abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149371761
Van alle intelligente mensen op aarde zijn de gelovigen de domste:
Zij geloven in verhalen uit sprookjesboeken,
Zij ontkennen dat er zoiets als evolutie is,
Zij maken ruzie over de pietluttigste verschillen in hun opvattingen,
Onthouden hun kinderen medicijnen omdat ziekte door hun god beschikt wordt,
Stellen vrouwen achter omdat zij de oorzaak van de zondeval zouden zijn,
Er zijn erbij die menen dat hun geloof met geweld verspreid moet worden.
Hele oorlogen worden om het geloof uitgevochten.

Zou dit nou het bewijs zijn dat god bestaat?

[ Bericht 4% gewijzigd door Schonedal op 06-02-2015 14:32:53 ]
pi_149378207
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Normaal ben ik niet zo van de smilies, maar in dit geval is dit:

:') :') :')

helemaal op zijn plaats.

Douglas Adams was een heel bijzonder persoon, niet zomaar een sci-fi schrijver.

Voor jou, en voor alle fans van Douglas Adams:

Wat deze opname extra bijzonder maakt is dat dit vlak voor zijn dood is opgenomen. (Dat hij ziek was wist hij hier volgens mij nog niet.)
Geniaal, dank je wel! _O_

Madagaskar O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149378758
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 05:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geniaal, dank je wel! _O_

Madagaskar O+
:D

Douglas Adams was briljant. _O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149378810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

Douglas Adams was briljant. _O_
Eerste keer dat ik van die man hoor. :@

The Hichhiker's Guide van naam natuurlijk, maar nooit iets van hem gelezen ofzo.

Rare Earth-hypothese aan het eind; ben ik het mee eens. En de rol van Gaia beschrijft ie ook heel goed. Oppervlakkig wist ik van die aye aye wat af en Komodo is mijn pa geweest, die vogel kende ik niet.

Mooie humor ook.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149378876
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

The Hichhiker's Guide van naam natuurlijk, maar nooit iets van hem gelezen ofzo.
Dat boek is echt heel erg de moeite waard. (Gegeven de keuze: 100x liever het boek dan de film.)

quote:

Rare Earth-hypothese aan het eind; ben ik het mee eens. En de rol van Gaia beschrijft ie ook heel goed. Oppervlakkig wist ik van die aye aye wat af en Komodo is mijn pa geweest, die vogel kende ik niet.

Mooie humor ook.
Die vogel is volgens mij dezelfde als deze:

Het bizarre van deze vogel is dat hij geen vijanden heeft in zijn eigen omgeving, en daarom zo tam is als wat.
pi_149378904
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat boek is echt heel erg de moeite waard. (Gegeven de keuze: 100x liever het boek dan de film.)

[..]

Die vogel is volgens mij dezelfde als deze:

Het bizarre van deze vogel is dat hij geen vijanden heeft in zijn eigen omgeving, en daarom zo tam is als wat.
Ja, ben niet zo'n lezer. ;)

Hoe die vogel later terugkwam in zijn beschouwing van de mens vond ik sterk gedaan. Goeie verteller, ik kan me voorstellen dat ie toffe boeken schrijft. De film zal ik expres links laten liggen.

Haha die video. Een superzeldzame tamme vogel die zijn cloaca tegen je hoofd zit te wrijven... _O-

pi_149378922
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ben niet zo'n lezer. ;)

Hoe die vogel later terugkwam in zijn beschouwing van de mens vond ik sterk gedaan. Goeie verteller, ik kan me voorstellen dat ie toffe boeken schrijft. De film zal ik expres links laten liggen/
Je zou het nog kunnen doen met de gelijknamige BBC radio hoorspelen van dat boek. :) Die zijn wel heel erg goed!
pi_149378961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je zou het nog kunnen doen met de gelijknamige BBC radio hoorspelen van dat boek. :) Die zijn wel heel erg goed!
Ga ik doen. Mooie tip.

pi_149379049
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ga ik doen. Mooie tip.
Echt zo mooi de personages in dat verhaal, en hoe ze neergezet worden. Marvin the paranoid android bijvoorbeeld.... hyperintelligente robot, die tegelijk superdepressief is, en niemand neemt hem serieus. Dat personage is alleen al goed voor 50 legendarische quotes.

Nou ja, ik moet ook niet teveel verklappen.

Ik hoop dat je die hoorspelen ergens vandaan kunt trekken, anders moet je me maar ff een seintje geven.

PS:

Man, uitgebreide wiki pagina voor dat personage ook: Marvin (Character).

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 05-02-2015 09:29:44 ]
pi_149398790
leuk dat de topic weer in leven is gebracht :)

intussen is mijn beeld veranderd ten opzichte van de dieren. maar toch ben ik nog van mening dat wij (mensen) distantiėren van de dieren, door ons "intelligentie"

elk leven wezen heeft zijn intelligentie
even wat wiki-info:

Soorten intelligentie
De verschillende intelligenties volgens de theorie zijn:

verbaal/linguļstische intelligentie (taalslim)
logisch/mathematische intelligentie (rekenslim)
visueel/ruimtelijke intelligentie (beeldslim)
muzikaal/ritmische intelligentie (muziekslim)
lichamelijke/kinesthetische intelligentie (beweegslim)
interpersoonlijke intelligentie (samenslim)
intrapersoonlijke intelligentie (zelfslim)
natuurgerichte intelligentie (natuurslim).

mijn mening is dan ook dat de de mensen alle ( boven gesommeerde lijstje) intelligenties beschikken en niet-mensen gedeeltelijk van het lijst.

paar opmerkelijke slimme dieren:
Mycocepurus smithii : een mier die zich door middel van clonen voorplanten
Kraaien : vermogen om zich snel aan te passen om zijn omgeving
dolfijnen : na de mens de meest intelligente dieren
pi_149398894
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:07 schreef kaltun het volgende:
:Y

quote:

paar opmerkelijke slimme dieren:
Mycocepurus smithii : een mier die zich door middel van clonen voorplanten
Kraaien : vermogen om zich snel aan te passen om zijn omgeving
dolfijnen : na de mens de meest intelligente dieren
De eerste lijkt me een eerder een voorbeeld van de schijnbare intelligentie van evolutie dan van de werkelijke intelligentie van mieren. Het gedrag is verder 100% instinctief.

Kraaien en dolfijnen zijn daarentegen uitstekende voorbeelden, omdat ze werkelijk begrijpen wat ze doen, en gedrag aanleren in plaats van handelen op basis van genetisch voorgeprogrammeerd gedrag.

Overigens, of dolfijnen werkelijk de nummer 2 zijn is wel wat discussie over mogelijk. :) Er zijn wel andere diersoorten die daarvoor in aanmerking komen.
pi_149405448
quote:

[..]

Mooie humor ook.
Beluister de nederlandstalige hoorspelvertaling eens: Ford Prefect heet hier Amro Bank.
http://www.hoorspelweb.com/SF/Htglh.htm
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:08:32 #38
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149414381
quote:

intussen is mijn beeld veranderd ten opzichte van de dieren. maar toch ben ik nog van mening dat wij (mensen) distantiėren van de dieren, door ons "intelligentie"
Maar nu je begrijpt dat intelligentie een breder begrip is, wat houd de wat complexere intelligentie van de mens t.o.v. andere dieren dan verder in? Behalve het feit dat de mens het bezit :)

Ik zeg de mens, maar om heel eerlijk te zijn gaat het werkelijk maar om een zeer beperkt deel van de mensheid die door middel van hun intelligentie een werkelijke impact heeft gemaakt op de wereld en de mensheid...de rest [sub]Ik weet zeker dat ik bij die groep hoor hangt er maar wat bij heb ik soms zo het idee. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_149420879
quote:
Ik zeg de mens, maar om heel eerlijk te zijn gaat het werkelijk maar om een zeer beperkt deel van de mensheid die door middel van hun intelligentie een werkelijke impact heeft gemaakt op de wereld en de mensheid...de rest [sub]Ik weet zeker dat ik bij die groep hoor hangt er maar wat bij heb ik soms zo het idee. :D
ben ik eigenlijk niet mee eens, wij mensen ( op gehandicapten mensen met beperking, hier in dit geval geestelijke beperking na) hebben deze capaciteiten wel, maar weten niet hoe we dit moeten activeren/triggeren, of willen het niet activeren.

hier een zeer slimme vogel:
dit zie ik nog steeds als een instinct (vooral om te overleven).

ik heb vernomen dat alle honden ( ongeacht welk ras) elkaar kunnen verstaan (dit zelf vanaf de geboorte), en het wordt hen geen enkele hondentaal :) geleerd, zo zijn meerder diersoorten die naar elkaar verwant zijn en die elkaar kunnen begrijpen,waarom moeten wij als mensen de taal leren ?

gooi een land dier in het water ( die nog nooit gezwommen heeft) en het dier kan zwemmen ( spartel zwemmen),gooi een mens in het water die nog nooit gezwommen heeft , en je zult zien dat de mens als een baksteen zal zakken. maar wij mensen kunnen zwemmen leren
pi_149437426
Waarom zijn wij als enige slim?

Simpel antwoord:

Omdat je slim moet zijn om je dit af te kunnen vragen.

e: FF ter uitleg. Als we niet bestonden konden we ons niet afragen waarom we er zijn. De vraag zelf bestaat dus alleen omdat wij bestaan. Er is geen antwoord nodig. Sterker nog, je kan er geen antword opgeven. Net zoals dat je egen antwoord kan geven op waarom elke willekeurige reeks van gebeurtenissen zich op een bepaalde manier heeft afgespeeld.

[ Bericht 10% gewijzigd door dustbrain op 07-02-2015 00:05:59 ]
We're slowly approaching inevitable death.
pi_149437514
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:57 schreef dustbrain het volgende:
Waarom zijn wij als enige slim?

Simpel antwoord:

Omdat je slim moet zijn om je dit af te kunnen vragen.
De slimsten onder ons beseffen juist hoe dom ze nog zijn.

pi_149437620
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De slimsten onder ons beseffen juist hoe dom ze nog zijn.
Dom wil ik niet zeggen, eerder onwetend.
We're slowly approaching inevitable death.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:32:40 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149441517
Oh tof, een topic over mij. En het heeft al drie delen. :o
  † In Memoriam † zaterdag 7 februari 2015 @ 10:45:35 #44
230491 Zith
pls tip
pi_149442245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Oh tof, een topic over mij. En het heeft al drie delen. :o
Alfa's zonder phd die dit denken :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 10:54:30 #45
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149442384
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:45 schreef Zith het volgende:

[..]

Alfa's zonder phd die dit denken :')
Beta's gonna 'bate.
pi_149442730
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:59 schreef Molurus het volgende:
dus mijn vraag is hoe kan dan een mens als enige wezen die deze capaciteit heeft en geen andere wezen?
we stammen toch af van de zelfde voorouders als die van de apen, waarom is er dan geen enkele aap of een andere dier die de mens evenaard ( qua intelligentie)?
Op de eerste plaats is onze intelligentie betrekkelijk. We hebben gaandeweg in onze evolutie inzicht en vermogens gekregen om bijvoorbeeld werktuigen te maken, om voedsel beter te kunnen oogsten of om onszelf te beschermen, of om een andere stam de kop in te slaan. Dit heeft zich gaandeweg voortgezet tot in de 20ste eeuw naar de meest dodelijke en geavanceerde wapens die de hele wereld voor de komende honderden jaren kunnen vernietigen en het leven grotendeels kan uitroeien. Het feit dat wij het vermogen en inzicht hebben om dit soort instrumenten te maken, maakt ons nog niet 'intelligent'. Intelligentie vergt ook het nodige omgevingsbewustzijn en de wijsheid, wat jouw ingrijpen voor een invloed heeft. Wij zijn deels een gedrocht wat met zijn eigen 'intelligentie' zijn eigen bestaan bedreigt of ondermijnt.

De tweede vraag is een typische creatonistenvraag (geen kritiek). 'Als wij geėvolueerd zijn, waaronder zijn dan minder ontwikkelde soorten ook niet automatisch geėvolueerd?'

De evolutie is een relatief jonge theorie en wij zijn slechts getuigen en documenteren een minuscuul proces daarvan. Een duidelijk herkenbare evolutie vergt mogelijk duizenden jaren en moet de kans krijgen om zich te voltrekken onder de juiste omstandigheden (natuurlijke selectie). Het feit dat apen volgend jaar niet in een keer vleugels hebben wijst niet erop dat evolutie niet bestaat, het wijst erop dat we tot dusver geen inzicht hebben in het zichtbare proces van evolutie binnen apen.

Bepaalde chimpansee's kunnen in gevangenschap hun fotografisch geheugen getraind krijgen en mogelijk getallen leren. Indien bepaalde chimpansee's hier beter in zijn en als dit essentieel is voor hun overleving, dan zullen chimpansee's met deze kenmerken overleven en vindt er natuurlijke selectie plaats, wat mogelijk pas werkelijk zichtbaar is over duizenden jaren, met chimpansee's die overduidelijk goed met getallen kunnen werken of een fotografisch geheugen.

Natuurlijk zitten deze chimps in gecontroleerde omstandigheden en vindt een dergelijke evolutie niet plaats, aangezien ze gecontroleerd worden door mensen als 'intelligent' wezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Being op 07-02-2015 12:06:46 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')