Kan wel, hoeft nietquote:Op maandag 27 januari 2014 18:50 schreef mega-worstje het volgende:
waarom niet lekker naar je eigen land dan
Voel je je dan geen vreemde in je eigen land? Na 3 generaties in Nederland ben je ook niet meer echt een van hun cultuur etc.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:52 schreef expans het volgende:
[..]
Kan wel, hoeft niet. Eerst studeren.
Pubertopic.quote:En als je dan zegt dat je je geen Nederlander voelt, want hey als ik overal geclassificeerd word als allochtoon/Turk gedraag ik me ook als allochtoon/Turk en ga ik me juist 'afzetten' van de maatschappij (jullie vs ons verhaal)
Nog nooit een paar random FOK!topics in NWS of KLB bekeken zeker?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:48 schreef expans het volgende:
(hallo, klagen jullie ook over al die goedkope Polen of werkloze Spanjaarden die nu massaal richting de hoofdstad vertrekken.
Natuurlijk niet man, dat word echt overdreven.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:54 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Voel je je dan geen vreemde in je eigen land? Na 3 generaties in Nederland ben je ook niet meer echt een van hun cultuur etc.
Ok prima man, als zij je daar accepteren, ga dan gauw heen.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:58 schreef expans het volgende:
[..]
Natuurlijk niet man, dat word echt overdreven.
Natuurlijk is er een verschil tussen het vaderland en Nederland, en zal je enigszins moeten aanpassen maar dat is alles. En dan bedoel ik aanpassen als in actiever zijn, meer netwerken, zelf 'jagen' op dingen ipv denken dat het wel goedkomt zoals hier in Nederland. Je moet zeg maar streetsmart zijn in Turkije en mensen met passief gedrag zoals in Nederland (generaliseer hier even) worden opgegeten door de concurrenten.
Cultuur e.d zijn allemaal nog hetzelfde hoor
Dat hangt van de vriendengroep af. Mongooltjes zoals 'Datismijnmening' kunnen niks anders dan klagen over allochtonen.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:57 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ik denk dat dat hele jullie/ons verhaal, de laatste 10 jaar juist heel hard op z'n retour is...als ik kijk naar de gemiddelde vriendengroep zitten d'r altijd wel een paar "buitenlanders" bij.
En andersom ook...eerst had je echt groepen mocros/turken/koerden/indo's/molukkers, nu is alles veel meer gemixxed. Ook in de maatschappij en op de werkvloer.
Met Marokkanen merk ik op mn werk nog wel een cultuurverschil soms, maar dat houdt het wel interessant ook. Bruiloften zijn wel echt een ding bij die meisjes/vrouwen en dat ik samenwoon en ook mannelijke vrienden heb vinden ze wel interessant.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:57 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ik denk dat dat hele jullie/ons verhaal, de laatste 10 jaar juist heel hard op z'n retour is...als ik kijk naar de gemiddelde vriendengroep zitten d'r altijd wel een paar "buitenlanders" bij.
En andersom ook...eerst had je echt groepen mocros/turken/koerden/indo's/molukkers, nu is alles veel meer gemixxed. Ook in de maatschappij en op de werkvloer.
quote:Op maandag 27 januari 2014 18:48 schreef expans het volgende:
- Politici die stemmen proberen te winnen op basis van een bepaalde gemeenschap, en wanneer ze het gemaakt hebben volledig deze gemeenschap afvallen en lastigvallen (Hallo, meneer Asscher van de SP, aka hypocriet van het jaar).
Nee ik stopte bij allochtoon, zit er nou eenmaal in.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:59 schreef RunescapeNerd het volgende:
Wie de Fuck gaat die op lezen???
Tuurlijk blijven er verschillen...dat hou je toch, het hoeft ook niet helemaal gelijk getrokken te worden.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:00 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Met Marokkanen merk ik op mn werk nog wel een cultuurverschil soms, maar dat houdt het wel interessant ook. Bruiloften zijn wel echt een ding bij die meisjes/vrouwen en dat ik samenwoon en ook mannelijke vrienden heb vinden ze wel interessant.
Oh moest PVDA zijn, mijn foutquote:
Dat is eigenlijk wel een mooie extratje voor de OP, het gezeur over twee paspoorten, wat alleen komt opdagen bij Turken en Marokkanen.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:04 schreef housesoftheholy het volgende:
Onterechte klacht, ik heb mijn tweede paspoort verbrand en sindsdien voel ik mij meer Nederlander dan ooit
Even los v/h sarcasme, wat is jouw 2e nationaliteit?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:04 schreef housesoftheholy het volgende:
Onterechte klacht, ik heb mijn tweede paspoort verbrand en sindsdien voel ik mij meer Nederlander dan ooit
de verschillen zijn ook wel leuk hoor, zo krijg je nog eens verrassende verjaardagstraktaties.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Tuurlijk blijven er verschillen...dat hou je toch, het hoeft ook niet helemaal gelijk getrokken te worden.
Maar die zij/wij mentaliteit is er wel een beetje af... van beide kanten. Want denk dat Nederlanders nou ook niet het meest verwelkomende volk is wat dat betreft.
Tevens ken ik op het moment meer NL's die niet werken dan Buitenlanders(al ken ik ook stuk meer NLérs dan buitenlanders).
Typ ik Chinees hier?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:05 schreef Aiciu het volgende:
Wat een bullshit, als je in een ander land gaat wonen hoor je gewoon de taal te leren. Heb ik ook gedaan. Ik zou persoonlijk niet eens ergens WILLEN wonen als ik mij daar niet verstaanbaar kan maken.
Turks.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Even los v/h sarcasme, wat is jouw 2e nationaliteit?
Nou kijk!!!! DAT MAAKT HET LEVEN NOU ZO LEKKER AFWISSELEND HE!!!quote:Op maandag 27 januari 2014 19:06 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
de verschillen zijn ook wel leuk hoor, zo krijg je nog eens verrassende verjaardagstraktaties.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Afro_Turksquote:Op maandag 27 januari 2014 19:06 schreef Confetti het volgende:
TS moet trouwens begrijpen dat wij-jullie ALTIJD zal bestaan. Dat is normaal, in Turkije zal een neger ook altijd als anders gezien worden. Je moet ook nooit de illusie hebben dat alle allochtonen en Nederlanders binnen afzienbare tijd elkaar echt gaan zien als 'wij'.
Het wordt pas een probleem als je op basis van iemand zijn afkomst gaat discrimineren op de werkvloer of whatever.
quote:Op maandag 27 januari 2014 19:08 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Nou kijk!!!! DAT MAAKT HET LEVEN NOU ZO LEKKER AFWISSELEND HE!!!
"Ze kunnen vaak wel heel lekker koken hoor!!!!11!!!!"Haha, ja precies! Verder hoeven ze natuurlijk niet bij me thuis te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Al jouw posts zijn doordrenkt van het 'ze haten alleen Turken en Marokkanen', dit terwijl er ook genoeg geklaagd wordt over andere groepen.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:05 schreef expans het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een mooie extratje voor de OP, het gezeur over twee paspoorten, wat alleen komt opdagen bij Turken en Marokkanen.
quote:Op maandag 27 januari 2014 19:19 schreef Piye het volgende:
Ik erger me vooral als mensen mijn superieure intellect, taalbeheersing en algemene ontwikkeling proberen toe te schrijven aan een goede integratie. Alsof ik op het middelmatige niveau van de gemiddelde autochtone Nederlander sta.![]()
Waarom zou je daarin een achterstand hebben dan? Zat je op een Ibn Ghaldoun basisschool of zo?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:19 schreef Piye het volgende:
Ik erger me vooral als mensen mijn superieure intellect, taalbeheersing en algemene ontwikkeling proberen toe te schrijven aan een goede integratie. Alsof ik op het middelmatige niveau van de gemiddelde autochtone Nederlander sta.![]()
Niet dus, maar wanneer deze elementen gemist worden bij allochtonen wordt dat nogal eens toegeschreven aan een gebrek aan integratie. Dus volgt daar logischerwijs uit dat wanneer de elementen rijkelijk aanwezig zijn, je wel goed geïntegreerd zal zijn. Daarbij moet ik zeggen dat 'wij' als allochtonen het ook wel deels op onszelf afroepen door destructief gedrag toe te juichen (maak ik mezelf ook weleens schuldig aan) en opbouwend gedrag af te doen als iets van 'de Nederlander'.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:21 schreef Chai het volgende:
[..]
Waarom zou je daarin een achterstand hebben dan? Zat je op een Ibn Ghaldoun basisschool of zo?
Bepaalde allochtonen doen dit ja. Dat jij je hier (volgens mij wel in sterk verminderde mate) ook wel eens aan meedoet vind ik erg spijtig. Maar ik vermoed dat het verder zal afnemen naarmate de leeftijd stijgt.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:40 schreef Piye het volgende:
[..]
Daarbij moet ik zeggen dat 'wij' als allochtonen het ook wel deels op onszelf afroepen door destructief gedrag toe te juichen (maak ik mezelf ook weleens schuldig aan) en opbouwend gedrag af te doen als iets van 'de Nederlander'.
Zo heb je soms ook blanken die zelf vaak laaggeschoold en zwakbegaafd zijn, die klagen dat 'interraciale' huwelijken slecht zijn voor 'de gemiddelde intelligentie binnen hun ras'.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:19 schreef Piye het volgende:
ben je nieuw in nederland ofzoquote:Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef expans het volgende:
[..]
Oh moest PVDA zijn, mijn fout. Verwarde hem met Roemer.
[ afbeelding ]
versus
http://nos.nl/artikel/490(...)se-organisaties.html
volgens mij komt dat alleen voor onder tokkies, van welke afkomst dan ook..quote:Op maandag 27 januari 2014 19:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bepaalde allochtonen doen dit ja. Dat jij je hier (volgens mij wel in sterk verminderde mate) ook wel eens aan meedoet vind ik erg spijtig. Maar ik vermoed dat het verder zal afnemen naarmate de leeftijd stijgt.
Aan de andere kant is dergelijk gedrag niet specifiek iets voor allochtonen. Het zal alleen relatief vaker voorkomen onder allochtonen, wellicht ook deels als manier om je af te zetten tegen een maatschappij die, ALS je de media (en dan met name sites als FOK! en Geenstijl) mag geloven, je toch uitkotst.
Het is een beetje straatcultuur, niet zozeer van allochtonen, maar allochtonen komen er relatief vaak mee in aanraking. Nu ben ik hierin vrij chauvinistisch. Als een autochtoon zo is kan ik er weinig om geven, wanneer een allochtoon (met name negroïde allochtonen) zo is doet dat me meer. Die wil ik namelijk graag zien slagen en dan niet dat autochtonen zeggen dat ze zo goed zijn geïntegreerd, maar dat ze in grote mate hoge posities bekleden in de politiek en het bedrijfsleven.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bepaalde allochtonen doen dit ja. Dat jij je hier (volgens mij wel in sterk verminderde mate) ook wel eens aan meedoet vind ik erg spijtig. Maar ik vermoed dat het verder zal afnemen naarmate de leeftijd stijgt.
Aan de andere kant is dergelijk gedrag niet specifiek iets voor allochtonen. Het zal alleen relatief vaker voorkomen onder allochtonen, wellicht ook deels als manier om je af te zetten tegen een maatschappij die, ALS je de media (en dan met name sites als FOK! en Geenstijl) mag geloven, je toch uitkotst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |