B-staal wordt vandaag nog bekend gemaakt volgens de ARD, dus dat valt nog mee dan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Heb ik gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant is het begrijpelijk dat ze niet de naam van een atleet willen beschadigen, voordat definitief zeker is dat hij/zij ook echt positief test. Aan de andere kant voedt het speculaties wanneer alleen wordt gemeld dat er positieve gevallen zijn, zonder namen te noemen. Of halfslachtig alleen maar de sport erbij te noemen. Dat werkt juist geruchten in de hand.
Ach ja, dopingschandaal of niet. Het leven gaat door. Vanavond weer Commissaris Witse op televisie, zullen we dan maar zeggen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:24 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
B-staal wordt vandaag nog bekend gemaakt volgens de ARD, dus dat valt nog mee dan.
Gespeculeerd wordt er toch wel, daar kun je bijna niets tegen doen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Heb ik gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant is het begrijpelijk dat ze niet de naam van een atleet willen beschadigen, voordat definitief zeker is dat hij/zij ook echt positief test. Aan de andere kant voedt het speculaties wanneer alleen wordt gemeld dat er positieve gevallen zijn, zonder namen te noemen. Of halfslachtig alleen maar de sport erbij te noemen. Dat werkt juist geruchten in de hand.
Netjes hoorquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:02 schreef heywoodu het volgende:
En serieus: Ik zou voor 95% zeker zeggen dat het Sachenbacher-Stehle is
Op de individuele wedstrijd was alleen Dahlmeier beter, maar wel een stuk langzamer op de ski's.
Sprint: S-S 11e, Henkel 22e, rest ver weg.
Achtervolging: 27e, beste Duitse
Massastart: 4e (!), terwijl Henkel de volgende was op de 18e plek.
En dan doet ze vandaag NIET mee in de estafette, rara politiepet
Dit.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:11 schreef Dasjonny het volgende:
En dan nog zevende langlauftijd hebben binnen het biathlon in haar beste prestatie deze spelen.
Zakje bloed erin voor het slapen, spuitje EPO...en gewoon weer door!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:26 schreef heywoodu het volgende:
https://www.facebook.com/(...)e=1&relevant_count=1
Dat laatste zinnetje erbij vooral
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:26 schreef heywoodu het volgende:
Geschorst, maar ook onschuldig bevonden, omdat ze van nature schommelende hemaglobinewaardes heeft.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:47 schreef Kazenbazen het volgende:
Voor 90% zeker Sachenbacher. Een atleet die in 2006 tijdens de spelen al werd geschorst (5 dagen) ivm schommelende bloedwaarden.
Verpasst, maar bevestiging dus dat het Sachenbacher is? Ik hoorde nog net de laatste zin.quote:
Stimmt, alleen schijnt het niet om haar hemaglobinewaardes te gaan, maar om een ander (niet met name genoemd) middel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Verpasst, maar bevestiging dus dat het Sachenbacher is? Ik hoorde nog net de laatste zin.
Ook in Rusland zullen ze vervuild vlees hebben dus.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Stimmt, alleen schijnt het niet om haar hemaglobinewaardes te gaan, maar om een ander (niet met name genoemd) middel.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:26 schreef heywoodu het volgende:
Gelukkig heeft zij verder geen geschiedenis met Evi.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:21 schreef Kingstown het volgende:
De Duitse Claudia Nystad doet wegens ziekte morgen niet mee bij de 30 km langlaufen voor vrouwen....met het dopingnieuws van vandaag zou je er bijna iets achter gaan zoeken.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gelukkig heeft zij verder geen geschiedenis met Evi.
Ja dat vind ik ook niet kunnenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Ondanks alle oordelen die er al gedaan worden, wacht ik toch even af tot definitief bekend is wat er gebeurd is. Btw....dat linkje van jou naar haar FB pagina, daar staan ook een hoop reacties op waar de honden geen brood van lusten....alsof ze een moord gepleegd heeft.
quote:Biathlon-Cheftrainer Uwe Müssiggang sieht ein Nahrungsergänzungsmittel als Ursache für die positive A-Probe im deutschen Olympia-Team: "Es soll sich um ein Nahrungsergänzungsmittel handeln, das keinerlei leistungsfördernde Wirkung hat", sagte Müssiggang der Nachrichtenagentur dpa. Coach Müssiggang sagte zu der Causa: "Wir weisen die Mädels immer wieder darauf hin, dass sie so etwas nicht nehmen sollen. Was mich so ärgert, ist die Dummheit."
het ligt altijd aan voedingssupplementenquote:
7e lauftijd bij de massastart, o.a. +48 seconden achter Domracheva (31:58 vs. 31:10).quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sacherbacher werd elke keer aangekondigd als langlaufster inderdaad. En dan kom je bij de biathlon niet in de top met lopen_
[hersmanmodus]Ja, maar bobben is een hartstikke technische sport, daar heeft doping helemaal geen zin[/hersmanmodus]quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:00 schreef Pino112 het volgende:
Italiaanse bobsleeer test positief
Het Italiaans olympisch comité (CONI) heeft bobsleeëer William Frullani naar huis gestuurd, nadat hij was betrapt op doping. Frullani zou dit weekend in actie komen in de viermansbob van Italië.
Frullani is de tweede atleet die deze Olympische Spelen positief is bevonden. Eerder werd al een Duitse sporter betrapt.
Wat Kingstown hierboven zegt dus, maar bedankt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:39 schreef tong80 het volgende:
De dopingzaak rond Evi Sachenbacher-Stehle, bij wie in haar urine sporen zijn gevonden van methylhexanamine, een stimulerend middel dat soms aan voedingssupplementen of partydrugs wordt toegevoegd, breidt zich verder uit, meldt het Duitse dagblad BILD. Gisteren is huiszoeking gedaan in haar woning in het Duitse Kössen. In zowel de A- als de B-staal werd het gebruik van de verboden stof aangetoond. De Duitse biatlete heeft de positieve test bevestigd.
Laatste update:quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat Kingstown hierboven zegt dus, maar bedankt.
quote:Wilhelm: Norwegen als Vorbild
Die frühere Biathlon-Olympiasiegerin Kati Wilhelm nahm beim Thema Ernährung auch den Verband in die Pflicht. Im Interview mit sportschau.de sagte sie, dass die Athleten zu ihrer aktiven Zeit "vom Verband darauf hingewiesen wurden, dass es Mittel gibt, die zertifiziert sind. Diese sollen sie nehmen. Für alle anderen würde dagegen keine Garantie übernommen". Das ist aus Wilhelms Sicht etwas wenig. Es müsste klar gesagt werden, was man nehmen darf und was nicht, forderte sie. "Die Norweger gehen einen guten Weg. Die Sportler werden komplett verpflegt und die Verpflegung wird in Abstimmung mit Forschern zusammengestellt", so Wilhelm.
Je kunt als athleet geeneens je levensmiddelen laten testen door de bond, omdat men dat te duur vindt, dus je kunt sarcastisch doen, maar als je als bond zo graag wil dat iedereen 100% clean is, dan moet je daar zelf ook moeite voor doen en er geld insteken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:20 schreef DeeBee het volgende:
Hahaha, dat soort quotes. Ze moeten die Duitsers inderdaad maar wat professioneler gaan 'verpflegen', want zo slecht presteren en alsnog positief testen kan natuurlijk niet...
Neem dan een voorbeeld aan de Noren! Al liep daar het 'waxen' van hun langlaufteam ook een keer mis, right...
Ik ben inderdaad aardig sarcastisch, omdat tegenwoordig altijd de supplementen direct de schuld krijgen. Oftewel, je zou denken dat nagenoeg alle supplementen niet te vertrouwen zijn, maar waarom blijven die sporters ze dan toch in godsnaam nemen?! Want als hun verhaal van de supplementen zou kloppen, zou elke positieve test van de laatste twee jaar hierdoor zo ongeveer veroorzaakt zijn... Nou, dan zou ik wel even stoppen met voedingssupplementen innemen hoor, maar nee, sporters blijven dat blind doen zogenaamd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je kunt als athleet geeneens je levensmiddelen laten testen door de bond, omdat men dat te duur vindt, dus je kunt sarcastisch doen, maar als je als bond zo graag wil dat iedereen 100% clean is, dan moet je daar zelf ook moeite voor doen en er geld insteken.
Nu trekt de bond er makkelijk z'n handen vanaf en kan men genoegzaam zeggen dat men van niets wist. Waardeloze mentaliteit wmb.
Dat er sprake is van grote hypocrisie ben ik absoluut met je eens, maar dat mag m.i. niet de reden zijn om met schadenfreude (nu we het toch over Duitsers hebbenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:56 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad aardig sarcastisch, omdat tegenwoordig altijd de supplementen direct de schuld krijgen. Oftewel, je zou denken dat nagenoeg alle supplementen niet te vertrouwen zijn, maar waarom blijven die sporters ze dan toch in godsnaam nemen?! Want als hun verhaal van de supplementen zou kloppen, zou elke positieve test van de laatste twee jaar hierdoor zo ongeveer veroorzaakt zijn... Nou, dan zou ik wel even stoppen met voedingssupplementen innemen hoor, maar nee, sporters blijven dat blind doen zogenaamd.
Dat gaat er bij mij gewoon niet zo in en ik vind het een trieste 'cover-up story' die nu telkens naar bovenkomt. Sachenbacher heeft wel een pech in d'r leven zeg, met schommelende bloedwaarden precies op een andere Olympische Spelen, het zit die meid wel tegen!En als grote biathleten dan gaan roepen dat de bond de 'verzorging' van atleten beter moet gaan regelen, vind ik dat altijd hilarisch klinken. Dat is een eufemisme voor 'laat je sporters niet zelf aanklooien, maar regel het met een systematisch programma voor ze!'
Zoals in het biathlon topic werd gezegd: ik vind Sachenbacher niet een crimineel of zo, want zoals mensen reageren op d'r Facebook is gewoon triest. Maar als je in je carriere zo vaak met dopinggeruchten en zaken in aanraking komt, dan geloof ik ook geen enkel woord van dat stomme 'vervuilde supplementen' smoesje. En het is ook de hypocrisie van mensen die mij stoort, want wielrenners worden en masse verketterd, terwijl er in andere sporten net zo goed volop gebruikt wordt maar die niet zo in de spotlights staan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |