Hij post waarschijnlijk veel achterlijks dus is al vaker met je in aanraking gekomen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie ben jij nou weer?
Denken dat ik specifiek op jouw posts reageer![]()
Ik reageerde op de achterlijke reacties die ik zag.
Niet in zekere zin, gewoon zeker. Je komt er iig eerlijk voor uit zullen we dan maar zeggenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:31 schreef Piye het volgende:
[..]
Klein beetje gras is groener verhaal dit hoor. Ook in de VS leven veel bevolkingsgroepen in hun eigen gemeenschappen. Misschien zelfs nog wel meer dan hier afhankelijk van hoe groot de betreffende gemeenschap is.
[..]
Is het natuurlijk wel in zekere zin.
Denken dat je voor ons Nederlanders kan sprekenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:41 schreef wenfer2 het volgende:
Denken dat wij Nederlanders ook maar één enkele meuk geven over jouw innerlijke gevoelens TS.
Racisme heeft vaak de negatieve connotatie dat je anderen als minder zou zien. In letterlijke zin is mijn houding puur racistisch inderdaad. Ach ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:36 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Niet in zekere zin, gewoon zeker. Je komt er iig eerlijk voor uit zullen we dan maar zeggen
Ik ben de KLB keuning des vaderland; dus ja dat kan ik.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Denken dat je voor ons Nederlanders kan spreken
Nou ja, misschien moet ik maar niks zeggen en je in de waan laten...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:44 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik ben de KLB keuning des vaderland; dus ja dat kan ik.
Vanwaar al die haat, afkeuring en onbegrip?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nou ja, misschien moet ik maar niks zeggen en je in de waan laten...
Slaapwandelaars wakker maken kan ook gevaarlijk zijn voor de slaapwanderlaars... misschien geldt dat ook wel voor mensen die in een droomwereld leven. En ik wil ook niet dat het slecht met jou afloopt, zo ben ik nou ook weer niet.
Dit is zo waar. En ik begrijp TS volledig, zelfde kwestie hier.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:58 schreef zarGon het volgende:
Broeder, wij zijn Nederlands en Turks én noch Nederlands en noch Turks tegelijk.
Welke haat, afkeuring en onbegrip? Ik steun je toch juist door je niet wakker te willen maken!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:48 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Vanwaar al die haat, afkeuring en onbegrip?
"wij Nederlanders" tegen iemand gebruiken die hier, net als jij, geboren en getogen isquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:41 schreef wenfer2 het volgende:
Denken dat wij Nederlanders ook maar één enkele meuk geven over jouw innerlijke gevoelens TS.
Vanwaar die superieure opstelling?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Welke haat, afkeuring en onbegrip? Ik steun je toch juist door je niet wakker te willen maken!
Dus die 'wij' is inclusief die 'jij/hij/TS-vorm'.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:49 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
"wij Nederlands" tegen iemand gebruiken die hier, net als jij, geboren en getogen isDit soort tokkies.
Tsja dat is jouw interpretatie. Ik ben gewoon mezelf hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:49 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Vanwaar die superieure opstelling?![]()
Sorry! Ik zoek geen ruzie!quote:Het bevalt me geenszins kan ik je melden.
Das je geraaie mien manG!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tsja dat is jouw interpretatie. Ik ben gewoon mezelf hoor
[..]
Sorry! Ik zoek geen ruzie!
Alleen de mensen die dit hebben meegemaakt kunnen het begrijpen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dit is zo waar. En ik begrijp TS volledig, zelfde kwestie hier.
Je hebt gelijk hoor. Kijk, dit land heeft in mijn ogen een identiteitscrisis. Sinds de jaren 60 is ons oude (christelijke/verzuilde) normen en waarden stelsel omver gegooid door wat we nu de babyboomers noemen. Die wilde zich los worstelen van onze ouderwetse bekrompenheid. Het resultaat was een soort ontheemd land van mensen die vooral erg om zichzelf denken, geen oog hebben voor hun 'gemeenschap'. Je buren, straat/wijkgenoten helpen met dingen is er niet meer bij (vandaar ook de wildgroei aan sociale zekerheid, omdat de mensen helemaal niks meer doen uit eigen initiatief). Vroeger paste de mensen op elkaars kinderen, ging het slecht met je buren dan bracht je ze boodschappen en zo. Is er niet meer bij. De leraar, de conducteur en de politieagent waren de mensen vroeger bang voor en hadden aanzien. Nu schelden ze de politie uit en als de leraar een kind laat zakken komen de ouders boos verhaal halen en in plaats van boos te zijn op hun kinderen krijgt de school en de leraar de schuld. Verder zijn wij ook gewoon erg decadent en lui nu. Hoger onderwijs wordt als vanzelfsprekend ervaren en dus heerst er een 6'jes mentaliteit terwijl men in landen waar dit onderwijs een privilege is de mensen veel meer gemotiveerd zijn (denk India en zo).quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:59 schreef expans het volgende:
[..]@ je spoiler
Je maakt wel goede punten, die ik zelf deels ook al had aangehaald in het topic (verschil qua mentaliteit in beide landen op de werkvloer).
Eigenlijk zouden we over moeten stappen naar een Amerikaans systeem, maar hier kan dat niet door eigen geschiedenis + falend beleid denk ik. Ik overdrijf nu een beetje maar er word nu wel een generatie gecreëerd die zichzelf segregeert en genoeg lijkt te hebben gehad van het integratiedebat om het maar zo even te noemen. Er is bij mij nooit gepusht om mijn moedertaal te leren, of om boeken in mijn moedertaal te lezen omdat ik dat vanzelf wel zou oppikken, er is juist heel veel focus gezet op Nederlandse boeken lezen, maar ik weet nu al dat als ik in Nederland een kind zal krijgen ik daar juist extra op zal letten.. dat gaat dan eigenlijk toch het doel van integratie nogal tegen ofniet? In plaats van mensen te overtuigen/ aan te laten passen kweek je meer irritaties denk ik dan.
Ondanks alles blijft het denk ik toch wel een feit dat mensen nou eenmaal verschillen, als ik eens rondkijk op de hoge school zie ik bijna altijd allochtonen apart met elkaar omgaan, natuurlijk is er een mix maar ik kijk altijd even of ik een Turk zie, en mocht dat niet het geval zijn kijk ik daarna naar een allochtoon (tenzij internationale studenten, dan boeit het me niet echt want iedereen is dan toch een 'vreemdeling').
In Turkije lopen leraren in pak, stralen ze autoriteit uit etc, hoewel je altijd mafkezen hebt worden ze over het algemeen gerespecteerd. En dan kom je in Nederland en dan zie je zo'n hippie type voor jequote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De leraar, de conducteur en de politieagent waren de mensen vroeger bang voor en hadden aanzien. Nu schelden ze de politie uit en als de leraar een kind laat zakken komen de ouders boos verhaal halen en in plaats van boos te zijn op hun kinderen krijgt de school en de leraar de schuld
Ik weet natuurlijk niet hoe de zaken precies er voor stonden betreffende de taal leren en dergelijke, en een importbeleid á la Australië (lettend op onderwijsniveau) kon natuurlijk niet gezien er behoefte was aan goedkope arbeid maar toentertijd een 'verplichte' cursus instellen waarbij immigranten bv één keer per week naar school moesten oid zou imo echt geholpen hebben. Alleen dan heb je weer een probleem, hoe wil je arme mensen uit het platteland die in hun eigen land niet eens naar school zijn geweest hier dingen laten leren? Vooral als je de keuze hebt uit vijf uur naar school of vijf uur extra werken.quote:De samenleving was dus, en ja ik overdrijf best erg nu, gedesintegreerd en bovendien heerst er in die tijd van progressief-extremisme het volstrekt idiote idee dat iedereen maar voor zich zelf moest weten wat hij deed en dat wij aan immigranten geen eisen mochten stellen omdat dit racistisch/supremacistisch zou zijn. Het resultaat was dus de sterke segregatie (in bepaalde wijken met eigen voorzieningen en zo). De oorzaak van het chronisch gebrek aan patriottisme, minachting van de eigen cultuur en het gebrek aan kennis van de eigen geschiedenis en verworvenheden zijn ook hierin te vinden.
Turken hebben inderdaad vaak een soort panische angst voor 'assimilatie' (wat dat ook moge wezen).quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:01 schreef expans het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat als een politicus dit op landelijk niveau zou verklaren het hele land in rep en roer zou zijn terwijl een heleboel allochtonen iets zouden hebben van ''Really? Komen jullie daar nu pas achter?''
En dat is de reden dat er zoveel aanvaringen met bepaalde groeperingen zijn die dit maar al te grag uitbuiten zoals de straat Marokkanen. Ze weten dat autochtone Nederlanders niet die gebondenheid/saamhorigheidsgevoel met elkaar hebben zoals Turken en Marokkanen als het dit soort zaken betreft.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:41 schreef wenfer2 het volgende:
Dat zou misschien hun grootste vrees moeten zijn, dat die saamhorigheid er wel komt. Laat het iig aanleiding en aanmoediging zijn om toch hun best te doen om bij te dragen aan de samenleving.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dat is de reden dat er zoveel aanvaringen met bepaalde groeperingen zijn die dit maar al te grag uitbuiten zoals de straat Marokkanen. Ze weten dat autochtone Nederlanders niet die gebondenheid/saamhorigheidsgevoel met elkaar hebben zoals Turken en Marokkanen als het dit soort zaken betreft.
Nee joh, ik voel me niet thuis daar tussen al die D66'ersquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:59 schreef AgLarrr het volgende:
IPA35, je hebt er een fan bij. Hulde voor je genuanceerde bijdragen
Now get your ass to POL. Daar hebben ze je ook nodig.
In POL wil je inderdaad niet dood gevonden worden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee joh, ik voel me niet thuis daar tussen al die D66'ers.
Ik loop hier vanuit mijn conservatief oogpunt te lullen.
En wat is/zijn jou reden(en) daarvoor? Je hebt gelijk hoor verder.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In POL wil je inderdaad niet dood gevonden worden.
Klein groepje, zelfvoldane, wereldvreemde mensen die nauwelijks écht in politiek geïnteresseerd zijn, maar des te drukker zijn met het onderling uitdragen van een (totaal misplaatst) superioriteitsgevoel richting NWS. Korte samenvatting: niks deugt, alleen zij deugen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En wat is/zijn jou reden(en) daarvoor? Je hebt gelijk hoor verder.
Je doelt dan op mensen als 99.999, Remlof, Hexagon, KoosVogels en die ene andere waarvan de naam me even ontgaat zeker?quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klein groepje, zelfvoldane, wereldvreemde mensen die nauwelijks écht in politiek geïnteresseerd zijn, maar des te drukker zijn met het onderling uitdragen van een (totaal misplaatst) superioriteitsgevoel richting NWS. Korte samenvatting: niks deugt, alleen zij deugen.
Ken er nog wel een paar, maar laten we die discussie hier maar niet voeren. Zij zijn mij zat, ik ben hen zat, dus dat komt mooi uit. Discussiëren doe ik wel elders, voor zover die behoefte er überhaupt nog is en voor zover ik überhaupt heb idee heb dat mensen nog op andermans mening zitten te wachten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je doelt dan op mensen als 99.999, Remlof, Hexagon, KoosVogels en die ene andere waarvan de naam me even ontgaat zeker?
Inderdaad.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ken er nog wel een paar, maar laten we die discussie hier maar niet voeren. Doe ik wel elders, voor zover die behoefte er überhaupt nog is en voor zover ik überhaupt heb idee heb dat mensen nog op andermans mening zitten te wachten.
Ben nogal discussie-moe, eerlijk gezegd. Het zijn steeds dezelfde patroontjes en reflexen. Het punt van verzadiging is bereikt. Het is net zoiets als jarenlang Boer Zoekt Vrouw kijken; op een gegeven moment heb je het wel gezien.
OP > TSquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:14 schreef H.FR het volgende:
Heeft iemand TS er al op gewezen dat het TS is en geen OP?
Prima.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:51 schreef expans het volgende:
[..]
OP > TS
@Ipa, ik zal later terugkomen op je bericht, zit nu op mobiel.
Betreffende 'Duitse' Turken, hoewel dit enigszins klopt word het imo zwaar overdreven. Ja, er word gevraagd of je uit Europa komt (meestal ook te zien aan kledingstijl / mate van niveau Turks) maar er word niet 'raar' gedaan of onderscheid gemaakt. Het is geen 'Hij komt uit Europa, hij's geen echte Turk!1' maar 'hij's net nieuw, is teruggekomen uit Europa', laat ik het zo zeggen, als er sprake zou zijn van tweederangs burger zijn zou ik dat eerder hier voelen dan in Turkije.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:23 schreef IPA35 het volgende:
Misschien wordt het tijd dat dat deel van de Turken die zo denken zichzelf niet meer voor de gek gaan houden over hoe zij de grote boze Nederlandse invloeden kunnen/moeten buitenhouden. Zo'n tribale insteek is erg slecht voor de samenleving en die mensen moeten zich afvragen wat ze er mee bereiken uiteindelijk. Het antwoord op die vraag is vooral uitsluiting, minachting, een slechte economische positie en dergelijke. Ondertussen lachen de daadwerkelijke Turken jullie 'Duitsers' keihard uit.
Om het even goed te snappen:quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:10 schreef expans het volgende:
Oh, om nog een gek punt aan te kaarten
Als we bijvoorbeeld hier zoals in Duitsland moesten kiezen tussen twee paspoorten zou ik denk ik voor de Turkse kiezen. Aan de ene kant denk ik, het is maar een papiertje, gaat om datgene wat in je hart zit, dat kunnen ze me toch niet afpakken. Aan de andere kant, vandaag een papiertje, morgen wat anders. Plus, ondanks alles toch kiezen voor het Turkse paspoort zou een mooie middelvinger zijn richting degene die het zou instellen.
Raar he :d
Je draait nu keihard om het vraagstuk heen met dat voor Turken zo kenmerkende gevoel van verongelijktheid. Dit valt te herleiden tot het verliezen van de slag bij Wenen en het daaropvolgende verval van het Ottomaanse Rijk. (Niet voor niets dat de Republikeinen in de jaren 20 riepen dat het tij dat toen was ingezet pas werd gekeerd met de 'Turkse onafhankelijkheid'.) Het rijk raakte langzaam steeds meer (en ook steeds sneller) gebied kwijt aan de christelijke staten. Zeker in de 19e eeuw vormde de Turkse mentaliteit zich met het verliezen van de Balkan en gebieden aan Rusland. Vele moslims (uit Bosnië. Bulgarije, Griekenland, de Kaukasus etc. etc.) vluchtte de overgebleven gebieden in, berooid en ontheemd. Tegelijkertijd waren de Turken en andere moslims armzalig, de bestuurlijke en militaire elite was wel Turks/Islamitisch maar de gehele economie was in handen van Grieken, Armeniërs en Joden die de handelaars waren, de doctoren en die bovendien veel beter onderwezen waren door hun omarming van Europese kennis. Tel daar nog alle Europese migranten bij op. Men had dus sterk het gevoel dat ze hun eigen land aan het verliezen waren. Ze verloren land en in de overgebleven stukken werd de ze kaas van het brood gegeten door de politiek machteloze minderheden. Ook is er nog het feit dat de Britten/Fransen/Russen de Ottomanen altijd flink naaide in de vorm van interventies die Ottomaanse overwinningen teniet deden (Navarino, 1897, Servië enz).quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:08 schreef expans het volgende:
[..]
Betreffende 'Duitse' Turken, hoewel dit enigszins klopt word het imo zwaar overdreven. Ja, er word gevraagd of je uit Europa komt (meestal ook te zien aan kledingstijl / mate van niveau Turks) maar er word niet 'raar' gedaan of onderscheid gemaakt. Het is geen 'Hij komt uit Europa, hij's geen echte Turk!1' maar 'hij's net nieuw, is teruggekomen uit Europa', laat ik het zo zeggen, als er sprake zou zijn van tweederangs burger zijn zou ik dat eerder hier voelen dan in Turkije.
Daarnaast vind ik het wel ironisch dat dit het grootste argument is dat word aangedragen, terwijl men de Turkse gemeenschap in Nederland niet eens lijkt te begrijpen word er gedaan alsof 'ze' wel even kunnen zeggen wat wel/niet goed voor ze is en in hoeverre zij nou echt Turks zijn. Dit zijn dezelfde types die het hele allochtoon zijn in Nederland niet begrijpen, want voor de nuchtere medemens is het simpel, hier geboren betekend gewoon Nederlands, hoezo Turks? En hoewel ze dat misschien goed bedoelen komt het eerder lomp en onwetend over, want vragen zoals; 'Waarom praten jullie altijd Turks onderling? Praten jullie ook Turks thuis?' horen daar ook bij.
Als je naar Turkije gaat moet je voorbereid gaan, iets hebben als back-up of om de kosten te dekken, niet denken dat het zoals hier 1-2-3 geregeld is, of dat je WW/bijstand kan trekken als het je even niet uitkomt.
Betreffende identiteit/trots/nationalistisch, maakt gewoon deel uit van de geschiedenis van ons volk en ons land, altijd oorlog, altijd gevochten, altijd een de wereld vs ons mentaliteit. Waar imo ook niks mee is, alleen omdat zoals ik al zei Nederland geen nationalisme kent word het direct gezien als iets 'raars'.
Ik trek nu een heel grof voorbeeld, maar tijdens WW2 dachten de joden ook dat ze veilig waren, totdat de Duitsers aan kwamen kloppen en alle gegevens uit het gemeentehuis konden halen. Wilders is bv gewoon een populist en extreem-rechts in Nederland houd meestal in; verbied dit, verbied dat, weg met moslims/allochtonen oid, maar dat betekend niet dat dit altijd maar zo zal blijven en niet erger kan worden.
Hoe het opgelost kan worden? Weet ik eerlijk gezegd niet.
Of het opgelost gaat worden? Weet ik ook niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door IPA35 op 30-01-2014 15:55:20 ]"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Het nationaliteitsvraagstuk vind ik dan weer weinig spannend omdat het in de praktijk niet echt tot problemen leidt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:10 schreef expans het volgende:
Oh, om nog een gek punt aan te kaarten
Als we bijvoorbeeld hier zoals in Duitsland moesten kiezen tussen twee paspoorten zou ik denk ik voor de Turkse kiezen. Aan de ene kant denk ik, het is maar een papiertje, gaat om datgene wat in je hart zit, dat kunnen ze me toch niet afpakken. Aan de andere kant, vandaag een papiertje, morgen wat anders. Plus, ondanks alles toch kiezen voor het Turkse paspoort zou een mooie middelvinger zijn richting degene die het zou instellen.
Raar he :d
Expans zijn je ouders ook hier in Nederland geboren, aangezien ej zegt dat je derde-generatie allochtoon bent.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:08 schreef expans het volgende:
[..]
Betreffende 'Duitse' Turken, hoewel dit enigszins klopt word het imo zwaar overdreven. Ja, er word gevraagd of je uit Europa komt (meestal ook te zien aan kledingstijl / mate van niveau Turks) maar er word niet 'raar' gedaan of onderscheid gemaakt. Het is geen 'Hij komt uit Europa, hij's geen echte Turk!1' maar 'hij's net nieuw, is teruggekomen uit Europa', laat ik het zo zeggen, als er sprake zou zijn van tweederangs burger zijn zou ik dat eerder hier voelen dan in Turkije.
Daarnaast vind ik het wel ironisch dat dit het grootste argument is dat word aangedragen, terwijl men de Turkse gemeenschap in Nederland niet eens lijkt te begrijpen word er gedaan alsof 'ze' wel even kunnen zeggen wat wel/niet goed voor ze is en in hoeverre zij nou echt Turks zijn. Dit zijn dezelfde types die het hele allochtoon zijn in Nederland niet begrijpen, want voor de nuchtere medemens is het simpel, hier geboren betekend gewoon Nederlands, hoezo Turks? En hoewel ze dat misschien goed bedoelen komt het eerder lomp en onwetend over, want vragen zoals; 'Waarom praten jullie altijd Turks onderling? Praten jullie ook Turks thuis?' horen daar ook bij.
Als je naar Turkije gaat moet je voorbereid gaan, iets hebben als back-up of om de kosten te dekken, niet denken dat het zoals hier 1-2-3 geregeld is, of dat je WW/bijstand kan trekken als het je even niet uitkomt.
Betreffende identiteit/trots/nationalistisch, maakt gewoon deel uit van de geschiedenis van ons volk en ons land, altijd oorlog, altijd gevochten, altijd een de wereld vs ons mentaliteit. Waar imo ook niks mee is, alleen omdat zoals ik al zei Nederland geen nationalisme kent word het direct gezien als iets 'raars'.
Ik trek nu een heel grof voorbeeld, maar tijdens WW2 dachten de joden ook dat ze veilig waren, totdat de Duitsers aan kwamen kloppen en alle gegevens uit het gemeentehuis konden halen. Wilders is bv gewoon een populist en extreem-rechts in Nederland houd meestal in; verbied dit, verbied dat, weg met moslims/allochtonen oid, maar dat betekend niet dat dit altijd maar zo zal blijven en niet erger kan worden.
Hoe het opgelost kan worden? Weet ik eerlijk gezegd niet.
Of het opgelost gaat worden? Weet ik ook niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |