Dus eigenlijk net als vorig jaar met Sinterklaas al die kortingsacties op speelgoed, terwijl het speelgoed in juli datzelfde jaar goedkoper was dan tijdens Sinterklaas met de korting eraf.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:16 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Nog leuker. Hij is nu zelfs 309 euro. Als je daar de korting vanaf trekt kom je op 255 uit, wat dus maar 10 euro verschil is met die orginele 265.
100/121 = 82.64. 100% - 82.64% = 17.36% korting.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:23 schreef .Neovo. het volgende:
Ik ben echt bar slecht in rekenen, maar hoe zit dat nou?
Voorbeeld MM site:
TV van 1210 x (100/121) = 1000 euro. Opzich logisch.
Waar komt die 17.xx procent dan vandaan?
21/121)*100quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:23 schreef .Neovo. het volgende:
Ik ben echt bar slecht in rekenen, maar hoe zit dat nou?
Voorbeeld MM site:
TV van 1210 x (100/121) = 1000 euro. Opzich logisch.
Waar komt die 17.xx procent dan vandaan?
Jij mag me alles wel gaan uitleggen, want bij zowat alles waar rekenen aan te pas komt sla ik helemaal vast.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:24 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
100/121 = 82.64. 100% - 82.64% = 17.36% korting.
Ik had wiskundeleraar moeten worden
74 + (53+4)quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:28 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Jij mag me alles wel gaan uitleggen, want bij zowat alles waar rekenen aan te pas komt sla ik helemaal vast.
Geef mij maar eens een "simpele" wiskundige som, ik ga geheid onzin praten.
Joh, deze fout wordt ontzettend veel gemaakt. Maak je niet druk. Ik ben het zelfs op mijn wiskunde examen tegen gekomen, en mijn docent ontkende stellig dat het fout wasquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:26 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik snap best wel waarom mensen zich verneukt voelen. Ik ben er zelf ook zoeentje
Te laat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat iedereen (en ik) domme uilskuikens zijn die geloven dat de MM de BTW betaalt en dus die 21 procent er af trekken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:35 schreef Saekerhett het volgende:
Mijn god wat een stel achterlijken hier
Elk half jaar is het weer raak en gaat het over dat rekensommetje dat sommigen niet snappen
Helemaal mooi als mensen dan bij de kassa hun bonnetje krijgen en dan verontwaardigd zijn dat er 21% BTW op staat aangegeven.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:26 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik snap best wel waarom mensen zich verneukt voelen. Ik ben er zelf ook zoeentje
Dat zijn twee verschillende dingen... MM geeft het BTW-bedrag als korting, maar die korting is geen 21% over de winkelprijs...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:37 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Omdat iedereen (en ik) domme uilskuikens zijn die geloven dat de MM de BTW betaalt en dus die 21 procent er af trekken.
Dat doen ze ook... dat jij nou niet snapt dat 21% BTW niet 21% van de nettoprijs is...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:37 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Omdat iedereen (en ik) domme uilskuikens zijn die geloven dat de MM de BTW betaalt en dus die 21 procent er af trekken.
De reclamecodecommissie is daar ook zo lekker denigrerend overquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:37 schreef Grielen het volgende:
[..]
Helemaal mooi als mensen dan bij de kassa hun bonnetje krijgen en dan verontwaardigd zijn dat er 21% BTW op staat aangegeven.
"Het was toch BTW weg ermee"
.quote:De Commissie acht voor de gemiddelde consument voldoende duidelijk dat de mededeling “Media Markt betaalt voor u de BTW” betekent dat Media Markt gedurende de actie het BTW-gedeelte dat is begrepen in de buiten de actieperiode geldende verkoopprijs van producten voor haar rekening neemt
Nu weet je ook hoe mijn wiskunde docent over mij dacht.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat doen ze ook... dat jij nou niet snapt dat 21% BTW niet 21% van de nettoprijs is...
... Ik ben gemiddeld dus dommer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:41 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
De reclamecodecommissie is daar ook zo lekker denigrerend over:
[..]
.
gemiddelde
Niet in mijn ogen hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:42 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Nu weet je ook hoe mijn wiskunde docent over mij dacht.
[..]
... Ik ben gemiddeld dus dommer.
Nee, dat doen ze helemaal niet. Jij betaalt gewoon BTW over het bedrag. Media Markt geeft alleen 17, nogwat procent korting en adverteren alleen met het feit dat zij de BTW betalen, want 21% klinkt natuurlijk meer dan 17%.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat doen ze ook... dat jij nou niet snapt dat 21% BTW niet 21% van de nettoprijs is...
Vorig jaar nog wel.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:47 schreef Peepernoot het volgende:
Wie weet of de nespresso apparaten meedoen?
Staan wel niet bij het lijstje uitzonderingen maar is nespresso niet sowieso een los deel in de winkel, aangezien er ook altijd van die nespresso verkopers bij staan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |