quote:The Book of Rock Lists suggests that the chorus riff may itself be a subtle homage to the Kingsmen's classic, "Louie Louie". It is also very much similar (same descending pattern) to the opening riff of Elton John's "Screw You (Young Man's Blues)". Other critics have noted that this song's main riff is referenced in the Nirvana single "Smells Like Teen Spirit
Dat kan echt van alles zijn.quote:
Inderdaadquote:Op maandag 27 januari 2014 10:41 schreef Ulx het volgende:
Dan luister ik dat Elton John nummer en dan zeg ik
Boston - More Than a Feeling
Ze komen wel uit die plaats. Dat dan weer wèl.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Enige wat in me opkomt is Gigantic, maar dat zal het vast niet zijn
Welke band en welk nummer?quote:Some controversy rose after the band's performance of the song on the British television program Top of the Pops. In this performance,bassist Steve Priest wore a Nazi German military uniform with a Swastika hanging on it, and he also had a moustache painted on himself, which was similar to that of Adolf Hitler.
Mooie gok..., hoewel Ulx bij The Sweet ipvquote:Op maandag 27 januari 2014 13:35 schreef MadMaster het volgende:
The Sweet en (Are you ready, Steve?) Ballroom Blitz??
Uiteraard, hoewel dat met de huidige 2 versies van The Sweet wel een beetje een trieste bedoening is geworden. De versie van Andy Scott heb ik een paar jaar geleden gezien en dat was toch wel tenenkrommend...quote:Op maandag 27 januari 2014 14:21 schreef Burnett het volgende:
[..]
Mooie gok..., hoewel Ulx bij The Sweet ipvnatuurlijk
zou gebruiken...
Ik zie die beelden wel voor me..., met die swastika...quote:Op maandag 27 januari 2014 14:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Uiteraard, hoewel dat met de huidige 2 versies van The Sweet wel een beetje een trieste bedoening is geworden. De versie van Andy Scott heb ik een paar jaar geleden gezien en dat was toch wel tenenkrommend...
Yep.quote:
Ik ben meer een Roxy Music en Slade-fan. The Sweet vind ik een beetje te gemaakt of zo. David Bowie heeft ook wel leuke glamrock dingen gedaan. Die man had ook een grote kunnen worden.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:21 schreef Burnett het volgende:
[..]
Mooie gok..., hoewel Ulx bij The Sweet ipvnatuurlijk
zou gebruiken...
+!!quote:Op maandag 27 januari 2014 21:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ahhh, Ian Dury - New Boots and Panties
Stand #1294quote:
Bij Madness zat er volgens mij een Smythie, maar het bekendste tweede lid is Monsieur Barson.quote:
Stand #1294quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:21 schreef belsen het volgende:
Oh, nu zie ik pas de vervolg vraag: Chas Smash dan, de 'andere' zanger.
Stand #1295quote:
Doen we voortaanquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:00 schreef belsen het volgende:
Als de TS nu voortaan meteen de tweede post claimt voor de stand, kan ik die erin editten.
The Kikquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:01 schreef belsen het volgende:
In welke band, met als eerste single My eyes are still dry, ging The Madd deels over?
quote:1. M
2. TSS
3. SP
4. K
5. TMWTCIHE
6. WH
7. JATCG
8. FI
9.OTBIL
10. LALSLY
11. THP
12. RFTL
13. TKI
Excel.quote:
5. The man who thinks coolness is his energyquote:
net echtquote:Op woensdag 29 januari 2014 12:56 schreef belsen het volgende:
[..]
5. The man who thinks coolness is his energy
9. On the bottom I lie
Ja, dat is van Kate Bush...quote:
quote:
Ow, damn!quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
sup]Enne...Belsen, wel de vorige stand steeds even kopiëren en actualiseren.
Doen we om iemand te ontlasten bij het bijhouden van de totaalstand...[/sup]
Ik begin niet zomaar aan een ander hoodfstuk..quote:
Schreven ook het meeste van Genesisquote:
quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
ja, die meiden van It's all in the Bible..Snoopy!
Maar was een personage uit Exodus.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Schreven ook het meeste van Genesis
Allemaal egotripperij van de schrijver.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:14 schreef belsen het volgende:
[..]
Maar was een personage uit Exodus.
Bijna een punt waardquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:23 schreef cafca het volgende:
Nou, ik vind het meeste werk van Coldplay nogal yaketi yak!
Gwyneth Paltrow dan...?quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:07 schreef belsen het volgende:
Gaat Chris Martin de rol van Linus spelen in een nieuwe Peanutsfilm?
Stand #1295quote:
quote:
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
zou iemand eens een topic over moeten doen..
Stand #1295quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:29 schreef methodmich het volgende:
De Smurfen, de marsoepilami (of iets dergelijks) en Rik Ringers!
Zeker wel!quote:
And still going strong.quote:
quote:
Heb hetzelfde gevoel.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:21 schreef bartrid het volgende:
Rollins is het niet, hij komt we wel vaag bekend voor.
Nee, er staat nog iets onder dat 'Go', maar ik weet niet of dat in de UK ook bekend is (en sinds wanneer jij daar zit)...quote:
Nee, maar misschien kon je dat invullen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:52 schreef bartrid het volgende:
en wat eronder staat zie ik niet echt..
Maar dan kan je het dus schudden...quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:45 schreef lubje25 het volgende:
Zal wel een o ja worden ben ik bang.
quote:
een OJA-erlebnisquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:29 schreef Mark het volgende:
Wat van wie?
Luther King and Mahatma Gandhi
Went to the park to check on the game
But they was murdered by the other team
Who went on to win 50-nil
t Komt me niet bekend voor nog.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:47 schreef Mark het volgende:
Is idd niet onbekend, is zelfs nog gebruikt als muziek bij een commercial
quote:
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:32 schreef Berkery het volgende:
The Clash - Magnificent seven.
Cheeseboiger!
quote:
Gelukkig hebben we de foto's nog. O:)quote:
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:42 schreef belsen het volgende:
Daphne Bunskoek
Bridget Maasland
Fabienne de Vries
Sylvana Simons
Kan er niet opkomen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nou, doet eens afmaken deze vraag
Die dan, maar ik denk dat die dan eigenlijk pas na Daphne Bunskoek naar TMF is gekomen.quote:
Stand #1295quote:
Dacht ik eigenlijk niet. In mijn beleving begon TMF met Fabienne, Sylvana en Isabelle.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 01:39 schreef belsen het volgende:
[..]
Die dan, maar ik denk dat die dan eigenlijk pas na Daphne Bunskoek naar TMF is gekomen.
Voor de zekerheid maar even opgezocht.quote:
Stand #1295quote:
helaaschquote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:15 schreef Mark het volgende:
Me, myself and I zal wel niet als 3x hetzelfde tellen, he?
Stand #1295quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:21 schreef Homdeck het volgende:
Byrds - turn turn turn
ABBA - money money money
ABBA - gimme gimme gimme
Walk this way in de versie van run dmc laat ik buiten beschouwing, want was alleen feat. Steven Tyler geloof ik.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:48 schreef belsen het volgende:
I don't want to miss a thing
Crying
Love In An Elevator
Die drie moeten het zijn. Nu de volgorde nog.
Was dat opnieuw ingezongen?quote:
En ingespeeldquote:
Dat waren ze dus nietquote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:07 schreef belsen het volgende:
I don't wanna mis a thing had ik verdrongen, nooit geweten dat Aerosmith's 80's hits groter dan hun 90's hits.
Dat er een 80's nummer was wat succesvoller was dan hun 90's werk, dan.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
En ingespeeld
[..]
Dat waren ze dus niet
Als op ..Miss a thing doelt: die is uit '98quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat er een 80's nummer was wat succesvoller was dan hun 90's werk, dan.
Met twee a's.quote:
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:53 schreef cafca het volgende:
White Christmasop 2
Let it Be
My Way
I Will Always love you
Yesterdayop 4
Toevallig ooit eens gehoord dat daar copyrights op zitten.quote:
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:05 schreef Gambolputty het volgende:
1. Feelings
2. New York New York
3. Fly me to the moon
4. In the mood
5. Help
Goeie.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sta er van te kijken dat Summertime niet eens in de top 10 staat. Als er 1 nummer vaak gecovered is..
Er staan wel vreemdere nummers in de lijst, daarom vraag ik er maar 5quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sta er van te kijken dat Summertime niet eens in de top 10 staat. Als er 1 nummer vaak gecovered is..
quote:Similar to song #9 on this list, #6 was a huge hit in its own time then topped the charts again 20 years later when the movie by the same name was released in 1986.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:12 schreef belsen het volgende:
For he's a jolly good fellow?
Auld lan sin?
quote:If you're interested in making a lot of money off songwriting, remember these three tricks:
1) Write a Christmas song.
2) Write a timeless love song.
3) Get your song featured in a movie.
Ik heb nog wel een onsmakelijk gifje die als hint kan dienen.quote:
quote:
Was je aan het pottenbakken?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:43 schreef belsen het volgende:
Unchained melody sprong net ook in eens mijn gedachten in.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:48 schreef belsen het volgende:
Pearl Jam - Jeremy
Jamiroquai - Virtual insanity
Dat zijn de jaartallenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:49 schreef belsen het volgende:
Dit zijn nummers 90-100? Of is dit gewoon de top 10.
Dat verduidelijkt wel wat.quote:
Welk nummer van wie?quote:And now we meet in an abandoned studio,
We hear the playback and it seems so long ago,
And you remember the jingles used to go?
Stand #1295quote:Op zaterdag 1 februari 2014 17:35 schreef MadMaster het volgende:
Video Killed The Radio Star - The Buggles
quote:When I was young I'd listen to the radio
Waitin' for my favorite songs
When they played I'd sing along, it made me smile
Wat van wie?quote:Justin, gentler than a man
I am down on my knees
At the wireless knobs
I am down on my knees
At those wireless knobs
Telefunken, Telefunken
And I'm searching for
Luxembourg, Luxembourg,
Athlone, Budapest, AFN,
Hilversum, Helvetia
...
When we let, then we bet
On Lester Piggott when we met
We let the goldfish go
...
Fats did not come in
Without those wireless knobs
Fats did not come in
Elvis did not come in
Nor Fats, nor Elvis
Nor Sonny, nor Lightning
Nor Muddy, nor John Lee
Tja, wellicht wordt het uiteindelijk slechts de artiest..quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:54 schreef cafca het volgende:
Ik weet van wie, maar hoe heet dat ook alweer?
Precies. Maakte een ultieme scheidingsplaat, met o.a. dit nummer:quote:
Pak het album er even bij dan!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:54 schreef cafca het volgende:
Ik weet van wie, maar hoe heet dat ook alweer?
Stand topic 1294:quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:54 schreef cafca het volgende:
In the days before rock 'n roll!
Van Van Morrison dus
quote:They come from the cities
And they come from the smaller towns
Beat up cars with guitars and drummers
Goin crack boom bam....
quote:subtitled "A Salute to 60's Rock", is a rock song written and performed by
. It was the third single from his 1985 album Scarecrow and a top-ten hit on both the Billboard Hot 100 and Top Rock Tracks charts.
quote:
welk stuk schorem heeft me dan geen punt gegeven?quote:Op zondag 2 februari 2014 17:55 schreef Blogman het volgende:
Volgens mij moet Noobie er al 9 hebben, overigens.
Moet je even teruglezen: volgens mij kreeg je twee keer een 5e of 6e punt.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
welk stuk schorem heeft me dan geen punt gegeven?
Ah idd. Homdeck na de Aerosmithvraag. wss de verkeerde gekopieerd.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:05 schreef Blogman het volgende:
[..]
Moet je even teruglezen: volgens mij kreeg je twee keer een 5e of 6e punt.
quote:It was a teenage wedding, and the old folks wished them well
You could see that Pierre did truly love the madamoiselle
Als je de echte titel erbij geeft, is 't net wat toepasselijker..quote:
quote:Op zondag 2 februari 2014 18:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ah idd. Homdeck na de Aerosmithvraag. wss de verkeerde gekopieerd.
je had t punt sws wel gekregen hoor, Emmylou schoof de C'est la vie wat naar voren, maar 't is natuurlijk een cover van Chuck Berry's 'You never can tell'..quote:Op zondag 2 februari 2014 18:15 schreef MadMaster het volgende:
Dacht dat dat de titel was, maar waarschijnlijk is het dan C'est La Vie, You Never Can Tell of een variatie daarop...
Klopt de stand die jij als laatste hebt gepost nu?quote:Op zondag 2 februari 2014 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
bartrid moet ook nog een punt krijgen zie ik (edit: en Homdeck dus), volgens mij zijn we dan weer bij..
Volgens mij welquote:Op zondag 2 februari 2014 18:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klopt de stand die jij als laatste hebt gepost nu?
Je bedoelt: Jenever Kantel.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
je had t punt sws wel gekregen hoor, Emmylou schoof de C'est la vie wat naar voren, maar 't is natuurlijk een cover van Chuck Berry's 'You never can tell'..
Als je vanuit Maradona de link niet kan leggen naar de gezochte groep, dan is dat absoluut geen puntquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 2 februari 2014 21:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je vanuit Maradona de link niet kan leggen naar de gezochte groep, dan is dat absoluut geen puntMaar zoals de waard is, vertrouwd hij dan weer zijn gasten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |