Het hele downloadverbod is niet zo relevant voor torrentgebruikers. Die uploaden eigenlijk altijd zelf ook weer, waardoor ze strafbaar zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:06 schreef Elan het volgende:
Downloadverbod is er al zo goed als door, dus ga vooral lekker blij doen voor je Piratebay.
NWS / "Downloadverbod komt stap dichterbij"
Dan gebruiken ze daar het kijk- en luistergeld maar voor. Het is officieel afgeschaft in 2000 maar daar hebben we een belastingverhoging ter compensatie voor in de plaats gekregen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:
lol grappig...
trouwens, over dat op hande zijnde downloadverbod, dit zei europa:
Als downloaden uit illegale bron in Nederland al legaal mag blijven, dan kan dat alleen als de thuiskopieheffing een 'adequate compensatie' vormt voor inkomsten die rechthebbenden mislopen, stelt de advocaat-generaal. Daarmee zou de thuiskopieheffing 'aanzienlijk moeten worden verhoogd'. Wordt er een downloadverbod ingevoerd, dan gaat de thuiskopieheffing dus waarschijnlijk omlaag. Omdat het kopiëren voor privégebruik niet zou worden verboden, zal hij waarschijnlijk niet volledig worden afgeschaft.
of er een verbod gaat komen is dus nog helemaal geen uitgemaakte zaak. de mogelijkhied om te kopieren voor prive gebruik blijft zowiezo bestaan.
en daar wil ik nog even aan toevoegen dat het al zinds jaar en dag verboden is om software te downloaden, maar dat houdt ook niemand tegen...
Kijk- en luistergeld was voor de publieke omroepen. Publiek geld voor publieke zaken. Daar heeft een mogelijk downloadverbod geen reet mee te maken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan gebruiken ze daar het kijk- en luistergeld maar voor. Het is officieel afgeschaft in 2000 maar daar hebben we een belastingverhoging ter compensatie voor in de plaats gekregen.
Alsof jij in de huidige tijd nog zou willen betalen voor de PO...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:03 schreef nikk het volgende:
[..]
Kijk- en luistergeld was voor de publieke omroepen. Publiek geld voor publieke zaken. Daar heeft een mogelijk downloadverbod geen reet mee te maken.
Lekker voor zequote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:56 schreef ReplaR het volgende:
Om het nog iets mooier te maken:
[..]
Eat that Tim!
Ik heb het niet nodig. Maar ik snap je reactie(s) niet helemaal. Je haalt volgens mij echt verschillende dingen door elkaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof jij in de huidige tijd nog zou willen betalen voor de PO...Met je dikbetaalde 500+ zenders digi abbo...
'Won a battle, but still not the war'quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:14 schreef wolfrolf het volgende:
Interessant
Blij dat die BREIN boeven eens een keer het deksel op hun neus krijgen
quote:
En daarbij: veruit het meeste geld wat BREIN binnen krijgt gaat niet naar de artiest.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:13 schreef reddevil1408 het volgende:
Zolang er nog programma's bestaan als "MTV Cribs" en ik daar geen half leegstaande flatjes tegen kom met slechts een koelkast in de keuken, valt het allemaal wel mee met die inkomsten delving.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:27 schreef Q. het volgende:
[..]
En daarbij: veruit het meeste geld wat BREIN binnen krijgt gaat niet naar de artiest.
Meer een soort wegversmalling of gedwongen omleidingquote:
Tering, dan mis je toch even hard waar dit om gaat zegquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Het was een schijnmaatregel. Elke mongool die op TPB wilde komen, kon dat allang. Ook met die blokkade.
Sterker nog: Alle bullshit in de media heeft de bezoekersaantallen alleen doen toenemen. Kortom voor de torrentgebruikers was die blokkade en de poppenkast van Brein er omheen alleen maar mooi meegenomen.
En dat ga jij nu vertellen zeker.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tering, dan mis je toch even hard waar dit om gaat zeg
Het gaat niet om TPB.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
En dat ga jij nu vertellen zeker.
Blokkade heeft TPB uiteindelijk niets dan goeds gebracht. Punt.
Tering, je snapt het echt niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:51 schreef Elan het volgende:
Het was op voorhand al een kansloze missie, goed dat men dat opmerkt. TPB was prima te bereiken, en anders zijn er nog tal van alternatieve websites waar Brein echt de middelen en tijd niet voor zou hebben om individueel aan te pakken via rechtszaken.
Kortom die hele euforie alsof er een oorlog gewonnen is, is schappelijk overdreven.
Je kunt hooguit blij zijn dat het ze een flinke bak geld gekost heeft deze zaak but that's all for the dramaqueens.
Nee want dat is inderdaad totaal niet relevant voor een torrentsite. Please get your shit together man.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:44 schreef Tchock het volgende:
Wat het verder voor de bezoekersaantallen of inkomsten of downloads of weet ik veel wat van TPB betekent doet er in essentie niet toe.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee want dat is inderdaad totaal niet relevant voor een torrentsite. Please get your shit together man.
Nee jij snapt het niet.quote:
Nee, je bent eerder naïef als je denkt dat deze zaak op zichzelf staat. Waarom denk je dat Brein maar één site heeft laten blokkeren? Omdat ze denken dat dit de enige site is die mensen gebruiken of zo? Geloof je oprecht dat ze de rest niet kunnen vinden?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee jij snapt het niet.
Je komt meteen met een bullshit worst case scenario op de proppen dat puur gebaseerd is op kriebels in je onderbuik.
Brein is zoals je weet een relatief kleine organisatie die kunnen niet alle toegangswegen naar het spreekwoordelijke gouden ei laten blokkeren daar is eerst aangepaste wetgeving voor nodig.
Heb je de uitspraak überhaupt gelezen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je bent eerder naïef als je denkt dat deze zaak op zichzelf staat. Waarom denk je dat Brein maar één site heeft laten blokkeren? Omdat ze denken dat dit de enige site is die mensen gebruiken of zo? Geloof je oprecht dat ze de rest niet kunnen vinden?
Nee, ze hebben een proefproces nodig. Als je één keer gelijk krijgt krijg je duizend keer gelijk.
Kortom, juist de voorzichtigheid die testcase is de juridische blunder van hier tot Tokio gebleken.quote:Stichting BREIN heeft zich in zijn eigen voet geschoten door de geëiste blokkade bij de isp's te beperken tot The Pirate Bay (TPB). BREIN stelt zelf dat er naast TPB nog een handjevol grote torrentsites zijn, zoals Kickass.to, Torrentz.eu en Isohunt. Maar door te verzuimen actie tegen deze sites te ondernemen of tegelijkertijd een blokkade van de andere grote torrentsites te eisen, was van meet van aan duidelijk dat een blokkade van alleen TPB niet effectief zou kunnen zijn, omdat er genoeg bekende alternatieven waren.
Tot die ironische conclusie kom het Haagse Hof, die dinsdagochtend de TPB-blokkade die XS4ALL en Ziggo was opgelegd naar de prullenbak verwijst. BREIN wilde eerst de testcase rondom de TPB-blokkade afwachten, maar juist die 'voorzichtigheid' was juridisch fataal, omdat alleen de TPB blokkeren geen of nauwelijks effect heeft op het filesharen via het torrent-netwerk. En omdat het niet effectief was, was het ook niet proportioneel.
Grappig dat je mij vraagt of ik de uitspraak gelezen heb om vervolgens uit een summier nieuwsberichtje te citerenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je de uitspraak überhaupt gelezen?
[..]
Kortom, juist de voorzichtigheid die testcase is de juridische blunder van hier tot Tokio gebleken.
En dus helemaal geen juridisch voorbeeld voor anderen.. Het was vanaf dag 1 lachwekkende bedoeling dat gedoe van Brein en de rechter heeft dat nu enkel en alleen bevestigd.
Juist het feit dat er tal van alternatieven bleven bestaan heeft de geloofwaardigheid van de maatregel TPB te blokkeren an sig enorm in twijfel getrokken.
Tuurlijk is het geen uitgemaakte zaak, want we zijn nu nog baas in eigen land. Dus een Europees Hof kan blaten wat ze willen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:
lol grappig...
trouwens, over dat op hande zijnde downloadverbod, dit zei europa:
Als downloaden uit illegale bron in Nederland al legaal mag blijven, dan kan dat alleen als de thuiskopieheffing een 'adequate compensatie' vormt voor inkomsten die rechthebbenden mislopen, stelt de advocaat-generaal. Daarmee zou de thuiskopieheffing 'aanzienlijk moeten worden verhoogd'. Wordt er een downloadverbod ingevoerd, dan gaat de thuiskopieheffing dus waarschijnlijk omlaag. Omdat het kopiëren voor privégebruik niet zou worden verboden, zal hij waarschijnlijk niet volledig worden afgeschaft.
of er een verbod gaat komen is dus nog helemaal geen uitgemaakte zaak. de mogelijkhied om te kopieren voor prive gebruik blijft zowiezo bestaan.
en daar wil ik nog even aan toevoegen dat het al zinds jaar en dag verboden is om software te downloaden, maar dat houdt ook niemand tegen...
Bedankt voor je aanvulling, ik heb de uitspraak wel degelijk gelezen maar volgens mij was dit het belangrijkste punt waarop de zaak uiteindelijk gewonnen is door de providers?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Grappig dat je mij vraagt of ik de uitspraak gelezen heb om vervolgens uit een summier nieuwsberichtje te citeren
Als je de uitspraak daadwerkelijk gelezen had had je gezien dat er behoorlijk wat andere punten zijn waarom Brein geen gelijk heeft gekregen, bijvoorbeeld dat de blokkade onevenredig zwaar is ten opzichte van het resultaat en het feit dat de providers zelf géén inbreuk maken op welk auteursrecht dan ook.
Mocht je hem alsnog willen lezen, alsjeblieft.
Bovendien negeer je volledig mijn hele punt over de precedentenwerking
Deze post is zo'n onzin.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Tuurlijk is het geen uitgemaakte zaak, want we zijn nu nog baas in eigen land. Dus een Europees Hof kan blaten wat ze willen.
Als iedereen straks weer massaal op eurofiele partijen stemt, tja dan komt daar op termijn een einde aan. Dan krijgen we hier net zulke debiele regels als in Frankrijk, Duitsland en het VK.
Dus er loopt nog een zaak die ze waarschijnlijk gaan verliezen. Nog maals 360000 euro proceskosten? Heheheheh Kuik sukkkeeeeeel.quote:De zaak heeft nog geen gevolgen voor de blokkade van The Pirate Bay door KPN, UPC, T-Mobile en Tele2: dat is een aparte rechtszaak, waarin nog een hoger beroep loopt. "Maar die loopt bij hetzelfde gerechtshof, dus het zou gek zijn als daar ineens een ander oordeel in komt", aldus ict-jurist Arnoud Engelfriet. "Het lijkt mij een formaliteit dat de blokkade ook daar wordt opgeheven, maar formeel gaat het om een andere zaak." Eerder begon UPC een bodemprocedure over de blokkade.
ik heb er zelfs nog geen bitje van gedownloadquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:13 schreef penny-wise het volgende:
Zijn er nog mensen die via de PB downloaden.....?
Waarom niet, werkt prima voor series.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:13 schreef penny-wise het volgende:
Plaats 73 op meestbezochte websites ter wereld dus ehmm... Ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:13 schreef penny-wise het volgende:
Ja, die kan je indienen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Kan ik nu een schadeclaim indienen bij Brein voor de winkelwaarde van de albums en films die ik anders had kunnen downloaden?
Maak er een topic overquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Kan ik nu een schadeclaim indienen bij Brein voor de winkelwaarde van de albums en films die ik anders had kunnen downloaden?
Ongelofelijk, deze opmerkingquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:27 schreef Q. het volgende:
[..]
En daarbij: veruit het meeste geld wat BREIN binnen krijgt gaat niet naar de artiest.
Klopt als een bus.quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:07 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat dit klopt.
quote:UPC blokkeert The Pirate Bay niet meer
UPC heeft in overleg met Stichting Brein de blokkade van The Pirate Bay opgeheven nadat een rechter bepaalde dat Ziggo en XS4ALL de site ook niet meer hoefden te blokkeren.
Dat laat UPC woensdag weten.
Eind januari werd door het gerechtshof in Den Haag bepaald dat The Pirate Bay door Ziggo en XS4ALL niet meer hoeft te worden geblokkeerd. De blokkade was van kracht sinds begin 2012.
Ook andere providers zoals UPC, KPN, Tele2 en T-Mobile blokkeren op last van de rechter de toegang tot de torrensite. Deze bedrijven zijn echter in een aparte rechtszaak met Brein verwikkeld.
"In de zaak tegen Ziggo en XS4ALL kan Brein tot 27 april 2014 in cassatie gaan", aldus UPC. "Indien dit gebeurt, zal de Hoge Raad nog uitspraak doen of The Pirate Bay definitief moet worden geblokkeerd of niet. De uitkomst van zo'n procedure wordt niet op korte termijn verwacht. Brein en UPC zijn daarom overeengekomen dat UPC de blokkade opheft."
Tele2 en T-Mobile
Tele2 laat aan NUtech.nl weten nog geen concrete plannen te hebben om de blokkade op te heffen, maar een woordvoerder zegt wel dat het bedrijf naar deze nieuwe informatie zal kijken. "Het lijkt logisch dat wij volgen, maar daar kunnen we nog niets over zeggen."
Voor T-Mobile is de blokkade van The Pirate Bay niet meer relevant omdat het bedrijf geen vast internet meer aanbiedt, zoals in 2012 wel het geval was. Op mobiel internet is geen sprake van een blokkade. NUtech.nl heeft ook KPN en Stichting Brein om een reactie gevraagd.
Nee, er klopt geen reet van. Brein betaalt zelfs nul euro. Brein heeft daar namelijk niets te maken.quote:
Volgens mij moet je nog even teruglezen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 01:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, er klopt geen reet van. Brein betaalt zelfs nul euro. Brein heeft daar namelijk niets te maken.
Misschien kan je uitleggen wat je bedoelt. Kennelijk ontgaat mij iets.quote:Op donderdag 20 februari 2014 07:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Volgens mij moet je nog even teruglezen.
De oorspronkelijke quote was:quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Misschien kan je uitleggen wat je bedoelt. Kennelijk ontgaat mij iets.
Daarvan werd gezegd dat dat klopt en dat werd vervolgens door mij beaamd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan heb heb ik je verkeerd begrepen. Omdat je iemand anders quote die iets anders bedoelde en omdat je daarnaast ook nog uitlegt hoe je artiesten beter kunt steunen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
De oorspronkelijke quote was:
[..]
Daarvan werd gezegd dat dat klopt en dat werd vervolgens door mij beaamd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |