Geniaal, dank je wel!quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Normaal ben ik niet zo van de smilies, maar in dit geval is dit:![]()
![]()
helemaal op zijn plaats.
Douglas Adams was een heel bijzonder persoon, niet zomaar een sci-fi schrijver.
Voor jou, en voor alle fans van Douglas Adams:
Wat deze opname extra bijzonder maakt is dat dit vlak voor zijn dood is opgenomen. (Dat hij ziek was wist hij hier volgens mij nog niet.)
quote:Op donderdag 5 februari 2015 05:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geniaal, dank je wel!
Madagaskar
Eerste keer dat ik van die man hoor.quote:
Dat boek is echt heel erg de moeite waard. (Gegeven de keuze: 100x liever het boek dan de film.)quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik van die man hoor.
The Hichhiker's Guide van naam natuurlijk, maar nooit iets van hem gelezen ofzo.
Die vogel is volgens mij dezelfde als deze:quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:15 schreef El_Matador het volgende:
Rare Earth-hypothese aan het eind; ben ik het mee eens. En de rol van Gaia beschrijft ie ook heel goed. Oppervlakkig wist ik van die aye aye wat af en Komodo is mijn pa geweest, die vogel kende ik niet.
Mooie humor ook.
Ja, ben niet zo'n lezer.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat boek is echt heel erg de moeite waard. (Gegeven de keuze: 100x liever het boek dan de film.)
[..]
Die vogel is volgens mij dezelfde als deze:
Het bizarre van deze vogel is dat hij geen vijanden heeft in zijn eigen omgeving, en daarom zo tam is als wat.
Je zou het nog kunnen doen met de gelijknamige BBC radio hoorspelen van dat boek.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ben niet zo'n lezer.
Hoe die vogel later terugkwam in zijn beschouwing van de mens vond ik sterk gedaan. Goeie verteller, ik kan me voorstellen dat ie toffe boeken schrijft. De film zal ik expres links laten liggen/
Ga ik doen. Mooie tip.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je zou het nog kunnen doen met de gelijknamige BBC radio hoorspelen van dat boek.Die zijn wel heel erg goed!
Echt zo mooi de personages in dat verhaal, en hoe ze neergezet worden. Marvin the paranoid android bijvoorbeeld.... hyperintelligente robot, die tegelijk superdepressief is, en niemand neemt hem serieus. Dat personage is alleen al goed voor 50 legendarische quotes.quote:
quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:07 schreef kaltun het volgende:
leuk dat de topic weer in leven is gebracht
De eerste lijkt me een eerder een voorbeeld van de schijnbare intelligentie van evolutie dan van de werkelijke intelligentie van mieren. Het gedrag is verder 100% instinctief.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:07 schreef kaltun het volgende:
paar opmerkelijke slimme dieren:
Mycocepurus smithii : een mier die zich door middel van clonen voorplanten
Kraaien : vermogen om zich snel aan te passen om zijn omgeving
dolfijnen : na de mens de meest intelligente dieren
Beluister de nederlandstalige hoorspelvertaling eens: Ford Prefect heet hier Amro Bank.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik van die man hoor.
The Hichhiker's Guide van naam natuurlijk, maar nooit iets van hem gelezen ofzo.
Rare Earth-hypothese aan het eind; ben ik het mee eens. En de rol van Gaia beschrijft ie ook heel goed. Oppervlakkig wist ik van die aye aye wat af en Komodo is mijn pa geweest, die vogel kende ik niet.
Mooie humor ook.
Maar nu je begrijpt dat intelligentie een breder begrip is, wat houd de wat complexere intelligentie van de mens t.o.v. andere dieren dan verder in? Behalve het feit dat de mens het bezitquote:Op donderdag 5 februari 2015 20:07 schreef kaltun het volgende:
leuk dat de topic weer in leven is gebracht
intussen is mijn beeld veranderd ten opzichte van de dieren. maar toch ben ik nog van mening dat wij (mensen) distantiėren van de dieren, door ons "intelligentie"
ben ik eigenlijk niet mee eens, wij mensen ( op gehandicapten mensen met beperking, hier in dit geval geestelijke beperking na) hebben deze capaciteiten wel, maar weten niet hoe we dit moeten activeren/triggeren, of willen het niet activeren.quote:Ik zeg de mens, maar om heel eerlijk te zijn gaat het werkelijk maar om een zeer beperkt deel van de mensheid die door middel van hun intelligentie een werkelijke impact heeft gemaakt op de wereld en de mensheid...de rest [sub]Ik weet zeker dat ik bij die groep hoor hangt er maar wat bij heb ik soms zo het idee.
De slimsten onder ons beseffen juist hoe dom ze nog zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:57 schreef dustbrain het volgende:
Waarom zijn wij als enige slim?
Simpel antwoord:
Omdat je slim moet zijn om je dit af te kunnen vragen.
Dom wil ik niet zeggen, eerder onwetend.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 00:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De slimsten onder ons beseffen juist hoe dom ze nog zijn.
Alfa's zonder phd die dit denkenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Oh tof, een topic over mij. En het heeft al drie delen.
Op de eerste plaats is onze intelligentie betrekkelijk. We hebben gaandeweg in onze evolutie inzicht en vermogens gekregen om bijvoorbeeld werktuigen te maken, om voedsel beter te kunnen oogsten of om onszelf te beschermen, of om een andere stam de kop in te slaan. Dit heeft zich gaandeweg voortgezet tot in de 20ste eeuw naar de meest dodelijke en geavanceerde wapens die de hele wereld voor de komende honderden jaren kunnen vernietigen en het leven grotendeels kan uitroeien. Het feit dat wij het vermogen en inzicht hebben om dit soort instrumenten te maken, maakt ons nog niet 'intelligent'. Intelligentie vergt ook het nodige omgevingsbewustzijn en de wijsheid, wat jouw ingrijpen voor een invloed heeft. Wij zijn deels een gedrocht wat met zijn eigen 'intelligentie' zijn eigen bestaan bedreigt of ondermijnt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:59 schreef Molurus het volgende:
dus mijn vraag is hoe kan dan een mens als enige wezen die deze capaciteit heeft en geen andere wezen?
we stammen toch af van de zelfde voorouders als die van de apen, waarom is er dan geen enkele aap of een andere dier die de mens evenaard ( qua intelligentie)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |