Dat is natuurlijk wel heel tricky.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:29 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb bij schaatsen altijd het gevoel: opportunity makes the thief. Nederland heeft die hele schaatswereld in zijn binnenzak. Volgensmij hoeven onze topschaatsers zich helemaal geen zorgen te maken om random tests of dat een positieve dopingtest uberhaupt boven tafel komt.
Maar dat is maar een gevoel.
Het zou ook wel redelijk dodelijk zijn voor het schaatsen als zou uitkomen dat de nederlandse toppers doping gebruiken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:29 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb bij schaatsen altijd het gevoel: opportunity makes the thief. Nederland heeft die hele schaatswereld in zijn binnenzak. Volgensmij hoeven onze topschaatsers zich helemaal geen zorgen te maken om random tests of dat een positieve dopingtest uberhaupt boven tafel komt.
Maar dat is maar een gevoel.
Alleen heeft Ronaldo wel een zeer atletische bouw, die hij ook al wel had in z'n tijd bij Manchester en Sporting. Dat Messi 'doping' heeft gebruikt is algemeen bekend aangezien hij tijdens z'n jeugd "groeiproblemen" had waarvoor ze hem hormoonbehandelingen gegeven hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:26 schreef Klopkoek het volgende:
Wrs. is voetbal één van de minst schone sporten. Lionel Messi haalt met de bal aan de voet 35 km/h als topsnelheid. Cristiano Ronaldo nog ietsjes sneller. Dat kan gewoon niet op een bruine boterham. Deze sport zou ik misschien kiezen als minst schone topsport.
Vandaag ook wel weer duidelijk te zien dat Sablikova veel meer op souplesse rijdt. Bochtentechniek (dat befaamde 'overstapje') natuurlijk ook dikke prima.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:03 schreef Wombcat het volgende:
Wust rijdt op een manier die eigenlijk best wel roofbouw op het lichaam is: namelijk de 3 en 5 km hard starten en elke keer kapot gaan en proberen het verval te beperken.
quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Alleen heeft Ronaldo wel een zeer atletische bouw, die hij ook al wel had in z'n tijd bij Manchester en Sporting. Dat Messi 'doping' heeft gebruikt is algemeen bekend aangezien hij tijdens z'n jeugd "groeiproblemen" had waarvoor ze hem hormoonbehandelingen gegeven hebben.
Het verbreken van die Oost-Duitse records is nog te plaatsen aan klapschaats en betere techniek. Dat is niet eens datgene dat mij vult met enige verbazing. Het is meer die collectieve dominantie die ineens een heet team in de breedte neer weet te zetten. Waar wel recentere prestaties ineens verbeterd worden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:24 schreef Klopkoek het volgende:
Oost Duitse records worden niet zomaar verbroken. Bij het atletiek haalden ze hun schouders op: records zijn er om te breken, maar later bleek dan op welke manier dat ging.
Of het mooie weer waarin de italiaanse wielrenners in de jaren 90 konden trainen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Het verbreken van die Oost-Duitse records is nog te plaatsen aan klapschaats en betere techniek. Dat is niet eens datgene dat mij vult met enige verbazing. Het is meer die collectieve dominantie die ineens een heet team in de breedte neer weet te zetten. Waar wel recentere prestaties ineens verbeterd worden.
En dat schrijven ze dan op het conto van 'snellere pakken' en 'meer concurrentie door commerciële ploegen'. En dat accepteert iedereen als reden. Wat mij betreft is dat net zo'n verklaring als 'marginal gains' bij Sky en dan krijg je ook dertig keer '' als reactie.
Ah. Helder.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
Met 'Oost-Duitse records' bedoelde ik dingen als aantal podiumplaatsen, aantal in top 5 of top 10, aantal schaatsers met een medaille etc.
Tot deze Spelen had de voormalige DDR het record van meeste schaatsmedailles op één Spelen behaald.
Ik kan niet anders dan concluderen dat er een paar opvallende paralellen in het verhaal zitten. En ook met het verhaal van de 'professionele aanpak' van een Team Sky.quote:In die Indurain-jaren was doping amper een issue. Er waren namelijk geen zware dopinggevallen bekend, en dus nam iedereen voetstoots aan dat we getuige waren van het moderne wielrennen. Snellere tijden waren een gevolg van een sport die afstand nam van het veredeld amateurisme. Van een ontwikkeling waardoor gesofisticeerd materiaal en nieuwe trainingsmethodes voortaan mee de hiërarchie hielpen bepalen. Dat Indurain een halve machine leek, werd daarom door iedereen aanvaard. De tijd van de frivole improvisatie was voorbij. Dit is topsport, meneer. En af en toe verloor Indurain ook een wedstrijd, dus niets menselijks was hem vreemd.
...
Er werden op het moment amper vragen gesteld bij de dominantie van Gewiss in de Waalse Pijl 1994, waar drie ploegmaats, Moreno Argentin, Giorgio Furlan en Yevgeni Berzin de rest van het peloton op grote achterstand rijden.
En niet te vergeten de professionele aanpak van Armstrong/US Postal.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:43 schreef OProg het volgende:
Ik kan niet anders dan concluderen dat er een paar opvallende paralellen in het verhaal zitten. En ook met het verhaal van de 'professionele aanpak' van een Team Sky.
Ja, maar waarom komt de één weer helemaal terug na een burn-out en de ander niet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals ik al vroeg: hoe bijzonder is het dat een Wust helemaal instort, overtraind raakt, en dan weer opkrabbelt? Die had echt een fikse inzinking in haar carriere.
Waarom is haar dat wel gelukt en al die anderen (Uytdehaage, Deutekom, Olde Heuvel etc.) niet.
Daarom vraag ik hoe vaak dat voor komt in de topsport.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja, maar waarom komt de één weer helemaal terug na een burn-out en de ander niet.
Aanwijzingen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:02 schreef THEFXR het volgende:
Eric heiden met zijn 5 gouden plakken, dat was pas een vuile dopeur.
Je hoort er heel weinig over, vaak pas als ze allang gestopt zijn en er ineens een boek geschreven moet worden. Maar ik denk vaker dan wij vermoeden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daarom vraag ik hoe vaak dat voor komt in de topsport.
Doping is schering en inslag in de topsport. Altijd al geweest en zal altijd zo blijven.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:05 schreef Uccie het volgende:
[..]
Je hoort er heel weinig over, vaak pas als ze allang gestopt zijn en er ineens een boek geschreven moet worden. Maar ik denk vaker dan wij vermoeden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovendien was het bij Wust volgens mij niet puur overtraind zijn. Daar speelde een scala aan problemen waaronder de psychische problemen betreffende haar seksuele identiteit bijvoorbeeld. Dat is een factor die heel erg veel kan bijdragen aan onderpresteren en overtraind raken maar als je die factor succesvol weet aan te pakken kun je daar ook goed overheen komen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja, maar waarom komt de één weer helemaal terug na een burn-out en de ander niet.
Zit denk ik in de mate van de inzinking, de persoon zelf en de begeleiding bij het terugkomen.
Daar moest ik ook meteen aan denkenquote:
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:35 schreef OProg het volgende:
Als het een Duitse atleet is is het natuurlijk altijd wel extra leuk. Een biatleet ofzo.
Het Duitse team heeft het nieuws naar buiten gebracht, dus het zal wel waar zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:51 schreef DeeBee het volgende:
Nordic combined mannen of een van de teamsprinters met langlaufen zou ik als meest serieuze optie verwachten, mocht het nieuws waar zijn.
Het zou al prima zijn als het een Duitser is die goud won, zelfs als we daardoor geen extra medaille pakken. Dan is er een behoorlijke kans dat we Duitsland voor blijven in de medaillespiegel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:58 schreef Uccie het volgende:
Zeker nergens een duitser, die door geschrapt te worden ons een medaille oplevert.
Ik plaatste net een reactie in het biatlontopic over Sachenbacher, zou natuurlijk best eens de reden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:02 schreef heywoodu het volgende:
En serieus: Ik zou voor 95% zeker zeggen dat het Sachenbacher-Stehle is
Op de individuele wedstrijd was alleen Dahlmeier beter, maar wel een stuk langzamer op de ski's.
Sprint: S-S 11e, Henkel 22e, rest ver weg.
Achtervolging: 27e, beste Duitse
Massastart: 4e (!), terwijl Henkel de volgende was op de 18e plek.
En dan doet ze vandaag NIET mee in de estafette, rara politiepet
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:02 schreef heywoodu het volgende:
En serieus: Ik zou voor 95% zeker zeggen dat het Sachenbacher-Stehle is
Op de individuele wedstrijd was alleen Dahlmeier beter, maar wel een stuk langzamer op de ski's.
Sprint: S-S 11e, Henkel 22e, rest ver weg.
Achtervolging: 27e, beste Duitse
Massastart: 4e (!), terwijl Henkel de volgende was op de 18e plek.
En dan doet ze vandaag NIET mee in de estafette, rara politiepet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |