Ongetwijfeld gebruikt een flink deel van het deelnemersveld.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:51 schreef JanJanJan het volgende:
6 van de 6 medailles van het herenschaatsen zijn voor Nederlanders.
Maar nee, wij gebruiken niets hoor, da's voor wielrenners![]()
Ja. Zo werkt dat in alle sporten, sinds we dopinggebruik hebben gecriminaliseert.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:47 schreef rubbereend het volgende:
als je succes hebt ben je meteen verdacht?
dan kan je beter geen sport meer kijken als je bij elke winnaar denkt, die heeft gebruikt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:49 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja. Zo werkt dat in alle sporten, sinds we dopinggebruik hebben gecriminaliseert.
Persoonlijk maakt het me helemaal niets uit of iemand wel of niet gebruikt en dopinggebruik speelt ook nooit door m'n hoofd als ik sport kijk, maar het is de tijdsgeest, dat bij elke prestatie in welke sport dan ook er meteen over doping wordt gesproken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan kan je beter geen sport meer kijken als je bij elke winnaar denkt, die heeft gebruikt.
Als nl ineens 123 werd op het wk wielrennen zou je niet hetzelfde roepen?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:47 schreef rubbereend het volgende:
als je succes hebt ben je meteen verdacht?
Fatkulina is de laatste twee seizoenen al van rond dit niveau en ook beter dan Boer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:17 schreef DecoAoreste het volgende:
Geen enkele Nederlandse schaatser heeft echt royaal boven zijn gebruikelijke niveau gepresteerd of iets compleet onverwachts laten zien wat op doping kan duiden.
Als je al schaatsers kan verdenken, zijn het de Russische vrouwen Graf en Fatkulina die enorm boven zichzelf uitstijgen. Maar ook dat zou nergens op gebaseerd zijn, behalve op hun prestaties, en dus onterecht.
De Nederlandse dominantie komt door meer en professionelere teams die veel meer geld te besteden hebben dan in alle andere schaatslanden het geval is. Niet door doping.
De laatste paar jaar was het inderdaad ook totaal niet mogelijk dat er Nederlanders op het podium zouden komen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als nl ineens 123 werd op het wk wielrennen zou je niet hetzelfde roepen?
En nou niet ja maar schaatsland want dit was eerste goud ooit
Doping bij de schaatser is absoluut niet uit te sluiten. Het zou zelfs verbazen als de Nederlanders niet zouden gebruiken (eigenlijk binnen de gehele schaatstop). Maar jouw manier van redeneren slaat echt helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als nl ineens 123 werd op het wk wielrennen zou je niet hetzelfde roepen?
En nou niet ja maar schaatsland want dit was eerste goud ooit
Fatkulina presteerde gewoon naar behoren.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Fatkulina is de laatste twee seizoenen al van rond dit niveau en ook beter dan Boer.
gelukkig, anders zou ik niet kunnen verder leven, whoooaaaaaquote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:17 schreef DecoAoreste het volgende:
Geen enkele Nederlandse schaatser heeft echt royaal boven zijn gebruikelijke niveau gepresteerd of iets compleet onverwachts laten zien wat op doping kan duiden.
Als je al schaatsers kan verdenken, zijn het de Russische vrouwen Graf en Fatkulina die enorm boven zichzelf uitstijgen. Maar ook dat zou nergens op gebaseerd zijn, behalve op hun prestaties, en dus onterecht.
De Nederlandse dominantie komt door meer en professionelere teams die veel meer geld te besteden hebben dan in alle andere schaatslanden het geval is. Niet door doping.
Wel opvallend inderdaadquote:Op maandag 10 februari 2014 20:51 schreef JanJanJan het volgende:
6 van de 6 medailles van het herenschaatsen zijn voor Nederlanders.
Maar nee, wij gebruiken niets hoor, da's voor wielrenners![]()
En dit is niet verdacht, want?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:46 schreef heywoodu het volgende:
Het zou pas raar zijn als iemand die al 10 jaar op topniveau schaatst zijn/haar toptijd zou verpletteren.
Het is niet een plotselinge prestatie.quote:
Van de informatie die ik heb zat ter Mors ongeveer 2.5 seconden onder haar persoonlijke record.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is niet een plotselinge prestatie.
Als een Margot Boer hier 1:53 had gereden zou ik het een stuk verdachter vinden, of een 3:58 voor bijvoorbeeld vdWeijden.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:59 schreef heywoodu het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het schaatsen vrij van doping is, of de Nederlandse schaatsploeg, want ik geloof echt niet dat dat het geval is.
Heulde!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
of een 3:58 voor bijvoorbeeld vdWeijden.
Kun je dat laatste onderbouwen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:52 schreef Klopkoek het volgende:
Ter Mors heeft technisch ook een voorsprong op de meeste andere dames. Nee, als ik mijn geld moet zetten op een 'grootdopeur' dan is het Sven Kramer. Als ik gedwongen wordt om geld in te zetten he?
Onderbouwen kan ik het natuurlijk niet, maar als ik gedwongen wordt om mijn geld te zetten op een Nederlandse "grootdopeur" zou ik ook eerder voor Kramer gaan, of Wüstquote:Op woensdag 19 februari 2014 12:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kun je dat laatste onderbouwen?
Ja, maar toch vraag ik me af op basis waarvan? Vreemde prestatiecurve? Die lijkt me bij Kramer en Wüst toch vrij constant. Opmerkelijke progressie? Fysieke eigenschappen die verdacht zijn of gewoon de dominantie die ongeloofwaardig is?quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onderbouwen kan ik het natuurlijk niet, maar als ik gedwongen wordt om mijn geld te zetten op een Nederlandse "grootdopeur" zou ik ook eerder voor Kramer gaan, of Wüst
Waarmee ik ze niet beschuldig, of vrijpleit.
Hij heeft altijd een hoge zit. Tijdens zijn topjaren werd vaak gezegd dat juist zijn techniek niet optimaal is. Het werd gezien als het zwakste punt in het arsenaal aan sterke punten. Het is bekend dat hij altijd ferme klappen heeft op het rechte eind en minder snelheid haalt uit bochtentechniek. Tegelijkertijd is zijn timing met de afzet wel van absolute wereldklasse. Dat leer je niet zomaar natuurlijk (ofschoon voor reactietijd ook doping bestaat).quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kun je dat laatste onderbouwen?
Simpelweg: als iets te mooi lijkt te zijn om waar te zijn, is het dat ook meestal.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, maar toch vraag ik me af op basis waarvan? Vreemde prestatiecurve? Die lijkt me bij Kramer en Wüst toch vrij constant. Opmerkelijke progressie? Fysieke eigenschappen die verdacht zijn of gewoon de dominantie die ongeloofwaardig is?
Ik pleit ze niet vrij, maar ik kan ook nergens de vinger opleggen, zogezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |