abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136017290
Onterechte klacht, ik heb mijn tweede paspoort verbrand en sindsdien voel ik mij meer Nederlander dan ooit
wat kijk jij
pi_136017341
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:04 schreef housesoftheholy het volgende:
Onterechte klacht, ik heb mijn tweede paspoort verbrand en sindsdien voel ik mij meer Nederlander dan ooit
Dat is eigenlijk wel een mooie extratje voor de OP, het gezeur over twee paspoorten, wat alleen komt opdagen bij Turken en Marokkanen.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:05:32 #28
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_136017359
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:04 schreef housesoftheholy het volgende:
Even los v/h sarcasme, wat is jouw 2e nationaliteit?
Krekker is de bom!
pi_136017366
Wat een bullshit, als je in een ander land gaat wonen hoor je gewoon de taal te leren. Heb ik ook gedaan. Ik zou persoonlijk niet eens ergens WILLEN wonen als ik mij daar niet verstaanbaar kan maken.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_136017381
Ik voel me geen Nederlander.
pi_136017394
TS moet trouwens begrijpen dat wij-jullie ALTIJD zal bestaan. Dat is normaal, in Turkije zal een neger ook altijd als anders gezien worden. Je moet ook nooit de illusie hebben dat alle allochtonen en Nederlanders binnen afzienbare tijd elkaar echt gaan zien als 'wij'.

Het wordt pas een probleem als je op basis van iemand zijn afkomst gaat discrimineren op de werkvloer of whatever.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:06:06 #32
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136017400
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Tuurlijk blijven er verschillen...dat hou je toch, het hoeft ook niet helemaal gelijk getrokken te worden.

Maar die zij/wij mentaliteit is er wel een beetje af... van beide kanten. Want denk dat Nederlanders nou ook niet het meest verwelkomende volk is wat dat betreft.

Tevens ken ik op het moment meer NL's die niet werken dan Buitenlanders :`) (al ken ik ook stuk meer NLérs dan buitenlanders).
de verschillen zijn ook wel leuk hoor, zo krijg je nog eens verrassende verjaardagstraktaties.
pi_136017405
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:05 schreef Aiciu het volgende:
Wat een bullshit, als je in een ander land gaat wonen hoor je gewoon de taal te leren. Heb ik ook gedaan. Ik zou persoonlijk niet eens ergens WILLEN wonen als ik mij daar niet verstaanbaar kan maken.
Typ ik Chinees hier?
pi_136017411
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Even los v/h sarcasme, wat is jouw 2e nationaliteit?
Turks.
wat kijk jij
pi_136017468
Ik voel mij ook geen Nederlander, maar dat geeft mij geen vrijbrief om hier hetzelfde te doen als in mijn thuisland.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_136017564
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:06 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

de verschillen zijn ook wel leuk hoor, zo krijg je nog eens verrassende verjaardagstraktaties.
Nou kijk!!!! DAT MAAKT HET LEVEN NOU ZO LEKKER AFWISSELEND HE!!!

"Ze kunnen vaak wel heel lekker koken hoor!!!!11!!!!"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136017588
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:06 schreef Confetti het volgende:
TS moet trouwens begrijpen dat wij-jullie ALTIJD zal bestaan. Dat is normaal, in Turkije zal een neger ook altijd als anders gezien worden. Je moet ook nooit de illusie hebben dat alle allochtonen en Nederlanders binnen afzienbare tijd elkaar echt gaan zien als 'wij'.

Het wordt pas een probleem als je op basis van iemand zijn afkomst gaat discrimineren op de werkvloer of whatever.
http://en.wikipedia.org/wiki/Afro_Turks

Veel mensen weten dit niet. Leuk feitje.
wat kijk jij
pi_136017666
Een echte Nederlander voelt zich ook geen Nederlander.
pi_136017718
Sowieso overdreven veel waarde hechten aan nationaliteit :') Schopenhauer had daar wel iets over te melden
Ga weg
  maandag 27 januari 2014 @ 19:12:30 #40
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136017777
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:08 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Nou kijk!!!! DAT MAAKT HET LEVEN NOU ZO LEKKER AFWISSELEND HE!!!

"Ze kunnen vaak wel heel lekker koken hoor!!!!11!!!!"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, ja precies! Verder hoeven ze natuurlijk niet bij me thuis te komen. ;)
  maandag 27 januari 2014 @ 19:12:41 #41
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_136017791
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:05 schreef expans het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wel een mooie extratje voor de OP, het gezeur over twee paspoorten, wat alleen komt opdagen bij Turken en Marokkanen.
Al jouw posts zijn doordrenkt van het 'ze haten alleen Turken en Marokkanen', dit terwijl er ook genoeg geklaagd wordt over andere groepen.

Daarnaast wordt er doorgaans ook het meest geklaagd over groepen die vaak negatief in het nieuws komen vanwege negatief gedrag van individuen binnen de groep.

Je hebt een punt wanneer je 't hebt over onterecht groepsdenken. Alsof individu 1, die keihard werkt, zich netjes gedraagt, etc, er wat aan kan doen dat hij toevallig in dezelfde groep is ingedeeld als individu 2, die geen zak uitvoert, zich misdraagt, etc.

Daarnaast wordt voor een autochtoon die zich misdraagt vaak een aparte groep aangemaakt: tokkies, trailertrash, voetbalhooligans, etc. Dit zodat het duidelijk is dat hij niet bij de 'normale' autochtonen behoort.

Bij allochtonen vergeten velen dit onderscheid te maken. De allochtoon die zich misdraagt behoort exact tot dezelfde groep als de allochtoondie zich goed gedraagt. Zelfs wanneer laatstgenoemde totaal geen band voelt met het tuig.

De foute generalisaties zijn dom, kortzichtig en vaak ook nog eens gebaseerd op halve waarheden. Aan de andere kant schets jij nu weer een beeld alsof de negatieve houding jegens (net name bepaalde groepen) allochtonen totaal nergens vandaan komt. En dat slaat ook nergens op.
Krekker is de bom!
  maandag 27 januari 2014 @ 19:19:49 #42
351780 Piye
King of Kush
pi_136018232
Ik erger me vooral als mensen mijn superieure intellect, taalbeheersing en algemene ontwikkeling proberen toe te schrijven aan een goede integratie. Alsof ik op het middelmatige niveau van de gemiddelde autochtone Nederlander sta. _O- :{w
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_136018283
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:19 schreef Piye het volgende:
Ik erger me vooral als mensen mijn superieure intellect, taalbeheersing en algemene ontwikkeling proberen toe te schrijven aan een goede integratie. Alsof ik op het middelmatige niveau van de gemiddelde autochtone Nederlander sta. _O- :{w
:D
wat kijk jij
pi_136018335
quote:
Waarom zou je daarin een achterstand hebben dan? Zat je op een Ibn Ghaldoun basisschool of zo?
  maandag 27 januari 2014 @ 19:40:02 #45
351780 Piye
King of Kush
pi_136019474
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:21 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom zou je daarin een achterstand hebben dan? Zat je op een Ibn Ghaldoun basisschool of zo?
Niet dus, maar wanneer deze elementen gemist worden bij allochtonen wordt dat nogal eens toegeschreven aan een gebrek aan integratie. Dus volgt daar logischerwijs uit dat wanneer de elementen rijkelijk aanwezig zijn, je wel goed geïntegreerd zal zijn. Daarbij moet ik zeggen dat 'wij' als allochtonen het ook wel deels op onszelf afroepen door destructief gedrag toe te juichen (maak ik mezelf ook weleens schuldig aan) en opbouwend gedrag af te doen als iets van 'de Nederlander'.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:48:22 #46
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_136020038
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:40 schreef Piye het volgende:

[..]

Daarbij moet ik zeggen dat 'wij' als allochtonen het ook wel deels op onszelf afroepen door destructief gedrag toe te juichen (maak ik mezelf ook weleens schuldig aan) en opbouwend gedrag af te doen als iets van 'de Nederlander'.
Bepaalde allochtonen doen dit ja. Dat jij je hier (volgens mij wel in sterk verminderde mate) ook wel eens aan meedoet vind ik erg spijtig. Maar ik vermoed dat het verder zal afnemen naarmate de leeftijd stijgt.

Aan de andere kant is dergelijk gedrag niet specifiek iets voor allochtonen. Het zal alleen relatief vaker voorkomen onder allochtonen, wellicht ook deels als manier om je af te zetten tegen een maatschappij die, ALS je de media (en dan met name sites als FOK! en Geenstijl) mag geloven, je toch uitkotst.
Krekker is de bom!
  maandag 27 januari 2014 @ 19:53:23 #47
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_136020360
quote:
Zo heb je soms ook blanken die zelf vaak laaggeschoold en zwakbegaafd zijn, die klagen dat 'interraciale' huwelijken slecht zijn voor 'de gemiddelde intelligentie binnen hun ras'.

Waarbij dit volk niet lijkt te beseffen dat het op het gebied van intelligentie/erfelijkheid geen zak uit maakt of een zwakbegaafde blanke vrouw zich nu voortplant met een zwakbegaafde blanke of negroide man en of een intelligente blanke vrouw zich nu voortplant met een intelligente blanke of zwarte partner.

Kun je principieel tegen zijn, maar qua 'behoud van intelligentie binnen het ras' maakt het in ieder geval niks uit.
Krekker is de bom!
  maandag 27 januari 2014 @ 19:55:49 #48
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136020477
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef expans het volgende:

[..]

Oh moest PVDA zijn, mijn fout :P. Verwarde hem met Roemer.
[ afbeelding ]

versus

http://nos.nl/artikel/490(...)se-organisaties.html
ben je nieuw in nederland ofzo :')
  maandag 27 januari 2014 @ 19:56:55 #49
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136020538
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Bepaalde allochtonen doen dit ja. Dat jij je hier (volgens mij wel in sterk verminderde mate) ook wel eens aan meedoet vind ik erg spijtig. Maar ik vermoed dat het verder zal afnemen naarmate de leeftijd stijgt.

Aan de andere kant is dergelijk gedrag niet specifiek iets voor allochtonen. Het zal alleen relatief vaker voorkomen onder allochtonen, wellicht ook deels als manier om je af te zetten tegen een maatschappij die, ALS je de media (en dan met name sites als FOK! en Geenstijl) mag geloven, je toch uitkotst.
volgens mij komt dat alleen voor onder tokkies, van welke afkomst dan ook..
  maandag 27 januari 2014 @ 20:05:01 #50
351780 Piye
King of Kush
pi_136020948
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het is een beetje straatcultuur, niet zozeer van allochtonen, maar allochtonen komen er relatief vaak mee in aanraking. Nu ben ik hierin vrij chauvinistisch. Als een autochtoon zo is kan ik er weinig om geven, wanneer een allochtoon (met name negroïde allochtonen) zo is doet dat me meer. Die wil ik namelijk graag zien slagen en dan niet dat autochtonen zeggen dat ze zo goed zijn geïntegreerd, maar dat ze in grote mate hoge posities bekleden in de politiek en het bedrijfsleven. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')