En dit is niet verdacht, want?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:46 schreef heywoodu het volgende:
Het zou pas raar zijn als iemand die al 10 jaar op topniveau schaatst zijn/haar toptijd zou verpletteren.
Het is niet een plotselinge prestatie.quote:
Van de informatie die ik heb zat ter Mors ongeveer 2.5 seconden onder haar persoonlijke record.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is niet een plotselinge prestatie.
Als een Margot Boer hier 1:53 had gereden zou ik het een stuk verdachter vinden, of een 3:58 voor bijvoorbeeld vdWeijden.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:59 schreef heywoodu het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het schaatsen vrij van doping is, of de Nederlandse schaatsploeg, want ik geloof echt niet dat dat het geval is.
Heulde!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
of een 3:58 voor bijvoorbeeld vdWeijden.
Kun je dat laatste onderbouwen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:52 schreef Klopkoek het volgende:
Ter Mors heeft technisch ook een voorsprong op de meeste andere dames. Nee, als ik mijn geld moet zetten op een 'grootdopeur' dan is het Sven Kramer. Als ik gedwongen wordt om geld in te zetten he?
Onderbouwen kan ik het natuurlijk niet, maar als ik gedwongen wordt om mijn geld te zetten op een Nederlandse "grootdopeur" zou ik ook eerder voor Kramer gaan, of Wüstquote:Op woensdag 19 februari 2014 12:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kun je dat laatste onderbouwen?
Ja, maar toch vraag ik me af op basis waarvan? Vreemde prestatiecurve? Die lijkt me bij Kramer en Wüst toch vrij constant. Opmerkelijke progressie? Fysieke eigenschappen die verdacht zijn of gewoon de dominantie die ongeloofwaardig is?quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onderbouwen kan ik het natuurlijk niet, maar als ik gedwongen wordt om mijn geld te zetten op een Nederlandse "grootdopeur" zou ik ook eerder voor Kramer gaan, of Wüst
Waarmee ik ze niet beschuldig, of vrijpleit.
Hij heeft altijd een hoge zit. Tijdens zijn topjaren werd vaak gezegd dat juist zijn techniek niet optimaal is. Het werd gezien als het zwakste punt in het arsenaal aan sterke punten. Het is bekend dat hij altijd ferme klappen heeft op het rechte eind en minder snelheid haalt uit bochtentechniek. Tegelijkertijd is zijn timing met de afzet wel van absolute wereldklasse. Dat leer je niet zomaar natuurlijk (ofschoon voor reactietijd ook doping bestaat).quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kun je dat laatste onderbouwen?
Simpelweg: als iets te mooi lijkt te zijn om waar te zijn, is het dat ook meestal.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, maar toch vraag ik me af op basis waarvan? Vreemde prestatiecurve? Die lijkt me bij Kramer en Wüst toch vrij constant. Opmerkelijke progressie? Fysieke eigenschappen die verdacht zijn of gewoon de dominantie die ongeloofwaardig is?
Ik pleit ze niet vrij, maar ik kan ook nergens de vinger opleggen, zogezegd.
Ik dacht Romme juist wel als toptalent werd gezien. Of op zijn minst iemand met een zeldzaam fysiek.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:03 schreef Klopkoek het volgende:
Zie ook een Gianni Romme, die vaak met duistere praktijken in verband is gebracht (SpaarSelect). Verschil is dan wel dat Romme nooit als toptalent werd gezien.
In een Volkskrantartikel van zaterdag werd hij genoemd als schoolvoorbeeld van iemand die geprofiteerd heeft van de commerciėle teams. Door de kernploegenstructuur met gewesten kwamen 'laatbloeiers' minder snel naar boven drijven. Logisch ook, die zijn dan allang gestopt met topsport. Onder dat oude systeem.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik dacht Romme juist wel als toptalent werd gezien. Of op zijn minst iemand met een zeldzaam fysiek.
Waar ik geen zicht op heb: hoe groot is doorgaans de kans om te herstellen van zwaar overtraind raken? Dat is immers gebeurt met Wust. Ging helemaal de vernieling in.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:03 schreef Wombcat het volgende:
Wust rijdt op een manier die eigenlijk best wel roofbouw op het lichaam is
Volgens mij juist niet. Ik heb zelfs wel eens gelezen dat het risico van de klapschaats juist is dat je je afzet niet netjes afmaakt en meer met de punten gaat afzetten. De klapschaats verzacht dat effect, doordat de schaats wegklapt en je afzet wel goed blijft. Maar het zou beter zijn als je toch nog afzet alsof het een gewone schaats is, want dan maak je beter gebruik van de verlenging van je afzet die de klapschaats mogelijk maakt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:06 schreef Pandaplint het volgende:
Wat ik het meest bizar vind is dat ter Mors op de ene dag wint op schorttrackschaatsen (geen klapschaats, veel hoger, ijzers niet midden onder de schoen etc) en op de andere dag wint op langebaanschaatsen. Het lijkt me dat je daarvoor een compleet andere schaatstechniek nodig hebt.
Het lijkt me dat dit op topniveau niet opgaat en dat de Olympiėrs de techniek wel onder de knie hebbenquote:Op woensdag 19 februari 2014 13:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij juist niet. Ik heb zelfs wel eens gelezen dat het risico van de klapschaats juist is dat je je afzet niet netjes afmaakt en meer met de punten gaat afzetten. De klapschaats verzacht dat effect, doordat de schaats wegklapt en je afzet wel goed blijft. Maar het zou beter zijn als je toch nog afzet alsof het een gewone schaats is, want dan maak je beter gebruik van de verlenging van je afzet die de klapschaats mogelijk maakt.
Wat dat betreft vind ik die Anema, ondanks dat ik het een rare kwast vind, wel een leuke uitzondering met zijn nadruk op rust en balans.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:10 schreef Klopkoek het volgende:
En idd, Kemkers is van de welhaast Oost Duitse trainingsmethoden met zo'n debiele Amerikaan als mannetjesputter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |