En waarom geloof je de MM wel als ze netto prijs * (100 / 121) doen en niemand in dit topic die dat zegt?quote:
Neequote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:27 schreef Rectum het volgende:
[..]is gewoon 21% korting hoor misschien moet je weer terug naar school
Nee. Het is minder dan 21%.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:00 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat hebben ze natuurlijk niet. Ze geven gewoon 21% korting op ouwe meuk waar marge op zit.
Het is een prima actie. Veel elektronicabedrijven doen het. Ik heb van het weekend nog een tv gehaald voor nog geen 250 eu.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:57 schreef Nitzer het volgende:
[..]
Ik vind het een best nette actie. Je moet wel goed blijven vergelijken bij andere aanbieders, omdat ze wel eens de prijzen stilletjes verhogen voor aanvang van de actie.
Ja, want de belastingdienst is niet gek.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:55 schreef Ticootje het volgende:
Het mooie is dat ze in de campagne roepen 21% btw weg ermee kunnen roepen en dat klinkt heel mooi. Maar in feite krijg je dus minder korting dan 21%.
Alleen de iPad en iPhone zijn uitgesloten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Niet alleen de tv's heb ik begrepen. Ook bepaalt Apple spul is gezegd maar zeker weet ik het niet.
Die formule ken ik idd ook. Ik kwam bedrogen thuis van de mediamarkt net. Ik had dus mooi een Logitech hifi set in mn winkelwagentje gestopt, kom ik bij de kassa blijk ik ineens iets van 17% korting te krijgen. Ik zeg wat 17% ik wil gewoon 21% korting zeggen ze nee dat kan niet, bedrijfsleider erbij enzo maar geen water bij de wijn hoor. Ik voel me gewoon bedrogen eigenlijk. Maar wel tof setje heb ik staan nu bij mijn 17'' inch acer laptop.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:50 schreef Rectum het volgende:
[..]
=229*0,79/(100*100%)*(100)
zo hebben wij dat geleerd
Dat is het niet. Dat staat ook op de site. Sowieso is BTW weg ermee belachelijk, want je betaalt nog steeds BTW. Je hebt gewoon een korting die toevallig even hoog is als de BTW.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:51 schreef muhahaha het volgende:
Het is gewoon 21% hoor, btw weg ermee staat er op de site.
Behoorlijke misleiding als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:10 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Dat is het niet. Dat staat ook op de site. Sowieso is BTW weg ermee belachelijk, want je betaalt nog steeds BTW. Je hebt gewoon een korting die toevallig even hoog is als de BTW.
Vergeet niet dat BTW 21% is bovenop de aankoopprijs. Zonder BTW een TV van 1000 euro, met BTW 1210 euro.
Om de nieuwe prijs te berekenen moet je dus 21% ervanaf trekken (want 21% van 1210 is 254,10 euro, wat dan 955.90 zou moeten zijn. Klopt dus niet.
Dit is het. Je krijgt effectief 17,36% korting, want er moet nog gewoon BTW betaald worden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Goed pakken we weer je voorbeeld.
Netto bedrag van 229. Mediamarkt zegt in de kleine letters, ja we adverteren met 21% btw weg ermee, maar dat komt neer op een korting van 17,36 %.
Komt ie: 229 - 17,36% = weer die 189,24 (afrondingverschil even daargelaten)
En niet de 180,91
Nee, dit is basiseconomie. Als jij sowieso de Mediamarkt instapt met het idee dat de BTW voor jou betaald wordt is al een domme gedachte. Want op jouw 'aanbieding' betaal jij vrolijk 21% btw.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:11 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Behoorlijke misleiding als je het mij vraagt.
Op het MBO heb je er blijkbaar een excelsheet voor nodig om het fout te doen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:12 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Nee, dit is basiseconomie. Als jij sowieso de Mediamarkt instapt met het idee dat de BTW voor jou betaald wordt is al een domme gedachte. Want op jouw 'aanbieding' betaal jij vrolijk 21% btw.
Dit soort dingen kan je op de basisschool al uitrekenen. Zonder rekenmachine.
Nou ik weet het niet en er zijn met mij miljoen anderen die het ook niet weten dus ik vind het misdadig dat mediamarkt blijkbaar dus niet eens mijn btw betaalt terwijl ze daar wel dikke reclame voor maken!!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:12 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Nee, dit is basiseconomie. Als jij sowieso de Mediamarkt instapt met het idee dat de BTW voor jou betaald wordt is al een domme gedachte. Want op jouw 'aanbieding' betaal jij vrolijk 21% btw.
Dit soort dingen kan je op de basisschool al uitrekenen. Zonder rekenmachine.
Rectum 2quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:11 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Behoorlijke misleiding als je het mij vraagt.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:16 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nou ik weet het niet en er zijn met mij miljoen anderen die het ook niet weten dus ik vind het misdadig dat mediamarkt blijkbaar dus niet eens mijn btw betaalt terwijl ze daar wel dikke reclame voor maken!!
Klikkerdeklikquote:De wettelijke BTW blijft gehandhaafd, dus ook op de aankopen gekocht tijdens deze actie. Het op de kassabon vermelde BTW-bedrag is inbegrepen in de actieverkoopprijs. Het voordeel is 17,36% op de reguliere verkoopprijs inclusief BTW. Rekenvoorbeeld : Een LED-TV kost ¤ 1.210 (inclusief BTW) 21% BTW WEG ERMEE! ¤ 1.210 x (100/121)= ¤ 1.000 (exclusief BTW). Aan de kassa ontvangt u ¤ 210.voordeel (=17,36%).
Gefeliciteerd je bent een retard.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:16 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nou ik weet het niet en er zijn met mij miljoen anderen die het ook niet weten dus ik vind het misdadig dat mediamarkt blijkbaar dus niet eens mijn btw betaalt terwijl ze daar wel dikke reclame voor maken!!
Ja, je kan zeggen wat je wilt maar 21% eraf is 21% eraf.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:26 schreef Nat-Water het volgende:
Oh, nog een linkje over de 'misleiding' van de consument hierover.
Uitspraak Stichting Reclamecode
Hebben mensen nog vragen?
zeggen ze dat er 21% af gaat?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:36 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ja, je kan zeggen wat je wilt maar 21% eraf is 21% eraf.![]()
Weet niet welke MBO jij hebt gedaan, ik heb mijn VWO afgerond.
Stoer man, dat je VWO hebt gedaan. Ik zal eerlijk zijn: ik heb havo gedaan. Ben jij nu beter? Nou, blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:36 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ja, je kan zeggen wat je wilt maar 21% eraf is 21% eraf.![]()
Weet niet welke MBO jij hebt gedaan, ik heb mijn VWO afgerond.
538,78 dus, niet zo moeilijk he.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:43 schreef Jaimy_Luca het volgende:
De Galaxy Note 3 kost nu ¤682,- is de korting er dan al vanaf? Zo nee, hoeveel kost de Note 3 dan na 21% BTW eraf?
2 keer de helftquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:43 schreef Jaimy_Luca het volgende:
De Galaxy Note 3 kost nu ¤682,- is de korting er dan al vanaf? Zo nee, hoeveel kost de Note 3 dan na 21% BTW eraf?
De actie begint morgen, dus het lijkt me sterk dat dit nu de actieprijs is. Zonder BTW is hij 563.60 euro.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:43 schreef Jaimy_Luca het volgende:
¤170,50 ?quote:
quote:
Twee verschillende prijzen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:46 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
De actie begint morgen, dus het lijkt me sterk dat dit nu de actieprijs is. Zonder BTW is hij 563.60 euro.
Tjah verschil in opleidingsniveau.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Twee verschillende prijzen.
Anyway, altijd nog goedkoper dan in een telefoonwinkel.
Volg dan het model wat op website van de Mediamarkt zegt dat ze gebruiken: [oude prijs] * (100/121) = nieuwe prijs. Reken zelf maar naquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
[..]
Twee verschillende prijzen.
Anyway, altijd nog goedkoper dan in een telefoonwinkel.
Daar geldt de actie niet op. Trouwens ook niet voor de Air.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:00 schreef Jahr00n het volgende:
Kan iemand bevestigen of de btw actie van de mediamarkt ook op de nieuwe iPad mini geld?? Anders fiets ik zo weer ff die kant op.
Maar blijkbaar ben jij wel degene die het fout heeft...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:54 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Tjah verschil in opleidingsniveau.
Ik heb nog geen Note 3 om het goed uit te kunnen rekenen. De rekenmachine nu op mijn mobiel is niet zo uitgebreid. En zelf uitrekenen gaat niet lukken, ben nooit goed geweest in rekenen/wiskunde. Maar heb wel op de site gekeken en uitgerekend.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:55 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Volg dan het model wat op website van de Mediamarkt zegt dat ze gebruiken: [oude prijs] * (100/121) = nieuwe prijs. Reken zelf maar na
Of gebruik anders deze (verschrikkelijk lelijke, maar was eerste hit op google) website:
Korting zonder BTW berekenen
Had trouwens niet verwacht dat je daarop ook korting kreeg. Het ding is redelijk nieuw.
Waaruit blijkt dat?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Maar blijkbaar ben jij wel degene die het fout heeft...
Geen probleem dat je het niet uit je hoofd kan, ik moest ook Excel erbij pakkenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb nog geen Note 3 om het goed uit te kunnen rekenen. De rekenmachine nu op mijn mobiel is niet zo uitgebreid. En zelf uitrekenen gaat niet lukken, ben nooit goed geweest in rekenen/wiskunde. Maar heb wel op de site gekeken en uitgerekend.
Hieruit:quote:
Ga eens ergens anders lopen trollen.quote:
In de winkel al geprobeerd?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:09 schreef Yngwie het volgende:
Godver, ik had interesse in een camera, gisteren nog even naar de prijs gekeken, staat ie vandaag niet meer op de website
Zoals zovaak met dit soort acties gaan er nu 2 dingen gebeuren:quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:09 schreef Yngwie het volgende:
Godver, ik had interesse in een camera, gisteren nog even naar de prijs gekeken, staat ie vandaag niet meer op de website
Nog leuker. Hij is nu zelfs 309 euro. Als je daar de korting vanaf trekt kom je op 255 uit, wat dus nog maar 10 euro verschil is met die orginele 265.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:12 schreef Paksoi het volgende:
Wat me trouwens opviel is dat de Canon EOS 1100D camera 1 of 2 weken voor deze actie van 265 euro naar 279 euro gestegen is. Prijsstijging van zo'n 5%.
761,59 volgens de BW berekenen-site.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:17 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb tijdens de vorige BTW-actie een laptop gekocht voor ¤629,41, wat is dan de prijs "inclusief BTW".
Ik faal in rekenen namelijk, kom op meerdere bedragen uit....![]()
namelijk 761,59, terwijl die laptop (dacht ik) 765 was..
761.59 klopt als je tot 20 decimalen achter de komma doorrekent. De Mediamarkt rondt een beetje af waardoor hij volgens de Mediamarktformule orgineel 761.63 was. Dat scheelt dus 4 centquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:17 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb tijdens de vorige BTW-actie een laptop gekocht voor ¤629,41, wat is dan de prijs "inclusief BTW".
Ik faal in rekenen namelijk, kom op meerdere bedragen uit....![]()
namelijk 761,59, terwijl die laptop (dacht ik) 765 was..
Dus eigenlijk net als vorig jaar met Sinterklaas al die kortingsacties op speelgoed, terwijl het speelgoed in juli datzelfde jaar goedkoper was dan tijdens Sinterklaas met de korting eraf.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:16 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Nog leuker. Hij is nu zelfs 309 euro. Als je daar de korting vanaf trekt kom je op 255 uit, wat dus maar 10 euro verschil is met die orginele 265.
100/121 = 82.64. 100% - 82.64% = 17.36% korting.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:23 schreef .Neovo. het volgende:
Ik ben echt bar slecht in rekenen, maar hoe zit dat nou?
Voorbeeld MM site:
TV van 1210 x (100/121) = 1000 euro. Opzich logisch.
Waar komt die 17.xx procent dan vandaan?
21/121)*100quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:23 schreef .Neovo. het volgende:
Ik ben echt bar slecht in rekenen, maar hoe zit dat nou?
Voorbeeld MM site:
TV van 1210 x (100/121) = 1000 euro. Opzich logisch.
Waar komt die 17.xx procent dan vandaan?
Jij mag me alles wel gaan uitleggen, want bij zowat alles waar rekenen aan te pas komt sla ik helemaal vast.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:24 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
100/121 = 82.64. 100% - 82.64% = 17.36% korting.
Ik had wiskundeleraar moeten worden
74 + (53+4)quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:28 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Jij mag me alles wel gaan uitleggen, want bij zowat alles waar rekenen aan te pas komt sla ik helemaal vast.
Geef mij maar eens een "simpele" wiskundige som, ik ga geheid onzin praten.
Joh, deze fout wordt ontzettend veel gemaakt. Maak je niet druk. Ik ben het zelfs op mijn wiskunde examen tegen gekomen, en mijn docent ontkende stellig dat het fout wasquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:26 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik snap best wel waarom mensen zich verneukt voelen. Ik ben er zelf ook zoeentje
Te laat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat iedereen (en ik) domme uilskuikens zijn die geloven dat de MM de BTW betaalt en dus die 21 procent er af trekken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:35 schreef Saekerhett het volgende:
Mijn god wat een stel achterlijken hier
Elk half jaar is het weer raak en gaat het over dat rekensommetje dat sommigen niet snappen
Helemaal mooi als mensen dan bij de kassa hun bonnetje krijgen en dan verontwaardigd zijn dat er 21% BTW op staat aangegeven.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:26 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik snap best wel waarom mensen zich verneukt voelen. Ik ben er zelf ook zoeentje
Dat zijn twee verschillende dingen... MM geeft het BTW-bedrag als korting, maar die korting is geen 21% over de winkelprijs...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:37 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Omdat iedereen (en ik) domme uilskuikens zijn die geloven dat de MM de BTW betaalt en dus die 21 procent er af trekken.
Dat doen ze ook... dat jij nou niet snapt dat 21% BTW niet 21% van de nettoprijs is...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:37 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Omdat iedereen (en ik) domme uilskuikens zijn die geloven dat de MM de BTW betaalt en dus die 21 procent er af trekken.
De reclamecodecommissie is daar ook zo lekker denigrerend overquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:37 schreef Grielen het volgende:
[..]
Helemaal mooi als mensen dan bij de kassa hun bonnetje krijgen en dan verontwaardigd zijn dat er 21% BTW op staat aangegeven.
"Het was toch BTW weg ermee"
.quote:De Commissie acht voor de gemiddelde consument voldoende duidelijk dat de mededeling “Media Markt betaalt voor u de BTW” betekent dat Media Markt gedurende de actie het BTW-gedeelte dat is begrepen in de buiten de actieperiode geldende verkoopprijs van producten voor haar rekening neemt
Nu weet je ook hoe mijn wiskunde docent over mij dacht.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat doen ze ook... dat jij nou niet snapt dat 21% BTW niet 21% van de nettoprijs is...
... Ik ben gemiddeld dus dommer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:41 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
De reclamecodecommissie is daar ook zo lekker denigrerend over:
[..]
.
gemiddelde
Niet in mijn ogen hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:42 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Nu weet je ook hoe mijn wiskunde docent over mij dacht.
[..]
... Ik ben gemiddeld dus dommer.
Nee, dat doen ze helemaal niet. Jij betaalt gewoon BTW over het bedrag. Media Markt geeft alleen 17, nogwat procent korting en adverteren alleen met het feit dat zij de BTW betalen, want 21% klinkt natuurlijk meer dan 17%.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat doen ze ook... dat jij nou niet snapt dat 21% BTW niet 21% van de nettoprijs is...
Vorig jaar nog wel.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:47 schreef Peepernoot het volgende:
Wie weet of de nespresso apparaten meedoen?
Staan wel niet bij het lijstje uitzonderingen maar is nespresso niet sowieso een los deel in de winkel, aangezien er ook altijd van die nespresso verkopers bij staan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |