quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:58 schreef kaltun het volgende:
voordat ik mijn vraag ga stellen , zie ik de mens als enige intelligentste wezen op de aarde.
omdat ik gelovig ben, geloof ik in de creatie en God/Allah heeft gezegd dat de mens de slimste wezen zal zijn.
nu de vraag aan de atheïsten:
in al die miljarden jaren, is er geen enkele wezen die de zelfde intelligentie heeft als een mens.
tuurlijk zijn er wel dieren die enorm uitblinken met hun intelligentie maar de intelligentie van een dier is beperkt, maar van een mens bijna oneindig.
dus mijn vraag is hoe kan dan een mens als enige wezen die deze capaciteit heeft en geen andere wezen?
we stammen toch af van de zelfde voorouders als die van de apen, waarom is er dan geen enkele aap of een andere dier die de mens evenaard ( qua intelligentie)?
paar kreten die ik hierover hebt gehoord :
toevallig hebben we de juiste voedsel genomen en hierdoor werkten onze hersenen anders![]()
of we gingen recht oplopen en hierdoor zijn we anders ge-evolueerd![]()
of we zijn een experiment van de buitenaardse wezen ( zelfs dit komt bij mij geloofwaardiger over dan de evolutie van de mens)
graag uw mening hierover.
even voor de duidelijkheid: met intelligentie bedoel ik niet instinct van een dier, dat is een andere soort intelligentie.
btw waar een mens uitermate goed in uitblinkt is dat we een meesters zijn goed na-apen
quote:Op maandag 27 januari 2014 21:44 schreef Semisane het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, maar ja het is lastig om aan te geven op welke manier hoor. Biologen kunnen veel, maar in de toekomst kijken is daar niet één van.![]()
We weten nu al bijvoorbeeld dat de mens de laatste 200 jaar flink wat langer is geworden, om maar iets te noemen.
Jazeker:quote:Op maandag 27 januari 2014 21:55 schreef Keith_Bakker het volgende:
Is de definitie van slim hier al vastgesteld?
quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:42 schreef GrumpyFish het volgende:
TS, wat is je definitie van intelligentie?
quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:45 schreef kaltun het volgende:
[..]
das een goeie,
intelligentie :
- zelfbewust zijn
- filosoferen
- aan de toekomst denken en daarop handelen
- aan de geschiedenis kijken en leren van je fouten ( al gebeurd dit niet maar de capaciteit hebben we)
- uitvindingen maken
enz
Nah, Kaltun was gewoon lekker wat vragen aan het stellen, waarop een aantal van ons weer antwoorden gaven. Een goede manier van discussie imho, dat hevige is er nu ook wel van af geloof ik.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:58 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Ik verwacht nu een hevige discussie.
Die bron is ook maar een gooi in de rondte.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:44 schreef Semisane het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, maar ja het is lastig om aan te geven op welke manier hoor. Biologen kunnen veel, maar in de toekomst kijken is daar niet één van.![]()
We weten nu al bijvoorbeeld dat de mens de laatste 200 jaar flink wat langer is geworden, om maar iets te noemen.
dat blijft toch wel erg vaagquote:
Er zijn ongetwijfeld meerdere factoren te noemen, daar ging het me even niet om. Het was meer als voorbeeld van hoe de mens zich ook in de moderne tijd nog ontwikkeld, wat wellicht evolutionair gevolgen zou kunnen hebben in de toekomst.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef boyv het volgende:
[..]
Die bron is ook maar een gooi in de rondte.
Er wordt o.a. ook gedacht aan betere basis levensbehoeften (waaronder hygiëne), en met name de bescherming die vaccinaties tegen een variatie aan kinderziektes bieden. Dergelijke ziektes, is de gedachte, beperken de groei vanwege het energieverbruik van het immuunsysteem om de indringer te bestrijden.
Zal morgen even de bron zoeken, vrij recent was het.
Uiteraard.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:38 schreef kaltun het volgende:
betekent dit ook, stel over 50.000 jaar(vanuit gaan dat de mensen nog leven) dat we ( mensen) weer anders eruit komen te zien dan anno 2000 ?
Bedoel je met ' sommige ruïnes ' bv. de tempels van Luxor ?quote:Op maandag 27 januari 2014 23:55 schreef kaltun het volgende:
en over de mensen die vroeger kleiner waren niet mee eens, heb geen bronnen maar als je sommige ruïnes ziet dan denk ik niet dat ze klein waren, mythes hebben ook altijd een kern van waarheid, soms moet je met vaten zout nemen ipv correltje, en sommigen gaan dan over reuzen.
Daarom was er ook discussie, de originele TS was zelf nog een aapquote:Op maandag 27 januari 2014 22:16 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
dat blijft toch wel erg vaag
alle primaten kunnen dat
Dus welke maatstaf wordt is er gebruikt om te bepalen dat wij daar de beste in zijn?
dit is een stelling waar menige (fok-kers)niet mee eens zijn.quote:in de huidige stand van zaken in de evolutie, zijn de mensen de slimsten. is gewoon een feitje.
jij gaat een stap verder , nog intelligentere wezen dan mensenquote:het is een vrij onzinnige vraag eigenlijk; waarom zijn er geen intelligentere wezens als mensen op aarde
Dat valt als je het mij vraagt wel mee. Waar men het niet mee eens is is het idee dat menselijke mentale vaardigheden uniek zouden zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef kaltun het volgende:
[..]
dit is een stelling waar menige (fok-kers)niet mee eens zijn.
Het is al eerder gezegd in dit topic: hooguit 0.001% van de mensen kan dit. 99.999% van de mensen kan dat dus helemaal niet. Om nu de verdiensten van een handjevol mensen toe te schrijven aan de mensheid als geheel lijkt mij onzin.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef kaltun het volgende:
terug komen OP:
we zijn zo slim dat we machines kunnen bouwen wat het weer kan beïnvloeden.
we zijn zo slim dat we uitvindingen kunnen maken ( veel na-apen van de natuur, maar toch )
we zijn zo slim dat we op onbewoonbare plekken leefbaar kunnen maken
we zijn zo slim dat we intelligentie kunnen creëren ( Ai- Kunstmatige intelligentie)
Dit is een fabeltje. In 50 jaar computertechnologie zijn we nog geen stap verder in die richting.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef kaltun het volgende:
we zijn zo slim dat we intelligentie kunnen creëren ( Ai- Kunstmatige intelligentie)
dan volg je japanse tech. nietquote:Dit is een fabeltje. In 50 jaar computertechnologie zijn we nog geen stap verder in die richting.
het feit is wel dat de mensheid dit voor elkaar heeft gekregen. het is idd niet weergelegd voor jan en alleman--> mee eens.quote:Het is al eerder gezegd in dit topic: hooguit 0.001% van de mensen kan dit. 99.999% van de mensen kan dat dus helemaal niet. Om nu de verdiensten van een handjevol mensen toe te schrijven aan de mensheid als geheel lijkt mij onzin.
Die volg ik wel degelijk. Het heeft echter niets, maar dan ook helemaal niets te maken met AI. Het zijn hoogstandjes op het gebied van technologie / mechanica, maar niets meer dan dat.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:31 schreef kaltun het volgende:
[..]
dan volg je japanse tech. niet
Japanse Robots
fo KIRIBO
[..]
Het is niet de mensheid die dat voor elkaar heeft gekregen, maar 0.0001% van de mensen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:31 schreef kaltun het volgende:
het feit is wel dat de mensheid dit voor elkaar heeft gekregen. het is idd niet weergelegd voor jan en alleman--> mee eens.
Je hebt het daar steeds over 'we' / 'de mens in het algemeen'. En dat is misleidend. Er is geen 'we' ten aanzien daarvan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:31 schreef kaltun het volgende:
maar ik mag toch wel pronken met mijn soortgenoten.![]()
Wat bedoel je met 'functie'? En hoezo wil je hier wederom mensen daarvan uitzonderen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:31 schreef kaltun het volgende:
maar nog een vraag:
ik was van mening dat elke dier ( mensen uitgezonderd) een functie heeft hier op aarde. functie voor de natuur.
wie is hiermee eens?
Och, liever iemand die concreet vragen stelt dan iemand die 'evolutie is onzin!' loopt te roepen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:39 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Is dit een soort oneindig vragenuurtje voor TS? Op zich goed dat je benieuwd bent maar je kan het ook zelf opzoeken. Als je er dan vervolgens niet uitkomt kun je die bronnen plaatsen met commentaar en gerichte en onderbouwde vragen erbij.
Als je wil weten wat evolutie is moet je het even opzoeken. Als je graag wil weten of er dieren zijn zonder functie idem.
Vooralsnog vind ik dit topic vrij vaag en is het m.i. niet aan de filosofische of wetenschappelijke diepgang te danken dat er een deel 2 bereikt is.
Hormoontoevoeging aan vlees is streng verboden in de EUquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:20 schreef Aarch het volgende:
Mensen die in de middeleeuwen kleiner waren dan nu, heeft niks te maken met evolutie. Puur omdat we nu gezonder eten(en misschien door hormoontoevoeging aan het vlees) zijn we nu veel groter dan toen.
Wat is me afvroeg TS: Is het mogelijk om jou in evolutie te laten geloven? Anders is deze discussie inmiddels vrij zinloos geworden, aangezien nu eigenlijk wel bijna alle bewijzen en argumenten in de strijd zijn gegooid.
Daarnaast staat god toch los van evolutie? Kan men niet in beiden geloven?
ik ben een nu als een spons aan het opnemenquote:Wat is me afvroeg TS: Is het mogelijk om jou in evolutie te laten geloven? Anders is deze discussie inmiddels vrij zinloos geworden, aangezien nu eigenlijk wel bijna alle bewijzen en argumenten in de strijd zijn gegooid.
Daarnaast staat god toch los van evolutie? Kan men niet in beiden geloven?
niet om te bashen maar het zijn wel mensen geweest, ook al is het/was het maar 1 persoon ( of mens), kunnen wij als mens dit ook claimen, immers het is/was wel een mens en geen andere dier.quote:Het is niet de mensheid die dat voor elkaar heeft gekregen, maar 0.0001% van de mensen.
is het een feit dat we een onderscheid kunnen/mogen maken tussen de dieren rijk en mensen ?quote:Je hebt het daar steeds over 'we' / 'de mens in het algemeen'. En dat is misleidend. Er is geen 'we' ten aanzien daarvan.
tja functie bedoelde ik doel, simpele voorbeeld : plankton fungureert als voedsel voor verschillende soorten vissen --> functie plankton is dan een voedsel te zijn ( ik zie eigenlijk alle dieren voedsel zijn voor andere dieren of planten).quote:Wat bedoel je met 'functie'? En hoezo wil je hier wederom mensen daarvan uitzonderen?
weet je hoe lastig is juiste antwoorden te vinden, het is meestal geschreven tecnisch termen wat ook lastig is en ook heel vaak engels ( ook technische termen)quote:Als je wil weten wat evolutie is moet je het even opzoeken. Als je graag wil weten of er dieren zijn zonder functie idem.
nope niet mee eens, zoals KIRIBO, ze gaan de astronouten gezelschap houden in de ruimte, dit door middel van communicatie ( verbale), of siri van Iphone, of dat jongetje van Xbox kinect--> wel is waar ze staan noh in de kinderschoenen maar de begin is er.quote:Die volg ik wel degelijk. Het heeft echter niets, maar dan ook helemaal niets te maken met AI. Het zijn hoogstandjes op het gebied van technologie / mechanica, maar niets meer dan dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |