abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136889553
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:29 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb bij schaatsen altijd het gevoel: opportunity makes the thief. Nederland heeft die hele schaatswereld in zijn binnenzak. Volgensmij hoeven onze topschaatsers zich helemaal geen zorgen te maken om random tests of dat een positieve dopingtest uberhaupt boven tafel komt.

Maar dat is maar een gevoel.
Dat is natuurlijk wel heel tricky.

De media zit iig in hun zak. Kijk maar naar hoe elk 'sportief' gebaar van een Kramer enorm wordt opgeblazen en lichtelijk onsportieve zaken worden genegeerd. Hij geeft Bergsma een hand en dat is gelijk groot nieuws. Kom op zeg, in elke sport is dat normaal. Een speler die in het tennis met drie keer 6:0 wordt weggeveegd doet dat ook. Het zou juist abnormaal zijn als even geen felicitaties worden overgebracht
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_136889726
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:29 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb bij schaatsen altijd het gevoel: opportunity makes the thief. Nederland heeft die hele schaatswereld in zijn binnenzak. Volgensmij hoeven onze topschaatsers zich helemaal geen zorgen te maken om random tests of dat een positieve dopingtest uberhaupt boven tafel komt.

Maar dat is maar een gevoel.
Het zou ook wel redelijk dodelijk zijn voor het schaatsen als zou uitkomen dat de nederlandse toppers doping gebruiken.
Ben je Essent meteen kwijt als sponsor. "Schone energie" en doping combineert niet echt lekker.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2014 13:43:21 ]
pi_136893396
Oost Duitse records worden niet zomaar verbroken. Bij het atletiek haalden ze hun schouders op: records zijn er om te breken, maar later bleek dan op welke manier dat ging.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_136895671
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:26 schreef Klopkoek het volgende:
Wrs. is voetbal één van de minst schone sporten. Lionel Messi haalt met de bal aan de voet 35 km/h als topsnelheid. Cristiano Ronaldo nog ietsjes sneller. Dat kan gewoon niet op een bruine boterham. Deze sport zou ik misschien kiezen als minst schone topsport.
Alleen heeft Ronaldo wel een zeer atletische bouw, die hij ook al wel had in z'n tijd bij Manchester en Sporting. Dat Messi 'doping' heeft gebruikt is algemeen bekend aangezien hij tijdens z'n jeugd "groeiproblemen" had waarvoor ze hem hormoonbehandelingen gegeven hebben.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_136895762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:03 schreef Wombcat het volgende:
Wust rijdt op een manier die eigenlijk best wel roofbouw op het lichaam is: namelijk de 3 en 5 km hard starten en elke keer kapot gaan en proberen het verval te beperken.
Vandaag ook wel weer duidelijk te zien dat Sablikova veel meer op souplesse rijdt. Bochtentechniek (dat befaamde 'overstapje') natuurlijk ook dikke prima.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_136898653
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:13 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Alleen heeft Ronaldo wel een zeer atletische bouw, die hij ook al wel had in z'n tijd bij Manchester en Sporting. Dat Messi 'doping' heeft gebruikt is algemeen bekend aangezien hij tijdens z'n jeugd "groeiproblemen" had waarvoor ze hem hormoonbehandelingen gegeven hebben.
_O-
  woensdag 19 februari 2014 @ 19:07:37 #107
14505 OProg
A Life in Music
pi_136901088
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:24 schreef Klopkoek het volgende:
Oost Duitse records worden niet zomaar verbroken. Bij het atletiek haalden ze hun schouders op: records zijn er om te breken, maar later bleek dan op welke manier dat ging.
Het verbreken van die Oost-Duitse records is nog te plaatsen aan klapschaats en betere techniek. Dat is niet eens datgene dat mij vult met enige verbazing. Het is meer die collectieve dominantie die ineens een heet team in de breedte neer weet te zetten. Waar wel recentere prestaties ineens verbeterd worden.

En dat schrijven ze dan op het conto van 'snellere pakken' en 'meer concurrentie door commerciële ploegen'. En dat accepteert iedereen als reden. Wat mij betreft is dat net zo'n verklaring als 'marginal gains' bij Sky en dan krijg je ook dertig keer ' :') ' als reactie.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_136901309
quote:
9s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Het verbreken van die Oost-Duitse records is nog te plaatsen aan klapschaats en betere techniek. Dat is niet eens datgene dat mij vult met enige verbazing. Het is meer die collectieve dominantie die ineens een heet team in de breedte neer weet te zetten. Waar wel recentere prestaties ineens verbeterd worden.

En dat schrijven ze dan op het conto van 'snellere pakken' en 'meer concurrentie door commerciële ploegen'. En dat accepteert iedereen als reden. Wat mij betreft is dat net zo'n verklaring als 'marginal gains' bij Sky en dan krijg je ook dertig keer ' :') ' als reactie.
Of het mooie weer waarin de italiaanse wielrenners in de jaren 90 konden trainen.
pi_136901921
Met 'Oost-Duitse records' bedoelde ik dingen als aantal podiumplaatsen, aantal in top 5 of top 10, aantal schaatsers met een medaille etc.

Tot deze Spelen had de voormalige DDR het record van meeste schaatsmedailles op één Spelen behaald.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 19 februari 2014 @ 19:43:21 #110
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_136902440
Als bijna 36-jarige je PR zo verbeteren is op z'n minst ook opmerkelijk te noemen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 19:43:31 #111
14505 OProg
A Life in Music
pi_136902447
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
Met 'Oost-Duitse records' bedoelde ik dingen als aantal podiumplaatsen, aantal in top 5 of top 10, aantal schaatsers met een medaille etc.

Tot deze Spelen had de voormalige DDR het record van meeste schaatsmedailles op één Spelen behaald.
Ah. Helder. :)

Die vergelijking met wielrennen Italië in de jaren negentig is inderdaad hetzelfde.

Ik had dit stukje nog. Kan je nu ook weer prima gebruiken als je wat namen gaat vervangen.

quote:
In die Indurain-jaren was doping amper een issue. Er waren namelijk geen zware dopinggevallen bekend, en dus nam iedereen voetstoots aan dat we getuige waren van het moderne wielrennen. Snellere tijden waren een gevolg van een sport die afstand nam van het veredeld amateurisme. Van een ontwikkeling waardoor gesofisticeerd materiaal en nieuwe trainingsmethodes voortaan mee de hiërarchie hielpen bepalen. Dat Indurain een halve machine leek, werd daarom door iedereen aanvaard. De tijd van de frivole improvisatie was voorbij. Dit is topsport, meneer. En af en toe verloor Indurain ook een wedstrijd, dus niets menselijks was hem vreemd.

...

Er werden op het moment amper vragen gesteld bij de dominantie van Gewiss in de Waalse Pijl 1994, waar drie ploegmaats, Moreno Argentin, Giorgio Furlan en Yevgeni Berzin de rest van het peloton op grote achterstand rijden.
Ik kan niet anders dan concluderen dat er een paar opvallende paralellen in het verhaal zitten. En ook met het verhaal van de 'professionele aanpak' van een Team Sky.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_136903227
Van de week las ik een uitspraak van (volgens mij) Orie, die zei dat schaatsen nog een jonge sport was en de komende jaren er nog zeker een seconde van de korte afstanden af kon. En ik dacht "WTF, schaatsen is amper jonger dan wielrennen als wedstrijdsport".
pi_136903244
Zoals ik al vroeg: hoe bijzonder is het dat een Wust helemaal instort, overtraind raakt, en dan weer opkrabbelt? Die had echt een fikse inzinking in haar carriere.
Waarom is haar dat wel gelukt en al die anderen (Uytdehaage, Deutekom, Olde Heuvel etc.) niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_136903287
quote:
11s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:43 schreef OProg het volgende:
Ik kan niet anders dan concluderen dat er een paar opvallende paralellen in het verhaal zitten. En ook met het verhaal van de 'professionele aanpak' van een Team Sky.
En niet te vergeten de professionele aanpak van Armstrong/US Postal.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:02:06 #115
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_136903324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals ik al vroeg: hoe bijzonder is het dat een Wust helemaal instort, overtraind raakt, en dan weer opkrabbelt? Die had echt een fikse inzinking in haar carriere.
Waarom is haar dat wel gelukt en al die anderen (Uytdehaage, Deutekom, Olde Heuvel etc.) niet.
Ja, maar waarom komt de één weer helemaal terug na een burn-out en de ander niet.
Zit denk ik in de mate van de inzinking, de persoon zelf en de begeleiding bij het terugkomen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_136903360
Eric heiden met zijn 5 gouden plakken, dat was pas een vuile dopeur.
pi_136903426
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:02 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja, maar waarom komt de één weer helemaal terug na een burn-out en de ander niet.
Daarom vraag ik hoe vaak dat voor komt in de topsport.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_136903453
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:02 schreef THEFXR het volgende:
Eric heiden met zijn 5 gouden plakken, dat was pas een vuile dopeur.
Aanwijzingen?
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:05:04 #119
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_136903486
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Aanwijzingen?
It's in the name :P

heiden xd
pi_136903499
quote:

[..]

Aanwijzingen?
ja hallo, elke afstand winnen 8)7
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:05:24 #121
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_136903504
quote:

[..]

Daarom vraag ik hoe vaak dat voor komt in de topsport.
Je hoort er heel weinig over, vaak pas als ze allang gestopt zijn en er ineens een boek geschreven moet worden. Maar ik denk vaker dan wij vermoeden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_136915406
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:05 schreef Uccie het volgende:

[..]

Je hoort er heel weinig over, vaak pas als ze allang gestopt zijn en er ineens een boek geschreven moet worden. Maar ik denk vaker dan wij vermoeden.
Doping is schering en inslag in de topsport. Altijd al geweest en zal altijd zo blijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136916073
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:02 schreef Uccie het volgende:

[..]

Zit denk ik in de mate van de inzinking, de persoon zelf en de begeleiding bij het terugkomen.
Bovendien was het bij Wust volgens mij niet puur overtraind zijn. Daar speelde een scala aan problemen waaronder de psychische problemen betreffende haar seksuele identiteit bijvoorbeeld. Dat is een factor die heel erg veel kan bijdragen aan onderpresteren en overtraind raken maar als je die factor succesvol weet aan te pakken kun je daar ook goed overheen komen.

Buiten dat elk geval wel anders is natuurlijk. Theoretisch gezien zou het zelfs kunnen zijn dat die psychische problemen haar hebben behoed voor een veel erger geval van overtraindheid waar je niet meer bovenop zou komen. Maar dat is puur theoretisch, als voorbeeld, en nergens op gebaseerd.
  donderdag 20 februari 2014 @ 00:34:24 #124
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_136916639
De carriere van Van Deutekom is ook wel opvallend, schaatste eigenlijk vanuit het niets een NR op de 1500 in haar eerste World Cup wedstrijd om dan na 2 jaar aan de top weer net zo snel uit te doven. Een soort Jacco Jan Leeuwangh.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_136917572
Agh, Jochem Uytdehaage in Salt Lake is toch stukken opmerkelijker als wat we hier in Sotsji zien. Die enorme hap van zijn PR op de 10.000 toen is ongehoord. Goud, goud en zilver achter een Amerikaan op de 1.500 met een nog opmerkelijkere carriere als die van Uytehaage...
Sindsdien heeft TVM zijn supermatie op de lange afstanden niet meer uit handen gegeven. Ja, af en toe aan een goede vriend van diezelfde Derek Parra.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')