quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 17:22 schreef motorbloempje het volgende:Wetenschappelijk onderzoek gebeurt niet zonder ethische verantwoording en goedkeuring en wordt gepubliceerd in daarvoor bestemde journals en eventueel in door de betrokkenen goedgekeurde andere publicaties.
Omdat het verifieerbaar moet zijn; FoK is geen journal, noch is het gezaghebbend (in iets anders dan onzin). Qua ethiek is het voor iets op internet voldoende als het verhaal ontraceerbaar wordt, voorzover ik zag waren de geposte gegevens gewoonweg vals.
Kijk, ik begrijp het punt van jullie wel, maar was dat topic bijvoorbeeld OK geweest als de TS begon met `Mijn nieuwe collega blijkt autistisch te zijn'? Ik verwacht van wel (genoeg van dat soort topics ook). In zo'n geval zou ik echter prefereren dat de TS eerlijker was over haar relatie tot het gebeurde, wat als extra voordeel geeft dat jullie haar uit kunnen foeteren over haar client-stagair vertrouwensband (en of zoiets uberhaupt bestaat).
Achterliggend paradox is dat terwijl een internetforum niet bepaald verifieerbaar is noch hoeft te zijn, het gewoonweg sluiten van dit soort topics de echtheid van topics nog verder in geding brengt.
Hopelijk komt mijn punt een beetje over, mijn schrijvend vermogen is wat afgenomen dankzij moeheid.