Meteen een vraag: Hoe zijn jullie resultaten met betrekking tot adwords?
Flairen bedoel je dan? Flairen doe ik eigenlijk niet, en daar hoor ik eigenlijk ook nooit wat over. Mensen ervaren je passie en kennis over de producten, de herkomst etcetera.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Semi-concurrentie, markt van Cocktails ook overwegen maar vond mijn eigen niveau toch nog niet goed genoeg. Vooral als je kijkt naar jongens die echt goed zijn in het opzetten van een showtje.
Addwords 0% ervaring in, vooral koude verkoop en 90% leads uit mijn netwerk.
Ja, vind dat altijd wel mooi. Paar jongens van hooghout maken daar altijd een mooie show van. Daarna geven ze hierin cursussen aan bedrijven, vaak in een horeca gelegenheid. Geeft de avond net wat extra.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:21 schreef BrouwMeister het volgende:
[..]
Flairen bedoel je dan? Flairen doe ik eigenlijk niet, en daar hoor ik eigenlijk ook nooit wat over. Mensen ervaren je passie en kennis over de producten, de herkomst etcetera.
Achja mijn niveau kan ook altijd nog omhoog, maar denk dat je dat gevoel altijd wel houdt.
Waarom vraag je de bonbonproducent niet of ze aan b2b doen en de kistjes speciaal voor jou kunnen bedrukken danwel blanco laten?quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:07 schreef DSVM het volgende:
Nu ben ik uitgekomen op een bedrijf dat bonbons maakt met tekst. Die tekst wil ik dan personaliseren naar het dialect van mijn streek. Echter op het kistje staat de tekst van de bonbon-producent. Mag ik dit kistje aanpassen naar eigen smaak, dus dat ik bijv. het internetadres van de bonbon-producent weglaat? Of overtreed ik dan een regel? Ik neem aan dat er geen patent opzit toch.
Ze doen inderdaad aan b2b , maar aangezien ik geen grote aantallen ga bestellen vraag ik me af of dat voor hun interessant is.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Waarom vraag je de bonbonproducent niet of ze aan b2b doen en de kistjes speciaal voor jou kunnen bedrukken danwel blanco laten?
Ik kan me goed voorstellen dat het bedrijf daar niet op zit te wachten. Het verstandigst: vráág het ze.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:07 schreef DSVM het volgende:
Hallo,
Ik zit met het volgende. Ik ga een webshop beginnen met producten die iets te maken hebben met streek waar ik woon.
Nu ben ik uiteraard producten aan het verzamelen die ik ga verkopen.
Nu ben ik uitgekomen op een bedrijf dat bonbons maakt met tekst. Die tekst wil ik dan personaliseren naar het dialect van mijn streek. Echter op het kistje staat de tekst van de bonbon-producent. Mag ik dit kistje aanpassen naar eigen smaak, dus dat ik bijv. het internetadres van de bonbon-producent weglaat? Of overtreed ik dan een regel? Ik neem aan dat er geen patent opzit toch.
Nogmaals mijn vraag, op dit moment neig ik heel erg om gewoon de mijnwebwinkel.nl af te sluiten (jammer genoeg wel voor een jaar...) maar daarmee kan ik volgens mij het makkelijkst uit te voeten.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:44 schreef Morodeepdelver het volgende:
Wat zijn hier de ervaringen met aanbieders van webwinkels zoals mijnwebwinkel.nl (de betaalde versie dan) en easywebshop.com (professional of business)?
Andere aanraders qua webshophosting?
Het contract van mijnwebwinkel.nl ligt klaar maar ik begin nu toch te twijfelen
Wij zijn maanden bezig geweest met de nieuwe vormgeving. Aanpassingen erin schelen enorm op de conversie. Ik zou me dus niet blindstaren op snelheid, maar zeker aandacht besteden aan de vormgeving (niet zozeer om mooi te zijn, maar om de shop de look en feel te geven die klanten aanspoort op je site te blijven en te kopen, in plaats van heel snel weg te klikken).quote:Op woensdag 2 april 2014 22:10 schreef Morodeepdelver het volgende:
En daarnaast is het snel in de lucht krijgen van een webwinkel nu belangrijker dan de vormgeving hiervan...
Idea's? Tips?
quote:Op donderdag 3 april 2014 18:55 schreef Morodeepdelver het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden!
Sinds vanmiddag officieel eigenaar van een eenmanszaak.
Lap gewoon een lokale gozer tussen de 50-150 euro en je hebt wat leuks. Anders gewoon Adobe photoshop of o.i.d.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:42 schreef JonJonJip het volgende:
Hallo,
hierbij een vraag van een aspirant ondernemer.
Ik ben op zoek naar een programmatje om simpele logos te maken. (voor eigen gebruik)
ik kom via google alleen op vage sites terecht waar je dan uiteindelijk weer moet gaan betalen oid.
heeft iemand van jullie een betere oplossing ?
of lap een lokale gozer die wat aan jou product heeft en die doet het gratis.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Lap gewoon een lokale gozer tussen de 50-150 euro en je hebt wat leuks. Anders gewoon Adobe photoshop of o.i.d.
Logo's altijd met illustrator maken, maar denk dat een grafische student in dit geval vruchtbaarder isquote:Op vrijdag 4 april 2014 00:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Lap gewoon een lokale gozer tussen de 50-150 euro en je hebt wat leuks. Anders gewoon Adobe photoshop of o.i.d.
Rabobank, inderdaad.quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:28 schreef Awsom het volgende:
Wat raden jullie aan als eerste zakelijke rekening (met zo laag mogelijke kosten natuurlijk) voor een beginnende ondernemer?
Ik zie dat rabobank een starterskorting heeft waar de eerste 2 jaar geen kosten worden berekend voor oa internetbankieren en transacties
Ligt aan de producten maar meestal kom ik dan sneller aan mijn koop als ik de stad in loop dus het is voor mij zeker iets waardoor ik een shop niet kies.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:55 schreef DSVM het volgende:
Vinden jullie een levertijd van 1-3 dagen acceptabel als webshop ?
Ik ben mijn webshop aan het opzetten en ga inschrijven bij de KvK. Naast dat doe ik een studie die ook veel tijd vergt. Ik kan helaas dus niet het idee ''vóór 17:00 besteld ,morgen in huis'' toepassen. (Al is dit wel de bedoeling op de langere termijn)
Dat zou dan, Maandag bestelling binnen. Dinsdag verzenden. Woensdag bezorging. worden.
Zakelijk zit ik bij ING, prima bank naar mijn mening met duidelijke regelingen. Eerste jaar helemaal gratis meen ik.quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:28 schreef Awsom het volgende:
Wat raden jullie aan als eerste zakelijke rekening (met zo laag mogelijke kosten natuurlijk) voor een beginnende ondernemer?
Ik zie dat rabobank een starterskorting heeft waar de eerste 2 jaar geen kosten worden berekend voor oa internetbankieren en transacties
Inderdaad afhankelijk van het soort publiek en het soort product. Producten die mensen echt nodig hebben, daarvoor zullen ze geen 3 dagen willen wachten en die klanten ben je gewoon kwijt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:55 schreef DSVM het volgende:
Vinden jullie een levertijd van 1-3 dagen acceptabel als webshop ?
Ik ben mijn webshop aan het opzetten en ga inschrijven bij de KvK. Naast dat doe ik een studie die ook veel tijd vergt. Ik kan helaas dus niet het idee ''vóór 17:00 besteld ,morgen in huis'' toepassen. (Al is dit wel de bedoeling op de langere termijn)
Dat zou dan, Maandag bestelling binnen. Dinsdag verzenden. Woensdag bezorging. worden.
Hangt helemaal van je producten, doelgroep, markt en prijs af!quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:55 schreef DSVM het volgende:
Vinden jullie een levertijd van 1-3 dagen acceptabel als webshop ?
Ik ben mijn webshop aan het opzetten en ga inschrijven bij de KvK. Naast dat doe ik een studie die ook veel tijd vergt. Ik kan helaas dus niet het idee ''vóór 17:00 besteld ,morgen in huis'' toepassen. (Al is dit wel de bedoeling op de langere termijn)
Dat zou dan, Maandag bestelling binnen. Dinsdag verzenden. Woensdag bezorging. worden.
Het zijn echt lokale producten. Dus niet in de standaard winkels te verkrijgen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:03 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ligt aan de producten maar meestal kom ik dan sneller aan mijn koop als ik de stad in loop dus het is voor mij zeker iets waardoor ik een shop niet kies.
Klopt, maar aangezien het op de eigen streek is gericht zullen er niet tientallen pakketten per week worden verzonden. Als ik tijd over heb kan ik eventueel zelf nog de pakketten bezorgen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:27 schreef Blester het volgende:
[..]
Inderdaad afhankelijk van het soort publiek en het soort product. Producten die mensen echt nodig hebben, daarvoor zullen ze geen 3 dagen willen wachten en die klanten ben je gewoon kwijt.
Je bent ervan op de hoogte dat je deals kunt maken dat pakketten worden opgehaald bij je? Maar dan moet je wel plannen hebben om vrij veel producten af te gaan zetten.
Ik weet niet wat het 'officiele' antwoord op je vraag is, maar dat zou wel briljant zijn. Ik moet tenslotte op mijn paard passen als ik aan het werk ben en dus kan ik de grond en aanleg van een stal en paardenbak ook opvoeren, ik ben tevens de mantelzorger van mijn ouders, waar ik dan een volledig ingericht woonhuis voor laat bouwen en zakelijk opvoer enz. O ja, ik heb ook nog vissen, dus een zwembad in de tuin zou dan ook zakelijk op te voeren zijnquote:Op donderdag 8 mei 2014 14:02 schreef Burdie het volgende:
Even een vraag... ik heb pas een zoontje gekregen en wil op kantoor (kantoor aan huis) een plekje maken waar hij kan spelen terwijl ik aan het werk ben. Wat speelgoed neerleggen, etc. Mag ik de kosten daarvan als zakelijke kosten opvoeren, of moet ik dat privé betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |